Luleås matcharrangemang

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Sportchefen #2 i sön 02 dec 2018, 11:50

@Bamsefar skrev:
@KaptenBlodskelett skrev:
@Sportchefen #2 skrev:
@LHF96 skrev:
@Lulefan skrev:
@Micke80 skrev:Galne höken grät ut på sin blogg om att Luleå hade tagit det för långt när de hade lysande klubbor. Han framhävde att man går på hockey för att se hockey inte ett intro. Det han hakade upp sig mest på var de lysande klubborna. Kom igen nu säger jag, ska vi verkligen haka upp oss på klubborna, vissa gillar det och vissa gillar det inte, som med allt annat.
Är ju inte så att introt förstör matchen,vare sig med eller utan lysande klubbor, för de som är där för att se matchen och tycker intron är jobbiga.
Hade vi kört ett superlångt intro så matchen alltid blir försenad, då hade jag kunnat köpa resonemanget. Nu känner jag mer att det är missunsamhet som skiner igenom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2018/11/29/spelarnas-vapen-ar-ingen-show/

Han är inte ensam, även jag tycker det är att ta det lite för långt, men jag lägger ingen stor vikt vid det. Jag tycker inte riktigt att spelarna ska vara utspökade med lysande klubbor och liknande under introt, det räcker gott med björngapet och presentationen av förstalinan.

Men som sagt, jag lägger ingen stor vikt vid det, men jag förstår de som tycker det är för mycket. Man får inte glömma den viktigaste aspekten dock, vad tycker spelarna själva? De är trots där för att spela hockey, inte för en ljusshow. Kan tänka mig att en och annan tycker att det är löjligt och egentligen inte har lust göra det.

De är också där för en i svenssonmått hutlös lön. För 200k i månaden hade jag kunnat gå rätt långt i självförnedringen Very Happy En småsak för folk att haka upp sig på, de kan väl blunda under introt då så slipper de få sin kväll förstörd

Lite mer show för pengarna. Hur kan det ens vara ett problem?
Aftonbladet hade ju någon liknande krönika också.
Hur hade det låtit i media om Djurgården varit först med detta, månntro?

Hyllningarna hade vart monumentala naturligtvis.

Mr Madhawks trovärdighet som krönikör är ju dessutom noll.
Han är så inbäddad i en klubb som man kan vara.
Kan lika gärna vara signaler från Malmö att man tycker det är ekonomiskt jobbigt att Luleå höjt standarden i SHL (att andra klubbar känner sig manade att följa efter) som hans egen åsikt.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 329

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Tony Moore i sön 02 dec 2018, 14:46

Personligen tycker jag det är "fränt", det är dessutom bara mv och start 5an som har lysande klubbor vid introt samt linupen. Säger bara Go LHF, Go Stålmannen
Tony Moore

Antal inlägg : 2340

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av KaptenBlodskelett i sön 02 dec 2018, 15:55

@Sportchefen #2 skrev:
@Bamsefar skrev:
@KaptenBlodskelett skrev:
@Sportchefen #2 skrev:
@LHF96 skrev:
@Lulefan skrev:
@Micke80 skrev:Galne höken grät ut på sin blogg om att Luleå hade tagit det för långt när de hade lysande klubbor. Han framhävde att man går på hockey för att se hockey inte ett intro. Det han hakade upp sig mest på var de lysande klubborna. Kom igen nu säger jag, ska vi verkligen haka upp oss på klubborna, vissa gillar det och vissa gillar det inte, som med allt annat.
Är ju inte så att introt förstör matchen,vare sig med eller utan lysande klubbor, för de som är där för att se matchen och tycker intron är jobbiga.
Hade vi kört ett superlångt intro så matchen alltid blir försenad, då hade jag kunnat köpa resonemanget. Nu känner jag mer att det är missunsamhet som skiner igenom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2018/11/29/spelarnas-vapen-ar-ingen-show/

Han är inte ensam, även jag tycker det är att ta det lite för långt, men jag lägger ingen stor vikt vid det. Jag tycker inte riktigt att spelarna ska vara utspökade med lysande klubbor och liknande under introt, det räcker gott med björngapet och presentationen av förstalinan.

Men som sagt, jag lägger ingen stor vikt vid det, men jag förstår de som tycker det är för mycket. Man får inte glömma den viktigaste aspekten dock, vad tycker spelarna själva? De är trots där för att spela hockey, inte för en ljusshow. Kan tänka mig att en och annan tycker att det är löjligt och egentligen inte har lust göra det.

De är också där för en i svenssonmått hutlös lön. För 200k i månaden hade jag kunnat gå rätt långt i självförnedringen Very Happy En småsak för folk att haka upp sig på, de kan väl blunda under introt då så slipper de få sin kväll förstörd

Lite mer show för pengarna. Hur kan det ens vara ett problem?
Aftonbladet hade ju någon liknande krönika också.
Hur hade det låtit i media om Djurgården varit först med detta, månntro?

Hyllningarna hade vart monumentala naturligtvis.

Mr Madhawks trovärdighet som krönikör är ju dessutom noll.
Han är så inbäddad i en klubb som man kan vara.
Kan lika gärna vara signaler från Malmö att man tycker det är ekonomiskt jobbigt att Luleå höjt standarden i SHL (att andra klubbar känner sig manade att följa efter) som hans egen åsikt.
Tycker i och för sig att det är lite bra. Man vet åtminstone vad han tycker, han låtsas ingenting annat heller.

Personligen anser jag att det är bra att folk blir sura. Allt nyskapande får kritik. Tills andra ger sig och följer efter, det vill säga. Historien kommer givetvis att ge oss rätt.
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2372

Inlägg av Lulefan i sön 02 dec 2018, 17:02

Det behöver som sagt inte handla om avundsjuka eller liknande bara för att någon som håller på annan klubb inte gillar det då det finns de som håller på Luleå som inte gillar det, tycker det är att undvika kritiken lite.

Lulefan

Antal inlägg : 1405

Inlägg av Puckad i sön 02 dec 2018, 17:06

@Lulefan skrev:Det behöver som sagt inte handla om avundsjuka eller liknande bara för att någon som håller på annan klubb inte gillar det då det finns de som håller på Luleå som inte gillar det, tycker det är att undvika kritiken lite.
En poäng, och om Höken störts sig på detta varje gång han varit på plats i arenan och sett introt så ska det naturligvis tas på allvar.
Puckad

Antal inlägg : 5081

Inlägg av Old Brooklyn i sön 02 dec 2018, 17:10

Vi är enda klubben som har ett intro som går att kritisera. Att kritisera nått de övriga gör vid sina intron är ju som när Rolf Nilsén reccenserade en skolpjäs. Vi har nått (Norrbottensteatern) och alla andra kör typ roliga timmen.

Misstänker att yngre barn kan tycka det är superfränt med lysande klubbor. Men visst är det en balansgång. Introt ska bygga upp stämning inför matchen. Det får inte bli Disney on ice - även ifall yngre barn skulle tycka det är toppen.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4327

Inlägg av ezz i sön 02 dec 2018, 22:01

Kan till viss del hålla med. Det gäller att välja sina tillfällen. Damerna körde med klubborna på sin rekordmatch och det köper jag. Då var det massor med barn på plats. Kunde nog också funka bra på Kidzday. Då kan det få bli lite Disney eller björnar on ice. Men i övrigt ska man nog hålla sig för att spöka ut spelarna.
ezz

Antal inlägg : 189

Inlägg av Urken i sön 02 dec 2018, 22:12

@ezz skrev:Kan till viss del hålla med. Det gäller att välja sina tillfällen. Damerna körde med klubborna på sin rekordmatch och det köper jag. Då var det massor med barn på plats. Kunde nog också funka bra på Kidzday. Då kan det få bli lite Disney eller björnar on ice. Men i övrigt ska man nog hålla sig för att spöka ut spelarna.

Signed.
Urken

Antal inlägg : 13676

http://luleahockey.se/

Inlägg av Tony Moore i mån 03 dec 2018, 20:47

Allt går ändra, går man för långt med "tingel-tangel" är det bara att lägga ned. Nu tror jag man är skitglad för alla möjligheter den nya 40 milles leklådan ger och jag tycker det är bra man låter kreativiteten flöda fritt ett tag.
LED lek med ettor och nollor, av eller på med skarpt ljus på en nanosekund Wink
Tony Moore

Antal inlägg : 2340

http://www.luleahockey.se/

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet