Johan Harju

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Gå ner

Johan Harju - Sida 11 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Norrlandstoken i ons 17 apr 2019, 17:24

170 tkr är inga småpotäter inte. Nåväl. Hoppas man finner ngt Jävlar Anama för de slantarna

Norrlandstoken

Antal inlägg : 1604

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av ski3r i ons 17 apr 2019, 17:57

@Norrlandstoken skrev:170 tkr är inga småpotäter inte. Nåväl. Hoppas man finner ngt Jävlar Anama för de slantarna

Räkna bara inte med någon Lash, Lindström eller Roy för de pengarna.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1455

Inlägg av Pajala i ons 17 apr 2019, 18:09

@ski3r skrev:
@Norrlandstoken skrev:170 tkr är inga småpotäter inte. Nåväl. Hoppas man finner ngt Jävlar Anama för de slantarna

Räkna bara inte med någon Lash, Lindström eller Roy för de pengarna.

Harju är inte ens i samma division Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 7390

Inlägg av Blinders88 i ons 17 apr 2019, 18:26

Harjus och Forsbergs lön tillsammans blir minst 240 000 kr. Det bör räcka för en toppspelare. Dessutom Cehlin typ 100 000-150 000 kr?
Kom ihåg att Gustafsson tjänar 248 000 kr.

Blinders88

Antal inlägg : 770

Inlägg av Blinders88 i ons 17 apr 2019, 20:05

Blinders88

Inlägg av Blinders88 i ons 17 apr 2019, 22:43

Jag håller med Pelle.

Blinders88

Inlägg av ski3r i ons 17 apr 2019, 22:52

För en gångs skull skriver Pelle något jag kan skriva under på.
ski3r
ski3r

Inlägg av Puckad i ons 17 apr 2019, 23:10

@ski3r skrev:För en gångs skull skriver Pelle något jag kan skriva under på.
Lite så.
Han platsar. Alltså är det en prisfråga.
Så varför visade man inte den prislappen som man ansåg vara värdet.
Ta Sellgren som motexempel, grymt bra hungrig spelare.
Men kommer han att kunna bli en kulturbärare?
Kommer han att kunna skapa kontinuitet?
Eller kommer han att bidra till hög spelaromsättning?
Absolut bättre bang for the buck.
Och jag klankar inte ned på Sellgren.

"Vi Gör Det Tillsammans!"
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 5568

Inlägg av ezz i ons 17 apr 2019, 23:22

Säger inte emot men samtidigt så behöver det frigöras platser i laget om det ska finnas plats för nya riktigt bra spelare.

Man tvingas i så fall antagligen bryta något kontrakt vilket kostar pengar. Sen, vem vet om både Larsson och Kovacs försvinner. Då kanske det blir ett kontraktsförslag i alla fall för att inte tappa för mycket kontinuitet.
ezz
ezz

Antal inlägg : 210

Inlägg av Blinders88 i ons 17 apr 2019, 23:39

Blinders88

Inlägg av Hellcop Igår på 05:26

Tycker det är ett litet märklig beslut, Hajen hade säkerligen kunnat gå ned i lön om det satt i finanserna.

Tråkigt som fan, Johan hade gärna fått vara kvar och avsluta karriären här.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 361

Inlägg av NallePhu Igår på 06:11

Problemet är bara att hans spelstil passar inte med det Bulan vill ha ut av en spelare,, Det är förmycket glidande då han ska in i närkamperna etc etc skulle Harju börja åka på buggarna in i situationerna skulle han vara en annan spelare!

I detta fall så litar jag på det Bulan + Skuggan gjort och tänker på framtiden och inte i dåtid, Hajen har gjort det han ska man någonstans tar sin väg end och det gjorde den nu buga och bockar och säger lycka till med nästa uppgift och klubb!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 11842

Inlägg av Kagen Igår på 11:29

@Hellcop skrev:Tycker det är ett litet märklig beslut, Hajen hade säkerligen kunnat gå ned i lön om det satt i finanserna.
Tråkigt som fan, Johan hade gärna fått vara kvar och avsluta karriären här.

Jag tror det handlar om psykologi till stor del. Hellre betala 80k i lön till en spelare som är hungrig och vill mycket mer än att betala 100k till en spelare som egentligen har högre kapacitet men som är på väg ner både karriärsmässigt men framförallt på väg ner mentalt i föreninge Luleå Hockey. Harju är supertalangen och f.d kapten. Jag tror han behöver ett miljöombyte för att få riktig fart på karriären igen. Det i sig kan väl sägas vara ett misslyckande av Luleå Hockey men det är nog rätt delat ansvar med Harju där.

Kanske hade det gått att lösa genom att erbjuda ett billigare kontrakt och ändå delvis faktiskt höjt kraven. Så att en bonus betalats ut om han blir uttagen i Tre Kronor eller liknande. Igen, jag tror massor handlar om det mentala här. Minska pressen på Harju men öka hans vilja att tävla och prestera.

Observera att texen ovan jag skrivet är fria fantasier, gissningar och amatörmässiga spekulationer, jag känner inte Harju för 5öre och ingen vettig människa borde ta någon som helst notis om den. Å andra sidan hänger ju en del slödder här och något måste ni ha att läsa så ni inte går ut och skämmer ut er mer än nödvändigt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1317

Inlägg av icemask Igår på 12:07

Jag har alltid hållit Harju högt och gör det fortfarande, som en av de bästa och mest laglojala som spelat i LHF, kontinuitet i poängproduktion genom åren och tagit rollen han fått och utfört den utan att gnälla !
Men när han förpassas till 4e och Fabbe lirar högre upp så kommer det inte som en överraskning att man inte får ett nytt kontrakt !
Jag tror att Fabbe fick förlängning av kontraktet av samma anledning som Jannes sista år, för lång och trogen tjänst så valde man att behålla honom som kulturbäraren i laget.
icemask
icemask

Antal inlägg : 3270

Inlägg av ski3r Igår på 13:51

Jag har absolut ingenting emot Fabbe, men nog har Harju högre potential om man får välja. Harju är väl exempelvis den som stått för flest täckningar framför mål av alla i laget denna säsong.
ski3r
ski3r

Inlägg av icemask Igår på 20:10

@ski3r skrev:Jag har absolut ingenting emot Fabbe, men nog har Harju högre potential om man får välja. Harju är väl exempelvis den som stått för flest täckningar framför mål av alla i laget denna säsong.
Hade Omark kommit hem så hade det varit Fabbe som fått gå, tror LHF fick veta att Omark inte skulle komma hem då gjorde de sitt val och skickade Harju till 4e linan
icemask
icemask

Antal inlägg : 3270

Inlägg av ski3r Igår på 20:30

@icemask skrev:
Hade Omark kommit hem så hade det varit Fabbe som fått gå, tror LHF fick veta att Omark inte skulle komma hem då gjorde de sitt val och skickade Harju till 4e linan
Oddsen lär ju inte öka att få hem Omark efter nästa säsong nu när Harju är borta, om det är så man resonerar...
ski3r
ski3r

Inlägg av Lulefan Igår på 21:58

Jag gillar Harju och hade inte gråtit om han varit kvar, men kan samtidigt förstå att man väljer att satsa på något annat, har väl inte riktigt kommit upp i nivå. Men oavsett så kan man ju inte behålla spelare bara för att deras talangfulla kompis "kanske" vill krita på om han är kvar. De måste väl ändå leva på egna meriter.

Lulefan

Inlägg av ski3r Igår på 22:41

@Lulefan skrev:Jag gillar Harju och hade inte gråtit om han varit kvar, men kan samtidigt förstå att man väljer att satsa på något annat, har väl inte riktigt kommit upp i nivå. Men oavsett så kan man ju inte behålla spelare bara för att deras talangfulla kompis "kanske" vill krita på om han är kvar. De måste väl ändå leva på egna meriter.
Tycker nog att Harju kan leva på egna meriter, bara en handfull spelare har gjort fler mål i LHF...
ski3r
ski3r

Inlägg av NallePhu Igår på 22:52

@ski3r skrev:
@icemask skrev:
Oddsen lär ju inte öka att få hem Omark efter nästa säsong nu när Harju är borta, om det är så man resonerar...
Oddsen att få hem Omark är väl inte så stora oavsett Hajen eller inte, Han lär nog få något nytt erbjudande som han inte KAN tacka nej i Salavat inna kontraktet går ut!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 11842

Inlägg av Lulefan Igår på 23:24

@ski3r skrev:
@Lulefan skrev:Jag gillar Harju och hade inte gråtit om han varit kvar, men kan samtidigt förstå att man väljer att satsa på något annat, har väl inte riktigt kommit upp i nivå. Men oavsett så kan man ju inte behålla spelare bara för att deras talangfulla kompis "kanske" vill krita på om han är kvar. De måste väl ändå leva på egna meriter.
Tycker nog att Harju kan leva på egna meriter, bara en handfull spelare har gjort fler mål i LHF...

Håller med, var inte så jag menade. Menade bara att man inte ska behålla honom för att han eventuellt kan locka hit Omark, utan isåfall för att han är en bra spelare.

Lulefan

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet