SHL 2018/2019

Gå ner

SHL 2018/2019

Inlägg av Admin i ons 12 sep 2018, 21:10

Diskussionstråd för allt som rör SHL säsongen 2018/2019.
Admin
Admin

Antal inlägg : 722

http://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Jonken i lör 15 sep 2018, 01:14

Tippade just tabellen för grundserien säsongen 18/19. Här lite hur jag tänker om SHL-lagen som deltar:

1. Växjö.
Ruskigt stabila över varje lagdel. Skall nog mycket till för att de skall goofa bort ännu en grundserie seger. Hallams jobb är ju hur trevligt som helst med fet plånka!

2. Luleå:
Jag tror stenhårt på oss i år. Vi har inte det mest namnkunniga laget på pappret; men vi har helt klart en av de mest talangfulla. Nu har Bulan fått behålla det han önskat + adderat det han saknat. Detta + "tillsammans" kommer ge resultat!

3.) HV71:
Stabil, rutinerad SHL-klass rakt igenom. Några bast mycket på många spelare -för att hålla topp rakt igenom hela grundserien.

4.) Djurgården:
Tok intressant -med en helsvensk trupp. Lite frågetecken för hälsan hos nyckel spelare -sett över 52 matcher.

5.) Färjestad:
Grymt imponerande åldersstruktur på truppen. Grymt med talang bland backar och forwards. Två nya burväktare. Inget större fan av Johan Pennerborns ledarskap.

6.) Rögle:
Tror att Ängelholms gänget kommer att bli en positivare överraskning -än vad många andra tror. För första gången verkar varje individ i klubben vara med och ro i samma takt.

7.) Skellefteå:
Helt klart kapacitet att hamna betydligt högre upp än så här. Är mycket tveksam till Västerbottningarnas spetsvärvningar. Ny avlastare i Tommy Samuelsson på hetlufts ventilerna i tränarstaben.

8.) Brynäs:
Tommy Sjödin & Co har i princip kört parodi med spelsystem under försäsongen. Bra backsida. Levererar inte de nya utländska spetsen; kommer det inte att bli vackert här. 3 keeprar. Vem står?

9.) Frölunda:
Rönnbergs luftslott fick sig en rejäl knäck förra säsongen. Jag tror att det kommer att fullbordas denna säsong. Mycket patriotiskt snack och fräna kommentarer. Betydligt mindre verkstad.

10.) Linköping:
Tommy Jonsson skall få den utökade utländska spetsen att dra detta. Tillåt mig tvivla! LHC är inte direkt kända för att göra spelare bättre de senaste säsongerna.

11.) Örebro:
Niklas Sundblad kommer verkligen att få göra skäl för lönen här! Man har i år kryddat sin främlingslegion med ny spets -med enorma personliga egon. Spelare som i första hand jagar kronor och ören -istället för pucken. Kraschlandning kommer bara vara förnamnet här!

12.) Malmö:
Givetvis enormt tyngda av föreningens negativa ekonomiska resultat -när det gäller värvningar. Brunkar gäng modell värre -med en bra keeper. De skånska R:en i "ruskigt besviket att inte Percy åter håvade in"; kommer nog höras bland sittbänkarna på Malmö Stadium (Malmö FF:s tempel).

13.) Timrå:
Ett i princip omöjligt uppdrag för "Nubben" och Fredrik Andersson. Tvingas betala "hejdå -pengarna" till Karlskrona; och fixa ihop något som inte blir utskämt i SHL. Men jag tror att viljan och utvecklingen hos de unga (som kommer att få spela) -kommer att medföra att klubben undviker jumboplatsen.

14.) Mora:
Bra målvakt som åter kommer att behöva stå på huvet från september till mars. Inte bara det: Mats Lusth måste även få de övriga laget att täcka skott med suspen före kväll efter kväll. Alla nio(!) utländska skall även förstå detta. Lusth & Masuhr lär behöva en megafon -och en bandspelare i omklädningsrummet.
Jonken

Antal inlägg : 2728

Inlägg av icemask i tis 25 sep 2018, 21:45

SHL vill att lagens säkerhetsansvariga ska kontrollera banderoller hos fansen, de gillar tydligen inte att fansen skanderar, SHL hockeymördare !

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
icemask

Antal inlägg : 3150

Inlägg av Puckad i tis 25 sep 2018, 22:17

@icemask skrev:SHL vill att lagens säkerhetsansvariga ska kontrollera banderoller hos fansen, de gillar tydligen inte att fansen skanderar, SHL hockeymördare !

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
Då måste man sluta försöka ta livet av liga-systemet.
- Simple as f*ck.
Puckad

Antal inlägg : 4869

Inlägg av Rikky i ons 26 sep 2018, 00:09

Aftonbladet hade en ganska bra artikel skrivet om SHLs försök att få bort protester mot sin utveckling av hockeyligan. Citerar in slutet som det var bra kläm på.

Det räcker nu.
Det räcker nu, SHL.
Det räcker nu, Jörgen Lindgren.
Ta banderoller i beslag, logga in på Twitter och åsiktsregistrera, lobba för era licenser och ert förbannade ”kund”-tänk, men en sak kommer ni aldrig att komma åt;
Våra struphuvuden, våra hjärtan, vår passion.
På torsdag kommer ”SHL – HOCKEYMÖRDARE!” dåna på SHL-arenorna på ett sätt ni inte trodde var möjligt, och när ni går och lägger er på kvällen ska ni tänka på följande;
Det finns ett sätt till.
Fortsätter det så här kommer vi inte komma alls.
Sov gott, hockeymördare.
Rikky

Antal inlägg : 611

Inlägg av Old Brooklyn i tor 27 sep 2018, 11:35

@Rikky skrev:Aftonbladet hade en ganska bra artikel skrivet om SHLs försök att få bort protester mot sin utveckling av hockeyligan. Citerar in slutet som det var bra kläm på.

Det räcker nu.
Det räcker nu, SHL.
Ta banderoller i beslag, logga in på Twitter och åsiktsregistrera, lobba för era licenser och ert förbannade ”kund”-tänk, men en sak kommer ni aldrig att komma åt;
På torsdag kommer ”SHL – HOCKEYMÖRDARE!” dåna på SHL-arenorna på ett sätt ni inte trodde var möjligt, och när ni går och lägger er på kvällen ska ni tänka på följande;
Det finns ett sätt till.
Sov gott, hockeymördare.

Samtidigt så sätter väl detta fingret på vad som görs fel från fansens sida?

Det står ingenstans något om att banderoller ska beslagtas, vilket de i och för sig givetvis ska kunna göras. Ett exempel på en banderoll som borde beslagtagits är väl den där LHC-fans hånade en död HV-supporter.

Det står ingenting om "åsiktsregistrering" i SHL:s mejl. Det står att man ska utröna vad missnöjet består i så att man kan ge fansen rätt information.

Missförstå mig rätt, jag tycker på inget sätt att SHL har gjort ett fläckfritt arbete, eller står på SHL:s sida i den här frågan, men jag tycker nog att fansgrupperingarna också får granska sig själva. Har vi rätt information? Tolkar vi saker överdrivet? Finns det andra sätt att kommunisera med SHL utan att ropa att de är hockeymördare?
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4110

Inlägg av Määk i tor 27 sep 2018, 13:41

@Old Brooklyn skrev:
@Rikky skrev:Aftonbladet hade en ganska bra artikel skrivet om SHLs försök att få bort protester mot sin utveckling av hockeyligan. Citerar in slutet som det var bra kläm på.

Det räcker nu.
Det räcker nu, SHL.
Det finns ett sätt till.
Sov gott, hockeymördare.

Samtidigt så sätter väl detta fingret på vad som görs fel från fansens sida?

Det står ingenstans något om att banderoller ska beslagtas, vilket de i och för sig givetvis ska kunna göras. Ett exempel på en banderoll som borde beslagtagits är väl den där LHC-fans hånade en död HV-supporter.

Det står ingenting om "åsiktsregistrering" i SHL:s mejl. Det står att man ska utröna vad missnöjet består i så att man kan ge fansen rätt information.

Missförstå mig rätt, jag tycker på inget sätt att SHL har gjort ett fläckfritt arbete, eller står på SHL:s sida i den här frågan, men jag tycker nog att fansgrupperingarna också får granska sig själva. Har vi rätt information? Tolkar vi saker överdrivet? Finns det andra sätt att kommunisera med SHL utan att ropa att de är hockeymördare?

SHL kan på intet sätt göra rätt för att göra vissa supportrar nöjda och samtidigt tjäna pengar. Det måste finnas en mellanväg där läktarkulturen lever och också för en modern hockey som vissa verkar vara så hårt emot. För vi vill väl fortsatt vara en av världens attraktivaste ligor? Sen kommer ju vissa aldrig bli nöjda oavsett hur det blir för att det är jävligt punk att ta på sig offerkoftan och köra läktarprotester och dylikt.

För övrigt tycker jag man börjar med att försöka föra en dialog om saker och ting. Där man kanske kan nyttja SLO och vår egen VD till att börja med. Når man inte fram kan man väl fundera på protester osv.

Määk

Antal inlägg : 1567

Inlägg av Tony Moore i tis 02 okt 2018, 22:36

Hans "nånstanch" Abrahamsson från AB tycker till om SHLs ego.. Lyssna mellan 3:00 å drygt 20 minuter.
Kan säga att jag håller med Hans i det mesta, SHL måste inse att man måste hjälpa svensk hockeys plantskolor Div.1 och HA, annars dör hockeyn svältdöden inom 10-20 år..
SHL har större ekonomiska muskler än förbundet, dela med sej av alla tv miljoner, ex. öronmärka pengar nedåt till utrustning, resor, ersättning förlorad arb.inkomst.
Dessutom, hur SHL behandlar sina "ståplatskunder" i bl.a nya burar..
Tony Moore

Antal inlägg : 2231

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Urken i tis 02 okt 2018, 22:51

Fast det där med burar.. kan förstå det. Där får ståplats skylla sig själva (ja, varenda en som inte pekar ut förövarna när de kastar in diverse saker). Hände en gång i Gävle när jag var på match. Någon bakom mig kastade en banger mot en funktionär. Hade jag sett vem det var, hade jag pekat ut personen på en gång. De som dock såg vem det var, gjorde det inte.
Urken

Antal inlägg : 13528

http://luleahockey.se/

Inlägg av Jokerman i tor 11 okt 2018, 09:41

Jokerman

Antal inlägg : 504

Inlägg av Old Brooklyn Idag på 13:36

Old Brooklyn

Antal inlägg : 4110

Inlägg av Ferros Idag på 14:10

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Ferros

Antal inlägg : 2202

Inlägg av Määk Idag på 17:03

@Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Enig.
Nu när Jörgen väl avgår så gnälls det iaf. För det ska alltid gnällas på SHL och hardcore-supportrar älskar att vara offer för produkten. Protestera och demonstrera är det viktigaste. Säger SHL något man mot förmodan gillar är det en dold agenda. Tröttsamt.

Määk

Antal inlägg : 1567

Inlägg av Hankburger Idag på 18:40

@Ferros skrev:

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.
Hankburger

Antal inlägg : 1412

Inlägg av Rönken Idag på 18:48

@Hankburger skrev:
@Ferros skrev:

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.
Rönken

Antal inlägg : 17509

Inlägg av Hankburger Idag på 18:50

@Rönken skrev:
@Hankburger skrev:
@Ferros skrev:

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.

Kanske det. Har inte heller direkt grund för ett uttalande om han personligen... SHL däremot har börjat drivas åt helt fel håll och då har Lindgren ett stort ansvar. Kanske han är orsaken till detta? Kanske inte...
Hankburger

Inlägg av Rönken Idag på 18:59

@Hankburger skrev:
@Rönken skrev:
@Hankburger skrev:
@Ferros skrev:

Kanske det. Har inte heller direkt grund för ett uttalande om han personligen... SHL däremot har börjat drivas åt helt fel håll och då har Lindgren ett stort ansvar. Kanske han är orsaken till detta? Kanske inte...

Ja jo, fast SHL är ju klubbarna själva, så vem som är VD spelar ingen roll så länge klubbarna vill ha den här utvecklingen.
Rönken

Antal inlägg : 17509

Inlägg av Hankburger Idag på 19:09

@Rönken skrev:
@Hankburger skrev:
@Rönken skrev:
@Hankburger skrev:
@Ferros skrev:

Ja jo, fast SHL är ju klubbarna själva, så vem som är VD spelar ingen roll så länge klubbarna vill ha den här utvecklingen.

Så det är klubbarna själva som vill få fram dessa krav så som ökat eget kapital, arenakrav och plusresultat? Som vill reglera vad supportergrupper säger på Facebook? Förbjuda banderoller på H-läkataren? Jag betvivlar det.
Hankburger

Inlägg av Ferros Idag på 19:45

@Hankburger skrev:
@Rönken skrev:
@Hankburger skrev:
@Rönken skrev:
@Hankburger skrev:
@Ferros skrev:

Så det är klubbarna själva som vill få fram dessa krav så som ökat eget kapital, arenakrav och plusresultat? Som vill reglera vad supportergrupper säger på Facebook? Förbjuda banderoller på H-läkataren? Jag betvivlar det.

Det är klubbarna som är SHL. Lindgren företrädde klubbarnas intresse.

Ferros

Antal inlägg : 2202

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet