Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 2 av 16 Föregående  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Qirren lör 14 maj 2016, 13:08

Jaha det var ju inte vad man ville höra. Synd att han inte verkar känna någon glädje och stolthet över att få representera Luleå.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala lör 14 maj 2016, 13:31

ja man slipper ju hoppas i onödan efter omark nu Sad
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Knäcktomten lör 14 maj 2016, 15:08

Att en ledande spelare som Omark liknar upplevelsen av den senaste svängen i LHFs färger med en mardröm känns ju aningen beklämmande i en tid då LHF försöker knyta toppspelare till laget, spelare som kommer att ha samma roll och förväntningar på sig... Trist.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kallepedal lör 14 maj 2016, 15:23

Jag förstår Omarks känsla. Han kom hit i slutet av säsongen som en frälsare och om jag inte missminner mig så förlorade vi samtliga seriematcher Omark var med i. När Omark kom så hamnade vi i en enorm formsvacka och tog oss aldrig ur den. Sen blev vi utslagna av Växjö i kvarten och säsongen var slut. Återkomsten kantades bara av negativa känslor.  

Vi fans och media hade stora förväntningar på vår "frälsare" och Linus levererade i alla fall en hel del poäng. Men laget förlorade och det spekulerades om Omarks inträde hade stört gruppen. Vad förfallet de sista tio matcherna berodde på vet nog ingen men tappat kom i och med Omarks återkomst. Det spekulerades i alla fall hejvilt om osämja i laget. Jag är övertygad om att svackan inte berodde på Omark men det blev mycket negativitet kring laget i slutet av säsongen.

Hade laget gått bättre och till och med tagit sig till final tror jag att Linus känslor om Luleå hade varit mer positiva.  

Hur som helst Linus, du är alltid välkommen tillbaka.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Rönken lör 14 maj 2016, 15:25

Kallepedal skrev:Jag förstår Omarks känsla. Han kom hit i slutet av säsongen som en frälsare och om jag inte missminner mig så förlorade vi samtliga seriematcher Omark var med i. När Omark kom så hamnade vi i en enorm formsvacka och tog oss aldrig ur den. Sen blev vi utslagna av Växjö i kvarten och säsongen var slut. Återkomsten kantades bara av negativa känslor.  

Vi fans och media hade stora förväntningar på vår "frälsare" och Linus levererade i alla fall en hel del poäng. Men laget förlorade och det spekulerades om Omarks inträde hade stört gruppen. Vad förfallet de sista tio matcherna berodde på vet nog ingen men tappat kom i och med Omarks återkomst. Det spekulerades i alla fall hejvilt om osämja i laget. Jag är övertygad om att svackan inte berodde på Omark men det blev mycket negativitet kring laget i slutet av säsongen.  

Hade laget gått bättre och till och med tagit sig till final tror jag att Linus känslor om Luleå hade varit mer positiva.  

Hur som helst Linus, du är alltid välkommen tillbaka.

Luleå gick dåligt innan Omark kom, så formsvackan var väl inte så kopplad till Omark som så.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kallepedal lör 14 maj 2016, 15:33

Rönken skrev:
Kallepedal skrev:Jag förstår Omarks känsla. Han kom hit i slutet av säsongen som en frälsare och om jag inte missminner mig så förlorade vi samtliga seriematcher Omark var med i. När Omark kom så hamnade vi i en enorm formsvacka och tog oss aldrig ur den. Sen blev vi utslagna av Växjö i kvarten och säsongen var slut. Återkomsten kantades bara av negativa känslor.  

Vi fans och media hade stora förväntningar på vår "frälsare" och Linus levererade i alla fall en hel del poäng. Men laget förlorade och det spekulerades om Omarks inträde hade stört gruppen. Vad förfallet de sista tio matcherna berodde på vet nog ingen men tappat kom i och med Omarks återkomst. Det spekulerades i alla fall hejvilt om osämja i laget. Jag är övertygad om att svackan inte berodde på Omark men det blev mycket negativitet kring laget i slutet av säsongen.  

Hade laget gått bättre och till och med tagit sig till final tror jag att Linus känslor om Luleå hade varit mer positiva.  

Hur som helst Linus, du är alltid välkommen tillbaka.

Luleå gick dåligt innan Omark kom, så formsvackan var väl inte så kopplad till Omark som så.
Var det verkligen så? Var det inte ett OS-uppehåll innan och Luleå hade gått "så där" innan. Den djupa formsvackan kom efter uppehållet.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kallepedal lör 14 maj 2016, 15:44

Jag var tvungen att kolla upp det hela.

Efter 50 omgångar (utan Omark) låg vi på en fjärde plats med 83 poäng.
4 Luleå HF 50 22 11 17 127 : 99 83

Det sista fem omgångarna (med Omark) hamnade vi toksist med en poäng.
12 Luleå HF 5 0 1 4 9 : 16 1

Vi slutade till sist på en sjätte plats och utslagna av Växjö med 2-4 i matcher.

Jag påstår inte att anledningen till detta heter Linus Omark men jag tror att mycket av Omarks negativa känslor beror på att laget var helt under isen när han var här.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 14 maj 2016, 16:11

Kallepedal skrev:Jag var tvungen att kolla upp det hela.

Efter 50 omgångar (utan Omark) låg vi på en fjärde plats med 83 poäng.
4 Luleå HF 50 22 11 17 127 : 99 83

Det sista fem omgångarna (med Omark) hamnade vi toksist med en poäng.
12 Luleå HF 5 0 1 4 9 : 16 1

Vi slutade till sist på en sjätte plats och utslagna av Växjö med 2-4 i matcher.

Jag påstår inte att anledningen till detta heter Linus Omark men jag tror att mycket av Omarks negativa känslor beror på att laget var helt under isen när han var här.
Som jag minns det så verkade det spridas en enorm osäkerhet bland spelarna när han kom. Hierarkin verkade rubbas rejält, och då slutade det fungera helt. Bland annat vill jag minnas att vårt PP hade fungerat riktigt bra med Klasen som dirigent, men när Omark kom tog han Klasens plats som hamnade på en position som högerback. Det är egentligen ingen spelares fel, det är en ledningsfråga. Naturligtvis borde de ha styrt varsitt PP, jag fattade aldrig hur man tänkte där. Hur man än tänkte, så var det bevisligen ingen bra idé.

Sen tycker jag det är synd att artikeln, eller åtminstone rubriken, vinklas som om det var klubbens fel. När jag läser så är det ju media han kritiserar i första hand.

Rätta mig om jag har fel, men det är så jag minns det hela.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville lör 14 maj 2016, 16:15

Att Omark lipar är ju inget nytt. Han har grinat på Mårts, på sin NHL-organisation, när han och Hajen kom upp var det ju också nån orättvisa som det gnälldes över när det skulle skrivas kontrakt.

Synd, för som spelare är han ju chef. Det skickligaste som någonsin kommit från föreningen. Toppklass som dessutom, till skillnad från t ex Klasen, även gör sin omgivning bättre.

Sen kan jag tycka att man får tåla lite med tanke på vad Luleå betalade honom för de elva matcher han gjorde.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 14 maj 2016, 16:20

Så Klasen gör inte sina medspelare bättre? OK....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville lör 14 maj 2016, 16:47

Slapshot skrev:Så Klasen gör inte sina medspelare bättre? OK....
Nej, det skrev jag inte.

edit
..eller det kanske jag gjorde. Men vad jag menade var att Omark är betydligt bättre ur den aspekten.


Senast ändrad av Snikne Ville den lör 14 maj 2016, 16:50, ändrad totalt 1 gång
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av GustenA lör 14 maj 2016, 16:50

Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:Så Klasen gör inte sina medspelare bättre? OK....
Nej, det skrev jag inte.
Det är lätt att tolka:
"Toppklass som dessutom, till skillnad från t ex Klasen, även gör sin omgivning bättre." som att du menar att klasen inte gör sina medspelare bättre.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 14 maj 2016, 17:04

Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:Så Klasen gör inte sina medspelare bättre? OK....
Nej, det skrev jag inte.

edit
..eller det kanske jag gjorde. Men vad jag menade var att Omark är betydligt bättre ur den aspekten.


Nåja bägge två är ju bra fast på lite olika sätt. Föredrar ju personligen Klasen då jag inte gillar hur Omark beter sig alla gånger.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 14 maj 2016, 19:18

Klasen är bättre på nästan allt i min bok. Fast det blir lite skevt när man jämför två av de mest talangfulla spelarna som spelat i Luleå rakt. Vill ni så kan jag gärna motivera men det är lite ot.

Båda är på sitt eget sätt helt unika spelare. Personligen håller jag Klasen högre men det finns jubinget facitbutan är nog mer en fråga om åsikt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 14 maj 2016, 19:28

Kallepedal skrev:Jag var tvungen att kolla upp det hela.

Efter 50 omgångar (utan Omark) låg vi på en fjärde plats med 83 poäng.
4 Luleå HF 50 22 11 17 127 : 99 83

Det sista fem omgångarna (med Omark) hamnade vi toksist med en poäng.
12 Luleå HF 5 0 1 4 9 : 16 1

Vi slutade till sist på en sjätte plats och utslagna av Växjö med 2-4 i matcher.

Jag påstår inte att anledningen till detta heter Linus Omark men jag tror att mycket av Omarks negativa känslor beror på att laget var helt under isen när han var här.

Var inte bara dom 5 sista matcherna LHF rasa ihop. Nånting hände ju kring OS uppehållet och hela laget var så enormt stukat när Omark anslöt. Jag kan förstå att Omark först lite stukad från sin NHL säsong, säkert revanschsugen med då han kommer till LHF så är det ett lag i total disharmoni han ansluter till. Kan gott förstå att det var en del mardrömskänsla för Omark.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av JuniorX lör 14 maj 2016, 20:27

Förväntningarna på Omark var ju ganska höga vid tillfället och det blev aldrig den utväxling som man hoppades på. Vad det berodde är ju väldigt svårt att veta.
Sen tror jag nog att artikeln försöker spetsa till det hela men det är väl samtidigt ganska tydligt att Omark inte är rädd för att säga ifrån om saker han inte förlikar sig med. Det är väl positivt i det stora hela. Och jag tror inte att han har förklarat sig bort från Luleå. Vi får nog dra nytta av hans kunskaper en säsong eller två. Det är i alla fall min gissning.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad lör 14 maj 2016, 20:50

Nu har jag läst artikeln, och jag tycker att Omark bara säger att han är mänsklig. Att trycket och pressen påverkar honom, och när han säger att han tycker det var hemskt, så är det sant: Han har rätt till sin känsla. Jag tycker inte att han lägger skuld på någon och så länge han inte är tillfreds med känslan av att spela här igen, så ska han inte göra det. Men när det känns bra för honom så är han mer än välkommen i min bok.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11089
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville lör 14 maj 2016, 21:16

Klasen är skickligare med klubban och har ett bättre skott. I allt annat är Omark bättre.

Off topic, Jaros ut efter puck i ansiktet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Ferros sön 15 maj 2016, 14:10

Klasen och Omark är ju väldigt olika egentligen, båda är tekniskt duktiga men sen skiljer de sig ju väldigt mycket i resten av deras spelsätt.

Klasen har ett jättebra skott som han ofta utnyttjar, Omarks skott är okej men inte alls samma bössa.
Klasen skjuter bra slagskott, Omark skjuter väldigt sällan slagskott.
Klasen dribblar mycket med puck, Omark använder mer sin låga tyngdpunkt för att hålla i pucken.
Omarks spelsinne är klart bättre än Klasens och är också en mycket bättre passningsspelare.
Omark är stark längsmed sargerna och vinner ofta 1mot1 situationer där, Klasen är inte alls lika bra i sargspelet och använder mer klubban än kroppen för att skydda/vinna puck.

Jag föredrar nog Omark, som någon annan skrev tidigare så får han sina medspelare att bli bättre på ett sätt som jag inte riktigt tycker Klasen lyckas med. Missförstå mig inte, Klasen gör också sina medspelare bättre men Omarks sargspel och spelsinne/passningsspel är mer konsekvent än vad Klases individuella prestationer och skott är. Omark är ofta synligare under hela matcher medan Klasen mer blixtrar till då och då med fina prestationer som resulterar i mål/farliga lägen.

Skulle dock inte tacka nej till någon av dem i Luleåtröjan igen! Very Happy

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av nummer 17 sön 15 maj 2016, 14:55

Håller med föregående talare! Båda är grymma men jag tycker nog Omark är ett litet snäpp vassare! Tänk att se dom samtidigt i Luleå en hel säsong inom ett par år då dom fortfarande är på topp!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dentos sön 15 maj 2016, 17:48

Håller med om att Omark är totalt sett en bättre spelare än Klasen. Men skulle jag behöva välja en av dom i Luleå så hade jag valt Klasen.

Som många tidigare varit inne på så är Omark en bättre passningsläggare än Klasen samtidigt som Klasen har ett ganska mycket bättre skott än Omark. Klasen har även en bättre förmåga att göra sin spelare i fart än vad Omark har. Omark skapar istället ytor genom att alltid se till att han kan göra något konstruktivt innan han släpper pucken till sina medspelare.

Omark "lyfter" således tillsammans med sin omgivning. När han har bra medspelare med sig så får dessa medspelare ytor och passningar som de kan utnyttja. Det är något han är ganska långt före Klasen i.

Men just att Klasen mer frekvent drar gubbar i fart och själv är ett större hot med sitt egna skott gör att han inte är lika "beroende" av bra medspelare som Omark är. Om man inte har spelare som tar vara på ytorna Omark ger så skapas inte lika mycket chanser och lika många poäng görs inte.

Alltså. Jag tror Klasen passar bättre i att bära en kedja i SHL än Omark gör. Om man dock har Harju med i beräkningarna blir det kanske annorlunda. Skulle Harju utnyttja Omarks brillianta passningar och ytor på samma sätt som han gjort förr? Om så var fallet skulle Omark gå före Klasen igen.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 847
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear mån 24 okt 2016, 17:41

Vad händer sen?

"– Det blir i alla fall bara två år till i Ryssland. Jag kommer att kolla om Luleå vill ha mig. Jag är beredd att lyssna på allt. Luleå kommer jag att kolla med först.

Mycket talar alltså för en återkomst i Luleå?

– Det kan mycket väl bli så."

.....

Spännande Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 24 okt 2016, 17:50

Redbear skrev:Vad händer sen?

"– Det blir i alla fall bara två år till i Ryssland. Jag kommer att kolla om Luleå vill ha mig. Jag är beredd att lyssna på allt. Luleå kommer jag att kolla med först.

Mycket talar alltså för en återkomst i Luleå?

– Det kan mycket väl bli så."

.....

Spännande Smile

Du var snabbare men visst lät det lovande , nästan så man saliverar . cheers

http://www.kuriren.nu/fb/omark-nobbar-tre-kronor-och-flortar-med-lulea-hockey-9017098.aspx
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear mån 24 okt 2016, 17:53

Bamsefar skrev:
Redbear skrev:Vad händer sen?

"– Det blir i alla fall bara två år till i Ryssland. Jag kommer att kolla om Luleå vill ha mig. Jag är beredd att lyssna på allt. Luleå kommer jag att kolla med först.

Mycket talar alltså för en återkomst i Luleå?

– Det kan mycket väl bli så."

.....

Spännande Smile

Du var snabbare men visst lät det lovande , nästan så man saliverar . cheers

http://www.kuriren.nu/fb/omark-nobbar-tre-kronor-och-flortar-med-lulea-hockey-9017098.aspx

Verkligen cheers Wine
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av pingu mån 24 okt 2016, 17:57

Klart Omark ska hem och få ett guld!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r mån 24 okt 2016, 18:44

SM-GULD, SM-GUUULD, SM-GUUUUULD....typ Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin tis 25 okt 2016, 00:37

Längtar redan till nästa säsong bounce bounce bounce
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tis 25 okt 2016, 00:49

Norlin skrev:Längtar redan till nästa säsong bounce  bounce bounce

Hans kontrakt går ut våren 2018, men sen kanske... Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin tis 25 okt 2016, 10:30

Redbear skrev:
Norlin skrev:Längtar redan till nästa säsong bounce  bounce bounce

Hans kontrakt går ut våren 2018, men sen kanske... Very Happy

Partypooper. pig
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tis 13 dec 2016, 19:33

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Patrik82 tis 13 dec 2016, 19:54

artikeln lär oss även att Linus inte alls är från övertorneå...

utan från Överkalix! bra på att maskera dialekten

"Linus Omark har kontrakt med Salavat Julajev Ufa i ytterligare en säsong, men därefter blir det antagligen inget mer spel i den ligan för forwarden från Överkalix."
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r tis 13 dec 2016, 21:42

Det skulle vara otroligt kul att få se Omark fira ett par SM-guld med Harju och därmed sluta cirkeln cheers
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jokerman tor 15 dec 2016, 21:32

Övertorneåsonen intervjuas i Dagens Nyheter torsdag 15 december. Jämför papperstidningen med nätartikeln.

http://www.dn.se/arkiv/sport/omark-ensam-artist-mot-ryska-stjarnkavalkaden/

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 296i1bt]

Inte bara en fruktansvärt skicklig ishockeyspelare, det finns humor där också  Very Happy  

santa

How-how-how-how-how-how-how-how-how

OMARK

How-how-how-how-how-how-how-how-how

OMARK


Luleå HF
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 19 dec 2016, 18:02

KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tor 02 feb 2017, 11:37

"Publikfavoriterna Linus Klasen och Linus Omark kan återvända till Luleå Hockey samtidigt. För NSD och Kuriren avslöjar en av huvudpersonerna duons framtidsplaner.

[size=14]Men Luleåfansen kan sitta lugnt i båten en liten stund till.
En återkomst i Luleå Hockeys matchtröja är troligen aktuell först till säsongen 2018/2019. Det avslöjar Linus Omark i en längre intervju med NSD och Kuriren.
– Vi har faktiskt sagt att vi ska hålla kontakten om det. Det har vi bestämt, säger den 29-årige Övertorneåprodukten.
Jasså? Berätta mer.
– Kommer han så blir man ju sugen på att göra samma sak, säger Omark och fortsätter:
– Får vi börja en säsong tillsammans så har vi verkligen en bra chans att vinna. Luleå ska ha ett lag som kan utmana om SM-guldet och med honom i laget har man alla chanser."

Drömmen kan bli sann bounce
[/size]
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor 02 feb 2017, 13:22

Jag hade hockeyrunkat i 52 omgångar + slutspel.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken tor 02 feb 2017, 13:23

LulefanGBG skrev:Jag hade hockeyrunkat i 52 omgångar + slutspel.

Fullsatt varje match bara för de två spelarna.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21153
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tor 02 feb 2017, 14:01

Skulle nog dessutom bli rekord i sålda säsongskort.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av hokkzorz tor 02 feb 2017, 14:45

Båda kommer och så får vi rönken som tränare och dom får bara spela sarg ut hockey i 52 omgångar lol!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 02 feb 2017, 15:16

32 resp 33 år 2019.. Fullt spring i benen på gubbsen.. Eller ska dom bara lira från mittlinjen o framåt, alt. bara pp?
Tar gärna emot LoL med öppna armar, bara det inte kostar för mycket av spelarbudgeten 18/19.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tigerman tor 02 feb 2017, 22:44

Tony Moore skrev:32 resp 33 år 2019.. Fullt spring i benen på gubbsen.. Eller ska dom bara lira från mittlinjen o framåt, alt. bara pp?
Tar gärna emot LoL med öppna armar, bara det inte kostar för mycket av spelarbudgeten 18/19.
Ett par-tre högklassiga år till har de garanterat i kroppen vid den åldern. Ingen av dem lever heller på sin snabbhet eller explosivitet.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan fre 03 feb 2017, 08:47

Vore väldigt trevligt se båda i Luleå så snart som möjligt, nog är de garanterat fortfarande bra 18/19 men det är väl knappast någon hemlighet att många lirare som börjar komma en bit över 30 inte riktigt håller samma mått, eller har samma gnista som tidigare.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av amarule fre 03 feb 2017, 09:59

En önskedröm , men tror inte den blir sann. Omark möjligen, men kanske är pengasuget större och han stannar utomlands karriären ut eller återkommer om många år för en avslutande säsong och nedtrappning i Luleå
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 29 jan 2018, 18:51

Verkar som han siktar på khl

http://hockeynews.se/articles/1831/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 29 jan 2018, 19:19

Bamsefar skrev:Verkar som han siktar på khl

http://hockeynews.se/articles/1831/

Vet inte hur mycket som är Omark och hur mycket som är artikelskribentens ord. Oberoende så låter det inte som Omark planerar att återvända än på ett par år. Synd..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 29 jan 2018, 20:10

Man antar att Luleå är där o jobbar på det men vi kan ju aldrig konkurrera ekonomiskt med khl, och i artikeln i alla fall verkar han ju nöjd med salavats erbjudande, sådant det nu var då klubbdirektören fick sparken Shocked
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r mån 29 jan 2018, 22:32

Fast ärligt talat, Omark är bland de bästa spelarna utanför NHL och i en bra ålder. Chansen att han flyttar hem är rätt minimal även om man inte vill sluta hoppas....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 29 jan 2018, 22:33

ski3r skrev:Fast ärligt talat, Omark är bland de bästa spelarna utanför NHL och i en bra ålder. Chansen att han flyttar hem är rätt minimal även om man inte vill sluta hoppas....

Hoppet är det sista som överger en och Omark har absolut inte sagt definitivt nej. Wink
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av RSD555 tor 15 feb 2018, 18:42

ski3r skrev:Fast ärligt talat, Omark är bland de bästa spelarna utanför NHL och i en bra ålder. Chansen att han flyttar hem är rätt minimal även om man inte vill sluta hoppas....

Chansen ökar inte..

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore sön 18 feb 2018, 15:45

Länge sedan jag sett Omark så här bra, över hela banan dessutom. Här fick han väl sitt 5e ass. i turneringen oxå Very Happy  
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 16 Föregående  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet