Lucas Wallmark

+71
GrodanBoll
Blinders
Sportchefen #2
Hankburger
Rikky
Lehto
Lillajag
Dustin
Jokerman
Anthrax
tibet
Lulefan
Ferros
GLHF
Number 69
Wolfhunter
NallePhu
Donowitz
JohanO
MiCCe
Hedanders
Jonken
JuniorX
Diktatorn
HarryHaffa
Mickeee
Kapten Haddock
nummer 17
Tigerman
Simon90
Knäcktomten
Urken
Patrik82
icemask
hokkzorz
PM
Dentos
KaptenBlodskelett
Puckad
Xinpei
LuleåWinston
CKa
Qirren
ski3r
Erilk
NilsOskar
Old Brooklyn
Micke80
Pajala
UnSaccoDiSoldi
Mr Bister
stormvägen
ezz
Tony Moore
Lars158
BodenSwe
Mange
Bamsefar
Purre
LulefanGBG
Dalle
kokostrollet
Salle
mango
Kagen
pingu
Rönken
Snikne Ville
Norlin
Slapshot
Redbear
75 posters

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av NallePhu sön mar 12, 2017 10:38 pm

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Puckad sön mar 12, 2017 10:42 pm

Härligt med lite ljus i vårmörkret!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman mån mar 13, 2017 12:05 am

Äntligen!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Kapten Haddock mån mar 13, 2017 5:50 am

Härligt för Walle! Grattis!

Hoppas på lite speltid också, så han får känna på hetluften.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av GLHF mån mar 13, 2017 7:30 am

Härligt. Stort grattis! Bara tuta och köra Smile

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Ferros mån mar 13, 2017 10:36 am

Vad kul för Lucas! Grattis! Eller ska man säga "bra jobbat", kanske? Very Happy

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Bamsefar tis mar 14, 2017 1:14 am

Lite roligt, Wallmark har spelat 4:44 min hittills, bokfört en vunnen o en förlorad tek samt en tackling, minsann, go Walle
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lulefan tis mar 14, 2017 1:40 am

Om någon vill se matchen(stream): http://yoursportsinhd.com/nhl/game/2016021016/

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av tibet tis mar 14, 2017 1:54 am

Lulefan skrev:Om någon vill se matchen(stream): http://yoursportsinhd.com/nhl/game/2016021016/

Tackar.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lulefan tis mar 14, 2017 11:36 pm

Wallmark spelar igen inatt. Spelade -1 igår. Stream finns, se inlägget från igår

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman ons mar 15, 2017 12:31 am

Och där kom första poängen! Ett andraassist på Nordströms mål Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lulefan ons mar 15, 2017 12:31 am

Wallmarks första assist(andraassist dock) när han håller kvar pucken i zon och petar fram den till forward!

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Anthrax ons mar 15, 2017 12:59 am

Fan vad kul! Stort grattis!
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lulefan ons mar 15, 2017 1:16 am

Anthrax skrev:Fan vad kul! Stort grattis!

Han hade precis näst intill öppet mål men målvakt gör en sjukt bra räddning. Kommentatorerna hyllar honom. Känns som att han blir kvar på andra sidan pölen ett tag.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman ons mar 15, 2017 7:03 pm

Lulefan skrev:
Anthrax skrev:Fan vad kul! Stort grattis!

Han hade precis näst intill öppet mål men målvakt gör en sjukt bra räddning. Kommentatorerna hyllar honom. Känns som att han blir kvar på andra sidan pölen ett tag.
Såg inte matchen utan följde bara första perioden på NHL.com. Men i klippet på första målet så ser man hur pudelklokt han spelar.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Jokerman tor mar 16, 2017 6:32 am

Hemmamatch mot Islanders. 2-2 efter full tid. Islanders John Tavarez avgjorde i förlängningen.

Walle (71) bildade kedja med Joakim Nordström(42) och amerikanen Lee Stempniak(21). Stempniak var riktigt bra. Walle låg rätt i banan och tog hela tiden bra beslut. Intervjuad i första pausen efter sin första NHL-poäng, en assist där han checkade fast pucken i anfallszon. Walle gjorde bra jobb i egen zon, hade 2-3 fina passningar och hade i andra först ett riktigt kanonläge mitt i slottet och sen var han nära slå in en retur efter ett riktigt snyggt anfall där han först la en på-bladet-passning till högerskytten Stempniak.

Spelar i ett lag där centern Jordan Staal verkar vara den rutinerade nyckelspelaren. Bl.a. målvakten Cam Ward, Teuvo Teravainen, Elias Lindholm (Mikael Lindholms son), finnen Sebastian Aho, centern Viktor Rask och målvakten Eddie Läck finns i Hurricanes.

Jag kommer försöka se det jag hinner och kan. Fan va kul!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Anthrax tor mar 16, 2017 1:15 pm

Canes vs Wild 00.00 natten mot Fredag.

Ska följas så länge jag orkar hålla mig vaken Smile
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Bamsefar tor mar 16, 2017 1:27 pm

Carolina har ett spännande lag på g, kul om Walle får vara med på den resan.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Anthrax tor mar 16, 2017 1:35 pm

Bamsefar skrev:Carolina har ett spännande lag på g, kul om Walle får vara med på den resan.

Tyvärr kan även lovande lag styckas upp och ransoneras ut med fel GM. Minns Crazy Mike Milbury som gjorde sig av med Luongo, Bertuzzi m.fl. på kort tid i ett en gång i tiden mycket spännande Islanders.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Bamsefar tor mar 16, 2017 1:43 pm

Anthrax skrev:
Bamsefar skrev:Carolina har ett spännande lag på g, kul om Walle får vara med på den resan.

Tyvärr kan även lovande lag styckas upp och ransoneras ut med fel GM. Minns Crazy Mike Milbury som gjorde sig av med Luongo, Bertuzzi m.fl. på kort tid i ett en gång i tiden mycket spännande Islanders.

Han var ju en undercover Rangersagent.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lulefan fre mar 17, 2017 12:08 am

Strax nedsläpp mot Wilds!

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Jokerman fre mar 17, 2017 6:42 pm

Walles tredje NHL-match. Vinst igen, 3-1 hemma mot Minnesota. Walle bildade kedja med Lee Stempniak och som left wing alternerade kanadensaren Jeff Skinner och Joakim Nordström.

I första perioden visade Walle prov på bra defensivt spel. Minnesota hade ett bra läge när han kastade sig desperat och träffade pucken med klubban och fick ut den ur zon. Walle fick i slutet av perioden några sekunder i pp men laget fick aldrig kontroll i anfallszon.

I mitten på andra hade Walle vunnit fem av sex tekningar, låg återigen rätt i banan men för det mesta var det spel i mitt- och egen zon. Minnesota är ett klart mycket bättre lag än Islanders. Walle åkte sen på en fasthållning på Minnesotas Jason Zucker, domarn stod alldeles för välplacerad för att missa den. Minnesota, som hade sista matchen på en road-trip gick inte att känna igen riktigt och kunde inte utnyttja en man mer. Walle visade sen i slutet av andra återigen prov på uppoffrande spel i egen zon.

Centern Viktor Rask var bra hela matchen, stark på pucken och längs sargen, och i tredje perioden gjorde Viktor mål efter fint förarbete av Elias Lindholm. Staal var också bra, Skinner och backarna likaså men Hurricanes bästa klart bästa spelare var målvakten Eddie Läck, som gjorde helt otroliga räddningar och överglänste Minnesotas målvakt Dubnyk.

Walles tekningsprocent sjönk under andra halvan av matchen, bl.a. blev han bortplockad från tekningen två gånger. Nu läser jag att Walle ska tillbaka till AHL igen men jag tycker han ska känna sig nöjd med det han presterat.

Na-na-na-na-na-na-na-na

Wåålmaark!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Dustin ons jul 05, 2017 11:26 am

Krüger till Carolina vilket gör det än tuffare för Lucas att slå sig in i canes som center. Före honom i dagsläget är Staal, Rask, Krüger, Ryan.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Jokerman tor jan 04, 2018 12:13 am

cheers
Första NHL-målet
Check!

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Jokerman tis feb 13, 2018 2:50 pm

Lucas Wallmark - Sida 6 8c4c0b10

Han har ett utgående kontrakt med Carolina Hurricanes och är en drömvärvning för Luleå Hockey. Nu berättar Lucas Wallmark om framtidsplanen.

Det var i en lång intervju förra veckan som Luleå Hockeys general manager-duo Stefan "Skuggan" Nilsson och Ulf Engman fick plocka ut sina drömvärvningar.

Engman inledde med att välja Lucas Wallmark – "Skuggan" fortsatte med att ta Linus Omark.

Sporten ringde upp Lucas Wallmark i Nordamerika och berättade att han är Ulf Engmans drömval.

Då replikerade centern blixtsnabbt.

- Inte "Skuggan" då? säger Lucas Wallmark och skrattar.

Nä, han valde Omark.
– (Skratt) Nä, men. Det är kul att höra. Absolut. Det är roligt att "Uffe" tycker så. Jag vet inte vad jag ska säga.

Sen kommer Lucas Wallmark in på tiden i Luleå.

– Jag hade en riktigt rolig tid där, absolut. Jag trivdes skitbra och lärde mig otroligt mycket.

Du har ett utgående kontrakt, har du börjat tänka något på framtiden?
– Ska jag vara helt ärligt inte börjat tänka någonting på det än. Man vet knappt vart man är nästa dag här. Jag tror det skulle bli för mycket fokus på det om man tänker på det. Men det blir intressant att se vad som händer, säger Lucas Wallmark, som siktar på ett nytt avtal i världens bästa liga till kommande säsong:

– Det är det man jobbar på och siktar mot och man försöker göra allt vad man kan här. Det är absolut i NHL man vill spela och det känns som jag hör hemma där också. Men vi får helt enkelt se.

I fjol sköt 22-åringen 46 poäng (24+22) på 67 matcher i AHL och i NHL blev det två passningspoäng på åtta framträdanden.

Den här vintern har Umeåsonen noterats för 34 poäng (12+22) på 32 matcher i farmarligan och skjutit ett mål på fyra matcher i världens bästa liga.

Men säsongen har också kantats av en del skador.

– Jag har inte haft något medflyt med det – men när jag väl har lirat tycker jag att det har känts jäkligt bra. Jag tycker absolut att jag har tagit ett steg till. Jag känner mig bra på isen, säger Wallmark, som är i AHL men som får lovord av organisationen:

– Det enda jag vet är att de är otroligt nöjda med mig, men det har de i princip varit sen dag ett. Man fortsätter bara att försöka lira, ha kul och leverera. Man kan inte göra så mycket mer.

Jimmy Stålnacke norrbottenmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tony Moore sön feb 18, 2018 11:54 am

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7455
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Puckad sön feb 18, 2018 12:01 pm

Fan! jocolor
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman tor maj 10, 2018 11:17 am

Lucas är nu historisk genom att ha spelat AHL's längsta match genom tiderna. Checkers spelade hemma mot Phantoms (Flyers farmarlag) och förlorade tyvärr med 2-1 efter 6:48 i den 5:e övertidsperioden Sad
Phantoms målvakt räddade totalt 94 av 95 skott. Walle stod för 7 av dessa.

Checkers ligger nu under med 3-1 i matcher så det blir naturligtvis tufft att gå vidare efter detta.

https://theahl.com/marathon-men-phantoms-win-longest-ahl-game-ever

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz tis jun 26, 2018 12:47 pm


Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lillajag tis jun 26, 2018 1:52 pm

Personligen är jag tveksam till att Walle tar ytterligare en säsong i AHL. Tror han kommer kräva att han startar säsongen i NHL eller envägs kontrakt och det tycker jag han gör rätt i, men kanske i ett lag med lite sämre centrar än Cannes.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman ons jun 27, 2018 12:23 am

Lillajag skrev:Personligen är jag tveksam till att Walle tar ytterligare en säsong i AHL. Tror han kommer kräva att han startar säsongen i NHL eller envägs kontrakt och det tycker jag han gör rätt i, men kanske i ett lag med lite sämre centrar än Cannes.
Jag tvivlar på att någon är villig att ge ett envägskontrakt när han spelat så få matcher i NHL, han behöver nog etablera sig som en halvhyfsad NHL-spelare innan han kan få det. Däremot kan (bör) han ju förhandla med andra klubbar om ett Offer sheet och då kunna gå till en annan klubb. Eller om Canes matchar det budet så visar de ju att de tror på honom och lär ge honom betydligt fler chanser framöver.

Man har ju tidigare skickat Elias Lindholm och Marcus Krüger och så vitt jag kan se har de ännu inte fyllt på med några centrar med motsvarande erfarenhet så chanserna borde ha ökat att Walle kan få en chans att visa vad han går för. Kan även tilläggas att Derek Ryan är Free Agent utan kontrakt och mycket väl kan försvinna han också, så just nu är faktiskt kontraktsläget hos Canes riktigt fördelaktigt ur Walles synvinkel. Det är egentligen bara Staal och Victor Rask som sitter säkert på den positionen just nu.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lillajag fre jul 13, 2018 10:31 am

Jaha, jag hade dålig koll på Canes nuvarande centeruppställning. Nu blir Walle kvar där och borde ha större chans till ordinarieplats nu, speciellt till nästa säsong då han fick sig sitt envägs som jag pratade om.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz fre jul 13, 2018 10:44 am

Lillajag skrev:Jaha, jag hade dålig koll på Canes nuvarande centeruppställning. Nu blir Walle kvar där och borde ha större chans till ordinarieplats nu, speciellt till nästa säsong då han fick sig sitt envägs som jag pratade om.

18/19 Tvåvägskontrakt $650,000/$70,000 (minimum $100,000)
19/20 Envägskontrakt $700,000

Blir nog en del AHL även kommande säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lillajag fre jul 13, 2018 11:29 am

Dessutom startar han säsongen i NHL, även detta precis som jag var inne på!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lillajag fre jul 13, 2018 1:07 pm

Walle är en av tre renodlade centrar i den tilltänkta NHL-truppen så nog är grundtanken att han skall vara ordinarie i NHL redan denna säsong. Sen måste han ju spela på en hög å jämn nivå för att behålla platsen.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Bamsefar fre jul 13, 2018 1:45 pm

Han finns inte med på lagets officiella rooster till dags dato och själv tror jag att man är sugen på att testa Martin Necas ordentligt, men hoppas att Walle får chansen och inte bara i en e.v fjärdeuppställning.


https://www.nhl.com/hurricanes/roster
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lillajag fre jul 13, 2018 2:37 pm

Jaha på EP är Walle ordinarie på 13 forwards, nu är det ju troligare att Canes egen sida stämmer bättre.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Ferros fre jul 13, 2018 2:53 pm

Lillajag skrev:Dessutom startar han säsongen i NHL, även detta precis som jag var inne på!

Jag förstår inte riktigt ditt behov av att försöka att få det att låta som att du har rätt, speciellt när det är uppenbart att du har fel.

Du trodde att Wallmark inte skulle acceptera ett tvåvägskontrakt till säsongen 18/19, det var fel.
Du trodde att Wallmark skulle skriva på ett tvåvägskontrakt enbart med löftet om att få börja säsongen i NHL, det var också fel. (när har det hänt senast flera månader innan säsongsstart?)

Canes GM har sagt att de ser fram emot att "Wallmark fortsätta att jobba för att bli en bidragande spelare på NHL-nivå" och Charlotte Checkers (Canes farmalag) har även välkomnat Wallmark tillbaka. Två saker som talar för att Wallmark ses som en AHL-spelare med uppsida i dagsläget, även om saker kan ändras fram till säsongsstart.

Wallmark kommer, precis som många andra spelare med liknande kontrakt runt om i NHL, att ha chansen att ta en ordinarie plats tills dess att säsongen startar, men hans öde kommer att avgöras först efter campen - någon garanterad plats finns inte för en spelare i hans situation. Det finns inget som garanterar att en spelare med tvåvägskontrakt börjar säsongen i sitt NHL-lag, speciellt inte i mitten av juli. Det är en av flera anledningar till varför NHL-lag använder sig av tvåvägskontrakt.

Har hört mig om Wallmark med folk som jobbar i media kring Canes och de är inne på att Wallmark, precis som Valentin Zykov (som skrev ett liknande kontrakt som Wallmark skrev), förhoppningsvis tar en plats i NHL någon gång under denna säsong och att Canes sedan sitter där med en NHL-spelare på ett billig kontrakt till säsongen 19/20. Det gäller således att Wallmark tar chansen när den dyker upp, det finns inget garanterat från Canes sida utan det är upp till bevis för Wallmark att förtjäna sin plats.i NHL.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lillajag fre jul 13, 2018 3:48 pm

Nu var det uppgifterna på EP jag gick efter. Och där är han ordinarie på 13 forwards i Canes och kommer därmed starta säsongen i NHL, om sen EP har fel kan ju knappast jag ansvara för. Och detta har jag ju skrivit ovan, läs först och bemöt sen!?

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman tis aug 21, 2018 12:23 am

Kollade precis in Hurricanes kontraktsläge och det ser fortfarande halvt om halvt hoppfullt ut för Lucas. Derek Ryan är ute ur leken och särskilt mycket nytt har inte dykt upp på centerfronten. Alltså är konkurrensen fortfarande överkomlig.

Om han sedan verkligen får chansen från start eller inte beror huvudsakligen på hur de formerar laget, inte minst frågan om hur de använder Necas. Onekligen talangfull men ett osäkert kort på denna nivån. Väljer de att ha Rask högre upp i rotationen (t.ex. om Aho/Necas skulle gå som vinge) är vägen öppen för Walle då de knappast sätter Necas i en fjärdelina. Om han startar säsongen i NHL beror förstås också på hur han presterar under försäsongsmatcherna.

Skulle han istället behöva starta i AHL borde han hur som helst vara den naturliga spelaren att flytta upp om någon av ovan nämnda går sönder.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman fre sep 14, 2018 11:10 pm

Tigerman skrev:Skulle han istället behöva starta i AHL borde han hur som helst vara den naturliga spelaren att flytta upp om någon av ovan nämnda går sönder.
Jaha, så har Viktor Rask gått och skurit sig i handen hemma i köket, troligen borta ett par månader, och hux flux ligger vägen vidöppen för Walle att starta säsongen i NHL. Får nu bara hoppas han gör en bra camp, tar platsen och sedan lyckas etablera sig. Den enes död den andres bröd...  clown

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman lör sep 29, 2018 8:26 pm

Det kanske inte går så bra för Vårat Gäng just nu, men desto bättre har det gått för Carolina under försäsongen. Obesegrade med en match kvar att spela.

Och idag gjorde man vad som troligen blir sista cutten, med Walle kvar i laget. Så med största sannolikhet får han spela premiären  cheers

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Bamsefar sön okt 07, 2018 11:13 pm

Wallmark spelar nu i fjärdelinan mot Rangers, kul
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Puckad mån okt 08, 2018 2:15 pm

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lehto lör nov 24, 2018 10:52 pm

Kul för Wallmark att få igång lite poäng, 3 assist igår mot Panters!

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman lör nov 24, 2018 11:34 pm

Lehto skrev:Kul för Wallmark att få igång lite poäng, 3 assist igår mot Panters!
Han har sjuka 1,8% i skottprocent!

Med bara normaldålig utdelning borde han ha gjort minst 3-4 mål, men förr eller senare borde det lossna. På sistone har han dock åtminstone börjat få lite assistpoäng och spelet ser riktigt bra ut tycker jag, de matcher jag sett. Både han och hela kedjan med Svech och Martinook skapar en hel del, dessutom är många skott från slottet + returer d.v.s. inga halvchanser. Senaste 4-5 matcherna har han dessutom börjat få PP-tid. Vi får väl se hur de matchar laget nu när Victor Rask är tillbaka (i praktiken hans position som 3e center Walle haft hittills) men fortsätter han som hittills borde han åtminstone inte halka ner i AHL igen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tony Moore tis jan 01, 2019 2:05 am

Gott Nytt BOOMM!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7455
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Lehto tis jan 01, 2019 1:08 pm

jävlar vilket skott.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Rikky tis jan 01, 2019 1:50 pm

Ja, det var snyggt. Bra inledning på året, vackert mål och seger.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Kapten Haddock tis jan 01, 2019 2:22 pm

Jo de var inget svammelskott av Bagarn. Hela anfallet var snyggt.
Snacka om att hitta sista maskan!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 6 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet