Robin Kovacs

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger i ons 20 nov 2019, 15:13

@Urken skrev:
@GrodanBoll skrev:
@Urken skrev:
@GrodanBoll skrev:
@Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

Ja. Det räcker ju för min del. Vad är det för folk som sjunger detta som en hyllningsramsa? Suspect

Vi har Robin Kovacs
Han körde från polisen
Han tror han spelar GTA.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 2304

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Sundance Kid i ons 20 nov 2019, 15:38

@Hankburger skrev:
@Urken skrev:
@GrodanBoll skrev:
@Urken skrev:
@GrodanBoll skrev:
@Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

Ja. Det räcker ju för min del. Vad är det för folk som sjunger detta som en hyllningsramsa? Suspect

Vi har Robin Kovacs
Han körde från polisen
Han tror han spelar GTA.

Jag står inte på H-läktaren. Men jag kan tänka mig att en poäng med låten är att "ta makten över skandalen" och på så vis blir det svårt för motståndarsupportrarna att håna Kovacs för sin bilkörning när redan hemmafansen sjunger en ramsa om det. Så jag antar att huvudpoängen med ramsan inte är att hylla Kovacs för att han begått trafikbrott.

Men jag håller med om att ramsan inte känns så lämplig. Speciellt i och med att Kovacs varit inblandad i upprepade trafikförseelser samt att han verkar ha haft svårt att ta sitt ansvar för dom senaste incidenterna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 563

Inlägg av Tigerman i ons 20 nov 2019, 19:32

Oftast är jag väldigt PK inställd vad gäller ramsor, åtminstone ogillar jag hatramsor. Men i detta fallet har jag överseende för den har en stor portion humor i botten Very Happy

Sedan har jag ju själv varit ung en gång i tiden och det där med att efterleva trafikregler var väl inte min bästa egenskap på den tiden (aningens bättre numera, om än oftast med lite moms på skyltad hastighet). Så jag ska inte kasta sten i glashuset... Embarassed

Tigerman

Antal inlägg : 3124

Inlägg av icemask i ons 20 nov 2019, 20:39

Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Det han presterar på isen är nog en tagg i ögat på media framförallt när han spelar i "fel" lag.
hur tror ni han mår när det vevas i media om och bland folk om och om igen, och det vinklas som att det var han som var orsaken till olyckan, det var hans bästa vän som dog, tror det känns varje gång man drar upp det !
Jag vet inte men tror att ramsan är ett sätt att få erkännande för det han gör på isen och ett sätt att ge igen mot media och belackare
icemask
icemask

Antal inlägg : 3369

Inlägg av rasbiologen i ons 20 nov 2019, 21:58

Kovacs kör som en tok, hela supportersverige hatar han.
Luleå hade vissa spelare i laget, Sveriges överlägset hjärnskakande laget.
Luleå har en fungerande defensiv, Sveriges tråkigaste lag.

Inte för att det är jämförbart på något sätt men han passar in i "Luleå mot Sverige" om man ska referera till en annan ramsa.

Såg paret på kvantum tidigare ikväll, undra om det var frugan som körde 😉
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 998

Inlägg av Lulefan i tor 21 nov 2019, 01:06

Vad gäller ramsan så är den rätt omdömeslös och omogen.

Vad gäller vad Kovacs tycker om att media drar upp olyckan och hans trafikförseelser så... han kanske kan börja ta lite ansvar? Man kan ju till att börja med stå upp för att man gjort fel. Det blir så pinsamt när man ska komma med dåliga bortförklaringar. Han har ändå gjort sig skyldig till en rad grova trafikbrott på väldigt kort tid och det går inte skylla på åldern, han är nog gammal för att fatta bättre.

Lulefan

Antal inlägg : 1622

Inlägg av GrodanBoll i tor 21 nov 2019, 01:59

@icemask skrev:Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Det han presterar på isen är nog en tagg i ögat på media framförallt när han spelar i "fel" lag.
hur tror ni han mår när det vevas i media om och bland folk om och om igen, och det vinklas som att det var han som var orsaken till olyckan, det var hans bästa vän som dog, tror det känns varje gång man drar upp det !
Jag vet inte men tror att ramsan är ett sätt att få erkännande för det han gör på isen och ett sätt att ge igen mot media och belackare
Rätta mig om jag har fel men han körde väl ca 120 på en 30-väg? Hur kan du bara vifta bort en sådan sak? Okej, ingen kom som tur är till skada men säg att det springer ut ett barn på vägen framför bilen, kommer du då försvara beteendet även då, kanske med att "det bara var otur"?
Och har väl inte stått i princip någonting om olyckan då hans vän omkom i sedan han skrev på för Luleå? Tycker hela den situationen hanterades bra av både media och Kovac. Men som någon här ovanför sa så är han bara skämmig som inte kan stå för sina handlingar nu.

Med det sagt så älskar jag att ha honom i laget av just anledningen till att han är grisig och passar bra in på "Luleå mot Sverige" bilden jag gärna ser kring laget. Men man får också dra en gräns, och min går där man sätter andra människors liv på spel och inte tar konsekvenserna för det samt vid att skriva hyllningslåtar kring nyss nämnda beteende. Det är omoget och ovärdigt en klubb som Luleå.

GrodanBoll

Antal inlägg : 24

Inlägg av icemask i tor 21 nov 2019, 09:46

@GrodanBoll skrev:
@icemask skrev:Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Rätta mig om jag har fel men han körde väl ca 120 på en 30-väg? Hur kan du bara vifta bort en sådan sak? Okej, ingen kom som tur är till skada men säg att det springer ut ett barn på vägen framför bilen, kommer du då försvara beteendet även då, kanske med att "det bara var otur"?
Och har väl inte stått i princip någonting om olyckan då hans vän omkom i sedan han skrev på för Luleå? Tycker hela den situationen hanterades bra av både media och Kovac. Men som någon här ovanför sa så är han bara skämmig som inte kan stå för sina handlingar nu.

Med det sagt så älskar jag att ha honom i laget av just anledningen till att han är grisig och passar bra in på "Luleå mot Sverige" bilden jag gärna ser kring laget. Men man får också dra en gräns, och min går där man sätter andra människors liv på spel och inte tar konsekvenserna för det samt vid att skriva hyllningslåtar kring nyss nämnda beteende. Det är omoget och ovärdigt en klubb som Luleå.
Rättelse, du går händelserna i förväg, domen har inte fallit i målet den kommer den 26/11 så vi vet inte än om han gjort sig skyldig till hastighetsöverträdelsen.
icemask
icemask

Inlägg av GrodanBoll i tor 21 nov 2019, 12:54

@icemask skrev:
@GrodanBoll skrev:

Rättelse, du går händelserna i förväg, domen har inte fallit i målet den kommer den 26/11 så vi vet inte än om han gjort sig skyldig till hastighetsöverträdelsen.
Fair enough. Mitt resonemang håller dock fortfarande, fällande dom eller inte.

GrodanBoll

Antal inlägg : 24

Inlägg av Blinders88 i tis 26 nov 2019, 11:24

"Elitidrottsmannen döms för olovlig körning, grovt brott och vårdslöshet i trafik till 70 dagsböter á 1000 kronor"

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/tingsratten-elitidrottsmannen-ar-skyldig-nm5253854.aspx

Blinders88

Antal inlägg : 1149

Inlägg av Blinders88 i tis 26 nov 2019, 11:26

Kovacs kanske börjar leverera ännu mer nu då detta är över.

Blinders88

Inlägg av Blinders88 i tis 26 nov 2019, 11:27

Blinders88

Inlägg av Määk i tis 26 nov 2019, 13:42

Ser att BDA-Orkesterns Erik Widman är advokat åt Kovacs. Dömd men de planerar att överklaga. Känner rent spontant att det bästa vore väl att ta domen och släppa skiten men de kanske ser möjligheter till att han ska kunna frias.

Määk

Antal inlägg : 2079

Inlägg av Blinders88 i tis 26 nov 2019, 13:55

Blinders88

Inlägg av icemask i ons 04 dec 2019, 13:06

Jag tror inte att Kovacs går till Örebro om han fortsätter leverera som han gör nu, då blir det nog KHL eller NLA för honom.
Har inga belägg för det jag skriver men det är bara en känsla, pratar man om Emil Larsson som en KHL-export så måste ju Kovacs ligga hästlängder före !
icemask
icemask

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet