NHL Lockout 12/13

+14
tibet
LulefanGBG
Johan__
MamboKing
Urken
Beast.
Salle
Bamsefar
Lars158
NallePhu
Snikne Ville
FruktHamster
Tony Moore
DonP
18 posters

Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty NHL Lockout 12/13

Inlägg av DonP lör 08 sep 2012, 09:04

Vad händer vid en NHL lockout, ska Luleå värva någon spelare, verkar ju gå emot en Lockout som tar hela säsongen, isf. finns inga hinder för Elitlagen att värva. Tyvärr är ingen av Norrbottningarna trolig för spel i Luleå, såväl Öhlund som Homer är gamla och skadade. Ska vi värva eller sitta lugnt i båten? Personligen skulle jag gärna se nyblivne StanleyCup mästaren och gamle Luleå spelaren Justin Williams i laget, tror han skulle passa perfekt in, magisk skridskoåkare, hög moral, och dessutom en poängmaskin, minns att han gav Per Ledin dess absolut bästa säsong poängmässigt under förra lockouten.
DonP
DonP

Antal inlägg : 173
Join date : 12-02-24
Ort : Hemmings

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Tony Moore lör 08 sep 2012, 09:40

Hockeyligan och HockeyAllsvenskan har tagit ett beslut att inte tillåta korttidskontrakt med NHL spelare vilket i praktiken stänger dörren för några NHL spelare i ES/HA.
http://hockeyligan.se/artikel/24754/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av DonP lör 08 sep 2012, 14:24

Men, njaa. Nu snackas det om att det är tillåtet att sparka spelare, då kommer man runt det beslutet. Dessutom verkar det risk för att hela säsongen blir inställd, då kan man teckna ettårskontrakt, eller vanligt artistkontrakt som gäller över hela säsongen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15407608.ab
DonP
DonP

Antal inlägg : 173
Join date : 12-02-24
Ort : Hemmings

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av FruktHamster lör 08 sep 2012, 17:56

Risken är väl att vi vid ett sent besked (säg december) att hela NHL-säsongen är inställd, får se en värvningskarusell med artistkontrakt som ställer allt på ända och riskerar skicka ett par lag till djup ekonomisk kris.

Känns ovärt, men fullt möjligt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Snikne Ville sön 09 sep 2012, 12:39

Funderar lite omkring definitionen av ett korttidskontakt. Är det alltså ALLA kontrakt med NHL-spelare (som inte är free agents) som inte löper fr o m första till sista match kommande ES säsong?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av NallePhu sön 09 sep 2012, 15:17

ES ska INTE ta emot NHL spelare som kommer hit bara för att hålla sig i fort och ha speeden tills lockouten är over, Jag fattar inte ens att tanken finns den enda orsak som kan finna är att NHL ställs in TOTALT då som först kan man få ta in dessa spelare men INTE före NEJ TACK!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Lars158 sön 09 sep 2012, 15:22

Snikne Ville skrev:Funderar lite omkring definitionen av ett korttidskontakt. Är det alltså ALLA kontrakt med NHL-spelare (som inte är free agents) som inte löper fr o m första till sista match kommande ES säsong?

Diskussionen har mest varit att dom inte ska försvinna mitt under säsong. Så snacket och definitionen av korttidskontrakt i det här sammanhanget verkar vara att spelarna försvinner innan serien och slutspel/kvalserie är klart. Att dom är med från 1a lr 10e match verkar inte ha varit intressant i vad jag läst om NHL spelare`s vara i våra svenska ligor. Utan hela fokus har varit på att dom kan försvinna innan allt är färdigspelat

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Snikne Ville sön 09 sep 2012, 20:47

Ett kontrakt från, säg 1/1 2013 o resten av sässen, skulle alltså inte vara ett korttidskontakt då. Blir det en lockout hela säsongen så kan det mao bli värvningskarusell.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Bamsefar sön 09 sep 2012, 21:39

Alla kommer nog att stå på tå framåt december, finns det inget NHL-avtal då lär hela säsongen blåsas av o då blir det huggsexa, så är nog inte så orolig hur ES startar under lockout men avslutningen kan bli "märklig".
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Salle sön 09 sep 2012, 21:44

Alla verkar så jävla negativa och oroliga för en lockout. Bara jag som tycker det vore otroligt festligt och skoj?!

Kanske mest för att jag litar stenhårt på vår nuvarande ledning! Vi kommer inte överköpa oss. Ett par lirare kanske skulle komma in.. Medan andra kanske skulle ta in fler.. Men ju bättre trupper man möter ju roligare blir det ju. Jag ser ju hellre LHF ta en seger mot Brynäs med Bäckström på isen än utan och jag ser hellre Kovisto sätta en kasse på Lunkan än Hudacek.

Men det är ju jag det.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Beast. sön 09 sep 2012, 22:11

Nej fyfan för lockoutspelare i ES. Håll dom sp långt borta det bara går. Skulle enbart skapa trubbel för klubbarna. Jag vill dessutom se NHL-hockey i vinter så jag hoppas det löser sig snart
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Urken sön 09 sep 2012, 22:29

Jag skulle tycka att det vore synd om NHL-spelarna kom hit, för att vi (enligt mig) har en av de starkaste trupperna. Hur skulle detta kunna förändras om alla stjärnor kom hit? Allt skulle kunna vändas helt upp och ner över en natt. Hua!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Snikne Ville tor 13 sep 2012, 10:14

Det börjar närma sig skarpt läge..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Salle tor 13 sep 2012, 10:18



I dagsläget verkar en NHL-lockout oundviklig och frågan är snarare hur länge den kommer att vara.

Stjärnagenten Scott Norton menar att den kan sträcka sig över en och halv, eller till och med två säsonger.

– Vi känner verkligen att spelarfacket kommer att hålla ihop den här gången... om det så betyder att man missar en månad eller två säsonger, säger han.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15431502.ab
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av MamboKing tor 13 sep 2012, 12:40

Skulle tippa på att lockouten varar som längst fram till nyår eftersom hockeyn har för mycket att förlora i framförallt USA där dom har sporter som är mer i rampljuset för den breda massan, NHL pamparna från båda lägren inser det mer än väl.
MamboKing
MamboKing

Antal inlägg : 40
Join date : 12-09-12
Ort : Nangijala

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Johan__ tor 13 sep 2012, 13:53

Hoppas att de kommer överens, även om sannolikheten inte är så stor. Men hoppas går ju.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av LulefanGBG tor 13 sep 2012, 16:39

Ja dels för att man vill ha slut på cirkusen och dels för att man som hockeyälskare vill ha igång världens bästa liga också!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av MamboKing fre 14 sep 2012, 20:04

Nån som hört nått ifall NHL spelare är på väg att välkomnas i ES? läste nyss att Adam Larsson försöker övertala Zach Parise att spela i SAIK vid en ev lockout, vidare säger Bud Holloway

"-Skulle Sidney Crosby komma hit och ta mitt jobb skulle jag inte bli arg"??
MamboKing
MamboKing

Antal inlägg : 40
Join date : 12-09-12
Ort : Nangijala

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Bamsefar mån 17 sep 2012, 11:33

Är nog mer tveksam, ser nog mer förutsättningar för att säsongen ställs in, ägarna och facket talar inte med varandra och när Bettmann går ut och säger att förutsättningen för att lösa lockouten är att spelarfacket godtar ännu sämre villkor än det senaste budet så är det tveksamt om spelarna gör det. Det enda som kan lösa det här snabbt är väl om man blir oense bland ägarna, bl a Illich är ju inte glad i konflikten har man förstått.

Men Luleå bör nog se om sitt hus redan nu för snart släpper ES på förbudet,blir nog så snart Mora landar Kopitar , om de gör det.Bara hoppas på en antalsbegränsning.
Men jag har gärna fel.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av LulefanGBG mån 17 sep 2012, 15:38

Jag ser helst att man ingen värvar alls förens möjligtvis efter jul om det blir en Lockout hela säsongen. Visst det är en risk att vi halkar efter och att de bästa därefter redan är signade för andra lag men det är också en ekonomisk risk att signa spelare redan nu. Ser helst att man inte gamblar med ekonomin när vi nu för en gång skull har lite stadig ekonomi i föreningen.

Så håller vi tummarna för en kort Lockout helt enkelt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:20



Kommentar från jonathan
jag tycker det är skit tråkigt jag håller på Luleå och vi har inte mycket nhl stjänor kvar öhlund skadad holmström överväger att sluta? vad tror du luleå kommer ta in för spelar om dom gör det?

Tomas Ros:
De har ju redan två icke EU-spelare i the Abbotts. Så tyvärr blir en mörk vinter i Norrland , igen.

Hehe.. Rosen njuter

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 15:07

Jimmy Stålnacke ‏@JimmyStalnacke

Luleås ordförande Curt Johansson: "Vi avvaktar de möten vi ska ha, innan dess finns det ingen anledning för oss att göra några uttalanden".
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 17:12

Pratade nyss med sportchef Lars "Osten" Bergström som berättade vad klubben kommer göra nu när det är fritt fram för NHL-spelare.

Avvakta.

- Jag har inte läst beslutet och vill ta del av det och analysera innan jag kan uttala mig.

En annan approach än exempelvis Modo och Frölunda som dundrar på med hemvändare.

I min intervju fick jag inte så många andra svar än just det. Men klart är i alla fall att Luleå INTE har börjat diskutera med någon NHL-spelare. Och det säger väl en hel del

Anton Olofsson



Hehe. Naiv?

Det kan mkt väl vara fallet att Osten inte pratat med någon. Men att TOTALT avskriva det bara för att han säger så. Vad är det med journalisterna nu för tiden?

Som när Danielsson SLOG fast.. INGEN Hirshovits i Luleå. Någon hade sagt så. Minns inte om det var agent/osten/eller han själv.

Men fan. Om någon säger något, så kan ni ju inte lita blint på det.. och förmedla det vidare.





Bara jag som stör mig lite? Smile

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av tibet fre 21 sep 2012, 17:41

Dem lokala bloggarna skapar ofta egna sanningar! Vilken planet dem uppehåller sig på är dock högst oklart. Univerum är stort.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av hokkzorz fre 21 sep 2012, 22:55

ta nu och ta en alvedon och slappna av folket. Frågan är ju om det ens hinner bli nå spel för eventuella importer. Bara kolla hur het Berglund var i Västerås ikvällens match mot SSK, helt osynlig. Tar en jävla massa matcher innan eventuella proffs har ställt om och börjat hitta rätt, det är en jävla massa grejjor som är annorlunda.

tar strejken slut i november som de flesta förståsigpåare verkar tro "over there" så verkar det vara mera bök och helt klart inte värt dom pengarna det kommer kosta att plocka in ngn.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av kralle sön 23 sep 2012, 09:52

Undrar hur försäkringar skrivs för nhl spelarna som kommer hit?
går det att försäkra dom per match eller måste man ta det per månad?

Kan ju bli rätt lustigt om tex ett lag tar in 5 nhl lirare försäkrar dom och sen kommer nhl överens och spelarna är fortförande försäkrade och kanske inte ens har hunnit spela någon match här.

Jag tror det snart dyker upp ett förslag i hockeyligan om stängd liga denna sesong.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av NallePhu sön 23 sep 2012, 10:22

Försäkringarna baseras på hur länge den lockoutade NHL proffset har och hur hög lön så det kan dra i väg på miljontalskronor i försäkringsarvoden som klubbarna måste betala, Så de smarta vägrar ta in spelare medans de våghalsiga med dålig ekonomi kommer få lida då lockouten är över!

Många klubbar kommer ha en dålig ekonomi långt tid fram före efter denna lockout!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av HalleLuleå sön 23 sep 2012, 10:43

kralle skrev:Undrar hur försäkringar skrivs för nhl spelarna som kommer hit?
går det att försäkra dom per match eller måste man ta det per månad?

Kan ju bli rätt lustigt om tex ett lag tar in 5 nhl lirare försäkrar dom och sen kommer nhl överens och spelarna är fortförande försäkrade och kanske inte ens har hunnit spela någon match här.

Jag tror det snart dyker upp ett förslag i hockeyligan om stängd liga denna sesong.

Finns inte en chans att de skulle stänga ligan mitt under en säsong. Klubbarna i allsvenskan som har satsat miljonbelopp på att ta sig upp skulle bli helt vansinniga. DIF mm som verkar satsa sina sista besparingar på att plocka in NHL proffs, stänger man ligan har de ju ingenting att spela för längre.

HalleLuleå

Antal inlägg : 51
Join date : 12-03-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av kralle sön 23 sep 2012, 10:53

Tja hockeyligan äger ju ligan och dom ser väl först och främst till sitt.
sen kan dom ju alltid utöka till 14 lag nästa år Smile

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av HalleLuleå sön 23 sep 2012, 11:02

kralle skrev:Tja hockeyligan äger ju ligan och dom ser väl först och främst till sitt.
sen kan dom ju alltid utöka till 14 lag nästa år Smile

Det hade ju varit lite kul bara för att se DIF:s reaktion :-) . Problemet är dock att man helt skulle döda allsvenskan, de allsvenska lagen som satsar mot elitserien skulle vara tvungen att sälja av alla sina högavlönade spelare och enbart fokusera på att hålla sig kvar.

HalleLuleå

Antal inlägg : 51
Join date : 12-03-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av kralle sön 23 sep 2012, 11:23


Men helt död blir ju inte allsvenskan det gäller ju att knipa någon av dom 2 första platserna för att gå upp till en 14 lags elitserie nästa år.

Men dom kan ju vänta några månader med att meddela att det blir 14 lag i elitserien nästa år.stäng först ligan så man får reta lite gårdare Very Happy

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av MickkeJ sön 23 sep 2012, 11:53

Det finns inte en möjlighet oavsett vad som händer att någon på allvar kommer fundera på att "stänga ligan" och det kommer inte hända.

Möjligen en rolig tanke men ingen kan väl på allvar tro på det?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

NHL Lockout 12/13 Empty Sv: NHL Lockout 12/13

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet