Ida Boman

Gå ner

Ida Boman Empty Ida Boman

Inlägg av Jokerman tor 22 aug 2019, 18:29

Ida Boman Abb45e10
Bild: Simon Jakobsson | Ida Boman.

Hon har gjort sig känd som en pålitlig back under sina åtta säsonger i ligan. Men i klubblaget har Ida Boman hamnat i skuggan av sådana som Jenni Hiirikoski, Ronja Savolainen och Johanna Fällman. Hon har inte heller fått några fler chanser i landslaget sedan hon testades för fyra år sedan.

Fast det kanske kan bli ändring på det.

”Jag säger bara: wow! Vilka steg hon har tagit i sommar. Helt plötsligt är hon en av våra absolut starkaste skridskoåkare. Henne kommer det bli kul att följa i vinter", säger Fredrik Glader.

Hon tycker sig också ha märkt en förändring sedan laget gick på is för två och en halv vecka sedan.

– Jag har byggt upp konditionen, som var min svaghet för några år sedan. Det jag saknat är väl snabbheten. Men nu känner jag att jag har högre fart, säger Ida Boman.

Vad är det som har hänt då?

– Jag tycker jag har tränat på bra flera somrar i rad. Det går ju inte att lata sig när konkurrensen är så hård, säger hon, och berömmer backkollegan Jenni Hiirikoski som numera även är ansvarig för laget fysträning, innan hon tillägger:

– Jag började träna med en viktväst förra sommaren. Det är kanske det som har börjat ge resultat.

Hon hoppas också kunna bidra mer offensivt än tidigare.

– Jag vet att jag är bättre defensivt än offensivt, och trivs i den rollen. Men jag utvecklade mitt spel med puck förra säsongen och försöker ta mig ur min bekvämlighetszon. Och förhoppningsvis kan jag göra lite mer poäng den här säsongen, säger Ida Boman.

Förra säsongen blev det ett mål och tre assist för Ida Boman som sammanlagt gjorde 44 matcher.

7 BOMAN

David Olsson Jiglund Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet