Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

+95
Slapshot
KaptenBlodskelett
Swhy
Sundance Kid
Kapten Haddock
JuniorX
RogerC
Rikky
NilsOskar
amarule
Admin
makkanmakkan
UnSaccoDiSoldi
ski3r
LHF96
nummer 17
Donowitz
kokostrollet
Bjoern
Mickeee
Lajon
Davidoff
DonP
Ivanhoe
Qirren
JoakimJ
Fred Herbert
Sportchefen #2
mango
Puckad
Lasse Proppmätt
Luleåfan
tibet
Myrman
Grizzly
Sir Prozac
rumpztr
Micke80
Ingemar
NallePhu
Hedanders
MickkeJ
Pajala
icemask
kniba
farre
zamboni
Old Brooklyn
Zeth
apa19
Luddelajnen
Purre
rasbiologen
CKa
jimpa99
stormvägen
Kallepedal
Lars158
hokkzorz
Lulefan
Rönken
Loop
Rayko
Dave Rock
delphi
Urken
LubosC
LuleåWinston
Pentothal
knutten
Norlin
BodenSwe
PM
Bamsefar
JayDee
pingu
Tony Moore
Redbear
#96
Kato
MrA
FruktHamster
Mange
Bilderberg
Dalle
Zeb Macahan
Jonken
Johan__
Högljudd
LulefanGBG
Tigerman
Chris Hendrix
Snikne Ville
Beast.
Salle
99 posters

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Swhy tor 04 jun 2015, 12:46

FruktHamster skrev:
Swhy skrev:
FruktHamster skrev:
Swhy skrev:Det jag finner mest intressant i den här diskussionen är att jag är ganska säker att den inte hade ägt rum om det handlade om att kvotera in män i styrelsen istället - Som jag har varit inne på tidigare så heter det ju tydligen inte kvotering då eftersom män inte är en "svag grupp" Rolling Eyes
Nu när man vill "särbehandla" in kvinnor (f.ö. det mer välutbildade könet. källa: scb) i styrelsen så blir det ett jäkla hallå om att kompetens och kvalifikationer ska gå före, som att folk faktiskt tror att de kommer bortse från det..

Jag uppfattar det som att många helt enkelt inte anser att en kvinna kompetensmässigt kan "bräda" en man, trots att det Logiska borde vara att majoriteten av chefs- och styrelseroller idag besitts av en kvinna (60 - 40).

Nu är det ju dessvärre som så att många av de som argumenterar emot detta faktiskt kommer titta ner på de kvinnor som tillsätts - För de är ju "inkvoterade". Att vi ens måste ha den här diskussionen irriterar mig en aning, fördelningen mellan könen borde vara naturlig år 2015 om allt gått som det skulle i tidigare rekryteringsarbeten.

Sådant (det fetade) gör mig bedrövligt less. Oavsett vilka argument som presenteras och oavsett hur en person som argumenterar mot kvotering inleder med att försöka bedyra att de varken misstror kvinnors kompetens eller förmåga, så slår man en klisterlapp i pannan på dem som säger "Sexist".
Det är kontraproduktivt, det är osakligt och det är att tysta en debatt med oschyssta medel.

Argumentera gärna för din sak, det är bra. Men kväv inte debatten genom att sätta epitet på meningsmotståndare på det där sättet. Jag kan ha missat något inlägg i den här diskussionen, men av de jag läst kan jag inte se någon som jag direkt tolkar som sexist på det sättet du beskriver.

Hold you horses. Läs igen, fundera på Hela innehållet och återkom. Ogillar när folk tar en mening ur sitt sammanhang och ska börja föra en diskussion om det.

Känner du dig sen utpekad som sexist av mitt inlägg därefter får vi väl försöka på nytt.

Jag läste igenom hela ditt inlägg, men förklara gärna då på vilket sätt den markerade biten behövs för att stärka dina övriga argument i inlägget.
Jag anser inte att jag tar meningen ur sitt sammanhang på något sätt. Den sitter inte ihop med de andra delarna på ett sätt att den får en annan mening om man lyfter ut den och bemöter den enskilt.
De ej markerade bitarna bidrar till debatten - den markerade biten kväver den.

Huruvida det är mig du syftar på kan jag inte veta eftersom du pratar i väldigt ospecifika termer. "Många" i det här fallet är relativt och kan vara allt från blott en handfull till en majoritet. Mest tror jag nog inte du syftar till mig, men helt säker kan jag ju inte vara. Däremot är jag starkt emot sexism och skulle tycka det var väldigt obehagligt om någon faktiskt pekade ut mig som just det.
Det är just det som är det obehagliga med att skriva på det sättet du gör. Att folk börjar censurera sig själv och sina åsikter just för att inte riskera att få ett sådant epitet. Hoppas du förstår vad jag menar.

Det här blev en metadebatt och bör kanske avslutas eller tas någon annanstans, så svarar nog inte på ditt eventuell svar på detta.
Just metadebatten tycker jag är intressant dock, så du får gärna PM:a mig om du önskar fortsätta den.

Jag vill vara tydlig med att jag inte pekar ut någon som sexist, inte du, inte någon. Jag ber om ursäkt om någon missuppfattat och har tagit illa vid sig.

Min ståndpunkt i hela kommentaren (den är inte menad som 3, endast 1) handlar främst om varför vi ska behöva ha diskussionen överhuvudtaget, den är viktig men det känns som att vi borde ligga längre fram i utvecklingen än att det här ska vara en stor grej 2015. Just den kommentaren kan anses onödig och missriktad men handlar egentligen inte om vad jag tror folk anser om kvinnors kompetens, utan hur jag helt enkelt uppfattar grunden till att diskussionen startas, det blir en negativ laddning från start som inte går att tvätta bort endast för att man diskuterar en grupp - Och den började redan vid Kurt. För varför var styrelsen tvungen att peka ut kvinnor, kunde man inte säga att man skulle köra en jämn könsfördelning? Samma budskap men utan ett utpekande, nu blir frågan som så många gånger förut kvinnocentrerad när det gäller kvotering.

Jag hoppas detta tydliggjorde mitt budskap.


Senast ändrad av Swhy den tor 04 jun 2015, 12:47, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : rättelse)
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken tor 04 jun 2015, 21:59

http://www.nsd.se/nyheter/overkalix/sponsorpengar-fryser-inne-9330730.aspx - jag visste inte ens om att kommunerna runt omkring i länet sponsrade faktiskt. Ingen större summa så bör väl inte vara någon fara på taket - 15000 kr årligen, 4500kr ytterligare vid långt slutspel. Men ändå tråkigt att läsa om fler sponsorer som försvinner.

Fruktis, har du koll på om det varit tillökning av små, medelstora resp stora sponsorer, eller är det bara flykt just nu?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster tor 04 jun 2015, 23:44

Rönken skrev:http://www.nsd.se/nyheter/overkalix/sponsorpengar-fryser-inne-9330730.aspx - jag visste inte ens om att kommunerna runt omkring i länet sponsrade faktiskt. Ingen större summa så bör väl inte vara någon fara på taket - 15000 kr årligen, 4500kr ytterligare vid långt slutspel. Men ändå tråkigt att läsa om fler sponsorer som försvinner.

Fruktis, har du koll på om det varit tillökning av små, medelstora resp stora sponsorer, eller är det bara flykt just nu?

Har faktiskt ingen koll alls. Tråkigt att höra att en sponsor avslutar sitt samarbete dock, även om det nu - precis som du säger - inte handlade om några större summor.

Den stora frågan är väl i vilken mån LKAB kommer fortsätta att stödja LHF. Men det svaret lär vänta.

Vad jag personligen allra mest hoppas på rent ekonomiskt för kommande säsong, är att föreningen kan höja antalet besökare. Om intresset för LHF ökar bland publiken så kommer det också bli lättare att få näringslivet att haka på.

Det har ju hittills sålts en jäkla massa säsongskort till H iaf. Fem gånger mer än samma tid förra året. Men så har ju också LHF gått ut med ett erbjudande som endast gäller fram till midsommar så kan ju vara därför man sålt så mycket så här pass tidigt.
Kommer bli intressant att se vad säsongskortsförsäljningen slutar på. Lär bli en indikation på vad satsningen kan skörda vad gäller just publikintresse.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av tibet fre 05 jun 2015, 02:53

Inkvotering är tamejfan Djävulens påfund! Mekanismen bakom den typen av tänkande är en av orsakerna varför vårat samhällsklimat är som det är. Dessutom är det djupt förnedrande mot dem som blir drabbade i andra ändan. Fy fan för dessa genvägar som är skapade av människor som inte vill ta riktigt ansvar!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Bamsefar fre 05 jun 2015, 11:29

tibet skrev:Inkvotering är tamejfan Djävulens påfund! Mekanismen bakom den typen av tänkande är en av orsakerna varför vårat samhällsklimat är som det är. Dessutom är det djupt förnedrande mot dem som blir drabbade i andra ändan. Fy fan för dessa genvägar som är skapade av människor som inte vill ta riktigt ansvar!
Så du anser att alla människor har exakt lika förutsättningar från start? att inga ojämlika förhållande angående genus, härkomst och klass existerar, att livet är ett blankt blad från start för alla.?

Du protesterar mot universitet och högskolor som har fräckheten att "kvotera" in sökande, just för att man ska kunna få flera chanser i livet, för de som kanske inte har en bakgrund med en studiepriviligierad hemmiljö. Du gillar inte att man i USA valde inkvotering för att överhuvudtaget kunna spegla den diversifiering angående härkomst USA utgör inom den offentliga förvaltningen.

Att man vill bryta genusmönster inom de traditionella yrkena är inget för dig?
Och att man till slut då vill bryta det mönstret inom Luleås styrelse, de får det att vändas i din mage?

De som drabbas är oftast de som var priviligierade förut, dv s , de som var "inkvoterade" förut och anser man att vit man , i medelåldern är normalstandard och allt/alla utanför är avvikande så känns det nog konstigt.

Inget av ovan säger att man inte behöver ha kompetens för att kunna verka inom allt detta, men de som har kompetensen får, utan inkvotering eller som jag föredrar det, positiv särbehandling, aldrig en chans ändå p g a den informella "inkvotering" som finns runt styrelseverksamheter o dyl.
Så tills en ngn mer jämlik styrelse finns så är det positivt med att föredra det underrepresenterade genuset och, nej , ingen "fyllEva" kommer att bli inkvoterad, för min del tror jag nog det finns tre kvinnor som är kompetenta att sitta i Luleås styrelse inom kommunen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Puckad fre 05 jun 2015, 11:49

Bamsefar skrev: ...De som drabbas är oftast de som var priviligierade förut, dv s , de som var "inkvoterade" förut och anser man att vit man , i medelåldern är normalstandard och allt/alla utanför är avvikande så känns det nog konstigt.
...
+1
Lite som att statliga jobb som hamnar utanför Stockholm alltid kallas för utlokalisering.
Varför heter det inte så när de hamnar i Stockholm???
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lulefan fre 05 jun 2015, 12:27

Bamsefar skrev:
tibet skrev:Inkvotering är tamejfan Djävulens påfund! Mekanismen bakom den typen av tänkande är en av orsakerna varför vårat samhällsklimat är som det är. Dessutom är det djupt förnedrande mot dem som blir drabbade i andra ändan. Fy fan för dessa genvägar som är skapade av människor som inte vill ta riktigt ansvar!
Så du anser att alla människor har exakt lika förutsättningar från start? att inga ojämlika förhållande angående genus, härkomst och klass existerar, att livet är ett blankt blad från start för alla.?

Du protesterar mot universitet och högskolor som har fräckheten att "kvotera" in sökande, just för att man ska kunna få flera chanser i livet, för de som kanske inte har en bakgrund med en studiepriviligierad hemmiljö. Du gillar inte att man i USA valde inkvotering för att överhuvudtaget kunna spegla den diversifiering angående härkomst USA utgör inom den offentliga förvaltningen.

Att man vill bryta genusmönster inom de traditionella yrkena är inget för dig?
Och att man till slut då vill bryta det mönstret inom Luleås styrelse, de får det att vändas i din mage?

De som drabbas är oftast de som var priviligierade förut, dv s , de som var "inkvoterade" förut och anser man att vit man , i medelåldern är normalstandard och allt/alla utanför är avvikande så känns det nog konstigt.

Inget av ovan säger att man inte behöver ha kompetens för att kunna verka inom allt detta, men de som har kompetensen får, utan inkvotering eller som jag föredrar det, positiv särbehandling, aldrig en chans ändå p g a den informella "inkvotering" som finns runt styrelseverksamheter o dyl.
Så tills en ngn mer jämlik styrelse finns så är det positivt med att föredra det underrepresenterade genuset och, nej , ingen "fyllEva" kommer att bli inkvoterad, för min del tror jag nog det finns tre kvinnor som är kompetenta att sitta i Luleås styrelse inom kommunen.

Det är förbannat fel att inkvotera folk bara för att de haft olika förutsättningar i livet, vi har ALLA olika förutsättningar. Oavsett situation ska det vara samma krav på samtliga, varför ska vissa få åka räkmacka? Vadå studiepriviligerad hemmiljö? Då får man väl jobba lite hårdare och sluta hitta ursäkter till varför man inte är där man vill vara.

Ska de som inte haft en idrottspriviligerad hemmiljö kvoteras in på hockeygymnasiet och i J20 också kanske? Folk måste vakna upp och inse att livet inte är rättvist, vissa har bättre förutsättningar än andra.
Men sedan så skall man neka någon med bättre meriter baserat på kön, etnicitet osv.

Sedan så vill man bara bryta "genusmönster" i glidarjobb, man skiter fullständigt i tunga jobb där det är i huvudsak män som sliter.
"Positiv särbehandling"? Jävla skitsnack, behandla alla lika istället.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av tibet fre 05 jun 2015, 12:59

Bamsefar skrev:
tibet skrev:Inkvotering är tamejfan Djävulens påfund! Mekanismen bakom den typen av tänkande är en av orsakerna varför vårat samhällsklimat är som det är. Dessutom är det djupt förnedrande mot dem som blir drabbade i andra ändan. Fy fan för dessa genvägar som är skapade av människor som inte vill ta riktigt ansvar!
Så du anser att alla människor har exakt lika förutsättningar från start? att inga ojämlika förhållande angående genus, härkomst och klass existerar, att livet är ett blankt blad från start för alla.?

Du protesterar mot universitet och högskolor som har fräckheten att "kvotera" in sökande, just för att man ska kunna få flera chanser i livet, för de som kanske inte har en bakgrund med en studiepriviligierad hemmiljö. Du gillar inte att man i USA valde inkvotering för att överhuvudtaget kunna spegla den diversifiering angående härkomst USA utgör inom den offentliga förvaltningen.

Att man vill bryta genusmönster inom de traditionella yrkena är inget för dig?
Och att man till slut då vill bryta det mönstret inom Luleås styrelse, de får det att vändas i din mage?

De som drabbas är oftast de som var priviligierade förut, dv s , de som var "inkvoterade" förut och anser man att vit man , i medelåldern är normalstandard och allt/alla utanför är avvikande så känns det nog konstigt.

Inget av ovan säger att man inte behöver ha kompetens för att kunna verka inom allt detta, men de som har kompetensen får, utan inkvotering eller som jag föredrar det, positiv särbehandling, aldrig en chans ändå p g a den informella "inkvotering" som finns runt styrelseverksamheter o dyl.
Så tills en ngn mer jämlik styrelse finns så är det positivt med att föredra det underrepresenterade genuset och, nej , ingen "fyllEva" kommer att bli inkvoterad, för min del tror jag nog det finns tre kvinnor som är kompetenta att sitta i Luleås styrelse inom kommunen.

Att skapa rättvisa förutsättningar för människor är en skyldighet! Inkvotering är ett kontraproduktivt quick fix som inte kommer åt grundproblemen för vissa grupper. Resten som inte har lyckats bli inkvoterade? Grundproblemet kvarstår.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lulefan fre 05 jun 2015, 13:02

Lulefan skrev:
Men sedan så skall man neka någon med bättre meriter baserat på kön, etnicitet osv.

Ej neka menade jag ju såklart.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 05 jun 2015, 14:54

Lulefan skrev:
Bamsefar skrev:
tibet skrev:Inkvotering är tamejfan Djävulens påfund! Mekanismen bakom den typen av tänkande är en av orsakerna varför vårat samhällsklimat är som det är. Dessutom är det djupt förnedrande mot dem som blir drabbade i andra ändan. Fy fan för dessa genvägar som är skapade av människor som inte vill ta riktigt ansvar!
Så du anser att alla människor har exakt lika förutsättningar från start? att inga ojämlika förhållande angående genus, härkomst och klass existerar, att livet är ett blankt blad från start för alla.?

Du protesterar mot universitet och högskolor som har fräckheten att "kvotera" in sökande, just för att man ska kunna få flera chanser i livet, för de som kanske inte har en bakgrund med en studiepriviligierad hemmiljö. Du gillar inte att man i USA valde inkvotering för att överhuvudtaget kunna spegla den diversifiering angående härkomst USA utgör inom den offentliga förvaltningen.

Att man vill bryta genusmönster inom de traditionella yrkena är inget för dig?
Och att man till slut då vill bryta det mönstret inom Luleås styrelse, de får det att vändas i din mage?

De som drabbas är oftast de som var priviligierade förut, dv s , de som var "inkvoterade" förut och anser man att vit man , i medelåldern är normalstandard och allt/alla utanför är avvikande så känns det nog konstigt.

Inget av ovan säger att man inte behöver ha kompetens för att kunna verka inom allt detta, men de som har kompetensen får, utan inkvotering eller som jag föredrar det, positiv särbehandling, aldrig en chans ändå p g a den informella "inkvotering" som finns runt styrelseverksamheter o dyl.
Så tills en ngn mer jämlik styrelse finns så är det positivt med att föredra det underrepresenterade genuset och, nej , ingen "fyllEva" kommer att bli inkvoterad, för min del tror jag nog det finns tre kvinnor som är kompetenta att sitta i Luleås styrelse inom kommunen.

Det är förbannat fel att inkvotera folk bara för att de haft olika förutsättningar i livet, vi har ALLA olika förutsättningar. Oavsett situation ska det vara samma krav på samtliga, varför ska vissa få åka räkmacka? Vadå studiepriviligerad hemmiljö? Då får man väl jobba lite hårdare och sluta hitta ursäkter till varför man inte är där man vill vara.

Ska de som inte haft en idrottspriviligerad hemmiljö kvoteras in på hockeygymnasiet och i J20 också kanske? Folk måste vakna upp och inse att livet inte är rättvist, vissa har bättre förutsättningar än andra.
Men sedan så skall man neka någon med bättre meriter baserat på kön, etnicitet osv.

Sedan så vill man bara bryta "genusmönster" i glidarjobb, man skiter fullständigt i tunga jobb där det är i huvudsak män som sliter.
"Positiv särbehandling"? Jävla skitsnack, behandla alla lika istället.
Lulefan, du skriver:

"Sedan så vill man bara bryta "genusmönster" i glidarjobb, man skiter fullständigt i tunga jobb där det är i huvudsak män som sliter.
"Positiv särbehandling"? Jävla skitsnack, behandla alla lika istället."

Vad är ett glidarjobb?

Exakt vad är ett tungt jobb? Menar du fysiskt, stressmässigt eller psykiskt?

Bara förklara så att jag vet vad du far efter.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Redbear fre 05 jun 2015, 16:21

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 05 jun 2015, 16:24


Det förlängdes tidigare i år. Huruvida det kommer förlängas eller öht existera efter nästa år med tanke på vem som är ny VD, är dock oklart.

Dessutom togs LKAB-dagen bort förra säsongen. Det var säkert en miljon eller så som försvann.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lulefan fre 05 jun 2015, 16:53

LulefanGBG skrev:[
Lulefan, du skriver:

"Sedan så vill man bara bryta "genusmönster" i glidarjobb, man skiter fullständigt i tunga jobb där det är i huvudsak män som sliter.
"Positiv särbehandling"? Jävla skitsnack, behandla alla lika istället."

Vad är ett glidarjobb?

Exakt vad är ett tungt jobb? Menar du fysiskt, stressmässigt eller psykiskt?

Bara förklara så att jag vet vad du far efter.

Med glidarjobb syftar jag på högt uppsatta jobb, jobb inom styrelse, högt uppsatta chefer m.m. Kanske fel att kalla det glidarjobb, då många jobbar hårt,, men det är "fina" jobb de bryr sig om.

Med tunga jobb syftar jag främst på jobb som är tunga fysiskt, exempelvis gruvarbetare.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Kagen fre 05 jun 2015, 17:23

Lulefan skrev:Med tunga jobb syftar jag främst på jobb som är tunga fysiskt, exempelvis gruvarbetare.

Städare, jobb inom barnomsorg, äldrevård osv där det ska lyftas personer hela dagarna? Det är ju heller inte så att dagens gruvarbetare hackar med hackan ängsligt sneglandes på den där fågeln i buren som indikerar att det ännu finns syre att andas.
Rajala har väl ett jobb som är fysiskt tungt? Han måste lyfta sådana där tunga vikter, bli jättetrött och jättesvettig och dessutom acceptera att folk tacklar honom. Sen kan man väl säga att han har ett glidar jobb med ty han får långt bättre betalt än vår Statsminister och nog fan måste man kunna påstå att en hockeyspelare glider fram iaf? Annars är det något fel på slipningen.. :joker:
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lulefan fre 05 jun 2015, 19:23

Kagen skrev:
Lulefan skrev:Med tunga jobb syftar jag främst på jobb som är tunga fysiskt, exempelvis gruvarbetare.

Städare, jobb inom barnomsorg, äldrevård osv där det ska lyftas personer hela dagarna? Det är ju heller inte så att dagens gruvarbetare hackar med hackan ängsligt sneglandes på den där fågeln i buren som indikerar att det ännu finns syre att andas.
Rajala har väl ett jobb som är fysiskt tungt? Han måste lyfta sådana där tunga vikter, bli jättetrött och jättesvettig och dessutom acceptera att folk tacklar honom. Sen kan man väl säga att han har ett glidar jobb med ty han får långt bättre betalt än vår Statsminister och nog fan måste man kunna påstå att en hockeyspelare glider fram iaf? Annars är det något fel på slipningen.. :joker:

Jajo. Men det är alltid chefsjobb och liknande som det gnälls om i de fall där det är mer män än kvinnor, personligen tror jag det huvudsakligen(nu för tiden) beror på att fler män söker sig till dem. Dock känns det som att detta har gått lite väl långt off-topic, kanske återgå? Very Happy

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av tibet fre 05 jun 2015, 23:48

FruktHamster skrev:

Det förlängdes tidigare i år. Huruvida det kommer förlängas eller öht existera efter nästa år med tanke på vem som är ny VD, är dock oklart.

Dessutom togs LKAB-dagen bort förra säsongen. Det var säkert en miljon eller så som försvann.

Lätt förvånad måste jag erkänna.. Uppenbarligen så anser man att det sponsoravtal man sitter med är en bra deal. Speciellt nu när det satsas på jubileumsguld! Visserligen sitter det personer i Lkab:s styrelse som har en stark koppling till Lhf men i dessa för gruvindustrin ansträngande tider spelar det nog ingen större roll. Kul, hoppas att dem fortsätter i många år till!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 08 jun 2015, 16:12

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 08 jun 2015, 17:50

Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-kan-bli-lulea-hockeys-nye-ordforande-8327047.aspx

Hade gärna sett att Aro tar en styrelseplats.
Jaha, och i artikeln står det? för oss som inte prenumererar alltså.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 08 jun 2015, 18:03

Bamsefar skrev:
Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-kan-bli-lulea-hockeys-nye-ordforande-8327047.aspx

Hade gärna sett att Aro tar en styrelseplats.
Jaha, och i artikeln står det? för oss som inte prenumererar alltså.

Det var inte mer avancerat än att det står att Anders Olofsson som sitter i styrelsen nu är föreslagen av valberedningen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 08 jun 2015, 18:06

Micke80 skrev:
Bamsefar skrev:
Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/han-kan-bli-lulea-hockeys-nye-ordforande-8327047.aspx

Hade gärna sett att Aro tar en styrelseplats.
Jaha, och i artikeln står det? för oss som inte prenumererar alltså.

Det var inte mer avancerat än att det står att Anders Olofsson som sitter i styrelsen nu är föreslagen av valberedningen.
..som ordförande.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 08 jun 2015, 20:43

http://www.nsd.se/sport/lulea-om-ekonomin-kanns-otroligt-bra-9339143.aspx

Spoiler:

"Vi hade ett mål om att få fem stycken guldsponsorer – som ger mer än 150 000 kronor – och nu vet vi knappt hur alla ska få plats på tröjan, hahaha."

"Dessutom har klubben ökat sin försäljning av säsongskort. Bland annat tack vare de nya all inclusive-årskorten för ståplats – men även på sittplats har klubben ökat årskortförsäljningen med 70 procent jämfört med samma tidpunkt i fjol."

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken mån 08 jun 2015, 20:49

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/lulea-om-ekonomin-kanns-otroligt-bra-9339143.aspx

Spoiler:

"Vi hade ett mål om att få fem stycken guldsponsorer – som ger mer än 150 000 kronor – och nu vet vi knappt hur alla ska få plats på tröjan, hahaha."

"Dessutom har klubben ökat sin försäljning av säsongskort. Bland annat tack vare de nya all inclusive-årskorten för ståplats – men även på sittplats har klubben ökat årskortförsäljningen med 70 procent jämfört med samma tidpunkt i fjol."

cheers

Härligt Lasse. Hur ser din laguppställning ut nu när laget är spikat?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Kagen mån 08 jun 2015, 21:17

Otroligt viktigt att LHF har många sponsorer och samberbetspartners att luta sig mot. Det är inte alla som har samma plånbok som Porser och definitivt inte samma klubbhjärta.
Hoppas att Luleå HF går mot en ny guld-era vad gäller intresse och uppbackning. Självklart är det gulden som på något vis räknas men aldrig någonsin att jag skulle vilja byta LHF's historik mot t.ex Malmö. För mig har det inneburit ett stort värde att Luleå alltid funnits med som utmanare även om det ibland känts hopplöst jobbigt när laget kommer slutkört och utjagat till kvartsfinal och där åker ut med 0-4 i matcher mot en utvildad och klassen bättre motståndare.
Men hellre det än ett SM-guld var tionde år varvat av skandaler och allsvensk hockey.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster tis 09 jun 2015, 09:52

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/lulea-om-ekonomin-kanns-otroligt-bra-9339143.aspx

Spoiler:

"Vi hade ett mål om att få fem stycken guldsponsorer – som ger mer än 150 000 kronor – och nu vet vi knappt hur alla ska få plats på tröjan, hahaha."

"Dessutom har klubben ökat sin försäljning av säsongskort. Bland annat tack vare de nya all inclusive-årskorten för ståplats – men även på sittplats har klubben ökat årskortförsäljningen med 70 procent jämfört med samma tidpunkt i fjol."

Riktigt kul att läsa!
Årskorten bör ju summeras i slutet av off season för att få en rättvis bild, men visst tyder mycket på att intresset för Luleå inför kommande säsong har ökat betydligt! Jävligt skoj!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Micke80 tis 09 jun 2015, 10:35

FruktHamster skrev:
Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/lulea-om-ekonomin-kanns-otroligt-bra-9339143.aspx

Spoiler:

"Vi hade ett mål om att få fem stycken guldsponsorer – som ger mer än 150 000 kronor – och nu vet vi knappt hur alla ska få plats på tröjan, hahaha."

"Dessutom har klubben ökat sin försäljning av säsongskort. Bland annat tack vare de nya all inclusive-årskorten för ståplats – men även på sittplats har klubben ökat årskortförsäljningen med 70 procent jämfört med samma tidpunkt i fjol."

Riktigt kul att läsa!
Årskorten bör ju summeras i slutet av off season för att få en rättvis bild, men visst tyder mycket på att intresset för Luleå inför kommande säsong har ökat betydligt! Jävligt skoj!

Blaskorna brukar ju ha en sammanställning i augusti över sålda säsongskort och liknande. Det är alltid kul att läsa och jämföra.
Vad gäller Luleå så hoppas jag att man lyckas få alla dessa med kort till amtcherna i år. Tidigare år har många sponsorstolar varit tomma då arbetstagarna inte valt att gå på matcherna vilket gjort att vi som köper lösbiljetter haft svårt att få tag på vettiga platser om man varit några som ska gå.
Det blir så mycket skönare tryck i hallen då den är fylld och inte så mycket tomt som andra inte har möjlighet att köpa.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Mickeee tis 09 jun 2015, 12:43

Läste på twitter att luleås bokslut landade på 4mille minus förra säsongen. Men man räddade upp de med att sälja lägenheter för 6 mille
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken lör 27 jun 2015, 16:37

Hur mycket blev det för NHL-spelarna? Cehlarik 100 %, ***an 100 %, Wallmark 50 % och Näkyvä 25 % - det är väl alla? Snabb överslagsräkning ger ungefär 5 miljoner. Är ändå rätt ok tillskott för nästa säsongs resultat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Ivanhoe lör 27 jun 2015, 17:43

Cehlarik? Så vitt jag vet har han inte skrivit på för Boston. Uppskattningsvis får vi över 3 mille för dom som lämnat.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken lör 27 jun 2015, 17:44

Ivanhoe skrev:Cehlarik?  Så vitt jag vet har han inte skrivit på för Boston.  Uppskattningsvis får vi över 3 mille för dom som lämnat.

Jag kanske kom ihåg fel där då, var lite osäker och orkade inte kolla upp det Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 27 jun 2015, 19:05

Rönken skrev:Hur mycket blev det för NHL-spelarna? Cehlarik 100 %, ***an 100 %, Wallmark 50 % och Näkyvä 25 % - det är väl alla? Snabb överslagsräkning ger ungefär 5 miljoner. Är ändå rätt ok tillskott för nästa säsongs resultat.

Nä Chelraik är ju kvar än men i övrigt har du prickat rätt. Synd att Zaar skrev på ifjol så vi inte fick 25% för han med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 28 jun 2015, 16:14


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken sön 28 jun 2015, 16:21

Lars158 skrev:Lite kul att se vad reklam kostar.

http://cdn2.shl.se/files/LHF/Marknad/Produktguide_150601_uppsl.pdf

Intressant att se vad Björnsponsor innebar rent konkret. Nu när det tillkom en ny i dagarna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Kagen ons 01 jul 2015, 15:27

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken ons 01 jul 2015, 15:40

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 01 jul 2015, 17:52


Risk för räv, menar du. Två stycken. En bakom varje öra :p
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan mån 27 jul 2015, 16:48

Nya styrelseordföranden Anders Olofsson är alltså min förra chef, jobbat nära honom i över 20 år så känner honom rätt väl. Om nu någon mot förmodan var intresserad av den infon haha Smile
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken fre 21 aug 2015, 15:11

http://luleahockey.se/artikel/68256/ - nytt rekord i säsongskort, låter bra.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Urken tor 10 sep 2015, 22:18

Jag hänger inte riktigt med här. Varför går man ut med detta nu?

http://www.kuriren.nu/100-hockey/sa-ska-lulea-hockey-radda-budgeten-8462597.aspx

(För er som inte har plus, finns artikeln att läsa här)

Uppfyller vilken budget? Vad är det man räknar på? Vad menas? biljetter som säljs under seriens gång, räknas dessa mot denna budget - och i så fall, vad är problemet?

Jag är förvirrad, vilket garanterat märks i mitt inlägg.

"– Vi har ännu inte riktigt finansierat säsongen och behöver dra in sex–åtta miljoner kronor till, säger VD:n Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren."

Hade de planerat att finansiera hela säsongen redan i förväg? Vad händer då med alla biljetter som säljs under resans gång?

Edit: bästa "förklaringen" jag läst, var i en kommentar på kurriren.

KJ skrev:Min personliga teori är att jag tror att upplägget med Porser till viss del även går ut på att klubben kan budgetera för tex minst semifinal (vilket genererar bonus från alla sponsorer+mycket bijettintäkter osv) och att Porser utifall man misslyckas sportligt tillskjuter ett belopp för att täcka underskottet som annars hade uppstått.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 10 sep 2015, 22:52

Urken skrev:Jag hänger inte riktigt med här. Varför går man ut med detta nu?

http://www.kuriren.nu/100-hockey/sa-ska-lulea-hockey-radda-budgeten-8462597.aspx

(För er som inte har plus, finns artikeln att läsa här)

Uppfyller vilken budget? Vad är det man räknar på? Vad menas? biljetter som säljs under seriens gång, räknas dessa mot denna budget - och i så fall, vad är problemet?

Jag är förvirrad, vilket garanterat märks i mitt inlägg.

"– Vi har ännu inte riktigt finansierat säsongen och behöver dra in sex–åtta miljoner kronor till, säger VD:n Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren."

Hade de planerat att finansiera hela säsongen redan i förväg? Vad händer då med alla biljetter som säljs under resans gång?

Edit: bästa "förklaringen" jag läst, var i en kommentar på kurriren.

KJ skrev:Min personliga teori är att jag tror att upplägget med Porser till viss del även går ut på att klubben kan budgetera för tex minst semifinal (vilket genererar bonus från alla sponsorer+mycket bijettintäkter osv) och att Porser utifall man misslyckas sportligt tillskjuter ett belopp för att täcka underskottet som annars hade uppstått.
Satt precis och funderade på samma sak. Tacka fan för att det inte är finansierat ännu. När jag köper in varor till min butik så är det ju för att jag tror mig kunna sälja dem, inte för att jag redan har sålt dem (förutom vid specialbeställningar förstås).

Kanske är det just företagsbiten, att de trott sig få in mer pengar på den fronten än de faktiskt får in, som de syftar på? Att gå ut med det hela är ju dock märkligt. Vad vill man uppnå? Dra igång ett snack om att man förivrat sig i sina köp?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 10 sep 2015, 23:30

Spontant känns det långtifrån stabilt. På running business var det torsk senaste sässen, att man sålde lägenheter ringde en varningsklocka för mig. Och nu är man då tydligen redan på efterkälken rejält.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken tor 10 sep 2015, 23:38

Slutet av 90-talet i repris? What a Face
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Slapshot fre 11 sep 2015, 16:15

Bra timing.....not

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre 11 sep 2015, 22:57

Vi går för Guld, BÅDE på herr och dam sidan med 5-stjärnigt garnityr! Tacka faan att det kostar, om vi har 15 mille på banken och torskar låt säga 5 av dessa fram till slutspel så ok..
Satsar man inget så vinner man inget..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 12 sep 2015, 07:43

Finns ju en morgondag också...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 16 sep 2015, 18:22

EuroMining ny björnsponsor i Luleå Hockey.

http://www.luleahockey.se/artikel/69099/


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken ons 16 sep 2015, 18:40

Björnsponsor är väl den högsta rangen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Taabe ons 16 sep 2015, 18:58

Rönken skrev:Björnsponsor är väl den högsta rangen?

Japp.

"BJÖRNPARTNER. Partner som tecknar avtal om ett sammanlagt värde över 650.000 kronor per säsong."
Taabe
Taabe

Antal inlägg : 280
Join date : 15-09-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken ons 16 sep 2015, 19:49

Taabe skrev:
Rönken skrev:Björnsponsor är väl den högsta rangen?

Japp.

"BJÖRNPARTNER. Partner som tecknar avtal om ett sammanlagt värde över 650.000 kronor per säsong."

Välkommen till forumet, glöm inte att anmäla dig till https://www.luleahockeyforum.com/t893-tipstavling-lulea-hockeys-grundseriematcher-2015-2016 bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Taabe ons 16 sep 2015, 21:48

Rönken skrev:
Taabe skrev:
Rönken skrev:Björnsponsor är väl den högsta rangen?

Japp.

"BJÖRNPARTNER. Partner som tecknar avtal om ett sammanlagt värde över 650.000 kronor per säsong."

Välkommen till forumet, glöm inte att anmäla dig till https://www.luleahockeyforum.com/t893-tipstavling-lulea-hockeys-grundseriematcher-2015-2016 bounce

Tackar! ska kika på det!
Taabe
Taabe

Antal inlägg : 280
Join date : 15-09-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Kagen tor 17 sep 2015, 10:02

Ang. Euromining, viktigt och kul. Jäklar vad stor CHL-bucklan är!
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet