2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

+41
Myrman
Huselius1
Beast.
Luddelajnen
cavenn
farre
FruktHamster
kokostrollet
Old Brooklyn
MickkeJ
Donten_
Rönken
Bilderberg
Bamsefar
Pajala
Kato
LHF96
NallePhu
rasbiologen
pingu
Urken
Slapshot
Redbear
Lars158
CKa
storraggarn
Snikne Ville
Tony Moore
Norlin
Rayko
BodenSwe
Chris Hendrix
delphi
Mange
#96
Salle
hokkzorz
LulefanGBG
Lajon
Zeb Macahan
Admin
45 posters

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar fre 05 apr 2013, 11:50


Illa, mycket illa.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG fre 05 apr 2013, 12:25

Otroligt bra match av oss än en gång. Tycker det ser lite segt ut i första perioden, men det finns ju trots allt en motståndare på banan också och hur mycket man än själv gör för att få en matchbild man själv vill så är det ju ofrånkomligt att motståndarna som gör precis tvärtemot stundtals lyckas de också. Annars hade det ju knappast varit någon semifinal värd namnet.

När jag igår hörde att Klasen saknades så blåste domedagstrumpeterna här nere i Göteborg, men det var skönt att se att laget kan vinna och dominera även utan honom. Det märktes dock att han saknades, framförallt i powerplay som inte alls var bra igår.

Alexander Salak var helt fenomenal igår igen, som jag ser det nu är han vårt enda orosmoment, samt diverse småskavanker och sjukdomar i laget. Kilströms skada är absolut inte bra, i synnerhet inte om Robin Jonsson stängs av.

Tycker faktiskt att Robin Jonssons tilltag är bedrövligt och det borde definitivt blivit 5 minuter och matchstraff där. Tror inte en sekund att han medvetet cross-checkar motståndaren i ansiktet, han tittar ju åt ett annat håll, men likväl är det klumpigt och oförsvarbat ändå. Skulle inte förvåna mig om det blir en eller två matchers avstägning för det, men sedan om det är rätt eller fel, med tanke på den uppenbara rbisten på uppsåt överlåter jag åt er, säger bara vad jag tror det kommer sluta. Mer än 2 matcher tycker jag vore för mycket.

Ser idag i tidningen att Osten hotar med att anmäla Lajunen för tilltaget mot Fabricius i matchen innan. Vet ärligt talat inte vad jag skall tycka om det, jag gillar inte det här med att klubbarna skall lägga sig i domarnas jobb och börja anmäla varandra. Efter matchseriern mot Djurgården förstår jag det som hände för det var så upp åt taket fel så det finns inte. Här rör det sig om att domarna missat två händelser men efter matchen direkt uppmärksammats om händelsen medan det i matchen från senast i Karlstad rör sig om att vi kommer dragandes med en "gammal" händelse. Gillar inte det riktigt, även om jag självklart håller med Osten om att Ljaunens grej är lika illa som Robin Jonssons.

Det skall tilläggas att jag dock tycker att det är lika illa av alla coacher som är ute och lipar i Media om hur förfördelade de är av domarna och dyl. Det är lika mycket att försöka påverka domarna dels genom att själv sätta press på dem och dels genom att får media att sätta press på dem. Dessutom handlar det om att påverka domarna om saker som ännu inte hänt, snarare än att försöka påverka dem om faktiska händelser som ägt rum. Det är i min värld ännu värre.

Om man nu skall ge någon av motståndarna cred efter gårdagens match så är det, förutom fenomenale Salak, helt klart coach Leif Johansson. Klockren matchanalys återigen. Inget gnäll på domarna, inga undanflykter och bortförklaringar, inget gnäll på motståndarna. Han erkänner helt enkelt att man förlorar för att man inte är tillräckligt bra och för att man möter ett bra motstånd. Rakryggat, ärligt och med all heder i behåll!

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG fre 05 apr 2013, 12:28

Oopps.... en grej till: Abbott line fortsätter att vara bästa line match ut och match in. Och Linus Persson har i slutspelet växt något enormt! Nu förstår man vad Rönken och co. såg i honom. De visste att när det drar ihop sig då kommer han att smälla på, skjuta och göra mål.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av BodenSwe fre 05 apr 2013, 12:36

Nu får man ju hoppas att dom inte är löjliga och ger Jonsson alltför långt straff om nu Kilström är borta resten av slutspelet.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 fre 05 apr 2013, 12:52

LulefanGBG skrev:Otroligt bra match av oss än en gång. Tycker det ser lite segt ut i första perioden, men det finns ju trots allt en motståndare på banan också och hur mycket man än själv gör för att få en matchbild man själv vill så är det ju ofrånkomligt att motståndarna som gör precis tvärtemot stundtals lyckas de också. Annars hade det ju knappast varit någon semifinal värd namnet.

När jag igår hörde att Klasen saknades så blåste domedagstrumpeterna här nere i Göteborg, men det var skönt att se att laget kan vinna och dominera även utan honom. Det märktes dock att han saknades, framförallt i powerplay som inte alls var bra igår.

Alexander Salak var helt fenomenal igår igen, som jag ser det nu är han vårt enda orosmoment, samt diverse småskavanker och sjukdomar i laget. Kilströms skada är absolut inte bra, i synnerhet inte om Robin Jonsson stängs av.

Tycker faktiskt att Robin Jonssons tilltag är bedrövligt och det borde definitivt blivit 5 minuter och matchstraff där. Tror inte en sekund att han medvetet cross-checkar motståndaren i ansiktet, han tittar ju åt ett annat håll, men likväl är det klumpigt och oförsvarbat ändå. Skulle inte förvåna mig om det blir en eller två matchers avstägning för det, men sedan om det är rätt eller fel, med tanke på den uppenbara rbisten på uppsåt överlåter jag åt er, säger bara vad jag tror det kommer sluta. Mer än 2 matcher tycker jag vore för mycket.

Ser idag i tidningen att Osten hotar med att anmäla Lajunen för tilltaget mot Fabricius i matchen innan. Vet ärligt talat inte vad jag skall tycka om det, jag gillar inte det här med att klubbarna skall lägga sig i domarnas jobb och börja anmäla varandra. Efter matchseriern mot Djurgården förstår jag det som hände för det var så upp åt taket fel så det finns inte. Här rör det sig om att domarna missat två händelser men efter matchen direkt uppmärksammats om händelsen medan det i matchen från senast i Karlstad rör sig om att vi kommer dragandes med en "gammal" händelse. Gillar inte det riktigt, även om jag självklart håller med Osten om att Ljaunens grej är lika illa som Robin Jonssons.

Det skall tilläggas att jag dock tycker att det är lika illa av alla coacher som är ute och lipar i Media om hur förfördelade de är av domarna och dyl. Det är lika mycket att försöka påverka domarna dels genom att själv sätta press på dem och dels genom att får media att sätta press på dem. Dessutom handlar det om att påverka domarna om saker som ännu inte hänt, snarare än att försöka påverka dem om faktiska händelser som ägt rum. Det är i min värld ännu värre.

Om man nu skall ge någon av motståndarna cred efter gårdagens match så är det, förutom fenomenale Salak, helt klart coach Leif Johansson. Klockren matchanalys återigen. Inget gnäll på domarna, inga undanflykter och bortförklaringar, inget gnäll på motståndarna. Han erkänner helt enkelt att man förlorar för att man inte är tillräckligt bra och för att man möter ett bra motstånd. Rakryggat, ärligt och med all heder i behåll!

All vanlig rättsskippning som delar ut straff så är uppsåt det som framförallt avgör straff. Sen konsekvens är en del av straff utdelning men sekundär i betydelse. Tycker jag det ska vara i hockey också.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av Snikne Ville fre 05 apr 2013, 13:00

Helt plötsligt är vår breda backsida inte fullt så bred...Robin avstängd, Kilen kanske borta resten av sässen och Skrbeks ljumskar som nog är lagom fräscha när det matchas varannan dag.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bjoern fre 05 apr 2013, 14:53

Har någon hittat bra bilder på Salaks sparkrörelse mot Pyöräla? Tycker mig själv kunna se delar av situationen 2:22 in i highlightsen från matchen på hockeyligan.se. Pyörälä är på väg mot sarghörnet för att fira medan Salak åker mot sitt egna bås, när dom passerar varandra sätter Salak fram skridskon mot Pyöräläs ben. Svårt att se tydligt på bilderna exakt vad han försöker göra, men det man ser tydligt att Pyörälä väjar undan i situationen. Med tanke på att Abbott åkte på en avstänging i matchserien på Djurgården där han sparkar undan benet på Zibanejad borde denna situation också tittas på. Framförallt eftersom Salak möjligen sätter fram skridskoskenan mot Pyörala till skillnad från vad Abbott gjorde.

Bjoern

Antal inlägg : 51
Join date : 13-01-19

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av LuleåWinston fre 05 apr 2013, 18:17

Bjoern skrev:Har någon hittat bra bilder på Salaks sparkrörelse mot Pyöräla? Tycker mig själv kunna se delar av situationen 2:22 in i highlightsen från matchen på hockeyligan.se. Pyörälä är på väg mot sarghörnet för att fira medan Salak åker mot sitt egna bås, när dom passerar varandra sätter Salak fram skridskon mot Pyöräläs ben. Svårt att se tydligt på bilderna exakt vad han försöker göra, men det man ser tydligt att Pyörälä väjar undan i situationen. Med tanke på att Abbott åkte på en avstänging i matchserien på Djurgården där han sparkar undan benet på Zibanejad borde denna situation också tittas på. Framförallt eftersom Salak möjligen sätter fram skridskoskenan mot Pyörala till skillnad från vad Abbott gjorde.

Du ser bättre på om du väntar tills 2.53 tror jag det är då de intervjuar Linus Persson. Men skulle också vilja se bättre bilder.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad - Sida 10 Empty Sv: 2013-04-04, SM-Semifinal 4, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet