Luleå Hockeys lag 2019/2020

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders88 i mån 03 jun 2019, 16:17

@bearjew skrev:På ett vis hoppas jag att Lundkvist får spela med Gustafsson i vinter.
Vore så oerhört bra för Nisses utveckling, som jag tror kan fortsätta stiga, ordentligt.

Ser honom dessutom som en lite vassare/spetsigare back än Sellgren - om än dem har sina olika styrkor.

Å andra sidan vore självklart Sellgren till vår trupp en enorm förstärkning.
Sellgren - Engsund kanske skulle kunna bli väldigt lyckosamt?
Det är nog en bra ide att sprida ut speltiden på backparen, så att Erik inte behöver snitta 25 min per match så kan han få snitta kanske 22-23 min istället. Gustafsson-Lundkvist hade varit ett mer offensivt hot och Engsund-Sellgren hade varit ett riktigt stabilt backpar, som man kan spela mot motståndarnas bästa spelare. Sondell-Jalvanti helt ok.

Blinders88

Antal inlägg : 853

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Blinders88 i tis 04 jun 2019, 11:10

Sanny Lindström skrev:Luleå:

Kommentar: Säsongen i fjol var en stor succé även om den slutade i en semifinalförlust mot Frölunda.
Att man nu ses som ett topplag har också gjort att man kan spänna bågen än högre och ser man på värvningarna förstår man att det finns en attraktionskraft och trovärdighet i Luleås satsning.

Det behövs: Jag tror inte man ska sitta still och hoppas på att Jesper Sellgren kommer tillbaka på samma sätt som man hoppades på Isac Lundeström i fjol.
Det bästa är att helt enkelt att räkna bort honom och värva en ny back. Om Sellgren sedan återvänder får det ses som en ren bonus.

Spelaren jag är mest nyfiken på: Visserligen är det tuff konkurrens om platserna men Filip Hållander har väldigt mycket i sig som jag tror att Thomas ”Bulan” Berglund kan få ut.
Det sägs att Pittsburgh, som äger rättigheterna till Hållander i NHL,  gav honom två val om han ville stanna kvar i SHL. Det ena var Luleå och det andra en icke namngiven klubb och anledningen sades vara dess ledarskap där ”Bulan” ansågs vara en tränare som bäst kunde förbereda Hållander för NHL.

Bästa nyförvärv: Jag har tidigare år upplevt att Luleå saknat djup på centersidan. Med värvningen av finske VM-guldmedaljören Arttu Ilomäki har man spetsat till den lagdelen rejält.

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/06/04/kan-bli-en-toppspelare-i-shl-kommande-sasong/

Blinders88

Antal inlägg : 853

Inlägg av bearjew i ons 12 jun 2019, 17:59

@bearjew skrev:På ett vis hoppas jag att Lundkvist får spela med Gustafsson i vinter.
Vore så oerhört bra för Nisses utveckling, som jag tror kan fortsätta stiga, ordentligt.

Ser honom dessutom som en lite vassare/spetsigare back än Sellgren - om än dem har sina olika styrkor.

Å andra sidan vore självklart Sellgren till vår trupp en enorm förstärkning.
Sellgren - Engsund kanske skulle kunna bli väldigt lyckosamt?

Min önskan ryktas gå i uppfyllelse.

Enligt Sportens uppgifter är Luleå Hockeys plan att han ska spela tillsammans med Erik Gustafsson nästa säsong.

Det oavsett om Jesper Sellgren återvänder eller inte.

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/lundkvist-till-new-york-men-bara-for-en-manad-nm5140022.aspx
bearjew
bearjew

Antal inlägg : 2364

Inlägg av Bamsefar i sön 16 jun 2019, 13:33

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 7540

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan