Slutspelet Elitserien 2011/2012

+25
Tigerman
Tony Moore
farre
Mange
BodenSwe
Kato
Myrman
Bamsefar
Dave Rock
storraggarn
Salle
Snikne Ville
Sir Pinkley the Fool
Johan__
#96
Ulfstrk
tvåplustvå
Chris Hendrix
Lajon
MickkeJ
Pickadoll
Zeb Macahan
Rayko
Beast.
Sven Savage
29 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av LadySpite mån 26 mar 2012, 21:33

Ja det är en jäkla fin gratisbiljett de fått

Nä du är inte bitter Wink

LadySpite

Antal inlägg : 6
Join date : 12-03-22
Age : 42
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av MickkeJ mån 26 mar 2012, 21:50

LadySpite skrev:Ja det är en jäkla fin gratisbiljett de fått

Nä du är inte bitter Wink
Jag är inte på något sätt bitter mot AIK. Jag var förbannad och besviken på Luleå som totalt vek ned sig mot ett sämre lag och som inte spelade ens på 90% av sin förmåga. Hela grejjen med Rönkenhockey är att alla måste ge allt i alla lägen och jobba stenhårt för varandra. I kvartsfinalserien så gjordes inte detta, spelare stod och tittade på när motståndaren åkte skridskor och det uppoffrande spelet fanns helt enkelt inte där.
Vi vet att många spelare redan gjort klart med bra kontrakt med andra klubbar till nästa säsong, man vill inte att det ska vara en faktor men det är mycket möjligt att det var det. Lägg därtill ett PP som inte fungerat på hela säsongen och ett BP som var det sämsta på flera säsonger. Utöver det så saknades fyra tongivande spelare vilket tvingades oss att spela en fjärdekedja med junisar/förstaårsseniorer som vi redan innan slutspelet sa inte skulle klara det och inte heller gjorde det.
Jag är inte förvånad över att det gick som det gick, jag är däremot förvånad att vi lyckades vinna serien med det usla PP/BP:t + alla de skador vi hade under hela säsongen, ett tag saknades 9 (!) ordinarie spelare.
Detta har aldrig haft något att göra med AIK, vi hade förlorat mot Modo/Växjö, förmodligen med 4-0, och vi hade DEFINITIVT förlorat mot FBK eller FHC. Jag har inget emot AIK (visst, eran förhållning till media och Galne Gunnar är direkt patetisk men, jaja) faktum är att jag ser hellre att AIK vinner än SAIK även om jag främst hejjar på Brynäs i slutspelet nu.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av LadySpite mån 26 mar 2012, 22:00

Men tydligen så viker ju SAIK också ner sig? Eller kan det vara så att AIK är bra?

Men på dig låter det ju som att SAIK skulle vinna lätt? Tror du det nu också? Wink

LadySpite

Antal inlägg : 6
Join date : 12-03-22
Age : 42
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av MickkeJ mån 26 mar 2012, 22:07

LadySpite skrev:Men tydligen så viker ju SAIK också ner sig? Eller kan det vara så att AIK är bra?

Men på dig låter det ju som att SAIK skulle vinna lätt? Tror du det nu också? Wink
Jag har inte överhuvudtaget sett en minut från någon av kvällens matcher, har inte en susning om hur något lag spelade.
Jag tvivlar inte på att AIK var bra. Jag tycker de var bra i kvartsfinalen också, dock inte bättre än vad Luleå var under sin grundserie. Har sett i princip alla Luleås matcher denna säsong och jag kan lova att det "spel" vi såg i kvartsfinalerna var inte "Luleå Hockey 11/12". Vanligtvis brukar lag gå upp sig och tagga igång för slutspelet, vi gjorde definitivt inte det, det var för många spelare som underpresterade och som var för loja/mätta. Jag vidhåller att det var helt rätt att välja AIK, jag såg reprisen på en av Modo-SAIK matchen och jag kan lova att vi hade inte tagit en match mot Modo med det icke-spel vi hade.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av LadySpite mån 26 mar 2012, 22:26

Matchbilen mot Modo hade varit annorlunda, AIK visade idag att deras slutspels hockey gör motståndarna sämre, Skellefteå tappade sin fart de är så kända för, precis som Luleå inte kom upp i sin nivå heller, det finns en motståndare på isen också Wink
Tror Luleå hade slagit ut Modo. Tror ni hade slagit ut Färjestad också Smile


LadySpite

Antal inlägg : 6
Join date : 12-03-22
Age : 42
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av MickkeJ mån 26 mar 2012, 22:46

LadySpite skrev:Matchbilen mot Modo hade varit annorlunda, AIK visade idag att deras slutspels hockey gör motståndarna sämre, Skellefteå tappade sin fart de är så kända för, precis som Luleå inte kom upp i sin nivå heller, det finns en motståndare på isen också Wink
Tror Luleå hade slagit ut Modo. Tror ni hade slagit ut Färjestad också Smile
Är du på riktigt? Man kan inte vara så naiv att man tror på allt stockholmsmedia blir serverad av Melin och Gunnar. Nej, det var ingen superscouting av Luleå som lag. Nej, de har inte kommit på något supersätt att stoppa Luleå. Vet du för övrigt hur många gånger vi hört detta? Alla lag har kommit på något jättebra sätt att "stoppa" Luleå. Har inte sett det än och tror inte på det. Djurgården hade ju "kommit på" hur de skulle stoppa Luleå förra kvarten, vi vet hur det slutade. Vad Luleås spelsätt går ut på är galet uppenbart, jobba hårdare och åka mer skridskor än motståndaren. När det inte görs fullt ut av LULEÅspelare så faller hela spelet. Vi har haft enorma problem med att vi inte haft någon klar målskytt, hur många gånger under säsongen och kvartsfinalserien har vi inte fått höra "oj, vilken framspelning xxxx xxxxxx fick helt öppet mål men missade". Enterfeldt missade två helt öppna mål i femte matchen, tror vi vunnit just den matchen om han satt de men just de situationerna var symptomatiska för hela denna säsong. Fanns liknande situationer i alla matcherna. Ofta flera gånger om.

Jag förstår att du försöker provocera fram nåt genom att säga att vi vunnit mot FBK eller Modo, vilket indirekt säger att AIK är bättre än de två lagen. Jag tror du har galet fel. Det hade blivit 4-0 i matcher mot båda lagen. Det känns som lite hybris att snacka om eran "slutspelshockey" som något som skulle neutralisera motståndaren, oavsett vem de är. vad hände egentligen under förra året semi? Som jag minns det var ni galet utspelade, var tog denna "fantastiska" hockey vägen då?

Jag är rätt nöjd att AIK vann ikväll, i Luleå håller vi aldrig på SAIK. Om jag vore dig skulle jag fokusera mer på att glädjas med mitt lag, det kan vara över rätt snabbt. Hur tror du det kommer gå för AIK nästa säsong förresten? Sjua i år och nästa så lämnar Fasth (nej, ni kommer inte kunna ersätta han), Melin som varit med länge i AIK ska träna konkurrenten och era toppspelare ryktas/är klara för KHL. Kommer det bli slutspel nästa år?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av LadySpite mån 26 mar 2012, 23:11

Nej jag säger inte att AIK är bättre än FBK eller Modo, jag säger inte ens att AIK är bättre än Luleå, men AIK har en formtopp lagom till slutspelet, 5 raka nu
Tycker inte vi var galet utspelade mot FBK förra semin, matcherna var rätt så jämna precis som de ofta är i ett slutspel, 0-4 i matcher går ju dock inte att snacka bort.

Men jag är van, när AIK vinner (och det spelar ingen roll inom vad) så är det alltid motståndarna som underpresterar, men man kan ju fråga sig vad det beror på? Smile

AIK slutar 7 eller 8a nästa säsong och sedan kan allt hända, som vanligt


LadySpite

Antal inlägg : 6
Join date : 12-03-22
Age : 42
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av MickkeJ mån 26 mar 2012, 23:32

LadySpite skrev:Nej jag säger inte att AIK är bättre än FBK eller Modo, jag säger inte ens att AIK är bättre än Luleå, men AIK har en formtopp lagom till slutspelet, 5 raka nu
Tycker inte vi var galet utspelade mot FBK förra semin, matcherna var rätt så jämna precis som de ofta är i ett slutspel, 0-4 i matcher går ju dock inte att snacka bort.

Men jag är van, när AIK vinner (och det spelar ingen roll inom vad) så är det alltid motståndarna som underpresterar, men man kan ju fråga sig vad det beror på? Smile

AIK slutar 7 eller 8a nästa säsong och sedan kan allt hända, som vanligt
Japp, Aik var bra. Dom höjde sig till slutspelet som de flesta lagen, dock inte Luleå. Dom var inte bättre än vad Luleå varit under grundserien. Jag tror dock inte på "mediamyten" som AIK till stor del skapat om sig själva som något mardrömslag för motståndare i slutspel. Stockholmslag får mycket mediautrymme från Aftonbladet & Expressen och som supporter är det lätt att tro på det som skrivs positivt om laget. Krönikörer som Nyström, Ros och Wennerholm skriver ofta texter för att hylla först det ena sen det andra laget. Nyström skrev att han inte trodde någon kunde slå oss över sju matcher (han baserade dock detta på vårat grundseriespel) för att sedan en vecka senare skriva att vi inte hade en chans i slutspelet och samtidigt hylla AIK.
Jag tvivlar starkt på att alla säger sig ha underpresterat när de mött AIK, visst brukar tränare sitta och beklaga att de inte kom upp i nivå när de förlorat men det är ju mer ett standardsvar och det gäller alla lag oavsett motståndare.
Om man tappar sin enskilt viktigaste spelare (Fasth, oersätterlig för er), sin huvudtränare som varit i klubben i flera år samt en/ett par toppspelare som legat i toppen av hela ES-poängliga så tappar man inte EN placering/hamnar på samma. Man tappar mer än så, visst SS-säsongen är lång och allt kan hända och liknande klyschor men ni kommer inte kunna ersätta det ni tappar denna säsong.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Lajon mån 26 mar 2012, 23:38

Finns inget att vara bitter över LadySpite, ni var bättre än oss i slutspelet coh vi var bättre än er i serien, ganska uppenbert.

Tycker det är skönt att få det bekräftat genom att se AIK köra över SAIK i kväll, det var inte bara vi som var kassa utan det var AIK som var bra.

Sedan passar AIK's sätt att spela mycket bätte i ett slutspel där det tillåts mera från domaren, dom släpper mer små hakningar, stängingar och fasthållingar, framförallt framför båda kassarna. Man föstår frustrationen från AIKs sida efter match ett i kvarten då hade domarna glömt bort det, men blev snabbt tillrättavisade.

Jag tror att Skellefteå får svårt nu, kan AIK bara hålla i det spel man inlett med så är finalen deras.... och blir det så så håller jag på AIK, aldrig att jag skulle hålla på Färjestad i en final. Då skulle jag hellre se en handbolls match eller något annat hemskt.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av MickkeJ mån 26 mar 2012, 23:44

Lajon skrev:
Sedan passar AIK's sätt att spela mycket bätte i ett slutspel där det tillåts mera från domaren, dom släpper mer små hakningar, stängingar och fasthållingar, framförallt framför båda kassarna. Man föstår frustrationen från AIKs sida efter match ett i kvarten då hade domarna glömt bort det, men blev snabbt tillrättavisade.
Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Salle tis 27 mar 2012, 00:26

Guldet går nog till Fbk till slut ändå.. Hur man än vrider o vänder på det Smile

..och som någon annan skrev tidigare, på någon sätt känns det skönt.. då vinner ju i alla fall inte någon annan.. dom har ju ändå vunnit så många ggr på senare år Wink

Fbk tar hem det, som sagt!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan tis 27 mar 2012, 07:11

Angående Färjestad så är det fan nåt läskigt med det laget, spelar ingen roll att man har ett sämre lag än ifjol enligt mig för det slutar likförbannat med att dom står å viftar med pokalen på torget i Karlstad medans övriga lag undrar vad fan det var som hände.

Jag har iaf otroligt svårt att se Brynäs vända på detta trots att man långa stunder igår spelade brallorna av FBK. Nä, det blir final åter igen å sedan spelar det ingen roll om det är originalet eller kopian man får möta.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty nnn

Inlägg av Snikne Ville tor 19 apr 2012, 23:18

Rönken skrev:
MickkeJ skrev:Tycker folk är överdrivet negativa, han är ju en center för fjärdekedjan. dvs en ny Enterfeldt. Hur imponerade var vi av Enterfeldtvärvningen när han kom? Jag tror Fogström är främst värvad för sin arbetsinsats på isen och nog fyller han säkerligen ut Enters skridskor med det.

Kommer nog att göra ett helt ok jobb i en fjärdekedja, i slutspelet var vår fjärdekedja allt för dålig, tyvärr. Fast han kommer nog inte att kunna fylla Sebbe, men kan väl hoppas :-)

Det var en nydanande analys. De fyra avslutande semifinalerna snittar Luleå 1,5 mål per match men det var alltså fjärdekedjan som felade...bra att veta.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Salle tor 19 apr 2012, 23:25

Han la väl inte precis skulden på fjärdekedjan och pekade ut den som den största felande länken?

Dom var allt för dåliga skriver "Rönken" , jävligt sant. Killarna låg på runt -5 och blev nedtrycka i egen zon under långa sekvenser.

En av de felande faktorerna alltså.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville tor 19 apr 2012, 23:34

Fast nu nämnde han inte någon annan felande länk såvitt jag kan se.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Salle tor 19 apr 2012, 23:46

Nej det gjorde han ju helt klart inte. Men det hör ju inte dit egentligen. Det var bara för att förtydliga att han inte ens kommenterade det du sedan hugger på.

Min åsikt var bara den att du låter onödigt spydig och får Rönken att låta halvt blåst i din kommentar utan att han ens diskuterar den saken du verkar uppfatta det som.

Han öser lite kritik över fjärdelinen, fine. Då förstår jag inte hur du kan komma in på att andra minsann borde kritiseras i högre grad framför dessa, för att vi gjorde för lite mål.

Är ju som att säga att jag inte får klaga på att ketchupen smakar illa på korven om senapen smakar ännu värre, typ.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av MickkeJ tor 19 apr 2012, 23:58

Vem som helst som såg slutspelet vet att vår fjärdekedja var riktigt dåliga och blev konstant nedtryckta. Att som "Rönken" skriva att "Kommer nog att göra ett helt ok jobb i en fjärdekedja, i slutspelet var vår fjärdekedja allt för dålig" är knappast ett felaktigt påstående.
För övrigt skrev han inte ett ord om någon "felande länk" eller nåt liknande, Ville däremot gjorde det.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Rönken fre 20 apr 2012, 00:00

Ja Osten säger ju t.o.m. att Fogström är värvad främst för fjärdekedjan så förmodligen kommer större delen som utgjorde den kedjan under gågna säsongen att bli utlånade eller vara extraspelare med tanke på att det ska in ytterligare 1-2 spelare till laget.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville fre 20 apr 2012, 08:55

"Han öser lite kritik över fjärdelinen, fine. Då förstår jag inte hur du kan komma in på att andra minsann borde kritiseras i högre grad framför dessa, för att vi gjorde för lite mål."

Jag kommer in med det därför att det är min åsikt. Detta är ett forum där man ubyter åsikter, en del delar man - andra inte. Du delar tydligen inte min. Fine, absolut inget problem för mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Salle fre 20 apr 2012, 16:49

Jag delar helt klart din åsikt att det var även högre upp i hierarkin som det felade, vem gör inte det? Grejen var, som sagt, att det Rönken framförde liksom inte hade med det att göra, tyckte jag. Men nu släpper vi det.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slutspelet Elitserien 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Slutspelet Elitserien 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet