Petra Nieminen

Gå ner

Petra Nieminen Empty Petra Nieminen

Inlägg av Tony Moore i tis 05 jun 2018, 21:28

Tervetuloa Luulajaan, Välkommen till Luleå och LHF/MSSK! Petra Nieminen Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 3653

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Tony Moore i tis 05 jun 2018, 21:32

Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av pingu i ons 06 jun 2018, 18:50

Välkommen Petra!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2249

Inlägg av Jokerman i fre 08 jun 2018, 12:57

Välkommen till Luleå cheers

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1509

Inlägg av Jokerman i sön 17 mar 2019, 16:42

Vackert!  Very Happy

Jokerman
Jokerman

Inlägg av Jokerman i fre 22 nov 2019, 12:30

Petra Nieminen D4444210
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Petra Nieminen kan bli kvar i Luleå Hockey ända till 2024.

Succéspelaren har erbjudits långtidskontrakt

Petra Nieminen har gjort succé i Luleå Hockey. Nu förhandlar hon och klubben – enligt Sportens uppgifter – om ett långtidskontrakt.

Finländskan gjorde 35 poäng på 45 matcher under sin första säsong i Luleå Hockey och skrev i våras på ett nytt kontrakt.

Sedan dess har Petra Nieminen, som ligger på femte plats i SDHL:s poängliga, gjort 24 poäng på 15 matcher.

Succén har fått Luleå Hockey att agera.

Enligt uppgifter förhandlar man nu med Petra Nieminen, vars nuvarande kontrakt går ut 2021, om ett nytt kontrakt som skulle innebära att hon spelar för klubben ända till 2024.

Hon och Luleå Hockey ska vara nära en överenskommelse.

David Jiglund Olsson norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Inlägg av Tony Moore i lör 23 nov 2019, 19:39

Petra Nieminen Petra-nieminen-avslojar-att-ho?w=980&h=551&anchor=topcenter&bgcolor=222&scale=both
Avslöjar: Stjärnan förlänger med Luleå Hockey
ISHOCKEY Luleå/MSSK förlorade mot Djurgården med 2–1 efter en match där Luleå hade otroligt svårt att sätta dit pucken. Den enda som lyckades göra mål i laget var Petra Nieminen, som också avslöjade en nyhet för Sportens utsände: hon kommer att förlänga sitt kontrakt med klubben. "Det är fortfarande här den bästa hockeyn finns", säger den finska stjärnforwarden.

| 2019-11-23
Luleå/MSSK vann skotten med 28–26 men fick alltså bara till ett mål på de möjligheterna. Ett problem var att man inte skymde tillräckligt bra framför mål, att man inte gjorde skitjobbet hela vägen.
– Jag tycker att vi är där med ett par spelare ändå. Men kanske inte tillräckligt länge, för sedan när skottet kommer är vi inte kvar där längre. Då blir det för enkelt för målvakten att rädda. Och hon (Samantha Ridgewell) var riktigt bra, säger Petra Nieminen.

Som ju har fått erbjudande om att åka över till Nordamerika för att spela collegehockey, något som Sporten berättat tidigare.

Tidigare i veckan avslöjade Sporten att hon erbjudits ett nytt kontrakt med Luleå. Och nu slår hon fast att hon kommer förlänga kontraktet och bli kvar i Luleå/MSSK. Vilket samtidigt innebär att hon tackar nej till möjligheten att spela college.
– De jobbar ju på att få till en bättre hockeyliga där borta (Nordamerika) men det är fortfarande här som den bästa hockeyn finns. Så jag kommer att fortsätta här, jag har ju också ytterligare ett år kvar på det kontraktet, utöver det här året, som jag har.

Det omförhandlade och förlängt kontraktet kommer säkra en spelare, som var en av få som stack ut positivt i offensiven mot Djurgården.

Hemmalaget tog ledningen och utökade den innan Petra Nieminen gjorde lagets enda mål.
– Jag tycker att deras mål var lite överraskande. Vi kom av oss men sedan jagade vi ett mål till när jag hade gjort mitt.

Vad säger du om ditt mål?
– Fint pass från Noora (Tulus). Det är väl ganska löst skott, egentligen, men den går in under armen.

Vad fattades i laget i dag?
– Vi hade en del skott, vi hade behövt vara mer effektiva.

Ni jagade kvittering i slutet men kom inte till läge riktigt.
– Nej, precis. Sedan är det tufft när man får spela hela tiden, när jag åker för att byta säger coachen ”fortsätt, fortsätt”.

Ni är några stycken som spelar mycket där, du, Jenni…
– Ja, Ronja och Noora… Jag tycker att vi spelar hela tiden där och det orkar man inte.
Vad ska ni åtgärda?
– Det är det där med effektiviteten.
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Jokerman i ons 08 jan 2020, 09:17

Petra Nieminen besitter en helt otrolig spelförståelse, hon har en tanke med varje skär hon tar ute på isen. Tittar man på spelet över hela banan och i alla moment är hon i en egen klass!

Dessutom, som om detta inte var nog, har hon ett mäktigt skott, hittar de här svåra passningarna på bladen och har en klubbteknik som är helt bländande.

Man får nästan nypa sig i armen ibland för att vi lyckats få hit en sån här spelare. Man längtar redan till nästa hemmamatch.

Älska
Jokerman
Jokerman

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet