Linus Omark, Del 1

+105
kniba
Klabbe
JohanO
Jaguaren
NilsOskar
eklunden
Puckad
KaptenBlodskelett
RogerC
Patrik82
johan74
stormvägen
Polyfemos
Pontaking
Dentos
kobbe
Micke80
PM
LHF96
Hentos_Bror
Hedanders
Sundance Kid
Donten_
nummer 17
GamblerN
farre
Zeth
Dilox
rasbiologen
Mr Bister
DonP
MrA
Högljudd
dubstep
Kagen
Kallepedal
mango
Donowitz
UnSaccoDiSoldi
jessen
Kraftkung
Mickeee
Hellcop
Man of Steel
BodenSwe
kralle
rumpztr
håkke
Tony Moore
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
kjell
Old Brooklyn
Pajala
Ingemar
MRGHOST
Lulefan
zamboni
icemask
LubosC
knutten
HalleLuleå
Rönken
Dalle
#96
pingu
Purre
barbapapi
kokostrollet
Slapshot
Norlin
Pentothal
Huselius1
tibet
CKa
Pickadoll
Rikky
Homer96
Wirbelwind
Redbear
Johan__
Dustin
hokkzorz
Mange
Urken
FruktHamster
Jovi
JahNT
Lars158
Jonken
LulefanGBG
Snikne Ville
amarule
makkanmakkan
Lajon
NallePhu
Rayko
Chris Hendrix
Tigerman
Zeb Macahan
Salle
Dave Rock
Beast.
Bamsefar
MickkeJ
109 posters

Sida 20 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 28 mar 2015, 11:02

Slapshot skrev:Omark är en diva punkt. Det har han bevisat gång på gång i alla möjliga ligor och uttal. Sedan får ju alla tycka vad dom vill om den typen av personer. Jag gillar det inte i alla fall. Omark kommer aldrig bli särskilt stor förutom i hans egna lilla värld. Med stor menar jag en stabil NHL spelare. För mig är iaf Klasen en större spelare som dessutom är en trevligare person. Hoppas Klasen vill tillbaka hit efter sina äventyr.
Beror ju på vad man lägger in för betydelse i ordet "diva". Själv har jag aldrig riktigt uppfattat honom så, däremot är han många andra saker.

Jag har fått uppfattningen att han är ovillig att kompromissa. För att det ska funka för honom så vill han ha sin roll, han vill spela i en toppkedja, leverera mackor till en sniper, och styra ett PP. Annat verkar inte intressera honom. Sanningen är att han inte är speciellt bra på annat inom hockey, men huruvida det beror på att han inte gillar det, eller att han inte gillar det för att han är dålig på det, det låter jag vara osagt.

Hur som helst, personligen uppskattar jag ju att folk talar ur skägget istället för att komma med långa floskler intervjuer som uppenbarligen är tjurbajs. Jag har en viss svaghet för folk som säger vad de tycker, även om det inte är vad jag skulle önska att de tyckte.

Han är inte klar med sina utlandsdrömmar, och jag tar hellre någon annan som faktiskt vill spela i Luleå Hockey än en Omark som inte riktigt känner att han är på rätt ställe. Finns ingen anledning att lägga någon värdering i det hela. Visst kunde man önska att han längtade till oss, men nu är det inte så, och det får man bara acceptera.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mickeee lör 28 mar 2015, 11:11

Att omark nu ställt krav till mårts för sin medverkan i det stoltaste vi har Tre kronor inför stundande hockey vm säger ju allt om denne man. Mårts gav han långfingret som tur är.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av JohanO lör 28 mar 2015, 12:32

Mickeee skrev:Att omark nu ställt krav till mårts för sin medverkan i det stoltaste vi har Tre kronor inför stundande hockey vm säger ju allt om denne man. Mårts gav han långfingret som tur är.

Om jag inte missminner mig finns det en historia av nonchalans mot Omark från Mårts håll. Dessutom är Omarks kravställning på speltid och ansvar RIMLIG, med tanke på vilka överiga spelare som är uttagna till truppen. Visst, det finns förhoppningar från Mårts håll om att plocka in stjärnor från NHL, men med 13 forwards klara och 6 backar klara så känns det som att backar är prio. Nä, vill inte Mårts krydda Tre Kronor med den bästa tillgängliga playmakern på marknaden så varsågod. Det här blir bara ytterligare ett i raden småsinta beslut i Mårts färglösa tränar-karriär.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 28 mar 2015, 12:39

JohanO skrev:
Mickeee skrev:Att omark nu ställt krav till mårts för sin medverkan i det stoltaste vi har Tre kronor inför stundande hockey vm säger ju allt om denne man. Mårts gav han långfingret som tur är.

Om jag inte missminner mig finns det en historia av nonchalans mot Omark från Mårts håll. Dessutom är Omarks kravställning på speltid och ansvar RIMLIG, med tanke på vilka överiga spelare som är uttagna till truppen. Visst, det finns förhoppningar från Mårts håll om att plocka in stjärnor från NHL, men med 13 forwards klara och 6 backar klara så känns det som att backar är prio. Nä, vill inte Mårts krydda Tre Kronor med den bästa tillgängliga playmakern på marknaden så varsågod. Det här blir bara ytterligare ett i raden småsinta beslut i Mårts färglösa tränar-karriär.
Jag är benägen att hålla med. De gånger Mårts tagit ut Omark har Omark inte fått göra det han är bra på, och har Mårts inte tänkt låta killen visa vad han kan så finns det ingen poäng med att ta ut honom alls. Jag förstår Omark, han vill naturligtvis inte åka runt och göra dålig reklam för sig själv och inte få använda sina kvaliteter. Personligen hade jag reagerat likadant och sagt att blir det inte roligare än sist så vill jag inte vara med.

Mårts är för övrigt en kalkonkapten som räddades av bröderna Sedin i VM 2013, och fick jobbet för lång och trogen tjänst, inte för sina kunskaper.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken lör 28 mar 2015, 13:17

KaptenBlodskelett skrev:
JohanO skrev:
Mickeee skrev:Att omark nu ställt krav till mårts för sin medverkan i det stoltaste vi har Tre kronor inför stundande hockey vm säger ju allt om denne man. Mårts gav han långfingret som tur är.

Om jag inte missminner mig finns det en historia av nonchalans mot Omark från Mårts håll. Dessutom är Omarks kravställning på speltid och ansvar RIMLIG, med tanke på vilka överiga spelare som är uttagna till truppen. Visst, det finns förhoppningar från Mårts håll om att plocka in stjärnor från NHL, men med 13 forwards klara och 6 backar klara så känns det som att backar är prio. Nä, vill inte Mårts krydda Tre Kronor med den bästa tillgängliga playmakern på marknaden så varsågod. Det här blir bara ytterligare ett i raden småsinta beslut i Mårts färglösa tränar-karriär.
Jag är benägen att hålla med. De gånger Mårts tagit ut Omark har Omark inte fått göra det han är bra på, och har Mårts inte tänkt låta killen visa vad han kan så finns det ingen poäng med att ta ut honom alls. Jag förstår Omark, han vill naturligtvis inte åka runt och göra dålig reklam för sig själv och inte få använda sina kvaliteter. Personligen hade jag reagerat likadant och sagt att blir det inte roligare än sist så vill jag inte vara med.

Mårts är för övrigt en kalkonkapten som räddades av bröderna Sedin i VM 2013, och fick jobbet för lång och trogen tjänst, inte för sina kunskaper.

Omark är en spelare för topp 6 och någon pp-enhet ja. Man kan väl kalla det krav, men om Omark ska spela i en tredje-, fjärdekedja eller sitta på läktaren är det kanske inte så intressant för honom att följa med nej. Åren tickar på och att i hans ålder sitta på läktaren för att "se och lära" är inte så aktuellt kan tyckas. Linus Omark och Robert Nilsson påminner om varandra i agerandet utåt.

Jag ser gärna honom i Luleå, fast inte till vilket pris som helst. Miljon i månadslön som Jimmy Pesonen förespråkar känns helt fel.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 28 mar 2015, 13:24

Bra spelare kan spela på vilken position som helst och accepterar vilken roll dom än får i laget. Konstigt att det bara är Omark som har synpunkter på hur mycket han bör spela i landslaget och på vilka positioner osv. Har då aldrig hört tex Klasen grina i media att han får spela för lite eller att han används på fel sätt. Det var samma visa i Edmonton. Nej allt kretsar inte bara kring Omark som han själv verkar tro. Sedan har han väl aldrig imponerat speciellt mycket i landslaget heller. Visst gör han sina snygga grejer ibland men det finns de som är bättre än Omark tycker jag iaf.

Sedan håller jag med om att Mårts är en halvdålig förbundskapten men det är en annan femma.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mickeee lör 28 mar 2015, 13:30

Om man ser VM som ett skyltfönster för sig själv så visst..

För mig är det något helt annat.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mickeee lör 28 mar 2015, 13:39

Alla tycker olika och det får man respektera
Vissa gillar dem som vet sitt värde och som inte hymlar med det. Så kallade "divor" som har en något negativ klang men dock

Jag gillar såna som Peter Forsberg som på frågan om han ska spela vm svarar -om jag blir uttagen så ja!
Jag gillar såna som Chris och Cam som blir uttagen i en obskyr miniturnering för canada och får tårar i ögonen.
Men det är väl bara jag
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 28 mar 2015, 13:51

Slapshot skrev:Bra spelare kan spela på vilken position som helst och accepterar vilken roll dom än får i laget. Konstigt att det bara är Omark som har synpunkter på hur mycket han bör spela i landslaget och på vilka positioner osv. Har då aldrig hört tex Klasen grina i media att han får spela för lite eller att han används på fel sätt. Det var samma visa i Edmonton. Nej allt kretsar inte bara kring Omark som han själv verkar tro. Sedan har han väl aldrig imponerat speciellt mycket i landslaget heller. Visst gör han sina snygga grejer ibland men det finns de som är bättre än Omark tycker jag iaf.

Sedan håller jag med om att Mårts är en halvdålig förbundskapten men det är en annan femma.
Håller inte riktigt med. Alla är inte bra på allting, lite av konsten med coachande är ju att använda rätt folk till rätt saker. Tänker man inte använda Omark i t ex PP så finns det andra som gör övrigt arbete bättre. Under omständigheterna så är det väl i så fall rätt att inte ha honom med. Det jag finner märkligt är att Mårts inte avser använda Omark på det sättet, inte minst med tanke på Klasens återbud. Jag undrar hur han har tänkt egentligen. Kanske hoppas han på tillskott från NHL. Men det är egentligen skit samma, VM är ett skämt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen lör 28 mar 2015, 14:13

Lars158 skrev:
Kagen skrev:
Jovi skrev:Försök förstå vad jag menar! Razz

Det var inte alls svårt att förstå vad du menar när du uttrycker det så bra. Håller med helt och fullt och jag hoppas även Omark inser att om han ska få ett riktigt stort legacy inom hockeyvärlden så har han snart inte så lång tid på sig. Omark har redan tjänat så pass bra att han kommer klara sig och mer därtill, nästa steg blir då att också lyssna med hjärtat.

Att hoppa runt mellan klubbar och gå dit man får bäst betalt kommer inte göra någon särskilt ihågkommen. Möjligt att Omark skiter i det men då står det ju oss fans helt fritt att t.ex hålla en sådan som Janne Sandström långt mycket högre i aktning än någon som glänste ett par säsonger och sedan inte tillfört något.

Förstår inte hur du menar?

Janne har samma betalt om han spelar i LHF eller någon annanstans. För Omark skiljer det flera miljoner per säsong om han spelar i LHF eller på annat håll.

Jämnförelsen är ju helt sned på det sättet.

När skillnaden är så stor för Omark så skulle det ju inte vara särskilt intelligent av han spela i LHF.

Min poäng är att Omark byter klubb för ofta och att han öppet pratar om att det är pengarna som bestämmer var han spelar. Det är inget bra sätt att bygga sitt legacy på, sen var kanske Janne Sandström inte det bästa exemplet eftersom han precis som du skriver nog får ungefär lika bra betalt i Luleå som han skulle få i HV, iaf om man tar kostnad för flytt och stök inräknat.
Men det finns betydligt mer namnkunniga spelare än Omark och Sandström som vårdat sitt legacy och även om de bytt klubb många gånger är det inte alltid uppenbart pengarna som styrt.
Säger man att det är pengarna som styr så pissar man på fansen - även där man spelar. Ja, jag fattar att Zlatan gick till PSG för att han fick sjukt bra betalt men jag kan låta mig luras av resonemanget att han ville vara med om att bygga upp ett nytt storlag i Europa också. Ja, jag fattar att Ledin fick jävligt bra betalt i FBK och HV men jag kan köpa resonemanget han hade om att Luleå inte var professionella då och att det var för mycket kaffe och dammsugare. Vi fans kände samma sak och det blev en väldigt nyttig debatt som följde.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Klabbe lör 28 mar 2015, 14:34

Förstår att han vill ha en viss roll i landslaget för att vara med, och det tycker jag också att han ska ha för att vara med. Han passar ju knappast i en checking-lina och att vara med som extraspelare kan jag förstå känns sådär. Ska Omark komma till sin rätt så bör han ju, som det diskuterats tidigare i tråden, spela i en kedja med en sniper och leda en PP-lina.

Omark är en spelare jag gärna skulle vilja ha tillbaks till Luleå, men att han kommer hem när han känner sig färdig med utlandsäventyren istället för att värvas hem tidigare för att sedan lämna igen. Har känslan av att han har ett stort hjärta även fast han vill tjäna ihop lite slantar nu.

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kniba lör 28 mar 2015, 15:32

Släpp jante och var glad för Omarks skull. Han kommer hem tids nog.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen lör 28 mar 2015, 16:13

kniba skrev:Släpp jante och var glad för Omarks skull. Han kommer hem tids nog.

Ja, vi hoppas på det.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken lör 28 mar 2015, 17:42

KaptenBlodskelett skrev:
Slapshot skrev:Bra spelare kan spela på vilken position som helst och accepterar vilken roll dom än får i laget. Konstigt att det bara är Omark som har synpunkter på hur mycket han bör spela i landslaget och på vilka positioner osv. Har då aldrig hört tex Klasen grina i media att han får spela för lite eller att han används på fel sätt. Det var samma visa i Edmonton. Nej allt kretsar inte bara kring Omark som han själv verkar tro. Sedan har han väl aldrig imponerat speciellt mycket i landslaget heller. Visst gör han sina snygga grejer ibland men det finns de som är bättre än Omark tycker jag iaf.

Sedan håller jag med om att Mårts är en halvdålig förbundskapten men det är en annan femma.
Håller inte riktigt med. Alla är inte bra på allting, lite av konsten med coachande är ju att använda rätt folk till rätt saker. Tänker man inte använda Omark i t ex PP så finns det andra som gör övrigt arbete bättre. Under omständigheterna så är det väl i så fall rätt att inte ha honom med. Det jag finner märkligt är att Mårts inte avser använda Omark på det sättet, inte minst med tanke på Klasens återbud. Jag undrar hur han har tänkt egentligen. Kanske hoppas han på tillskott från NHL. Men det är egentligen skit samma, VM är ett skämt.

Jag har uppenbarligen missat något, har Omark tackat nej till VM eller vad har hänt egentligen? Smile Vad gäller Omark som spelare skulle han bära en kedja och ett pp på egen hand i Luleå princip. Spelarna runt omkring, Harju och någon till, skulle lyftas ett par snäpp.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 28 mar 2015, 20:32

Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Slapshot skrev:Bra spelare kan spela på vilken position som helst och accepterar vilken roll dom än får i laget. Konstigt att det bara är Omark som har synpunkter på hur mycket han bör spela i landslaget och på vilka positioner osv. Har då aldrig hört tex Klasen grina i media att han får spela för lite eller att han används på fel sätt. Det var samma visa i Edmonton. Nej allt kretsar inte bara kring Omark som han själv verkar tro. Sedan har han väl aldrig imponerat speciellt mycket i landslaget heller. Visst gör han sina snygga grejer ibland men det finns de som är bättre än Omark tycker jag iaf.

Sedan håller jag med om att Mårts är en halvdålig förbundskapten men det är en annan femma.
Håller inte riktigt med. Alla är inte bra på allting, lite av konsten med coachande är ju att använda rätt folk till rätt saker. Tänker man inte använda Omark i t ex PP så finns det andra som gör övrigt arbete bättre. Under omständigheterna så är det väl i så fall rätt att inte ha honom med. Det jag finner märkligt är att Mårts inte avser använda Omark på det sättet, inte minst med tanke på Klasens återbud. Jag undrar hur han har tänkt egentligen. Kanske hoppas han på tillskott från NHL. Men det är egentligen skit samma, VM är ett skämt.

Jag har uppenbarligen missat något, har Omark tackat nej till VM eller vad har hänt egentligen? Smile Vad gäller Omark som spelare skulle han bära en kedja och ett pp på egen hand i Luleå princip. Spelarna runt omkring, Harju och någon till, skulle lyftas ett par snäpp.
Mårts påstår att de "kommit överens" om att Omark inte ska vara med då Mårts inte vill garantera vare sig den roll eller speltid som Omark vill ha, det är vad som har hänt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken lör 28 mar 2015, 21:11

KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Slapshot skrev:Bra spelare kan spela på vilken position som helst och accepterar vilken roll dom än får i laget. Konstigt att det bara är Omark som har synpunkter på hur mycket han bör spela i landslaget och på vilka positioner osv. Har då aldrig hört tex Klasen grina i media att han får spela för lite eller att han används på fel sätt. Det var samma visa i Edmonton. Nej allt kretsar inte bara kring Omark som han själv verkar tro. Sedan har han väl aldrig imponerat speciellt mycket i landslaget heller. Visst gör han sina snygga grejer ibland men det finns de som är bättre än Omark tycker jag iaf.

Sedan håller jag med om att Mårts är en halvdålig förbundskapten men det är en annan femma.
Håller inte riktigt med. Alla är inte bra på allting, lite av konsten med coachande är ju att använda rätt folk till rätt saker. Tänker man inte använda Omark i t ex PP så finns det andra som gör övrigt arbete bättre. Under omständigheterna så är det väl i så fall rätt att inte ha honom med. Det jag finner märkligt är att Mårts inte avser använda Omark på det sättet, inte minst med tanke på Klasens återbud. Jag undrar hur han har tänkt egentligen. Kanske hoppas han på tillskott från NHL. Men det är egentligen skit samma, VM är ett skämt.

Jag har uppenbarligen missat något, har Omark tackat nej till VM eller vad har hänt egentligen? Smile Vad gäller Omark som spelare skulle han bära en kedja och ett pp på egen hand i Luleå princip. Spelarna runt omkring, Harju och någon till, skulle lyftas ett par snäpp.
Mårts påstår att de "kommit överens" om att Omark inte ska vara med då Mårts inte vill garantera vare sig den roll eller speltid som Omark vill ha, det är vad som har hänt.

Jo, det var väl underförstått. Finns det massa artiklar på det eller? Jag brukar läsa igenom flesta artiklar om Luleå-spelare men måste missat denna. Som sagt, tiden då Omark skulle vara på läktaren och se och lära eller liknande är väl lite förbi för honom. Tillför inte så mycket utanför topp 6 heller så är väl kanske lika bra då.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 28 mar 2015, 21:34

Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Slapshot skrev:Bra spelare kan spela på vilken position som helst och accepterar vilken roll dom än får i laget. Konstigt att det bara är Omark som har synpunkter på hur mycket han bör spela i landslaget och på vilka positioner osv. Har då aldrig hört tex Klasen grina i media att han får spela för lite eller att han används på fel sätt. Det var samma visa i Edmonton. Nej allt kretsar inte bara kring Omark som han själv verkar tro. Sedan har han väl aldrig imponerat speciellt mycket i landslaget heller. Visst gör han sina snygga grejer ibland men det finns de som är bättre än Omark tycker jag iaf.

Sedan håller jag med om att Mårts är en halvdålig förbundskapten men det är en annan femma.
Håller inte riktigt med. Alla är inte bra på allting, lite av konsten med coachande är ju att använda rätt folk till rätt saker. Tänker man inte använda Omark i t ex PP så finns det andra som gör övrigt arbete bättre. Under omständigheterna så är det väl i så fall rätt att inte ha honom med. Det jag finner märkligt är att Mårts inte avser använda Omark på det sättet, inte minst med tanke på Klasens återbud. Jag undrar hur han har tänkt egentligen. Kanske hoppas han på tillskott från NHL. Men det är egentligen skit samma, VM är ett skämt.

Jag har uppenbarligen missat något, har Omark tackat nej till VM eller vad har hänt egentligen? Smile Vad gäller Omark som spelare skulle han bära en kedja och ett pp på egen hand i Luleå princip. Spelarna runt omkring, Harju och någon till, skulle lyftas ett par snäpp.
Mårts påstår att de "kommit överens" om att Omark inte ska vara med då Mårts inte vill garantera vare sig den roll eller speltid som Omark vill ha, det är vad som har hänt.

Jo, det var väl underförstått. Finns det massa artiklar på det eller? Jag brukar läsa igenom flesta artiklar om Luleå-spelare men måste missat denna. Som sagt, tiden då Omark skulle vara på läktaren och se och lära eller liknande är väl lite förbi för honom. Tillför inte så mycket utanför topp 6 heller så är väl kanske lika bra då.
Precis min poäng. Finns inte plats i topp 6 så ska man inte ha med honom. Tycker dock att det är märkligt att han inte ses som en möjlig ersättare till Klasen.

Det stod i artikeln som handlade om Mårts trupp till landskamperna, stod i Aftonbladet eller Expressen.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 22 apr 2015, 15:18

Ser att Omark ryktas till Salavat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn ons 22 apr 2015, 15:26

Ufa alltså. "Toto, I've a feeling we're not in Kansas anymore."
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kallepedal ons 29 apr 2015, 11:26

Inte ens Jokerit hade råd att betala Omark vad han krävde. http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/officiellt-i-dag-linus-omark-lamnar-jokerit/
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av JoakimJ ons 29 apr 2015, 12:07

Vafan då Omark...

"Jag har älskat att spela i det här laget och för den här klubben. Det är den bästa klubben jag någonsin har spelat i. Supportrarna har varit fantastiska hela säsongen, och jag hoppas att jag kan komma tillbaka till Jokerit, säger han."
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken ons 29 apr 2015, 12:13

JoakimJ skrev:Vafan då Omark...

"Jag har älskat att spela i det här laget och för den här klubben. Det är den bästa klubben jag någonsin har spelat i. Supportrarna har varit fantastiska hela säsongen, och jag hoppas att jag kan komma tillbaka till Jokerit, säger han."

Vad ska han säga då? Be klubben ta sig i brasan? Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Puckad ons 29 apr 2015, 12:14

Det är förvånansvärt få spelare som säger:
"Jag hoppas att jag aldrig mer tvingas spela i den här klubben ..."
Extremt höga floskelnivåer i alla sådana här uttalanden...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av JoakimJ ons 29 apr 2015, 12:18

Han kunde väl ha sagt "det här är helt klart den näst bästa klubben jag spelat i" Wink
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen ons 29 apr 2015, 12:53

Kallepedal skrev:Inte ens Jokerit hade råd att betala Omark vad han krävde. http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/officiellt-i-dag-linus-omark-lamnar-jokerit/

Har man råd att värva hem Alexander Radulov under sina bästa år har man nog råd med Omark också. Salavat Yulajev it is för unsereen Linus from Övertårnejåt. Iaf verkar det så.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 29 apr 2015, 20:08

Vad ska man gissa Omark kommer tjäna per år?

20 mille skattat och klart?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dentos ons 29 apr 2015, 20:12

Lars158 skrev:Vad ska man gissa Omark kommer tjäna per år?

20 mille skattat och klart?

Tror att någon skrev att det blev 8,3 mille skattat och klart. För att komma upp i det i Sverige hade det väl inneburit något runt 15 mille om året. Alltså en månadslön på cirka 1 250 000 kronor. Då förstår man ju varför Ryssland går före i nuläget. Vi kommer få se Omark i Luleå, utan tvekan. Frågan är väl bara hur många år det kommer dröja. Jag gissar på två.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear ons 29 apr 2015, 20:19

Artikel från kuriren:

Luleå Hockey gjorde sitt yttersta för att få hem publikfavoriten till Norrbotten.

Men Linus Omark kunde inte tacka nej till pengastarka KHL. För Norrbottens-Kuriren berättar han varför han tog beslutet.

– Jag är just 28 år fyllda och kunde inte tacka nej till det här erbjudandet. Det är kanske sista chansen att skriva på ett större kontrakt, säger han.

– Luleå Hockey har något bra på gång – men det är inte rätt tillfälle just nu. Pengarna jag tjänar i Ryssland kan trygga min framtid.

Övertorneåprodukten vill inte bekräfta vilken klubb han har skrivit ett avtal med. Men Kuriren kan avslöja att forwarden har signerat ett flerårskontrakt med den ryska storklubben Salavat Yulaev Ufa.

– Jasså, säger du det? Jag kan inte säga någonting mer än att jag har skrivit på för mer än ett år och sedan får klubben bestämma när det är offentligt, säger Linus Omark som menar att han har sina bästa år framför sig.

– Får jag bara vara frisk och kry så har jag ännu mer att visa. Men när man börjar bli äldre vet man att det kan svänga snabbt – exempelvis kan en ordentlig knäskada förändra mycket. Om jag håller mig frisk så spelar jag gärna tills jag är 40 år.

I framtiden hoppas han kunna återvända till Luleå Hockey som ligger honom varmt om hjärtat.

– Jag kan inte säga när, det kan ta några år. Men det kan även vara så att man får sparken från sin klubb ... Man vet aldrig ...

När Kuriren når pucktrollaren via telefon har han precis klivit upp från stranden i Koh Samui, Thailand. Efter en stark säsong och 70 matcher i finska KHL-klubben Jokerit behövde han en välbehövlig semester för att hitta ny energi, rensa tankarna och fundera över sitt kommande klubbval.

Efter succésäsongen i KHL valde han att nyttja en option i sitt tvåårskontrakt för att få upp sin lön kommande säsong.

– Mitt första mål var att stanna kvar i Jokerit där jag har trivts väldigt bra. Men nu blev det så här, säger Omark som inte hymlar om att pengarna har varit den starkaste orsaken till hans klubbyte.

– Pengarna i de ryska storklubbarna går inte att matcha någonstans i Europa. Det här är det bästa för min framtid och eftersom att jag och min fru (Linnea) inte har några barn så är det lättare att bara välja bland erbjudanden.

Hans fru Linnea har sett till att semestern på andra sidan jordklotet inte enbart har handlat om att pilla navelludd.

– Hon har ju en del överskottsenergi och kan inte sitta still. Det har blivit mycket tennis och även en del äventyr på cykel och i kajak. Och en massa löpning givetvis, säger han.

– Vi har varit borta i drygt tre veckor nu. Först var vi och hälsade på brorsan (Jörgen) i Australien och sedan avslutar vi här i Thailand innan vi åker hem i början på maj.

När Omark landar på svensk mark igen har hockey-VM i Tjeckien precis börjat. Forwarden var aktuell för mästerskapet men valde att tacka nej efter ett personligt samtal med förbundskaptenen Pär Mårts.

– Jag är glad över beslutet i dag. Jag ville inte kriga om en VM-plats och åka ut som sista spelare igen (petades senast 2012).

Däremot är han besviken över Mårts uttalanden kring Omarks återbud. I media förklarade förbundskaptenen att forwarden ville bli garanterad en VM-plats, speltid och position – en felaktig bild, enligt Omark.

– Jag är lite sur på Mårts. Jag har inte krävt något mer än en VM-plats – inget annat, säger han.

– Jag hade kunnat spela i fjärdefemman om det behövdes. Men jag är inte direkt en av hans favoriter, det märker man ganska snabbt. Han förlitar sig på andra spelare och det får man acceptera.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock ons 29 apr 2015, 20:36

Nog är de rätt av Omark att ta vara på de år han kan tjäna slant.
Bara för att jag är ego och vill ha hem honom, så känns de som ett riktigt långskott.

Han kan komma hem, när de är dags för att bli farsa (om ett år då Laughing) och ändå tjäna hyfsade slantar.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 29 apr 2015, 22:09

Dentos skrev:
Lars158 skrev:Vad ska man gissa Omark kommer tjäna per år?

20 mille skattat och klart?

Tror att någon skrev att det blev 8,3 mille skattat och klart. För att komma upp i det i Sverige hade det väl inneburit något runt 15 mille om året. Alltså en månadslön på cirka 1 250 000 kronor. Då förstår man ju varför Ryssland går före i nuläget. Vi kommer få se Omark i Luleå, utan tvekan. Frågan är väl bara hur många år det kommer dröja. Jag gissar på två.

19.7 före skatt. Om man ska ha ut allt i lön. Så lägger vi sociala på det. Har för mig man brukar kasta på ca 50% på brutto som ett ungefär och då hamnar vi på stabila 29.6 miljoner i kostnad.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Självklart ska Omark passa på att tjäna storkovan medan han kan! Som supporter av både LHF och Omarks gudabenådade talang väntar jag tålmodigt på hans återkomst och håller mina tummar för att så sker.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Scouten lör 02 maj 2015, 10:12

Linus Omark bekräftad klar till Salavat Yulaev Ufa på 2 år.
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen lör 02 maj 2015, 12:36

FruktHamster skrev:
Dentos skrev:
Lars158 skrev:Vad ska man gissa Omark kommer tjäna per år?

20 mille skattat och klart?

Tror att någon skrev att det blev 8,3 mille skattat och klart. För att komma upp i det i Sverige hade det väl inneburit något runt 15 mille om året. Alltså en månadslön på cirka 1 250 000 kronor. Då förstår man ju varför Ryssland går före i nuläget. Vi kommer få se Omark i Luleå, utan tvekan. Frågan är väl bara hur många år det kommer dröja. Jag gissar på två.

19.7 före skatt. Om man ska ha ut allt i lön. Så lägger vi sociala på det. Har för mig man brukar kasta på ca 50% på brutto som ett ungefär och då hamnar vi på stabila 29.6 miljoner i kostnad.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Självklart ska Omark passa på att tjäna storkovan medan han kan!  Som supporter av både LHF och Omarks gudabenådade talang väntar jag tålmodigt på hans återkomst och håller mina tummar för att så sker.

Lite OT:
Intressant att KHL-lagen fortfarande har råd att betala dessa summor med tanke på vad som hänt på senare år. Rubeln har gått i backen mot dollarn och euron, trots viss återhämtning på sistone. Gazprom som pumpar in pengar i KHL har sett sina vinster rasa.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 02 maj 2015, 13:49

Som du skriver så har ju en återhämtning börjat. Hade det varit lite mer uthållande nedgång hade KHL nog fått det tufft. Men tyvärr för kort.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dentos lör 02 maj 2015, 19:35

Någon som har plus på NSD som kan visa vad "Exklusivt, planen för Linus Omark" är för något?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Wolfhunter lör 02 maj 2015, 19:40

Läste den när dom la ut den och de har köpt han för att han ska få en ledande roll. Något han får bevisa att han vill ha. Ungefär.
Sen hade han (nån GM eller nåt) ingen aning om vem Lassi är. Demonstrativt ovetande om det ev ryktet...

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 02 maj 2015, 19:40

Dentos skrev:Någon som har plus på NSD som kan visa vad "Exklusivt, planen för Linus Omark" är för något?

Det var inte så intressant. Typ "Omark är tänkt stor roll på pappret. Sen gäller det han tar chansen för att få det också"

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dentos lör 02 maj 2015, 20:16

Lars158 skrev:
Dentos skrev:Någon som har plus på NSD som kan visa vad "Exklusivt, planen för Linus Omark" är för något?

Det var inte så intressant. Typ "Omark är tänkt stor roll på pappret. Sen gäller det han tar chansen för att få det också"
Haha jaha.. jag blev lurad till att tro att han gjort upp en plan med Luleå. 2 år i Ryssland sen hem eller något liknande.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear mån 22 jun 2015, 20:40

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mickeee mån 22 jun 2015, 21:50

Omark säger då sanningen när han säger att han är en ho*a haha
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 22 jun 2015, 21:55

Ja ibland är det skönt med ärliga människor

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pajala tis 23 jun 2015, 11:05

Mickeee skrev:Omark säger då sanningen när han säger att han är en ho*a haha

det är den lönen som ska trygga hans framtid och även hans liv som pensionär ... klart han gör rätt, han kan vända hemåt när börsen är full, då behöver han inte kräva så hög lön av Luleå heller alien

-------

https://www.luleahockeyforum.com/viewtopic.forum?t=1545
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 20 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet