Växjö

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sv: Växjö

Inlägg av amarule i tis 13 feb 2018, 20:00

HUR mycket pengar har Växjö egentligen?Verkar vara en aldrig sinande källa. Shocked
amarule

Antal inlägg : 947

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Norrlandstoken i tis 13 feb 2018, 23:10

Det måste ligga en stor, fläskig hund begraven under Vida arena. Känns som att sportchefen är 8 år gammal just nu och hips vips går bananas med pappas kreditkort. Vem fan har råd att värva loss så som de gör? I min värld är det en omöjlighet. Känns ologiskt och mycket destruktivt. Hoppas de ryker i semin så man bittert får smaka på baksidan av myntet.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 1127

Inlägg av Urken i tis 13 feb 2018, 23:22

Spelar i min värld ingen roll ifall de spelar 7 matcher i kvart-, semi- och finalrundan. Alla med hemmaplansfördel. De måste gå minus i år.

Gör de inte det, så tycker jag att vi kan lägga ned skiten. Då kan vi lika gärna lämna över guldet till dem de närmsta fem åren.
Urken

Antal inlägg : 13633

http://luleahockey.se/

Inlägg av GustenA i tis 13 feb 2018, 23:34

Rasmussen/Miele under 2 månder täcks ju upp av seriesegern och CHL-liret som dom förmodligen inte budgeterat för.

Däremot så kan man ju undra var alla dess pengar kommer från. Dom måste ha den sjukaste centeruppsättningarna i svensk hockeyhistoria.

GustenA

Antal inlägg : 838

Inlägg av pingu i ons 14 feb 2018, 00:08

@GustenA skrev:Rasmussen/Miele under 2 månder täcks ju upp av seriesegern och CHL-liret som dom förmodligen inte budgeterat för.

Däremot så kan man ju undra var alla dess pengar kommer från. Dom måste ha den sjukaste centeruppsättningarna i svensk hockeyhistoria.

Ja jäklar vilka centrar de har, man får väl hoppas de börjar bråka om speltiden typ!
pingu

Antal inlägg : 2213

Inlägg av LHF96 i ons 14 feb 2018, 08:22

Kan det vara så att man ser en chans och går all in för att ta det där guldet? Tar man sig till final kanske det blir en mindre förlust men man riskerar inget till nästa säsong då dessutom nya TV-pengar kommer in. Rasmussen och Miele är väl bara kontrakterade säsongen ut, kan ju inte var så hutlöst mycket pengar. Spelarna ser förmodligen en chans till ett guld dessutom vilket inte garanterat haft en god effekt på pris och motivation.
LHF96

Antal inlägg : 2663

Inlägg av Pajala i ons 14 feb 2018, 12:51

Grattis Växjö, dom går verkligen all-in för att ta guldet.
Pajala

Antal inlägg : 6658

Inlägg av Tigerman i ons 18 apr 2018, 22:58

Jag ramlade via ett bananskal in på diskussioner om VLH's ekonomi, och det ledde fram till bl.a. dessa rätt intressanta länkar. Man kan väl sammanfatta det hela med att det luktar unket på många sätt. Och Anders Öman verkar ha minst lika många rävar bakom öronen som Fahlander. Hade jag varit skattebetalare i Växjö kommun hade jag inte känt mig överdrivet nöjd. Jag tror banne mig att Växjö med god marginal slår tidigare mästarna SAIK i grenen kommundoping. Som av en ren händelse råkar bägge dessa mötas i ishockey SM-final också, det ligger nära till hands att foliehatta sig till att dessa ekonomifakta har en hel del med den saken att göra... Rolling Eyes

https://twitter.com/MikaelFahlander/status/979409815108751360

http://www.smp.se/inblick/missade-miljoner-allt-detta-gors-for-att-trygga-och-sakerstalla-vaxjo-lakers-som-en-toppklubb/

Tigerman

Antal inlägg : 2781

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet