Lars "Osten" Bergström

+88
Cambbott24
rasbiologen
Myrman
Hellcop
FrankieLampard
ezz
Anthrax
kokostrollet
Norrlandstoken
Blinders
Sportsman
Gunnar Sträng
Kapten Haddock
Eilif
Ferros
Donten_
Ivanhoe
Monco
LubosC
Indoc
Grimster
KaptenBlodskelett
tibet
Björnkäften
Groggen79
Dustin
Murveln
Davidoff
Puckad
kralle
GustenA
nummer 17
ski3r
LuleåWinston
Hedanders
Frökenbling74
Dentos
Sundance Kid
Wolfhunter
JuniorX
Mr Bister
Qirren
Kocur
Number 69
DirtyTalking
Sir Prozac
Erilk
Neurofunk20
Tigerman
Kraftkung
Mickeee
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
CKa
Grizzly
Lulefan
Lajon
stormvägen
Rikky
rumpztr
Lars158
Micke80
Donowitz
Pajala
Kallepedal
hokkzorz
farre
Kagen
Salle
Bamsefar
Old Brooklyn
MickkeJ
Slapshot
Ingemar
Redbear
Norlin
LulefanGBG
NallePhu
pingu
Rönken
FruktHamster
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
amarule
Purre
Dalle
92 posters

Sida 7 av 14 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Nästa

Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 09 jun 2016, 13:26

Sååå jävla schysst gjort av Osten!! Att han kunde språket, tog sig tid, tålamod och visade empati för andra är grymt bra. Att han dessutom kunde språket var ju klockrent. 3 supporters gjordes lyckliga av Osten och en av dom var Porser!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Murveln tor 09 jun 2016, 14:32

Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 09 jun 2016, 15:41

Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 09 jun 2016, 15:43

Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
Kanske snarare en komplex personlighet?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Wolfhunter tor 09 jun 2016, 18:26

Pelle J:s sista artikel i "trilogin" om Osten:
Då ska Luleå Hockey prata nytt kontrakt med "Osten"
08:05 | 16-06-09 Skriv ut Share on facebook Share on Goggle+
LULEÅ/ISHOCKEY Till våren går Lars ”Osten” Bergströms kontrakt med Luleå Hockey ut. Till hösten ska klubben och sportchefen sätta sig ner och prata framtid. ”Han måste ju också få chansen att känna efter hur han ser på framtiden”, säger verkställande direktören Stefan Enbom.

Lars ”Osten” Bergström har varit Luleå Hockeys sportchef sedan juni 2008. Han har värvat spelare som Niklas Olausson och Janne Niinimaa – men också rört upp känslor och skapat irritation bland både spelare, supportrar och agenter.

Till våren går hans senaste kontrakt ut och frågan är om Luleå Hockey kommer att förlänga det.

– Föreningen är i grunden väldigt nöjd med de år han varit sportchef, och med honom. Vi är väldigt, väldigt nöjda med det jobb han gör, säger vd Stefan Enbom.

Något beslut åt ena eller andra hållet är dock inte taget ännu. Klubben och Bergström har kommit överens om att alla diskussioner får anstå till hösten.

– Till hösten börjar det närma sig en diskussion om vad som händer efter det här kontraktet. Vi ska sätta oss ner, ha en dialog och utvärdera lite grann. Han måste ju också få chansen att känna efter hur han ser på framtiden.

Det är en nyckelposition – existerar det några potentiella ersättare?

– Ja, oavsett vilken roll det handlar om – och den här är superviktig – är det självklart så att det finns någon som kan axla ansvaret. Det vore ju fruktansvärt om det bara är ”Osten” som kan vara sportchef för Luleå Hockey.

Luleå Hockeys organisation jobbar, enligt Enbom, kontinuerligt för att både hitta potentiella ersättare till klubbens nyckelpositioner – inte bara sportchefens – och sedan utbilda dem internt.

– Om det är om ett år eller fem år får vi se, men någon gång kommer ju en tid då ”Osten” inte är sportchef. Då måste vi vara beredda. Det är en dialog som jag har inte minst med ”Osten” själv, och där är vi överens. När han slutar i Luleå Hockey är det ju snudd på vår förbannade skyldighet att ha en klar kandidat att ersätta honom.

Så ”Ostens” ersättare kan, teoretiskt, redan finnas i föreningen?

– En viktig del av våra uppdrag – både mitt och ”Ostens” – är att lotsa fram de som en dag ska kunna ersätta oss. Vi försöker jobba med kontinuitet, till roller som sportchef och tränare ska vi ha kandidater bland dem som finns i föreningen eller är oss nära.

Finns det inte en fara i att det blir ont om avvikande åsikter i sån miljö?

– Ja, visst. Man ska alltid, den dag det är aktuellt, titta vad som finns utanför. Det kan ju finnas intresserade och duktiga människor även utanför föreningen.

Under sin tid i Luleå Hockey har Lars ”Osten” Bergström utsatts för hård kritik – samtidigt som han själv rört upp negativa känslor i samband med övergångar. Enbom erkänner att sportchefens agerande har varit föremål för interna diskussioner men tycker att kritiken mot ”Osten” ofta handlar om den yrkesroll som han tvingas in i på grund av beslut som fattats i samråd inom föreningen.

– Utan att gå in på enskilda fall så kan man säga att det ibland blir heta reaktioner kring vissa spelare. Vi som då sitter på fullt facit vet att vi får ta en del stryk för att vi inte torgför våra slutsatser – och det är framför allt ”Osten” som får ta stryk. Då kan det köra ihop sig.

I grund och botten: Ni har analyserat situationerna – och det är inte ”Osten” som är problemet i de fall där ni fått kritik?

– Vi diskuterar, både positivt och negativt, och då är ”Osten” med. I de fall där jag har full insyn, de senaste åren, har det varit mycket annat som spelat in. Många gånger är det ”Osten” som får bära hundhuvudet för saker som vi gemensamt beslutat.

Det är hans roll.

– Ja, ena dagen ska cementen användas till en staty i Stadsparken, andra dagen ska den gjutas runt fötterna innan han sänks i Norra Hamn. Lite så är det. Man måste vara ganska stark för att behålla kylan, vara analytisk, trots att det blåser stenhårt. ”Osten” har ett gigantiskt Luleåhjärta, han jobbar hela tiden utifrån att Luleå Hockey ska bli bättre och lyckas.

Pelle Johansson

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Wolfhunter tor 09 jun 2016, 18:35

Jag vet att det plockas fram ruttna ägg och både tjära och fjädrar bland en del av er men jag måste säga från botten av mitt bultande Lulehjärta:
Fan vad jag är less på Grin-Pelles hets mot Osten, nu sist manifesterad i kampanjen för att få han utbytt.
Jag irriterar mig nåt gruvligt på den uppblåsta översittarattityden från Pelle gentemot Osten det senaste året faktiskt.
En grund till denna hets tror jag kan vara det hemlighetsmakeri föreningens sportsliga ledning har som princip kring nyheter. Pelle surnar ihop för att han inget får veta. En annan är att han tror att han utsetts till försvarsadvokat för giriga spelare och deras än girigare agenter i nån suspekt kampanj för att misskreditera mannen myten legenden.....
Visst fan är säkerligen Osten en man med sina brister men när nån kampanjar emot en symbol för mitt hjärtas lag reagerar jag så här. På instinkt. Sen må det vara Pelle som kör sin kampanj emot Osten eller mobben som skall hänga en tränare fast tre omgångar spelats typ.
Jaja
Drar mig tillbaka och inser att det finns andra som tror sig veta bättre om Cheese.
Från min horisont ska vi vara jävligt tacksam emot han som tagit oss ifrån dyn till att bli ett kontinuerligt topplag. Allt annat får mig att skämmas. Rejält.
Ha en go kväll kamrater Wink

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Pajala tor 09 jun 2016, 18:55

Tyvärr tror jag att bristen på framgångar / smguld gör att folk letar efter en syndabock, tycker inte heller man ska lägga all skuld på osten men tror att osten självmant hoppar av jobbet som sportchef om säsongen blir ett fiasko igen, årets värvningar känns väldigt mediokra, men hoppas jag har fel och Luleå återigen blir ett slagkraftigt lag, tror det behövs nytänk även inom ledningen och inte bara.på plan.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad tor 09 jun 2016, 19:03

Hur många här kan säga att de inte haft dåliga dagar på jobbet senaste 8 åren??

Hur många minns hur det såg ut för 8 år sen? Ekonomiska läget, missat kval med guds försyn, och en klubb under isen.
Och var är vi vi idag?

Allt blir inte rätt, men föreningens tystnad (och jag tycker det är rätt) i vissa lägen, ger utrymme för spekulation, och helt plötsligt ställer vi andra (t ex Osten) till ansvar för våra spekulationer.
Knappast helt juste.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 09 jun 2016, 19:43

Trevligt med balanserade synpunkter! :-D

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dustin tor 09 jun 2016, 19:59

Puckad skrev:Hur många här kan säga att de inte haft dåliga dagar på jobbet senaste 8 åren??

Hur många minns hur det såg ut för 8 år sen? Ekonomiska läget, missat kval med guds försyn, och en klubb under isen.
Och var är vi vi idag?

Allt blir inte rätt, men föreningens tystnad (och jag tycker det är rätt) i vissa lägen, ger utrymme för spekulation, och helt plötsligt ställer vi andra (t ex Osten) till ansvar för våra spekulationer.
Knappast helt juste.

Osten har säkert stor del av framgångarna men måste även credda Thor Stöckel, Peter Jidström och Jonas Rönnqvist som på olika sätt bidragit till både det ekonomiska och sportsliga uppsving föreningen gjort. Finns säkert fler personer i bakgrunden som också bidragit.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 fre 10 jun 2016, 06:27

Pajala skrev:Tyvärr tror jag att bristen på framgångar / smguld gör att folk letar efter en syndabock, tycker inte heller man ska lägga all skuld på osten men tror att osten självmant hoppar av jobbet som sportchef om säsongen blir ett fiasko igen,  årets värvningar känns väldigt mediokra, men hoppas jag har fel och Luleå återigen blir ett slagkraftigt lag, tror det behövs nytänk även inom ledningen och inte bara.på plan.

Så är det. Visst ligger LHF bra i maratontabellen och aldrig behövt vara inblandat i negativt kval. Bra bra.
Men dom stora glädjestunderna (SM-GULD) är också helt i sån frånvaro i mannaminne.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kagen tor 16 jun 2016, 00:04

Har bara träffat 'Osten' en gång. Flera hundra mil från Luleå och helt utanför hockeyn. Han agerade som en ambassadör för föreningen, väldigt trevligt och positivt intryck.
Att han hjälpte till där vid biljettluckan som Pelle skriver om, eller betalade maten för den där studenten som hade mer varor på bandet än pengar i plånboken är inte engångsföreteelser. Det är sådan han är.

Pelle har nog en poäng av att Osten är bättre på att 'spotta' de där spelarna som ligger mellan Allsvenskan - SHL och är utvecklingsbara men kanske sämre på att förhandla med klasspelare som begär 400 000kr i månadslön.

Jag kan leva med det. Jag tror kärnan i alla framgångsrika SHL-föreningar måste vara att utveckla spelare snarare än att köpa in dyrt och färdigt. Om det råder en trade-off mellan dessa två är mitt val givet.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz tor 14 jul 2016, 07:11

Ang. Taffe;
"Jänkaren har inget ont att säga om LHF.
- Lars (Bergström, Luleås sportchef) har varit fantastisk och jag hoppas att de kommer få en bra säsong, säger 35-åringen till NSD."

Kul att läsa.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Indoc fre 15 jul 2016, 09:48

Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
att betala studenten var fint , att dra parallel att Osten är bra förhandlare, otroligt trevlig , jätte omtyckt , duktig sportchef pga detta . Tja i rest My case. Osten är inte supertrevlig . Känns också som osten är arg och går till motattack när Taffe ej signar , "pengarna som styr" = Osten menar ju på att han inte kunnat göra något mer. Dvs "skylla ifrån sig". Klart man tappar spelare ibland men konstigt andra la kan värva och kom inte med att Luleå är
Kallt och mörkt det är Skellefteå också! Osten är på Plan Z i alfabetet och förbannad . Kanske man borde tänkt på innan man släpper Abott , sen Granström ? Lät av historien. Kalla mig gärna troll men ja står för drt

Indoc

Antal inlägg : 18
Join date : 16-06-04

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask fre 15 jul 2016, 10:50

Indoc skrev:
Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
att betala studenten var fint , att dra parallel att Osten är bra förhandlare, otroligt trevlig , jätte omtyckt , duktig sportchef pga detta . Tja i rest My case. Osten är inte supertrevlig . Känns också som osten är arg och går till motattack när Taffe ej signar , "pengarna som styr" = Osten menar ju på att han inte kunnat göra något mer. Dvs "skylla ifrån sig". Klart man tappar spelare ibland men konstigt andra la kan värva och kom inte med att Luleå är
Kallt och mörkt det är Skellefteå också! Osten är på Plan Z i alfabetet och förbannad . Kanske man borde tänkt på innan man släpper Abott , sen Granström ? Lät av historien. Kalla mig gärna troll men ja står för drt
Vad då släppt, man är 2 som dansar !
Bara för att fansen vill ha kvar så innebär det inte att man går med på vad som helst !
Lätt att kasta skit med facit I hand !
Hur han än gör så gör han alltid fel ELLER ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av CKa fre 15 jul 2016, 16:51

Indoc skrev:
Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
att betala studenten var fint , att dra parallel att Osten är bra förhandlare, otroligt trevlig , jätte omtyckt , duktig sportchef pga detta . Tja i rest My case. Osten är inte supertrevlig . Känns också som osten är arg och går till motattack när Taffe ej signar , "pengarna som styr" = Osten menar ju på att han inte kunnat göra något mer. Dvs "skylla ifrån sig". Klart man tappar spelare ibland men konstigt andra la kan värva och kom inte med att Luleå är
Kallt och mörkt det är Skellefteå också! Osten är på Plan Z i alfabetet och förbannad . Kanske man borde tänkt på innan man släpper Abott , sen Granström ? Lät av historien. Kalla mig gärna troll men ja står för drt

Haha minns att du i ditt första inlägg hotade om att lämna om inte andra användare gjorde si och så. Du lovade också att du hade otroligt mycket inside info att lämna ut. Nu har det vänt och alla dina inlägg går ut på att kasta skit på Osten. Säg gärna vad som krävs för att du ska stå för ditt ord och radera kontot så ska jag göra detta.

CKa

Antal inlägg : 1356
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Indoc fre 15 jul 2016, 17:13

CKa skrev:
Indoc skrev:
Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
att betala studenten var fint , att dra parallel att Osten är bra förhandlare, otroligt trevlig , jätte omtyckt , duktig sportchef pga detta . Tja i rest My case. Osten är inte supertrevlig . Känns också som osten är arg och går till motattack när Taffe ej signar , "pengarna som styr" = Osten menar ju på att han inte kunnat göra något mer. Dvs "skylla ifrån sig". Klart man tappar spelare ibland men konstigt andra la kan värva och kom inte med att Luleå är
Kallt och mörkt det är Skellefteå också! Osten är på Plan Z i alfabetet och förbannad . Kanske man borde tänkt på innan man släpper Abott , sen Granström ? Lät av historien. Kalla mig gärna troll men ja står för drt

Haha minns att du i ditt första inlägg hotade om att lämna om inte andra användare gjorde si och så. Du lovade också att du hade otroligt mycket inside info att lämna ut. Nu har det vänt och alla dina inlägg går ut på att kasta skit på Osten. Säg gärna vad som krävs för att du ska stå för ditt ord och radera kontot så ska jag göra detta.
jag kommer aldrig radera mitt konto, jag är gärna ett troll, jag har gärna fel alla dagar i veckan och eran kära Osten får gärna överbevisa mig. Däremot kommer jag aldrig ändra uppfattning innan jag är överbevisad , osten är passé värvar fel , gör sig lätt ovän , men klart ibland är det svårt att se skogen på grund av alla träd. Ni kommer alltid hålla osten om ryggen och varje år kommer ni bli lika besvikna . Tar Luleå sm guld så ska jag med glädje gradera mitt konto men inte före . Jag blir nog kvar här en jävla lång tid , år 2079? Vad tror du om det? Är su med i svängen då? Jag är nog Dement vid det laget

Indoc

Antal inlägg : 18
Join date : 16-06-04

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LubosC fre 15 jul 2016, 17:56

Indoc skrev:
Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
att betala studenten var fint , att dra parallel att Osten är bra förhandlare, otroligt trevlig , jätte omtyckt , duktig sportchef pga detta . Tja i rest My case. Osten är inte supertrevlig . Känns också som osten är arg och går till motattack när Taffe ej signar , "pengarna som styr" = Osten menar ju på att han inte kunnat göra något mer. Dvs "skylla ifrån sig". Klart man tappar spelare ibland men konstigt andra la kan värva och kom inte med att Luleå är
Kallt och mörkt det är Skellefteå också! Osten är på Plan Z i alfabetet och förbannad . Kanske man borde tänkt på innan man släpper Abott , sen Granström ? Lät av historien. Kalla mig gärna troll men ja står för drt

Missade du bearjews inlägg ovanför ditt?
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sundance Kid fre 15 jul 2016, 18:21

Indoc skrev:
CKa skrev:
Indoc skrev:
Snikne Ville skrev:
Murveln skrev:Att Osten är en skitstövel tror jag inte alls på. Vem hade gjort något sådant här (http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ostens-goda-garning---betalade-kvinnas-mat/) till exempel? Håller dock med Pelle Johansson om att det nog snart är dags för någon annan (givetvis Jonas Rönnquist) att ta över.
En människa med flera personligheter?
att betala studenten var fint , att dra parallel att Osten är bra förhandlare, otroligt trevlig , jätte omtyckt , duktig sportchef pga detta . Tja i rest My case. Osten är inte supertrevlig . Känns också som osten är arg och går till motattack när Taffe ej signar , "pengarna som styr" = Osten menar ju på att han inte kunnat göra något mer. Dvs "skylla ifrån sig". Klart man tappar spelare ibland men konstigt andra la kan värva och kom inte med att Luleå är
Kallt och mörkt det är Skellefteå också! Osten är på Plan Z i alfabetet och förbannad . Kanske man borde tänkt på innan man släpper Abott , sen Granström ? Lät av historien. Kalla mig gärna troll men ja står för drt

Haha minns att du i ditt första inlägg hotade om att lämna om inte andra användare gjorde si och så. Du lovade också att du hade otroligt mycket inside info att lämna ut. Nu har det vänt och alla dina inlägg går ut på att kasta skit på Osten. Säg gärna vad som krävs för att du ska stå för ditt ord och radera kontot så ska jag göra detta.
jag kommer aldrig radera mitt konto, jag är gärna ett troll, jag har gärna fel alla dagar i veckan och eran kära Osten får gärna överbevisa mig. Däremot kommer jag aldrig ändra uppfattning innan jag är överbevisad , osten är passé värvar fel , gör sig lätt ovän , men klart ibland är det svårt att se skogen på grund av alla träd. Ni kommer alltid hålla osten om ryggen och varje år kommer ni bli lika besvikna . Tar Luleå sm guld så ska jag med glädje gradera mitt konto men inte före . Jag blir nog kvar här en jävla lång tid , år 2079? Vad tror du om det? Är su med i svängen då? Jag är nog Dement vid det laget

Osten kan väl inte ha gjort det så dåligt denna silly season om han gjorde klart med Rasmussen.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad fre 15 jul 2016, 18:51

Sundance Kid skrev:Osten kan väl inte ha gjort det så dåligt denna silly season om han gjorde klart med Rasmussen.
Det låter väl som en sund bild. Väldigt få skriver SHL kontrakt utan att ha NHL klausuler.

Rasmussen och Taffe tycker jag personligen är bra satsningar, dvs spelare som är på gränsen att hamna i starkare ligor. De som med säkerhet inte erbjuds KHL eller NHL kontrakt ska vi väl inte sikta in oss på för en roll som första center?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av CKa fre 15 jul 2016, 23:59



Indoc skrev:Blir besviken då man läser på detta forum, verkar finnas mkt "kritik poliser"?. Ett forum bör man få uttrycka sig fritt på , samt även som suporter få vara kritiskt till Luleå Hockeys värvningar . Användare som Pajala och tillexempel Slapshot ska med rätt få vara negativ utan att åsiktspoliser rycker ut, hemskt att se deras självgodhet . Nog om det, eftersom jag har mer insikt i Luleå hockey än som flesta här (tro mig) så kan jag säga att jag delar det negativa om hur klubben hanteras när det gäller vissa saker , läs bland annat informationen ut mot supportrar . Kan även meddela er att jag är 90% procent säker på att Luleå har en muntlig överenskommelse med Dennis Rassmusen, allt hänger på ett eventuellt vettig erbjudande från NHL, 1+1 är diskuterat . Förövrigt kommer en kvalitativ ytterforward även värvas . Tro mig Luleå hockey har extrema kulor kvar att spendera om rätt spelare dyker upp. Sen tycker jag även vi ger Skuggan en chans i år trots förra årets debaclet i PP. Nu undanhåller ni er från att kritisera dom som är oroade på detta forum, då kanske ni i framtiden kommer få mer matnyttig information av mitt konto, annars kommer det raderas hela snabbt . Jag läser varje inlägg ni skriver / mvh Idoc information D .

CKa

Antal inlägg : 1356
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Indoc lör 16 jul 2016, 11:20

CKa skrev:

Indoc skrev:Blir besviken då man läser på detta forum, verkar finnas mkt "kritik poliser"?. Ett forum bör man få uttrycka sig fritt på , samt även som suporter få vara kritiskt till Luleå Hockeys värvningar . Användare som Pajala och tillexempel Slapshot ska med rätt få vara negativ utan att åsiktspoliser rycker ut, hemskt att se deras självgodhet . Nog om det, eftersom jag har mer insikt i Luleå hockey än som flesta här (tro mig) så kan jag säga att jag delar det negativa om hur klubben hanteras när det gäller vissa saker , läs bland annat informationen ut mot supportrar . Kan även meddela er att jag är 90% procent säker på att Luleå har en muntlig överenskommelse med Dennis Rassmusen, allt hänger på ett eventuellt vettig erbjudande från NHL, 1+1 är diskuterat . Förövrigt kommer en kvalitativ ytterforward även värvas . Tro mig Luleå hockey har extrema kulor kvar att spendera om rätt spelare dyker upp. Sen tycker jag även vi ger Skuggan en chans i år trots förra årets debaclet i PP. Nu undanhåller ni er från att kritisera dom som är oroade på detta forum, då kanske ni i framtiden kommer få mer matnyttig information av mitt konto, annars kommer det raderas hela snabbt . Jag läser varje inlägg ni skriver / mvh Idoc information D .
Ja jag har kluven personlighet , vad kan jag säga? Trollet hostar. Står för allt ja att Osten drar ner Luleå hockey. Läs mellan raderna då han misslyckas , när Stöckel försvann så var det inte pga ekonomi utan pga maktkamp. Stöckel kan ha ansett att värvningsarbetet ej fungerat tillräckligt bra, ville ha en annan väg , då försvann han. Dixon, Horvinen, Kim H etc etc listan på tilltänkta värvningar och nyckelvärningar som gått fel och sedan tystas ner av Osten kan göras lång. Sen är det bara att se hur han behandlade J Hedström så fattar man att något gått riktigt fel ibland där Osten är
Och rör om.

Indoc

Antal inlägg : 18
Join date : 16-06-04

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Indoc lör 16 jul 2016, 11:23

Hata mig gärna men jag har rätt till min åsikt. Ingen håller kanske med mig och då behöver ni ju inte vara oroliga, många verkar dock bli irriterade , arga på
Mig. Kanske inser ni ändå inrest inne att jag har jävligt rätt angående Osten? Ordna ett kalas hissa hans tröja gör han till
Hedersmedlem och avsluta sedan sportchefsjobbet .

Indoc

Antal inlägg : 18
Join date : 16-06-04

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Monco lör 16 jul 2016, 16:56

Indoc skrev:Hata mig gärna men jag har rätt till min åsikt. Ingen håller kanske med mig och då behöver ni ju inte vara oroliga, många verkar dock bli irriterade , arga på
Mig. Kanske inser ni ändå inrest inne att jag har jävligt rätt angående Osten? Ordna ett kalas hissa hans tröja gör han till
Hedersmedlem och avsluta sedan sportchefsjobbet .
Jag förstår inte dig riktigt. Först skriver du om värvningen av Rasmussen och tycker det är så bra och att det ska komma en till vinge eftersom Luleå har pengar att värva två toppspelare. När Rasmussen skrev på för en NHL-klubb så var det inget Osten kunde göra åt det men när Taffe gör samma sak med en KHL-klubb så är Osten helt plötsligt helkass och klarar inte av sitt jobb. Vad hände där?

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville lör 16 jul 2016, 16:58

Mata. Inte. Trollen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tony Moore tor 21 jul 2016, 12:38

Återigen + i kanten för vår ost, han gör det han ska. Nu är det upp till spelare och ledare att få ut max resultat av ostens inköp.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7595
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 21 jul 2016, 13:50

Bra Osten! Min tillit till Osten och Luleå visade sig vara berättigad! Fan vad bra Luleå!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Wolfhunter fre 22 jul 2016, 11:30

Bra jobb av Cheese!
Tycker personligen att laget ser väldigt intressant ut i år. Kanske inte lika flashiga "namn" men känslan är att Osten jobbat med mer tanke i år.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn fre 22 jul 2016, 11:52

Ja, han har gjort sig förtjänt av lönen i år igen. Det jag är lite missnöjd med generellt är kontinuiteten. Relativt många nya spelare varje år. Relativt ofta nya tränare. Relativt otydlig (åtminstone för många av oss fans) grund i spelsystemet.

Hoppas att ungdomssatsningen börjar ge frukt nu och att det därmed automatiskt blir tydligare och mer långsiktigt vad gäller omsättningen av personer i omklädningsrummet och hur Luleå Hockey ska spela hockey.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tony Moore fre 22 jul 2016, 12:02

Tror inte spelaromsättningen kommer minska oavsett vår förmåga att producera resultat eller egna produkter. Så fort någon sticker ut lite för mycket positivt så försvinner dom till bättre betalda ligor. Då är det ännu viktigare att jobba i framkant och ha vass scouting "all over the globe". Viktigt att ha en tydlig spelidé genom hela föreningen och även använda som "säljargument" till tänkta nyförvärv, spelare som tränare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7595
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn fre 22 jul 2016, 12:12

Tony Moore skrev:Tror inte spelaromsättningen kommer minska oavsett vår förmåga att producera resultat eller egna produkter. Så fort någon sticker ut lite för mycket positivt så försvinner dom till bättre betalda ligor. Då är det ännu viktigare att jobba i framkant och ha vass scouting "all over the globe". Viktigt att ha en tydlig spelidé genom hela föreningen och även använda som "säljargument" till tänkta nyförvärv, spelare som tränare.
Ja, det är mycket möjligt. Det är inte heller så att vi sticker ut på något sätt jämfört med övriga klubbar i SHL. Det verkar se ut så här, med drygt tio spelare som ska bytas ut per år. Sen kanske spelidén, eller åtminstone grunderna till denna, redan är cementerad och att det redan nu finns ett tydligt tänk. Men det har gått för kort tid sedan Rönken stod i båset och spelade en helt annan hockey. Tiden får utvisa.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Ivanhoe fre 22 jul 2016, 22:51


Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kagen lör 23 jul 2016, 16:02

Old Brooklyn skrev:Ja, han har gjort sig förtjänt av lönen i år igen. Det jag är lite missnöjd med generellt är kontinuiteten. Relativt många nya spelare varje år. Relativt ofta nya tränare. Relativt otydlig (åtminstone för många av oss fans) grund i spelsystemet.

Hoppas att ungdomssatsningen börjar ge frukt nu och att det därmed automatiskt blir tydligare och mer långsiktigt vad gäller omsättningen av personer i omklädningsrummet och hur Luleå Hockey ska spela hockey.

Håller med - håller även med Tony Moore ang att många spelare kommer fortsätta att komma och gå. Men med tydlighet i spelidé och ordning i organisationen gör inte det något.
Osten står för mycket av Luleås kontinuitet och det är väldigt värdefullt, det skapar ett lugn och ro som i sin tur ger en trygghet.

Låt mig exemplifiera: En tränare som vet att sportchefen är nyckfull och gärna sparkar tränaren när det stormar. Den tränaren spelar de dyra spelarna, de etablerade korten. De som sportchefen givit de högsta lönerna. Den tränaren vågar kanske inte bänka den dyra stjärnan ens om han är halvskadad för att ge juniorer som sett heta ut på träning chansen.

En trygg förening är en förening som vågar. En förening som vågar är en förening som vinner.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Qirren fre 16 sep 2016, 19:12

Briljanta höken kör podcasts med alla sportchefer i SHL och har nu kommit fram till Osten. Nästan en timmes snack.
Han avslöjar att han var ute efter Rakhshani!

http://embed.acast.com/hockeyextraallt/11.larsostenbergstrom
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan lör 17 sep 2016, 00:25

Kagen skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, han har gjort sig förtjänt av lönen i år igen. Det jag är lite missnöjd med generellt är kontinuiteten. Relativt många nya spelare varje år. Relativt ofta nya tränare. Relativt otydlig (åtminstone för många av oss fans) grund i spelsystemet.

Hoppas att ungdomssatsningen börjar ge frukt nu och att det därmed automatiskt blir tydligare och mer långsiktigt vad gäller omsättningen av personer i omklädningsrummet och hur Luleå Hockey ska spela hockey.

Håller med - håller även med Tony Moore ang att många spelare kommer fortsätta att komma och gå. Men med tydlighet i spelidé och ordning i organisationen gör inte det något.
Osten står för mycket av Luleås kontinuitet och det är väldigt värdefullt, det skapar ett lugn och ro som i sin tur ger en trygghet.

Låt mig exemplifiera: En tränare som vet att sportchefen är nyckfull och gärna sparkar tränaren när det stormar. Den tränaren spelar de dyra spelarna, de etablerade korten. De som sportchefen givit de högsta lönerna. Den tränaren vågar kanske inte bänka den dyra stjärnan ens om han är halvskadad för att ge juniorer som sett heta ut på träning chansen.

En trygg förening är en förening som vågar. En förening som vågar är en förening som vinner.

Värt att nämna är väl att visst, en förening som vågar är en förening som vinner, men det kan likväl gå åt helvete om det vill sig illa, om man satsar fel. Så att våga är inte garanterad vinst per automatik. Vill det sig illa spelar man i HockeyAllsvenskan, kolla bara på MoDo....

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Old Brooklyn lör 17 sep 2016, 09:29

Lulefan skrev:
Kagen skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, han har gjort sig förtjänt av lönen i år igen. Det jag är lite missnöjd med generellt är kontinuiteten. Relativt många nya spelare varje år. Relativt ofta nya tränare. Relativt otydlig (åtminstone för många av oss fans) grund i spelsystemet.

Hoppas att ungdomssatsningen börjar ge frukt nu och att det därmed automatiskt blir tydligare och mer långsiktigt vad gäller omsättningen av personer i omklädningsrummet och hur Luleå Hockey ska spela hockey.

Håller med - håller även med Tony Moore ang att många spelare kommer fortsätta att komma och gå. Men med tydlighet i spelidé och ordning i organisationen gör inte det något.
Osten står för mycket av Luleås kontinuitet och det är väldigt värdefullt, det skapar ett lugn och ro som i sin tur ger en trygghet.

Låt mig exemplifiera: En tränare som vet att sportchefen är nyckfull och gärna sparkar tränaren när det stormar. Den tränaren spelar de dyra spelarna, de etablerade korten. De som sportchefen givit de högsta lönerna. Den tränaren vågar kanske inte bänka den dyra stjärnan ens om han är halvskadad för att ge juniorer som sett heta ut på träning chansen.

En trygg förening är en förening som vågar. En förening som vågar är en förening som vinner.

Värt att  nämna är väl att visst, en förening som vågar är en förening som vinner, men det kan likväl gå åt helvete om det vill sig illa, om man satsar fel. Så att våga är inte garanterad vinst per automatik. Vill det sig illa spelar man i HockeyAllsvenskan, kolla bara på MoDo....
Samtidigt går det att tolka på olika sätt. Jag skulle påstå att MoDo varit fega. De har inte vågat satsa på egna juniorer trots att juniorlagen gått som tåget och istället satsat på dyra amerikaner. Visst, det går att kalla det "att våga", men jag skulle nog säga att det hade varit modigare att satsa mer på de yngre, och eventuellt billigare svenska rollspelare, i MoDo:s fall. Men det är ett vågspel. Hade bara några av alla de nordamerikanska värvningarna slått väl in så hade vi kanske suttit och berömt dem istället.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Pajala lör 17 sep 2016, 13:26

Old Brooklyn skrev:
Lulefan skrev:
Kagen skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, han har gjort sig förtjänt av lönen i år igen. Det jag är lite missnöjd med generellt är kontinuiteten. Relativt många nya spelare varje år. Relativt ofta nya tränare. Relativt otydlig (åtminstone för många av oss fans) grund i spelsystemet.

Hoppas att ungdomssatsningen börjar ge frukt nu och att det därmed automatiskt blir tydligare och mer långsiktigt vad gäller omsättningen av personer i omklädningsrummet och hur Luleå Hockey ska spela hockey.

Håller med - håller även med Tony Moore ang att många spelare kommer fortsätta att komma och gå. Men med tydlighet i spelidé och ordning i organisationen gör inte det något.
Osten står för mycket av Luleås kontinuitet och det är väldigt värdefullt, det skapar ett lugn och ro som i sin tur ger en trygghet.

Låt mig exemplifiera: En tränare som vet att sportchefen är nyckfull och gärna sparkar tränaren när det stormar. Den tränaren spelar de dyra spelarna, de etablerade korten. De som sportchefen givit de högsta lönerna. Den tränaren vågar kanske inte bänka den dyra stjärnan ens om han är halvskadad för att ge juniorer som sett heta ut på träning chansen.

En trygg förening är en förening som vågar. En förening som vågar är en förening som vinner.

Värt att  nämna är väl att visst, en förening som vågar är en förening som vinner, men det kan likväl gå åt helvete om det vill sig illa, om man satsar fel. Så att våga är inte garanterad vinst per automatik. Vill det sig illa spelar man i HockeyAllsvenskan, kolla bara på MoDo....
Samtidigt går det att tolka på olika sätt. Jag skulle påstå att MoDo varit fega. De har inte vågat satsa på egna juniorer trots att juniorlagen gått som tåget och istället satsat på dyra amerikaner. Visst, det går att kalla det "att våga", men jag skulle nog säga att det hade varit modigare att satsa mer på de yngre, och eventuellt billigare svenska rollspelare, i MoDo:s fall. Men det är ett vågspel. Hade bara några av alla de nordamerikanska värvningarna slått väl in så hade vi kanske suttit och berömt dem istället.

modo satsade på ungt och eget året innan, dom kom sist i serien, sen tog dom in avdankade jänkare, resultatet blev ju värre, allsvenskan Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan sön 18 sep 2016, 00:24

Pajala skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lulefan skrev:
Kagen skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, han har gjort sig förtjänt av lönen i år igen. Det jag är lite missnöjd med generellt är kontinuiteten. Relativt många nya spelare varje år. Relativt ofta nya tränare. Relativt otydlig (åtminstone för många av oss fans) grund i spelsystemet.

Hoppas att ungdomssatsningen börjar ge frukt nu och att det därmed automatiskt blir tydligare och mer långsiktigt vad gäller omsättningen av personer i omklädningsrummet och hur Luleå Hockey ska spela hockey.

Håller med - håller även med Tony Moore ang att många spelare kommer fortsätta att komma och gå. Men med tydlighet i spelidé och ordning i organisationen gör inte det något.
Osten står för mycket av Luleås kontinuitet och det är väldigt värdefullt, det skapar ett lugn och ro som i sin tur ger en trygghet.

Låt mig exemplifiera: En tränare som vet att sportchefen är nyckfull och gärna sparkar tränaren när det stormar. Den tränaren spelar de dyra spelarna, de etablerade korten. De som sportchefen givit de högsta lönerna. Den tränaren vågar kanske inte bänka den dyra stjärnan ens om han är halvskadad för att ge juniorer som sett heta ut på träning chansen.

En trygg förening är en förening som vågar. En förening som vågar är en förening som vinner.

Värt att  nämna är väl att visst, en förening som vågar är en förening som vinner, men det kan likväl gå åt helvete om det vill sig illa, om man satsar fel. Så att våga är inte garanterad vinst per automatik. Vill det sig illa spelar man i HockeyAllsvenskan, kolla bara på MoDo....
Samtidigt går det att tolka på olika sätt. Jag skulle påstå att MoDo varit fega. De har inte vågat satsa på egna juniorer trots att juniorlagen gått som tåget och istället satsat på dyra amerikaner. Visst, det går att kalla det "att våga", men jag skulle nog säga att det hade varit modigare att satsa mer på de yngre, och eventuellt billigare svenska rollspelare, i MoDo:s fall. Men det är ett vågspel. Hade bara några av alla de nordamerikanska värvningarna slått väl in så hade vi kanske suttit och berömt dem istället.

modo satsade på ungt och eget året innan, dom kom sist i serien, sen tog dom in avdankade jänkare, resultatet blev ju värre, allsvenskan Twisted Evil

Kontentan är väl klyschan att det är "små marginaler" i hockey. Du kan värva hur bra som helst, det kan ändå gå åt helvete om det vill sig illa. Om majoriteten av värvningarna floppar eller om laget börjar gå kräftgång av någon anledning är nog kvalserien inte allt för långt borta... blir väl lättare hålla sig kvar nu när det är fler lag, men risken finns ändå där om allt skiter sig.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av pingu lör 15 okt 2016, 21:48

Än så länge så imponeras jag inte av Ostens toppvärvningar i Molle och Kennedy. Hoppas Osten agerar snart om inte Kennedy lyfter sitt spel.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donten_ mån 17 okt 2016, 15:44

pingu skrev:Än så länge så imponeras jag inte av Ostens toppvärvningar i Molle och Kennedy. Hoppas Osten agerar snart om inte Kennedy lyfter sitt spel.

Nej än så länge känns inte Ostens värvningar som någon succé direkt. Det blir för kostsamt att misslyckas med toppvärvningar! Generellt är det bara värvningen Emanuelsson och kanske Junttila som jag är nöjd med än så länge. Molle, Kennedy, Amner, Rydal och kanske till viss del Tod känns hittills inte bra tyvärr.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Norlin mån 17 okt 2016, 16:29

Donten_ skrev:
pingu skrev:Än så länge så imponeras jag inte av Ostens toppvärvningar i Molle och Kennedy. Hoppas Osten agerar snart om inte Kennedy lyfter sitt spel.

Nej än så länge känns inte Ostens värvningar som någon succé direkt. Det blir för kostsamt att misslyckas med toppvärvningar! Generellt är det bara värvningen Emanuelsson och kanske Junttila som jag är nöjd med än så länge. Molle, Kennedy, Amner, Rydal och kanske till viss del Tod känns hittills inte bra tyvärr.  

Falk känns dock stabil. Falk, Emanuelsson och Junttila. Tycker Molle också visat bra sidor men resten har inte alls kommit upp i nivå.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Ferros mån 17 okt 2016, 18:52

Mouillierat har ju varit helt okej i inledningen, han och Sweatt har ju fungerat rätt bra tillsammans, men eftersom Kennedy varit så dålig som han varit så har de haft lite problem att göra mål bara de två. Tror absolut det kan lossna för Mouillierat när han är tillbaka, han gör ju många saker rätt. Känns lite väl tidigt att såga den värvningen.

Falk har ju varit helt okej, förlorat en del tekningar som resulterat i poängtapp men annars har han väl motsvarat de förväntningar som funnits.

Emanuelsson har varit en av våra bästa spelare, går inte att säga så mycket dåligt där. En, rakt igenom, bra värvning, som kan visa sig ha ännu mer uppsida än vad vi på förhand trodde.

Junttila ser lovande ut, men får det inte riktigt att lossna. Får lite Vihko-vibbar, även om Junttila är ännu bättre än Joonas på skridskorna. Tror ändå att det kommer räknas som en bra värvning när säsongen summeras.

Amnér kan man väl inte klaga på heller, han var inte värvad som spets, utan mer som en chansning som kanske skulle kunna löna sig. Tror inte att någon med lite koll hade trott att Amnér skulle gå från en back med klara brister i defensiven, på en allsvensk nivå, till en stabil SHL-back på en sommar. Man får göra en bedömning på honom när kontraktet är klart.  En low risk-high reward värvning.

Rydahl lär få gå samma väg som Sylvegård fick gå. Det vill säga, sparsamt med speltid och mest spel som extraforward + lite extra speltid vid skador i förhoppning om att han ska övertyga så mycket så att han kan få ta en roll i en tredjekedja. Jag tycker han varit ungefär så som han varit i Växjö, så det känns inte alls som en dålig värvning. Vi har väl fått ungefär det som förväntades, förhoppningsvis så tar han några steg i utvecklingen under tiden hos oss, då kommer det ses som en mycket bra värvning (precis som det blev med Sylvegård).

Todd är väl den värvning som man kan kritisera mest, Kennedy räknas väl knappt, han är värvad som en toppback och har väl varit som en dålig Fralla(n). Stundtals klumpig i defensiven och har rätt svårt att bidra offensivt, även om han blixtrar till med fina uppåkningar och bra passningsspel ibland. Tror att även Osten hade hoppats på mer från den här värvningen.

Sist så har vi Kennedy, som verkar kunna bli Ostens sämsta värvning hittills, sett till förutsättningar, förväntningar och trolig kostnad. Det ska bli spännande att se om han lyckas vända den, milt sagt, usla inledningen på säsongen.

På det stora hela så kan man väl, om man vill göra en tidig utvärdering av våra värvningar, säga att Osten gjort det helt okej med de flesta värvningarna i år, man har fått det man har kunnat räkna med om man scoutat spelarna på förhand, men att den yttersta spetsen floppat, vilket såklart inte är jättebra. Men samtidigt så är vi bara i början på säsongen och mycket kan hända, den första riktiga utvärderingen kan vi inte göra innan säsongen är slut.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Pajala mån 17 okt 2016, 21:35

Det ser precis ut som väntat tycker jag iaf, Luleå kanske droppar några platser till när Skellefteå och Växjö kommer igång.

Tyvärr verkar inte lassi gå mot en monstersäsong så det känns svårt att ta sig uppåt i tabellen, tror faktiskt osten avgår självmant om Luleå missar ett slutspel.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av pingu fre 21 okt 2016, 18:28

tråkigt som bara den att Osten misslyckas med sina toppvärvningar och speciellt en förste center!

Kan han inte enbart skriva prestationsbaserade kontrakt med till tänka topp centrar i fortsättningen!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Qirren fre 21 okt 2016, 19:49

pingu skrev:tråkigt som bara den att Osten misslyckas med sina toppvärvningar och speciellt en förste center!

Kan han inte enbart skriva prestationsbaserade kontrakt med till tänka topp centrar i fortsättningen!!
Vilken stjärna skulle välja att skriva prestationskontrakt hade du tänkt?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar fre 21 okt 2016, 20:09

Qirren skrev:
pingu skrev:tråkigt som bara den att Osten misslyckas med sina toppvärvningar och speciellt en förste center!

Kan han inte enbart skriva prestationsbaserade kontrakt med till tänka topp centrar i fortsättningen!!
Vilken stjärna skulle välja att skriva prestationskontrakt hade du tänkt?

Crosby naturligtvis What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sundance Kid fre 28 okt 2016, 00:37

Det är många som är irriterade på Osten just nu pga spetsvärvningar som inte har levererat. Men jag tycker ändå att han ska vara kvar ett par år till. En anledning är att han verkar vara duktig på att hålla kontakten med gamla Luleåspelare och spelare med anknytning till länet. Tror att detta kommer bli extra viktigt dom närmaste åren då det finns en rad svenska toppspelare som kan bli aktuella för Luleå Hockey.

T.ex. bör det vara god chans att Omark och Klasen vänder hem till SHL inom någon säsong. Daniel Zaar går bra i AHL men har inte gjort några NHL matcher ännu. Wallmark lär nog ge Nordamerika chansen i 1-2 säsonger men om han inte tar plats där är han aktuell för Luleå. Oscar Sundqvist gjorde 20 NHL matcher förra säsongen så det är nog inte aktuellt den närmaste tiden men om han inte blir ordinarie i NHL så finns det nog en chans att han kommer till SHL. Osten hade ju en del kontakt med Sunqvist angående värvningen av Moillerat. Dean Kukan skulle nog vara en riktig toppback i SHL men där är det nog osäkrare, han verkade vara lite less på Luleå och Osten förra säsongen.

Skulle tro att Osten har ganska bra kontakt med dom flesta av ovan nämnda spelare. Så jag skulle inte vilja att "vi börjar om på noll" nu med en helt ny sportchef.

Edit: Glömde att nämna Anders Nilsson också om det skulle vara så att Lassi väljer att prova på utlandsspel.

Finns säkert någon fler jag glömt också.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av pingu tis 15 nov 2016, 18:21

Hur stoppar vi framtida floppvärvningar av Osten som gör att våra chanser att vinna guld blir drastiskt mindre?

Lösning: Bort med Osten som ansvarig för toppvärvningar i fortsättningen.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Eilif tis 15 nov 2016, 20:44

Varför har vi inte ersatt, Kennedy och Amner? En ledande forward och en powerplayback skulle dem väl vara? Rydahl i förstakedjan? han var ju inte ordinarie i Växjö! Vi spelar en defensiv forward som speluppläggare i PP..Inte mycket BSTL i Ostens luleå. Dags att få in en ny fräsch kraft!!

Eilif

Antal inlägg : 1
Join date : 16-11-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Micke80 ons 16 nov 2016, 05:31

Eilif skrev:Varför har vi inte ersatt, Kennedy och Amner? En ledande forward och en powerplayback skulle dem väl vara? Rydahl i förstakedjan? han var ju inte ordinarie i Växjö! Vi spelar en defensiv forward som speluppläggare i PP..Inte mycket BSTL i Ostens luleå. Dags att få in en ny fräsch kraft!!

Bara för att nyansera bilden lite.

För att kunna ersätta spelare måste man:
1. hitta nån som är bättre. Ja det finns på marknaden
2. Få den spelaren att vilja komma hit - Kan vara svårare och vi vet inte vad man försöker med
3. Ha råd med spelaren i fråga. - Inte helt enkelt att utifrån veta vilka pengar man har, men då man använde upp hela spelarbudgeten under sillyn kan det vara svårt att ha råd utan att först lösa punkt 4.
4. Komma undan kostanden för de två man vill ersätta. - Amner slapp vi ju tillfälligt, men frågan är om vi slapp hela kostanden och hur länge vi slipper den. Vem som inte är enormt bakis skulle skriva under ett papper där man tar över Kennedys kontrakt, som dessutom redan i mångt och mycket lär vara betalt i form av sign-on istället för månadslön.

Vi har haft enormt dåligt PP länge nu, men när vi spelar "en defensiv forward som speluppläggare i PP" så lyckas vi helt plötsligt få in 2 pp-mål i samma match det vills säga 100%, inte illa pinkat alls måste jag säga.

Sen är det klart att det inte på sikt håller att ha för dåliga speluppläggare i PP, men kom inte och gnäll på det här också nu då det här faktiskt var ett drag som i vart fall tillfälligt fungerade.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 7 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 14 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet