Leksand

+57
Mange
Rikky
Lehto
Jokerman ll
geten
Micke80
Mr Bister
amarule
rasbiologen
NallePhu
Sportchefen #2
Sundance Kid
GustenA
Jokerman
Myrman
Redbear
Metheuz
Donowitz
Blinders
LHF96
Lulefan
Hedanders
Lajon
Dustin
Hankburger
Norrlandstoken
hokkzorz
Admin
icemask
Obsut
Tony Moore
Tigerman
Puckad
Lasse Proppmätt
Bamsefar
Slapshot
Old Brooklyn
knutten
Kagen
Snikne Ville
Salle
Rönken
UnSaccoDiSoldi
Purre
storstruten
Pajala
Chris Hendrix
Norlin
Beast.
Lars158
pingu
Johan__
LulefanGBG
Urken
Bilderberg
FruktHamster
MickkeJ
61 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville tis 23 sep 2014, 12:55

Nu är fredspipa rökt. Vilken jävla sandlåda..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken tis 23 sep 2014, 12:55

Är det något bisarrt försök att flytta fokus?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Slapshot tis 23 sep 2014, 13:06

Pajasförening...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Old Brooklyn tis 23 sep 2014, 13:26

Old Brooklyn skrev:Ja, antingen är Salo en gnällig fjant eller så är Kruse en veritabel översittar-besserwisser-psykopat. Snubben (Kruse) har väl inte ens hunnit tillträda jobbet ännu? Någon, eller båda, verkar riktigt gått in för att tycka illa om den andre.
Lutar nog åt det första efter att ha läst vad de hade att säga (efter att Holst lett ut dem till pressen i varsitt öra likt en besviken guvernant).
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville tis 23 sep 2014, 13:49

Leddas manus till torsdag blir lättskrivet Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Bamsefar tis 23 sep 2014, 13:52

Tror det var bra för Leksand att Salo markerade, håller inte om alla ska in o peta i laget, särskilt när det gått så illa som nu.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 10:57

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article19597025.ab - Vad vill Salo uppnå med sin kritik mot Ryno? Det känns väl så där kan jag tycka, Osten må väl skicka hantlangare med ölback och vad det är, men han sköter det bakom lyckta dörrar åtminstone Wink
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:07

Samtidigt säger han att det inte är aktuellt med någon sparkning av Appelgren med motiveringen att det inte skulle göra någon skillnad i det här laget. Det är väl ett rätt stort underkänt till laget om något.

"Det spelar ingen roll vilken tränare vi har för spelarmaterialet suger".

Nu är det såklart inte så han menar, utan han menar att det spelar ingen roll vilken tränare man har om bra spelare underpresterar och Appelgren visade ju redan i fjol att han kan få samma spelare att prestera på topp. T.ex. Ryno.

Tycker det är dåligt av Salo att hänga ut en enskild spelare i ett lag där alla uppträder så kopiöst dåligt. Visst -7 och 0 poäng av Ryno är såklart grymt dåligt och så underkänt som det kan bli av en lagkapten, men problemet för Leksand är ju att de finns många fler som varit lika dåliga. Samtliga backar t.ex. som inte ens verkar vilja finnas till framför Alsenfelt eller Gistedt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:09

Som någon var inne på tror jag att en del av problemet ligger i att de större zonerna gör det svårare för Leksand att spela som man gjorde i fjol. Samtidigt har man uttalat inför säsongen att man haft ambitionen att spela mer konstruktivt men när det inte faller väl ut i matcherna så har man inte heller haft lika stor nytta av att falla tillbaka på sitt grundfundament i spelet i.o.m. de större zonerna. Det är inte lika lätt att pressa ut motståndarna längs sargerna utan att för den saken skulle öppna upp ytor i slottet eller framför mål och det är inte heller lika enkelt att stressa ut pucken längs blålinjen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 11:14

LulefanGBG skrev:Samtidigt säger han att det inte är aktuellt med någon sparkning av Appelgren med motiveringen att det inte skulle göra någon skillnad i det här laget. Det är väl ett rätt stort underkänt till laget om något.

"Det spelar ingen roll vilken tränare vi har för spelarmaterialet suger".

Nu är det såklart inte så han menar, utan han menar att det spelar ingen roll vilken tränare man har om bra spelare underpresterar och Appelgren visade ju redan i fjol att han kan få samma spelare att prestera på topp. T.ex. Ryno.

Tycker det är dåligt av Salo att hänga ut en enskild spelare i ett lag där alla uppträder så kopiöst dåligt. Visst -7 och 0 poäng av Ryno är såklart grymt dåligt och så underkänt som det kan bli av en lagkapten, men problemet för Leksand är ju att de finns många fler som varit lika dåliga. Samtliga backar t.ex. som inte ens verkar vilja finnas till framför Alsenfelt eller Gistedt.

Gårdagens match kanske inte ska vara måttstock förvisso, men Luleå vann ju precis varje kvadratmeter på isen som fanns. Framför bägge målvakterna, längs sargerna, mittzon, allt egentligen. Alsenfelt ser inte lika gudomlig ut för tillfället heller, fast det är klart att det är enklare att agera i ett lag som offrar sig hänsynslöst likt förra året med täckta skott etc. Tycker inte att han varit dålig, men det är klart att det blir svårt att vara topprankad vad gäller GAA och SVS när försvaret inte klickar. Se bara på stackars Rautio i Linköping, av matcherna jag sett har han ändå varit bra men Linköpings försvar har ju varit katastrof till och från. Blir svårt att vinna GAA-ligan för Rautio i ett sånt lag oavsett.

Som Wikegård var inne på gynnar nog inte nya zonerna Leksand över huvud taget, dels har man tappat lite anfallare som Micke Johansson. Men man står ju kvar med utedass till backar om man så vill. Luleå må ha Savva men i övrigt är det ganska skridskostarka backar, sedan att Hjelm har lite problem med fysiken och Fagge kämpar med tempot och avvägningar är väl sant. Fast Luleås helhet med hårt jobbande anfallare går inte riktigt att jämföra med gamnackarna i Leksand heller så.

För övrigt tycker jag Robban Pettersson är helt rätt ute i sin analys av Salo; http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/09/26/salos-budskap-ar-tydligt-inget-absolut-inget-ar-hans-fel/
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:24

Oavsett vems felet till de uteblivna resultaten och de dåliga prestationerna är, (Salos, Appelgrens, Rynos eller någon annans), så är det fel av Salo att hänga ut en enskild spelare i ett lag där så gott som alla är helt bedrövliga. Visst Ryno är kapten, och kanske inte den mest lämpade kaptenen i hockeyvärlden, men en kapten kan ju inte ensam väcka glöden hos 20 spelare om inte ens tränaren kan det. Det ansvaret är delat på flera ledare och kaptenen enligt mig.

Nu säger han ju förvisso att de är fler än Ryno som underpresterar, men han är likväl den enda som nämns vid namn. Bröderna Conolly håller han ju t.ex. bakom ryggen fast att de varit helt värdelösa offensivt. De är väl ändå tilltänkta som två spetsvärvningar? Och det kan väl inte vara Rynos fel allena, att dessa gjort 0 poäng och har -3 respektive - 4 i +/- statistiken.

Sallinen och Savinainen är de enda två som får på gränsen till godkänt enligt mig. Sallinen har gjort 2 av Leksands 3 mål. Savinainen kämpar och spelar fysiskt. Mot Skellefteå senast och även igår mot oss även om de låg under med 8 mål. Han verkar åtminstone bli förbannad av att ligga under till skillnad från resten av spelarna som åker runt och ser ut som om att de hellre varit på Rhodos än i en ishall.


Senast ändrad av LulefanGBG den fre 26 sep 2014, 11:28, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:27

Kevin Kapstad har -7 och Eric Himmelfarb har också - 7. Båda står på 0 poäng. Kapstad är väl tänkt att vara ett offensivt vapen och har alltså inte gjort en enda poäng trots PP-tid och dyl.

Himmelfarb är en hårt kämpande forward som skall göra lite poäng men framförallt vara jobbig och eliminera motståndarnas hot. -7 på honom är nästan lika bedrövligt som Ryno om ni frågar mig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 11:28

LulefanGBG skrev:Oavsett vems felet till de uteblivna resultaten och de dåliga prestationerna är, (Salos, Appelgrens, Rynos eller någon annans), så är det fel av Salo att hänga ut en enskild spelare i ett lag där så gott som alla är helt bedrövliga. Visst Ryno är kapten, och kanske inte den mest lämpade kaptenen i hockeyvärlden, men en kapten kan ju inte ensam väcka glöden hos 20 spelare om inte ens tränaren kan det. Det ansvaret är delat på flera ledare och kaptenen enligt mig.

Nu säger han ju förvisso att de är fler än Ryno som underpresterar, men han är likväl den enda som nämns vid namn. Bröderna Conolly håller han ju t.ex. bakom ryggen fast att de varit helt värdelösa offensivt. De är väl ändå tilltänkta som två spetsvärvningar? Och det kan väl inte vara Rynos fel allena, att dessa gjort 0 poäng och har -3 respektive - 4 i +/- statistiken.

Sallinen och Savinainen är de enda två som får på gränsen till godkänt enligt mig. Sallinen har gjort 2 av Leksands 3 mål. Savinainen kämpar och spelar fysiskt. Mot Skellefteå senast och även igår mot oss även om de låg under med 8 mål. Han verkar åtminstone bli förbannad av att liga under till skillnad från resten av spelarna som åker runt och ser ut som om att de hellre varit på Rhodos än i en ishall.

Salo verkar riktat in sig på Ryno nästan, är det helt enkelt en schism rörande kaptensbindeln där Salo vill byta kapten medan tränarstaben inte vill det? Lätt att peka på lagkaptenen när det svajar men finns det någon som varit bra i Leksand förutom Savianen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG fre 26 sep 2014, 11:29

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Oavsett vems felet till de uteblivna resultaten och de dåliga prestationerna är, (Salos, Appelgrens, Rynos eller någon annans), så är det fel av Salo att hänga ut en enskild spelare i ett lag där så gott som alla är helt bedrövliga. Visst Ryno är kapten, och kanske inte den mest lämpade kaptenen i hockeyvärlden, men en kapten kan ju inte ensam väcka glöden hos 20 spelare om inte ens tränaren kan det. Det ansvaret är delat på flera ledare och kaptenen enligt mig.

Nu säger han ju förvisso att de är fler än Ryno som underpresterar, men han är likväl den enda som nämns vid namn. Bröderna Conolly håller han ju t.ex. bakom ryggen fast att de varit helt värdelösa offensivt. De är väl ändå tilltänkta som två spetsvärvningar? Och det kan väl inte vara Rynos fel allena, att dessa gjort 0 poäng och har -3 respektive - 4 i +/- statistiken.

Sallinen och Savinainen är de enda två som får på gränsen till godkänt enligt mig. Sallinen har gjort 2 av Leksands 3 mål. Savinainen kämpar och spelar fysiskt. Mot Skellefteå senast och även igår mot oss även om de låg under med 8 mål. Han verkar åtminstone bli förbannad av att liga under till skillnad från resten av spelarna som åker runt och ser ut som om att de hellre varit på Rhodos än i en ishall.

Salo verkar riktat in sig på Ryno nästan, är det helt enkelt en schism rörande kaptensbindeln där Salo vill byta kapten medan tränarstaben inte vill det? Lätt att peka på lagkaptenen när det svajar men finns det någon som varit bra i Leksand förutom Savianen.
Jo som sagt Sallinen. Gjort 2 av Leksands 3 mål. Den enda förutom backen Gartner som inte har - i +/- och han och Savinainen spelar väl i samma kedja? Den enda som lyckas få lite press på motståndarna och skapa chanser i matcherna som jag sett. Mot oss, mot SAIK.

EDIT: Jo Rönken, det är möjligt att det finns en schism, men det är lika möjligt att det bara var en spelare som i egenskap av kapten fick sig en skrapa. I t.ex. Nordamerika så är det ju oftast kaptenen som får stå med hundhuvudet och som hängs ut när det går dåligt och också den som hyllas mest när det går bra. Jag vet inte vad som är bäst, men i Sverige har vi ingen tradition av att göra så. Jag tycker inte riktigt om att en enskild spelare eller ledare får skulden när en hel grupp individer underpresterar tillsammans. En ledare eller kapten har såklart lite större ansvar än en 'vanlig spelare' men de har ju inte allt ansvar ensamma och borde därför inte heller ensamma få stå till svars för de uteblivna resultaten. Man kan åtminstone vara lite mer diplomatisk än Salo, inte minst för att jag tror att det är kontraproduktivt att ge sig på en spelare som redan är helt under isen och rimligtvis har noll självförtroende.

Fast ibland är det kanske en spark i röven som krävs å andra sidan, men jag tror inte att Salo är rätt man att ge den sparken, snarare Appelgren i sådant fall. Och skall den sparken nu delas ut, vilket den säkert skall, så skall det sparkas bakom lyckta dörrar och inte i tidningen.


Senast ändrad av LulefanGBG den fre 26 sep 2014, 11:33, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 11:32

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Oavsett vems felet till de uteblivna resultaten och de dåliga prestationerna är, (Salos, Appelgrens, Rynos eller någon annans), så är det fel av Salo att hänga ut en enskild spelare i ett lag där så gott som alla är helt bedrövliga. Visst Ryno är kapten, och kanske inte den mest lämpade kaptenen i hockeyvärlden, men en kapten kan ju inte ensam väcka glöden hos 20 spelare om inte ens tränaren kan det. Det ansvaret är delat på flera ledare och kaptenen enligt mig.

Nu säger han ju förvisso att de är fler än Ryno som underpresterar, men han är likväl den enda som nämns vid namn. Bröderna Conolly håller han ju t.ex. bakom ryggen fast att de varit helt värdelösa offensivt. De är väl ändå tilltänkta som två spetsvärvningar? Och det kan väl inte vara Rynos fel allena, att dessa gjort 0 poäng och har -3 respektive - 4 i +/- statistiken.

Sallinen och Savinainen är de enda två som får på gränsen till godkänt enligt mig. Sallinen har gjort 2 av Leksands 3 mål. Savinainen kämpar och spelar fysiskt. Mot Skellefteå senast och även igår mot oss även om de låg under med 8 mål. Han verkar åtminstone bli förbannad av att liga under till skillnad från resten av spelarna som åker runt och ser ut som om att de hellre varit på Rhodos än i en ishall.

Salo verkar riktat in sig på Ryno nästan, är det helt enkelt en schism rörande kaptensbindeln där Salo vill byta kapten medan tränarstaben inte vill det? Lätt att peka på lagkaptenen när det svajar men finns det någon som varit bra i Leksand förutom Savianen.
Jo som sagt Sallinen. Gjort 2 av Leksands 3 mål. Den enda förutom backen Gartner som inte har - i +/- och han och Savinainen spelar väl i samma kedja? Den enda som lyckas få lite press på motståndarna och skapa chanser i matcherna som jag sett. Mot oss, mot SAIK.

Så förvirrande lika namn på dessa herrar, det är den ena som jag tycker sett riktigt fin ut. Osäker på vem nu bara för det Smile Han nätade mot Färjestad i första matchen och såg även ok ut i övriga två matcher jag sett med Leksand. Vad gäller Connolly-bröderna så kan man läsa vad Färjestadare skriver om Jack (?) och det är väl ungefär i stil med 'bra periodvis men faller bort totalt i långa stunder'. Har varit helt och hållet osynliga, tycker det inte ens är en tillräckligt bra jobbinsats / prestation.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Slapshot fre 26 sep 2014, 14:04

Robban på hockeysverige.se bloggar om Leksand. Kunde inte hålla med mer. Tommy Salo är ett stort skämt. Allt är nån annans fel men aldrig hans eget. Sjukt dåligt att gå ut i pressen och såga lagets kapten Johan Ryno. Hade det varit Osten som gjorde det Salo har gjort de senaste dagarna hade jag krävt hans avgång.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster fre 26 sep 2014, 21:41

Slapshot skrev:Robban på hockeysverige.se bloggar om Leksand. Kunde inte hålla med mer. Tommy Salo är ett stort skämt. Allt är nån annans fel men aldrig hans eget. Sjukt dåligt att gå ut i pressen och såga lagets kapten Johan Ryno. Hade det varit Osten som gjorde det Salo har gjort de senaste dagarna hade jag krävt hans avgång.

Håller med här. Visst, jag vet inte vad som sägs bakom lykta dörrar nere i Leksand, men jag finner ändå mig själv med hakan i backen när jag läser om Salos alla barnsliga härdsmältor i media. Fan vad pinsamt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 14 dec 2014, 17:37

Hmm många här har ju jämfört Salo med Osten och menat att han Salo han värvar när Osten bara väntar på att ett mirakel sker..

Men han jobbade häcken av sig helt i onödan & fick ta massor av skit av både fans och media.

Fast LIF vände trenden och man började vinna så fick han till slut sparken ändå.

Så han skulle hellre ha struntat i allt jobb och låtit andra sköta det där åkt till stugan el på semester till ett varmt land och njutit istället..

Vi ska ha Osten kvar tills han tröttnar själv och jag hoppas på att det inte blir någon jävla häxjakt på honom.

Vad har hänt med mänskligheten?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/salo-far-sparken-fran-leksand-trakigt/

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville sön 14 dec 2014, 17:51

Vilken såpa..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken sön 14 dec 2014, 17:52

Hah, Salo kanske inte skulle återvänt efter att ha sagt upp sig. Var väl just för att han inte kom överens med Kruse..
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Bamsefar sön 14 dec 2014, 19:17

ja, ja, i all misär kunde det vart värre, vi kunde vart Leksand. No
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken sön 14 dec 2014, 19:19

Bamsefar skrev:ja, ja, i all misär kunde det vart värre, vi kunde vart Leksand. No

Huvva pale
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Pajala mån 15 dec 2014, 06:52

Bamsefar skrev:ja, ja, i all misär kunde det vart värre, vi kunde vart Leksand. No

ett par segrar till för Leksand så är vi där .... 2 platser till att falla No
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Beast. mån 15 dec 2014, 11:12

Pajala skrev:
Bamsefar skrev:ja, ja, i all misär kunde det vart värre, vi kunde vart Leksand. No

ett par segrar till för Leksand så är vi där .... 2 platser till att falla No

Ingen omöjlighet då Leksand förstärkt sitt lag avsevärt medan Luleå försvagats. Och kommer försvagas än mer under JVM. FBK och Brynäs värvade också och de är förbi oss redan nu.

Det enda man kan skriva i sten är väl att Modo lär få kvala.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG mån 26 jan 2015, 19:38

Cehlin alltså klar som galne höken bloggat om.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville lör 14 feb 2015, 00:26

LulefanGBG skrev:Cehlin alltså klar som galne höken bloggat om.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
Står på 0 p efter 4 kamper. Iofs är väl inte LIF det enklaste gänget att leverera i.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken fre 27 feb 2015, 10:57

http://leksandsif.se/artikel/64456/ - Appelgren lämnar, lite märkligt att det kommer så här sent på säsongen kan jag tycka?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG fre 27 feb 2015, 18:21

Men herregud vilken otiming i tränarbytet! Om man vetat att det där varit på gång tidigare; (vilket vi ju faktiskt inte vet om det varit eller inte?), så hade det ju varit bättre att lämna över för 2 månader sedan så att ny huvudtränare fått lite mer tid på sig inför kvalet.

Har de kommit plötsligt från Apelgren är det ju skitdålig timing av honom, men annars är det ju väldigt dålig timing av Leksandsledningen att inte byta ut honom tidigare kan jag tycka. I synnerhet som reusltaten uteblivit en längre tid nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster lör 28 feb 2015, 16:11

Ja fy fan vilken usel tajming. Leksand kanske vill ned och återuppleva fornstora dagar som kungen av HA?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Puckad lör 28 feb 2015, 17:56

Om man vänder på det:
Det har säkert tänkt igenom det och ser detta som det kloka att göra i en situation som kanske bara de känner till. De har ju alla kort på hand.

Det är ju inte säkert att det har något som helst att göra med det sportsliga.
Apelgren kan ju t ex helt enkelt må dåligt och behöva en timeout.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville tis 03 mar 2015, 22:42

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Tigerman tis 03 mar 2015, 23:21

Intressant kommentar i slutet av Salo.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken ons 04 mar 2015, 00:02

Tigerman skrev:
Intressant kommentar i slutet av Salo.

Precis som Snikne skrev.. "Åsså var det dags igen"..

Tycker att det varit ovanligt mycket tycoons i svensk hockey på senaste tiden.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Tony Moore ons 04 mar 2015, 18:37

Hur faan kan LIF ha ett eget kapital på 18 mkr efter rekonstruktion mm., ofattbart att trottoarkanten var såå jävla dyr..?


Senast ändrad av Tony Moore den ons 04 mar 2015, 18:49, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken ons 04 mar 2015, 18:44

Tony Moore skrev:Hur faan kan LIF ha ett eget kapital på 18 mkr efter rekonstruktion mm., ofattbart att trottoarkanten var såå jävla dyr..

Undrar om jag missade det när jag läste texten eller om de lagt till det efteråt..

Hur som helst så är det ganska ofattbart. Hur kan de ha ett sådant starkt kapital efter den härva de varit igenom? Lönar sig att bluffa sig fram?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster ons 04 mar 2015, 19:02

18 msek i eget kapital.. Jamendåså, då borde de klara sig i 3-4 säsonger till innan kommunen får lägga ned en skola, ge dem ytterligare en camping eller sälja en bit trotoar..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken ons 04 mar 2015, 19:04

Blev väl efter att man fick skriva av en massa skulder. Men frågan är väl hur många av dessa miljoner som det finns att ta av? För det är väl inte några 18 miljoner på ett bankkonto förmodar jag?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Obsut ons 04 mar 2015, 19:15

https://twitter.com/MrMadhawk/status/573166363038109697 nog vore det skönt att slippa honom i rutan. Visst finns det väl många jäviga kommentatorer, men han känns som en av de värre
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av icemask ons 04 mar 2015, 19:21

Obsut skrev:https://twitter.com/MrMadhawk/status/573166363038109697 nog vore det skönt att slippa honom i rutan. Visst finns det väl många jäviga kommentatorer, men han känns som en av de värre
Ser hellre att vi slipper Fuskelundaonanisten Mad
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Obsut ons 04 mar 2015, 19:28

icemask skrev:
Obsut skrev:https://twitter.com/MrMadhawk/status/573166363038109697 nog vore det skönt att slippa honom i rutan. Visst finns det väl många jäviga kommentatorer, men han känns som en av de värre
Ser hellre att vi slipper Fuskelundaonanisten Mad
Aa iofs, det håller jag med om Smile
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Admin tor 02 apr 2015, 22:18

Leksand är utslagna ur SHL och denna tråd måste nu flyttas.

Flyttas härmed från kategorin "Svenska hockeyligan" till "Övrig Hockey".
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 tor 02 apr 2015, 22:35

Här hör dom hemma. "Återtåg" är LIF`s rätta grej.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 22:48

Fast nu kommer ju Aftonbladet tjata om återtåg i fel bemärkning framåt våren. Ett säkert vårtecken.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Obsut tor 02 apr 2015, 22:56

Finns det några intressanta spelare i Leksand för vår del som ni ser det? Sallinen har sett bra ut hela säsongen tycker jag, men han är redan klar för DIF väl? I övrigt vet jag inte.
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 22:58

Nja, Jocke Lundström har jag haft funderingar på. Detta utifall Larsson nu skulle sticka, fast annars vet jag inte. Finns väl inte så mycket spets förutom Sallinen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Obsut tor 02 apr 2015, 23:06

Rönken skrev:Nja, Jocke Lundström har jag haft funderingar på. Detta utifall Larsson nu skulle sticka, fast annars vet jag inte. Finns väl inte så mycket spets förutom Sallinen?

Just det han finns där. Känns som en rätt bra backup målvakt, men kanske dyr sådan?
Rätt märkligt egentligen att han inte fått chansen i serien mot Malmö där Alsenfelt sett rätt dålig ut.
Dock är det aldrig lätt att bänka en målis med en så hög högstanivå.
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 23:17

Obsut skrev:
Rönken skrev:Nja, Jocke Lundström har jag haft funderingar på. Detta utifall Larsson nu skulle sticka, fast annars vet jag inte. Finns väl inte så mycket spets förutom Sallinen?

Just det han finns där. Känns som en rätt bra backup målvakt, men kanske dyr sådan?
Rätt märkligt egentligen att han inte fått chansen i serien mot Malmö där Alsenfelt sett rätt dålig ut.
Dock är det aldrig lätt att bänka en målis med en så hög högstanivå.

Fast kan väl inte vara dyrare än Larsson som exempel? Sen tror jag inte någon klubb satsar på honom som uttalad förstamålvakt heller. Men är bara mina spekulationer. Vet inte ens om Larsson är på väg bort eller om Lundström finns på radarn.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Obsut tor 02 apr 2015, 23:22

Rönken skrev:
Obsut skrev:
Rönken skrev:Nja, Jocke Lundström har jag haft funderingar på. Detta utifall Larsson nu skulle sticka, fast annars vet jag inte. Finns väl inte så mycket spets förutom Sallinen?

Just det han finns där. Känns som en rätt bra backup målvakt, men kanske dyr sådan?
Rätt märkligt egentligen att han inte fått chansen i serien mot Malmö där Alsenfelt sett rätt dålig ut.
Dock är det aldrig lätt att bänka en målis med en så hög högstanivå.

Fast kan väl inte vara dyrare än Larsson som exempel? Sen tror jag inte någon klubb satsar på honom som uttalad förstamålvakt heller. Men är bara mina spekulationer. Vet inte ens om Larsson är på väg bort eller om Lundström finns på radarn.

Nej det är klart. Larsson och Lundström är nog ungefär på samma nivå lönemässigt skulle jag gissa (kanske att Larsson är dyrare ändå, då han var tilltänkt förstamålvakt). Men känns som Larsson är en rätt dyr backup att ha, så om han skulle försvinna och Lassinantti ändå ska stå merparten av alla matcher, så kanske det är bättre att satsa på ett billigare alternativ? Samtidigt är det ju aldrig fel att ha två bra målvakter.
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken fre 01 apr 2016, 22:56

Tråd flyttad till kategorin "Svenska Hockeyligan".
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken fre 01 apr 2016, 22:57

Haha. Vilken synk. Flyttade just Modos tråd clown
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand - Sida 2 Empty Sv: Leksand

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet