TV & Dataspelstråden

+25
Daddeh4724
Qirren
makkanmakkan
KaptenBlodskelett
LHF96
Bamsefar
Klabbe
Tony Moore
Lulefan
Kagen
JayDee
LubosC
rasbiologen
Slapshot
Dentos
Luleafans89
Dominator
Zeb Macahan
Beast.
JahNT
Johan__
Pickadoll
Urken
Salle
Wirbelwind
29 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av rasbiologen lör 07 dec 2013, 14:39

Spelade HoN förut men slutade nånstans mellan att gravekeeper och prisoner släpptes. Låg kring 1800-1850 mmr omk jag minns rätt. Gick sen "tillbaka" till dota för ca ett halvår sen.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken lör 07 dec 2013, 14:56

Okej. Jo, jag började med dota för fruktansvärt många år sedan. Var ruskigt roligt. Sen dök HoN upp och jag bytte till det. Spelat till och från, men aldrig riktigt kommit in i dota 2. Gillade inte alls den grafikmotor som de körde med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av rasbiologen lör 07 dec 2013, 15:24

Samma här, började väl kring 2005, HoN var ju fantastiskt först när det kom men...

Tog ett tag att åter vänja sig med turn rates och så, det skadar ju inte att pro-scenen är bättre i dota. Fnatic vann allt och hon tour tog dröjde på tok för lång tid.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken sön 14 sep 2014, 23:42

Någon som har NHL15 till PS4? Hade tänkt börja spela lite online den här vändan. Startade precis ett Hockey Ultimate Team, något jag tidigare inte engagerat mig i. Verkar skoj.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av LubosC ons 17 sep 2014, 00:17

Jag lirar NHL på PS4. Har alltid lirat online på det klassiska viset, alltså lag mot lag helt enkelt. Men har faktiskt testat HUT på detta spel. Känns roligt. Dock har jag problem att spelet fryser titt som tätt, måste starta om spelet för att det ska funka igen. Då blir jag fort jävligt less och orkar inte spela mer Sad Har du också problem med det?
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken ons 17 sep 2014, 00:25

Det fryser efter första perioden. Man hinner alltså spela klart första perioden och när man ska starta andra så fryser hela skiten med texten "Waiting for user.."

Detta är någon sorts glitch som EA bör åtgärda snarast.

Utöver det verkar HUT vara riktigt skoj - så länge man slipper möta folk som spenderat tusen spänn på kort, hehe.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av LubosC ons 17 sep 2014, 17:04

Det är inte bara under matcher det fryser för mig, även när jag är inne och filar på laguppställningen så händer det tyvärr :/ Men men, det fixas väl förhoppningsvis snart som du säger.
Ja det är lite trist när man möter någon i samma jävla division och så har dom typ Tavares, Okposo och en jäkla massa andra stjärnor i laget och själv har man en okänd målis i kassen med en total på typ 63. Är ju bara för dom att skjuta så är det mål i princip. Fick precis in Ledin i mitt lag! Fantastiskt!
Vad är du i för division?
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken fre 12 dec 2014, 16:21

Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Dentos sön 04 jan 2015, 20:05

Någon som kör NHL 15 på PS4 och är sugen på att byta samlingar med varandra? Alternativt någon som besitter lite Luleå hockey spelare som skulle kunna sälja dom till mig?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken sön 04 jan 2015, 20:07

Jag spelar lite. Har dock endast samlat ihop tre-fyra lag och sedan sålt alla spelarna. :/
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Dentos sön 04 jan 2015, 20:15

Ahh okej. Du råkar inte ha nån Luleå hockey spelare på lager som du inte använder? Finns inte många på marknaden tyvärr..
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken sön 04 jan 2015, 20:20

Petrell tror jag att jag har.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Dentos sön 04 jan 2015, 20:21

Okej. Han har jag lyckats hitta själv redan Smile. Du kan ju adda mig om du vill ta en match nån gång iallafall. Rumpskaft heter jag där.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken sön 11 jan 2015, 02:23

Dentos skrev:Okej. Han har jag lyckats hitta själv redan Smile. Du kan ju adda mig om du vill ta en match nån gång iallafall. Rumpskaft heter jag där.

Skulle kunna lira någon match imorgon (läs söndag) om du är sugen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Dentos sön 11 jan 2015, 18:40

Urken skrev:
Dentos skrev:Okej. Han har jag lyckats hitta själv redan Smile. Du kan ju adda mig om du vill ta en match nån gång iallafall. Rumpskaft heter jag där.

Skulle kunna lira någon match imorgon (läs söndag) om du är sugen.
Jaa förfan. Jag är ledig hela kvällen.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av JayDee lör 28 mar 2015, 21:11

Ifall det är någon här som gillar managerspel så vill jag bara tipsa om att Eastside Hockey Manager är tillbaka!

Den som är intresserad kan läsa mer genom att följa mina länkar.

http://www.sigames.com/news/eastside-hockey-manager-back
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=13597&sid=c03768b0ab9abf0904ab87a249e00335
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=23&t=13579
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Kagen lör 28 mar 2015, 21:34

För er som gillar sådana där webbrowserspel där det inte spelar någon roll om man spenderar 10h om dagen eller 2h i veckan vill jag tipsa om eRepublik.

Det är ett spel där du är medborgare i ett land, t.ex Sverige och som medborgare kan du starta företag, du kan satsa på politiken och bli statsminister (eller diktator) sen kan göra karriär som soldat. Just nu anfaller Sverige vår södra granne Danmark med stor framgång men det är klart, the more the merrier. Twisted Evil

Prova gärna på genom att registrera er via min länk här så får jag lite bonus i spelet samtidigt som jag kan hjälpa er med mat, vapen och tips på vägen.

http://www.erepublik.com/en/referrer/Misho
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Dentos sön 29 mar 2015, 01:32

JayDee skrev:Ifall det är någon här som gillar managerspel så vill jag bara tipsa om att Eastside Hockey Manager är tillbaka!

Den som är intresserad kan läsa mer genom att följa mina länkar.

http://www.sigames.com/news/eastside-hockey-manager-back
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=13597&sid=c03768b0ab9abf0904ab87a249e00335
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=23&t=13579
Det där verkar ju grymt intressant! Orkar du förklara lite mer om vad man gör? Finns Luleå med i spelet? Och är det verklighetsbaserade spelare? Typ Omark, poängstark, mindre bra defensiv. Osv.. Kanske köper det imorrn om det finns någon som helst förknippning med Luleå!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Lulefan sön 29 mar 2015, 04:49

Dentos skrev:
JayDee skrev:Ifall det är någon här som gillar managerspel så vill jag bara tipsa om att Eastside Hockey Manager är tillbaka!

Den som är intresserad kan läsa mer genom att följa mina länkar.

http://www.sigames.com/news/eastside-hockey-manager-back
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=13597&sid=c03768b0ab9abf0904ab87a249e00335
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=23&t=13579
Det där verkar ju grymt intressant! Orkar du förklara lite mer om vad man gör? Finns Luleå med i spelet? Och är det verklighetsbaserade spelare? Typ Omark, poängstark, mindre bra defensiv. Osv.. Kanske köper det imorrn om det finns någon som helst förknippning med Luleå!

Jag som just tänkte posta och tipsa om det! Very Happy

Luleå finns inte med för tillfället i early access-utgåvan eftersom de inte vill betala licensen innan det vet om det finns nog många intresserade men det går att få med Luleå(och alla andra SHL-lag) genom att ladda ner databaser från EHM( via denna länk exempelvis http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=77&t=13590 ) och det går även få alla loggor till alla lag via samma forum. Väldigt smidigt!

I princip så tar man kontroll av klubben i fråga och sköter alla övergångar(köp, sälj, drafta spelare), anställer tränare, spelare, scouter osv och tar hand om alla vardagliga sysslor i en klubb, man har även möjlighet ställa in taktiker för hur laget skall spela, individuell träning för spelare för att få dem att utvecklas på det sätt man vill, m.m. Grymt roligt spel och väldigt verklighetsbaserat, vilket ofta gör det frustrerande att spela som ett SHL-lag då bra spelare ofta drar till NHL eller KHL, men om det är något spel jag skulle rekommendera att man köper är det detta!

För att få max ur det skall man nog spela med ett NHL-lag(för då kan man drafta spelare och se hur de utvecklas och ändå utnyttja dem i slutändan), men det är grymt roligt hur som helst och det kan var riktigt tufft.

Vill du testa på "Ostens" roll, köp det, det är helt klart värt pengarna, det är nog det bästa spel jag någonsin spelat! Very Happy

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Tony Moore fre 03 apr 2015, 23:50

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av JahNT ons 05 aug 2015, 12:56

Ingen som sitter på ett Xbox one och vet ifall det är värt att lägga pengarna på?...eller står sig 360:it än i jämförelse, vilket är den maskin jag har i nuläget.

Hade vart gött med lite feedback då det är rätt mycket deg utifrån min budget sett, tack på förhand!
JahNT
JahNT

Antal inlägg : 162
Join date : 12-07-30
Age : 39
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Klabbe sön 23 aug 2015, 11:44

Nån som har testat ESPN Fantasy Hockey och vet om det är något som är värt att lägga lite energi på?

Kan förövrigt passa på att lyfta JayDees tips om Eastside hockey manager, förbaskat roligt är det Smile

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Bamsefar sön 23 aug 2015, 12:27

Klabbe skrev:Nån som har testat ESPN Fantasy Hockey och vet om det är något som är värt att lägga lite energi på?

Kan förövrigt passa på att lyfta JayDees tips om Eastside hockey manager, förbaskat roligt är det Smile
har kört det några år och lite okej men många som är med tycker det är roligast med draften och sedan kanske man inte bryr sig så mycket under säsongen vilket är lite trist.
Om man är några stycken kan man skapa en keeperleauge på Yahoo fantasy hockey. Har vart med där i 12 år nu och det är bra mycket roligare att se sina "fynd" utvecklas.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Klabbe sön 23 aug 2015, 17:34

Ok, ska spana in Yahoo. Tack för infon!

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Bamsefar mån 14 sep 2015, 16:53

Lite offtopic i offtopictråden men orkar inte fixa en ny,

BDA-Orkesterns nya platta ligger nu ute på spotify cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Urken tis 22 sep 2015, 15:47

Någon som spelar NHL16 på ps4?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 22 sep 2015, 16:11

Urken skrev:Någon som spelar NHL16 på ps4?
Löjligt. Inget slår Ice Hockey till NES ändå, där man åker ut om man förlorar ett slagsmål. pirat


Senast ändrad av KaptenBlodskelett den tis 22 sep 2015, 16:11, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Kaffebrist)
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av LHF96 tis 22 sep 2015, 16:14

KaptenBlodskelett skrev:
Urken skrev:Någon som spelar NHL16 på ps4?
Löjligt. Inget slår Ice Hockey till NES ändå, där man åker ut om man förlorar ett slagsmål.  pirat

Klassiker, brukade bygga min "fyra" av 4 Bautinkillar. Långsamma men omöjliga att tackla eller ta pucken av Very Happy
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3503
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 22 sep 2015, 16:20

LHF96 skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Urken skrev:Någon som spelar NHL16 på ps4?
Löjligt. Inget slår Ice Hockey till NES ändå, där man åker ut om man förlorar ett slagsmål.  pirat

Klassiker, brukade bygga min "fyra" av 4 Bautinkillar. Långsamma men omöjliga att tackla eller ta pucken av Very Happy
Very Happy Vi hade Ice Hockey-turneringar i min lägenhet när jag bodde i Piteå för en herrans massa år sedan, vilka var mycket seriösa och prestigefulla! Körde oftast med två-tre stora och en pytteliten för kontringar. pirat
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av makkanmakkan mån 28 sep 2015, 18:02

Ni som gillar manager spel.

Idag är det release på FHM2 bara så ni vet

Men det dröjer  Sad  dyker upp på Steam eller hemsidan inom kort
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Qirren mån 28 sep 2015, 20:03

makkanmakkan skrev:Ni som gillar manager spel.

Idag är det release på FHM2 bara så ni vet

Men det dröjer  Sad  dyker upp på Steam eller hemsidan inom kort
Hoppas detta är bättre. Deras första version var verkligen inte bra. Däremot är deras baseball-version briljant så det finns stora förhoppningar.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Daddeh4724 tis 10 maj 2016, 01:44

Kör ni alla bara "nördiga" sportspel? Smile
Själv föredrar jag PC-spel, med mus och tangentbord, då jag är totalt ovän med alla spelkontroller efter N64:n.
Ni vet den där kompisen/släktingen ni har som alltid stirrar på handkontrollen och dör under en tidsbegränsad quick time-event med texten "Press RT", eller för att prata NHL-spel, kommer i friläge och skjuter en stenhård passning i ena sarghörnet efter man dragit målvakten. Det är jag Smile

Ni har inte några andra hyfsat nya speltips nu när Silly Season är ganska händelsefattig? Skulle själv rekommendera spel som t.ex. Last of Us, Fallout, Mass Effect, Dragon Age, The Walking Dead säsong 1, 2, Tales from the Borderlands och Xcom.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Rönken tis 10 maj 2016, 17:29

Uncharted 4 släpptes i dag! Rekommendation som heter duga. Ska plocka upp ett exemplar i morgon, är just nu 25-26 plusgrader så blev lite annat efter jobbet. Men ska bli sämre väder i morgon och resten av veckan rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Dentos tis 10 maj 2016, 17:37

Daddeh4724 skrev:Kör ni alla bara "nördiga" sportspel? Smile
Själv föredrar jag PC-spel, med mus och tangentbord, då jag är totalt ovän med alla spelkontroller efter N64:n.
Ni vet den där kompisen/släktingen ni har som alltid stirrar på handkontrollen och dör under en tidsbegränsad quick time-event med texten "Press RT", eller för att prata NHL-spel, kommer i friläge och skjuter en stenhård passning i ena sarghörnet efter man dragit målvakten. Det är jag Smile

Ni har inte några andra hyfsat nya speltips nu när Silly Season är ganska händelsefattig? Skulle själv rekommendera spel som t.ex. Last of Us, Fallout, Mass Effect, Dragon Age, The Walking Dead säsong 1, 2, Tales from the Borderlands och Xcom.

The Last of Us är det bästa single player spelet jag spelat i mitt liv. Storyn är som en film. Grafiken är också löjligt bra. Så jag håller med om den rekommendationen starkt!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Daddeh4724 tis 10 maj 2016, 17:58

Rönken: Säg gärna till om det är kul. Fast är väl en exklusiv titel som inte kommer till PC om jag fattat det rätt?! Jag spelar som sagt helst på PC.

Dentos: Ja, det är ett underbart spel. Skulle rekommendera dig att testa The Walking Dead om du gillar spel med bra story. Säsong 3 av TWD släpps dessutom någon gång under 2016. Det kräver dock att du inte räknar med grafik ens i närheten av The Last of US då det är lite mer tecknad stil över det.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Rönken tis 10 maj 2016, 18:02

Fast Last of Us är väl exklusivt också?!
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Daddeh4724 tis 10 maj 2016, 19:10

Rönken skrev:Fast Last of Us är väl exklusivt också?!

Japp, men det var så jäkla bra att jag gjorde ett undantag Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av pingu tis 10 maj 2016, 20:41

Rönken skrev:Uncharted 4 släpptes i dag! Rekommendation som heter duga. Ska plocka upp ett exemplar i morgon, är just nu 25-26 plusgrader så blev lite annat efter jobbet. Men ska bli sämre väder i morgon och resten av veckan rabbit

Min ena son håller just nu på att spela igenom hela spelet och hitta alla skatter och grejer. Spelet ser ju kanonsnyggt ut!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Daddeh4724 ons 11 maj 2016, 00:37

Pingu: Va fan....sluta göra mig nyfiken på konsolspel så jag inte kan tänka på annat. Nu måste jag ju kolla in hypen Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av pingu ons 11 maj 2016, 00:47

Daddeh4724 skrev:Pingu: Va fan....sluta göra mig nyfiken på konsolspel så jag inte kan tänka på annat. Nu måste jag ju kolla in hypen Smile

Alltså det spelet måste du köpa bums!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Nr10 ons 11 maj 2016, 16:33

Lulefan skrev:
Dentos skrev:
JayDee skrev:Ifall det är någon här som gillar managerspel så vill jag bara tipsa om att Eastside Hockey Manager är tillbaka!

Den som är intresserad kan läsa mer genom att följa mina länkar.

http://www.sigames.com/news/eastside-hockey-manager-back
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=13597&sid=c03768b0ab9abf0904ab87a249e00335
http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=23&t=13579
Det där verkar ju grymt intressant! Orkar du förklara lite mer om vad man gör? Finns Luleå med i spelet? Och är det verklighetsbaserade spelare? Typ Omark, poängstark, mindre bra defensiv. Osv.. Kanske köper det imorrn om det finns någon som helst förknippning med Luleå!

Jag som just tänkte posta och tipsa om det! Very Happy

Luleå finns inte med för tillfället i early access-utgåvan eftersom de inte vill betala licensen innan det vet om det finns nog många intresserade men det går att få med Luleå(och alla andra SHL-lag) genom att ladda ner databaser från EHM( via denna länk exempelvis http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=77&t=13590 ) och det går även få alla loggor till alla lag via samma forum. Väldigt smidigt!

I princip så tar man kontroll av klubben i fråga och sköter alla övergångar(köp, sälj, drafta spelare), anställer tränare, spelare, scouter osv och tar hand om alla vardagliga sysslor i en klubb, man har även möjlighet ställa in taktiker för hur laget skall spela, individuell träning för spelare för att få dem att utvecklas på det sätt man vill, m.m. Grymt roligt spel och väldigt verklighetsbaserat, vilket ofta gör det frustrerande att spela som ett SHL-lag då bra spelare ofta drar till NHL eller KHL, men om det är något spel jag skulle rekommendera att man köper är det detta!

För att få max ur det skall man nog spela med ett NHL-lag(för då kan man drafta spelare och se hur de utvecklas och ändå utnyttja dem i slutändan), men det är grymt roligt hur som helst och det kan var riktigt tufft.

Vill du testa på "Ostens" roll, köp det, det är helt klart värt pengarna, det är nog det bästa spel jag någonsin spelat! Very Happy




Kommer det ut nya spel varje år eller uppdateras bara trupper med mera?

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av pingu ons 18 maj 2016, 19:38

Spelrecension av proffsspelande son: Uncharted 4; 5 av 5 puckar!!!
Spelrecension av mig; Mad Max; 4 av 5 puckar!!
Så det är bara ut och köpa dessa spel till semestern om regnet skulle hälsa på!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Daddeh4724 fre 20 maj 2016, 02:07

pingu skrev:Spelrecension av proffsspelande son: Uncharted 4; 5 av 5 puckar!!!
Spelrecension av mig; Mad Max; 4 av 5 puckar!!
Så det är bara ut och köpa dessa spel till semestern om regnet skulle hälsa på!

Det låter lovande och måste verkligen kika in det framöver. Läste förresten att en av Naughty Dogs writers har gått över till Bioware, så nu är det än större anledning att vara hypad över Mass Effect: Andromeda som släpps första kvartalet 2017 Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Nr10 fre 26 jun 2020, 20:31

Alltid drömt om att vara General Manager/Sportchef för ett elitlag i Sverige? Just nu har du möjlighet att ta över antingen Örebro Hockey eller Rögle BK.

Ambitionen är att starta upp en Eastside Hockey Manager-liga. Spelet finns på Steam. Det är inte tidskrävande och det går snabbt att lära sig. Vi är dessutom en hel del som spelat spelet förut och hjälper dig med alla dina frågor. Vi har inget spikat datum ännu för när det ska dra igång, utan det vi i huvudsak söker just nu är ytterliggare 2 General Managers innan vi börjar diskutera detaljer runt ligan. Är du en av dem? Allt sköts via Discord så meddela mig ifall du är intresserad.

Om du är intresserad av sportchefsbiten inom ishockey kommer du tycka detta är sjukt kul. Kostar 50 kr på Steam just nu.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Lehto fre 26 jun 2020, 23:39

Någon som spelar World Hockey Manager i telefonen?
Jag har hållit igång där ett bra tag och samlar poäng till Luleå Razz
Rätt kul tycker jag ändå Smile Northen Kings heter mitt lag.

Lehto

Antal inlägg : 713
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Nr10 lör 27 jun 2020, 23:47

Örebro och Rögle är tagna. Det vi i huvudsak söker nu är sportchefer för HA-lagen.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

TV & Dataspelstråden - Sida 2 Empty Sv: TV & Dataspelstråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet