2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

+38
Qirren
Tigerman
Hankburger
Dilox
Blinders
Lajon
delphi
hokkzorz
Trocadero
Kagen
Dustin
Polyfemos
Mange
Lars158
Lulefan
Myrman
MickkeJ
Puckad
Bamsefar
Pajala
amarule
Donowitz
LHF96
kokostrollet
Tony Moore
rasbiologen
Rikky
GustenA
ski3r
Lasse Proppmätt
NallePhu
BodenSwe
Jonken
Kapten Haddock
Old Brooklyn
delpiero
Urken
Admin
42 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken lör 30 mar 2019, 21:50

Tony Moore skrev:Hemma från Delfinen, satt i bilen då plötsligt Earth Hour slog till hos Luleå Kommun och allt blev verkligen kolsvart kl 20:30.. MEN som tur fanns ljuset där i form av dom vackraste tröjorna hos Vårat gäng att lysa upp tillvaron Very Happy  
Matchen, ja den var ganska lugn till vår fördel när björnkungen satte 1-0 faktiskt. Även om jag är luttrad supporter som sett större ledningar bli nästan uppätna innan 60 min tickat ut i Delfinen. Nåväl, grabbarna gör en gedigen insats och får en välbehövlig vila att läka skavanker och träna bra tills nästa helg.
Skål ta mej faan alla forumvänner Skål! Faan va vi är bra!
SKÅÅÅÅÅÅL! Skål!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu lör 30 mar 2019, 22:38

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2019, 22:39

Jajja, sammanfattning av SHL om vår match https://www.shl.se/play/video/49950492
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu lör 30 mar 2019, 22:41

Tror inte det vart ngn PK efter match Hedlund media ansvarig fick ngt akut och var tvungen dra som jag förstod det hela!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2019, 23:15

https://youtu.be/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2019, 23:17

NallePhu skrev:Tror inte det vart ngn PK efter match Hedlund media ansvarig fick ngt akut och var tvungen dra som jag förstod det hela!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Rikky lör 30 mar 2019, 23:25

Tony Moore skrev:Jajja, sammanfattning av SHL om vår match https://www.shl.se/play/video/49950492
Sam Hallam (tränare i växjö) gillar inte Luleås sätt att spela hockey i alla fall.
Luleå har ett strikt spel som man följer och gör väldigt bra, som varit framgångsrikt under grundserien. Bitvis är det målarfärg som torkar. Det är väl därför publiken här uppe är så engagerade i Brendan Shinnimin. Det är kul för fansen här att det äntligen händer något när de tittar på Luleå som spelar hockey.
Jag tycker han överdriver och svamlar lite. Att publiken i coop arena trackade hans dyra stjärna så pass att han tappade konceptet sved tydligen hårt. Jaja kämpa på Växsjö.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman sön 31 mar 2019, 00:14

Jag var konstigt nog kolugn i afton, redan från nedsläpp helt övertygad om att vi kommer ta hem det här ganska säkert. Och så blev det ju Smile 

Jag var möjligen lite bekymrad över hur vår fjärdelina skulle kunna stå emot en eventuell Växjöoffensiv, men de skötte ju det hela hur bra som helst! Grym insats av Mattsson, Berglund och Edström.

Hallam måste nog mest vara lite besviken över sitt eget lags insats men kan inte riktigt smälta det och drar därför upp Tråk-kortet.  Jag tror inte Växjö hade mer än max 3-4 riktigt vettiga chanser på hela matchen, och det är klart det är trist för en Växjöcoach att se... Men Luleå spelar inte tråkigt för fem öre, däremot gör de det otroligt svårt för motståndarna att skapa något vettigt i anfallszon. Och visst, är man motståndarfan eller om man vill se en match som böljar fram och åter så blir det förstås tråkigare så här där det ena laget får stånga sig blodiga mot sarghörnen, men Hawaiihockey brukar heller inte vara så roligt att titta på åtminstone för ett någorlunda tränat hockeyöga.

Apropå Hallam så fattar jag inte varför han inte drog målvakten vid 3-0 när det var 5-6 minuter kvar. Det hade varit deras enda reella chans att vända på matchen, att få in ett mål då. Närmast tjänstefel att ge upp en slutspelsserie med så mycket tid kvar att spela om, även om spelet sett ut som skit fram tills dess.

Ett par ord även om LuleFans Tifo: Fantastiskt snyggt!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan sön 31 mar 2019, 07:02

Tony Moore skrev:https://youtu.be/

Vad hade det där att göra med hockey egentligen? Förstår inte kopplingen.
Verkar ganska värdelöst med tifo där man snor dåliga lyrics från dåliga låtar.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Dustin sön 31 mar 2019, 07:42

Rikky skrev:
Tony Moore skrev:Jajja, sammanfattning av SHL om vår match https://www.shl.se/play/video/49950492
Sam Hallam (tränare i växjö) gillar inte Luleås sätt att spela hockey i alla fall.
Luleå har ett strikt spel som man följer och gör väldigt bra, som varit framgångsrikt under grundserien. Bitvis är det målarfärg som torkar. Det är väl därför publiken här uppe är så engagerade i Brendan Shinnimin. Det är kul för fansen här att det äntligen händer något när de tittar på Luleå som spelar hockey.
Jag tycker han överdriver och svamlar lite. Att publiken i coop arena trackade hans dyra stjärna så pass att han tappade konceptet sved tydligen hårt. Jaja kämpa på Växsjö.

Brynäs finalår spelade de på samma sätt som Luleå gör nu och det var ingen som anklagade dem för att vara tråkiga. Sitter väl kvar sedan Rönken åren då vi faktiskt var rätt tråkiga stundtals. Sen är det väl frustrerarnde för en motståndartränare att de knappt skapar en målchans på 60min.

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Qirren sön 31 mar 2019, 08:11

Hahaha vilken bitter människa Sam är ändå. Vi gör 18 mål på 5 matcher, ett snitt på 3.6/match mot Växjö som är ett av de bästa defensiva lagen i ligan. Men jaja, det är klart det är trist att bli totalt utcoachad av Bulan, det förstår jag också.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan sön 31 mar 2019, 09:17

Det är tråkigt för motståndarna eftersom de inte kan göra mål på oss, det är bara bra att de tycker vi är tråkiga. Vore dåligt om de tyckte det var roligt möta oss.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad sön 31 mar 2019, 09:53

Sam är en bra och analyserande coach.
Intervjun direkt efter att de åkt ut tycker jag visar det.
Det är är inte många, och definitivt inte många här inne, som skulle orka att vara så analyserande och objektiv i den situationen.
Trots att alla frågorna andades "Du har misslyckats" och "fiasko".
Men tråkigt ska han ha, varje gång!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av ski3r sön 31 mar 2019, 10:17

Lulefan skrev:
Tony Moore skrev:https://youtu.be/

Vad hade det där att göra med hockey egentligen? Förstår inte kopplingen.
Verkar ganska värdelöst med tifo där man snor dåliga lyrics från dåliga låtar.
Håller helt med, Baudin verkar älska Hurula, han tjatade om det i podden också, men det har ingenting med Luleå Hockey att göra.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Rikky sön 31 mar 2019, 10:49

ski3r skrev:
Lulefan skrev:
Tony Moore skrev:https://youtu.be/

Vad hade det där att göra med hockey egentligen? Förstår inte kopplingen.
Verkar ganska värdelöst med tifo där man snor dåliga lyrics från dåliga låtar.
Håller helt med, Baudin verkar älska Hurula, han tjatade om det i podden också, men det har ingenting med Luleå Hockey att göra.
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan sön 31 mar 2019, 10:57

Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.

Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Rikky sön 31 mar 2019, 11:08

Lulefan skrev:
Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.

Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.
Tanken är -skulle jag tro- nog att få lite drag kring hockeyn med musik som spelas. Det tyckte jag var rätt coolt när man var yngre, då funderade man inte om Bon Scott var från luleå eller inte.
Men jag håller med om att fokus ska vara på hockeyn.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av GustenA sön 31 mar 2019, 12:28

Lulefan skrev:
Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.

Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.

Jag tycker inte att det är speciellt märkligt att kärlekshylla hemmalaget med lyrik av en poet från staden. På samma sätt tycker jag inte att det är märkligt att ha med stadsvapnet eller bergnäsbron trots sina högst vaga kopplingar till hockeyn.

Ett tifo jag skulle vilja se i semifinalen mot Frölunda är en stålman som ryter till mot en stackars fiskrensare. Men jag är inte inblandad i supporterkulturen på plats utan ser på och tycker det är fantastiskt med det engagemang som läggs ned på tifo.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av ski3r sön 31 mar 2019, 12:41

Ni kan väl inte på allvar jämföra tifot på bergnäsbron med en slumpmässig textrad från, en för stora massan, helt okänd hurula. Ser ni inte skillnaden är det bara att konstatera att våra åsikter skiljer oss åt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan sön 31 mar 2019, 13:08

GustenA skrev:
Lulefan skrev:
Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.

Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.

Jag tycker inte att det är speciellt märkligt att kärlekshylla hemmalaget med lyrik av en poet från staden. På samma sätt tycker jag inte att det är märkligt att ha med stadsvapnet eller bergnäsbron trots sina högst vaga kopplingar till hockeyn.

Ett tifo jag skulle vilja se i semifinalen mot Frölunda är en stålman som ryter till mot en stackars fiskrensare. Men jag är inte inblandad i supporterkulturen på plats utan ser på och tycker det är fantastiskt med det engagemang som läggs ned på tifo.

Kan väl vara bra om denna "poet" har lite förankring hos folk om man ska göra så eller har någon slags koppling till Luleå Hockey.
Stadsvapnet, bergnäsbron, kranen osv är väl förankrade hos alla Luleåbor och symboler för Luleå som stad, en random sångare som ingen känner till är inte det.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Bjoern sön 31 mar 2019, 13:12

Från min position var det ännu mer förvirrande eftersom jag från min position bara såg den nedre banderollen "tänker jag på dig". Jag trodde först att det hade med Shinnimin att göra och det faktum att han inte spelade, men rent grammatiskt kändes det väldigt knepigt att få ihop Smile Sen såg jag till min glädje att det verkade finnas en banderoll högre upp som då rimligtvis skulle bringa klarhet i det meddelande som förmedlas. Men när jag slutligen fick se texten i sin helhet via jumbotronen kan jag inte påstå att jag blev klokare.

Nu har jag lyssnat på låten och tycker den lät bra, men som sagt, kopplingen till Luleå Hockey kan jag inte se. Väldigt snyggt med havet av flaggor dock!

Bjoern

Antal inlägg : 51
Join date : 13-01-19

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av icemask sön 31 mar 2019, 13:14

Rikky skrev:
Lulefan skrev:
Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.

Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.
Tanken är -skulle jag tro- nog att få lite drag kring hockeyn med musik som spelas. Det tyckte jag var rätt coolt när man var yngre, då funderade man inte om Bon Scott var från luleå eller inte.
Men jag håller med om att fokus ska vara på hockeyn.
Ursäkta mig men jag är 50 år, jag trodde det var ett svar på "idioter och slödder" dvs om vi ens kan tänka själva, att det enda vi tänker på är LHF
Vem fan är Hurula och poet, nä släpp sargen och kom in i matchen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan sön 31 mar 2019, 15:36

Såg inlägg på Facebook där någon var frågandes till tifot och inte förstod det, någon i tråden kritiserade och svaret som kommer är "Och till alla haters, ibland är det bättre hålla käften.".

LuleåFans gör en hel del saker bra, men de borde verkligen lära sig att ta kritik. Har många gånger sett dem avfärda kritik från folk bara för att den som framförde kritiken inte står på H varje match. Man klagar ofta på att sittplats inte "hjälper" till, men om man nu verkligen vill att hela hallen ska leva så får man väl för fan köra ramsor och budskap som hela publiken kan sluta upp bakom. Det känns som att de snarare väljer budskap som passar den inre kretsen i LuleåFans istället för den bredare skaran som följer Luleå Hockey.

Den här mentaliteten också att kritik inte räknas om den kommer från sittplats eller från tv-soffan är direkt skadlig för relationen mellan ståplats och övriga, varför ska det bråkas om vilka som är riktiga supportrar och inte? Löjligt.

Ett bra exempel är en ramsa som kördes under matchen igår, "Guldet ska hem" där de även slänger in "Vi hatar Skellefte" mitt i ramsan. Det är pinsamt höra, blir löjligt när vi inte ens spelar mot Skellefteå. Har svårt se att övrig publik vill haka på.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Rikky sön 31 mar 2019, 16:08

Bjoern skrev:
Nu har jag lyssnat på låten och tycker den lät bra, men som sagt, kopplingen till Luleå Hockey kan jag inte se. Väldigt snyggt med havet av flaggor dock!
Ja, havet med flaggor var snyggt, håller med om det. Syns bra i hallen och ger stämning på ett förhållandevis enkelt/billigt sätt.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Jonken tis 02 apr 2019, 17:16

Sportchefen Evertsson i Växjö har tydligen kommit fram till rätt slutsats: Lakers föll pga att man inte hade tillräcklig kvalla på centersidan. VL har ju under sina framgångsrika säsonger alltid haft en FET center uppsättning. Nu bygger smålänningarna om laget runt centersidan.

DIF center klar för VL

Man kan säga att Växjö nu prioriterar det som Luleå Hockey har gjort till denna säsong: Centersidan. För vår del: Det är ENORMT VIKTIGT att Nilsson/Engman kan leverera kvalitet; när det gäller Isac Lundeströms ersättare inför kommande säsong. Gör inte sportcheferna detta; kommer inte LHF att kunna vara där de är i år.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore tis 02 apr 2019, 20:04

Själv tror jag det är en generationsfråga, Hurula är stor i yngre åldrar, inget konstigt med det då tifo grupperna består av yngre engagerade personer. Så här skriver förre ordföranden i LuleåFans på twitter  
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av farre tis 02 apr 2019, 22:10

Helt obegripligt för mig oxå. Trodde också det skulle ha någon koppling med Shinnimin.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av ski3r tis 02 apr 2019, 22:20

Man tar kritik ungefär lika bra som mina barn som går i lågstadiet...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore tis 02 apr 2019, 22:26

Dags för omvärldsanalys av LF folket eller.. Wink
Ingen stor deal iaf, snyggt tifo och bra jobbat tifo gruppen.

Nu fokus på nästa match!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken tis 02 apr 2019, 22:29

Det där är ett bra inlägg att visa när man ska förklara min syn på Luleåfans. Tidigare skribenter har redan påpekat bristen i att inte kunna ta kritik.

Synd att det ska bli såhär, när de lägger en massa jobb på tifon. Men solklart var det då inte.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av GustenA tis 02 apr 2019, 22:35

Alltid dumt att vara otrevlig som svar på kritik. Dock så tycker jag att texten på tifot inte är speciellt kryptisk eller så. För mig är det en kärleksförklaring till LHF, som jag tror att dom som gjorde tifot trodde att folk skulle förstå vare sig dom har lyssnat på Hurula eller ej.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan ons 03 apr 2019, 08:12

Tony Moore skrev:Själv tror jag det är en generationsfråga, Hurula är stor i yngre åldrar, inget konstigt med det då tifo grupperna består av yngre engagerade personer. Så här skriver förre ordföranden i LuleåFans på twitter  

De kommer aldrig ta åt sig så länge de blir uppmuntrade av Robert Hedlund:



Övriga svar på Hermanssons tweet tyder ju också på att de inte kan förstå att det finns supportrar som inte har samma musikintresse som de har.
Hurula är inte känd. Hurula må vara omåttligt populär, bland de supportrar han känner, vilket är en liten klick av alla.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Old Brooklyn ons 03 apr 2019, 13:12

Har aldrig hört talas om Hurula. Däremot var tifot snyggt. Ifall texten gick att tolka på olika sätt - jaha, det är väl inget fel med det? Jag kunde uppskatta tifot helt utan att känna till artisten som citerades. Allt måste inte vara glasklart alla gånger.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Popup ons 03 apr 2019, 13:39

"omåttligt populär i supporterkretsar"... Very Happy Very Happy Very Happy

Popup

Antal inlägg : 49
Join date : 19-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet