Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

+65
Rikky
Kagen
KaptenBlodskelett
Diktatorn
LubosC
PM
Kanellängd
JohanO
Helge
ski3r
delphi
Samson06
Mange
rasbiologen
kamelbullen
LulefanGBG
GustenA
Hellcop
pingu
Niinimaa
Jonsey78
Qirren
Xerzocx
RSD555
Sir Prozac
keevvs
CKa
Metheuz
amarule
Högljudd
GrodanBoll
Pontaking
Dilox
Björnpappa
Pajala
Hedanders
Bamsefar
ezz
Redbear
Lehto
Puckad
Tigerman
Dundernisse
Dentos
Norlin
icemask
Urken
Sportchefen #2
Norrlandstoken
Donowitz
Sundance Kid
Old Brooklyn
farre
Jonken
Tony Moore
NallePhu
LHF96
Dustin
kokostrollet
Micke80
Wolfhunter
Mr Bister
Blinders
Hankburger
Snikne Ville
69 posters

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 04 apr 2020, 17:41

Hugo Gustafsson förlänger en säsong till med SSK, lär nog dyka upp i resonemangen efter kommande säsong då fasligt många centerkontrakt löper ut..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger lör 04 apr 2020, 18:19

Snikne Ville skrev:Hugo Gustafsson förlänger en säsong till med SSK, lär nog dyka upp i resonemangen efter kommande säsong då fasligt många centerkontrakt löper ut..

Är 100% säker på att Tellström finns med i planen dessutom.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 04 apr 2020, 21:21

Linus Karlsson blir ju oxå, något förvånande, kvar en sässe till i HA. Inte Luleås upptagningsområde direkt men en spelare som jag kommer att följa.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 14 aug 2020, 09:45

Spelare med kontrakt 21/22
Forwards:
Linus Klasen 21/22
Jonas Berglund 21/22

Backar:
Engsund 22/23
Gustafsson 21/22
Larsson 21/22
Styrman 21/22

Målvakter:
Wallstedt 21/22

Blir en del jobb för Skuggan och Engman till 21/22.
Men prio att förlänga med bör vara Einar, Petter, Brännström, Gunler och Tyrväinen.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger fre 14 aug 2020, 20:14

Blinders88 skrev:Spelare med kontrakt 21/22
Forwards:
Linus Klasen 21/22
Jonas Berglund 21/22

Backar:
Engsund 22/23
Gustafsson 21/22
Larsson 21/22
Styrman 21/22

Målvakter:
Wallstedt 21/22

Blir en del jobb för Skuggan och Engman till 21/22.
Men prio att förlänga med bör vara Einar, Petter, Brännström, Gunler och Tyrväinen.

Tror nog förlängningarna börjar ramla in just innan jul.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 14 aug 2020, 23:45

Hankburger skrev:
Blinders88 skrev:Spelare med kontrakt 21/22
Forwards:
Linus Klasen 21/22
Jonas Berglund 21/22

Backar:
Engsund 22/23
Gustafsson 21/22
Larsson 21/22
Styrman 21/22

Målvakter:
Wallstedt 21/22

Blir en del jobb för Skuggan och Engman till 21/22.
Men prio att förlänga med bör vara Einar, Petter, Brännström, Gunler och Tyrväinen.

Tror nog förlängningarna börjar ramla in just innan jul.
Ja, typ i samband med att publiken får börja komma till arenan.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 28 okt 2020, 20:47

Tor Immo skulle verkligen behöva testas på en högre nivå.
https://www.eliteprospects.com/player/34087/tor-immo
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Mr Bister ons 28 okt 2020, 20:53

Snikne Ville skrev:Tor Immo skulle verkligen behöva testas på en högre nivå.
https://www.eliteprospects.com/player/34087/tor-immo
Han är redan prövad i SHL , men höll inte måttet

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter ons 28 okt 2020, 21:02

Mr Bister skrev:
Snikne Ville skrev:Tor Immo skulle verkligen behöva testas på en högre nivå.
https://www.eliteprospects.com/player/34087/tor-immo
Han är redan prövad i SHL , men höll inte måttet
Utan att värdera eller för den delen veta så mycket om Immo som spelare, så vi har jo med framgång plockat spelare förr som testat och misslyckats i ES/SHL. Kommer direkt på Ola och Arla tex.
Nå. Vi får se vad det blir av denna sässe och klubbens framtid. Känns inte hundra som att den här säsongen heller körs klart.
Och har coronaskiten hunnit dra över om ett år?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 28 okt 2020, 21:30

Mr Bister skrev:
Snikne Ville skrev:Tor Immo skulle verkligen behöva testas på en högre nivå.
https://www.eliteprospects.com/player/34087/tor-immo
Han är redan prövad i SHL , men höll inte måttet
Som junior...Fredrik Forsberg fick också chansen i samma klubb som junior och höll tydligen inte heller "måttet" då. Funkar rätt bra nu.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 09 nov 2020, 21:35

Smart att "testa" DaCosta ur den aspekten att vi är riktigt tunna på centersidan till nästa säsong. Sen är det nog inte så långsökt att tro att Luleå håller ett öga på en sån som Michael Haga.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Micke80 tis 10 nov 2020, 06:27

Snikne Ville skrev:Smart att "testa" DaCosta ur den aspekten att vi är riktigt tunna på centersidan till nästa säsong. Sen är det nog inte så långsökt att tro att Luleå håller ett öga på en sån som Michael Haga.

Menar du Desousa, eller har jag missat nått spännande igen?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 10 nov 2020, 07:44

Micke80 skrev:
Snikne Ville skrev:Smart att "testa" DaCosta ur den aspekten att vi är riktigt tunna på centersidan till nästa säsong. Sen är det nog inte så långsökt att tro att Luleå håller ett öga på en sån som Michael Haga.

Menar du Desousa, eller har jag missat nått spännande igen?
My bad..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 14 nov 2020, 17:02

Kollar SkAiK just nu o har även kollat några andra matcher. Tycker Oskar Nilsson gör riktigt bra ifrån sig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 16 nov 2020, 14:43

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 27 nov 2020, 05:49

Bara för att fortsätta diskussionen i den här tråden istället för i andra spelares tråd.
Utgående kontrakt är:

Målvakter
-David Rautio

Backar
-Lundqvist
-Själlin
-Sondell
- Berglund (utlånad)

Forwards
-Connolly
-Desousa
-E. Emanuelsson
-P. Emanuelsson
-Fabbe
-Ilomäki
-Matsson
-Olausson
-Tyrväinen
- Hållander (utlånad)

Påbörjad dialog:
Om vi leker med tanken att de spelare man börjat förhandla med blir kvar, dvs Tyrväinen, Emanuelsson och Emanuelsson så tänker jag som följer med de övriga.

Målvaktssidan
Om Lassi flaggar för att han vill hem kommer man offra Rautio, men om Lassi uppger att han vill leva i solen ett tag till så får Rautio förlängt.

Backar
Jag tror man startat upp en dialog med Lundqvist då denne öppnat för ett år till, men därefter avvaktar man nog lite med backsidan.
Jag kan tänka mig att både Själlin och Sondell kan vara aktuella för en förlängning men jag tror samtidigt man ser dem som utbytbara och fokuserar på forwardssidan. Berglund vill man nog behålla om hans klubb accepterar det, men det ligger så långt fram i tiden så inget man kan räkna med fullt ut än, och dessutom inget man har mandat att besluta om.

Forwards
Jag tror samtliga kan vara aktuella för en förlängning men av dessa tror jag Ilomäki och Olausson hänger lösast. Fabbe och Matsson kommer dom avvakta med då man är ganska säker på att de kommer skriva på om de får ett erbjudande smat att andra klubbar inte kommer stå i kö för dem.
Desousa tror jag man är nöjd med så här långt, men man vill se mer innan man kan prata om en förlängning. Det samma tror jag man ser i Connolly. Man är nog generelt grymt nöjd och vill egentligen ha kvar honom. Men det är en import som börjar bli äldre, han gör ett bra jobb men är inte extrem på nått sätt. Här tror jag man avvaktar och ser vad man kan ersätta med och annars får han ett nytt kontrakt han med.
Hållander kan man nog tänka att behålla, men då han står och stampar är man nog inte beredd att betala vad som helst och man räknar nog med att både han och hans klubb vill ha över honom till AHL nästa år.

Då skulle ingredienserna i vårt lag se ut som följer nästa år. De jag tror klubben jobbar med att förlänga i dagsläget sätter jag inom parentes:

Målvakter
Wallstedt
Rautio

Backar
Gustafsson
Engsund
Larsson
Styrman
(Lundqvist)
(Berglund)

Centrar
Berglund
(Tyrvainen)

Brännström
Klasen
Lysell
(P. Emanuelsson)
(E. Emanuelsson)

Med andra ord, vi har en del att jobba på till nästa år.
Även om Conolly, Ilomäki eller Olausson blir kvar tror jag man vill ha in en ny center som är lite yngre för att jobba in någon som en övergång då dessa inte blir kvar så många år till.
Om Fabbe och Matsson blir kvar för att säkra kämpaglöden och norrbottens prägeln så tror jag ändå att man vill utveckla topp 3 formationerna lite.
Kan tänka mig vi kommer få se dem hugga på några större namn och frigöra pengar i budget gneom att ge Musik och Tellström kontakt inför kommande år.

Skulle detta slå in så här vi då, utan nyförvärven, ett lag som ser ut nått åt detta håll:
Brännström - Tyrväinen -E. Emanuelsson
Lysell - Ilomäki/Ny- Klasen
Tellström/Ny - Connolly/Ny - Petter
Mattson - Berglund - Fabbe
Musik/Tellström

Berglund - Gustafsson
Lundqvist/Sondell - Engsund
NY/Själin -Larsson
Ny - Styrman

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 27 nov 2020, 11:08

Micke80 skrev:Bara för att fortsätta diskussionen i den här tråden istället för i andra spelares tråd.
Utgående kontrakt är:

Målvakter
-David Rautio

Backar
-Lundqvist
-Själlin
-Sondell
- Berglund (utlånad)

Forwards
-Connolly
-Desousa
-E. Emanuelsson
-P. Emanuelsson
-Fabbe
-Ilomäki
-Matsson
-Olausson
-Tyrväinen
- Hållander (utlånad)

Påbörjad dialog:
Om vi leker med tanken att de spelare man börjat förhandla med blir kvar, dvs Tyrväinen, Emanuelsson och Emanuelsson så tänker jag som följer med de övriga.

Målvaktssidan
Om Lassi flaggar för att han vill hem kommer man offra Rautio, men om Lassi uppger att han vill leva i solen ett tag till så får Rautio förlängt.

Backar
Jag tror man startat upp en dialog med Lundqvist då denne öppnat för ett år till, men därefter avvaktar man nog lite med backsidan.
Jag kan tänka mig att både Själlin och Sondell kan vara aktuella för en förlängning men jag tror samtidigt man ser dem som utbytbara och fokuserar på forwardssidan. Berglund vill man nog behålla om hans klubb accepterar det, men det ligger så långt fram i tiden så inget man kan räkna med fullt ut än, och dessutom inget man har mandat att besluta om.

Forwards
Jag tror samtliga kan vara aktuella för en förlängning men av dessa tror jag Ilomäki och Olausson hänger lösast. Fabbe och Matsson kommer dom avvakta med då man är ganska säker på att de kommer skriva på om de får ett erbjudande smat att andra klubbar inte kommer stå i kö för dem.
Desousa tror jag man är nöjd med så här långt, men man vill se mer innan man kan prata om en förlängning. Det samma tror jag man ser i Connolly. Man är nog generelt grymt nöjd och vill egentligen ha kvar honom. Men det är en import som börjar bli äldre, han gör ett bra jobb men är inte extrem på nått sätt. Här tror jag man avvaktar och ser vad man kan ersätta med och annars får han ett nytt kontrakt han med.
Hållander kan man nog tänka att behålla, men då han står och stampar är man nog inte beredd att betala vad som helst och man räknar nog med att både han och hans klubb vill ha över honom till AHL nästa år.

Då skulle ingredienserna i vårt lag se ut som följer nästa år. De jag tror klubben jobbar med att förlänga i dagsläget sätter jag inom parentes:

Målvakter
Wallstedt
Rautio

Backar
Gustafsson
Engsund
Larsson
Styrman
(Lundqvist)
(Berglund)

Centrar
Berglund
(Tyrvainen)

Brännström
Klasen
Lysell
(P. Emanuelsson)
(E. Emanuelsson)

Med andra ord, vi har en del att jobba på till nästa år.
Även om Conolly, Ilomäki eller Olausson blir kvar tror jag man vill ha in en ny center som är lite yngre för att jobba in någon som en övergång då dessa inte blir kvar så många år till.
Om Fabbe och Matsson blir kvar för att säkra kämpaglöden och norrbottens prägeln så tror jag ändå att man vill utveckla topp 3 formationerna lite.
Kan tänka mig vi kommer få se dem hugga på några större namn och frigöra pengar i budget gneom att ge Musik och Tellström kontakt inför kommande år.

Skulle detta slå in så här vi då, utan nyförvärven, ett lag som ser ut nått åt detta håll:
Brännström - Tyrväinen -E. Emanuelsson
Lysell - Ilomäki/Ny- Klasen
Tellström/Ny - Connolly/Ny - Petter
Mattson - Berglund - Fabbe
Musik/Tellström

Berglund - Gustafsson
Lundqvist/Sondell - Engsund
NY/Själin -Larsson
Ny - Styrman

Väldigt bra genomgång och resonemang.

Tror också på något liknande och gillar verkligen att man verkar satsa på Tyrre och bröderna Emanuelsson samt min stora favorit Brännström som grund i truppen. Lysell tror jag också kan bli lite av en "Brännström-värvning" faktiskt. Gillar det jag läst på om honom och hans inställning. Laglojal, vill utvecklas i en-mot-en spelet och en jättetalang som trots det verkar ha en ödmjuk inställning till sig själv.

Av våra centrar tror jag som du skriver att man nog gärna vill ha in någon mer up and coming. Tror knappast att alla tre är kvar nästa säsong och skulle jag ranka i vilken ordning jag vill se en förlängning, så är Connolly klar etta, Ilo nummer två och Ola nummer tre. Ola har varit bra nere i fjärde nu senaste tiden och verkligen lyft den omgivningen, men ser man det krasst så är han knappast avlönad som en fjärdecenter och Berglund kan ta den rollen nästan lika bra och lär vara enormt mkt billigare. Ola blir inte snabbare till nästa säsong heller och spelare i 35-årsåldern riskerar att snabbt bli långsamma i dagens hockey om de inte redan i grunden är bra på rören och likt Fabbe ett monster i gymet. Beroende på hur säsongen fortsätter utvecklas och om Hållander fortsätter stå lite still, så hoppas jag att det kan bli ytterligare ett år där på lån. Hade varit nice. Han har likt Ilo väldigt mkt hockey i sig, men inte riktigt lyckats omsätta det i spelet och i motsvarande poäng ännu. En säsong till så kanske det skulle lossna? Har en hög grundnivå oavsett och gör sällan en dålig match såvida han och tränarna over there inte ser att han skulle utvecklas bättre i AHL från nu?

Av kulturbärarna/hemmaspelarna borde nog Fabbe hänga löst nu. Han kommer trots allt att fylla 39 när nästa säsong drar igång och det är en lätt spelartyp att ersätta. Mattsson är då viktigare att fortsätta med och Berglund/Styrman redan på kontrakt. Säkrar vi upp Emanuelssons så har vi tillräcklig norrbottnisk grundådra i laget även om det alltid så klart är välkommet med mer.

På backsidan hoppas jag vi kan bygga något runt Erik och Engsund som båda är kontrakterade med talang. Berglund vore ju nice om han kan lånas ut ett år till. Eddie, Själin och Styrman är utfyllnadsbackar och vi behöver få in något mer till de backpar som går högre i hierarkin.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 27 nov 2020, 11:35

Hållander tror jag inte kommer lånas ut igen. I princip alla intervjuer så snackar han om att dra över till Nordamerika, så han kan vi nog glömma.

Victor Berglund har ju kontrakt med Luleå så där är det Luleå som "bestämmer" vart han spelar om han inte tar plats i Boston Bruins.

Connolly tycker jag  Luleå bör förlänga med, det är den center som har högst lägstanivå. Väldigt duktigt som tredjecenter.

Ilomäki tycker jag vi kan ersätta med Komarek. Där Komarek får komma hem och vara förstacenter.

Olausson kan jag se Luleå förlänga med ett år om han halverar sin lön och beroende på sin fysiska status efter denna säsong.

Sondell säger vi nej till.

Fabbe kan Luleå avvakta med till sommaren att förlänga med. Plan B spelare.

Själin säger vi nej till. Finns bättre backar i allsvenskan.

Mattsson likaså, där har utvecklingen stått still sedan 18/19.

Rautio likaså där säger vi nej.


Vad jag tror:

Klasen - Komarek - Ny
Brännström - Tyrväinen - Einar
Lysell - Connolly - Petter
Berglund - Olausson - Ny (Fabbe)

Gustafsson - Ny (Ex. William Wallinder från Modo)
Larsson - Berglund
Engsund - Ny
Styrman

Wallstedt
(Anders Nilsson/Lassinantti)

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin fre 27 nov 2020, 12:34

Brännström-Tyrväinen-Einar
Omark-Komarek-Sylvegård
Klasen-Connolly-Lysell
Bryggman-Berglund-Muzik
Tellström

Berglund-Erik G
Larsson-Jesper Lindgren
Hardegård-Engsund

Lassi
Wallstedt

Min "realistiska" drömtrupp

Eftersom Malmö åker ut i år så öppnas möjligheten att få hit Sylvegård och Bryggman, vi hugger bägge två. På backsidan tar vi hem Hardegård till Norrbotten, den övergången är möjlig trots att Timrå går upp i SHL då Hardegård sitter på utgående kontrakt. Jesper Lindgren i Modo är en spännande back som vi bör kika på ifall han inte tar steget över atlanten.


Senast ändrad av Määk den fre 27 nov 2020, 12:39, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av LHF96 fre 27 nov 2020, 12:35

Är det bara jag som tror det blir svårt att behålla bröderna Emanuelsson? Åtminstone Einar har ju pratat i media om att det vore kul att testa nåt annat.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin fre 27 nov 2020, 12:38

LHF96 skrev:Är det bara jag som tror det blir svårt att behålla bröderna Emanuelsson? Åtminstone Einar har ju pratat i media om att det vore kul att testa nåt annat.

Jag tror precis som dig. Jag har sett Petter uttrycka att han gärna söker sig vidare. Hoppas verkligen vi kan behålla båda två då de utgör stommen i laget.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 27 nov 2020, 12:49

Så lär nog Petter & Einar vara kvar i Luleå oavsett hur än han tjattrar ut till media, Sedan Sylvegård nje tror inte han kommer upp till Luleå igen hur än mycket man skulle önska det tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 27 nov 2020, 13:31

Tror det var Petter som sa i förbifarten att de hade varit intressant att testa på något nytt.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 10 dec 2020, 08:27

Undrar om Jens Lööke finns med i Luleås framtidsplaner...intressant spelare som Bulan gav stort förtroende redan i tidig juniorålder i Pölsan. Förutsätter iofs att TIK inte kliver upp.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Tony Moore tor 17 dec 2020, 19:14

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 17 dec 2020, 19:36

Såja! Måste säga att lagbygget verkar tuffa på bra, särskilt mtp på omständigheterna.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 17 dec 2020, 19:59

Spelare med kontrakt nästa säsong:

Klasen - Ny - Ny
Brännström - Tyrväinen - Einar
Ny - Connolly - Petter
Berglund - Ny - Ny
Lysell

Gustafsson - Ny
Ny - Berglund
Engsund - Larsson
Styrman

Wallstedt
Ny

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tor 17 dec 2020, 21:16

Blinders88 skrev:Spelare med kontrakt nästa säsong:

Klasen - Ny - Ny
Brännström - Tyrväinen - Einar
Ny - Connolly - Petter
Berglund - Ny - Ny
Lysell

Gustafsson - Ny
Ny - Berglund
Engsund - Larsson
Styrman

Wallstedt
Ny
Jonas Berglund gör ett kanon jobb som center 4:e. klart att han skall ha sin centerroll även nästa sässe:

Klasen - Ny - Ny
Brännström - Tyrväinen - Einar
Ny - Connolly - Petter
Ny - Berglund - Lysell

Gustafsson - Ny
Ny - Berglund
Engsund - Larsson
Styrman

Wallstedt
Ny

Jag tror också att Fabian Lysell besitter talangen att hugga en ordinarie kantroll kommande säsong.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 17 dec 2020, 21:32

Jonken skrev:
Blinders88 skrev:Spelare med kontrakt nästa säsong:

Klasen - Ny - Ny
Brännström - Tyrväinen - Einar
Ny - Connolly - Petter
Berglund - Ny - Ny
Lysell

Gustafsson - Ny
Ny - Berglund
Engsund - Larsson
Styrman

Wallstedt
Ny
Jonas Berglund gör ett kanon jobb som center 4:e. klart att han skall ha sin centerroll även nästa sässe:

Klasen - Ny - Ny
Brännström - Tyrväinen - Einar
Ny - Connolly - Petter
Ny - Berglund - Lysell

Gustafsson - Ny
Ny - Berglund
Engsund - Larsson
Styrman

Wallstedt
Ny

Jag tror också att Fabian Lysell besitter talangen att hugga en ordinarie kantroll kommande säsong.
Berglund har bara spelat center senaste säsongerna när vi haft skador på centersidan (ex. när Olle varit skadad).
Men absolut Berglund som center. Lysell har inget SHL-kontrakt därav har jag han uppsatt som extraforward.


Senast ändrad av Blinders88 den tor 17 dec 2020, 21:38, ändrad totalt 1 gång

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 17 dec 2020, 21:37

Ska bli intressant hur Skuggan/Engman bygger laget till nästa år. Det hade varit intressant med ett lite mer framtungt lag, alltså lägga pengarna på spets och fylla på med billigare spelare längre ner i hierkin.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 17 dec 2020, 21:41

Jag tror hårt på att vi ser Komarek o Oskar Nilsson i laget, båda hade även Bulan som juniortränare. Som skrivet tidigare tror jag även att man förlänger med Sondell som jag vet har stort förtroende i ledarstaben...skulle isf vara om Löven går upp o han vill "hem".
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 17 dec 2020, 22:21

Snikne Ville skrev:Jag tror hårt på att vi ser Komarek o Oskar Nilsson i laget, båda hade även Bulan som juniortränare. Som skrivet tidigare tror jag även att man förlänger med Sondell som jag vet har stort förtroende i ledarstaben...skulle isf vara om Löven går upp o han vill "hem".

Oskar Nilsson har ju kontrakt med SHC över nästa säsong så han kan du nog räkna bort.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 17 dec 2020, 22:42

kokostrollet skrev:
Snikne Ville skrev:Jag tror hårt på att vi ser Komarek o Oskar Nilsson i laget, båda hade även Bulan som juniortränare. Som skrivet tidigare tror jag även att man förlänger med Sondell som jag vet har stort förtroende i ledarstaben...skulle isf vara om Löven går upp o han vill "hem".

Oskar Nilsson har ju kontrakt med SHC över nästa säsong så han kan du nog räkna bort.
Är det fel på EP?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 18 dec 2020, 07:45

Snikne Ville skrev:
kokostrollet skrev:
Snikne Ville skrev:Jag tror hårt på att vi ser Komarek o Oskar Nilsson i laget, båda hade även Bulan som juniortränare. Som skrivet tidigare tror jag även att man förlänger med Sondell som jag vet har stort förtroende i ledarstaben...skulle isf vara om Löven går upp o han vill "hem".

Oskar Nilsson har ju kontrakt med SHC över nästa säsong så han kan du nog räkna bort.
Är det fel på EP?

Nej.

https://www.skellefteaaik.se/artikel/hylaak80c-5n5bi1/varmt-valkommen-oskar-nilsson
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 18 dec 2020, 08:49

kokostrollet skrev:
Snikne Ville skrev:
kokostrollet skrev:
Snikne Ville skrev:Jag tror hårt på att vi ser Komarek o Oskar Nilsson i laget, båda hade även Bulan som juniortränare. Som skrivet tidigare tror jag även att man förlänger med Sondell som jag vet har stort förtroende i ledarstaben...skulle isf vara om Löven går upp o han vill "hem".

Oskar Nilsson har ju kontrakt med SHC över nästa säsong så han kan du nog räkna bort.
Är det fel på EP?

Nej.

https://www.skellefteaaik.se/artikel/hylaak80c-5n5bi1/varmt-valkommen-oskar-nilsson
OK, my bad. Hade för mig att EP hade 20/21 tidigare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av farre fre 18 dec 2020, 15:26

Hade gärna sett att man gjorde sig av med Eddy Larsson faktiskt. Skulle tro att han sitter på en bra lön och som han levererat i år så hade vi lika gärna kunnat köra med en junior. Riktigt besviken faktiskt. Bara att försöka få någon annan att ta över kontraktet. Jag skulle tro att Brynäs skulle kunna vara sugna redan nu med tanke på att de behöver en defensiv klippa då Sigalet lämnat och med Styrman tillgänglig är det väl bara att sondera terrängen.
Hade inte heller haft något emot att återförena Engsund-bröderna nästa år i den finaste av alla föreningar.
Komarek måste bara hem på 4 år och med den grunden på centrar kan vi bygga nåt riktigt bra framöver.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 18 dec 2020, 15:47

farre skrev:Hade gärna sett att man gjorde sig av med Eddy Larsson faktiskt. Skulle tro att han sitter på en bra lön och som han levererat i år så hade vi lika gärna kunnat köra med en junior. Riktigt besviken faktiskt. Bara att försöka få någon annan att ta över kontraktet. Jag skulle tro att Brynäs skulle kunna vara sugna redan nu med tanke på att de behöver en defensiv klippa då Sigalet lämnat och med Styrman tillgänglig är det väl bara att sondera terrängen.
Hade inte heller haft något emot att återförena Engsund-bröderna nästa år i den finaste av alla föreningar.
Komarek måste bara hem på 4 år och med den grunden på centrar kan vi bygga nåt riktigt bra framöver.
Andersen, Bertilsson, John Nyberg och Kristofer Berglund är alla defensiva backar. De behöver offensiva backar som kan få i gång spelet snabbt från egen planhalva inte en till defensiv back som Eddie Larsson.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn ons 13 jan 2021, 16:44

På kontrakt:

Målvakter
Joel Lassinantti
Jesper Wallstedt

Backar
Erik Gustafsson
Eddie Larsson
Oscar Engsund
Fredrik Styrman


Forwards
Linus Klasen
Oscar Tellström
Isak Brännström
Jonas Berglund


Många namn som behöver komma till på den listan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders ons 13 jan 2021, 17:03

Old Brooklyn skrev:På kontrakt:

Målvakter
Joel Lassinantti
Jesper Wallstedt

Backar
Erik Gustafsson
Eddie Larsson
Oscar Engsund
Fredrik Styrman


Forwards
Linus Klasen
Oscar Tellström
Isak Brännström
Jonas Berglund


Många namn som behöver komma till på den listan.
Victor Berglund har ett år kvar på kontraktet.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn ons 13 jan 2021, 17:13

Blinders88 skrev:
Victor Berglund har ett år kvar på kontraktet.
Fast samtidigt är han väl bara på lån till oss? Han har ju kontrakt med Boston också, men visst - han kanske ska stå på listan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders ons 13 jan 2021, 17:15

Old Brooklyn skrev:
Blinders88 skrev:
Victor Berglund har ett år kvar på kontraktet.
Fast samtidigt är han väl bara på lån till oss? Han har ju kontrakt med Boston också, men visst - han kanske ska stå på listan.
Han skrev först ett tvåårskontrakt med oss sedan ett treårskontrakt med Boston. Så det är antingen NHL eller SHL nästa säsong. Alltså samma situation som med Sellgren förra säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 14 jan 2021, 18:34

Blinders88 skrev:
Old Brooklyn skrev:
Blinders88 skrev:
Victor Berglund har ett år kvar på kontraktet.
Fast samtidigt är han väl bara på lån till oss? Han har ju kontrakt med Boston också, men visst - han kanske ska stå på listan.
Han skrev först ett tvåårskontrakt med oss sedan ett treårskontrakt med Boston. Så det är antingen NHL eller SHL nästa säsong. Alltså samma situation som med Sellgren förra säsongen.

Inte riktigt. Sellgren var ju kontraktslös när han stack över. Berglund har kontrakt med Luleå över nästa säsong.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 14 jan 2021, 21:37

Hankburger skrev:
Blinders88 skrev:
Old Brooklyn skrev:
Blinders88 skrev:
Victor Berglund har ett år kvar på kontraktet.
Fast samtidigt är han väl bara på lån till oss? Han har ju kontrakt med Boston också, men visst - han kanske ska stå på listan.
Han skrev först ett tvåårskontrakt med oss sedan ett treårskontrakt med Boston. Så det är antingen NHL eller SHL nästa säsong. Alltså samma situation som med Sellgren förra säsongen.

Inte riktigt. Sellgren var ju kontraktslös när han stack över. Berglund har kontrakt med Luleå över nästa säsong.
Pratar om inför förra säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken mån 18 jan 2021, 12:02

Tycker att Luleå Hockey borde Frölunda en match om Malmös Helge Grans signatur. Tycker att det är hög tid att det blir lite 'stopp' nu -med att Frölunda skall dammsuga upp alla de bästa, mest lovande Svenska hockey talangerna.

Luleå Hockey bör ha som mål att ALLTID se till att ha en av de bästa unga right fattade backarna i sina led. Så länge Luleå Hockey har nuvarande lagledning + Erik Gustafsson; har man ett väldigt stort ess på hand i konkurrensen om 'de bästa' talangerna i Sverige.

-Helge ska ju helst lira hemma i Malmö. Men väljer han något annat skall Luleå Hockey DEFINITIVT vara med där!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken mån 18 jan 2021, 12:11

Nilsson/Engman skall göra allt för att Frölunda skall släppa alla sina ekonomiska krokar från Fabian Lysell. I konkurrensen med VF med vissa spelare kan man säga: -OK; vi backar av här -om Ni släpper helt Lysell till oss. (Dock inte på Grans.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 22 jan 2021, 13:29

Prio ett bör vara att få in en renodlad målskytt till nästa säsong.
Prio två en toppback.
Prio tre en lite större forward med bra skridskoåkning.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sundance Kid fre 22 jan 2021, 18:31

Enligt eliteprospects så gick Konstantin Komareks kontrakt ut igår. Någon som vet om han är på väg tillbaka för att avsluta säsongen i Luleå?

I och för sig så är spelartypen vi är i störst behov av just nu är en lite större forward med ett bra målsinne, som vågar och har styrkan för att gå in nära på kassen och som kan skapa ytor åt våra mindre forwards.

Men skulle Komarek vara intresserad av att spela för Luleå samt om han kan tänka sig en lägre lön denna säsong pga corona så skulle han definitivt förstärka Luleås offensiv. Skulle vara en bra värvning på längre sikt också.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Urken, Bamsefar, farre and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 22 jan 2021, 21:07

Sundance Kid skrev:Enligt eliteprospects så gick Konstantin Komareks kontrakt ut igår. Någon som vet om han är på väg tillbaka för att avsluta säsongen i Luleå?

I och för sig så är spelartypen vi är i störst behov av just nu är en lite större forward med ett bra målsinne, som vågar och har styrkan för att gå in nära på kassen och som kan skapa ytor åt våra mindre forwards.

Men skulle Komarek vara intresserad av att spela för Luleå samt om han kan tänka sig en lägre lön denna säsong pga corona så skulle han definitivt förstärka Luleås offensiv. Skulle vara en bra värvning på längre sikt också.
Nej inget är aktuellt misstänker han forts i NLA Komie resten av säsongen, Luleå behöver inget i Truppen vad Skuggan & Uffe så butiken är är stängd om det inte tillkommer mer skador!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz fre 22 jan 2021, 22:49

Sundance Kid skrev:Enligt eliteprospects så gick Konstantin Komareks kontrakt ut igår. Någon som vet om han är på väg tillbaka för att avsluta säsongen i Luleå?

I och för sig så är spelartypen vi är i störst behov av just nu är en lite större forward med ett bra målsinne, som vågar och har styrkan för att gå in nära på kassen och som kan skapa ytor åt våra mindre forwards.

Men skulle Komarek vara intresserad av att spela för Luleå samt om han kan tänka sig en lägre lön denna säsong pga corona så skulle han definitivt förstärka Luleås offensiv. Skulle vara en bra värvning på längre sikt också.

Samtidigt är Komarek en giftig avslutare från högerkanten. Inte minst i numerärt överläge och på direktskott.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken lör 23 jan 2021, 07:24

Skuggan sa ju att man ska aldrig säga aldrig.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet