Björklöven

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Björklöven - Sida 2 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Snikne Ville i tis 04 feb 2020, 22:05

Vem kan Kenttä tänka sig efter Fagervall...Rönken, Åhlund, Wallson..? Nån ur Schlefftes bås?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5135

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Jokerman i tis 04 feb 2020, 23:01

Håller tummarna för att löven inte går upp, det gynnar inte våra intressen såvida inte SAIK ramlar ut och det kommer inte hända nu.

En sak i taget.

Very Happy
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1506

Inlägg av Old Brooklyn i ons 05 feb 2020, 12:10

@Jokerman skrev:Håller tummarna för att löven inte går upp, det gynnar inte våra intressen såvida inte SAIK ramlar ut och det kommer inte hända nu.

En sak i taget.

Very Happy
Ekonomiskt sett så blir det ju en jävligt billig bortamatch om man jämför med Leksand eller Oskarshamn (om nu Löven skulle byta plats med någon av dem).
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5108

Inlägg av Puckad i ons 05 feb 2020, 12:38

Hellre Löven än Modo.
Men Modo verkar vilja köpa sig en vinst i finalserien.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 6728

Inlägg av NallePhu i ons 05 feb 2020, 13:04

Tar hellre Löven än MoDo den saken är klar!

Sedan att Jocke lämnar handlar väl mer om söka en ny utmaning men dra till Skåne för att få den i Malmö, Jag är osäker totalt om det är rätt ställe att hitta den nya utmaningen för det laget är på g nedåt igen tyvärr iom Rögle har blåst om dem i alla moment!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 13000

Inlägg av Tony Moore i ons 05 feb 2020, 13:42

@NallePhu skrev:Tar hellre Löven än MoDo den saken är klar!

Sedan att Jocke lämnar handlar väl mer om söka en ny utmaning men dra till Skåne för att få den i Malmö, Jag är osäker totalt om det är rätt ställe att hitta den nya utmaningen för det laget är på g nedåt igen tyvärr iom Rögle har blåst om dem i alla moment!
"Nånstansch" måste han ju dra Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 3648

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av NallePhu i fre 07 feb 2020, 18:39

Enl Höken är Jocke klar för dödhökarna 2år från 2020-05-01 och 2år framåt, Känns som en icke logisk transfer i mina ögon1

Sedan lär väl oddsen inte vara så höga att Håkan Åhlund sparkade IKO till ny tränare i Löven!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 13000

Inlägg av Hankburger i fre 07 feb 2020, 20:23

@NallePhu skrev:Enl Höken är Jocke klar för dödhökarna 2år från 2020-05-01 och 2år framåt, Känns som en icke logisk transfer i mina ögon1

Sedan lär väl oddsen inte vara så höga att Håkan Åhlund sparkade IKO till ny tränare i Löven!

Bara att önska Fagervall lycka till i Malmö. Han kommer inte att få en lätt utmaning om jag säger så.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 2499

Inlägg av Puckad i fre 07 feb 2020, 21:07

Lite förvånande att han drar innan ett SHL äventyr med löven.
Helt annan sak om han valt att lämna efter säsongen.
Puckad
Puckad

Inlägg av Snikne Ville i fre 07 feb 2020, 21:23

Vet att Fagervall är uppskattad bland vissa Luleåsupportrar. Personligen ger jag inte mycket gör honom som tränare o följaktligen prognostiserar jag ett nytt misslyckande i Malmö.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5135

Inlägg av Micke80 i lör 08 feb 2020, 04:34

@Snikne Ville skrev:Vet att Fagervall är uppskattad bland vissa Luleåsupportrar. Personligen ger jag inte mycket gör honom som tränare o följaktligen prognostiserar jag ett nytt misslyckande i Malmö.

På allsvensk nivå har han ju alltid funkat rätt bra och på SHL nivå har han bara testats en gång och det var i Luleå under en tid då vi kanske inte var helt stabila utanför isen och hade tappat lite av vår identitet efter Rönken sejuren.
Jag tycker det ska bli kul att se vad han har att ge i Malmö, men jag tillskriver det inte en succe eller fiasko per automatik

Micke80

Antal inlägg : 2551

Inlägg av Jokerman i lör 22 feb 2020, 11:32

Fagervall och Kenttä gör det bra.

Men, men....löven ska hålla till i de lägre serierna, det är som sundsvall i fotboll. Har noll och ingen känsla för dessa ”norrlands metropoler”. Hellre schtaaan helt klart! Hellre östersund i fotboll.

Och vem fan vill ligga i 70 km/h på E4 mellan schtaaan och Umeå om ett par månader.

Löven ska ses i ljuset för vad de verkligen är i den här situationen: ett reellt hot mot Luleå Hockey förening.

Håller med SAIK-fansen:
HATA Löven!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1506

Inlägg av Old Brooklyn i lör 22 feb 2020, 12:02

Varför är Löven ett "reellt hot mot Luleå Hockey" mer än något annat lag i toppen av Allsvenskan? Sponsorer? Sportsligt? Visst fan är sträckan mellan Schtaan och Ume den tråkigaste bilvägen i universum, men blir det Löven som går upp är man ju åtminstone framme sen. Blir det VooDoo så är det ju 10 mil kvar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Jonken i lör 22 feb 2020, 12:23

Jag är helt av en annan uppfattning. Håller verkligen alla tummar jag har för att Löven fixar -att gå hela vägen till SHL nu. Samma sak gäller även för  MoDo och Timrå.

För Luleå Hockeys del skulle detta innebära jackpot ekonomiskt. Detta samtidigt som lagen nedanför Gävle får uppleva vad mer resande egentligen innebär. Men även för att geografiskt bredda SHL. Både Björklöven och MoDo är föreningar med god SHL-historik.

Det är inte heller på något sätt "röta" -att Björklöven jobbat sig till där de är idag. Per Kenttä är verkligen spetskvalitet ända ut i fingerspetsarna som GM. Förra gången Oskarshamn -och i år Björklöven. -IMPONERANDE är bara förnamnet här!

Skulle ALDRIG ta ordet "hata" i min mun om något lag lokaliserat norrut från Gävle. -Tvärtom.  

Bara för 127 km av Sveriges tråkigaste väg mellan två rondeller..? -Really..? -Come on man.... Smile
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3627

Inlägg av Hankburger i lör 22 feb 2020, 12:53

@Jonken skrev:Jag är helt av en annan uppfattning. Håller verkligen alla tummar jag har för att Löven fixar -att gå hela vägen till SHL nu. Samma sak gäller även för  MoDo och Timrå.

För Luleå Hockeys del skulle detta innebära jackpot ekonomiskt. Detta samtidigt som lagen nedanför Gävle får uppleva vad mer resande egentligen innebär. Men även för att geografiskt bredda SHL. Både Björklöven och MoDo är föreningar med god SHL-historik.

Det är inte heller på något sätt "röta" -att Björklöven jobbat sig till där de är idag. Per Kenttä är verkligen spetskvalitet ända ut i fingerspetsarna som GM. Förra gången Oskarshamn -och i år Björklöven. -IMPONERANDE är bara förnamnet här!

Skulle ALDRIG ta ordet "hata" i min mun om något lag lokaliserat norrut från Gävle. -Tvärtom.  

Bara för 127 km av Sveriges tråkigaste väg mellan två rondeller..? -Really..? -Come on man.... Smile

Jackpot ekonomiskt skulle jag inte säga. Framförallt inte om Leksand skulle åka ur.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 2499

Inlägg av Old Brooklyn i lör 22 feb 2020, 13:03

Jackpot ekonomiskt handlar väl främst om bortamatcherna. Oändligt mycket billigare att chartra en buss till Ö-vik och Umeå än att chartra ett flyg till Leksand (Borlänge?).
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Jonken i lör 22 feb 2020, 13:07

@Old Brooklyn skrev:Jackpot ekonomiskt handlar väl främst om bortamatcherna. Oändligt mycket billigare att chartra en buss till Ö-vik och Umeå än att chartra ett flyg till Leksand (Borlänge?).
Glöm inte heller alla motståndare som skall till Umeå -istället för till Leksand och Oskarshamn. Wink
Jonken
Jonken

Inlägg av Old Brooklyn i lör 22 feb 2020, 14:24

@Jonken skrev:
@Old Brooklyn skrev:Jackpot ekonomiskt handlar väl främst om bortamatcherna. Oändligt mycket billigare att chartra en buss till Ö-vik och Umeå än att chartra ett flyg till Leksand (Borlänge?).
Glöm inte heller alla motståndare som skall till Umeå -istället för till Leksand och Oskarshamn. Wink
Ja, det blir mer utjämnat. Undrar vad skillnaden är i resebudget mellan oss och exempelvis LHC som ligger mitt i smeten och kan åka buss till i princip alla bortamatcher. Måste vara många miljoner per säsong.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av rasbiologen i lör 22 feb 2020, 14:49

Synd att asplöven rasade totalt när Kenttä lämnade, hade varit ett fint ekonomiskt finger åt lagen i söder att ta sig till happis.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1114

Inlägg av Puckad i lör 22 feb 2020, 14:58

@Old Brooklyn skrev:
@Jonken skrev:
Ja, det blir mer utjämnat. Undrar vad skillnaden är i resebudget mellan oss och exempelvis LHC som ligger mitt i smeten och kan åka buss till i princip alla bortamatcher. Måste vara många miljoner per säsong.
Broc Little ...
Puckad
Puckad

Inlägg av Jonken i lör 22 feb 2020, 17:51

@Puckad skrev:
@Old Brooklyn skrev:
@Jonken skrev:
Broc Little ...
Precis. Wink
Jonken
Jonken

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet