Carl Mattsson

+18
farre
Snikne Ville
GustenA
Hedanders
Dustin
Lehto
Monco
Jokerman ll
Wolfhunter
Donowitz
Jokerman
Dilox
Old Brooklyn
Blinders
Micke80
Lars158
Puckad
Tony Moore
22 posters

Gå ner

Carl Mattsson Empty Carl Mattsson

Inlägg av Tony Moore ons 17 okt 2018, 21:36

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Puckad lör 20 okt 2018, 23:21

Calle får inte glömmas när vi slutit oss samman och börjar leverera samtidigt som vi fyller sjukstugorna till bredden.
Grymt bra insatser under hösten!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Lars158 sön 21 okt 2018, 00:16

Calle är helt klart någon man måste ha i beaktning när man sätter nästa säsongs kontrakt för LHF.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Micke80 sön 21 okt 2018, 05:15

Av det man ser skulle det absolut kunna bli en spelare att bygga upp och sen bygga runt i många år.
Våra så kallade trotjänare (Fabbe/Foppa) börjar ju bli till året komna och någon ska ju ta vid när de är borta.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Blinders tor 01 nov 2018, 13:09


Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Old Brooklyn tor 01 nov 2018, 13:16

Grattis, och det var välförtjänt. Han känns självklar i fjärdelinan och är nyss fyllda 19 år. Man ska aldrig säga aldrig, men NHL känns inte nära. Det här kan vara en snubbe som stannar i förenigen under lång tid. Kan helt klart vara värt att lägga lite krut på honom. Utvecklingskurvan lär fortsätta uppåt under flera år framöver.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Blinders tor 01 nov 2018, 13:23

En fullgod ersättare till Fabrcius/Forsberg.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Dilox lör 23 feb 2019, 13:45

Mitt öra har hört att Mattsson förlänger med 2 år.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Jokerman mån 25 mar 2019, 19:37

Kent Wikström Norrbottens Media:

Luleå Hockey har fyra stycken slutspelsdebutanter; Jesper Sellgren, Austin Farley, Niklas Rubin och Carl Mattsson.

Carl Mattsson fick under säsongen sitt första seniorkontrakt. Han gillar det han har fått erfara så här långt i slutspelet.

– Det har varit över förväntan. Inramningen är väldigt speciell och det känns att det är slutspel även för fansen, säger Mattsson.

Vad är det som är över förväntan?

– Det är betydligt mycket mera kul. Att det är mycket gruff på isen ser jag inte som något konstigt. Det är väl så det ska vara i slutspel.

Vem gruffas du mest med?

– Jag har väl ingen som jag irriterar mig lite mer än någon annan.

Tror du att någon är förbannad på dig?

– Nej jag tror inte det, men samtidigt vet jag inte. Jag spelar med ganska högt tempo där jag checkar och tacklar så kanske ändå, men inget jag har märkt av, säger Mattsson slutligen.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Old Brooklyn ons 19 feb 2020, 12:13

Vad är status på Mattsson egentligen?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Jokerman ons 13 jan 2021, 12:43

Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.

Forza Mattsson!!

Stålmannen

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Blinders ons 13 jan 2021, 12:58

Jokerman skrev:Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.

Forza Mattsson!!

Stålmannen

Ja, en härlig kedja, med bra rörelse.
Tekar bra gör då han inte.
Bara vunnit 32,14 % av sina tekningar, bland de sämsta i hela SHL.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Jokerman ons 13 jan 2021, 14:46

Blinders88 skrev:
Jokerman skrev:Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.

Forza Mattsson!!

Stålmannen

Ja, en härlig kedja, med bra rörelse.
Tekar bra gör då han inte.
Bara vunnit 32,14 % av sina tekningar, bland de sämsta i hela SHL.
Där ser man, förlorade lite väl mycket tek i början antar jag. Med ett bättre självförtroendet (=fler bra prestationer) så kanske vi kan se en förbättring även där Question
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Blinders ons 13 jan 2021, 15:07

Jokerman skrev:
Blinders88 skrev:
Jokerman skrev:Mattssons första mål 20/21 kom igår mot LHC. Funkar bra ihop med Lysell och Muzik. Tekar bra.

Forza Mattsson!!

Stålmannen

Ja, en härlig kedja, med bra rörelse.
Tekar bra gör då han inte.
Bara vunnit 32,14 % av sina tekningar, bland de sämsta i hela SHL.
Där ser man, förlorade lite väl mycket tek i början antar jag. Med ett bättre självförtroendet (=fler bra prestationer) så kanske vi kan se en förbättring även där Question
Yes, får säkert bra tips av Tyrväinen och Ilomäki.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Donowitz tor 14 jan 2021, 09:59

Hoppas verkligen att Mattsson får förlängt och att det inte blir en liknande situation som med Bryggman. Tror verkligen på denna kille bara han får förtroende och att man har tålamod.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Tony Moore, Jonken and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Wolfhunter tor 29 apr 2021, 19:15

Höjde sig rejält under andra halvan av säsongen och i slutspelet.
Bra förlängning av en kille jag tror vi kommer få följa i många år i den vackraste av tröjor Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Tony Moore, PM, Jonken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Jokerman ll tor 30 sep 2021, 18:58

Grattis Carl på 22-årsdagen Älska
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Lars158 sön 15 maj 2022, 11:59

Tycker Mattson gjort en bra säsong. Den bästa spelaren i final 7?
Fart och räckvidd som är bra.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

LulefanGBG and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Wolfhunter sön 15 maj 2022, 12:07

Lars158 skrev:Tycker Mattson gjort en bra säsong. Den bästa spelaren i final 7?
Fart och räckvidd som är bra.
Det håller jag verkligen med om. Har en väldigt bra förmåga att skydda puck och bidra stort till att vår fjärdekedja kunnat checka fast motståndaren ett antal ggr i anfallszonen.
Riktigt bra utveckling.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Lars158 sön 15 maj 2022, 12:26

Wolfhunter skrev:
Lars158 skrev:Tycker Mattson gjort en bra säsong. Den bästa spelaren i final 7?
Fart och räckvidd som är bra.
Det håller jag verkligen med om. Har en väldigt bra förmåga att skydda puck och bidra stort till att vår fjärdekedja kunnat checka fast motståndaren ett antal ggr i anfallszonen.
Riktigt bra utveckling.
Ja puckstark. Delar ut nån tackling då och då. Väger av fint

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Wolfhunter sön 15 maj 2022, 12:56

Lars158 skrev:
Wolfhunter skrev:
Lars158 skrev:Tycker Mattson gjort en bra säsong. Den bästa spelaren i final 7?
Fart och räckvidd som är bra.
Det håller jag verkligen med om. Har en väldigt bra förmåga att skydda puck och bidra stort till att vår fjärdekedja kunnat checka fast motståndaren ett antal ggr i anfallszonen.
Riktigt bra utveckling.
Ja puckstark. Delar ut nån tackling då och då. Väger av fint
Har ju delat ut en del offensiva tacklingar för att skydda puck, som få klarar av. Cred!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Monco mån 23 maj 2022, 20:57

Ja, jag tror han börjar vara redo för en plats högre upp i kedjorna och han får gärna ta en plats framför mål i en pp-formation. Han har lite tyngd och kan även plocka upp lösa puckar runt mål och i sarghörnen. Jag tror inte han är lika lätt att flytta på som exempelvis Shinnimin är.

Monco

Antal inlägg : 305
Join date : 15-04-02

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Blinders tor 02 jun 2022, 10:30

Borde användas mer i boxplay. Finns bättre BP-spelare i laget men spelar man i fjärdelinan tycker jag man ska spela i BP på heltid.

BP1:

Berglund - Brännström

Gustafsson - Sellgren (Eller Pyrochta om man vill spara Sellgren för offensiva minuter)

BP2:

Tyrväinen - Mattsson

Engsund - Själin

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Lehto sön 29 jan 2023, 16:58

Länge sedan det skrevs något här.
Såg detta av en slump på NSD idag:
Speltiden har varit begränsad för Carl Mattsson efter värvningarna av Mario Kempe och Tomi Sallinen. Luleå Hockey har, enligt mina källor, erbjudit den 23-årige forwarden ett nytt kontrakt. Men jag vet att det finns intresse från allsvenska klubbar och en av de andra klubbarna i SHL och han uppges vilja avvakta.

Vet inte riktigt vad man ska tycka om Mattsson, kanske läge att han försöker med nått i en ny miljö?
Inte för att han är dålig men, ja jag är kluven. Får väl se vad Skuggan tänkt ställa upp för lag
Blir Rask å Sallinen kvar så finns verkligen inget utrymme för Mattsson också som redan konkurrerar med #14 typ.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Dustin sön 29 jan 2023, 17:11

Blir Rask och Sallinen kvar måste någon avgå.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

pingu, LulefanGBG, Pajala, Dundernisse and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Hedanders sön 29 jan 2023, 17:18

Jag tänker att Mattsson kan ta Sallinens plats i en fjärdekedja. Tycker vi ska satsa mer på Carl. Jag tycker inte han har gjort bort sig när han har fått spela. Sen är han ju härifrån.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Dustin sön 29 jan 2023, 17:21

Tycker det är väldigt märkligt att man erbjudit kontrakt till en spelare man inte verkar ha förtroende för ö.h.t.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Donowitz sön 29 jan 2023, 19:05

Han skulle må så mycket bättre av att byta miljö, logga mer istid och även få förtroende i andra spelformer.

Om det nu stämmer att han erbjudits ett kontrakt, så hoppas jag verkligen att man har för avseende att låna ut honom.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av GustenA sön 29 jan 2023, 19:46

Tycker det är märkligt att LHF inte kan bereda plats åt en ung lokal förmåga som är SHL-mässig och förmodligen ganska billig.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Snikne Ville sön 29 jan 2023, 19:49

Borde ju vara intressant för det lag som tar klivet upp.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av farre sön 29 jan 2023, 19:51

Dustin skrev:Tycker det är väldigt märkligt att man erbjudit kontrakt till en spelare man inte verkar ha förtroende för ö.h.t.

Det är just de här förlängningarna som gör att vi inte har en fungerande slussning av juniorer i till A-laget.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, Donowitz, Kanellängd and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av JuniorX sön 29 jan 2023, 22:26

Sättet som man har slussat in Mattsson är lika märklig som behandlingen av Ward initialt. Rimligen måste han se över sina alternativ då. Jag tycker det en riktigt dålig matchning utav honom.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Tony Moore sön 02 apr 2023, 18:01

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Polyfemos lör 27 maj 2023, 01:08

Vad händer med Calle? Det finns fortfarande utvecklingspotential.
HA, utlandet eller MoDo?
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1647
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Serkan122 lör 27 maj 2023, 01:45

Polyfemos skrev:Vad händer med Calle?  Det finns fortfarande utvecklingspotential.
HA, utlandet eller MoDo?
”Det blir som väntat spel i den finska ligan för Carl Mattsson nästa säsong. Vilken klubb det är agenten Erik Wallström har förhandlat med under våren har dock varit okänt. Tills nu. Enligt mina källor handlar det om Vasa. Även Linus Fröberg vill utomlands. Det var ett bud från Schweiz han hoppades på. Men något sådant har inte kommit. Det finns däremot klubbar i Finland och Tyskland som är intresserade av honom och beredda att betala hyggliga pengar. Inom Luleå Hockey har de också räknat bort honom.”
Från NSD.

Serkan122

Antal inlägg : 2680
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Tony Moore lör 27 maj 2023, 18:33

Tror Calle kommer må bra av lite "N-S hockey" i Liiga.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av håkke tor 27 jul 2023, 12:20

Från Kuriren Ishockey 25 juli 2023 12:16

Luleå Hockey ville behålla honom, men redan på måndag startar det nya hockeylivet i Vasa för Carl Mattsson. Här berättar han om uppbrottet från Luleå och varför han flyttar. ”För att få ut all skill så tror jag att jag behöver spela mer”, säger han.

Det är en riktig svenskklubb i Finland som Carl Mattsson kommer till. Arvidsjaursonen Axel Holmström, vars pappa Urban Wikberg tränade Mattsson under juniortiden i Luleå, och sex andra svenska lirare finns i truppen.

På måndag drar äventyret i gång. Då går Vasa på is och Mattsson åker till sin nya hemstad för andra gången.

– Jag och sambon har varit där över en helg och kikat lite nyligen. Så vi har lite kännedom från den trippen, säger Carl Mattsson.

Det blev sammanlagt fem säsonger i Luleå Hockeys A-lag för Sunderbyprodukten. Under förra säsongen började han att förhandla med Luleå om en förlängning. Klubben ville ha kvar honom och erbjöd honom ett kontrakt. Själv valde han till slut en annan väg.

– Vi pratade lite titt som tätt om hur båda såg på det. Någonstans kom jag väl fram till att för mig just i det här läget är jag ute efter att finna lite mer speltid och utvecklas i en lite snabbare takt än vad jag har gjort, säger han och fortsätter:

– Det känns som att jag har kört fast lite grann i både min roll och min utveckling sportsligt. Jag har trivts otroligt bra i föreningen. Det är mest med den sportliga biten som jag känner att jag har ett steg till i mig. Jag tror att det här klivet kommer att göra väldigt gott för mig i min utveckling.

Det var inget lätt beslut att ta för den 23-årige forwarden.

– Jag har ju som sagt inte haft något klart förrän nyligen. Jag har varit ganska öppen med mina tankar inför både en flytt och att skriva med Luleå. Jag har gått lite fram och tillbaka, men till slut tog jag det här beslutet.

Det tar lite i hjärtat att lämna Luleå?

– Ja absolut. Jag har ju allt i den här staden egentligen. Familjen, vänner och jag har växt upp här. Jag har spelat i Luleå i sammanlagt åtta säsonger. Det är klart man har ett speciellt känslomässigt band till Luleå. Det är ofrånkomligt såklart. Luleå kommer alltid vara där jag började lira och jag har följt dem hela min barndom. Det är klart att det blir speciellt att flytta härifrån.


I Luleå har han nästan hela tiden spelat i fjärdekedjan och senaste säsongen hade han ett snitt på 7.28 i speltid per match.

– Jag har alltid köpt den roll man får och det tycker jag man ska göra. Jag strävar alltid framåt och kommer aldrig att vara nöjd för då tror jag att man kommer tappa i utveckling. Jag känner att jag har mer i mig än vad jag får ut. För att få ut all skill så tror jag att jag behöver spela mer. I mitt läge i alla fall. Jag tror att speltiden är otroligt viktig under de här åren där jag är just nu, mellan 20 och 25 som är riktiga utvecklingsår. Jag känner att ett snitt på kring sju minuter per match är lite för lite för mig.

Känner du någon besvikelse över att du inte har fått spela mer och fått fler chanser?

– Det är väl klart att man önskar ju alltid mer speltid. Men det är svårt att säga för mig att man inte har fått nog med chanser. Kanske har man fått det och kanske har man inte det. Jag har krigat på och gjort mitt yttersta. Jag har fått de chanser jag har fått.

Carl Mattsson säger tack och farväl till Luleå Hockey för den här gången. Han fortsätter karriären i finländska Vasa.

Han hade fler klubbar att välja på, men säger att det var möjligheterna att utvecklas som gjorde att han valde Vasa.

– Jag har hört väldigt bra saker om organisationen och att det är en bra fanbase. Att de tar hand om sina spelare och utvecklar sina unga spelare bra också.

Mattsson tror att spelstilen i Finland, där lagen mer backar hem och tempot inte är lika uppskruvat som i SHL, kommer att passa honom.

– Jag har en bild av vad jag strävar mot och hur de ser på mig. De ser en potentiell uppsida i det offensiva spelet och även det jag har visat i mina professionella år med en roll i fjärdelinan. Jag skulle se mig själv som en bra tvåvägspelare med en offensiv uppsida och det är väl den bilden de har fått av mig också. Vi har klaffat rätt bra, jag och föreningen.

Han stänger inte dörren till att återvända till i Luleå i framtiden.

– Jag tycker vi har haft en bra dialog (efter beslutet att lämna) också. Vi vet var vi har varann och har bra kontakt. De tränare som är där nu har jag haft i alla fem år. Det är inga problem att prata med dem. De vet var de har mig och vad de får ut av mig. Jag vet vad jag får ut av dem. Jag tycker vi har haft en väldigt bra vidare kontakt. Det har inte varit några oklarheter från deras eller mitt håll.
håkke
håkke

Antal inlägg : 47
Join date : 13-09-01
Ort : LULEÅ

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Carl Mattsson Empty Sv: Carl Mattsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet