Hockeyallsvenskan 2018/2019

+7
NallePhu
CKa
Kapten Haddock
Hankburger
Tony Moore
Bamsefar
LulefanGBG
11 posters

Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av LulefanGBG 2018-04-26, 18:58

Personligen tycker jag att Allsvenskan varit mer spännande senaste två tre säsongerna än på länge. Det är inte längre lika självklart vilka lag det skall stå mellan som det varit tidigare.

Leksand lär väl tillhöra toppen i vanlig ordning. Idag skrev Riitola på för tre nya år. Måste utgå ifrån att han får rätt bra betalt i Leksand och givetvis en stor roll, men samtidigt är det en spelare som absolut skulle kunna få ett SHL-kontrakt eller casha in lite i NLA eller Finland tex, men han väljer alltså hellre en större roll i Leksand. Tycker ändå att det är rätt stort och ovanligt i dagens hockey. Kul för Leksand och kul för HA.

Personligen hoppas jag lite på Björklöven och Modo. Åtminstone att de skall göra lite bättre säsonger än förra. Hade också tyckt att det vore kul om nykomlingen Västerås kunde gå hyfsat bra. Har ingen jättekoll på dessa lags trupper i nuläget så vågar mig inte på några gissningar ännu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Bamsefar 2018-11-21, 12:44

Intressant förstärkning för Tingsryd, en spelare som spåddes en lysande framtid i NHL , draftad för Montreal , men som aldrig fick till det. Som jag kommer ihåg från jvm en lite avig centertyp med bra passningar .

Hade vart intressant o se vad Bulan hade kunnat åstadkomma.


http://www.taif.nu/artikel/e6wlajoqz-646nad/slovaken-martin-reway-forstarker-tingsryds-aif


Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 2019-03-15, 21:03

Hehehe.., otur eller?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Hankburger 2019-03-15, 21:30

Tony Moore skrev:Hehehe.., otur eller?

Riktigt snyggt avslut. Ska AIK ännu en gång falla platt när det som mest gäller? Undrar dessutom vad AB gör just nu? De som räknat med att AIK skulle vinna detta lätt? Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Bamsefar 2019-03-15, 21:35

Tre raka för riktiga AIK skulle det bli enligt "expertisen", där ser man
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Kapten Haddock 2019-03-16, 07:08

Bamsefar skrev:Tre raka för riktiga AIK skulle det bli enligt "expertisen", där ser man

Jaa Bamse. De är inte bara experterna som gapat sig hesa om att AIK kommer glida upp i SHL i år! Jag har tyvärr också stoppat ut näsan lite för långt i den frågan kommer säkert få ta på mig STRUTEN?
Tycker att dom har sett riktigt bra ut under säsongen, så jag trodde inte något lag skulle kunna bita ifrån för än möjligtvis i kvalet mot SHL-lagen.

Inte för att jag är AIK fan, men ser hellre AIK i SHL än några sydlag och vi har ett starkt fäste (många supportrar) i 08-land.

Resorna till Oskarshamn är väl inte de roligaste heller.

Helst vill jag ha upp norrlandslagen, men de fanns inte på menyn i år tyvärr!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av CKa 2019-03-16, 07:46

Kapten Haddock skrev:
Bamsefar skrev:Tre raka för riktiga AIK skulle det bli enligt "expertisen", där ser man

Jaa Bamse. De är inte bara experterna som gapat sig hesa om att AIK kommer glida upp i SHL i år! Jag har tyvärr också stoppat ut näsan lite för långt i den frågan kommer säkert få ta på mig STRUTEN?
Tycker att dom har sett riktigt bra ut under säsongen, så jag trodde inte något lag skulle kunna bita ifrån för än möjligtvis i kvalet mot SHL-lagen.

Inte för att jag är AIK fan, men ser hellre AIK i SHL än några sydlag och vi har ett starkt fäste (många supportrar) i 08-land.

Resorna till Oskarshamn är väl inte de roligaste heller.

Helst vill jag ha upp norrlandslagen, men de fanns inte på menyn i år tyvärr!

Timrå finns på menyn, förhoppningsvis kan dom hålla sig kvar då.

CKa

Antal inlägg : 1356
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 2019-03-19, 20:57

"Stora" AIK ligger under med 0-3 efter 10min i 3e mot IKO i avgörande matchen på hovet..  
http://stats.swehockey.se/Game/Events/399857
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av NallePhu 2019-03-19, 21:02

Hur fan ska IKO rubba Timrå eg???
Allt annat än 4-0 i matcher är väl en skräll till TIK....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Bamsefar 2019-03-19, 21:17

Oskarshamn gjorde det bra mot AIK, men undrar hur det skall bära mot Timrå. Ska man göra om seriesystemet så gör rätt : de två finalisterna i allsvenskan skall naturligtvis göra upp om en direktplats till shl, de två sista lagen i shl får spela en kvalserie med förloraren o vinnaren av sekundära kvalet
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Myrman 2019-03-19, 21:30

Hyser inget agg mot Oskarshamn. Det har jag mot Timrå. Ändå ser jag hellre att Timrå blir kvar. Vill inte ha upp nåt slags Karlskrona nå mer. Och resorna blir billigare till Sundsvall.
Gnaget har fortfarande chansen men det brukar bli Mora - Leksand där.
Håller på Mora i vilket fall som helst. Det är ju ändå dom som är Dalarna. Wink
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken 2019-03-20, 05:53

Men vem i herrujessunamn satte ihop slutspelssystemest i HA. Måste vart en pårökt Holländare. Totalt ologiskt och superlarvigt. Idiots...

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Hankburger 2019-03-20, 10:38

Norrlandstoken skrev:Men vem i herrujessunamn satte ihop slutspelssystemest i HA. Måste vart en pårökt Holländare. Totalt ologiskt och superlarvigt. Idiots...

Då ska du se slutspelssystemet mellan Div 1 och HA där man kvalar för att kvala till kvalet innan det riktiga kvalet.

Myrman skrev:Hyser inget agg mot Oskarshamn. Det har jag mot Timrå. Ändå ser jag hellre att Timrå blir kvar. Vill inte ha upp nåt slags Karlskrona nå mer. Och resorna blir billigare till Sundsvall.
Gnaget har fortfarande chansen men det brukar bli Mora - Leksand där.
Håller på Mora i vilket fall som helst. Det är ju ändå dom som är Dalarna.  Wink

Håller med. Om inte pga. ekonomiska orsaker. IOK har varken hallen eller ekonomin att vara i SHL och det känns att det skulle bli en kort sorti i SHL om de gick upp och skulle sluta i ren och ekonomisk kris. Lite som när Väsby visade sitt ansikte i ES för en herrans massa år sedan. Ett år för att sedan haverera långt ned i serierna pga. dålig ekonomi.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av NallePhu 2019-03-20, 11:10

Hankburger skrev:
Norrlandstoken skrev:Men vem i herrujessunamn satte ihop slutspelssystemest i HA. Måste vart en pårökt Holländare. Totalt ologiskt och superlarvigt. Idiots...

Då ska du se slutspelssystemet mellan Div 1 och HA där man kvalar för att kvala till kvalet innan det riktiga kvalet.

Myrman skrev:Hyser inget agg mot Oskarshamn. Det har jag mot Timrå. Ändå ser jag hellre att Timrå blir kvar. Vill inte ha upp nåt slags Karlskrona nå mer. Och resorna blir billigare till Sundsvall.
Gnaget har fortfarande chansen men det brukar bli Mora - Leksand där.
Håller på Mora i vilket fall som helst. Det är ju ändå dom som är Dalarna.  Wink

Håller med. Om inte pga. ekonomiska orsaker. IOK har varken hallen eller ekonomin att vara i SHL och det känns att det skulle bli en kort sorti i SHL om de gick upp och skulle sluta i ren och ekonomisk kris. Lite som när Väsby visade sitt ansikte i ES för en herrans massa år sedan. Ett år för att sedan haverera långt ned i serierna pga. dålig ekonomi.
Visst den ekonomiska aspekten är väl inte den bästa för IKO men vete sjutton om jag inte ser hellre dem än Timrå i SHL, Känns som en frisk fläkt som kommer in och rör om i den stillsamma SHL grytan på gott och ont!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av hokkzorz 2019-03-20, 11:19

Ser hellre ett klassiskt lag som TIK kvar i SHL.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Hankburger 2019-03-20, 13:13

NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
Norrlandstoken skrev:Men vem i herrujessunamn satte ihop slutspelssystemest i HA. Måste vart en pårökt Holländare. Totalt ologiskt och superlarvigt. Idiots...

Då ska du se slutspelssystemet mellan Div 1 och HA där man kvalar för att kvala till kvalet innan det riktiga kvalet.

Myrman skrev:Hyser inget agg mot Oskarshamn. Det har jag mot Timrå. Ändå ser jag hellre att Timrå blir kvar. Vill inte ha upp nåt slags Karlskrona nå mer. Och resorna blir billigare till Sundsvall.
Gnaget har fortfarande chansen men det brukar bli Mora - Leksand där.
Håller på Mora i vilket fall som helst. Det är ju ändå dom som är Dalarna.  Wink

Håller med. Om inte pga. ekonomiska orsaker. IOK har varken hallen eller ekonomin att vara i SHL och det känns att det skulle bli en kort sorti i SHL om de gick upp och skulle sluta i ren och ekonomisk kris. Lite som när Väsby visade sitt ansikte i ES för en herrans massa år sedan. Ett år för att sedan haverera långt ned i serierna pga. dålig ekonomi.
Visst den ekonomiska aspekten är väl inte den bästa för IKO men vete sjutton om jag inte ser hellre dem än Timrå i SHL, Känns som en frisk fläkt som kommer in och rör om i den stillsamma SHL grytan på gott och ont!

Finns inget i IOK som menar att de har något i SHL att göra. Varken ekonomi, tradition, supporterstöd eller hall. Skulle IOK mot all förmodan gå upp i SHL så kommer man nog bli det sämsta laget sedan Visby att spela i en svensk högstaliga i ishockey. Med andra ord.. Det blir alltså en parodi om inget annat. Dessutom så rör det inte om i någon gryta i huvud taget eftersom IOK inte skulle klara licenskraven ens.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Lulefan 2019-03-20, 14:00

Äsch, det är väl kul med ett nytt lag i SHL. Sedan att de kommer få det väldigt svårt är ju självklart.
Det är väl för sånt här vi har ett kvalsystem mellan ligorna, för att lag som gör det bra sportsligt ska kunna gå långt, oavsett om de har ett stort publikunderlag och goda förutsättningar eller ej.

Mycket roligare än tråkiga gamla Timrå iallafall.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Hockeyallsvenskan 2018/2019 Empty Sv: Hockeyallsvenskan 2018/2019

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet