Niklas Olausson

Sida 15 av 15 Föregående  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Gå ner

Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Urken i tor 01 nov 2018, 17:06

@Old Brooklyn skrev:
@Urken skrev:Inte det minsta skumt. Man kan inte ha en lagkapten som befaras vara borta så ofta som Olausson är. Ifall oro om framtida frånvaro finns, det vill säga.
Men lite konstig tajming att göra det den match han kommer tillbaka.

Möjligt, men det tar bort alla spekulationer kring vem som kommer att förbli kapten i framtiden.
Urken

Antal inlägg : 13631

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Redbear i tor 01 nov 2018, 17:07

Det kan ju vara Olausson själv som vill slippa det ansvaret. Vem vet. Kommer säkert någon artikel i NSD/Kuriren om detta inom kort.
Redbear

Antal inlägg : 5294

Inlägg av Old Brooklyn i tor 01 nov 2018, 17:18

@Urken skrev:
@Old Brooklyn skrev:
@Urken skrev:Inte det minsta skumt. Man kan inte ha en lagkapten som befaras vara borta så ofta som Olausson är. Ifall oro om framtida frånvaro finns, det vill säga.

Möjligt, men det tar bort alla spekulationer kring vem som kommer att förbli kapten i framtiden.
Sant.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4287

Inlägg av Kapten Haddock i tor 01 nov 2018, 17:30

Olausson är definitivt en bra C, men som Urken säger, så vill dom förmodligen ha en Kapten som mesta dels befinner sig på banan och de är väl en bra tanke.

Sen i nästa andetag, så ser de lite lustigt ut när man i laguppställningen ser Olle placerad i en 4e-kedja, även om de inte behöver se ut så där när matchen väl är igång.
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2358

Inlägg av LubosC i tor 01 nov 2018, 17:38

Märkligt faktiskt. Får hoppas man för höra någon vettig anledning inom en snar framtid.
Att han placeras i fjärdekedjan ser jag inte som så konstigt i och med att laget har gått så bra när han har varit borta. Man vill nog helt enkelt inte gå in och peta i något som för tillfället fungerar fint.
LubosC

Antal inlägg : 418

Inlägg av Rikky i tor 01 nov 2018, 17:45

Skönt med Olausson tillbaka i laget. 4e kedjan blir väl bara den här matchen om allt känns ok, det får man väl anta i alla fall.
Rikky

Antal inlägg : 655

Inlägg av Määk i tor 01 nov 2018, 17:45

@Old Brooklyn skrev:

Min första tanke var att han kommer bli borta lääänge. Sen såg jag att han var med i uppställningen. Så kanske bra tajming för att slippa sådana spekulationer?

Määk

Antal inlägg : 1662

Inlägg av Bamsefar i tor 01 nov 2018, 17:47

Ser inget märkvärdigt med att man byter kapten, Erik Gustafsson är väl den som laget skall byggas runt under lång tid, Ola kommer att vara borta mer och förmodligen är det sista kontraktet han spelar på.
Bamsefar

Antal inlägg : 6852

Inlägg av Pajala i tor 01 nov 2018, 17:50

@Bamsefar skrev:Ser inget märkvärdigt med att man byter kapten, Erik Gustafsson är väl den som laget skall byggas runt under lång tid, Ola kommer att vara borta mer och förmodligen är det sista kontraktet han spelar på.

Det kan ligga något bakom faktiskt, kanske han funderar på att lägga av ? hans kropp kanske börjar ta slut? ja ta detta med en nypa salt, AVD vilda spekulationer Very Happy
Pajala

Antal inlägg : 6654

Inlägg av Kapten Haddock i tor 01 nov 2018, 18:02

@Pajala skrev:
@Bamsefar skrev:Ser inget märkvärdigt med att man byter kapten, Erik Gusntafsson är väl den som laget skall byggas runt under lång tid, Ola kommer att vara borta mer och förmodligen är det sista kontraktet han spelar på.

Det kan ligga något bakom faktiskt, kanske han funderar på att lägga av ? hans kropp kanske börjar ta slut? ja ta detta med en nypa salt, AVD vilda spekulationer Very Happy

Du kan ha rätt Pajala? Tycker att Olle har synats mindre och mindre utåt och då menar jag när han har spelat match. När Harju var C, så tyckte jag att han jämt stog framför kameran med micen framför. Kanske Olle börjar dra sig tillbaka lite?

Även om de är rena spekulationer, så är de en känsla jag har fått.
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2358

Inlägg av ezz i fre 02 nov 2018, 11:48

Man blev onekligen förvånad och oroad att höra om kaptensbytet. Det kan inte vara vanligt att det sker i lag som fungerar väl och presterar.

Kanske är det bara så enkelt att Erik tillfört något mer på den posten när han vikarierat. Eller handlar det om en markering mot Olle som inte startat säsongen på bästa sätt...

Hur som helst var det väldigt skönt att se vilken återhämtning laget gjorde och vilken bra match både Erik och Olle gjorde. Bulan beslut verkar, åtminstone inte till att börja med, skapa något negativt.
ezz

Antal inlägg : 188

Inlägg av Tony Moore i fre 02 nov 2018, 11:58

Olle, faan det är inte var dag man får se olle forchecka högt upp i banan och störta mot backen, men igår hände det! Dessutom med hyfsat bra fart under rören, man blir glad Smile
Tony Moore

Antal inlägg : 2281

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Sportchefen #2 i fre 02 nov 2018, 13:00

@Tony Moore skrev:Olle, faan det är inte var dag man får se olle forchecka högt upp i banan och störta mot backen, men igår hände det! Dessutom med hyfsat bra fart under rören, man blir glad Smile

Måste vara en härlig känsla för honom.
Måste även säga att jag känner igen mönstret. Åkstark och inspirerad när han kommer tillbaka efter skadeuppehåll. Samtidigt börjar tyvärr utförsbacken på x antal matcher fram till nästa skadeuppehåll.
Jag antar att Bulan & co känner på sig att det snart är dags igen och att det har att göra med beslutet om bindeln. Jag tror inte heller att Ola gör någon sak av det, även om han hade velat ha kvar den.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 322

Inlägg av Qirren i lör 03 nov 2018, 09:04

Måste ge Olausson all cred i världen att bara köra på efter att han blev av med kaptensbindeln. Glädjen efter hans mål var också helt underbar att se.
Qirren

Antal inlägg : 1242

Inlägg av Mr Bister i lör 03 nov 2018, 09:12

Jag har nog sällan sett Olausson så laddad

Mr Bister

Antal inlägg : 756

Inlägg av Dilox i lör 03 nov 2018, 09:27

Håller med! Men någon läppläsare som ser vad han skriker efter målet? Tycker mig typ se "Vi är så jävla dåliga". Kan ha helt fel dock.

Dilox

Antal inlägg : 300

Inlägg av CKa i lör 03 nov 2018, 12:33

@Dilox skrev:Håller med! Men någon läppläsare som ser vad han skriker efter målet? Tycker mig typ se "Vi är så jävla dåliga". Kan ha helt fel dock.

Haha men är du skön Very Happy
”Så jävla skönt”

CKa

Antal inlägg : 743

Inlägg av bearjew i lör 03 nov 2018, 15:39

Först och främst, vi har inte alla korten på bordet.

Men jag tycker ändå att vissa pusselbitar gett oss en bild av varför vi fått ett kaptensbyte.

"Bulan" är ju verkligen inte en tränare som är rädd för obekväma beslut. Tänker på allt från att bänka stjärnor i Brynäs till att man tydligt får veta om man inte presterar. Ingen åker gratis. Hedman hade på känn innan förra säsongen att det skulle bli tufft (enligt intervju på hockeysverige.se) och mycket riktigt blev det så. Tycker man redan efter ett 10-tal matcher kunde se att han inte gick på 100 procent vilket fick konsekvenser.

Jag gillar Olausson skarpt och det är en fantastisk spelare. Är glad att vi har honom i laget. Men mitt intryck av "Ola" är att han har känts lite "fat and happy" och inte direkt visat den där hungern som inte minst "Bulan" kräver. Skadad eller ej, den mentala inställningen är något helt annat. Har tydligen sett loj ut på träningar och har vissa matcher inte gett det intryck iaf. jag vill ha av en kapten. Att man hela tiden ger allt, ständigt pushar och pratar med dem andra och blixtsnabbt är fram till domaren vid beslut. Inte åker på en skridsko som det faktiskt varit ibland. Som någon har inne skrev hade det "skurit" sig mellan honom och "Bulan". Det kan nog mycket riktigt stämma om än det i slutändan kom/kommer något gott ut av det.

Efter den senaste matchen mot Timrå fanns en helt annan blick i Olas ögon och ton i hans svar. Det återspeglades även på isen och det känns väldigt hoppfullt inför framtiden. Denna inställning kommer krävas av alla om vi ska vara i närheten av att vinna SM-guld.
bearjew

Antal inlägg : 2063

Inlägg av bearjew i lör 03 nov 2018, 15:47

Detta samtidigt som Erik Gustafsson med sin tunga erfarenhet visat sig vara en ledare. En person som tydligen tagit en stor roll i omklädningsrummet, ställer höga krav och pushar dem andra. Gillar det man kunnat se av honom som kapten så långt.
bearjew

Inlägg av Jonken i lör 03 nov 2018, 16:59

För mina fem öre:
Det finns så många ledare i Luleå Hockeys omklädningsrum. Att "C:et" fysiskt nu sitter på Erik -istället för på Olle; tror inte jag är någon jättegrej.
Jonken

Antal inlägg : 2776

Inlägg av Hellcop i lör 03 nov 2018, 20:25

Ola verkar vara ARG. Det är härligt att se.
Hellcop

Antal inlägg : 344

Inlägg av Old Brooklyn i lör 03 nov 2018, 20:31

@Hellcop skrev:Ola verkar vara ARG. Det är härligt att se.
Ja, ibland så undrade jag nästan vem nr 16 var. Åkte ifrån spelare. Välte motståndare över ända bakom mål. Vinner sargdueller.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4287

Inlägg av Hankburger i lör 03 nov 2018, 20:34

@Old Brooklyn skrev:
@Hellcop skrev:Ola verkar vara ARG. Det är härligt att se.
Ja, ibland så undrade jag nästan vem nr 16 var. Åkte ifrån spelare. Välte motståndare över ända bakom mål. Vinner sargdueller.

Men framförallt. Går på egna avslut. Har Luleå värvat en ny #16? Olausson är säkert kvar på skadelistan och man har värvat in Guter + denna #16.
Hankburger

Antal inlägg : 1566

Inlägg av bearjew i sön 04 nov 2018, 01:45

Riktigt kul att se!
bearjew

Inlägg av LubosC i sön 04 nov 2018, 11:50

@bearjew skrev:Först och främst, vi har inte alla korten på bordet.

Men jag tycker ändå att vissa pusselbitar gett oss en bild av varför vi fått ett kaptensbyte.

"Bulan" är ju verkligen inte en tränare som är rädd för obekväma beslut. Tänker på allt från att bänka stjärnor i Brynäs till att man tydligt får veta om man inte presterar. Ingen åker gratis. Hedman hade på känn innan förra säsongen att det skulle bli tufft (enligt intervju på hockeysverige.se) och mycket riktigt blev det så. Tycker man redan efter ett 10-tal matcher kunde se att han inte gick på 100 procent vilket fick konsekvenser.

Jag gillar Olausson skarpt och det är en fantastisk spelare. Är glad att vi har honom i laget. Men mitt intryck av "Ola" är att han har känts lite "fat and happy" och inte direkt visat den där hungern som inte minst "Bulan" kräver. Skadad eller ej, den mentala inställningen är något helt annat. Har tydligen sett loj ut på träningar och har vissa matcher inte gett det intryck iaf. jag vill ha av en kapten. Att man hela tiden ger allt, ständigt pushar och pratar med dem andra och blixtsnabbt är fram till domaren vid beslut. Inte åker på en skridsko som det faktiskt varit ibland. Som någon har inne skrev hade det "skurit" sig mellan honom och "Bulan". Det kan nog mycket riktigt stämma om än det i slutändan kom/kommer något gott ut av det.

Efter den senaste matchen mot Timrå fanns en helt annan blick i Olas ögon och ton i hans svar. Det återspeglades även på isen och det känns väldigt hoppfullt inför framtiden. Denna inställning kommer krävas av alla om vi ska vara i närheten av att vinna SM-guld.

Även om jag hatar att spekulera och rota i saker där man som du uttrycker dig, inte har alla korten på borden, så får jag också den här känslan. Men som det sett ut i dom här två matcherna så har Bulan verkligen tagit rätt beslut. Vi får bara hoppas det inte blir några splittringar i gruppen. För jag tycker mig ändå ana en viss besvikelse i Olle och han har nästan sett arg ut på planen. Men hittills verkar han enligt det man ser på planen verkligen ha tagit det på rätt sätt.
LubosC

Antal inlägg : 418

Inlägg av Qirren i sön 04 nov 2018, 18:17

Harju var inte heller glad när han blev av med kaptensbindeln. Bara att kämpa vidare!
Qirren

Antal inlägg : 1242

Inlägg av Myrman i sön 04 nov 2018, 18:21

Sällan har man sett både Olausson och Harju slita som i de senaste matcherna.
Var nog riktigt att skifta kapten.
Myrman

Antal inlägg : 3919

Inlägg av hokkzorz i sön 04 nov 2018, 20:33

Tror mer att det beror på att man kan fokusera på sin egen insats än att konstant behöva tjafsa med domarna.

hokkzorz

Antal inlägg : 1598

Inlägg av Lulefan i sön 04 nov 2018, 22:18

Även om man inte vill avsäga sig vara kapten är det nog en lättnad till viss del, att kunna helt fokusera på sitt eget spel istället. Även Harju spelade sämre när han var kapten.

Lulefan

Antal inlägg : 1392

Inlägg av Micke80 i mån 05 nov 2018, 06:03

Renberg uttryckte det samma borta i NHL, att set var underbart att vara kapten i ett lag som går bra men en börda när det går dåligt.

Micke80

Antal inlägg : 2402

Inlägg av Diktatorn i mån 05 nov 2018, 13:24

Tror det handlar mest om att Ola inte ska behöva känna sig stressad när han rehabbar. Nu blir det enklare att stå över någon extra match. Lite samma som att Cehlin inte behöver tänka på att vara tillbaka innan jul.
Diktatorn

Antal inlägg : 322

Sida 15 av 15 Föregående  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet