Chris Abbott, Del 1

+100
Kapten Haddock
Dilox
ollle
Pontaking
Lasse Proppmätt
Scouten
nummer 17
Hajlimpan
Pickadoll
ski3r
Pajala
Neurofunk20
Simon90
Kagen
eklunden
NilsOskar
Högljudd
JayDee
Mr Bister
JohanO
makkanmakkan
Ivanhoe
Ulfstrk
kniba
Patrik82
BodenSwe
tibet
Urken
Rikky
Obsut
Puckad
ezz
Jaguaren
Kraftkung
JuniorX
GustenA
LHF96
Helge
Qirren
johan74
Myrman
Mickeee
zamboni
JoakimJ
Hellcop
miker
KaptenBlodskelett
Luleåfan
Sundance Kid
icemask
Ingemar
Dentos
Micke80
Old Brooklyn
dubstep
hokkzorz
Lulefan
tronic
Dalle
Slapshot
Donowitz
Chris Hendrix
Mange
pingu
Norlin
Rönken
JahNT
Lars158
kokostrollet
kralle
Zeth
LuleåWinston
NallePhu
CKa
MiCCe
Redbear
FruktHamster
Johan__
LulefanGBG
M32012
LubosC
#96
DonP
storraggarn
Zeb Macahan
Salle
farre
PM
Sven Savage
Rayko
Bamsefar
amarule
tvåplustvå
Dave Rock
Tigerman
Tony Moore
Lajon
Beast.
MickkeJ
Snikne Ville
104 posters

Sida 10 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Dentos fre 20 mar 2015, 15:05

Bra då var den fredagskvällen förstörd. Jävla dagisnivå på vår korrupta jävla skitnämnd. Jag kan inte se det hela som något annat än kränkande mot både vår förening och våra importer. Varför på detta negativa sätt behandla en sådan profil och kultbärare för svensk ishockey? Det här är under all jävla kritik. Folk måste avgå, saker måste göras om. Det får inte se ut såhär i ishockeyn 2015. Luktar Ryssland långa vägar i sättet som man väljer att vinkla olika fall på ett felaktigt sätt till storstadslagens fördel. Jag kräver en revolution. Rätt ska fan vara rätt, och just nu är det långt ifrån att vara så.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 20 mar 2015, 15:05

Slapshot skrev:
NilsOskar skrev:Det här skitlandet förtjänar inte LHF och Abbotts..



Därför ska Luleå göra allt för att gå med i Khl. Less på den här skiten.
Med risk för att låta fördomsfull, men jag är inte helt säker på att Ryssland är mindre korrumperat än Sverige...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Puckad fre 20 mar 2015, 15:07

Jag blir bara tom.
Framförallt, vilket pi$$ande på Cam!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Slapshot fre 20 mar 2015, 15:09

Vete fan om det är sämre iaf. Dom lär då ha bättre domare åtminstone.

Ska man hitta nåt positivt i eländet så är det att Luleå som lag och organisation kommer gå ihop som grupp ännu mer, liksom dess supportrar. Det kan bära långt!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av makkanmakkan fre 20 mar 2015, 15:13

Vilken SKANDAL!!
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 20 mar 2015, 15:13

Jag är faktiskt mer upprörd av de uppräknade händelserna som friats.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av eklunden fre 20 mar 2015, 15:14

Vilket jävla skämt.

Wennerholms resonemang i AB håller ju inte riktigt heller. I Gustafssons tackling på Cam var det Cams fel.


"Det är naturligtvis tungt för Luleå att bli av med sin förstecenter, men å andra sidan spelar inte hans ”offer” Andreas Johnson något mer i den här slutspelsserien.
På så sätt tycker jag disicplinnämnden gör rätt som ser till att även Chris Abbott får vila de matcherna."

eklunden

Antal inlägg : 9
Join date : 13-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Dentos fre 20 mar 2015, 15:14

Blir bara mer o mer innerligt förbannad när jag tänker på det här. Fy fan vilket jävla hån mot Luleå Hockey som förening. Vi har rätt att begära en gnutta respekt. Det här är ett sätt för de ansvariga att skapa fördelar åt de lag som enligt dem förtjänar att vara de bra lagen. Storstadslagen har konstanta fördelar, och jag är less på att bara sitta och acceptera det. Någon med nog hög position måste agera nu, det börjar gå allt för långt.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Puckad fre 20 mar 2015, 15:29

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 302m1rp

REGEL 153 – KNEEING – KNEEING
DEFINITION: En utespelare som skjuter fram sitt knä i syfte att med knät träffa en motståndare.

Så vad fick han som sträckte ut benet??
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Urken fre 20 mar 2015, 15:34

Får vi höra ett: "Vi respekterar beslutet" från Luleås håll, så blir jag lika upprörd som över själva beslutet. Det får tamejfan ta och vara slut på detta nu.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee fre 20 mar 2015, 15:39

Dags att börja skrammla ihop pengar till chris som vi gjorde med sylve? Inte för att han behöver de, hoppas och tror osten betalar men för att visa chris att vi står bakom honom
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Dentos fre 20 mar 2015, 15:41

Urken skrev:Får vi höra ett: "Vi respekterar beslutet" från Luleås håll, så blir jag lika upprörd som över själva beslutet. Det får tamejfan ta och vara slut på detta nu.
+1
Det verkar ju inte finnas ett slut på denna mardröm. Pajaseri utan dess like.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Dentos fre 20 mar 2015, 15:42

Mickeee skrev:Dags att börja skrammla ihop pengar till chris som vi gjorde med sylve? Inte för att han behöver de, hoppas och tror osten betalar men för att visa chris att vi står bakom honom
50 000 Tror jag blir väldigt svårt att skramla ihop. Jag tycker nästan Luleå borde överklaga Chris avstängning. Ruggigt dåligt skött har det varit, och alla inblandade förtjänar bättre än så.

Edit: Om det går att överklaga vill säga. Vet inte hur det där funkar nuförtiden. Jag har för mig att Osten för några år sedan överklagade något beslut och fick rätt? Eller är jag helt ute o cyklar?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Kagen fre 20 mar 2015, 15:48

Osten har gått ut och ifrågasatt kompetensen hos DN, det är hårda ord från en Sportchef och garanterat något som SHL kommer rikta kritik mot Luleå internt för. Men bra markerat av Osten. Tyvärr riskerar det att bli ett litet löjesskimmer över det hela när Wikegård står i TV och på förhand säger att Osten kommer bli upprörd och sedan påverkar DN att straffa Luleå extra hårt. Det blir någon slags skruvad cirkus av det hela där det blir väldigt svårt för Luleå att hämta hem något.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 20 mar 2015, 15:53

Kagen skrev:Osten har gått ut och ifrågasatt kompetensen hos DN, det är hårda ord från en Sportchef och garanterat något som SHL kommer rikta kritik mot Luleå internt för. Men bra markerat av Osten. Tyvärr riskerar det att bli ett litet löjesskimmer över det hela när Wikegård står i TV och på förhand säger att Osten kommer bli upprörd och sedan påverkar DN att straffa Luleå extra hårt. Det blir någon slags skruvad cirkus av det hela där det blir väldigt svårt för Luleå att hämta hem något.
Ja, det har ju kommit dithän att ingen verkar ta Luleå på allvar när det kommer till detta. Vi är i deras ögon per definition enögda och konspirationsteoretiker. Det kanske vi är, men det betyder inte att vi har fel. Tyvärr vill ingen någonsin lyssna, det blir en ond cirkel som är svår att komma ur.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Simon90 fre 20 mar 2015, 16:03

Man blir så jävla trött på att höra hur media påverkar diciplinnämnden och hur ofattbart inkonsekventa beslut som fattas där!! Är ju hur solklart som helst att Chris INTE sträcker ut nåt ben!!! Det är den där frölunda-spelaren, "liraren", som hela media-Sverige älskar, som sträcker ut benet! Man ser hur tydligt som helst på bilder att han svänger undan en tackling från Chris som avser axel mot axel, men han är feg, svänger undan, håller benet ute, och en kollision är oundviklig till följd. Är ju frölunda-spelaren som borde straffas för kneeing!! Han kommer då aldrig lyckas i NHL om har i SHL lär sig att man kan åka med skridskorna på sidan och aldrig vara tacklingsbar.

Är så tråkigt att skriva dessa meddelanden men man blir bara så arg på diciplinnämnden och luleå-hatarna i media

Let´s go Abbotts!!!

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Neurofunk20 fre 20 mar 2015, 16:10

Apropå Abbot- och Gustafsson-gate så kan jag tycka att uppenbara hämndaktioner bör straffas lika mycket hårdare som återfallsförbrytare.

Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av pingu fre 20 mar 2015, 16:48

Nu måste faktiskt Osten ta bladet från munnen. DN agerar helt utan insyn och gör det inte rättvist.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av JuniorX fre 20 mar 2015, 17:05

Jag begriper ingenting. DN hänvisar till bentackling. Vadå bentackling? Jag hittar ingen sån förseelse. Hur kan man då döma för det?

Och varför är DNs argumentation sådan att den explicit tar upp alla de invändningar man kan ha mot bedömningen och bara vänder på de invändningarna så att motsatsen blir den giltiga? Vad är det för jävla tolkning av regelboken?

Och slutligen funderar jag över hur domarna och DN skulle ha resonerat om Chris hade filmat och direkt lagt sig efter smällen och haft ont? Funderar man över det ett tag så ser man hur jävla illa konstruktionen med DN är.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av kralle fre 20 mar 2015, 20:40

Abbots..vi älskar dom ..
Men som det är nu vad vill vi älska dom eller bli bäst?

Detta är känsligt men..

Vad är viktigast?
Cris är tek ess, ingen tvekan om det.
Cam är en damp spjuver..
Jag älskar dom båda..
Om vi får degen vi ryktas att få och om det är som ryktena säger att dom inte vill vara lägre än 2:nd lina..
Så säger jag då tack och hej...
Khl lär droppa spelare och det lär bli svårare att ta sig in på mål i framtiden
power är det vi behöver!

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 20 mar 2015, 20:41

Läge att överklaga detta. Så Chris kan spela på söndag.
Men en tydlig och klar pedagogisk överklagan borde ju all chans finnas att bli av med straffet.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av kralle fre 20 mar 2015, 20:45

Absolut..
Inte ens utvisning på Cris!
Överklaga ffs!

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 20:46

Fast att överklaga när domen är fastställd och domen hunnit "vinna laga kraft" är det väl rätt hopplöst läge? Att DN ska ändra sig tror jag knappast kommer att hända. Tror nog man ska foka på matchen istället, låt Chris gå runt och fräsa på övriga spelare. Spelar man så tillbakadragna som i kväll blir det jobbigt på söndag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 20 mar 2015, 20:53

Rönken skrev:Fast att överklaga när domen är fastställd och domen hunnit "vinna laga kraft" är det väl rätt hopplöst läge? Att DN ska ändra sig tror jag knappast kommer att hända. Tror nog man ska foka på matchen istället, låt Chris gå runt och fräsa på övriga spelare. Spelar man så tillbakadragna som i kväll blir det jobbigt på söndag.

Överklagar gör man till Riksidrottnämnden tror jag det heter eller nåt sånt. Det är inte ishockeyförbundets DN som behandlar det. Sen så tror jag det är 2 veckor efter dom man har på sig.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 20:56

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Fast att överklaga när domen är fastställd och domen hunnit "vinna laga kraft" är det väl rätt hopplöst läge? Att DN ska ändra sig tror jag knappast kommer att hända. Tror nog man ska foka på matchen istället, låt Chris gå runt och fräsa på övriga spelare. Spelar man så tillbakadragna som i kväll blir det jobbigt på söndag.

Överklagar gör man till Riksidrottnämnden tror jag det heter eller nåt sånt. Det är inte ishockeyförbundets DN som behandlar det. Sen så tror jag det är 2 veckor efter dom man har på sig.

Möjligt, fast vad tjänar Luleå på det nu? Jag vet inte riktigt om det kommer bli någon ändring. Chris blev dömd för en annan förseelse kort dessförinnan. Tror det mycket små möjligheter. Nä, fokusera på matchen i stället. Hemmaplan och fördel i kedjebyten. Hoppas att Sigge är tillbaka i första backparet bara.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 20 mar 2015, 21:00

Chris blir spelbar tills nämnden som behandlar överklagan har tagit beslut. En risk är ju dock om denna nämnd går på DN beslut. Dom matcher Chris spelat då räknas inte av och skulle då tas av matcher från semi istället.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 20 mar 2015, 21:03

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Fast att överklaga när domen är fastställd och domen hunnit "vinna laga kraft" är det väl rätt hopplöst läge? Att DN ska ändra sig tror jag knappast kommer att hända. Tror nog man ska foka på matchen istället, låt Chris gå runt och fräsa på övriga spelare. Spelar man så tillbakadragna som i kväll blir det jobbigt på söndag.

Överklagar gör man till Riksidrottnämnden tror jag det heter eller nåt sånt. Det är inte ishockeyförbundets DN som behandlar det. Sen så tror jag det är 2 veckor efter dom man har på sig.

Blir inte det eventuella straffet "uppskjutet" när man överklagar? Kanske inte gäller när en match redan avverkats? Men har för mig att det var snack om det när Abbott blev avstängd mot AIK för massa år sedan. Att de funderade på att överklaga, men att de inte gjorde det för att de inte ville ha avstängning på honom längre fram i slutspelet.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken fre 20 mar 2015, 21:05

Lars158 skrev:Chris blir spelbar tills nämnden som behandlar överklagan har tagit beslut. En risk är ju dock om denna nämnd går på DN beslut. Dom matcher Chris spelat då räknas inte av och skulle då tas av matcher från semi istället.

Det också ja, det är väl som att skicka in Cam och Sigalet på söndag och så slutar det illa och dessa gör sista matchen för säsongen. Tror inte på att man vinner så mycket av att överklaga nu, det skulle man gjort inför kvällens match i så fall. Då hade man kunnat slänga in Chris på tek i tid och otid för att neutralisera Lundqvist tex utöver att Chris är en pådrivare. Hemmamatch på söndag så blir enklare att klara tekningarna då, men visst skulle Chris driv behövas. Harju tekar sämre, är sämre center och han utnyttjas inte fullt ut i den rollen. Faller bort lite för mycket som center, hämmas lite tycker jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 20 mar 2015, 21:37

Finns det en möjlighet att skjuta upp/upphäva avstängningen tycker jag vi ska ta den.

Chris behövs verkligen nu. Vi gjorde misstaget att inte överklaga mot AIK för några år sedan, hoppas vi inte gör samma misstag nu.

I det bästa utfallet så upphävs avstängningen. I det sämsta så missar han 2 matcher i en eventuell semifinal mot SAIK. Inget svårt val tycker jag. Solklar överklagning!

Att vi ger ett långfinger till DN är ju enbart en bonus.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av pingu fre 20 mar 2015, 21:43

Fast det är just det här jag tänkte att Chris är för viktig i året trupp för att spela för mycket på gränsen och borde avvägt det bättre. Sedan att det inte var en knätackling som förtjänar ett sådant straff är vi nog många som anser. Men Chris borde själv förstå hur viktig han är på plan i år! Skulle han bli kvar nästa säsong kanske han inte alls är lika viktig för laget och kan då få spela på gränsen i ett slutspel. Nästan vem som helst av övriga forwards kan vi få avstängd men inte Chris i ett slutspel.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Redbear fre 20 mar 2015, 21:44

Det är bestämt att domen inte ska överklagas enligt artikel i Kuriren.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 20 mar 2015, 21:47

Redbear skrev:Det är bestämt att domen inte ska överklagas enligt artikel i Kuriren.

Okej, hoppas Osten ändrar sig.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee lör 21 mar 2015, 13:52

Folk sitter och snackar om att chris ska behållas, MEn till en rimlig peng. Vad är rimligt att betala den absolut viktigaste spelaren i luleå hockey? Näfyfan ge han ett kontrakt men lämna lönekolumnen blank.. Där får Chris själv skriva vad han ska ha.
Fan att betala dyra stålar till en pesonen(totalt värdelös i slutspelet hittils) eller en taffe ( totalt jävla värdelös hittils) istället för vår egen lundqvist nä usch då vill jag inte va med nåmer.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken lör 21 mar 2015, 14:34

Mickeee skrev:Folk sitter och snackar om att chris ska behållas, MEn till en rimlig peng.  Vad är rimligt att betala den absolut viktigaste spelaren i luleå hockey? Näfyfan ge han ett kontrakt men lämna lönekolumnen blank.. Där får Chris själv skriva vad han ska ha.
Fan att betala dyra stålar till en pesonen(totalt värdelös i slutspelet hittils) eller en taffe ( totalt jävla värdelös hittils) istället för vår egen lundqvist nä usch då vill jag inte va med nåmer.

Han har mellan 200-250 tkr i månaden just nu enligt bötesbeloppen han fått. Känns som en rimlig lön sett till vad han betyder för laget. Frågan är om Osten vill få ner lönen, eller om bröderna vill få upp sin lön? Måste ju inte vara att Osten vill kapa utan kanske att bröderna vill ha upp, vem vet. Just Chris är nog värd en ökning, fast blir ju paketlösning så är nog inte så enkelt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av FruktHamster lör 21 mar 2015, 22:43

Mickeee skrev:Folk sitter och snackar om att chris ska behållas, MEn till en rimlig peng.  Vad är rimligt att betala den absolut viktigaste spelaren i luleå hockey? Näfyfan ge han ett kontrakt men lämna lönekolumnen blank.. Där får Chris själv skriva vad han ska ha.
Fan att betala dyra stålar till en pesonen(totalt värdelös i slutspelet hittils) eller en taffe ( totalt jävla värdelös hittils) istället för vår egen lundqvist nä usch då vill jag inte va med nåmer.

Tolka nu gärna inte detta som att jag dissar Chris, men vi slutade åtta i årets serie och huruvida vi går till semi är fortfarande högst osäkert.

Jag vill behålla våra tvillingar, men om vi ska uppåt i tabellen så måste våra toppspelare heta något annat än Abbott i efternamn.
Det betyder naturligtvis inte att vi ska släppa dem. Det finns absolut inget självändamål i något sådant. Jag vill se Abbotts kvar, men köper vara inte alls resonemanget att ge dem en blank check. Det är ord sagda i affekt och det är inte eftertänksamt eller konstruktivt alls.

Vad hände med tankarna om att bygga en trupp där Abbotts är en andra/tredje-kedja? Det är en SÅDAN trupp som kommer ta oss till toppen. En trupp där tvillingarna kan fortsätta spela på gränsen utan att våra chanser grusas när de blir avstängda (för det kommer de bli)
I en sådan trupp kan inte hela budgeten gå åt till att betala Abbotts, an naturliga skäl. Det förstår Osten och jobbar också utifrån det. Det är jag övertygad om.

Med det sagt är jag övertygad om att Abbotts vill stanna i Luleå och att LHF vill behålla dem. Vi får ha tålamod och hoppas att bägge parter slutligen kommer komma överens.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Urken lör 21 mar 2015, 22:54

FruktHamster skrev:
Mickeee skrev:Folk sitter och snackar om att chris ska behållas, MEn till en rimlig peng.  Vad är rimligt att betala den absolut viktigaste spelaren i luleå hockey? Näfyfan ge han ett kontrakt men lämna lönekolumnen blank.. Där får Chris själv skriva vad han ska ha.
Fan att betala dyra stålar till en pesonen(totalt värdelös i slutspelet hittils) eller en taffe ( totalt jävla värdelös hittils) istället för vår egen lundqvist nä usch då vill jag inte va med nåmer.

Tolka nu gärna inte detta som att jag dissar Chris, men vi slutade åtta i årets serie och huruvida vi går till semi är fortfarande högst osäkert.

Jag vill behålla våra tvillingar, men om vi ska uppåt i tabellen så måste våra toppspelare heta något annat än Abbott i efternamn.
Det betyder naturligtvis inte att vi ska släppa dem. Det finns absolut inget självändamål i något sådant. Jag vill se Abbotts kvar, men köper vara inte alls resonemanget att ge dem en blank check. Det är ord sagda i affekt och det är inte eftertänksamt eller konstruktivt alls.

Vad hände med tankarna om att bygga en trupp där Abbotts är en andra/tredje-kedja? Det är en SÅDAN trupp som kommer ta oss till toppen. En trupp där tvillingarna kan fortsätta spela på gränsen utan att våra chanser grusas när de blir avstängda (för det kommer de bli)
I en sådan trupp kan inte hela budgeten gå åt till att betala Abbotts, an naturliga skäl. Det förstår Osten och jobbar också utifrån det. Det är jag övertygad om.

Med det sagt är jag övertygad om att Abbotts vill stanna i Luleå och att LHF vill behålla dem. Vi får ha tålamod och hoppas att bägge parter slutligen kommer komma överens.

Det vore det optimala för klubben och oss fans, men självfallet är Abbotts mänskliga och vill ha så bra pröjs som det bara går.
Skulle man, på något sätt, lyckas övertala bröderna att spela en säsong med oss, med lite lägre lön, så kommer vi att ha ett fruktansvärt lag på pappret när Abbotts är andra/tredje-kedja. Dreglar redan nu. Drömma kan man ju alltid bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Tigerman lör 21 mar 2015, 23:01

Jag skulle vilja påstå att Chris har "rätt" lön idag (200-250k) i förhållande till hans kompetensnivå. Skulle Osten vilja sänka den så tror jag han riskerar gå på pumpen, om det nu inte är så att de trivs så bra att de hellre går ner i lön än flyttar.

Cam verkar ligga inte alltför mycket under om man ska utgå från taxerad inkomst, 1,8 MSEK mot 2,1 MSEK för Chris borde betyda ca 175-220 kSEK/mån. Det kan jag tycka är för mycket i förhållande till prestationen, inte minst eftersom hans nytta för laget är mycket lägre.

Vid en förhandling skulle jag därför ge ett bud till Chris på ungefär samma nivå som förut, medan Cam skulle få ett på ca 150-175 k/mån. Samt en prestationsbonus för gjorda poäng och +/-

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston lör 21 mar 2015, 23:12

FruktHamster skrev:
Mickeee skrev:Folk sitter och snackar om att chris ska behållas, MEn till en rimlig peng.  Vad är rimligt att betala den absolut viktigaste spelaren i luleå hockey? Näfyfan ge han ett kontrakt men lämna lönekolumnen blank.. Där får Chris själv skriva vad han ska ha.
Fan att betala dyra stålar till en pesonen(totalt värdelös i slutspelet hittils) eller en taffe ( totalt jävla värdelös hittils) istället för vår egen lundqvist nä usch då vill jag inte va med nåmer.

Tolka nu gärna inte detta som att jag dissar Chris, men vi slutade åtta i årets serie och huruvida vi går till semi är fortfarande högst osäkert.

Jag vill behålla våra tvillingar, men om vi ska uppåt i tabellen så måste våra toppspelare heta något annat än Abbott i efternamn.
Det betyder naturligtvis inte att vi ska släppa dem. Det finns absolut inget självändamål i något sådant. Jag vill se Abbotts kvar, men köper vara inte alls resonemanget att ge dem en blank check. Det är ord sagda i affekt och det är inte eftertänksamt eller konstruktivt alls.

Vad hände med tankarna om att bygga en trupp där Abbotts är en andra/tredje-kedja? Det är en SÅDAN trupp som kommer ta oss till toppen
. En trupp där tvillingarna kan fortsätta spela på gränsen utan att våra chanser grusas när de blir avstängda (för det kommer de bli)
I en sådan trupp kan inte hela budgeten gå åt till att betala Abbotts, an naturliga skäl. Det förstår Osten och jobbar också utifrån det. Det är jag övertygad om.

Med det sagt är jag övertygad om att Abbotts vill stanna i Luleå och att LHF vill behålla dem. Vi får ha tålamod och hoppas att bägge parter slutligen kommer komma överens.

Jag köper ditt resonemang, och du har bra poänger, men håller inte med fullt ut.

De senaste säsongerna har det ju varit andra som varit de tilltänkta toppnamnen som skulle leda laget. Men i slutändan blev det ändå Abbotts som fick dra ett monsterlass eftersom de andra floppade, t.ex:

Stephen Dixon, Vyacheslav Trukhno, Oscar Sundh, Mika Pyörälä, Kim Hirschovits, Ville Viitaluoma. Osv...

Skulle inte vara överraskad om det blev så nästa säsong också. De tilltänkta toppnamnen floppar och Abbotts får återigen agera förstakedja. I en optimal värld så är Abbotts en stark andrakedja medan Linus Klasen-typer huserar i förstakedjan.

Utan Abbotts den här säsongen skulle vi nog ha spelat i Kvalserien nu. Kanske tar i lite, då Leksand och Modo varit katastrofala, men vi skulle lätt varit bakom Brynäs iaf.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Pajala sön 22 mar 2015, 10:24

grejen är att fast Abbotts spelar i Luleå så är vi ett bottenlag, Lassi är det stora skälet att vi spelar ett slutspel idag, och Brynäs är förövrigt ett mycket bättre lag än Luleå .... nä nog har fruktis rätt, Abbotts i en tredjekedja och betydligt bättre spelare måste in i första och andra kedjan, även backar som kan användas i PP är också ett måste om vi ska sikta uppåt i tabellen, annars får vi inrikta oss på plats 8-10 igen.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av GustenA sön 22 mar 2015, 10:29

Håller med om att bättre spelare ska in, men Abbotts ska vara kvar också, dom är tillräckligt bra för att spela andra kedja. Sen ser man också på matchserien mot frölunda, trots att dom har ett mycket bättre lag så kan LHF rubba dom med spelare som abbotts, det behövs balans.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 22 mar 2015, 10:31

Pajala skrev:grejen är att fast Abbotts spelar i Luleå så är vi ett bottenlag, Lassi är det stora skälet att vi spelar ett slutspel idag, och Brynäs är förövrigt ett mycket bättre lag än Luleå .... nä nog har fruktis rätt, Abbotts i en tredjekedja och betydligt bättre spelare måste in i första och andra kedjan, även backar som kan användas i PP är också ett måste om vi ska sikta uppåt i tabellen, annars får vi inrikta oss på plats 8-10 igen.

Hur kommer du fram till att Brynäs är ett mycket bättre lag än Luleå?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av johan74 sön 22 mar 2015, 10:34

Ska vi i topp är abbots inte mer än tredje lina... Men kan vid behov gå in högre och göra det jäkligt bra!
Alla måste nog förstå att när vi ska ta nästa kliv nu måste trotjänare offras, enkelt alla kan inte va kvar!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 22 mar 2015, 11:18

johan74 skrev:Ska vi i topp är abbots inte mer än tredje lina... Men kan vid behov gå in högre och göra det jäkligt bra!
Alla måste nog förstå att när vi ska ta nästa kliv nu måste trotjänare offras, enkelt alla kan inte va kvar!

Det är därför FFF får lämna tillsammans med Ledin.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 22 mar 2015, 11:27

Jag hade gärna haft kvar samma lag som idag med ett fåtal förändringar. FFF ersätts av en förstalina rakt av och nya FFF blir typ Granström, Bryggman och Strömwall. Backsidan ser ju bra ut om vi nu inte tappar Näkyvä. Annars är det väl bara Billins som ska ersättas även om jag tycker han har spelat upp sig i slutspelet.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 22 mar 2015, 11:30

Slapshot skrev:Jag hade gärna haft kvar samma lag som idag med ett fåtal förändringar. FFF ersätts av en förstalina rakt av och nya FFF blir typ Granström, Bryggman och Strömwall. Backsidan ser ju bra ut om vi nu inte tappar Näkyvä. Annars är det väl bara Billins som ska ersättas även om jag tycker han har spelat upp sig i slutspelet.

Är så jag tänker ungefär.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken sön 22 mar 2015, 11:44

Lars158 skrev:
Slapshot skrev:Jag hade gärna haft kvar samma lag som idag med ett fåtal förändringar. FFF ersätts av en förstalina rakt av och nya FFF blir typ Granström, Bryggman och Strömwall. Backsidan ser ju bra ut om vi nu inte tappar Näkyvä. Annars är det väl bara Billins som ska ersättas även om jag tycker han har spelat upp sig i slutspelet.

Är så jag tänker ungefär.

Strömwall-Granström-Bryggman har jag spekulerat i tidigare, hoppas man tänker om angående Bryggman. Han klarar sig i slutspel vilket inte är helt fel.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 22 mar 2015, 11:46

Nu kom vi på glid lite i trådämnet. Men det hänger ju ihop väldigt starkt vad som händer med Abbotts och vad som händer med andra.


Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av johan74 sön 22 mar 2015, 19:10

Ledin ska va kvar punkt!!! Men Abbots fogström savilahti bryggman bort tack!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken sön 22 mar 2015, 19:39

Faaan, Lasse. Överklagan hade kanske inte varit helt fel så här med facit i hand pale Hur många "ave maria" måste jag avlägga för att bli förlåten?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LuleåWinston sön 22 mar 2015, 19:44

Finns det möjlighet att överklaga fortfarande måste Luleå ta den! Det behövs en rejäl vitamininjektion nu i laget. Vad skulle vara bättre än att få Chris att spela den sjunde avgörande matchen?

Skitsamma om han inte får spela en enstaka match i en eventuellt semifinal. Vi måste ta oss dit också. Överklaga!

Agera nu! Blir så jäkla trött på flatheten från klubbledningen. De ska göra precis allt för att vinna, skiter i hur de går tillväga. Skaffa fördelar för Luleå för tusan! Häll ut kaffet och släng iväg dammsugarna och börja arbeta!


Senast ändrad av LuleåWinston den sön 22 mar 2015, 19:50, ändrad totalt 2 gånger
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet