Silly Season och Namedropping 2020/2021

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021

Inlägg av Lasse Proppmätt i fre 27 mar 2020, 05:08

@Pajala skrev:Lassi lär ju dra så jag tycker faktiskt att prio 1 är att värva en målvakt som kan ta oss hela vägen till guldet, Rautio och Wallstedt är tyvärr inte spelare av den kalibern.

När det gäller Rautio är det nog så
Men Wallstedt vet vi ju inte nåt om (han kan mycket väl göra en Lassi/Modigh säsong om han får chansen om du kommer ihåg deras genombrotts säsonger)
Men när det gäller slutspel så talar ju hans ålder och brist på erfarenhet emot att vi ska gå hela vägen
Det är väl bara Mattson i Frölunda & Söderström Dif och möjligen någon till ung målis som gått hela vägen
Och ingen av dessa var lika ung som Wallstedt

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 1646

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021

Inlägg av NeedforX i fre 27 mar 2020, 06:11

Det känns ju som att ledningen känner sig trygga med målis paret om nu Lassinanti lämnar vilket man ska unna honom oxo. Har ju bara sett Wallstreet de han stog I år och tror vi kanske oroar oss i onödan. Det som jag ser som prio 1 är att behålla Komarek och be en bön att Hållander och Nisse behöver ett år till i SHL oavsett om de inte kommer tillbaks så är laget stabilt nästa säsong.

NeedforX

Antal inlägg : 23

Inlägg av Rikky i fre 27 mar 2020, 16:38

Skuggan säger att "billigare lösningar behöver hittas", det känns ju rätt självklart med tanke på rådande läge.
Diskussionerna med Konstantin Komarek och hans agent har fått pausas tillsvidare.
– Det är en otroligt duktig spelare, men vi måste avvakta och se hur våra möjligheter ser ut innan vi går in i en eventuell förhandling, säger Stefan Nilsson.
Man är inte heller nära en lösning när det gäller den sista backplatsen. Utan man har valt att avvakta efter det negativa beskedet från Mattias Norlinder.
– Det kan bli så att vi avvaktar en längre tid. Kanske till och med att vi inleder säsongen med de sju backar vi har, säger Stefan Nilsson.
Han har inte räknat bort Nils Lundkvist helt
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1504

Inlägg av Jonken i fre 27 mar 2020, 17:19

Tycker att Julius Bergman är ett mycket intressant namn. Göteborgsklubben som ser sig själva som den SHL-klubben för unga spelare att utvecklas i; dumpar honom.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3627

Inlägg av Blinders88 i fre 27 mar 2020, 18:00

@Jonken skrev:Tycker att Julius Bergman är ett mycket intressant namn. Göteborgsklubben som ser sig själva som den SHL-klubben för unga spelare att utvecklas i; dumpar honom.
Henrik Lemans åsikt angående Julius Bergman.

"Kort om Julius Bergman, 24, efter dagens besked från Frölunda.

Det är inte lätt att komma hem från några tunga år i AHL och omedelbart stå ut i SHL. Får man sedan bara spela rätt oregelbundet i nya klubben – då är det ta mig fasen en jäkla tuff uppgift.

En hockeyexpert skrev nyss till mig om Bergman: ”Han kommer bli bra nästa år.” Jag är villig att hålla med. Vad som sedan är ”bra” kan förstås alltid debatteras, men bra nog för SHL i alla fall.

I mina ögon växte blekingen i de matcher där han spelade regelbundet. Men det gjorde han för sällan, och här kan förstås finnas bakomliggande skäl som jag inte känner till.

Frölundas tränarstab tycktes aldrig riktigt tro på Bergman.

Han är ännu en ung/yngre spelare Frölunda inte riktigt fick utveckling på.

Rakapuckar.com bild
En spontan fundering här som jag kan återkomma mer till – det är svårt att få utveckling på spelare som knappt får spela."

https://rakapuckar.com/blog/EaVvbjKwVbjKdJe

Blinders88

Antal inlägg : 1465

Inlägg av bearjew i fre 27 mar 2020, 18:50

Vill inte vara den personen, men vi kommer förmodligen att se den tråkigaste silly season någonsin just nu. Dels med tanke på världsläget (som påverkar den ekonomiska situationen för klubben) och att vi i praktiken redan har en full trupp. Tre namn ska till, två forwards och en back. Inte helt otänkbart Komarek och Hållander som forwards. Rätt säker på att man kommer ha is i magen riktigt länge. Säkert fram mot hösten innan definitiva besked kommer. Man kommer förmodligen vänta in om vart det lutar för Lundkvist likaså, innan man ger upp det spåret. Om något kommer hända innan sommarens slut, tror jag snarare på att kontrakt bryts eller att en KHL-klausul aktiveras för ex. Illomäki. Men enligt "Skuggan" i dagens tidning verkar bryta kontrakt helt uteslutet med nuvarande trupp.
bearjew
bearjew

Antal inlägg : 2664

Inlägg av Tigerman i fre 27 mar 2020, 18:59

@Lasse Proppmätt skrev:
@Pajala skrev:Lassi lär ju dra så jag tycker faktiskt att prio 1 är att värva en målvakt som kan ta oss hela vägen till guldet, Rautio och Wallstedt är tyvärr inte spelare av den kalibern.

När det gäller Rautio är det nog så
Men Wallstedt vet vi ju inte nåt om (han kan mycket väl göra en Lassi/Modigh säsong om han får chansen om du kommer ihåg deras genombrotts säsonger)
Men när det gäller slutspel så talar ju hans ålder och brist på erfarenhet emot att vi ska gå hela vägen
Det är väl bara Mattson i Frölunda & Söderström Dif och möjligen någon till ung målis som gått hela vägen
Och ingen av dessa var lika ung som Wallstedt
Jag tyckte Wallstedt såg riktigt, riktigt, vass ut i sitt inhopp. Påminner en hel del om Anders Nilsson. Det är ingen tvekan om att han kommer att bli en toppmålis, och han är nog väldigt nära SHL-klass redan nu. Mycket möjligt att han kan få ett genombrott om han får börja som andremålis och ta över spaden under säsongen likt Lassi gjorde. Han är inte lika rackarns snabb och explosiv i sidorörelserna som Lassi, men det är ju ingen annan i SHL idag heller.

Om Gusten tror på honom så gör jag det också.

Tigerman

Antal inlägg : 3226

Inlägg av Jonken i fre 27 mar 2020, 19:18

@Blinders88 skrev:
Henrik Lemans åsikt angående Julius Bergman.

"Kort om Julius Bergman, 24, efter dagens besked från Frölunda.

Det är inte lätt att komma hem från några tunga år i AHL och omedelbart stå ut i SHL. Får man sedan bara spela rätt oregelbundet i nya klubben – då är det ta mig fasen en jäkla tuff uppgift.

En hockeyexpert skrev nyss till mig om Bergman: ”Han kommer bli bra nästa år.” Jag är villig att hålla med. Vad som sedan är ”bra” kan förstås alltid debatteras, men bra nog för SHL i alla fall.

I mina ögon växte blekingen i de matcher där han spelade regelbundet. Men det gjorde han för sällan, och här kan förstås finnas bakomliggande skäl som jag inte känner till.

Frölundas tränarstab tycktes aldrig riktigt tro på Bergman.

Han är ännu en ung/yngre spelare Frölunda inte riktigt fick utveckling på.

Rakapuckar.com bild
En spontan fundering här som jag kan återkomma mer till – det är svårt att få utveckling på spelare som knappt får spela."

https://rakapuckar.com/blog/EaVvbjKwVbjKdJe
Kan bara hålla med. Det finns MYCKET MER hockey i Julius Bergman -än vad Rönnberg & Co lyckades få ut ur honom. Spontant går ju tankarna även till KUNG Oscar Engsund; som också gjorde en liknande resa Frölunda. Jag är övertygad om att Luleå Hockey besitter både kunskapen, medlen och förtroendet -för att få ut VÄLDIGT MYCKET MER av en spelare som Julius Bergman. Julius har redan precis alla verktygen för ett rejäl och solid defensiv. Utöver detta besitter han en tuff vinnarmentalitet (lite åt hållet som Tyrväinen har). Han älskar hetluften -och viker inte undan en enda tum i den samma. Just denna naturliga attityd/mentalitet är för mig en av de absolut främsta spetsegenskaperna en spelare kan ha i en liga som SHL. Det är spelare som besitter denna egenskap som gör skillnaden när det verkligen gäller något. Just nu är säkert Julius Bergman så där lite lagom sugen på att få erhålla chans att få dunka in några rejäla bucklor -på Frölundas fjäder organisation.Wink

Julius är en -95:a -på 90 pannor. Hungrig, revanschsugen, utvecklingsbar talangfull spelare. Högerskytt. 5 års erfarenhet av AHL-lir. Detta trots att han bara är 24 år.

Tänk den kittlande tanken att addera Julius -UTÖVER att vi nyss presenterade Eddie Larsson. Detta skulle ge Luleå Hockey 3 styck fysiska backar framför Rautio och Wallstedt. Enda skillnaden är ju att Julius gillar ju att snacka också...Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3627

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet