Henrik Stridh

+6
Puckad
Jonken
Blinders
Redbear
Dustin
Tony Moore
10 posters

Gå ner

Henrik Stridh Empty Henrik Stridh

Inlägg av Tony Moore tor 03 jan 2019, 23:25

Bra sagt, bra skrivet, ni får bilda er en egen uppfattning:

Stridh: "Blir så jävla trött på alla experter"

Henrik Stridh berömmer Isac Lundeström och Nils Lundkvist för sina insatser under JVM. Luleåtränaren skickar däremot en känga till experterna.

Mimmi Åkerlund
19:23 | 2019-01-03

Sporten får tag på Juniorkronornas assisterande tränare Henrik Stridh som är på väg hem från JVM i Kanada, tillbaka till vardagen i Luleå Hockey.

Besvikelsen efter uttåget mot Schweiz i kvartsfinalen har inte lagt sig.

– Nej, jag har inte sovit något. Jag har hållit på att planera hemresan och är fortfarande väldigt besviken. Men det är ju så här, man vet ju om det, det är små marginaler. Kvartsfinalen är egentligen den värsta matchen. Tar man sig förbi den så vet man att man spelar om medaljer. Även om vi inte var topptippade inför turneringen så hade man själv en förhoppning om att slåss om de ädlaste medaljerna. Det började ju så bra och det blir tufft när man förlorar, säger han.

Sverige, som vann gruppen, hade stora problem att komma upp i nivå mot Schweiz och lyckades aldrig överlista Luca Hollenstein som stoppade alla 41 skott.

– Jag har jättesvårt att säga vad det beror på. Inför matchen kändes det avspänt, men det är klart att det finns en viss anspänning när det vinna eller försvinna. Men jag tycker inte vi ska skylla på nerver eller sjukdomar. Vi kom inte upp i normal standard och varför vet jag inte.

Sverige låg under kvartsfinalen mot Schweiz med 2–0 inför den tredje perioden, som också blev slutresultatet. Isac Lundeström intervjuades i pausen, men C Mores expert Sanny Lindström var inte nöjd med 19-åringens svar på hur Sverige skulle ta sig tillbaka i matchen.

– Det andas inte pondus. Det är unga killar absolut, men det är ändå en spelare som spelat 15 NHL-matcher, det är 15 mer än jag gjorde i min karriär. Det är ändå en kille som ska ha någon form av pondus, tycker jag. Oroväckande. Den intervjun ger inte mig känslan att "Nu vänder vi det här, heja Sverige". Det gör det absolut inte, säger Lindström i C Mores sändning.

Stridh håller inte med Lindström:

– Han får ha sina åsikter. Jag bryr mig inte om vad han säger. Ibland blir jag så jävla trött på alla de där experterna som ska tycka saker hit och dit. Det är klart att man kan tycka att killarna ska vara proffsiga för att de spelat 15 matcher i NHL, men man får inte glömma att det är 19-20 år. De är långt ifrån färdiga hockeyspelare eller mediamässigt. Media vill alltid hitta något att sätta fingret på, men det är lite tröttsamt med sådana kommentarer.

Sveriges insats fick många rubriker och ordet fiasko användes flitigt av media – och spelarna själva.

– Tjusningen med JVM är att det berör så många. Det märker jag även på min egen telefon. När vi vann matcher fick jag en hel del sms och det tog en halvtimme att läsa allt, men i går kom det bara från nära och kära. Då var det inte så många som ville höra av sig. Det är tjusningen, men jag tycker någonstans att det måste finnas proportioner på vad man hackar på. Det är unga killar, och visst ska de kunna ta en viss del, men vi spelade flera bra matcher. Vi gjorde ingen bra match mot Schweiz, men killarna är inte odugliga för det.

Stridh vill i stället berömma både Isac Lundström och Luleåbacken Nils Lundkvist.

– Tittar man på turneringen i stort tycker jag "Nisse" gör det riktigt bra. Han får med beröm godkänt. Han har tagit ett stort ansvar i det defensiva spelet och spelat mycket boxplay. Det har varit roligt att se honom.

Han fick en annan roll jämfört med i Luleå.

– Ja, han har tagit för sig bra och vuxit med självförtroendet. Men mot Schweiz hade han, som resten av laget, inte sin bästa dag.

För Lundeström blev det fyra poäng (1+3) på fem matcher.

– Det är likadant med Isac. Han har också tagit ett stort ansvar i defensiva jobbet, åkt mycket skridkor och backcheckade bra. Många förväntar sig och tror att det är en frälsare som kommer och ska göra sju-åtta mål, men det funkar inte så. Det är otroligt skickliga spelare på den här nivån och ingen åker och gör som man vill. Elias Pettersson gjorde inte som han ville i fjol även fast han dominerar i vissa matcher i NHL i dag.

Stridh fortsätter:

– Insatsen mot Schweiz är vi inte på något sätt nöjda med, men jag tycker att vi inte ska ta bort allt killarna gjort.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Dustin tor 03 jan 2019, 23:49

Fint att han står upp för våra grabbar. Stridh känns som den perfekta assisterande tränaren till heta Bulan. Verkar vara en person som är lätt att tycka om.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Redbear tor 01 okt 2020, 11:23

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Blinders tor 01 okt 2020, 11:26

Bra med kontinuitet!

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Jonken tor 01 okt 2020, 12:39

Mycket bra!
Trion: Berglund, Stridh, Kyrö -är odiskutabelt; en av -om inte den bästa lagledningen i hela SHL. Grymt kompetent trio -som fungerar klockrent tillsammans. Fantastiskt att dessa tre tillsammans fortsätter att coacha Luleå hockeys A-lag.

Det är just tack vare dessa kontrakt på kvalitativa ledare som är en stor orsak till att Luleå Hockey är var är idag. Tack vare detta kan Luleå Hockey även i fortsättningen (i princip) räkna med att; både få ut maximal kapacitet -och en positiv utveckling från spelare man väljer erbjuda kontrakt åt.

TB, HS, RK = Professionell resultat garanti!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Blinders ons 24 nov 2021, 11:35

Stridh förlänger ytterligare två år. Så fram till 2024/2025.
Ett år längre än Bulan, är Stridh vår framtida huvudtränare?

https://www.luleahockey.se/article/5ysmakwdd-30c4d/forlangt-med-henrik-stridh

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Redbear and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Puckad ons 24 nov 2021, 15:49

Bra!
Minst sagt intressant med olika kontraktslängder. Något för konspirationsteoretiker att fundera över.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Hankburger ons 24 nov 2021, 15:54

Blinders88 skrev:Stridh förlänger ytterligare två år. Så fram till 2024/2025.
Ett år längre än Bulan, är Stridh vår framtida huvudtränare?

https://www.luleahockey.se/article/5ysmakwdd-30c4d/forlangt-med-henrik-stridh

Kan så vara.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Urken ons 24 nov 2021, 15:58

Jag gillar Stridh.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Wolfhunter ons 24 nov 2021, 16:41

Bra kille. Bra förlängning. Dom har alltid haft lite olika kontraktsslut på våra tränare seaste åren. Gissar att de vill ha kontinuitet på verksamheten. Slutar Bulan ska den ev nya ha Stridh och kanske nån av de andra kvar och slutar Stridh står Bulan kvar. Gissar jag. Fast visst. Stridh kanske är den tänkta efterträdaren, den dagen då Bulan gör nåt annat. Fast har svårt att tänka mig ett Lulebås utan Bulan numera Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Bamsefar ons 24 nov 2021, 16:47

Bra där, ser Stridh som lite förnuftets/eftertänksamhetens motvikt mot en ibland ngt affekterad Bulan. Verkar komplettera varandra bra.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Wolfhunter and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Jonken ons 24 nov 2021, 20:30

Kan bara instämma: Grymt roligt att Henrik Stridh fortsätter i ledarstaben. Otroligt professionell -samt uppskattad person i föreningen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Tony Moore ons 29 nov 2023, 15:09

Källa https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/avslojar-efter-bulans-besked-nu-har-stridh-bestamt-sig/j8e0gv4j

.." Nu har han meddelat föreningen att han kommer fullfölja kontraktet.

Det betyder att staben runt Thomas Berglund, som hade en liknande klausul, men också har bestämt sig för att stanna i Luleå Hockey, kommer se ut på samma sätt nästa säsong."...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, Blitzwagen and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Henrik Stridh Empty Sv: Henrik Stridh

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet