Luleå Hockey - 29 år i elitserien

Gå ner

Luleå Hockey - 29 år i elitserien

Inlägg av Norlin i mån 04 mar 2013, 18:11

På dagen idag är det 29 år sedan Luleå kom upp i Elitserien och vi har aldrig vart och vänt i allsvenskan sedan dess. Tre SM-finaler och ett SM-guld har vi skrapat ihop under dessa 29 år. Inte allt för pjåkigt med tanke på att LHF aldrig varit ett speciellt rikt lag.

Stor eloge till ledning, spelare och fans för denna prestation!
Norlin

Antal inlägg : 2409

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Luleå Hockey - 29 år i elitserien

Inlägg av hokkzorz i tis 05 mar 2013, 11:43

Jag var där när det hände och minns glädjen men kommer oxo ihåg besvikelsen året innan, kanske just därför som man vart extra glad när vi väl gick upp.

Man blir glad Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1589

Inlägg av Högljudd i tis 05 mar 2013, 14:15

Jasså var det detta datum? Kul, men jag hade för mig att våren kommit längre då än det är idag.
Jag var också där när det hände, en oförglömlig upplevelse.
Och att vi fick göra det på hemmaplan vilken glädje Smile

Minns som igår när i den matchen stömliga backen J-O Lomgren från blå pangade in sitt enda mål för säsongen.
Lojje Lompan hade bara storleken och ett jävla skott som skills, sämsta skriskoåkaren jag sett och 0 speluppfattning.
J-O var aldrig mera på en hockeymatch live efter den matchen (hans son var tillsamans med min systerdotter en gång i tiden)

Kan vi hoppas på ytterligare 29år utan kvalspel tack.

Senast ändrad av Högljudd den tis 05 mar 2013, 14:25, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
Högljudd

Antal inlägg : 831

Inlägg av Kagen i tis 05 mar 2013, 14:46

Man blir glad.

Det är en otrolig prestation egentligen med tanke på hur det sett ut med ekonomin. En dag som denna vill jag skänka en tacksamhetens tanke till alla slitvargar i organisationen på och brevid isen. De där som på något viss höll Luleå kvar inte bara i finrummet utan dessutom på något obegripligt sätt tog laget till slutspel trots att alla experterna tippade Luleå på plats 10-11-12.

Hatten av, TACK!
Kagen

Antal inlägg : 1223

Inlägg av NotasRules i fre 29 mar 2013, 21:47

Apropå eldsjälar: Dom som personligen intecknade sina hus 1977 för att starta Luleå Hockey (ja, GroKo var det ju i början)

http://www.nsd.se/sport/lulea_hockey/artikel.aspx?ArticleId=4482633

NotasRules

Antal inlägg : 1

Inlägg av Tony Moore i lör 22 sep 2018, 21:00

Resultaten för det stolta premiäråret 1984/85: https://www.shl.se/statistik/matcher?season=1984&gameType=regular&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=all&onlyEnded=true&decidedIn=all Gällande publiksiffrorna hemma i Delfnen, tänk på att det vara bara läktare på långsidorna (ja en liten ståplats träläktare på entresidan med 2-3 rader..).
Tony Moore

Antal inlägg : 2242

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet