Skellefteå

Sida 15 av 15 Föregående  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Gå ner

Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 i tis 03 jul 2018, 06:25

Vem dom än sätter som center till Möller och Lindström är ju god för +/- 40 poäng. Det som finns där efter är svårare att se. Skellefteå är ju inte klara med sitt lag och fler stjärnor kan komma in men en andrakedja med Alvarez/Aaltonen-Olimb-Holloway ser ju inte anskrämlig ut.
Just nu har de 12 forwards under kontrakt varav 2 centrar och 2 som kan spela center.

Just nu har man:
Lindström
Möller
Olimb
Aaltonen
Holloway
Hedberg
Som kan räknas in som god för några poäng. Kommer 2 till in som passar in i bygget ser det inte så dåligt ut, men jsut nu är det i vart fall inget final lag utan ett lag som får kämpa om topp 6.

Micke80

Antal inlägg : 2381

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Puckad i tis 03 jul 2018, 07:10

Nu kanske tiden gått ifrån Olimb men han är en favorit som nog kan få fart på första kedjan.
Puckad

Antal inlägg : 4733

Inlägg av Micke80 i tis 03 jul 2018, 11:34

@Puckad skrev:Nu kanske tiden gått ifrån Olimb men han är en favorit som nog kan få fart på första kedjan.

Det känns inte som att man behöver sätta dit en center som ska få fart på dessa två yttrar utan man kan välja att sätta spetscentern i andra istället för att få två riktigt bra ofensiva kedjor eller en superkedja.

Micke80

Antal inlägg : 2381

Inlägg av kokostrollet i fre 06 jul 2018, 17:04

Är rätt tveksam till det här lagbygget. Känns som många bra spelare individuellt, men litet som kittar ihop det och får alla att dra åt samma håll.

Alvarez, Aaltonen och Olimb är ju spelare som jag har för mig i samtliga fall fick reda på att de ej var önskvärda nästa säsong. Att Aaltonen verkar kunna vara en pest i omklädningsrummet är ju välkänt, men även Alvarez kunde man ju höra mellan raderna i intervjun som Höken körde med Sylvegård att det var något som inte stämde. Nu är man ju inte klara med lagbygget, men det är ju ett problem i sig, att ett lag som är så här pass löst sammansatt nu skall spela ihop sig på väldigt kort tid med flera nya kort.

Tror Mordor kan komma att få problem om man inte får det att stämma rätt omgående efter en inkörningsperiod under tidig höst. Vem leder det här laget när det börjar gå emot och vissa spelare hoppar över backcheckingen? Skall Lindgren, 37 bast och knappast den som jag ser framför mig kan ryta ifrån göra det? Lindström? Han tar väl bara en längre avstängning i ren frustration?
kokostrollet

Antal inlägg : 1087

Sida 15 av 15 Föregående  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet