Silly Season och Namedropping 2019/2020

+73
Calle
ezz
Hostak straffar
Helge
MrA
Diktatorn
#96
Snikne Ville
Högljudd
VanDamme
LulefanGBG
Jokerman
NilsOskar
Jonsey78
Redbear
Zeth
Wolfhunter
makkanmakkan
Dentos
pingu
PM
Lajon
Sir Prozac
keevvs
Mr Bister
Lehto
Hellcop
Ferros
Rakapuckar
delphi
MttG
tibet
Qirren
Björnkäften
Sportchefen #2
Pajala
NeedforX
Rönken
kamelbullen
Popup
Dilox
Kapten Haddock
Urken
icemask
Jonken
Old Brooklyn
Kagen
oggskar
Tony Moore
Sundance Kid
kokostrollet
farre
GustenA
Bamsefar
Puckad
Mange
Blinders
CKa
Lulefan
Tigerman
Hankburger
hokkzorz
Micke80
RSD555
rasbiologen
ski3r
Donowitz
Norrlandstoken
Dustin
KaptenBlodskelett
Hedanders
NallePhu
Rikky
77 posters

Sida 13 av 19 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19  Nästa

Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu tis okt 22, 2019 10:41 pm

Det vi saknat länge nu är en spelare som har en haubitser på blå, Inte sedan Niinimaa har vi haft en sådan typ likt Hersly på blå den typen saknar jag i PP!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dilox tis okt 22, 2019 11:29 pm

Cehlin sägs närma sig comeback. Vi har ju en del skadebekymmer. Men man tittar väl inte på att plocka in en forward misstänker jag. Och om man gör det, vågar man ge Cehlin en ny chans?

Tippar på en återkomst i DIF i så fall ligger närmast.

Dilox

Antal inlägg : 729
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz ons okt 23, 2019 12:36 am

farre skrev:
GustenA skrev:Hur klassar du Engsund? Och Gustafsson har mer i sitt register men är förmodligen en av dom bästa defensiva backarna i ligan..

Engsund absolut men han är för snäll och ensam.
Jag eftersöker en Skrebek, en Rahimi i sina fornstora dar, en Sevc, en Tollefsen och där är varken Engsund eller Gustafsson.
Det är där vi ska lägga all krut för att bli framgångsrika i år. Samt att bulan inser att vi har en kraftig övervikt för kreativa och offensivt lagda spelare och vågar gå ifrån gnethockeyn.

Engsund för snäll? Han är väldigt fysisk och SHL:s meste tacklare senaste säsongerna. Är det att ta mycket utvisningar som du vill åt?

Vem fan är Skrebek?

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av farre ons okt 23, 2019 10:49 am

bearjew skrev:
farre skrev:
GustenA skrev:Hur klassar du Engsund? Och Gustafsson har mer i sitt register men är förmodligen en av dom bästa defensiva backarna i ligan..

Engsund absolut men han är för snäll och ensam.
Jag eftersöker en Skrebek, en Rahimi i sina fornstora dar, en Sevc, en Tollefsen och där är varken Engsund eller Gustafsson.
Det är där vi ska lägga all krut för att bli framgångsrika i år. Samt att bulan inser att vi har en kraftig övervikt för kreativa och offensivt lagda spelare och vågar gå ifrån gnethockeyn.

Engsund för snäll? Han är väldigt fysisk och SHL:s meste tacklare senaste säsongerna. Är det att ta mycket utvisningar som du vill åt?

Vem fan är Skrebek?

Ja jag tycker faktiskt att han är rätt snäll ute på isen. Det känns som att han håller igen rätt mycket. Men om du är nöjd med våra defensiva backar så får det stå för dig. Sen att du måste anmärka att jag råkade addera ett e i Skrbek i stridens hetta igår direkt efter match markerar bara på vilken nivå du befinner dig på och det är tyvärr inte intressant för mig att sänka mig till dit du är så därför kommer jag inte bemöda mig att svara dig mer i den här frågan.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Puckad ons okt 23, 2019 1:28 pm

farre skrev:Ja jag tycker faktiskt att han är rätt snäll ute på isen. Det känns som att han håller igen rätt mycket. Men om du är nöjd med våra defensiva backar så får det stå för dig. Sen att du måste anmärka att jag råkade addera ett e i Skrbek i stridens hetta igår direkt efter match markerar bara på vilken nivå du befinner dig på och det är tyvärr inte intressant för mig att sänka mig till dit du är så därför kommer jag inte bemöda mig att svara dig mer i den här frågan.
Jag upplever honom som fysisk , inte som elak.
Vi har inte den elaka spelaren som gör att man aldrig kör på vår målvakt.
Men jag vet inte om jag saknar den rollspelaren.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken ons okt 23, 2019 5:29 pm

Bättre att fokusera på spelet istället. Fysisk ka man vara när stunden kräver det. Om man hela tiden ska åka omkring och gritta så håller man aldrig en jämn nivå rent spelmässigt över 60 min. Jobbiga grejer det där.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sundance Kid ons okt 23, 2019 6:54 pm

Engsunds fysiska spel håller en väldigt bra nivå. Att han varit lite lugnare i år tror jag beror på den här nya "late hit" regeln. Dock lär han steppa upp i slutspelsmatcherna.

Däremot kan jag tycka att vi skulle behöva ha in en till stor och stark back som kan göra nytta när det blir mer brottning än hockey framför egna målet i slutspelet. Vet dock inte om man har pengarna nu för att ta in en sådan spelartyp som även har nog med kvalité med passningarna och inte förstör lagets egna spel med puck.

Jag hade egentligen velat ha en sådan spelartyp på Jalvantis position. Någon som kan spela mer fysiskt och har storleken att "äga utrymmet" runt egna målet. Men hade man tänkt byta ut Jalvanti mot en sådan spelare så hade man nog gjort det redan i våras så jag antar att tränarna/sportcheferna inte delar min åsikt här.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av farre ons okt 23, 2019 10:18 pm

Sundance Kid skrev:Engsunds fysiska spel håller en väldigt bra nivå. Att han varit lite lugnare i år tror jag beror på den här nya "late hit" regeln. Dock lär han steppa upp i slutspelsmatcherna.

Däremot kan jag tycka att vi skulle behöva ha in en till stor och stark back som kan göra nytta när det blir mer brottning än hockey framför egna målet i slutspelet. Vet dock inte om man har pengarna nu för att ta in en sådan spelartyp som även har nog med kvalité med passningarna och inte förstör lagets egna spel med puck.

Jag hade egentligen velat ha en sådan spelartyp på Jalvantis position. Någon som kan spela mer fysiskt och har storleken att "äga utrymmet" runt egna målet. Men hade man tänkt byta ut Jalvanti mot en sådan spelare så hade man nog gjort det redan i våras så jag antar att tränarna/sportcheferna inte delar min åsikt här.  

Eller så har de inte lyckats bli av med Jalvantis lönepost Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger tor okt 24, 2019 4:41 pm

Sundance Kid skrev:Engsunds fysiska spel håller en väldigt bra nivå. Att han varit lite lugnare i år tror jag beror på den här nya "late hit" regeln. Dock lär han steppa upp i slutspelsmatcherna.

Däremot kan jag tycka att vi skulle behöva ha in en till stor och stark back som kan göra nytta när det blir mer brottning än hockey framför egna målet i slutspelet. Vet dock inte om man har pengarna nu för att ta in en sådan spelartyp som även har nog med kvalité med passningarna och inte förstör lagets egna spel med puck.

Jag hade egentligen velat ha en sådan spelartyp på Jalvantis position. Någon som kan spela mer fysiskt och har storleken att "äga utrymmet" runt egna målet. Men hade man tänkt byta ut Jalvanti mot en sådan spelare så hade man nog gjort det redan i våras så jag antar att tränarna/sportcheferna inte delar min åsikt här.  

Angående Jalvanti så tror jag helt enkelt att man inte funnit någon att ta över hans lön och därför har han blivit kvar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Snikne Ville fre okt 25, 2019 3:51 pm

Veteranen: "Vore kul att spela i Luleå"
ISHOCKEY Veteranbacken Elias Fälth är kontraktslös och letar ny klubb. 38-åringen ser gärna att det blir en comeback i Luleå Hockey - som i sin tur inte stänger några dörrar. "Vi har haft en dialog", säger Ulf Engman.

Kent Vikström15:40 | 2019-10-25
Säsongerna 2010/11 och 11/12 spelade Elias Fälth i Luleå Hockey. Den numera 38-årige backen har hunnit spela i lag som HV71, Frölunda, Brynäs sedan dess.

Den senaste säsongen spelade han 36 matcher plus slutspel med finska Tappara men i dagsläget är han kontraktslös. Han är dock inställd på att hitta en ny klubb att avsluta säsongen i.

– Jag tränar för fullt med Frölundas J20-lag och pendlar dit ner för att hålla igång. Jag bor i Uddevalla så det är en pendling på 18–20 mil om dagen. Sen har jag en familjesituation med fru och två barn så det spelar stor roll för mig att det kan bli en lösning där så det är den situationen jag är i nu, säger Elias Fälth.

Han kan mycket väl tänka sig en återkomst till Luleå Hockey, som nyligen fick beskedet att backen Fredrik Styrmans säsong är över på grund av en knäskada.

– Jag såg tyvärr att (Fredrik) Styrman gick sönder, det var tråkigt för honom. Han hade börjat säsongen bra. Det hade självklart varit skitkul att spela i Luleå och jag vet att de letar efter en back, säger han och fortsätter:


– Skulle det scenariot uppstå så flyttar man ju dit med familjen och då blir det ju inte lika många mil till hallen som jag kör nu (skratt).

Fälth har haft nuvarande Luleåtränaren Thomas "Bulan" Berglund som tränare vid två tillfällen. Både som assisterande tränare under svängen i Luleå Hockey men även i Brynäs.

– "Bulan" är ju en kanoncoach och de har ett spelsystem som passar mig jäkligt bra och som jag brukar spela bra i. Sen har de ett kanonlag och kommer vara en stor utmanare om guldet, så det är klart att det finns många plusfaktorer där, det ska jag inte sticka under stol med.

– Jag hade tyckt att det var förbannat kul att representera Luleå igen, så där är det ingen sko som klämmer men det är min agent som sköter det där. Men i den situationen man är i nu så är man väl öppen med det mesta.

Luleå Hockey stänger inte dörren för att värva in Fälth. Men i dagsläget har klubben inte helt bestämt sig om man ska värva in fler spelare. Och inte heller på vilken position i sådana fall.

– Det är en intressant spelare, framför allt när han har varit här tidigare. Men vi vet ännu inte hur vi ska göra, just nu har vi ju sju backar plus (Albin) Thyni Johansson. Vi har haft en dialog med Elias (Fälth) löpande här under året när han inte haft något avtal med någon annan klubb så han är en sådan som skulle kunna bli aktuell. Men mer än så är det inte just nu, säger Luleås vice GM Ulf Engman.

Han fortsätter:

– Vi måste avvakta och se hur läget är och om alla får fortsätta vara friska och hela. Vi har ju lika lite folk på forwardssidan nu som på backsidan och förhoppningsvis några som kommer tillbaka där. Men det är ingen speciell typ vi är ute efter. Utan vi tycker att vi har en stabil backuppställning och forwards.

– Om det kommer in någon mer så är det för att bredda truppen då vi är nöjda med det vi har spetsmässigt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders fre okt 25, 2019 4:03 pm

Snikne Ville skrev:Veteranen: "Vore kul att spela i Luleå"
ISHOCKEY Veteranbacken Elias Fälth är kontraktslös och letar ny klubb. 38-åringen ser gärna att det blir en comeback i Luleå Hockey - som i sin tur inte stänger några dörrar. "Vi har haft en dialog", säger Ulf Engman.

Kent Vikström15:40 | 2019-10-25
Säsongerna 2010/11 och 11/12 spelade Elias Fälth i Luleå Hockey. Den numera 38-årige backen har hunnit spela i lag som HV71, Frölunda, Brynäs sedan dess.

Den senaste säsongen spelade han 36 matcher plus slutspel med finska Tappara men i dagsläget är han kontraktslös. Han är dock inställd på att hitta en ny klubb att avsluta säsongen i.

– Jag tränar för fullt med Frölundas J20-lag och pendlar dit ner för att hålla igång. Jag bor i Uddevalla så det är en pendling på 18–20 mil om dagen. Sen har jag en familjesituation med fru och två barn så det spelar stor roll för mig att det kan bli en lösning där så det är den situationen jag är i nu, säger Elias Fälth.

Han kan mycket väl tänka sig en återkomst till Luleå Hockey, som nyligen fick beskedet att backen Fredrik Styrmans säsong är över på grund av en knäskada.

– Jag såg tyvärr att (Fredrik) Styrman gick sönder, det var tråkigt för honom. Han hade börjat säsongen bra. Det hade självklart varit skitkul att spela i Luleå och jag vet att de letar efter en back, säger han och fortsätter:


– Skulle det scenariot uppstå så flyttar man ju dit med familjen och då blir det ju inte lika många mil till hallen som jag kör nu (skratt).

Fälth har haft nuvarande Luleåtränaren Thomas "Bulan" Berglund som tränare vid två tillfällen. Både som assisterande tränare under svängen i Luleå Hockey men även i Brynäs.

– "Bulan" är ju en kanoncoach och de har ett spelsystem som passar mig jäkligt bra och som jag brukar spela bra i. Sen har de ett kanonlag och kommer vara en stor utmanare om guldet, så det är klart att det finns många plusfaktorer där, det ska jag inte sticka under stol med.

– Jag hade tyckt att det var förbannat kul att representera Luleå igen, så där är det ingen sko som klämmer men det är min agent som sköter det där. Men i den situationen man är i nu så är man väl öppen med det mesta.

Luleå Hockey stänger inte dörren för att värva in Fälth. Men i dagsläget har klubben inte helt bestämt sig om man ska värva in fler spelare. Och inte heller på vilken position i sådana fall.

– Det är en intressant spelare, framför allt när han har varit här tidigare. Men vi vet ännu inte hur vi ska göra, just nu har vi ju sju backar plus (Albin) Thyni Johansson. Vi har haft en dialog med Elias (Fälth) löpande här under året när han inte haft något avtal med någon annan klubb så han är en sådan som skulle kunna bli aktuell. Men mer än så är det inte just nu, säger Luleås vice GM Ulf Engman.

Han fortsätter:

– Vi måste avvakta och se hur läget är och om alla får fortsätta vara friska och hela. Vi har ju lika lite folk på forwardssidan nu som på backsidan och förhoppningsvis några som kommer tillbaka där. Men det är ingen speciell typ vi är ute efter. Utan vi tycker att vi har en stabil backuppställning och forwards.

– Om det kommer in någon mer så är det för att bredda truppen då vi är nöjda med det vi har spetsmässigt.
Det jag fick höra tidigare i veckan verkar stämma.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Tony Moore fre okt 25, 2019 7:22 pm

Helst inte någon EF igen i LHF, låt det vara vid det bra som varit..
Hellre J20 Thyni eller Ramberg som får istid, alt. någon från PHC, BHF, KHC eller Kiruna lagen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av kamelbullen tis okt 29, 2019 4:29 pm

Widing ? ahaha

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Old Brooklyn tis okt 29, 2019 4:40 pm

Nej - bara nej. Min spontana reaktion.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dustin tis nov 12, 2019 5:49 pm

Kovacs ut och Leskinen in.

Leskinen-Ilomäki-Brännström
Einar-Tyrväinen-Larsson
Gunler-Olausson-Hållander
Petter-Connolly-Berglund/Farley

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders tis nov 12, 2019 6:01 pm


Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Bamsefar tis nov 12, 2019 6:36 pm

Blinders88 skrev:

Tror det vore det bästa för alla parter trots allt besvär det förorsakar. Känns som Kovacs bränt sina broar hos oss rejält.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Redbear tis nov 12, 2019 7:14 pm

Blinders88 skrev:

Är det sant så är de inte lite fräcka Basher
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av GustenA tis nov 12, 2019 7:28 pm

Så då var det Örebro som läckte. Undra hur Kovacs gillar det och undra vad Luleå har tänkt ta betalt.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av icemask tis nov 12, 2019 7:29 pm

Redbear skrev:
Blinders88 skrev:

Är det sant så är de inte lite fräcka Basher
Och han lämnar frun och barnet i Luleå ?
Eller flyttar hon med till Örebro och ger upp en ev landslagsplats ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av icemask tis nov 12, 2019 7:31 pm

GustenA skrev:Så då var det Örebro som läckte. Undra hur Kovacs gillar det och undra vad Luleå har tänkt ta betalt.
Eller Abrahamsson på AB som skapade ett rykte taget ur luften ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Puckad tis nov 12, 2019 7:36 pm

Och vem fasen läcker till denne Henrik som tycker det är coolt att sprida sånt på Twitter???
Det är inte Robin som ställt till det!

Vilka klåpare! Basher
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av LulefanGBG tis nov 12, 2019 7:38 pm

Om det stämmer verkar det ju onekligen ha varit Öret som läckt ryktet.

Megalomani nu när de leder serien?

Nu när det är som det är, (om det nu ens är som det sägs), så hoppas jag nästan att de får sin vilja igenom men att det kostar dem ordentligt.

Sedan hoppas jag nästan att vi får chans att möta dem i slutspel...

Vill man vara riktigt positiv kan man ju se det som såhär att om Kovacs nu går till Öret redan under säsongen så skulle det kanske kunna bidra till att åtminstone skapa någon som helst känsla kring mötena med Öret. Annars känner man ungefär lika mycket inför mötena med dem som inför en matchfri dag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz tis nov 12, 2019 7:43 pm

Inte mig emot. Känns som att Örebro överskattar Kovacs rätt ordentligt. Undrar vad man betalat egentligen.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Pajala tis nov 12, 2019 7:51 pm

Bara släpp Kovacs så fort som det går så slipper vi se han nå mer.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger ons nov 13, 2019 2:37 am

Blinders88 skrev:

Vad säger ni? En mille? Två? Ska Örebro tro att de kommer få lös Kovacs till Jul så får de betala för det. För inte en chans att Luleå släpper en sådan bärande spelare mitt under säsongen. Iallafall inte om man inte får något i utbyte.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av rasbiologen ons nov 13, 2019 3:15 am

+ på kontot för motsvarande spelare, +/- för pulver, byt ut GTA sången mot "robin kovacs, våran råtta" även om det inte är djurgården vi möter förän det är klart.

Helst överstökat så fort det går och någon sorts lex kovacs på det.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Björnkäften ons nov 13, 2019 11:01 am

Försöka släppa Kovac och ersätta med Leskinen? Visst Leskinen kanske är dyrare men ta ut dom pengarna på Örebro vid en övergång av Kovac vid jul.

Björnkäften

Antal inlägg : 498
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av PM ons nov 13, 2019 12:38 pm

Alltså helt ärligt?
Har ni kollat den killens twitter?
Är ju en clown som är ute för att trolla och reta folk!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Jonken sön nov 17, 2019 10:00 am

OJ vad jag gillar Filiph Engsunds attityd som center i IKO! Skulle inte ha någonting emot -och se honom i Luleå Hockey i framtiden. Misstänker att Filiph skulle trivas att lira under Bulan, tillsammans med brorsan -i ett vinnande system/lag.

- Misstänker att Filiph skulle kunna trivas ordentligt här uppe.
- Familjen/morsan & farsan är ju också redan kändisar här. (Bara en sån grej!)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sportchefen #2 sön nov 17, 2019 10:51 am

Jonken skrev:OJ vad jag gillar Filiph Engsunds attityd som center i IKO! Skulle inte ha någonting emot -och se honom i Luleå Hockey i framtiden. Misstänker att Filiph skulle trivas att lira under Bulan, tillsammans med brorsan -i ett vinnande system/lag.

- Misstänker att Filiph skulle kunna trivas ordentligt här uppe.
- Familjen/morsan & farsan är ju också redan kändisar här. (Bara en sån grej!)

Tänkte samma sak. Har sett honom i ett antal matcher. Litar på att Skuggan/Engman har kontakt med agenten, trots att det är november (Kovacsgate, host, host)... Wink
Smålands sak är vår.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu sön nov 17, 2019 10:57 am

Sportchefen #2 skrev:
Jonken skrev:OJ vad jag gillar Filiph Engsunds attityd som center i IKO! Skulle inte ha någonting emot -och se honom i Luleå Hockey i framtiden. Misstänker att Filiph skulle trivas att lira under Bulan, tillsammans med brorsan -i ett vinnande system/lag.

- Misstänker att Filiph skulle kunna trivas ordentligt här uppe.
- Familjen/morsan & farsan är ju också redan kändisar här. (Bara en sån grej!)

Tänkte samma sak. Har sett honom i ett antal matcher. Litar på att Skuggan/Engman har kontakt med agenten, trots att det är november (Kovacsgate, host, host)... Wink
Smålands sak är vår.
Nåja han har funnits på Luleås radar före IKO gick upp i SHL men tackade nej vid ett tillfälle, Skulle tro att Olle sjunger på sista refrängen som spelare och man ser Filiph som en ersättare.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sportchefen #2 sön nov 17, 2019 11:03 am

NallePhu skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Jonken skrev:OJ vad jag gillar Filiph Engsunds attityd som center i IKO! Skulle inte ha någonting emot -och se honom i Luleå Hockey i framtiden. Misstänker att Filiph skulle trivas att lira under Bulan, tillsammans med brorsan -i ett vinnande system/lag.

- Misstänker att Filiph skulle kunna trivas ordentligt här uppe.
- Familjen/morsan & farsan är ju också redan kändisar här. (Bara en sån grej!)

Tänkte samma sak. Har sett honom i ett antal matcher. Litar på att Skuggan/Engman har kontakt med agenten, trots att det är november (Kovacsgate, host, host)... Wink
Smålands sak är vår.
Nåja han har funnits på Luleås radar före IKO gick upp i SHL men tackade nej  vid ett tillfälle, Skulle tro att Olle sjunger på sista refrängen som spelare och man ser Filiph som en ersättare.....

Ja det var ju inte fråga om något breaking, direkt. Inte så jag menade. Det har ju gjorts artiklar om att Oscar gärna ser att Luleå värvar honom. Men han ser bättre och bättre ut och visar ju att han duger i SHL.
Tänker att Oscars nya treårskontrakt kan vara en hint?

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Jonken sön nov 17, 2019 10:08 pm

Skulle IKO inte klara sig kvar i SHL; lär Filiph behöva flytta till ett SHL-lag. Detta för hans fortsatta utveckling som spelare. I sådant läge borde ju Luleå Hockey kunna vara ett hyggligt bra alternativ för honom. Däremot skulle IKO lira SHL även nästa säsong; kan IKO rakt av erbjuda en toppline centerroll åt Filiph. En plats som LHF inte kan erbjuda rakt av. Däremot; under Bulan är det som bekant så att: Det är prestationen som styr var man spelar i LHF. Är man tillräckligt bra; lirar man första center. Man måste dock besitta viljan, attityden, arbetsetiken och talangen -för att nå dit.

Filiph Engsund verkar onekligen ha flera av dessa egenskaper. Utöver detta besitter han en enormt värdefull egenskap i att han har ett vasst avslut såväl utifrån -som inifrån i offensiva zonen. Typ: lite som R2 i LHF. Eftersom Filiph inte heller drar sig för att utmana backar -eller crasha nätet: Ger honom en intressant palett som centerforward. (Lite Emil Larsson vibbar faktiskt.) Och detta är ju de klassiska egenskaperna/kvalitéerna -för en internationell spelstil. Skulle sätta min hatt på att Filiph Engsund skulle iaf fått chansen i TK -under sina två första säsonger under Bulan, Stridh och Kyrös vingar. Att Filiph "bara" har ett +/- på några grader under fryspunkten i ett lag som har -31 i målskillnad: Är ett ruskigt positivt tecken. Snubben bajsar inte ner sig -för att det går emot. I LHF skulle han troligen ligga topp SHL i samma statistik lista.  

Olle har ju kontrakt även kommande säsong. Luleå Hockey har ju bara ett center kontrakt som går ut efter denna säsong: Och det är Jonas Berglunds.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Snikne Ville sön nov 17, 2019 11:52 pm

Jag utgår ifrån att man förlänger med Berglund. Tror inte man värvar ytterligare en center då till nästa sässe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders mån nov 18, 2019 3:17 pm

Ryska storklubbar intresserade av Emil Larsson enligt mrmadhawk i dagens poddavsnitt av Sanny och Svensson.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu mån nov 18, 2019 5:45 pm

Blinders88 skrev:Ryska storklubbar intresserade av Emil Larsson enligt mrmadhawk i dagens poddavsnitt av Sanny och Svensson.
Ja dem tar väl allt även om Emil varit skadad tvivlar det blir sådan hit för dem, Men KHL lagen köper allt dem kan och sedan fungerar det inte adjöss!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sportchefen #2 mån nov 18, 2019 6:49 pm

Snikne Ville skrev:Jag utgår ifrån att man förlänger med Berglund. Tror inte man värvar ytterligare en center då till nästa sässe.

Poäng. Berglund kommer definitivt få nytt kontrakt.
Men jag tycker inte Filiph Engsund ser ut som någon klassisk centertyp, han har nog inget problem med en utpräglad forwardroll.
Den som lever får se.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz mån nov 18, 2019 7:36 pm

Kanske lite upp till bevis för Larsson efter skadan, om vilken nivå det nya kontraktet ska ligga på. Men jag tror och hoppas man skriver nytt, om än med KHL-klausul. Måste vara motivation nog att ha intresse utifrån och kontraktslut, om att visa vad man går för.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Micke80 tis nov 19, 2019 4:20 am

Postat i fel tråd, flyttat till kommande silly

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Jonken tor nov 28, 2019 6:36 pm

-Hmm. Olle Liss ute på marknaden igen. Tydligen fått sparken från Österrikiska klubben: Dornbirner.

-Något för oss nu -eller framöver...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Urken tor nov 28, 2019 7:06 pm

Var inte det där icing på den där dumpen?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Puckad tor nov 28, 2019 7:28 pm

Urken skrev:Var inte det där icing på den där dumpen?
avdelningen jättefel tråd! lol!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Urken tor nov 28, 2019 7:30 pm

Puckad skrev:
Urken skrev:Var inte det där icing på den där dumpen?
avdelningen jättefel tråd! lol!

Äääähhh!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Snikne Ville tis dec 10, 2019 2:26 pm

Artikel idag där Skuggan berättar att de varit väldigt aktiva på backmarknaden mtp Nisses frånvaro utan att hitta något som känts rätt o som passar in i vår speltstil.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders tis dec 10, 2019 2:33 pm

Jag hoppas dem hittar en back som är bättre än Jalvanti.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger tis dec 10, 2019 2:38 pm

Blinders88 skrev:Jag hoppas dem hittar en back som är bättre än Jalvanti.

Behöver man verkligen det? Känns som en junior kan ta Jalvantis plats och pengarna man sparar där kan läggas på att ersätta både Nisse och Sellgren till nästa säsong.

Nu tolkar jag iof din kommentar som att du menar att man ska värva in en back.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders tis dec 10, 2019 2:53 pm

Jag tror om Luleå ska vinna guld så behöver vi få in en bra högerfattad back, som är bättre än Själin och Jalvanti. Men problemet är dock att Luleå inte har pengarna för det.
Exempelvis så tog Frölunda in Gormley under slutet av förra säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dustin ons dec 11, 2019 8:43 am

Jag hade ju tänkt att Elias Fälth kunde vikariera medans Nisse äe borta men han har lagt av.

Annars kan jag tycka att vi kan behöva ytterligare en back, gärna med rutin som varit med och vunnit, även med Nisse tillbaka. Styrman är ju borta resten av säsongen och Jalvanti är inte att lita på. Det blir rätt skadekänsligt.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter ons dec 11, 2019 7:00 pm

Määk skrev:Jag hade ju tänkt att Elias Fälth kunde vikariera medans Nisse äe borta men han har lagt av.

Annars kan jag tycka att vi kan behöva ytterligare en back, gärna med rutin som varit med och vunnit, även med Nisse tillbaka. Styrman är ju borta resten av säsongen och Jalvanti är inte att lita på. Det blir rätt skadekänsligt.
Fälth gjorde väl nyligen comeback i div 3 i nån Göteborgsförortsklubb eller nåt?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 19 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet