Slasktopic

+79
JohanO
Dustin
Jokerman ll
Jokerman
Lajon3
RSD555
Puckad
MrA
Old Brooklyn
Kagen
Norrlandstoken
Anthrax
hokkzorz
Ferros
vanten
JuniorX
Number 69
Xinpei
Hellcop
nummer 17
makkanmakkan
Kapten Haddock
Freno
Redbear
PM
NilsOskar
Kallepedal
KaptenBlodskelett
Dentos
stormvägen
FruktHamster
Micke80
Sundance Kid
Diktatorn
icemask
Mange
Lulefan
pingu
Rönken
UnSaccoDiSoldi
Lajon
Huselius1
knutten
Pajala
Norlin
Högljudd
302
tibet
Babblo
Lars158
Johan__
Jonken
MamboKing
Javelin
Ivanhoe
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
SSLazio1900
Myrman
Snikne Ville
belliz
#96
tvåplustvå
Trötto
Pickadoll
Chris Hendrix
storraggarn
Tigerman
JayDee
"CJ"
Sven Savage
Salle
MickkeJ
Bamsefar
Beast.
Urken
Dave Rock
Zeb Macahan
83 posters

Sida 2 av 19 Föregående  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Nästa

Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan tis 21 feb 2012, 13:42

Kika på dessa länkar, läs bara så det inte finns nåt finstilt, det gjorde det INTE när jag tog mina tremånaders så det var bara att köra.

http://bettingbloggen.com/blogg/sa-tittar-du-pa-elitserien-live-streaming-gratis-inklusive-hela-slutspelet-i-ar-pa-din-dator

https://sv.betclic.com/content.aspx?PageCode=spo_SW20110616
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn tis 21 feb 2012, 14:13

vad menar dom med det här på betclic

"När du lagt ditt spel, skicka ett e-mail till kampanj@betclic.com, skriv ditt användarnamn hos BetClic, aftonbladet och csport (tex brasse11 aftonbladet csport) i ämnesraden så får du en värdekod du använder för köp av C SPORTS Large-paket på www.csports.se. OBS - mailen besvaras inom 48 timmar, endast på vardagar."

vad menar dom med det där med aftonbladet? måste man registrera sig där för att det ska funka? sen när man ska skicka användarnamnen ska man skriva bara skriva tex om jag heter kalle på alla ska man bara skriva i mailet "kalle, kalle, kalle" eller vadå?
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan tis 21 feb 2012, 14:28

Tror att just det erbjudandet fanns som annons på Aftonbladet, har för mig att jag tog mitt andra tremånaders just via den blaskan och jag var inte reggad där. Kolla att erbjudandet gäller bara så det inte har gått ut, länkarna jag la in här hittade jag när jag googlade på "erbjudanden CSports Large".

Hur du ska göra står ju klart och tydligt, kolla bara att erbjudandet fortfarande gäller som sagt.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn tis 21 feb 2012, 14:32

kan man göra så att om man först fixar en kod från betclic sen när dom 3 månaderna är slut gör man samma fast från bwin genom svenskafans men på samma canal + konto, funkar det också?
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan tis 21 feb 2012, 14:43

Japp, så gjorde jag.
Tog först betclics erbjudandet på SF som gav mig CSports Large i tre månader, jag öppnade konto och satsade 200 spänn på en Luleåmatch och tipset gick in dessutom.
När dessa tre månader var på väg att gå ut så nappade jag på bwins annons på Aftonbladet (tror jag det var) om ytterligare tre månader, satte 200 spänn på en match och fick in även den. Så jag har ju haft tur med spelen också.

Allt har funkat klockrent för mig!

Sedan vet ju ingen hur länge sådana här erbjudanden kommer att finnas att utnyttja framöver.


Senast ändrad av Zeb Macahan den tis 21 feb 2012, 14:45, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Tillägg)
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan tis 21 feb 2012, 14:58

raggarn,
Hittade detta alldeles nyss på Aftonbladet.

http://www.nyheter365.se/bwin/spelguiden/folj-vagen-fram-till-sm-guldet
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken tis 21 feb 2012, 17:04

På tal om inget, så hände en grej igår som, för mig, är rätt rolig.

När jag var 6-7 så var jag och min familj till Rhodos och bodde på ett fint hotell där vi hade en underbar vecka som blev ett minne för livet. Samtidigt som vi var där så bodde vi granne med en annan svensk familj, som var från Malmö. Deras dotter var i samma ålder som mig, så vi blev snabbt kompisar och umgicks mycket under den veckan ända tills vi blev tvungna att fara tillbaka hem till kalla Sverige.

Någon vecka senare fick jag ett brev, skrivet av dottern, som ni kan gissa såg ut mycket som just ett brev från ett barn bör se ut. I brevet fanns även en ring och doften av någon parfymsort som hon sprutat på. Jag tänkte ärligt talat inte särskilt mycket på det och lät det hela tyna bort, till ett mycket vagt minne.

I förrgår så lade en person till mig på facebook, en tjej som jag inte alls kände igen och antog var ytterligare en av de alla som så desperat försöker ha många vänner på facebook för att framstå som populära. Fast något sa mig att jag i alla fall borde acceptera vänförfrågan och fråga vem denne personen var, vilket till min förvåning visades sig vara den - för många år sedan - lilla flicka som jag lekt och spenderat många timmar med den där vecka på Rhodos.

Vi började prata och det slutade med att vi satt uppe flera timmar igår natt och snackade om allt möjligt. Det var för mig en riktigt rolig och härlig känsla att få prata med henne igen, fastän minnet var så otroligt vagt. För när jag började prata med henne så var det som att alla de underbara minnen jag haft begravda i huvudet liksom kom tillbaka.

För mig är det rätt otroligt hur hon lyckades hitta mig efter så många år! Facebook är något jag inte varit alltför mycket för, men händelsen som inträffade med henne fick mig att helt ändra syn på sidan. Den är rätt fantastisk ändå!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Chris Hendrix tis 21 feb 2012, 18:34

Oj. Vilken härlig historia Urken. Smile Man blir alledes varm i själen.

Vilken fin gest. Jag skulle bli jätteglad om någon gjorde så med mig och sökte upp mig på det sättet.

Så roligt att sådant händer. Jag var själv skeptisk mot Facebook fram tills förra sommaren då jag faktiskt skaffade en till slut, med facit i hand så är jag glad att jag gjorde det.

Jag har hittat på släktingar och barndomsvänner som jag förmodligen aldrig hade pratat med, eller träffat igen utan Facebook.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Salle tis 21 feb 2012, 22:03

Nytt rekord slaget ikväll elephant

Flest användare online samtidigt: 50, den tis 21 feb 2012, 21:19
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken tis 21 feb 2012, 22:42

Salle skrev:Nytt rekord slaget ikväll elephant

Flest användare online samtidigt: 50, den tis 21 feb 2012, 21:19

Skönt att se att tillväxten av forumets användare stiger! Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn ons 22 feb 2012, 16:58

kan man kolla på flera matcher samtidigt på datorn om man har canal+ large?
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan ons 22 feb 2012, 17:33

storraggarn skrev:kan man kolla på flera matcher samtidigt på datorn om man har canal+ large?
Om man har CSports Large så har man dessa kanaler att välja bland, dock kan man bara se en åt gången, är ju bara en bildskärm om man säger så.

Om du nu har nappat på något erbjudande att få CSports Large i tre månader för 200-250 spänn hos något spelbolag så gäller det att du själv säger upp abonnemanget strax innan det går ut, annars dras det ca 450:- för månad fyra. När du väl har ett konto hos CSports så ser du dina köp och abonnemang under "Mitt CSports" och kan där säga upp det hela.

Canal+ Sport 1
Canal+ Sport 2
Canal+ Sport Extra
Canal+ Sport HD
Canal+ Fotboll
Canal+ Hockey
Canal+ Extra 1-4

http://www.csports.se/cmore/?treeId=160000
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn ons 22 feb 2012, 17:37

kan man kolla på 2 olika matcher på två olika datorer i samma hus?
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan ons 22 feb 2012, 17:57

storraggarn skrev:kan man kolla på 2 olika matcher på två olika datorer i samma hus?
Inte en susning, du får testa, borde väl gå?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage ons 22 feb 2012, 18:46

Zeb Macahan skrev:
storraggarn skrev:kan man kolla på 2 olika matcher på två olika datorer i samma hus?
Inte en susning, du får testa, borde väl gå?

Nej, det går inte. Jag har flera datorer så jag har testat. När du loggar in på andra datorn blir du automatiskt utloggad från den första.

Har funderat på om man kan på en och samma dator och en och samma inloggning öppna upp flera kanaler och alltså ha flera matcher parallellt öppna i olika fönster. Dey borde vara en tänkbar funktion, men det verkar inte finnas. Kanske man kunde lösa detta pånågevis;-)

EDIT: DET JAG SKRIVER OM ATT MAN INTE KAN LOGGA IN PÅ TVÅ OLIKA DATORER, INTE ENS I SAMMA NÄTVERK ELLER SAMMA HUS, STÄMMER.

MEN DET JAG SENARE SKRIVER OM ATT "DET VERKAR INTE FUNGERA ATT SE SAMTIDIGT OLIKA MATCHER PÅ EN OCH SAMMA DATOR" ÄR FULLSTÄNDIGT FEL. KORKAT TÄNKT OCH SKRIVET AV MIG.

TRÖTTO SKREV NYSS ATT DET VAR INGET PROBLEM OCH JAG KOLLADE OCH VISST HADE TRÖTTO RÄTT. DET ÄR BARA ATT ÖPPNA ETT NYTT FÖNSTER, GÅ TILL WEBADRESSEN OCH DÄR ÄR MAN DÅ REDAN INLOGGAD. SÅ VÄLJER MAN EN ANNAN MATCH OCH HAR UTAN VIDARE BÅDA.

NÄSTA GÅNG DET ÄR FULL OMGÅNG SKA JAG KÖRA ALLA SEX MATCHERNA I OLIKA FÖNSTER. KANSKE BLIR TRAFIKEN FÖR TUNG OCH DET SEGAR? MEN GISSNINGSVIS ÄR INFORMATIONEN REDAN MED IN TILL DATORN SÅ DET BLIR NOG INGEN SKILLNAD.

HEDERS, TRÖTTO! (Och korkat påstått att det inte gick av mig....)


Senast ändrad av Sven Savage den sön 26 feb 2012, 11:03, ändrad totalt 1 gång
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage ons 22 feb 2012, 19:01

Kommentarer: kör på, storraggarn. Tre månader med hockeyn och allt annat för en spänn är bara att tacka och ta emot. Jag tippar att de kör de här erbjudandena nu första året för att folk ska bli addicted, och sedan inte kunna vara utan det hela utan fastna i typ 450 spänn per månad. Det är den risk man tar, att man inte kan motstå senare. Jag har gjort samma som Large Zeb - som tacknämligt tipsade mig - och har påd et viset skaffat mig Canal Large i sex månader för 2 spänn (plus att jag fick satsa några hundralappar på spelbolagen). Det enda jag behöver komma ihåg är att säga upp avtalet när det tre månaderna går ut, annars får jag betala 450 spänn nästa månad. När jag sade upp det förra tremånadersavtalet var jag några dagar sen men det var inga problem, skönt.

Och kommentar 2; Urken. Vilken härlig historia, en sådan man blir glad av. Ibland funderar man på vad hände med den, i stämningen den där sången "....och jag tänker på dem ibland, de, vars hjärta jag aldrig vann..." eller hur det nu låter. Jag har så lite tid över att jag avstått facebook men ibland googlar jag ikapp folk jag känt och tar reda på vad som hänt med den och den. Tänk, vilken skillnad internet gjort för allt. I början fick man tala om cyberspace vs. in real life men den skillnaden har successivt suddats ut.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage ons 22 feb 2012, 19:35

Och en helt off topic information:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/damallsvenskan/article14415404.ab

Marta återkommer till svensk damsparkboll! Hon har skrivit på för Tyresö. Nu gillar hon visserligen flickor, sägs det, men jag tycker att hon är ljvligt vacker och spelar ljuvligt vacker sparkboll. Nu när hon finns i Fjollträsk kan jag t o m tänka mig att gå och se en match live:-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn ons 22 feb 2012, 19:51

ja nu tog jag i alla fall betclics erbjudande, sen har jag ju också bwin och expekt så 9 månader med gratis sport känns inte fel. Imorgon har jag även planerat att kolla på Djurgårdens match medans jag läser arga kommentarer på difhockey och svenskafans. (jag förmodar att djurgården spelar dåligt som vanligt)
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan ons 22 feb 2012, 19:53

Ja det är ju perfekt att kunna utnyttja dessa erbjudanden och spara en jävla massa stålar, hoppas bara att dom finns kvar även framöver.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ ons 22 feb 2012, 20:08

storraggarn skrev:ja nu tog jag i alla fall betclics erbjudande, sen har jag ju också bwin och expekt så 9 månader med gratis sport känns inte fel. Imorgon har jag även planerat att kolla på Djurgårdens match medans jag läser arga kommentarer på difhockey och svenskafans. (jag förmodar att djurgården spelar dåligt som vanligt)
Det nya folknöjjet, jag ägnade själv en dryg halvtimme åt just det i eftermiddags. Skadeglädjen är den sanna glädjen. Twisted Evil
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Pickadoll tor 23 feb 2012, 12:46

Jaha då var ännu en livslång bidragstagare född.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn tor 23 feb 2012, 13:43

MickkeJ skrev:
storraggarn skrev:ja nu tog jag i alla fall betclics erbjudande, sen har jag ju också bwin och expekt så 9 månader med gratis sport känns inte fel. Imorgon har jag även planerat att kolla på Djurgårdens match medans jag läser arga kommentarer på difhockey och svenskafans. (jag förmodar att djurgården spelar dåligt som vanligt)
Det nya folknöjjet, jag ägnade själv en dryg halvtimme åt just det i eftermiddags. Skadeglädjen är den sanna glädjen. Twisted Evil

Speciellt när Frölunda var i samma sits förra året. Då är skadeglädjen extra stor när det händer någon annan
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ tor 23 feb 2012, 20:40

storraggarn skrev:
MickkeJ skrev:
storraggarn skrev:ja nu tog jag i alla fall betclics erbjudande, sen har jag ju också bwin och expekt så 9 månader med gratis sport känns inte fel. Imorgon har jag även planerat att kolla på Djurgårdens match medans jag läser arga kommentarer på difhockey och svenskafans. (jag förmodar att djurgården spelar dåligt som vanligt)
Det nya folknöjjet, jag ägnade själv en dryg halvtimme åt just det i eftermiddags. Skadeglädjen är den sanna glädjen. Twisted Evil

Speciellt när Frölunda var i samma sits förra året. Då är skadeglädjen extra stor när det händer någon annan
Eller Luleå säsongen 07/08. Det är inte kul men glada minnen från när vi klarade oss kvar i sista omgången.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Trötto tor 23 feb 2012, 20:46

Till Sven: När var det man skulle säga upp abbonemanget, gällande Canal+ Max-paketet för att det skulle bli så billigt som möjligt? (Köpte samma abbonemang/deal som dig)
Trötto
Trötto

Antal inlägg : 47
Join date : 12-02-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage fre 24 feb 2012, 06:35

Hej Trötto,

så här stod det på mitt kvitto från CSports Large:

"Det här är ett abonnemang med automatisk förnyelse. Abonnemanget förnyas 15.12.2011. Ditt abonnemang har en bindningstid. Du kan inte avsluta abonnemanget innan bindningstiden har upphört. Bindningstiden gäller till: 15.12.2011"

Jag antar att jag borde sagt upp det innan 15.12 men sade upp det 17.12 och det var OK.


Sedan skaffade jag ju nytt tremånaders typ vid jul och då borde tre månader bli i slutet av mars för att säga upp det. Men när det abbonnemanget går ut är det dags för semifinaler. Så jag får väl säga upp och ordna via det tredje spelbolaget en enkronas tremånaders men går det inte då så betalar jag väl en månad.

Skickade min uppsägnong till webtvtech@canalplus.se (bifogade det nämnda kvittot spm hade ordernummer) och de svarade efter några dagar att det var uppsagt.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan fre 24 feb 2012, 08:58

Annars kan man säga upp abonnemanget under "Mitt CSports" när man är inloggad där, så gjorde jag men då var ju jag ute i tid med uppsägningen.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty ccc

Inlägg av Sven Savage fre 24 feb 2012, 18:20

Zeb Macahan skrev:Annars kan man säga upp abonnemanget under "Mitt CSports" när man är inloggad där, så gjorde jag men då var ju jag ute i tid med uppsägningen.

Ah! Tack för tipset, det var ju ännu enklare!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken lör 25 feb 2012, 22:21

Finns det någon som har tips på bra program/sidor som jag skulle kunna använda mig utav för att lära mig spela gitarr? Har börjat plinga lite på min akustiska gitarr som legat och samlat damm flera år och skulle vilja lära mig spela lite i varje fall, mycket för att det får mig att varva ner och bli lugn när jag sysslar med sådant.

Eventuella tips tas emot med öppna armar! Laddade precis ner en gratisversion (piratversion såklart) av guitar pro, så får se vad det är för nått.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Dave Rock lör 25 feb 2012, 22:29

Urken skrev:Finns det någon som har tips på bra program/sidor som jag skulle kunna använda mig utav för att lära mig spela gitarr? Har börjat plinga lite på min akustiska gitarr som legat och samlat damm flera år och skulle vilja lära mig spela lite i varje fall, mycket för att det får mig att varva ner och bli lugn när jag sysslar med sådant.

Eventuella tips tas emot med öppna armar! Laddade precis ner en gratisversion (piratversion såklart) av guitar pro, så får se vad det är för nått.
Guitar Pro är ett fantastisk program om man vill lära sig låtar, men samtidigt kanske inte är en demon på noter. Sedan har ju den även fördelen av att man kan lyssna på hur det ska låta, blir så mycket enklare då. Har använt det programmet i många år. Det är i princip med hjälp av det programmet som jag lärt mig spela gitarr. Sedan är det ju såklart bra att ha polare som är bra på gitarr som kan ge andra tips som inte "GP" kan. GP kan ju egentligen bara visa vilka toner och takter osv man ska spela. Men det finns ju mycket annat underlättar spelandet.

Klicka på länken, där kan du ladda ner många "tabbar" (låtar) till GP...

http://www.ultimate-guitar.com/
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken lör 25 feb 2012, 22:39

Dave Rock skrev:
Urken skrev:Finns det någon som har tips på bra program/sidor som jag skulle kunna använda mig utav för att lära mig spela gitarr? Har börjat plinga lite på min akustiska gitarr som legat och samlat damm flera år och skulle vilja lära mig spela lite i varje fall, mycket för att det får mig att varva ner och bli lugn när jag sysslar med sådant.

Eventuella tips tas emot med öppna armar! Laddade precis ner en gratisversion (piratversion såklart) av guitar pro, så får se vad det är för nått.
Guitar Pro är ett fantastisk program om man vill lära sig låtar, men samtidigt kanske inte är en demon på noter. Sedan har ju den även fördelen av att man kan lyssna på hur det ska låta, blir så mycket enklare då. Har använt det programmet i många år. Det är i princip med hjälp av det programmet som jag lärt mig spela gitarr. Sedan är det ju såklart bra att ha polare som är bra på gitarr som kan ge andra tips som inte "GP" kan. GP kan ju egentligen bara visa vilka toner och takter osv man ska spela. Men det finns ju mycket annat underlättar spelandet.

Klicka på länken, där kan du ladda ner många "tabbar" (låtar) till GP...

http://www.ultimate-guitar.com/

Tack för länktipset!

Jag har ett par vänner som är rätt haj på gitarr, som lovat att de ska hjälpa mig lite då och då. Hade första "lektionen", om man får kalla det så, med en vän idag. Smile Finns vissa låtar som jag bara måste kunna spela innan jag dör, två exempel är "laugh n a half" med D-A-D, samt Hero of War med Rise Against. Det är låtar som jag tycker är underbara, speciellt den förstnämnda.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Dave Rock lör 25 feb 2012, 22:43

Urken skrev:
Dave Rock skrev:
Urken skrev:Finns det någon som har tips på bra program/sidor som jag skulle kunna använda mig utav för att lära mig spela gitarr? Har börjat plinga lite på min akustiska gitarr som legat och samlat damm flera år och skulle vilja lära mig spela lite i varje fall, mycket för att det får mig att varva ner och bli lugn när jag sysslar med sådant.

Eventuella tips tas emot med öppna armar! Laddade precis ner en gratisversion (piratversion såklart) av guitar pro, så får se vad det är för nått.
Guitar Pro är ett fantastisk program om man vill lära sig låtar, men samtidigt kanske inte är en demon på noter. Sedan har ju den även fördelen av att man kan lyssna på hur det ska låta, blir så mycket enklare då. Har använt det programmet i många år. Det är i princip med hjälp av det programmet som jag lärt mig spela gitarr. Sedan är det ju såklart bra att ha polare som är bra på gitarr som kan ge andra tips som inte "GP" kan. GP kan ju egentligen bara visa vilka toner och takter osv man ska spela. Men det finns ju mycket annat underlättar spelandet.

Klicka på länken, där kan du ladda ner många "tabbar" (låtar) till GP...

http://www.ultimate-guitar.com/

Tack för länktipset!

Jag har ett par vänner som är rätt haj på gitarr, som lovat att de ska hjälpa mig lite då och då. Hade första "lektionen", om man får kalla det så, med en vän idag. Smile Finns vissa låtar som jag bara måste kunna spela innan jag dör, två exempel är "laugh n a half" med D-A-D, samt Hero of War med Rise Against. Det är låtar som jag tycker är underbara, speciellt den förstnämnda.
Det ska nog inte vara några problem. Men det viktigaste är att ha tålamod, börja med några "lätta" låtar som du tycker är bra, och bygg dig uppåt.
Vet själv när jag började spela gitarr, man ville kunna spela den o den låten men visa låtar kräver att man kan spela helt enkelt, om du förstår vad jag menar Smile

Angående Laugh n a Half med D-A-D. Såg D-A-D live på Sweden Rock 2010 och dom körde även den låten, får rysningar än i denna dag när jag tänker tillbaka Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Dave Rock sön 26 feb 2012, 01:21

4882 inlägg på denna sida, senast tisdag kommer vi spränga 5000 inläggs gränsen, mycket mycket bra för ett så nytt och okänt forum.....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Trötto sön 26 feb 2012, 10:18

storraggarn skrev:kan man kolla på flera matcher samtidigt på datorn om man har canal+ large?

Ja, det går att titta på två matcher samtidigt på samma dator. Det du får göra är att utvidga skärmen istället för att spegla den. När du gör detta så kan du ha ett fönster öppet i varje skärm.
Trötto
Trötto

Antal inlägg : 47
Join date : 12-02-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage sön 26 feb 2012, 10:58

Trötto skrev:
storraggarn skrev:kan man kolla på flera matcher samtidigt på datorn om man har canal+ large?

Ja, det går att titta på två matcher samtidigt på samma dator. Det du får göra är att utvidga skärmen istället för att spegla den. När du gör detta så kan du ha ett fönster öppet i varje skärm.

Shit, pommes frites! Du har ju helt rätt! Jag påstod ju tidigare att det inte var möjligt eftersom jag testat logga in på flera datorer och när jag loggade in på en ny i eget nätverk, avbröts uppkopplingen på den första.

Men det var ju hur enkelt som helst att köra på en och samma dator. När man väl loggat in och valt en match i ett fönster är det bara att öppna nya fönster - då är man redan inloggad - och välja andra matcher i de nya fönstren.

I princip kan man alltså i en omgång med sex parallella matcher ha egen match öppen i ett stort fönster, och utan problem köra de andra fem matcherna i mindre fönster vid sidan om på skärmen eller, bättre, köra de matcherna på en annan skärm:-)

Mycket bra och skitkul när det har stor betydelse vad som händer i de andra matcherna.

STORT TACK, TRÖTTO!

Där pratade jag i nattmössa tidigare men nu ger du mig chansen att utnyttja möjligheterna bättre! Och alla andra som läser det du säger. SKITKUL!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Trötto sön 26 feb 2012, 16:44

My Pleasure!
Trötto
Trötto

Antal inlägg : 47
Join date : 12-02-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken sön 26 feb 2012, 18:31

http://www.luleahockey.se/templates/Public/Pages/ContentPageWithArchive.aspx?id=11482

Visste inte var jag skulle posta det här, men kul läsning. Speciellt efter Cams uttalande inför matchen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Beast. sön 26 feb 2012, 19:40

Hehe, heter Topis fru Tepu? Topi och Tepu Jaakola
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ sön 26 feb 2012, 21:09

Härligt att höra! En vinst mot Skellefteå är alltid viktigt! Kul idé att spela match mellan fruarna/flickvännerna!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken sön 26 feb 2012, 21:21

Våra användare har skrivit totalt 5000 inlägg.

Där spräckte vi den gränsen med! MicckeJ var den som skrev inlägg #5000!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ sön 26 feb 2012, 21:24

OMG! Vilken ära och det var jag inte ens medveten om!
Tänk om mindre än en månad lär vi vara uppe i 10000 också!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Dave Rock mån 27 feb 2012, 21:06

Beast. skrev:Hehe, heter Topis fru Tepu? Topi och Tepu Jaakola
Haha, ja det var lite roligt Very Happy

Skönt med vinst i den matchen också Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Chris Hendrix mån 27 feb 2012, 23:28

Jag tror jag har fått facebook-sjukan. Är alltid beredd att trycka gilla när jag läser något jag håller med om på forumet.

Svårt att inte hålla med när 99% är LHF-färgade. Smile
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken mån 27 feb 2012, 23:31

Chris Hendrix skrev:Jag tror jag har fått facebook-sjukan. Är alltid beredd att trycka gilla när jag läser något jag håller med om på forumet.

Svårt att inte hålla med när 99% är LHF-färgade. Smile

Haha, samma problem här! Det värsta är att det finns en sådan funktion att införa vid intresse. Har försökt att hålla mig ifrån den så länge som möjligt, men är bra jäkla sugen på att applicera den!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn tis 28 feb 2012, 12:00

Är det någon här som kan ge mig rätten att ip spärra folk på svenskafans? t.ex. moderator på luleås sida kan han ge mig den rätten? för jag vill ge igen på dom som har ip spärrat mig
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av tvåplustvå tis 28 feb 2012, 12:22

storraggarn skrev:Är det någon här som kan ge mig rätten att ip spärra folk på svenskafans? t.ex. moderator på luleås sida kan han ge mig den rätten? för jag vill ge igen på dom som har ip spärrat mig

Teoretiskt är det ju möjligt, men det finns givetvis ingen praktisk chans att någon skulle ge dig administrativa rättigheter för att "ge igen" på någon annan administratör.

Vad du dock skulle kunna göra om du vill besöka dessa sidor är att använda en VPN. T.ex. www.hidemyass.com Det kostar typ 80:- i månaden och då laddar man ner ett program som man loggar in på och väl inloggad så surfar man anonymt. D.v.s. man är inte spärrad någonstans. Du kan även gå in på den sidan och surfa anonymt gratis, genom att skriva adressen du vill besöka i adressfältet som ligger mitt i deras startsida, men då går det rätt långsamt plus att du ser en massa reklam. Prova!
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken ons 29 feb 2012, 12:39

Bara för mig som forumet var nere en sisådär 40minuter nyss? Läste på forumotion att flera andra hade problem, så gissar på att deras servrar helt krashade.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan ons 29 feb 2012, 12:41

Urken skrev:Bara för mig som forumet var nere en sisådär 40minuter nyss? Läste på forumotion att flera andra hade problem, så gissar på att deras servrar helt krashade.
Nope, var samma för mig.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken ons 29 feb 2012, 22:00

Zeb Macahan skrev:Urken, visst skulle dom/har varit norrut nånstans har jag för mig?

Nu har jag svaret!

http://www.kanal5play.se/program/play/farvifoljamed-s01e03

Där kan ni, i seriens tredje avsnitt, följa Filip och Fredrik när de följer med Björn från Boden (inspelningsplats är dock Luleå)! De träffar även på en väldigt underlig filur som tydligen är less på livet, åtminstone samhället som sådant! Haha!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av JayDee tor 01 mar 2012, 00:50

Urken skrev:
Zeb Macahan skrev:Urken, visst skulle dom/har varit norrut nånstans har jag för mig?

Nu har jag svaret!

http://www.kanal5play.se/program/play/farvifoljamed-s01e03

Där kan ni, i seriens tredje avsnitt, följa Filip och Fredrik när de följer med Björn från Boden (inspelningsplats är dock Luleå)! De träffar även på en väldigt underlig filur som tydligen är less på livet, åtminstone samhället som sådant! Haha!

Jag har en teori om att den bittra mannen i själva verket är den som går vid namnet "Master Di" bland artikel- och bloggkommentarerna på Kurirens hemsida. Samma glada humör iaf...
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken tor 01 mar 2012, 18:05

JayDee skrev:
Urken skrev:
Zeb Macahan skrev:Urken, visst skulle dom/har varit norrut nånstans har jag för mig?

Nu har jag svaret!

http://www.kanal5play.se/program/play/farvifoljamed-s01e03

Där kan ni, i seriens tredje avsnitt, följa Filip och Fredrik när de följer med Björn från Boden (inspelningsplats är dock Luleå)! De träffar även på en väldigt underlig filur som tydligen är less på livet, åtminstone samhället som sådant! Haha!

Jag har en teori om att den bittra mannen i själva verket är den som går vid namnet "Master Di" bland artikel- och bloggkommentarerna på Kurirens hemsida. Samma glada humör iaf...

Haha! Men erkänn att han var rätt rolig ändå.. Smile

På tal om ingenting, så ni som läser det här: gör gärna reklam för forumet genom att posta det på era facebookväggar eller dylikt! Det skadar aldrig att få in fler, nya röster här i trådarna!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic - Sida 2 Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 19 Föregående  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet