Linus Omark, Del 1

+105
kniba
Klabbe
JohanO
Jaguaren
NilsOskar
eklunden
Puckad
KaptenBlodskelett
RogerC
Patrik82
johan74
stormvägen
Polyfemos
Pontaking
Dentos
kobbe
Micke80
PM
LHF96
Hentos_Bror
Hedanders
Sundance Kid
Donten_
nummer 17
GamblerN
farre
Zeth
Dilox
rasbiologen
Mr Bister
DonP
MrA
Högljudd
dubstep
Kagen
Kallepedal
mango
Donowitz
UnSaccoDiSoldi
jessen
Kraftkung
Mickeee
Hellcop
Man of Steel
BodenSwe
kralle
rumpztr
håkke
Tony Moore
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
kjell
Old Brooklyn
Pajala
Ingemar
MRGHOST
Lulefan
zamboni
icemask
LubosC
knutten
HalleLuleå
Rönken
Dalle
#96
pingu
Purre
barbapapi
kokostrollet
Slapshot
Norlin
Pentothal
Huselius1
tibet
CKa
Pickadoll
Rikky
Homer96
Wirbelwind
Redbear
Johan__
Dustin
hokkzorz
Mange
Urken
FruktHamster
Jovi
JahNT
Lars158
Jonken
LulefanGBG
Snikne Ville
amarule
makkanmakkan
Lajon
NallePhu
Rayko
Chris Hendrix
Tigerman
Zeb Macahan
Salle
Dave Rock
Beast.
Bamsefar
MickkeJ
109 posters

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 12 dec 2013, 16:43

#96 skrev:Riktigt dåligt av Luleå Hockey!
För en del är tammefan glaset alltid halvtomt...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Ingemar tor 12 dec 2013, 16:45

hahahaha klubben har ju humor Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pajala tor 12 dec 2013, 16:54

Luleå-lite (Brynäs) snor väl han ändå, osten vill väl inte hosta upp så mycket pengar  Sad
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken tor 12 dec 2013, 16:55

Pajala skrev:Luleå-lite (Brynäs) snor väl han ändå, osten vill väl inte hosta upp så mycket pengar  Sad

För just Omark tror jag inte att det är något bekymmer på den fronten, om det inte blir extrema summor så klart. Men vill han till Luleå så kommmer det finnas pengar garanterat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot tor 12 dec 2013, 17:04

Snikne Ville skrev:
#96 skrev:Riktigt dåligt av Luleå Hockey!
För en del är tammefan glaset alltid halvtomt...


ha ha ha

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av #96 tor 12 dec 2013, 17:06

Snikne Ville skrev:
#96 skrev:Riktigt dåligt av Luleå Hockey!
För en del är tammefan glaset alltid halvtomt...

Seriöst....hur många klubbar i SHL tror du hade gjort likadant?
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tor 12 dec 2013, 18:23

#96 skrev:
Snikne Ville skrev:
#96 skrev:Riktigt dåligt av Luleå Hockey!
För en del är tammefan glaset alltid halvtomt...

Seriöst....hur många klubbar i SHL tror du hade gjort likadant?
Varför är det dåligt? Varför är det av vikt att att vi inte gör saker annorlunda än andra klubbar?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av icemask tor 12 dec 2013, 22:14

FruktHamster skrev:
icemask skrev:En tanke som slår mig, ett längre kontrakt som gör att han spelar med oss under våren och sedan om han söker sig vidare ev hyrs ut till khl, detta skulle gagna båda parter !
Men vill han stanna längre och inte flacka runt så får han gärna vara kvar för det skulle dramatiskt öka chanserna att Klasen, Frallan, Olle skulle tänka sig för innan de lämnar, Harju och andra målskyttar ansluter säkert gärna !.

Varför skulle det gagna Omark? OM han kom till Luleå säsongen ut och sedan efter säsongen DESSUTOM vill stanna en säsong till, så kommn han naturligtvis att få det. Inget han behöver skriva klontrakt på i dagsläget. Tvärt om skulle detligga hnom i fatet att åste hyras ut till tex ett KHL-lag snarare än att vara fri att gå dit.
Det skulle gagna honom på så sätt att han får ett skyltfönster att visa upp sig i europa (Luleå) och om han sedan skulle misslyckas i khl skulle han ha ett kontrakt att falla tillbaka på och slippa jaga nya kontrakt och byta liga om och om igen
Dessutom blir det nog artistkontrakt om han bara ska skriva på för vårsäsongen och vill han stanna, då blir han ruskigt dyr att kontraktera för nästa säs också, så skattemässigt är ett längre kontrakt gynnsamt för bägge, då kan man sprida kostnaderna på längre tid !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Purre fre 13 dec 2013, 01:42

icemask: "Det skulle gagna honom på så sätt att han får ett skyltfönster att visa upp sig i europa (Luleå)"

Ler lite smått, killen har nog inga bekymmer på marknaden i europa, han vann poängligan i NLA och har gjort det bra i KHL tidigare men det kanske du glömt Smile

Såklart är ett hyresavtal negativt för Linus eftersom han får betydligt mindre pengar i egen ficka, det kan du inte snacka bort även om du skulle försöka..

Välkommen hem (OM) Linus, vi behöver dig!

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 13 dec 2013, 06:18

Om ni nu tänker till lite så kanske ni kommer på varför Omark sade som han gjorde åt Kuriren man behöver inte te sig Einstein precis!
Han sitter i frysboxen hos Edmonton och dess farmarlag Oklahoma
Han fäller kommentar han vill till Luleå
Det är för att han sätter press på Edmonton att få till en trade mot annan NHL klubb han är rätt smart Omark å ena sidan sedan att ingen info går till Aronsson är en annan sak, men målet och syftet är nått att Edmonton ska veta han är inte nöjd med sin situation och han vill bort helst till en annan NHL klubb som kan ge han det han vill speltid!
Luleå då jag tvivlar att vi får se han i Coop Arena!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 13 dec 2013, 09:52

NallePhu skrev:Om ni nu tänker till lite så kanske ni kommer på varför Omark sade som han gjorde åt Kuriren man behöver inte te sig Einstein precis!
Han sitter i frysboxen hos Edmonton och dess farmarlag Oklahoma
Han fäller kommentar han vill till Luleå
Det är för att han sätter press på Edmonton att få till en trade mot annan NHL klubb han är rätt smart Omark å ena sidan sedan att ingen info går till Aronsson är en annan sak, men målet och syftet är nått att Edmonton ska veta han är inte nöjd med sin situation och han vill bort helst till en annan NHL klubb som kan ge han det han vill speltid!
Luleå då jag tvivlar att vi får se han i Coop Arena!

Eller så kan du tänka till lite.
Varför behöver han sätta press på Edmonton för? Han har redan passerat waiver i år utan att något lag visade intresse.
Och OM han nu vill pressa Edmonton av någon anledning, så behöver han inte dra in Luleå i det hela alls. Det har han inte gjort förrut när han uttryckt missnöje över sin situation i AHL. De gångerna har han alltid varit väldigt tydlig med att LHF inte varit ett alternativ, förmodligen dels för att inte vi fans ska nöta ut vår F5-tangent i onödan, men också för att han inte behöver LHF för att pressa Edmonton. Han tar plats i vilken europeisk liga som helst och de vet de. Det har han redan bevisat.

Därmed inte sagt att sannolikheten är stor att han faktiskt kommer hem. Men jag tror inte det är skitsnack när han säger att han på sistone börjat se LHF som ett alternativ. Vi har ett bra lag nu (även om senaste månaden påstår annorlunda, så ÄR vi på övre halvan) och han behöver ju inte skriva fast sig för mer än säsongen ut. Why not?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Ingemar fre 13 dec 2013, 11:24

Nej. Varför skulle Edmonton bry sig ifall Omark drar hem?
Det kom nog från hjärtat. Gifte han sig int i somras? Kanske små-Omies på G?
Och därav hemlängtan........?
Sen om det verkligen blir så när KHL-lag och andra viftar med sedelbuntarna, det får väl framtiden utvisa Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Ingemar fre 13 dec 2013, 12:28

Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kjell fre 13 dec 2013, 13:36

Man vet inte riktigt vad man skall tro om en återkomst för Omark. Kände mig ruggigt taggad igår när Omarks uttalande kablades ut men med eftertankens krassa blekhet så förefaller det vara orimligt. Luleå hockey,s VD går också ut idag med att ekonomin är under kontroll och att laget är stabilt även om det varit motgång på sistone. Om jag dristar mig till att läsa mellan raderna så känns det inte som Luleå vill eller kommer kunna matcha Omarks löneanspråk.Jag är pessimist till något annat visar sig.

kjell

Antal inlägg : 85
Join date : 13-10-01
Ort : Bangkok

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 13 dec 2013, 13:46

SHL-lag kommer nog inte vara problem att matcha för Luleå rent lönemässigt, men ska det vara i paritet med KHL så är det inte mycket att göra.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av MRGHOST fre 13 dec 2013, 14:38

Tror inte det blir svårt att få sponsorer att stå för Omarks lön om man bara kan få han på kroken
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av MRGHOST fre 13 dec 2013, 14:41

Bra reklam för norrbotten som helhet om man skulle få han till Luleå. Och vi skulle få en till spets för att verkligen kunna bredda laget på den fronten. Kunna sätta dit den när läge ges.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 13 dec 2013, 14:45

MRGHOST skrev:Bra reklam för norrbotten som helhet om man skulle få han till Luleå. Och vi skulle få en till spets för att verkligen kunna bredda laget på den fronten. Kunna sätta dit den när läge ges.

Mja Färjestad/HV71/Linköping/Frölunda/Växjö tror jag inte kommer vinna ett penga-race mot Luleå. Däremot så har man ju ingen chans om det är ett Moskva-lag som börjar buda och det är pengarna som styr.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av icemask fre 13 dec 2013, 21:46

Purre skrev:icemask: "Det skulle gagna honom på så sätt att han får ett skyltfönster att visa upp sig i europa (Luleå)"

Ler lite smått, killen har nog inga bekymmer på marknaden i europa, han vann poängligan i NLA och har gjort det bra i KHL tidigare men det kanske du glömt Smile

Såklart är ett hyresavtal negativt för Linus eftersom han får betydligt mindre pengar i egen ficka, det kan du inte snacka bort även om du skulle försöka..

Välkommen hem (OM) Linus, vi behöver dig!
Läs gärna allt jag skriver och sätt in det i sitt sammanhang, men jag skriver om det mer detaljerat så att det framkommer vad jag menar !

Det skulle gagna honom på så sätt att han får ett skyltfönster att visa upp sig i europa (Luleå) för KHL och om han sedan skulle misslyckas i khl skulle han ha ett kontrakt att falla tillbaka på, visst på det sättet blir det mindre i hans egen ficka men det är ett pris han får betala för tryggheten,att slippa jaga nya kontrakt och byta liga om och om igen, som tex ifjol när han spelade bra men blev bänkad i slutspelet av en coach som inte gillade honom
Dessutom blir det nog artistkontrakt om han bara ska skriva på för vårsäsongen och vill han stanna, då blir han ruskigt dyr att kontraktera för nästa säs också, så skattemässigt är ett längre kontrakt gynnsamt för bägge, då kan man sprida kostnaderna på längre tid !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Purre lör 14 dec 2013, 00:30

icemask: Jag ser vad du skriver men håller ändå inte alls med, Linus är en toppspelare i Europa och skulle inte ha några som helst problem att få ett KHL-kontrakt imorgon om det är i den ligan han vill spela. Skulle han sedan misslyckas i KHL så har han ändå ett så pass bra CV så många klubbar i Sverige och övriga länder gärna skulle knyta till sig hans tjänster, han är ju inte direkt någon chansvärvning om man räknar bort NHL.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 dec 2013, 08:34

LubosC skrev:Sjukt många som tar det där på facebook på allvar och verkligen tror att han kommer spela på lördag. Om man tänker lite logiskt så kan det bli lite svårt med tanke på att han förmodligen befinner sig i Oklahoma och att det är drygt två dagar till matchen på lördag.

Ja man häpnar visst kan det gå fort i den här branchen men i.s.f skulle han ju landat i Luleå för ett par dagar sedan och innan all pappersexercis är klar så skulle det ta minst en vecka innan han är spelklar det tog ju c:a 5 dagar för Mark in the park att bli klar och han var klubblös.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 dec 2013, 08:43

LulefanGBG skrev:Vore ju grymt skoj givetvis, och snacka om spetsvärvning!  Rolling Eyes

Låter för bra för att vara sant dock. (Nu menar jag inte just på Lördag, utan över huvud taget).

Håller med om nu Omark sagt så i en intervju åt en Kurre-reporter (som dessutom är väldigt UNG och oerfaren och Omark gillar att jävlas med reportrar) så kan man ta det med en nypa salt.
Visst han är väl inte nöjd med att lira i AHL och öppnar en dörr åt LHF men vad skulle det kosta och vad kräver han?Känns långsökt att LHF ska kunna lösa det där då ska man öppna plånboken rejält och han lär passera Klasen i penningligan.
Finns dessa pengar?
Och hur ska han anpassa sig till backcheckingen?
Lite som Harju eller?Backchecka när han har lust visst han är bättre på rören och har nog bättre fysik än Harju men orkar han verkligen med det spelet?
Och hur ska tränarna ta det då om han gör lite som han vill?
Frysboxen?
Och sen drar han till KHL eller Brynäs alt LHC..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 14 dec 2013, 20:22

Fan va fränt om Omark skulle ansluta till LHF.
Var det från 22a December han hade möjlighet bryta med Oilers?
Jag har läst ett datum men jag kommer inte ihåg vars det var.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear lör 14 dec 2013, 20:42

Lars158 skrev:Fan va fränt om Omark skulle ansluta till LHF.
Var det från 22a December han hade möjlighet bryta med Oilers?
Jag har läst ett datum men jag kommer inte ihåg vars det var.

Var väl P4 Norrbotten som skrev att Omarks kontrakt går ut 22/12, men Omark själv vill inte bekräfta det.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 14 dec 2013, 20:53

Redbear skrev:
Lars158 skrev:Fan va fränt om Omark skulle ansluta till LHF.
Var det från 22a December han hade möjlighet bryta med Oilers?
Jag har läst ett datum men jag kommer inte ihåg vars det var.

Var väl P4 Norrbotten som skrev att Omarks kontrakt går ut 22/12, men Omark själv vill inte bekräfta det.
Jaha det var där jag läst det.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av LuleåWinston lör 14 dec 2013, 23:36

Det finns ju faktiskt några saker som pekar på att Omark kommer, förutom de självklara t.ex att han är från Norrland.

- I.o.m Linus Klasens monstersäsong så bevisar det att det går att producera riktigt bra under Rönkenhockeyn. Något som är en sak som hållit honom från att spela för Luleå (naturligtvis fler saker).

- Vill han spela VM (och visa upp sig) måste han bli sedd av Mårts. Det absolut bästa sättet att bli sedd är att spela i SHL.

- Han måste utveckla sitt defensiva spel. Det som håller honom tillbaka från NHl. För första gången i karriären tycker jag att Linus Klasen är en betydligt bättre spelare än Omark och har större chans än Omark på NHL nästa säsong. Det trodde jag aldrig när Omark dominerade med Harju för flera år sedan. Under Rönken har Klasen utvecklats till SHL:s bästa spelare.

- Han vill vinna något. Både Luleå och Sverige har bra chans att gå långt i SHL respektive VM.

- Luleå har för första gången ekonomiska muskler till att matcha alla andra bud från SHL.

- Det blir enbart en halv säsong. Han får möjlighet att vinna mycket och visa upp sig för Mårts under en kort period. Och om allt går bra så skriver han på en monsterkontrakt nästa säsong med KHL-klubb eller ett annat NHL-lag. Sedan trivs han ju här. Vart är han tjej ifrån?
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av CKa sön 15 dec 2013, 09:56

LuleåWinston skrev:Det finns ju faktiskt några saker som pekar på att Omark kommer, förutom de självklara t.ex att han är från Norrland.

- I.o.m Linus Klasens monstersäsong så bevisar det att det går att producera riktigt bra under Rönkenhockeyn. Något som är en sak som hållit honom från att spela för Luleå (naturligtvis fler saker).

- Vill han spela VM (och visa upp sig) måste han bli sedd av Mårts. Det absolut bästa sättet att bli sedd är att spela i SHL.

- Han måste utveckla sitt defensiva spel. Det som håller honom tillbaka från NHl. För första gången i karriären tycker jag att Linus Klasen är en betydligt bättre spelare än Omark och har större chans än Omark på NHL nästa säsong. Det trodde jag aldrig när Omark dominerade med Harju för flera år sedan. Under Rönken har Klasen utvecklats till SHL:s bästa spelare.

- Han vill vinna något. Både Luleå och Sverige har bra chans att gå långt i SHL respektive VM.

- Luleå har för första gången ekonomiska muskler till att matcha alla andra bud från SHL.

- Det blir enbart en halv säsong. Han får möjlighet att vinna mycket och visa upp sig för Mårts under en kort period. Och om allt går bra så skriver han på en monsterkontrakt nästa säsong med KHL-klubb eller ett annat NHL-lag. Sedan trivs han ju här. Vart är han tjej ifrån?

Från Gammelstan.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear sön 15 dec 2013, 12:56

Läser på Twitter att Omark är på väg att trejdas. Är dålig på reglerna, men Edmonton vill byta Omark mot någon annan spelare?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 15 dec 2013, 13:12

Redbear skrev:Läser på Twitter att Omark är på väg att trejdas. Är dålig på reglerna, men Edmonton vill byta Omark mot någon annan spelare?
Är väl inte så förvånad!
Bara hoppas den NHL klubb han kommer till ger han chansen till 100%
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Tony Moore sön 15 dec 2013, 14:05

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 15 dec 2013, 14:18


Omark menar nog allvar med att han vill lämna Oilers organisation, och är nog allvarlig med att kanske lämna för spel i europa. Men främst har kanske uttalanden varit för att sätta press på Oilers att trejda han inom NHL. Går Omark till europa så får ju Oilers ingenting för det. Trejda han till annan organisation kan ju åtminstone ge nåt draft val.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön 15 dec 2013, 14:29

Lars158 skrev:

Omark menar nog allvar med att han vill lämna Oilers organisation, och är nog allvarlig med att kanske lämna för spel i europa. Men främst har kanske uttalanden varit för att sätta press på Oilers att trejda han inom NHL. Går Omark till europa så får ju Oilers ingenting för det. Trejda han till annan organisation kan ju åtminstone ge nåt draft val.
Fast han var väl ute på NHL-marknaden gratis nyss? Varför skulle klubbar helt plötsligt vara villiga att "betala" för honom?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 15 dec 2013, 15:02

Old Brooklyn skrev:
Lars158 skrev:

Omark menar nog allvar med att han vill lämna Oilers organisation, och är nog allvarlig med att kanske lämna för spel i europa. Men främst har kanske uttalanden varit för att sätta press på Oilers att trejda han inom NHL. Går Omark till europa så får ju Oilers ingenting för det. Trejda han till annan organisation kan ju åtminstone ge nåt draft val.
Fast han var väl ute på NHL-marknaden gratis nyss? Varför skulle klubbar helt plötsligt vara villiga att "betala" för honom?

Det är ju alldeles sant.

Omark hoppades nog att någon annan organisation skulle plocka han där. Oilers var beredda på att det kunde bli så, men hoppades nog att han skulle passera igenom och kunna fortsätta hålla uppe nivån i farmarlaget.

Nu är nog situationen så istället att Omark kommer lämna Oilers organisation, definitivt. Omark hoppas nog att annan NHL organisation ska plocka upp han, men om inte så lämnar han för europa.
Oilers försöker nog trejda han precis som det står i artikeln, för att iallafall få ett lågt draft val som "betalning", bättre än inget.

Men precis som du påpekade så var ju Omark på den fria marknaden när han blev nerskickad igen efter sin enda match i NHL denna säsong. Och inget NHL lag tog chansen då och logiskt kommer väl knappast nån NHL klubb göra det nu heller, trejda till sig Omark alltså.

Så Omark kommer nog till europa nu efter jul. Frågan är blir det LHF, annan SHL klubb, Schweiz eller KHL?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken sön 15 dec 2013, 15:14

Lars158 skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lars158 skrev:

Omark menar nog allvar med att han vill lämna Oilers organisation, och är nog allvarlig med att kanske lämna för spel i europa. Men främst har kanske uttalanden varit för att sätta press på Oilers att trejda han inom NHL. Går Omark till europa så får ju Oilers ingenting för det. Trejda han till annan organisation kan ju åtminstone ge nåt draft val.
Fast han var väl ute på NHL-marknaden gratis nyss? Varför skulle klubbar helt plötsligt vara villiga att "betala" för honom?

Det är ju alldeles sant.

Omark hoppades nog att någon annan organisation skulle plocka han där. Oilers var beredda på att det kunde bli så, men hoppades nog att han skulle passera igenom och kunna fortsätta hålla uppe nivån i farmarlaget.

Nu är nog situationen så istället att Omark kommer lämna Oilers organisation, definitivt. Omark hoppas nog att annan NHL organisation ska plocka upp han, men om inte så lämnar han för europa.
Oilers försöker nog trejda han precis som det står i artikeln, för att iallafall få ett lågt draft val som "betalning", bättre än inget.

Men precis som du påpekade så var ju Omark på den fria marknaden när han blev nerskickad igen efter sin enda match i NHL denna säsong. Och inget NHL lag tog chansen då och logiskt kommer väl knappast nån NHL klubb göra det nu heller, trejda till sig Omark alltså.

Så Omark kommer nog till europa nu efter jul. Frågan är blir det LHF, annan SHL klubb, Schweiz eller KHL?

Om det blir Europa tror jag Luleå har väldigt bra chanser, får hoppas att ingen plockar upp honom där borta bara. Håller med i ditt resonemang Lasse, är ju lite annan sits nu jämfört med när han sist låg ute. Hur långt kan Oilers gå för att försöka byta bort honom?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av pingu sön 15 dec 2013, 15:18

Hoppas kan man ju men man vet aldrig med NHL, huxflux plockas han upp av ett annat lag för att bredda truppen inför slutspelet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Ingemar sön 15 dec 2013, 15:24

Var lite optimist igår, men nu grunnar jag på ifall det trots allt kan vara så att han bevisat för tvivlare att han håller efter en stark höst i AHL?......
Nå vi lär bli varse närmsta tiden.
Men OM han trejdas och sen skickas ner så kanske Ostens chans kommer senare nu nr fönstret förlängts?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster sön 15 dec 2013, 15:32

Som sagt. Är mycket som ska stämma för att vi ska få se vår Omark i klubben igen. Första och största hindret är naturligtvis en eventuell trade.
Var det så att hans kontrakt med oilers gick ut 21:a december? Isf lär vi hur som helst inte få höra goda nyheter innan dess. Men tänk en sådan julklapp vi skulle kunna få! Chansen må vara liten, men den finns!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av håkke mån 16 dec 2013, 22:39

FruktHamster skrev:Som sagt. Är mycket som ska stämma för att vi ska få se vår Omark i klubben igen. Första och största hindret är naturligtvis en eventuell trade.
Var det så att hans kontrakt med oilers gick ut 21:a december? Isf lär vi hur som helst inte få höra goda nyheter innan dess. Men tänk en sådan julklapp vi skulle kunna få! Chansen må vara liten, men den finns!


Snälla Tomten
Jag lovar att jag ska sluta svära o skrika på domaren om du fixar så att Omark kommer tillbaka till Luleå innan årsskiftet....
Tack snälla Tomten! santa cheers 
håkke
håkke

Antal inlägg : 49
Join date : 13-09-01
Ort : LULEÅ

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken mån 16 dec 2013, 22:44

håkke skrev:
FruktHamster skrev:Som sagt. Är mycket som ska stämma för att vi ska få se vår Omark i klubben igen. Första och största hindret är naturligtvis en eventuell trade.
Var det så att hans kontrakt med oilers gick ut 21:a december? Isf lär vi hur som helst inte få höra goda nyheter innan dess. Men tänk en sådan julklapp vi skulle kunna få! Chansen må vara liten, men den finns!


Snälla Tomten
Jag lovar att jag ska sluta svära o skrika på domaren om du fixar så att Omark kommer tillbaka till Luleå innan årsskiftet....
Tack snälla Tomten! santa cheers 

Är det Fruktis som är tomten?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av håkke mån 16 dec 2013, 23:02

Finns nog många tomtar här.... Very Happy
Svarade eg på hans kommentar: "Men tänk en sådan julklapp vi skulle kunna få! Chansen må vara liten, men den finns!"

Tomten kommer snart..... santa 
håkke
håkke

Antal inlägg : 49
Join date : 13-09-01
Ort : LULEÅ

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear ons 18 dec 2013, 14:05

Blir det inte NHL så blir det Luleå, enligt rykte. Svaret får vi snart...

Kanske blir en Omark i julklapp santa 
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 18 dec 2013, 16:18

Trovärdigt rykte eller bara snack på stan?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Redbear ons 18 dec 2013, 18:16

Slapshot skrev:Trovärdigt rykte eller bara snack på stan?

Vågar inte säga hur trovärdigt det är.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 18 dec 2013, 18:24

Alla rykten fr.o.m. nu tills han är klar för en ny klubb borde väl tas med en nypa salt. Oavsett var de säger.
Men därmed inte sagt att de inte är kittlande!

Att Omark skulle komma tillbaka till klubben, om än blott säsongen ut, är oerhört stort!

Personligen tror jag faktiskt det är fullt möjligt att det händer. Om det sedan är troligt? Vem vet. Jag vill gärna tro att det är det.. Såklart Smile
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken ons 18 dec 2013, 18:32

FruktHamster skrev:Alla rykten fr.o.m. nu tills han är klar för en ny klubb borde väl tas med en nypa salt. Oavsett var de säger.
Men därmed inte sagt att de inte är kittlande!

Att Omark skulle komma tillbaka till klubben, om än blott säsongen ut, är oerhört stort!

Personligen tror jag faktiskt det är fullt möjligt att det händer. Om det sedan är troligt? Vem vet. Jag vill gärna tro att det är det.. Såklart Smile

Jag ser det som att du nu lovat oss Omark resten av säsongen, vi vet vem som blir hängd nu om så inte sker Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 18 dec 2013, 19:13

Rönken skrev:
FruktHamster skrev:Alla rykten fr.o.m. nu tills han är klar för en ny klubb borde väl tas med en nypa salt. Oavsett var de säger.
Men därmed inte sagt att de inte är kittlande!

Att Omark skulle komma tillbaka till klubben, om än blott säsongen ut, är oerhört stort!

Personligen tror jag faktiskt det är fullt möjligt att det händer. Om det sedan är troligt? Vem vet. Jag vill gärna tro att det är det.. Såklart Smile

Jag ser det som att du nu lovat oss Omark resten av säsongen, vi vet vem som blir hängd nu om så inte sker Smile

Haha.. Ajaj. Månne har jag nu skitit i det blå skåpet igen? Att jag aldrig lär mig! ;p
Drar genast igång en voodoo-session som kommer för Omark hem igen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av rumpztr ons 18 dec 2013, 19:20

Hört på jobbet via någon vars föräldrar är goda vänner med linus föräldrar. Linus föräldrar letar tydligen lägenhet i luleå åt linus. Trovärdigheten i detta låter jag vara osagt och kallar det gärna "rykte på stan" då jag inte kan bekräfta detta till 100%

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken ons 18 dec 2013, 19:34

rumpztr skrev:Hört på jobbet via någon vars föräldrar är goda vänner med linus föräldrar. Linus föräldrar letar tydligen lägenhet i luleå åt linus. Trovärdigheten i detta låter jag vara osagt och kallar det gärna "rykte på stan" då jag inte kan bekräfta detta till 100%

Klappat och klart. Linus så gott som klar för LHF! :-) Skoj.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn ons 18 dec 2013, 19:37

rumpztr skrev:Hört på jobbet via någon vars föräldrar är goda vänner med linus föräldrar. Linus föräldrar letar tydligen lägenhet i luleå åt linus. Trovärdigheten i detta låter jag vara osagt och kallar det gärna "rykte på stan" då jag inte kan bekräfta detta till 100%
Detta är ju Silly när det är som bäst. Keep `em coming!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kralle ons 18 dec 2013, 20:05

hehe tror inte en sekund på att omark dyker upp i våran tröja mer under hans karriär.varför liksom ?
Är nhl dum i skallen nog för att slarva bort en klasen deluxe lär inte khl vara det och dom lär ge han 5-12 miljoner per sesong.
och helt ärligt vad hade ni valt en liten metall bit att glotta på i bokhyllan eller ekonomiskt oberoende?

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet