Lulefans

Gå ner

Lulefans

Inlägg av Jokerman i tis 14 aug 2018, 10:28

Luleå är vårat lag
När dom spelar är det drag

Vi är Sveriges bästa klack
Alla andra dom är pack

Guldet går till Luleå
Det ska ingen annan få

Efter guldet ska vi fira
Ner på puben hinka bira

Ni kan inte stoppa oss
Lulefans e vi förstås

Lulefans

Lulefans e vi förstås

Ta bort bokstaven å i Lulefans

Na-na-na-naaa-na-na-na-na-na

LULEFANS!!!

Jokerman

Antal inlägg : 543

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Lulefans

Inlägg av Jokerman i tis 14 aug 2018, 11:13

Inga konstigheter

Jokerman

Inlägg av bearjew i tis 14 aug 2018, 13:13

@Jokerman skrev:

Inga konstigheter

Premiärmarschen 2018
Lördag 15 September 13:00 - Stadsparken Luleå.

Stålmannen
bearjew

Antal inlägg : 2064

Inlägg av Jokerman i ons 15 aug 2018, 09:29

Lulevisan
av
Kristofer Börlin

Dom unga dom drömmer sig härifrån
Att stå på egna ben bortom dimridån
När kommunpolitikern gör en ung man besviken
Inga pengar till kulturen och musiken

Över banken mot den svalande del av stan
Delad av rika och fattigmannens barn
I en driva av snö ligger Anders för att dö
Efter benz och axel f och subutex

I en kvart i 34 I
När han vill fly tömmer han grisen och går dit
Han är alltid väldigt trevlig, frågar: Hej hur står det till?
Ge mig en gubbe av det renaste vitt som finns

Snart går solen upp över Gültzauddens tak
Snart smälter isarna som hållt Lule i sitt tag
Ja det vallfärdas till skylten i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn

Aldrig kan vinnarn få nog av förlorarn
Aldrig får vännerna du har se dig svag
I en ömkande tid sitter chefen med pistolen
När du minst anar är du varslad och förlorad

Och den trygghet som en gång var din slav
Är nu som bortblåst och var är du idag
Du måste lära dig att leva utan lyxen och behagen
Du måste leva utan materialen och kraven

Men vem är Anders att säga till dig
Hur du ska klara våran tids finansmän
Ja, vem är han att förklara hur livet kommer te sig
När allt han gör är att fly och ej bete sig

Och finns det ett hopp att finna
Finns det nån tro på den tid som en gång var
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna

Kan du förena dig med en likasinnad
Vågar du verka i en lust att slå dig fri
Kan du lita på dig själv när det kommer till att springa
När allt du har är du jag som vi

Denna visa den handlar om min stad
Om gamla vänner och dom som än finns kvar

Om dom som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
och säger: Hey, vi håller på Luleå

Om dom som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
och säger: Hey, vi håller på Luleå

Älska
Jokerman

Inlägg av Tony Moore i mån 24 sep 2018, 12:43

Värt att uppmärksammas!
Tony Moore

Antal inlägg : 2284

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Jokerman i tis 25 sep 2018, 20:42

@Tony Moore skrev:Värt att uppmärksammas!

ståpäls!

kanonjobb av samtliga!

Älska

jävla bra musik också - tungt, tungt, tungt

Jokerman

Inlägg av Tony Moore i tis 25 sep 2018, 22:18

Tony Moore

Antal inlägg : 2284

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Jokerman i tis 25 sep 2018, 22:29

ingen jävla ordning på den här säsongen

-fram med halsdukarna!

-sjung Vårat Gäng!

Stålmannen
Jokerman

Inlägg av rasbiologen i tis 25 sep 2018, 22:41

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
I mejlet uppmanas klubbarnas säkerhetsansvariga att ”kontrollera banderoller” inför veckans matcher. Vad menas med det?

– Att precis som alltid se till så att tävlingsbestämmelserna gällande flaggor och banderoller fullföljs, vilket inte alls är konstigt.

Det låter ju som att ni vill stoppa just ”SHL – hockeymördare”-banderoller?

– Nej, nu vrider du på sanningen här. Det här handlar, som jag sa tidigare, i grund och botten om att se till att fansen har rätt information.

Skummade igenom tävlingsbestämmelserna för 18/19 och  det som kändes närmast var:

§ 2:7 FÖRENINGSARRANGEMANG
Föreningsarrangemang ska genomföras i enlighet med svensk lag, myndigheters beslut och
tillämpliga föreskrifter.

Tillämpliga föreskrifter har jag noll koll påm men det känns som att detta kommer ha motsatt verkan.
Jag vet vad jag kommer ha på tungan på torsdag iaf.
rasbiologen

Antal inlägg : 679

Inlägg av Lulefan i ons 26 sep 2018, 12:07

Förstår inte problemet. Om man faktiskt läser mejlet så ser man ju att SHL försöker öka kommunikationen och vill få reda på vad man har för kritik. Att ignorera det och fortsatt bara klaga känns lite löjligt.

Ibland känns det som att man bara vill gnälla för gnällandets skull och känna sig lite rebelliska.

Mejlet finns att läsa på Expressen: https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shls-panikdrag-efter-harda-kritiken/

"Ämne: Viktig interninformation!

Hej,

Som ni säkert märkt och vet har irritation från supporterled uppkommit mot SHL. I korthet är kritiken är grundat på de uppgifter som media skrivit om när det gäller serieutredningen och det s k licensinförandet som tillsammans med ökade ekonomiska krav/SHL:s ökade intäkter menar att det genom sådana beslut gör att SHL blir en stängd liga. ”SHL är hockeymördare” och ”Jörgen Lindgren ytterst ansvarig för det” är retoriken.

Det har bl a skanderats ”SHL Hockeymördare” mellan hemma- & borta-klack under matcher och banderoller med samma budskap användes i lördags i både SHL-arenor och i HockeyAllsvenska-arenor.

...

Kortsiktig plan för denna vecka enligt nedan och grundat på återkopplingen där lägger vi planen för nästa steg vad vi behöver göra. Vi måste få er hjälp att snabbt hantera detta både ifrån säkerhetsperspektiv och kommunikationsperspektiv.

Klubbdirektörer/Säkerhet i respektive klubb tar ett möte asap med företrädare för supporterförening för att lyssna av vad det är som händer och vad kritiken ligger i. Vad önskar de för svar och hur vill de att vi agerar?

...

SÄK/Abbe: kontroll av banderoller och budskap inför matcherna den här veckan. Abbe har även kontakt med HockeyAllsvenskans säkerhetschefer.

KD/SÄK: scanna av sociala medier där supporterfalangerna kommunicerar. Bilder, klipp, upprop etc.

...

Kontakt tagen med PR-byrå om förstärkning på kommunikation.

Ska vi klara av detta på ett bra och snabbfotat sätt behöver vi att ni hjälper oss med punkterna ovan samt informerar berörd personal hos er."

Expressen förtydligar: SÄK = säkerhetschef, KD = klubbdirektör, Abbe = Abbe Törsleff, säkerhetschef SHL.

Lulefan

Antal inlägg : 1392

Inlägg av Puckad i ons 26 sep 2018, 12:25

Jag noterar att de vill scanna medier och kanaler i det tysta,
men startar dialog med PR byrå.
Det hade känts bättre om de hellre startade dialogen med fansen.

Att kalla dom falang säger en del om hur man ser på fansen.

Jag ser inga möjligheter att klara av något 'snabbfotat' om man inte lyssnar på den andra parten.

Jag tycker SHL sänder ut signalen att de vill 'hantera frågan',
men inte lösa något grundproblem.
Puckad

Antal inlägg : 5005

Inlägg av Lulefan i tor 27 sep 2018, 10:02

http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-fansen-ska-protestera-under-derbyt-nm4926087.aspx

Löjligt med tanke på att det de klagar på har man redan svarat på och sagt att man inte vill göra.
Exempelvis stoppa banderoller med "SHL - Hockeymördare"
– Sen har det gått ut ett mejl till SHL att de ska granska banderoller och budskap inför matcherna, så att det inte är kritik mot SHL. Jag har till Expressen att det är Nordkorea-vibbar. Istället för att åtgärda det folk är missnöjda kring, så försöker man kväva åsikter.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
Det låter ju som att ni vill stoppa just ”SHL – hockeymördare”-banderoller?

– Nej, nu vrider du på sanningen här. Det här handlar, som jag sa tidigare, i grund och botten om att se till att fansen har rätt information.

Ingenstans säger någon, varken i mailet eller i intervju att de vill stoppa detta.

Vad gäller de nya kraven har de påtalat massvis med gånger nu att det är felaktig information.

Så vad protesterar man egentligen? Känns mest som att de bara vill vara lite märkvärdiga.

Lulefan

Inlägg av Puckad i tor 27 sep 2018, 10:43

Så varför vill man scanna oika kanaler?
Men tar en dialog med en PR byrå.

Om tycker att dessa banderoller är störande, så vore det väl bättre att ta dialogen med fansen, och scanna PR byråns kanaler?
Skälet till att man nyttjar en PR byrå är oftast att man vill packetera ett budskap, hitta en väg att få stöd för något man vill genomföra.
Så vad behöver SHL PR byråns hjälp med?

Är inte sanningen så enkel att SHL vill stänga ligan men fansen vill inte det?
Visst kan man få till en fungerande produkt med bara minglande slipsar som äter vickning och dricker champagne.
Men om man kopplar bort ståplats publiken så försvinner gnabbet och snacket på arbetsplatserna, och då försvinner intresset.
Och helt plötsligt blir Cmore abonnemang inte värda priserna.
- TV abonnemang köps av privatpersoner, inte av företag.

SHL är rätt tydliga med att lag värderas olika beroende på vilken stad de ligger i.
( Typ: annandagsmatcher borde alltid ligga i storstäderna.)

Blir det en produkt som kan generera mer pengar?
Kanske, kanske inte.
SHL tror det.

Men det är en annan produkt med en annan publik.
Puckad

Inlägg av Tigerman i tor 27 sep 2018, 11:03

@Puckad skrev:Så varför vill man scanna oika kanaler?
Men tar en dialog med en PR byrå.

Om tycker att dessa banderoller är störande, så vore det väl bättre att ta dialogen med fansen, och scanna PR byråns kanaler?
Skälet till att man nyttjar en PR byrå är oftast att man vill packetera ett budskap, hitta en väg att få stöd för något man vill genomföra.
Så vad behöver SHL PR byråns hjälp med?

Är inte sanningen så enkel att SHL vill stänga ligan men fansen vill inte det?
Visst kan man få till en fungerande produkt med bara minglande slipsar som äter vickning och dricker champagne.
Men om man kopplar bort ståplats publiken så försvinner gnabbet och snacket på arbetsplatserna, och då försvinner intresset.
Och helt plötsligt blir Cmore abonnemang inte värda priserna.
- TV abonnemang köps av privatpersoner, inte av företag.

SHL är rätt tydliga med att lag värderas olika beroende på vilken stad de ligger i.
( Typ: annandagsmatcher borde alltid ligga i storstäderna.)

Blir det en produkt som kan generera mer pengar?
Kanske, kanske inte.
SHL tror det.

Men det är en annan produkt med en annan publik.
I det mesta håller jag med dig, men inte i att det skulle vara ståplats som genererar intresset för sporten. Man bidrar till en god stämning i arenan, och som ständig sittplatsbesökare hade jag saknat ståplatspubliken en hel del om den försvann men det är väl ändå i slutändan spelet man är mest intresserad av att se? Och ser man till hur det upplevs på TV så bidrar inte ståplats nämnvärt. Jag tycker Lulefans ofta har lite hybris när de värderar sin egen betydelse...

NHL har ingen ståplatspublik överhuvudtaget men det går ganska bra för dem ändå. Det är inte bara slips och champagne på läktarna. Och det är en stängd liga. Vad de levererar är en bra produkt på isen. Läktarkulturen där är dock lite annorlunda, sittplats lever med på ett annat sätt. Att man kan dricka sin öl på plats är säkert bidragande till det. Man blir ljudligare om man får lite smörjmedel Smile

Tigerman

Antal inlägg : 2779

Inlägg av Old Brooklyn i tor 27 sep 2018, 11:26

Som vanligt känns det väl inte helt svartvitt för mig. Fans har ju en förmåga att överskatta både sin roll i klubben och möjliga "hot" mot deras existens. Samtidigt gör ju SHL samma misstag om och om igen. De är trasparanta som ett kassaskåp och försöker släcka bränder hela tiden istället för att jobba förebyggande.

Som jag ser det är det upp till SHL att göra de förändringar som krävs för att undvika protester och dålig publicitet. Antingen får de bli mer transparanta och bygga in kontakt/dialog med fansen i deras organisation, eller så får de göra allt de kan för att splittra/få bort ståplats och organiserade fansgrupperingar helt och hållet. Jag hoppas de väljer det första.

Fans kan inte överreagera vid minsta lilla rykte om vad stora, stygga SHL kan tänkas vilja genomföra. Samtidigt måste Jörgen Lindgren ta sig en funderare över varför han i varje mediaexponering framstår som ett kärleksbarn mellan Richard Nixon och Krösus Sork.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4287

Inlägg av ezz i tor 27 sep 2018, 12:01

@Old Brooklyn skrev:Som vanligt känns det väl inte helt svartvitt för mig. Fans har ju en förmåga att överskatta både sin roll i klubben och möjliga "hot" mot deras existens. Samtidigt gör ju SHL samma misstag om och om igen. De är trasparanta som ett kassaskåp och försöker släcka bränder hela tiden istället för att jobba förebyggande.

Som jag ser det är det upp till SHL att göra de förändringar som krävs för att undvika protester och dålig publicitet. Antingen får de bli mer transparanta och bygga in kontakt/dialog med fansen i deras organisation, eller så får de göra allt de kan för att splittra/få bort ståplats och organiserade fansgrupperingar helt och hållet. Jag hoppas de väljer det första.

Fans kan inte överreagera vid minsta lilla rykte om vad stora, stygga SHL kan tänkas vilja genomföra. Samtidigt måste Jörgen Lindgren ta sig en funderare över varför han i varje mediaexponering framstår som ett kärleksbarn mellan Richard Nixon och Krösus Sork.

Mycket väl formulerat!

Risken ligger väl inte så mycket i att det blir tystare på matcherna, vilket jag dock hoppas att det inte blir. Den riktiga risken ligger i förutsättningar för mindre klubbar och lägre ligor.

Att som nu gå en väg där man försämrar möjligheter till att komma upp i SHL samtidigt som man ekonomiskt dränerar lägre ligor är inte utvecklande för svensk hockey. Då tror jag det är bättre att köra ett upplägg likt basketen med en stängd liga. Det blir tydligare och ger säkrare förutsättningar för landets klubbar.

Jag vill dock inte dit. Hellre åt andra hållet, som det var förr.
ezz

Antal inlägg : 188

Inlägg av Lulefan i tor 27 sep 2018, 12:03

Håller med om mycket som sägs, bland annat att SHL borde vara mer transparanta.
Men Lulefans mfl är ungefär lika bra på kommunikation som en trotsig femåring, istället för att säga vad de vill eller kommunicera så ska det gråtas och skrikas.

Sedan så överskattar de sin betydelse något enormt, jag kollar på hockey för att jag vill se hockey, om det är livat på ståplats gör från eller till för mig.

Lulefan

Inlägg av Puckad i tor 27 sep 2018, 13:54

Jag är inte säker på att intresset för basketen (i landet) ökat sedan man stängde ligan.
Men jag ser också handbollen, där det är vardagsmat att klubbar går i konkurs.
Vad som är rätt inte enkelt att utläsa.

Jag är sittplats åskådare själv, så jag kanske inte ska kasta pil i kuvös...

Jag upplever det som att fan-klubbarna ser att vi rör oss mot en stängd liga.
Och i det scenariot så vet SHL att de inte får igenom det om man skulle föreslå det, så då kör man det här racet och bygger på tröskeln, steg för steg.
I det scenariot så finns inte många alternativ till  femårings-kommunikation.  Tyvärr.
Gör fansen en korrekt tolkning? Vem vet?

Om hockey blir något för storstäderna, hade vi sett Hajen, Omark, Lundeström, (Loob etc.)?
Varför ska en kommun bygga en ishall om det ändå blir storstäderna som drar nytta av det?
(Basket och handboll är annorlunda, det är bara ett gäng linjer och några korgar i en befintlig hall.)

Wimbledon är ett exempel på hur en turnering tappar i marknadsvärde genom att försöka kommersialisera det för hårt.
De har nog repat sig, men det har tagit tid.
Puckad

Inlägg av Tigerman i tor 27 sep 2018, 15:27

Jag tror inte heller att SHL är en särskilt god lyssnare, så ur det perspektivet är fansens kommunikationsmetod antagligen den absolut mest effektiva. Det är ju dessutom något de är väldigt bra på!

Men det betyder förstås inte att de har rätt i sak i varenda fråga. Man kanske skulle behöva analysera en del saker lite djupare innan man drar igång trumman. Och inte ta till stora kanonen varje gång. Exempelvis protesterna mot kameraövervakning som florerade ett tag var ju närmast patetiska, åtminstone tyckte då både jag och mina närmaste sittplatsvänner det. Sedan tycker jag även att de är rätt dåliga på att kommunicera mot övriga fans och medlemmar, de som inte står upp eller hänger på interna forum. Det är rätt ofta man ser banderoller eller hör ramsor och undrar; "Jaha, vad är det nu de protesterar emot?".

Tigerman

Antal inlägg : 2779

Inlägg av Puckad i tor 27 sep 2018, 17:49

@Tigerman skrev:Jag tror inte heller att SHL är en särskilt god lyssnare, så ur det perspektivet är fansens kommunikationsmetod antagligen den absolut mest effektiva. Det är ju dessutom något de är väldigt bra på!

Men det betyder förstås inte att de har rätt i sak i varenda fråga. Man kanske skulle behöva analysera en del saker lite djupare innan man drar igång trumman. Och inte ta till stora kanonen varje gång. Exempelvis protesterna mot kameraövervakning som florerade ett tag var ju närmast patetiska, åtminstone tyckte då både jag och mina närmaste sittplatsvänner det. Sedan tycker jag även att de är rätt dåliga på att kommunicera mot övriga fans och medlemmar, de som inte står upp eller hänger på interna forum. Det är rätt ofta man ser banderoller eller hör ramsor och undrar; "Jaha, vad är det nu de protesterar emot?".
Sant! Det krävs två för att slåss.
Puckad

Inlägg av Norrlandstoken i tis 02 okt 2018, 07:48

Norrlandstoken

Antal inlägg : 1127

Inlägg av Jokerman i ons 17 okt 2018, 14:18

Läktarn måste spraka mer!

Synergi-effekten för helvete! När två faktorer förstärker varandra så att resultatet blir 3 poäng. Många på läktarn har gjort jobbet före oss, nu ska vi göra det! Ingen annan!

Mot Rögle senast så gjorde spelarna det dom skulle medan allt för många på ståplats stod med armarna i kors. Just såna här matcher betyder allt! Det handlar om ett Rögle som vi för allt i världen vill ska vara på behörigt avstånd långt nere i tabellen. Just nu är dom inte det!

Vi ska klösa till oss fullpoängare på hemmaplan - det är ett jävla måste!

Vakna!
Jokerman

Inlägg av CKa i ons 17 okt 2018, 19:05

@Jokerman skrev:Läktarn måste spraka mer!

Synergi-effekten för helvete! När två faktorer förstärker varandra så att resultatet blir 3 poäng. Många på läktarn har gjort jobbet före oss, nu ska vi göra det! Ingen annan!

Mot Rögle senast så gjorde spelarna det dom skulle medan allt för många på ståplats stod med armarna i kors. Just såna här matcher betyder allt! Det handlar om ett Rögle som vi för allt i världen vill ska vara på behörigt avstånd långt nere i tabellen. Just nu är dom inte det!

Vakna!

Vart var du någonstans då?

CKa

Antal inlägg : 743

Inlägg av Urken i ons 17 okt 2018, 19:16

@CKa skrev:
@Jokerman skrev:Läktarn måste spraka mer!

Vakna!

Vart var du någonstans då?

Stod förmodligen på ståplats, vilket går att utläsa från resten av hans text.
Urken

Antal inlägg : 13632

http://luleahockey.se/

Inlägg av Jokerman i lör 03 nov 2018, 12:48

Idag åker vi ner och bär fram vårat gäng till seger. Naturligtvis är det en strålande dag och som jag sett fram emot att se vårt klubbmärke på våra tröjor i just sådana här matcher!

Det är redan bokat en buss med rutinerade supportrar som kommer inta sittplats bredvid vår ståplats och vi kör tre bussar till ståplats plus de bilburna som kommer!

Forza Lule!
Jokerman

Inlägg av Old Brooklyn i sön 04 nov 2018, 14:00

Stor eloge till er som var på plats i Skellefteå igår. Lule vann klackkampen klart. Hörde knappt orcherna. Bra tryck matchen igenom. Snyggt jobbat. Man blir stolt.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4287

Inlägg av Pajala i sön 04 nov 2018, 14:40

Ja, Lulefans ägde arenan cheers
Pajala

Antal inlägg : 6655

Inlägg av Jokerman i mån 05 nov 2018, 20:33

Very Happy 1-0 i bortaderbyt cheers
                              när hemmafansen och dunka-dunka musiken tystnat och inför en fullsatt arena

GE MIG ETT L!!!

L!!!

GE MIG ETT U!!!

U!!!

GE MIG ETT L!!!

L!!!

GE MIG ETT E!!!

E!!!

GE MIG ETT Å!!

Å!!!

VAD BLIR DET DÅ?!?

LULEÅ!!!

KLAPP! KLAPP! KLAPP!

cheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheers

LULEÅ!!!

KLAPP! KLAPP! KLAPP!

LULEÅ!!!

KLAPP! KLAPP! KLAPP!

Så Jävla Episkt!!!

STÅPÄLS!!!

Jokerman

Inlägg av Rikky i mån 05 nov 2018, 21:04

Skön läsning. Och en fin match som det refereras till.
Nu är det lugnt en vecka och sen kommer en trevlig hemmamatch. Hoppas på fullsatt trots att det är en tisdagsmatch.
Rikky

Antal inlägg : 655

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet