Rögle

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Rögle

Inlägg av MickkeJ i fre 21 sep 2012, 17:14

Tråden om laget Rögle BK

Här diskuteras allt som rör Rögle så som föreningen, det sportsliga och fansen.

Officiell hemsida: http://www.roglebk.se/
Eliteprospects: http://eliteprospects.com/team.php?team=32
Forum: http://forum.aia.nu/
MickkeJ

Antal inlägg : 2255

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Rögle

Inlägg av Salle i lör 22 sep 2012, 11:50

Robert P sågar en stackars Rögleit vid fotknölarna! Rätt kul text!

Spoiler:
Det var lite plågsamt att se målsnattaren

Jag vet inte om det finns någon specifik överenskommelse mellan alla i Sverige som gör att jag sett så få ifrågasätta Alexander Lindqvist Hansens mål mot Färjestad. Att man inte kan klandra en ung kille som ivrigt vill göra sitt första mål och därför helt skippar att ge honom en salva för det hemska beteende han sysslade med mot när han skapade sig det som borde vara ett rätt skönt ögonblick.

Det här med att göra sitt första mål ska ju vara en bra grej. Något att minnas på allvar. Inte något att minnas som "gången då jag betedde mig som en snorunge som aldrig trodde att jag skulle få chansen att göra mål igen".

Ni kanske inte sett målet ens? Jakob Johansson sköt pucken mot Färjestads tomma kasse med minuten kvar. "Flash" stack efter pucken i full fart och någon centimeter innan den med ganska bra fart skulle gå i mål (inga motståndarspelare var i närheten) rörde han pucken för att få målet som redan var ett givet mål.

Att "man bara inte gör så" är ju en aspekt i det hela. Jag bryr mig inte om huruvida Johansson och övriga laget skrek "JÄVLA BARA KÖR NU, FLASH!! FÅ DITT MÅL! DU ÄR JU INTE SÅ JÄVLA BRA SÅ OM DU INTE GÖR DET NU KANSKE DET ALDRIG BLIR AV!!!".

I min värld är det som att vara oskuld, sitta på en bänk och se sju andra ha sex med en tjej men själv inte riktigt vilja vara med till en början. Sen när alla börjar skrika "Öööh, vi är snart klara här nu. Kom och doppa den en gång åtminstone. Du är ju så jävla ful att du förmodligen aldrig kommer få chansen igen. Bli av med oskulden nu för fan!". Och sen göra det. "För man vet ju fan aldrig".

Det är ju, i båda fallen, inte direkt något som man borde vilja ha på sitt CV förutsatt att man har planerat att göra någotdera fler gånger.
Gör Alexander Lindqvist Hansen ett mål till i Elitserien, som han inte snor från nån, så kommer ju det här målet att vara ett fruktansvärt larvigt mål på riktigt.
Det kommer det vara även om detta blir hans enda mål. Tänk att sitta och berätta för barnbarnen om hur man gjorde sitt livs enda elitseriemål och berätta den här pinsamma historien på ett sätt som då ska försöka se hjältemässig ut. Aj.

Jag är ju fullt medveten om att Jakob Johansson inte hyser något som helst agg mot det här. Han skiter ju i vilket och är väl snarare mest bara glad åt att Flash fick göra mål. Men det är inte poängen.

Hade man kommit i ett två-mot-noll-läge och Johansson hade slängt över pucken till Flash och sagt "gör målet du", så hade det varit en annan sak. Kanske fortfarande lite småmesigt att göra sitt första elitseriemål utan att målvakten står i målet, men ändå.

Den andra aspekten i det hela är ju hur han, för sitt 5-2-mål i tredje omgången, jublade som om han hade vunnit SM-guld. Bara en sån sak.
Det var inget "tack för målet" över jublandet. Det var "Jag jag jag" över hela jublet. Ett "HA! Jag har gjort mitt första elitseriemål. EPISKT!!!!!!!!!" över det hela. Det kändes inte ens speciellt mycket "Fan vad skönt, nu vann vi" över det. Och inget letande efter den han snodde målet av för att, som sig bör, be om ursäkt eller tacka... eller båda. Den tanken hade han nog överhuvudtaget inte i sin "jag jag jag"-eufori. Och det säger ändå en del.

Och visst, "det klart man måste bli glad när man gör sitt första elitseriemål". Men nej, inte SÅ glad och inte när man gör det på DET sättet.

Men kul för honom att han blev glad. Det tycker jag. På samma sätt som jag tycker det är kul för alla vars "första bil jag ägde snodde jag på en parkering utanför Ica. Fan vad stolt jag var över den".
Salle

Antal inlägg : 3367

Inlägg av Beast. i tis 09 okt 2012, 14:04

Vet inte riktigt var jag skulle posta detta. Men det är lite anmärkningsvärt...

Mike Igguldens Elitseriestatistik: Mållös denna säsong. Har inte nätat sedan den 3 december 2011. Gjorde 10 av sina 13mål, 15sep-15okt 2011.
Beast.

Antal inlägg : 2040

Inlägg av Zeb Macahan i tis 09 okt 2012, 14:08

Ja han började ju jävligt starkt ifjol, gjorde mål på typ allt, även nåra läckra straffar, sedan kom väl skadan och därefter har det gott troll - samt att ES-spelarna lärt sig hur man tar honom tror jag.

Men visst är det anmärkningsvärt.
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287

Inlägg av Beast. i tis 09 okt 2012, 14:13

Han råkade väl ut för flera skador? En hjärnskakning och även en knä/benskada? Kan inte ta gift på detta men jag vill minnas att han hade en del otur med detta

Samtidigt så ska ju en klasslirare kunna anpassa sig bättre även om motståndarna klarar av att läsa av honom. Så ja nog tusan är det lite märkligt att han inte får in pucken. Vet inte hans stats från andra ligor men han kanske är en sån typisk spelare som kör sina poäng i klump, typ 4 pinnar en match och sedan poänglös i 3 matcher
Beast.

Inlägg av M32012 i tor 11 okt 2012, 12:20

Det sägs att Lindqvist-Hansen fick utskällning och böter för sitt målsnattande.

Jag har sett Iggulden i några matcher och han är inte den spelaren jag trodde att han var. Spelar inte särskilt nordamerikanskt och bökar mest vid hörnen och inte framför mål där han ska vara. Ingen vidare skridskoteknik. Långsam i accelerationen men när han får upp farten så går det undan. Verkar inte heller vara skicklig med klubban.
M32012

Antal inlägg : 172

Inlägg av Beast. i tor 11 okt 2012, 12:26

Skön jinx på Iggulden. Nu satte han givetvis en kasse efter att vi diskuterat hans måltorka
Beast.

Inlägg av Salle i sön 04 nov 2012, 22:14

Aaltonen uppges vara riktigt besviken på Rögle för att dom är så dåliga och agenten letar ny klubb.

Även Lasse Kukkonen ryktas vilja lämna.

Kaos. Mot Allsvenskan.
Salle

Inlägg av Beast. i sön 04 nov 2012, 22:24

Tycker nog Aaltonen får ta lite skuld själv. Han har ju knappast levererat om man säger så
Beast.

Inlägg av NallePhu i sön 04 nov 2012, 22:33

Aaltonen KRÄVER en omgivning som kan levererar passen som han kan smälla dit, I Rögle så lirade han m Warg och Iggulden inte några fin sindare precis som kan öppna upp för han!
NallePhu

Antal inlägg : 9660

Inlägg av Salle i sön 04 nov 2012, 22:37

Vad väntar han sig då egentligen när han skriver på för ett bottengäng?

Bortskämd jävel som barn, troligen.

Lite eftertanke från spelarens sida innan ett kontrakt skrivs på kan väl krävas. Skriver man ett kontrakt så gör man sitt yttersta för att hjälpa laget - inte börjar gnälla på att laget i övrigt är för dåligt.
Salle

Inlägg av Johan__ i sön 04 nov 2012, 23:26

Låter lite som Vampola förra året i Timrå.

"Dåligt lag, jag vill inte vara här längre. buhu".

Så jäkla barnsligt tycker jag sånt är.
Johan__

Antal inlägg : 941

Inlägg av Beast. i ons 05 dec 2012, 11:30

Strbak och Preissing får kicken av Rögle. Helt klart har båda underpresterat kraftigt
Beast.

Inlägg av Salle i ons 05 dec 2012, 11:34

Oj oj. Intressant att se vem/vilka dom tar in istället!
Salle

Inlägg av Redbear i lör 12 jan 2013, 12:41

Rögle har tagit in Janne Karlsson som headcoach. Tangnes blir ass coach istället. Intressant att se om Rögle får en nytändning av detta.
Redbear

Antal inlägg : 4854

Inlägg av Salle i lör 12 jan 2013, 13:01

Måste vara bra för dom. Tangnes ser ju fan ut att ha gråt i halsen ständigt.
Salle

Inlägg av LulefanGBG i lör 12 jan 2013, 14:25

Ja Janne Karlsson är en rutinerad och respekterad coach som säkert kan få fart på Rögle. Om det sedan räcker till att vända skutan stvivlar jag på då RÖgle är hopplöst sist. Deras enda gläjde är väl att AIK, Växjö och TImrå har dålig form just nu, även om de sistnämnda säkert plockar poäng idag.
LulefanGBG

Antal inlägg : 7264

Inlägg av Admin i tor 02 apr 2015, 22:21

Kvalserien är över och Rögle är nu ett SHL-lag.

Tråden flyttas härmed från kategorin "Övrig hockey" till "Svenska Hockeyligan".
Admin
Admin

Antal inlägg : 629

http://www.luleahockeyforum.com

Inlägg av Old Brooklyn i tor 02 apr 2015, 22:22

Grattis Rögle! Jag håller tummarna att studiebesöket i SHL blir kortvarigt och en engångsföreteelse.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 3309

Inlägg av JuniorX i tor 02 apr 2015, 22:26

Jag lovar härmed, entydigt och evigt, att jag kommer att hålla Rögle som ett förpestat lag i SHL och detta löfte upphävs ej förrän laget åter har kastats ut i glömskan. Punkt.

JuniorX

Antal inlägg : 3064

Inlägg av Rönken i tor 02 apr 2015, 22:26

@Admin skrev:Kvalserien är över och Rögle är nu ett SHL-lag.

Nej fy fasen, kunde inte vi väntat till september / oktober med detta? pale
Rönken

Antal inlägg : 17317

Inlägg av Redbear i tor 02 apr 2015, 23:31

@Rönken skrev:
@Admin skrev:Kvalserien är över och Rögle är nu ett SHL-lag.

Nej fy fasen, kunde inte vi väntat till september / oktober med detta? pale

Håller med Smile
Redbear

Antal inlägg : 4854

Inlägg av LHF96 i fre 03 apr 2015, 12:33

Rögle igen, ja det är ju inte direkt så att man gör glädjevolter
LHF96

Antal inlägg : 2572

Inlägg av Kagen i fre 03 apr 2015, 17:35

Skillnaden med Rögle denna gång är ju att det nu är svårare att åka ur SHL och att de dessutom har med sig både Malmö och Karlskrona vilket bör borga för hockeyfeber i Skåne / Blekinge. Rögle skulle kunna klara sig kvar och etablera sig nu om de har det som strategi.
Hittills känns det som att Rögle är en av ytterst få föreningar som varit ganska nöjda med att åka upp och ner mellan serierna. De har ju klarat ekonomin och hela tiden utvecklat talanger och såklart varit en stor nagel i ögat på den mycket hårdare satsande storebror.
Kagen

Antal inlägg : 1162

Inlägg av Micke80 i lör 04 apr 2015, 18:43

@Kagen skrev:Skillnaden med Rögle denna gång är ju att det nu är svårare att åka ur SHL och att de dessutom har med sig både Malmö och Karlskrona vilket bör borga för hockeyfeber i Skåne / Blekinge. Rögle skulle kunna klara sig kvar och etablera sig nu om de har det som strategi.
Hittills känns det som att Rögle är en av ytterst få föreningar som varit ganska nöjda med att åka upp och ner mellan serierna. De har ju klarat ekonomin och hela tiden utvecklat talanger och såklart varit en stor nagel i ögat på den mycket hårdare satsande storebror.

Vi får se om det verkligen är svårare att åka ur i framtiden.
I år lyckades ju ett lag åka ur i en serie bäst av 7 matcher. Det motsvarar ju det som varit kvalserien att ena SHL laget åker ur och andra klarar sig kvar. Skillnaden nästa år är ju att det blir de bästa lagen från allsvenskan som kvalar och inte, som i detta fall, det 6:e bästa eller var Malmö nu kom tillslut.

Micke80

Antal inlägg : 2149

Inlägg av Urken i ons 15 apr 2015, 16:36

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/rogle/article20562222.ab

Det börjar bra. Nog för att Deveaux var ett stolpskott av kolossala mått, så finns andra saker som gör att klubben inte framstår i bästa dager.

Elva månaders avstängning, det kan han gott och väl ha. Problemet är väl att detta inte drabbar honom.
Urken

Antal inlägg : 12845

http://luleahockey.se/

Inlägg av MickkeJ i ons 15 apr 2015, 20:35

Han kan väl spela i något annat land bara? Typ AHL eller nån europeisk liga?
MickkeJ

Antal inlägg : 2255

Inlägg av Urken i mån 27 apr 2015, 19:57

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/rogle/article20700212.ab

De brukar väl ha ganska bra tryck i ladan i varje fall.. Nu lär det bli riktigt livat.
Urken

Antal inlägg : 12845

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rönken i mån 27 apr 2015, 20:03

@Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/rogle/article20700212.ab

De brukar väl ha ganska bra tryck i ladan i varje fall.. Nu lär det bli riktigt livat.

Oooh, Luleå skulle ju sänka isen och få in fler personer eller framför allt för att första raderna skulle bli mer attraktiva. Men var väl för dålig grund och för dyrt att påla eller något sådant? Synd. Lovvärt initiativ av Rögle-asen dock.
Rönken

Antal inlägg : 17317

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet