Färjestad

+40
Sportchefen #2
Hankburger
Blinders
tibet
Ferros
Bamsefar
Pickadoll
Tony Moore
Norlin
KaptenBlodskelett
Redbear
Puckad
FruktHamster
JuniorX
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Lajon
hokkzorz
Snikne Ville
Ingemar
Lars158
JahNT
Mr Bister
Kagen
Tigerman
icemask
Micke80
Donowitz
Myrman
Slapshot
Kallepedal
Pajala
Rönken
Purre
#96
Urken
rasbiologen
LulefanGBG
Salle
MickkeJ
44 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Rönken fre 02 maj 2014, 20:09

Micke80 skrev:
Rönken skrev:
Micke80 skrev:Nu har aftonbladet varit framme igen och skriver om Färjestads nya stjärna. Jag hade varit lite besviken om någon värvas som stjärna enbart har dessa meriter.
Som bäst har killen lyckats med hela 22 matcher i AHL, och då är han ändå 29 år nu.


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15595

Nej Färjestad känns inte som en utmanare till Skellefteå än så länge, börjar bli småfullt på deras anfalls-sida. Wallin och någon spets till ska väl in eventuellt. Men det ser inte så faslig imponerande ut?

Nä det är inte många lag som gjort några supervärvningar direkt. Om man nu inte ska räkna in förlängningarna på två "panikjänkare" från i vintras. Det ör två riktigt bra splare i Matheson och Christensen. Sen är väll Gulas helt ok han med.

Gulas var ju dock med i laget stora delar av säsongen och är en förlängning. Bra spelare som dock kunde vara anonym stora delar av matcherna i slutspelet, men hade gärna sett honom i Luleå. Fast som helhet ser inte Färjestad så heta ut just nu, Hedman-Persson-Rhodin är väl inte så att man blir rädd mer än av Hedmans tacklingar. Kan tänka mig vilken roll han kommer att få i Färjestad, blir nog inte förstakedjan och vara tekniker Smile Fast nu har man ju visserligen gjort sig av med Wallin som ska ha 400k+ och Berglund som hade 270k i månadslöner så det finns nog kulor att spendera.

Verkar som att man får behålla Nygren också, så blir nog ett rätt bra lag även om man kanske inte rår på Skellefteå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 fre 02 maj 2014, 20:16

Rönken skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:
Micke80 skrev:Nu har aftonbladet varit framme igen och skriver om Färjestads nya stjärna. Jag hade varit lite besviken om någon värvas som stjärna enbart har dessa meriter.
Som bäst har killen lyckats med hela 22 matcher i AHL, och då är han ändå 29 år nu.


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15595

Nej Färjestad känns inte som en utmanare till Skellefteå än så länge, börjar bli småfullt på deras anfalls-sida. Wallin och någon spets till ska väl in eventuellt. Men det ser inte så faslig imponerande ut?

Nä det är inte många lag som gjort några supervärvningar direkt. Om man nu inte ska räkna in förlängningarna på två "panikjänkare" från i vintras. Det ör två riktigt bra splare i Matheson och Christensen. Sen är väll Gulas helt ok han med.

Gulas var ju dock med i laget stora delar av säsongen och är en förlängning. Bra spelare som dock kunde vara anonym stora delar av matcherna i slutspelet, men hade gärna sett honom i Luleå. Fast som helhet ser inte Färjestad så heta ut just nu, Hedman-Persson-Rhodin är väl inte så att man blir rädd mer än av Hedmans tacklingar. Kan tänka mig vilken roll han kommer att få i Färjestad, blir nog inte förstakedjan och vara tekniker :)Fast nu har man ju visserligen gjort sig av med Wallin som ska ha 400k+ och Berglund som hade 270k i månadslöner så det finns nog kulor att spendera.

Verkar som att man får behålla Nygren också, så blir nog ett rätt bra lag även om man kanske inte rår på Skellefteå.

Ja det var därför Gulas kom med lite på nåder så där på sidan om de två jänkarna. Han är ju en förlängning och var med mer än han inte var med, även om han inte var med från start.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av icemask fre 02 maj 2014, 21:16

Fbk´s viktigaste pusselbit blir nog Tommy Samuelsson !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Tigerman fre 30 maj 2014, 22:01

Efter SAIKs alla spelartapp börjar Färjestad plötsligt se rätt giftiga ut till nästa säsong. Jag tror (tyvärr) de kan kliva upp på mästartronen igen. Främsta utmanare blir nog Frölunda.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 lör 31 maj 2014, 06:44

Jag avvaktar med att tippa innan sillyn är över.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 fre 27 jun 2014, 16:17

Då var alltså FBK klara med sitt lagbygge.
http://www.hockeysverige.se/2014/06/27/fbks-sportchef-vi-har-stangt-entredorren/

Ska man då bedöma deras trupp kanske med betyg 1-5

Målvakter får man kanske börja med då.
Fredrik Pettersson Wentzel, 4
Justin Pogge, 3
Danny Taylor, 3
Ett snitt på 3,32

Backarna då, även om de öppnat upp för Nygren så är den ju i dagsläget spikad.
Niklas Arell, 3
Ludwig Byström, 2
Anton Grundel, 4
Daniel Gunnarsson, 2
Jesper B. Jensen, 2
Oliver Kylington, 3
Shawn Lalonde, 3
Ole-Kristian Tollefsen, 5
Wilhelm Westlund, 2
Snitt 2,88

Luciano Aquino, 2
Christoffer Forsberg, 1
Milan Gulas, 4
Anton Hedman, 3
Joakim Hillding,4
Marius Holtet, 3
Jakub Klepis, 4
Joakim Nygård, 3
Johan Olofsson, 1
Linus Persson, 2
Joachim Rohdin, 2
Martin Røymark, 2
Rickard Wallin, 2
Per Åslund, 4
Snitt 2,64

Några riktigt starkakort men i övrigt rätt mediokert eller halvdåligt.
Nu har jag tänkt mig betyg 3 som en duglig elitspelare, bara som referns

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av LulefanGBG lör 28 jun 2014, 13:36

Håller nog med dig i det mesta Micke.

Skulle nog dock sätta en 5a på Klepis. På förhand är det en kanonvärvning. Sedan om han passar i Sverige vet man ju aldrig innan såklart...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 lör 28 jun 2014, 16:07

Ja han är och tassa på den linjen enligt mig med.
Får hoppas han inte når upp till den standarden utan stannar på den där fyran.
Aquino är ju en spelare FBK tror mycket på men han har ju bara skrapat ihop sina poäng i mindre ligor, förhoppningsvis klarar han inte av att växla upp i SHL.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Tigerman lör 28 jun 2014, 17:30

Hade vi så pass usla backar i fjol att Gunnarsson som var en av våra bästa inte ens kan räknas som "duglig" i elitseriesammanhang? En rätt så tydlig trea är han då värd i mina ögon.

Sedan hade väl Wallin en svag säsong i fjol men i normala fall är han 4-5.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Pajala lör 28 jun 2014, 17:46

Nä, Gunnarsson är bara en "tvåa", ganska så kass mao, Tollefsen skulle jag ge en fyra ... en femma är NHL klass och det håller han verkligen inte just nu iaf.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 lör 28 jun 2014, 20:20

Tigerman skrev:Hade vi så pass usla backar i fjol att Gunnarsson som var en av våra bästa inte ens kan räknas som "duglig" i elitseriesammanhang? En rätt så tydlig trea är han då värd i mina ögon.

Sedan hade väl Wallin en svag säsong i fjol men i normala fall är han 4-5.

Gunnarsson var ju en katastrof större delen av förra året. Han gick bort sig i egen zon, slog dåliga passningar som satte medspelarna i skiten, hade svårt att få iväg sitt skott. Nä, han ska vara glad att han kom upp i en två i mina ögon, var väll slutspelet som räddade honom lite.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Tigerman lör 28 jun 2014, 21:27

Micke80 skrev:
Tigerman skrev:Hade vi så pass usla backar i fjol att Gunnarsson som var en av våra bästa inte ens kan räknas som "duglig" i elitseriesammanhang? En rätt så tydlig trea är han då värd i mina ögon.

Sedan hade väl Wallin en svag säsong i fjol men i normala fall är han 4-5.

Gunnarsson var ju en katastrof större delen av förra året. Han gick bort sig i egen zon, slog dåliga passningar som satte medspelarna i skiten, hade svårt att få iväg sitt skott. Nä, han ska vara glad att han kom upp i en två i mina ögon, var väll slutspelet som räddade honom lite.
Kanske har jag glömt seriespelet redan, men i slutspel var han som sagt bra. En av få som får godkänt där.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Kagen sön 29 jun 2014, 12:31

Micke80 skrev:Då var alltså FBK klara med sitt lagbygge.
http://www.hockeysverige.se/2014/06/27/fbks-sportchef-vi-har-stangt-entredorren/

Ska man då bedöma deras trupp kanske med betyg 1-5
Rickard Wallin, 2

Nu har jag tänkt mig betyg 3 som en duglig elitspelare, bara som referns

Du kan ju börja jobba på Aftonbladet vilken dag som helst. Sådant här renderar klick och debatter. Very Happy 

Wallin skulle ersätta Jönsson, båda hade gjort 79 NHL matcher och 'höll egentligen NHL-klass' hette det. Det var en alldeles för stor uppgift för Wallin. Jönsson var ju bofast i Tre Kronor under VM och OS medan Wallin ofta sorteras bort.

Men att ge Wallin en tvåa? Nja, nog är han minst en duglig elitseriespelare. Han har bra spelförståelse, tekar bra och är en tjurig vinnarskalle som dock lite för ofta tar onödiga utvisningar.
Att minnet av honom när han avslutar karriären inte kommer vara så ljust beror nog mest på att han fick ta över efter 'legenden' Jönsson i samma veva som Färjestad som lag, som förening, som förebild började tappa och blev frånsprungna av många andra.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 sön 29 jun 2014, 14:36

Kagen skrev:
Micke80 skrev:Då var alltså FBK klara med sitt lagbygge.
http://www.hockeysverige.se/2014/06/27/fbks-sportchef-vi-har-stangt-entredorren/

Ska man då bedöma deras trupp kanske med betyg 1-5
Rickard Wallin, 2

Nu har jag tänkt mig betyg 3 som en duglig elitspelare, bara som referns

Du kan ju börja jobba på Aftonbladet vilken dag som helst. Sådant här renderar klick och debatter. Very Happy 

Wallin skulle ersätta Jönsson, båda hade gjort 79 NHL matcher och 'höll egentligen NHL-klass' hette det. Det var en alldeles för stor uppgift för Wallin. Jönsson var ju bofast i Tre Kronor under VM och OS medan Wallin ofta sorteras bort.

Men att ge Wallin en tvåa? Nja, nog är han minst en duglig elitseriespelare. Han har bra spelförståelse, tekar bra och är en tjurig vinnarskalle som dock lite för ofta tar onödiga utvisningar.
Att minnet av honom när han avslutar karriären inte kommer vara så ljust beror nog mest på att han fick ta över efter 'legenden' Jönsson i samma veva som Färjestad som lag, som förening, som förebild började tappa och blev frånsprungna av många andra.

Ja man kanske har en journalist uppstoppad någonstans. Smile

Wallin för två år sedan hade varit en 4 för mig, Wallin för ett år sedan en två, mest pga att han var borta länge, dålig när han spelade och dessutom tar dumma utvisningar.
Om han är hel och drisk till de kommande året och hittar tillbaka till det spelet han haft förr så kan jag hålla med om att man kan skriva upp han lite mer, men jag tror inte han når dit längre. Och bedöma honom för hur han var förr tänker jag inte göra.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Slapshot sön 29 jun 2014, 14:39

Som nån NHL kritiker sade under tiden i Toronto...Wallin är den sämsta spelare som nånsin spelat i Maple Leafs. Nä babyface ska Max ha en tvåa. För ett par år sedan kanske han hade varit en fyra.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Mr Bister lör 02 aug 2014, 16:22

Det verkar inte gå så bra än så länge för Hedman, Persson och Gunnarsson 0-2 mot Leksand efter 1:a

Mr Bister

Antal inlägg : 1393
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av JahNT lör 02 aug 2014, 21:42

Mr Bister skrev:Det verkar inte gå så bra än så länge för Hedman, Persson och Gunnarsson 0-2 mot Leksand efter 1:a


Vad blev det?  Smile 
JahNT
JahNT

Antal inlägg : 162
Join date : 12-07-30
Age : 39
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Lars158 lör 02 aug 2014, 21:44

JahNT skrev:
Mr Bister skrev:Det verkar inte gå så bra än så länge för Hedman, Persson och Gunnarsson 0-2 mot Leksand efter 1:a


Vad blev det?  Smile 
http://www.dragskott.blogspot.se/2014/08/viktor-martensson-natade-i.html

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Ingemar lör 02 aug 2014, 22:01

Alltid skönt när äckel-FBK förlorar Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av JahNT sön 03 aug 2014, 10:27

Lars158 skrev:
JahNT skrev:
Mr Bister skrev:Det verkar inte gå så bra än så länge för Hedman, Persson och Gunnarsson 0-2 mot Leksand efter 1:a


Vad blev det?  Smile 
http://www.dragskott.blogspot.se/2014/08/viktor-martensson-natade-i.html

Tackar!!
JahNT
JahNT

Antal inlägg : 162
Join date : 12-07-30
Age : 39
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Snikne Ville ons 29 okt 2014, 14:29

Kikat lite i statsen. Salmela 0 p på 4 matcher o -2...Hedman är sämst i laget avseende +/- (-7).
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Snikne Ville ons 14 jan 2015, 20:53

Säger upp 6 tjänster på kansliet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av hokkzorz ons 14 jan 2015, 21:35

Snikne Ville skrev:Säger upp 6 tjänster på kansliet.

det var som fan...FBK i pengabekymmer, det måste vara för första gången nånsin under de senaste 20 åren iaf

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Lajon ons 14 jan 2015, 21:47

hokkzorz skrev:
Snikne Ville skrev:Säger upp 6 tjänster på kansliet.

det var som fan...FBK i pengabekymmer, det måste vara för första gången nånsin under de senaste 20 åren iaf

så mycket som dom panikvärvat dom senaste säsongerna så är det inte så konstigt, det borde finnas en botten även i deras kassakista.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Old Brooklyn ons 14 jan 2015, 22:07

Oväntat att Loobs tjänst inte verkar beröras. Rolling Eyes
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 15 jan 2015, 04:32

hokkzorz skrev:
Snikne Ville skrev:Säger upp 6 tjänster på kansliet.

det var som fan...FBK i pengabekymmer, det måste vara för första gången nånsin under de senaste 20 åren iaf

Nåt för random Skaikfans att fundera på allt varar inte förevigt snart är deras era också över å fan vad jag längtar till den dagen.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av JuniorX ons 11 feb 2015, 06:31

Riksidrottsnämnden upphäver disciplinnämndens beslut mot Tollefsen, angående hans palaver med domaren som tog strupgrepp på honom i november, med motiveringen: "..och då Ole Kristian Tollefsen gjort uttalandet med norsk accent, finner Riksidrottsnämnden att det finns ett visst utrymme för att Tobias Nordlander kan ha missuppfattat det som Tollefsen har yttrat."

Vilket oerhört fantastiskt skämt! Hur klarade vi oss utan alla dessa nämnder tidigare i historien?

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Kagen ons 11 feb 2015, 12:54

Wallin gjorde sitt första mål för säsongen igår i match 45, detta av en stjärna som centrar Färjestads andraformation. Jag får käka upp det jag sade om betygsättningen ovan. Inte för att poäng betyder allt men nog fan trodde jag att Wallin skulle göra fler mål och ass än Janne Sandström.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Rönken ons 11 feb 2015, 20:16

Kagen skrev:Wallin gjorde sitt första mål för säsongen igår i match 45, detta av en stjärna som centrar Färjestads andraformation. Jag får käka upp det jag sade om betygsättningen ovan. Inte för att poäng betyder allt men nog fan trodde jag att Wallin skulle göra fler mål och ass än Janne Sandström.

Fast normalt centrar ju Wallin tredjelinan numera och har en defensiv roll med mycket boxplay-spel som exempel. Han är inte en offensiv kraft längre och kravet var väl en kraftig lönesänkning med tanke på detta?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Old Brooklyn mån 16 feb 2015, 17:11

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Rönken mån 16 feb 2015, 18:15


All heder åt Ulfven som åtminstone tar tag i problemen innan det eskalerar totalt likt vissa lag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av FruktHamster mån 16 feb 2015, 21:54

Färjestads stjärna har dalat de senaste åren och det är väl inte så konstigt att man till slut tvingas rätta munnen efter den sinande matsäcken.
Med det sagt är det fortfarande en av de största klubbarna i SHL och vilka effekter dessa ändringar får återstår att se.

Är det någon som vet var man kan dra fram FBKs publiksnitt de senaste 10 åren? Skulle vara intressant att se.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Old Brooklyn mån 16 feb 2015, 21:59

FruktHamster skrev:Färjestads stjärna har dalat de senaste åren och det är väl inte så konstigt att man till slut tvingas rätta munnen efter den sinande matsäcken.
Med det sagt är det fortfarande en av de största klubbarna i SHL och vilka effekter dessa ändringar får återstår att se.

Är det någon som vet var man kan dra fram FBKs publiksnitt de senaste 10 åren? Skulle vara intressant att se.
http://www.shl.se/statistics/teams/attendance/AttAvgHome/2014/SHL/FBK/All/All/All/dec
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Tigerman mån 16 feb 2015, 22:10

FruktHamster skrev:Färjestads stjärna har dalat de senaste åren och det är väl inte så konstigt att man till slut tvingas rätta munnen efter den sinande matsäcken.
Med det sagt är det fortfarande en av de största klubbarna i SHL och vilka effekter dessa ändringar får återstår att se.

Är det någon som vet var man kan dra fram FBKs publiksnitt de senaste 10 åren? Skulle vara intressant att se.
99/00 4285
00/01 4212
01/02 7408
02/03 7821
03/04 7839
04/05 7956
05/06 7633
06/07 7529
07/08 7000
08/09 6577
09/10 6784
10/11 6784
11/12 6589
12/13 6209
13/14 5963
14/15 5971

Ett tapp på 2000 pers mot glansdagarna är inte kattskit direkt. Kanske 8-10 MSEK i nettointäkter?
Intressant f.ö. att se vad Löfbergs Lila Arena gjorde för publiksiffrorna jämfört med gamla ishallen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av FruktHamster tis 17 feb 2015, 10:25

Sedärja...
Och om publikintresset sjunkit så, kan mycket väl sponsorintäkterna minskat också.

Tror iofs inte det är någon akut nöd för FBK, men visar bara igen att ingen dynasti varar för evigt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Old Brooklyn tis 17 feb 2015, 10:33

Skulle vara intressant att se vad som händer ifall Karlskoga skulle lyckas gå upp. Ökar hockeyintresset i Värmland och därmed även sponsorviljan, eller ökar konkurrensen om sponsorerna i Värmland så att några sponsorer lämnar Färjestad för Karlskoga?

Av samma orsak skulle de vara intressant att veta hur sponsortrycket förändrats (om det nu gjort det?) för HV71 nu när Växjö dominerar smålandshockeyn.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Kagen tis 10 mar 2015, 21:28

Första missade slutspelet på 21 år. Dynastin är på fall och spelare som söker sig till Färjestad kan inte längre räkna med 'minst semi' som de kunnat göra så många gånger.
Hela hockeykartan har ritats om och det är klart att om Skellefteå, Växjö och Örebro tar plats i finrummet måste ju någon av elefanterna puttas ut.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Urken tis 10 mar 2015, 21:30

Ska vi köra en tipstävling? Hur många miljoner går FBK back denna säsong? Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Tigerman tis 10 mar 2015, 21:32

Urken skrev:Ska vi köra en tipstävling? Hur många miljoner går FBK back denna säsong? Very Happy
5 MSEK

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Urken tis 10 mar 2015, 21:33

I call.. and raise. 6 MSEK.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 21:34

Nja, jag tror på kreativ bokföring samt att Karlstad kommun gav ganska bra slant. -2.5 MSEK.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Myrman tis 10 mar 2015, 21:35

Vad jag myyyyser!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Lajon tis 10 mar 2015, 21:37

Very Happy
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av JuniorX tis 10 mar 2015, 21:39

Ta dig därifrån Anton Hedman!

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Kagen tor 12 mar 2015, 11:33

Verkar som att FBK kommer tänka lite annorlunda framöver och ställa ett starkare lag på isen från start och dessutom öka spelarbudgeten.

"Vi ligger på nedre halvan i lönebudgeten till spelarna. Nu frigör vi investeringskraft till det som är vår kärnverksamhet. Resurserna till A-laget ska öka med mellan fem och tio procent årligen. Vi har inte råd med att börja säsongen lika dåligt en gång till, säger Larsson."

http://nwt.se/sport/ishockey/folj_fbk/2015/03/12/a-laget-ska-fa-storre-resurser?refresh=true

Sen ställer jag mig alltid lite tveksam till utalanden som innebär att man ska öka med 5-10% årligen. En ökning med 7% årligen innebär en fördubbling på 10år. Vill nog till att inflationen tar fart i så fall..
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Micke80 tor 12 mar 2015, 11:45

Kagen skrev:Verkar som att FBK kommer tänka lite annorlunda framöver och ställa ett starkare lag på isen från start och dessutom öka spelarbudgeten.

"Vi ligger på nedre halvan i lönebudgeten till spelarna. Nu frigör vi investeringskraft till det som är vår kärnverksamhet. Resurserna till A-laget ska öka med mellan fem och tio procent årligen. Vi har inte råd med att börja säsongen lika dåligt en gång till, säger Larsson."

http://nwt.se/sport/ishockey/folj_fbk/2015/03/12/a-laget-ska-fa-storre-resurser?refresh=true

Sen ställer jag mig alltid lite tveksam till utalanden som innebär att man ska öka med 5-10% årligen. En ökning med 7% årligen innebär en fördubbling på 10år. Vill nog till att inflationen tar fart i så fall..

Nått annat som är lite kul är att alla klubbar i alla intervjuer uppger att dom ligger på nedre halvan vad gäller spelarbudget. Det blir trångt på nedrehalvan då alla 12 klubbar är där nere och ingen på övre halvan.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Rönken tor 12 mar 2015, 11:50

Fast låter ju orimligt att Färjestad är på nedre halvan? Gulas, Rajala, Salmela och så hade man Klepis ett tag. Alla dessa måste ju vara i absoluta lönetoppen. Sedan ska man väl saltat Hedmans lön etc. Tollefsen kostar hyggligt, Hillding har väl gjort någon bra säsong? Men framför allt fyra förstnämnda måste ju kosta mer än att vara på nedre halvan tycker jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Kagen tor 12 mar 2015, 12:12

Micke80 och Rönken, ni måste tänka som Färjestad nu. Loob & Co jämför sig aldrig med SHL utan med Toronto, Boston och de finaste klubbarna i Schweiz och i deras värld ligger FBK lönemässigt på den nedre halvan. Wink

Helt ärligt, det är möjligt att FBK gör det. Jag tror t.ex att måna underskattar vad Skellefteå lägger på sin trupp. Det slantas nog upp en del Skellefteå Kraft pengar där. Växjö, HV, LHC, Frölunda är nog inte heller budgettrupper. Skulle tippa att FBK ligger 5-6 någonstans, vilket iofs placerar dem på den övre halvan men inte topp-4 som de nog alltid gjorde tidigare.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Rönken tor 12 mar 2015, 12:42

Kagen skrev:Micke80 och Rönken, ni måste tänka som Färjestad nu. Loob & Co jämför sig aldrig med SHL utan med Toronto, Boston och de finaste klubbarna i Schweiz och i deras värld ligger FBK lönemässigt på den nedre halvan. Wink

Helt ärligt, det är möjligt att FBK gör det. Jag tror t.ex att måna underskattar vad Skellefteå lägger på sin trupp. Det slantas nog upp en del Skellefteå Kraft pengar där. Växjö, HV, LHC, Frölunda är nog inte heller budgettrupper. Skulle tippa att FBK ligger 5-6 någonstans, vilket iofs placerar dem på den övre halvan men inte topp-4 som de nog alltid gjorde tidigare.

Aha, så man pratar alltså om "original seven" i Värmland? pirat
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av FruktHamster tor 12 mar 2015, 13:15

De sparkar 5 (eller var det 6?) personer i om organisationen under denna säsong. De har ett - för dem - uruselt publiksnitt och de missar slutspel.
Om FBK ska visa svarta siffror i år så får de nog latja lite med siffrorna skulle jag tro.

Tvivlar personligen på att de ligger på undre halvan i budgettabellen, men de är nog inte jättehögt iaf.
Skaik, HV och Växjö ligger garanterat över dem. Frölunda och Linköping kanske också. Knappast mer ön så skulle jag tro.
Men allt det är ju gissningar förstås.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Färjestad - Sida 2 Empty Sv: Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet