Luleå Hockeys lag 2019/2020

+55
tibet
Norlin
Tackleberry
GrodanBoll
farre
Sportchefen #2
Snikne Ville
Mr Bister
Micke80
Donowitz
CKa
Blinders
Puckad
Diktatorn
Hankburger
Wolfhunter
Hostak straffar
lhffan
Redbear
Simon90
JoakimJ
PM
pingu
Rikky
Rönken
Ferros
Kagen
Jonken
Bamsefar
Sundance Kid
Lehto
Pajala
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
NallePhu
GustenA
rasbiologen
ezz
Högljudd
ski3r
Tony Moore
hokkzorz
Kapten Haddock
Dustin
Tigerman
KaptenBlodskelett
Norrlandstoken
Urken
Hellcop
Dentos
RSD555
MrScout
Hedanders
Old Brooklyn
59 posters

Sida 9 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken fre 17 jan 2020, 19:58

Hedanders skrev:Skuggan sa väl i nån intervju att det var fäedigvärvat nu...
Det har jag missat. I så fall känns det väldigt konstigt. Luleå Hockey vill vara bredare -och mer rustade inför slutet av säsongen. Man gör sig av med sin poängmässigt bästa spelare; och ersätter med en bra spelare som har hjärnskakningshistorik. Utöver detta har man Olausson; som har problem med sin rygg. Det är ingen hög oddsare; att oavsett vilket lag vi möter i utslagningsmatcherna: Kommer de såklart att ordna av både Olle och Kosta. Då sitter Luleå Hockey där igen; och tycker att man blivit orättvist behandlade.

Missförstå mig rätt nu:
Jag gillar både Olausson och Komarek någe jävulst! Och båda dessa SKA lira i Luleå Hockey: INGE SNACK! Men: Om Luleå Hockey räknar med att Olle & Kosta ska vara med och bidra hela vägen till en eventuell SM-buckla framåt vårkanten; har man nog sin verklighets bild tyvärr lite väl mycket i o ordning. Det ENDA sättet Olle & Kosta kan lira hela vägen -är om de undviker vissa situationer på isen -och sånt HÅLLER INTE i ett slutspel!
Skuggan & Engman har gått bet på en högerskjutande back. -Fine; bara att gilla läget & acceptera. Istället måste man försöka addera spets i andra positioner. Ärligt: Vad man hittills nu gjort i Luleå Hockey är:

-Man tappat spets.
-Man har blivit känsligare för skador.

Detta är precis motsatsen till vad våra sportchefer säger värvningarna är gjorda för:

-Bredda truppen inför slutspurten.
-Addera spetskvalitet.


Jag personligen skulle vara MYCKET FÖRVÅNAD om det inte dyker upp någonting mer innan SHL:s transferfönster för denna säsong stänger.

Jag vet att Juuso Ikonen är en favorit spelare för Bulan. Kan inte tänka mig att varken Luleå Hockey -eller Juuso inte vill i nuläget. Det jag kan tänka mig är att HV vill ha lite vääääl mycket ersättning för Ikonen; något som LHF knappast är sugna på att betala.

Men återigen: En högerskjutande, spelskicklig back vore ju så klart drömmen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken fre 17 jan 2020, 20:22

Så här ser iaf jag på dragen LHF gjort:

Fredrik Styrman > Yohann Auvitu
Austin Farley > Konstantin Komarek
Robin Kovacs > ?

Dvs: Hittills tippar vågskålen för det vi tappat: Inte det vi fått in. Sista pusselbiten behöver inte vara riktigt Kovacs -klass; för att detta skall räknas som en uppgradering för Luleå Hockey. Juuso Ikonen skulle räcka gott och väl.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Hedanders fre 17 jan 2020, 20:25

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken fre 17 jan 2020, 20:29

OK: "färdigvärvat (förutsatt att det inte dyker upp skadeproblem) innan transferfönstret stänger den 15 februari".

Där är kryphålet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken fre 17 jan 2020, 21:50

Eller Klasen

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Rikky fre 17 jan 2020, 22:17

Norrlandstoken skrev:Eller Klasen
Är det verkligen troligt eller möjligt? Under den här säsongen alltså.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Hankburger lör 18 jan 2020, 01:26

Rikky skrev:
Norrlandstoken skrev:Eller Klasen
Är det verkligen troligt eller möjligt? Under den här säsongen alltså.


Verkar inte som det. Om nu inte Klasen kräver det dvs men det ser jag som mindre troligt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 lör 18 jan 2020, 08:42

Jonken skrev:Så här ser iaf jag på dragen LHF gjort:

Fredrik Styrman > Yohann Auvitu
Austin Farley > Konstantin Komarek
Robin Kovacs > ?

Dvs: Hittills tippar vågskålen för det vi tappat: Inte det vi fått in. Sista pusselbiten behöver inte vara riktigt Kovacs -klass; för att detta skall räknas som en uppgradering för Luleå Hockey. Juuso Ikonen skulle räcka gott och väl.

Eller så ser man det som att Farley var en breddspelare som ersätts av Mattsson när han är åter. Kovacs ersätts av Komarek och styrman av Auvitu.
I min bok går vi då plus på samtliga tre och har dessutom några jubilar och Edström som knackar på utan att göra bort sig.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken lör 18 jan 2020, 08:55

Ikonen ryktas fortfarande till Luleå????

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 09:10

Micke80 skrev:
Eller så ser man det som att Farley var en breddspelare som ersätts av Mattsson när han är åter. Kovacs ersätts av Komarek och styrman av Auvitu.
I min bok går vi då plus på samtliga tre och har dessutom några jubilar och Edström som knackar på utan att göra bort sig.
Jag tror också att Komarek kommer höja sitt lir; och därmed poängmässigt ersätta Kovacs produktion rakt av. Detta när han spelar; vilket jag inte tror att han kommer och göra resterande matcherna som är kvar att spela denna säsong. En frisk Kovacs hade med stor sannolikhet kunnat spela alla matcher som återstår.

Om Auvitu är helt hel; utan att vara öm och försiktig där ute: Bör detta vara en uppgradering framöver för Styrman han ersätter. Detta med betoning på "framöver" -då han inte lirat hockeymatcher på väldigt länge. Även för duktigare spelare tar det tid innan man kan prestera; när man blivit opererad, kört rehab -och varit och borta från hockeyn så länge. Vill gärna se honom live idag -för att bilda mig en bättre uppfattning på exakt status på honom.

Att Mattsson kommer att komma in och köra; lika nog säkert som priset på drivmedlet hos bensinmackarna. Han är också den enda spelaren av dessa tre som har de bästa förutsättningarna att kunna lira alla matcher som kvar.

Hela denna ekvation har helt enkelt för många frågetecken för att det skall kännas som en uppgradering tyvärr. Och även om allt ser tok bra ut nu i början; skall man veta att sagan LHF lever då -hänger på en VÄLDIGT SKÖR tråd....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 09:14

Norrlandstoken skrev:Ikonen ryktas fortfarande till Luleå????
Vet ej. Men; inget höger blad har LHF lyckats att få in ännu. Och Skuggan verkar enligt uttalanden ha vikt ner kepsen nu...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Tigerman lör 18 jan 2020, 10:02

Lite väl negativt resonemang från Jonken enligt min mening. Komarek har visserligen haft hjärnskakning men säger sig vara fullt återställd. Och Farley var minst sagt ingen pålitlig pjäs heller när det kommer till att vara matchredo, så i det fallet byter vi en skadedrabbad spelare mot en annan, men med mycket högre spetskompetens. Samt att Komarek kan täcka upp för Olausson om han inte kan lira. Farley var bara en breddspelare.

När det gäller Styrman mot Auvitu så behöver vi inte ens fundera på vem som bör ha högst kapacitet. Och eftersom Styrman med säkerhet är borta resten av säsongen så blir varje match Auvitu spelar ett plus. Troligen, bara han får några matcher på sig, kommer han vara en mycket nyttig pusselbit. Vad jag kan se angående spelstil så liknar han Nisse (men med vänsterfattning), och det är en spelartyp vi har brist på annars.

Så rent konkret, vi gör en ordentligt uppgradering på två viktiga punkter men tappar förstås Kovacs. Som ändå inte spelat på topp sista tiden, dessutom med en osedvanlig förmåga att tappa puckar på fel ställen. Totalt sett borde laget ha blivit bättre redan, och skulle vi ersätta Kovacs med Ikonen är det definitivt.

Det vi råder brist på är dock förstås högerklubbor. Ikonen hade givit ett till, även om nu skottet kanske inte är hans bästa egenskap.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dustin lör 18 jan 2020, 10:15

Offensiva spelare med R-fattning är Einar, Gunler, Petter och Nisse. Man kan inte som Jonken stirra sig blind på klubbfattning, särskilt på en väldigt tunn spelarmarknad i Januari. Det bästa med värvningarna av Auvitu och Komarek är att båda är erkännt duktiga PP-spelare, vår största akilleshäl den här säsongen. Höjer de vårt PP med några procentenheter så har de bara där fyllt sitt syfte.


Kovacs var vår bästa forward men all uppståndelse har nog gjort det tungt att prestera, att inte ha hemmapubliken med sig gör det nog rätt tufft att vara den där agiatorn också. Tycker det känns skönt att slippa höra "han är mentalt redan i Örebro", "rädd för stt skada sig" osv när han gör en sämre insats. Harmonin har nog förbättrats i och med Kovacs ut och Komarek in, främst bland supportrarna.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken lör 18 jan 2020, 10:38

Blir nog en lustig tillställning när vi möter just Örebro på torsdag

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 11:04

Vi måste ju ändå vara ärliga. Oavsett den lägre nivån Kovacs hållit på senare tid; är han ju en betydligt bättre offensiv spelare än så. Jag tycker inte att det är en rättvis jämförelse; att vi haussar individuella spelare som kommer in -samtidigt som påstår att spelarna som lämnar Luleå Hockey är dåliga. Oavsett vad folk tycker om Robin Kovacs -så är han en jäkligt bra hockey spelare när han är "på". Sedan att han inte varit "på" -på senaste tiden i LHF; blir en helt annan diskussion.
I denna typ av diskussion; är ju i så fall värvningarna av Komarek och Auvitu riktigt värdelösa. För vad dessa två hittills uträttat på is tillsammans -är inte ens i närheten av det som Kovacs gjort.

Men man förstår samtidigt hur mycket de aktuella situationen påverkar samtliga nämnda spelarnas förutsättningar. Detta såväl i spelarnas gamla -som nya omgivningar. Vad detta betyder för var och en av spelarna -i deras nya omgivningar står inte färdigskrivet i stjärnorna. Vad den egentliga effekten blir för deras klubbar återstår och se.

Med detta sagt; anser jag att Luleå Hockey agerade helt rätt när man släppte Kovacs redan nu. Däremot -i nuläget skall man nog vara försiktig med och säga; att Luleå Hockey breddat och adderat spetskompetens till truppen i nuläget. Det man gjort är att man adderat en ENORM dos potential till något bättre framöver. Och detta har man mer eller mindre gjort med en chansning. Man har inte breddat truppen heller. Alternativet med att plocka upp juniorer; fanns lika mycket där tidigare som det finns där nu.

Ber givetvis om ursäkt -ifall mina ord stöter. Jag försöker bara påminna om sanningen av läget just nu. Jag hoppas och vill precis lika mycket som alla andra LHF-supportrar; att Skuggans & Engmans manövrerande skall bära frukt. Jag försöker vara 100% positiv och förhoppningsfull.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dustin lör 18 jan 2020, 11:06

Vem har påstått att Robin Kovacs är dålig?

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 11:16

Määk skrev:Vem har påstått att Robin Kovacs är dålig?
Ingen. Vi ska vara försiktiga med att jämföra Kovacs sämsta stunder i år -i Luleå Hockey -mot Komareks bästa stunder gågna säsongen i Malmö Redhawks. Eller en Styrman; som var på G innan han small -mot en spelare som varit sjukskriven i ett helt år.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad lör 18 jan 2020, 11:22

Jonken skrev:
Määk skrev:Vem har påstått att Robin Kovacs är dålig?
Ingen. Vi ska vara försiktiga med att jämföra Kovacs sämsta stunder i år -i Luleå Hockey -mot Komareks bästa stunder gågna säsongen i Malmö Redhawks. Eller en Styrman; som var på G innan han small -mot en spelare som varit sjukskriven i ett helt år.
Den Styrman vi såg i höstas vill jag ha kvar nästa år. Vi har inte råd med 6st EG och i det sammanhanget fyller Styrman en roll.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dustin lör 18 jan 2020, 11:29

Jonken skrev:
Määk skrev:Vem har påstått att Robin Kovacs är dålig?
Ingen. Vi ska vara försiktiga med att jämföra Kovacs sämsta stunder i år -i Luleå Hockey -mot Komareks bästa stunder gågna säsongen i Malmö Redhawks. Eller en Styrman; som var på G innan han small -mot en spelare som varit sjukskriven i ett helt år.

Påstå inte det då. Förstår inte riktigt varför du sitter och argumentar mot saker som ingen skrivit eller påstått.

Kovacs och Komarek är inte jämförbara. Sen kan man väga in i ekvationen att en av de inte vill vara här av olika anledningar just nu, den andra vill spela för Luleå Hockey. Det känns som att den senare har bätte förutsättningar till att prestera trots att Robin överlag är en bättre hockeyspelare. Jag tror Kovacs kommer vakna till liv nere i Örebro och göra en grym avslutning på säsongen. För han var nog det här det bästa som kunde hända just nu då han fått många Luleåsupportrar mot sig. Det MÅSTE vars tufft för vem som helst att prestera under sådana förutsättningar.


Senast ändrad av Määk den lör 18 jan 2020, 11:35, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 11:32

Puckad skrev:
Den Styrman vi såg i höstas vill jag ha kvar nästa år. Vi har inte råd med 6st EG och i det sammanhanget fyller Styrman en roll.
Absolut så!

Däremot skulle jag gärna att Luleå Hockey skulle jobba en bättre plan i hur man skulle kunna attrahera högerskyttar till klubben. För det sättet man arbetar -med de medel man har till sitt förfogande; fungerar inte tillräckligt bra. Nästan så att det kanske är dags att börja budgetera separat för uppgiften.

Fixar man inte de vuxna spelarna: Kör pipen via juniorbiten istället: Men samma sak där: Det är huggsexa bland klubbarna att locka till sig högerskyttarna.

- Luleå Hockey MÅSTE UPP här!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 11:56

Määk skrev:
Påstå inte det då. Förstår inte riktigt varför du sitter och argumentar mot saker som ingen skrivit eller påstått.

Kovacs och Komarek är inte jämförbara. Sen kan man väga in i ekvationen att en av de inte vill vara här av olika anledningar just nu, den andra vill spela för Luleå Hockey. Det känns som att den senare har bätte förutsättningar till att prestera just nu trots att Robin överlag är en bättre hockeyspelare. Jag tror Kovacs kommer vakna till liv nere i Örebro och göra en grym avslutning på säsongen. För han var nog det här det bästa som kunde hända just nu då han fått många Luleåsupportrar mot sig. Det MÅSTE vars tufft för vem som helst att prestera under sådana förutsättningar.
…-Nä men vänta nu... Stopp!

Jag har inte påstått någonting; vilket framgick ganska klart tidigare. Resten av ditt inlägg handlar just om aktuella förutsättningar; som jag skrev i mitt inlägg tidigare.

Enligt uttalanden så är väl Komarek uttalad ersättare för Kovacs. Om så: Är det nog lite nödvändigt att jämföra dessa spelare; vilket du även gör i ditt inlägg med i princip varje ord efter "Kovacs och Komarek är inte jämförbara". Så då pratar vi väl omförutsättningarna: Om både LHF och ÖHK nu båda gjort grymma affärer; och Komarek och Kovacs levererar iväg som tåget nu: -Vem av dessa två spelare har bäst förutsättningar att få vara vara frisk -och därmed kunna leverera resterande matcher?

Det här handlar inte bara om förmågan och viljan för spelare att kunna leverera. Detta handlar även om de hälsomässiga förutsättningarna att kunna göra detta! OCH DET ÄR HÄR SOM LULEÅ HOCKEY CHANSAT MED KOMAREK! -Är'u me...?!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dustin lör 18 jan 2020, 12:06

Jonken skrev:
Määk skrev:
Påstå inte det då. Förstår inte riktigt varför du sitter och argumentar mot saker som ingen skrivit eller påstått.

Kovacs och Komarek är inte jämförbara. Sen kan man väga in i ekvationen att en av de inte vill vara här av olika anledningar just nu, den andra vill spela för Luleå Hockey. Det känns som att den senare har bätte förutsättningar till att prestera just nu trots att Robin överlag är en bättre hockeyspelare. Jag tror Kovacs kommer vakna till liv nere i Örebro och göra en grym avslutning på säsongen. För han var nog det här det bästa som kunde hända just nu då han fått många Luleåsupportrar mot sig. Det MÅSTE vars tufft för vem som helst att prestera under sådana förutsättningar.
…-Nä men vänta nu... Stopp!

Jag har inte påstått någonting; vilket framgick ganska klart tidigare. Resten av ditt inlägg handlar just om aktuella förutsättningar; som jag skrev i mitt inlägg tidigare.

Enligt uttalanden så är väl Komarek uttalad ersättare för Kovacs. Om så: Är det nog lite nödvändigt att jämföra dessa spelare; vilket du även gör i ditt inlägg med i princip varje ord efter "Kovacs och Komarek är inte jämförbara". Så då pratar vi väl omförutsättningarna: Om både LHF och ÖHK nu båda gjort grymma affärer; och Komarek och Kovacs levererar iväg som tåget nu: -Vem av dessa två spelare har bäst förutsättningar att få vara vara frisk -och därmed kunna leverera resterande matcher?

Det här handlar inte bara om förmågan och viljan för spelare att kunna leverera. Detta handlar även om de hälsomässiga förutsättningarna att kunna göra detta! OCH DET ÄR HÄR SOM LULEÅ HOCKEY CHANSAT MED KOMAREK! -Är'u me...?!

Det jag menade är att de inte är jämförbara pga olika spelartyper och i grunden positionering (även om Komarek mest troligt kommer gå som ytter). Sen behöver de inte vara raka ersättare till varann ändå. Man kan lika gärna se det som att vi släpper fram en ytter i nuvarande trupp och breddar centeruppställningen.

"Jag tycker inte att det är en rättvis jämförelse; att vi haussar individuella spelare som kommer in -samtidigt som påstår att spelarna som lämnar Luleå Hockey är dåliga"

Här argumentar du mot någon (oklart vem) som påstår att spelare som lämnar (kovacs) är dåliga och spelare som kommer in haussas (Auvitu, Komarek). Har varken sett någon som påstår att Kovacs är dålig eller någon som haussat Komarek eller Auvitu. Alternativt argumentersr du mot hypotesen att någon tycker så vilket är lite märkligt.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 13:31

Määk skrev:
Det jag menade är att de inte är jämförbara pga olika spelartyper och i grunden positionering (även om Komarek mest troligt kommer gå som ytter). Sen behöver de inte vara raka ersättare till varann ändå. Man kan lika gärna se det som att vi släpper fram en ytter i nuvarande trupp och breddar centeruppställningen.

"Jag tycker inte att det är en rättvis jämförelse; att vi haussar individuella spelare som kommer in -samtidigt som påstår att spelarna som lämnar Luleå Hockey är dåliga"

Här argumentar du mot någon (oklart vem) som påstår att spelare som lämnar (kovacs) är dåliga och spelare som kommer in haussas (Auvitu, Komarek). Har varken sett någon som påstår att Kovacs är dålig eller någon som haussat Komarek eller Auvitu. Alternativt argumentersr du mot hypotesen att någon tycker så vilket är lite märkligt.
Jag håller med dig: Jag tycker inte att man skall se Komarek som ersättare till Kovacs. Men enligt klubben verkar tongångarna gå så. precis som säger; kommer han troligen få gå som ytter -samt att ges en playmaker roll i powerplay. Centerkunskap bland forwards är aldrig en börda för ett hockeylag.

Gällande citatet: Nivån på kommentarer genom hela Kovacs-gate; har i flera fall varit rätt låg. Inte bara mot Kovacs som person; utan det har även sipprat över till vad han uträttat på isen. Det är inte lätt för en spelare som mår dåligt; att heller göra sig själv rättvisa på isen. Att Kovacs gått ner sig nivå pga av detta; var ju lätt för alla och se. Robins riktiga nivå som spelare är dock väldigt mycket högre. Han kunde under nuvarande omständigheter inte längre leverera på sin egentliga nivå som producerande hockeyspelare i Luleå Hockey. Trots detta leder har LHF:s interna skytteliga -när han lämnar oss. Ändå är vi överlag nöjda och positiva till att bli av med Robin. "Samtidigt som vi påstår att spelare som lämnar Luleå Hockey är dåliga". Detta behöver nödvändigtvis inte betyda enbart att de är dåliga spelare -utan dåliga på andra sätt för Luleå Hockey. Lite åt det håller även när Austin Farley drog: Det var inte direkt att många LHF-fans grinade då.  
Jämför vi då på kommentarer för när vi tog in Komarek som ersättare; tenderar vi (inklusive mig) -att vara mycket mer positiva; trots att Komarek inte alls levererat ens i närheten av det som Kovacs gjort för oss. Vi alla ÄLSKAR Konstantin! Oavsett att han inte levererat ett skit ännu för oss; är han år räddning till vårat havererade PP + plåstret på den öppna såret efter RK. Du har precis som jag läst igenom inläggsraddan kring Kovacs; precis som läst igenom kommentarerna för Komareksankomst: Så du vet exakt vad jag menar. En rättvis jämförelse mellan två spelare handlar även om hur spelarnas medicinska/fysiska förutsättningar ger dem möjligheten att kunna utföra sitt jobb. Här är det en väldigt stor, betydande och avgörande skillnad mellan KK och RK. Så länge Konstantin är frisk och kan lira; kommer han troligen att leverera poäng i paritet med Kovacs framöver. Men den intressanta frågan är hur länge detta kommer att hålla; innan Kostantin får en smäll mot huvet? När dettas händer: Är det stopp. Utan back up har LHF inga andra val än att lyfta upp fler juniorer till/inför/i slutspelet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken lör 18 jan 2020, 13:35

Kovacs var enormt bra innan Örebro kom på tapeten. Sedan det blev helt klart att han skulle lämna redan nu så falerade han totalt. I CHL semin så tycker jag att han var en av anledningarna till att vi torskade hemma mot Frölunda. Loj, dålig och drällde puckar m.m.


Senast ändrad av Norrlandstoken den lör 18 jan 2020, 13:39, ändrad totalt 1 gång

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken lör 18 jan 2020, 13:39

Kommer helt klart vara en annan Kovacs vi ser i Örebro dräkten och då kommer vi att säga. Varför såg vi aldrig maken av det liret i vår tröja

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dustin lör 18 jan 2020, 13:40

Norrlandstoken skrev:Kovacs var enormt bra innan Örebro kom på tapeten. Sedan det blev helt klart att han skulle lämna redan nu så falerade han totalt. I CHL finalen så tycker jag att han var en av anledningarna till att vi torskade hemma mot Frölunda. Loj, dålig och drällde puckar m.m.

Det var nog den matchen som "sealed the deal" för Bulan. Kovacs har under sina år i Lulep höjt sig i viktiga matcher och i slutspelet, nu vek han ner sig. Han verkar inte vara i harmoni med tanke på allt runt omkring. Tror han kommer vara Örebros bästa spelare i slutdelen av säsongen när han får chansen att börja om.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Hankburger lör 18 jan 2020, 17:37

Määk skrev:
Norrlandstoken skrev:Kovacs var enormt bra innan Örebro kom på tapeten. Sedan det blev helt klart att han skulle lämna redan nu så falerade han totalt. I CHL finalen så tycker jag att han var en av anledningarna till att vi torskade hemma mot Frölunda. Loj, dålig och drällde puckar m.m.

Det var nog den matchen som "sealed the deal" för Bulan. Kovacs har under sina år i Lulep höjt sig i viktiga matcher och i slutspelet, nu vek han ner sig. Han verkar inte vara i harmoni med tanke på allt runt omkring. Tror han kommer vara Örebros bästa spelare i slutdelen av säsongen när han får chansen att börja om.

Eller så kommer han vara klappkass. Typ som man såg i början av förra säsongen. För det verkar ju lite vara det som är kruxet med Kovacs. Han har ingen mellannivå utan antingen är han en matchvinnare eller så är han klappkass.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Lulefan tis 21 jan 2020, 15:58

På tal om "tråkiga Luleå". Senaste 24 matcherna har vi gjort flest mål(76) i SHL samtidigt som vi släppt in minst mål(42).

Jag antar att det de anser tråkigt är att förlora.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders tis 21 jan 2020, 16:11

Det är väl mest för att Luleå skjuter lite jämfört med andra lag. Men samtidigt släpper till minst skott. Därav tråkigt, det händer inte så mycket. Skulle gissa på det som anledning till "tråkigt".

Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter tis 21 jan 2020, 18:12

Tråkstämpeln kom väl med Rönken då insatserna handlade mer om försvar och att döda motståndarens spel än som idag att äga spelet själva. Numera tycker jag nog att vi ofta får cred för det egna spelet och tex i C-more lyfts av experter för just anfallsspelet. Minns för en tid sedan då en analytiker på besök förklarade att just vår överlägsenhhet i antalet lyckade pass i offensiv zon var det som korrelerade med ppoänsnittet, till skillnad emot en hel del annan statistik.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1135
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Hankburger ons 22 jan 2020, 01:38

Wolfhunter skrev:Tråkstämpeln kom väl med Rönken då insatserna handlade mer om försvar och att döda motståndarens spel än som idag att äga spelet själva. Numera tycker jag nog att vi ofta får cred för det egna spelet och tex i C-more lyfts av experter för just anfallsspelet. Minns för en tid sedan då en analytiker på besök förklarade att just vår överlägsenhhet i antalet lyckade pass i offensiv zon var det som korrelerade med ppoänsnittet, till skillnad emot en hel del annan statistik.

Tråkstämpeln existerade och existerar än idag pga. en rad olika orsaker. Roos ansåg att Luleå spelade tråkigt för Luleå valde att spela med defensiven i första hand. På senare tid har man fått tråkstämpeln på sig bara för att man är Luleå hockey.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 22 jan 2020, 04:55

Wolfhunter skrev:Tråkstämpeln kom väl med Rönken då insatserna handlade mer om försvar och att döda motståndarens spel än som idag att äga spelet själva. Numera tycker jag nog att vi ofta får cred för det egna spelet och tex i C-more lyfts av experter för just anfallsspelet. Minns för en tid sedan då en analytiker på besök förklarade att just vår överlägsenhhet i antalet lyckade pass i offensiv zon var det som korrelerade med ppoänsnittet, till skillnad emot en hel del annan statistik.
Handlade även då om att äga puck sätta hård press mm (T.o.m Claude Giroux fattade det och sa det i en intervju när han mötte LHF då han spela i ett tyskt lag) tyvärr hade vi inte manskap för att äga pucken som vi gör idag det var mest på backsidan det brast men även bland forwards

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter ons 22 jan 2020, 05:52

Hankburger skrev:
Wolfhunter skrev:Tråkstämpeln kom väl med Rönken då insatserna handlade mer om försvar och att döda motståndarens spel än som idag att äga spelet själva. Numera tycker jag nog att vi ofta får cred för det egna spelet och tex i C-more lyfts av experter för just anfallsspelet. Minns för en tid sedan då en analytiker på besök förklarade att just vår överlägsenhhet i antalet lyckade pass i offensiv zon var det som korrelerade med ppoänsnittet, till skillnad emot en hel del annan statistik.

Tråkstämpeln existerade och existerar än idag pga. en rad olika orsaker. Roos ansåg att Luleå spelade tråkigt för Luleå valde att spela med defensiven i första hand. På senare tid har man fått tråkstämpeln på sig bara för att man är Luleå hockey.
Märkligt. Jag ser det mesta på burken och läser det som skrivs om Luleå Hockey i stort sett överallt. Jag tycker att det är väldigt skönt numera då flera "experter" förklarar varför LHF är så bra, vad som är hemligheten och pratar om oss i väldigt positiva ordalaag. Senast skrev Sanny mycket berömmande efter förra veckans storvinster och dementerade tråkstämpeln. Igen.
Det enda i den vägen jag hört det senaste året är när Dicken satt som expert och sa nåt lite nedlåtande. Mest troligt för att retas.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1135
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 ons 22 jan 2020, 06:05

Wolfhunter skrev:
Hankburger skrev:
Wolfhunter skrev:Tråkstämpeln kom väl med Rönken då insatserna handlade mer om försvar och att döda motståndarens spel än som idag att äga spelet själva. Numera tycker jag nog att vi ofta får cred för det egna spelet och tex i C-more lyfts av experter för just anfallsspelet. Minns för en tid sedan då en analytiker på besök förklarade att just vår överlägsenhhet i antalet lyckade pass i offensiv zon var det som korrelerade med ppoänsnittet, till skillnad emot en hel del annan statistik.

Tråkstämpeln existerade och existerar än idag pga. en rad olika orsaker. Roos ansåg att Luleå spelade tråkigt för Luleå valde att spela med defensiven i första hand. På senare tid har man fått tråkstämpeln på sig bara för att man är Luleå hockey.
Märkligt. Jag ser det mesta på burken och läser det som skrivs om Luleå Hockey i stort sett överallt. Jag tycker att det är väldigt skönt numera då flera "experter" förklarar varför LHF är så bra, vad som är hemligheten och pratar om oss i väldigt positiva ordalaag. Senast skrev Sanny mycket berömmande efter förra veckans storvinster och dementerade tråkstämpeln. Igen.
Det enda i den vägen jag hört det senaste året är när Dicken satt som expert och sa nåt lite nedlåtande. Mest troligt för att retas.

Så länge det finns folk som inte kan hockey likt Roos och Dicken som folk dessutom tror på kommer vi alltid förknippas med att vara tråkiga.
Även om det tråkiga kan vara resan upp, att inte få en lugn stund eller att vi är konsekventa.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av LHF96 ons 22 jan 2020, 07:14

Jag hoppas andra lag och supportrar tycker vi är tråkiga, ser inte varför vi skulle tjäna något på att de tycker det är kul att möta oss, inte sportsligt iaf Smile
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3489
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken ons 22 jan 2020, 08:16

Fast med tanke vårt dystra pp så får man nog lov att hålla med hur trubbiga och tråkiga vi är.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Old Brooklyn ons 22 jan 2020, 12:44

Tycker redan vi börjat skaka av oss epitetet "tråkiga". Mycket mer lovord i SeMer-studion, framförallt efter det att det kom fram att vi är det lag som har flest passningar i offensiv zon. Vi släpper fortfarande in väldigt få mål, men vi gör fler - åtminstone relativt sett till de andra lagen.

I fjol så slutade vi tvåa men gjorde bara 8 fler mål än LHC som slutade 12:a. Hittills i år är det bara Frölunda och Färjestad som gjort fler mål än oss, och vår målskillnad är bäst i ligan.

Klart det finns några ramsneda muppar kvar, men rent generellt tycker jag inte att det pratas lika mycket om hur tråkiga vi skulle vara.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dentos ons 22 jan 2020, 13:26

På tal om vårt "tråkiga" PP tycker jag (inte bara för att vi råkat göra en del mål på senare tid) att saker och ting börjar ljusna. Vi har ett högre pucktempo, fler positionsskiften och vi nyttjar skickliga spelare på ett bättre sätt. Ilomäkis nya position djupare ner på vänsterkanten gillar jag skarpt. Hans spelsinne kommer leda till möjligheter till skott både i slott och på bortre kanten om vi pillar dit nån som är van att hitta de ytor som kan uppstå (*host, kolla majoriteten av Komareks PP-mål i Malmö).

Nisse i en mer "point" aktig position gillar jag också och att Sondell och Sellgren börjat hitta igenom med sina myror från blå är också fördelaktigt. Jag hade ställt upp med följande manskap vid skadefri trupp och PP:

Ilomäki - Tyrväinen - Komarek

Sondell - Sellgren (Auvitu?)

----------------------------------

Petter - Olausson - Hållander

Nisse   Gustafsson (Emil Larsson) om vi vågar gå med en back och Ola på höger med Nisse som point)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av GrodanBoll ons 22 jan 2020, 13:41

Dentos skrev:På tal om vårt "tråkiga" PP tycker jag (inte bara för att vi råkat göra en del mål på senare tid) att saker och ting börjar ljusna. Vi har ett högre pucktempo, fler positionsskiften och vi nyttjar skickliga spelare på ett bättre sätt. Ilomäkis nya position djupare ner på vänsterkanten gillar jag skarpt. Hans spelsinne kommer leda till möjligheter till skott både i slott och på bortre kanten om vi pillar dit nån som är van att hitta de ytor som kan uppstå (*host, kolla majoriteten av Komareks PP-mål i Malmö).

Nisse i en mer "point" aktig position gillar jag också och att Sondell och Sellgren börjat hitta igenom med sina myror från blå är också fördelaktigt. Jag hade ställt upp med följande manskap vid skadefri trupp och PP:

Ilomäki - Tyrväinen - Komarek

Sondell - Sellgren (Auvitu?)

----------------------------------

Petter - Olausson - Hållander

Nisse   Gustafsson (Emil Larsson)
om vi vågar gå med en back och Ola på höger med Nisse som point)
Instämmer, det uppställda PP-spelet ser mycket bättre ut senaste veckorna. Dock fortfarande enorma problem att ta oss in i offensiva zonen. Känns än idag som att det inte finns någon uttalad plan utan snarare "första gubben försöker solo-åka in, om det är stängt så droppa till nästa som får försöka". Ödslas för mycket PP-tid med att ens få till ordnat spel.

Första formationen som du nämner är klockren. Andra likaså förutom att jag har lite svårt för Olausson senaste tiden. För mycket kladd på honom vilket är det sista vi behöver. Kan tänka mig Emil eller Brännström istället för honom.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken ons 22 jan 2020, 20:00

Jag gillar att backarna går upp mot offensiv blå med pucken för att sedan spela hem igen till en forward med bra fart.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 23 jan 2020, 08:30

Old Brooklyn skrev:Tycker redan vi börjat skaka av oss epitetet "tråkiga". Mycket mer lovord i SeMer-studion, framförallt efter det att det kom fram att vi är det lag som har flest passningar i offensiv zon. Vi släpper fortfarande in väldigt få mål, men vi gör fler - åtminstone relativt sett till de andra lagen.

I fjol så slutade vi tvåa men gjorde bara 8 fler mål än LHC som slutade 12:a. Hittills i år är det bara Frölunda och Färjestad som gjort fler mål än oss, och vår målskillnad är bäst i ligan.

Klart det finns några ramsneda muppar kvar, men rent generellt tycker jag inte att det pratas lika mycket om hur tråkiga vi skulle vara.

Jo men det kom ju fram för flera år sen i C-more studion speciellt när det blev mer och mer klart att i stort sett alla lag kopierat LHF,s pressspel men adderat egna alternativ till det spelet.
Fast då var det ett inte OK att påpeka att vi INTE var tråkiga så när nån av experterna visade nåt om LHF och sa vi kan väl sluta kalla dom för tråkiga så fick dom mothugg direkt
Oftast handlade det om vår oförmåga att göra mål och att vi släpper in lite mål bakåt så nu har det blivit synonymt med tråkigt spel och fortfarande är det bara LHF som får kallas tråkiga.
Men nån måste ju vara mobb offret i gänget annars funkar det inte och att nåt söderlag skulle bli det fanns inte på världskartan när Dif spela 1-3-1 i flera år vågade ingen journalist säga att det var tråkigt det var först när andra lag började spela så som dom hittade ett mobb offret.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Old Brooklyn fre 31 jan 2020, 10:28

Noterar att vi har fem spelare bland de sju bästa om man tittar på +/- i ligan. Sondell och Tyrväinen i delad ledning.

Sondell +23 (1)
Tyrväinen +23 (1)
Erik Gustafsson +19 (4)
Nils Lundqvist +18 (5)
Jesper Sellgren +16 (7)
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders fre 31 jan 2020, 10:34

Hur många av plusmålen var i öppen kasse, hehe.
Annars så är det imponerande även om plus/minus speglar lagets prestation.

Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Urken fre 31 jan 2020, 10:43

Ibland pratas det om att +/- inte spelar någon större roll, då man kan ha -1 i 5 mot 5, men +2 i PP (vilket då inte räknas). Men med vårt usla, nästintill obefintliga, PP-spel kan man lugnt säga att +/- är extremt viktigt. Det syns även i tabellen..

Vi har några spelare som vi bör njuta extra av att se i år. Nisse kan ingen ha undkommit, men se och NJUT!
Tyrväinen, vilken kämpe. Tvåvägsspelaren som sprutar in poäng. Kamperande med lill-Einar så utgör de the fast and the furious.
Sondell, den pånyttfödde.
Gustafsson, kronjuvelen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders fre 31 jan 2020, 10:56

Viktigaste statistiken är förväntade mål, den statistiken är inte offentlig utan det har bara klubbarna och Cmore tillgång till.

Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders ons 12 feb 2020, 19:16

Luleå synas i hockeylabbet ikväll på sportkanalen 21.30.

Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Bamsefar tor 13 feb 2020, 12:56

Intressant

PP är verkligen en akilleshäl, övrig stat betydligt trevligare

https://hockeynews.se/articles/12999/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders tor 13 feb 2020, 12:58

Det var det dom gick igenom i hockeylabbet igår.

Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders lör 15 feb 2020, 10:04

Ska bli intressant om någon forward i Luleå kan höja sig och bli en ledande spelare här nu i slutet på säsongen.

Just nu ser det ut som att ingen i laget kommer göra mer än 35 poäng. Senast någon gjorde det var Klasen 13/14.

Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders mån 17 feb 2020, 12:31


Blinders

Antal inlägg : 5110
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet