Robin Kovacs

+68
Norlin
Donten_
keevvs
GrodanBoll
LulefanGBG
Diktatorn
Högljudd
Dilox
Sundance Kid
kamelbullen
ezz
Hellcop
Helge
Sportchefen #2
Tigerman
Snikne Ville
Lajon
NilsOskar
Polarbjörn
Kagen
wilmus2007
NallePhu
Lehto
LHF96
ski3r
Pajala
Lulefan
CKa
Wolfhunter
Popup
rasbiologen
Kapten Haddock
Rikky
MickkeJ
MrScout
Dentos
Micke80
JahNT
Donowitz
Bamsefar
tibet
LubosC
Norrlandstoken
Qirren
RSD555
GustenA
Ferros
farre
Hedanders
Blinders
Mange
MttG
Jokerman
pingu
Lillajag
Hankburger
kokostrollet
Lars158
Tony Moore
Myrman
Puckad
icemask
Old Brooklyn
Urken
Jonken
Dustin
Redbear
KaptenBlodskelett
72 posters

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tigerman fre 08 nov 2019, 21:10

NallePhu skrev:Agenten läcker förmodligen i detta fall mer än någon annan!
Kan inte se agentens motiv att läcka om ett kontrakt redan är klart. Det har han ingen vinning av, snarare tvärtom. Om förhandlingar pågår däremot, ja då kan det vara ett sätt att trissa fram ett motbud.
Det enda rimliga är därför (om det är klart) att det kommer inifrån en konkurrent. Om det sedan läcker från Örebro eller någon annan klubb som fått nys om det låter jag vara osagt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan fre 08 nov 2019, 21:38

Määk skrev:Spelaren Kovacs är inte omöjlig att ersätta, även om han stundtals är en gigant. Personligheten och karaktären är desto tråkigare att bli av med.

Jag känner att personligheten och karaktären är desto roligare att bli av med. Det är inte ens ett år sedan han sprang från polisen.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sportchefen #2 fre 08 nov 2019, 22:19

Trist utveckling, att allting läcks nu för tiden.
Jag tror inte det är något större problem för en spelare att behålla fokus säsongen ut om hemligheten är bevarad. Men när det är ute är det hejdå till allt.
Tror inte Kovacs är glad åt det här.
Och ännu mindre glad är Luleå Hockeys ledning.
Ska bli intressant att se vart detta tar vägen.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tigerman fre 08 nov 2019, 22:26

...eller så är det bara någon på Skansens IF som vill j-vlas med oss och Kovacs och släpper ut ett rykte helt utan substans Rolling Eyes

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Helge fre 08 nov 2019, 23:37

Eftersom att han signerar varan så kan den räknas som specialbeställning och då gäller inte distansköpslagen.
Är det någon som annullerat eller skickat tillbaka tröjan? 299 kr det är mycket pengar.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz lör 09 nov 2019, 00:25

Raderat/inaktiverat sitt twitterkonto nu. Luktar klar för Örebro.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hellcop lör 09 nov 2019, 02:30

Hade också stängt ner Twitter, det är ju trots allt platsen där jordens alla avskum samlas. Antagligen fick väl Robin (och hans familj) så jävla mycket skit över sig på några timmar.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hedanders lör 09 nov 2019, 06:37

Tigerman skrev:...eller så är det bara någon på Skansens IF som vill j-vlas med oss och Kovacs och släpper ut ett rykte helt utan substans Rolling Eyes

Om det inte finns nån substans i det borde ju dementi komma DIREKT. Speciellt av en yngre kille som verkar vara ganska... Öh... Impulsiv i sina ageranden.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz lör 09 nov 2019, 07:05

Hellcop skrev:Hade också stängt ner Twitter, det är ju trots allt platsen där jordens alla avskum samlas. Antagligen fick väl Robin (och hans familj) så jävla mycket skit över sig på några timmar.

Om det alla tidningar och medier skriver inte stämmer, hade åtminstone jag skrivit ett meddelande snarare än att stänga ned kontot.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av ski3r lör 09 nov 2019, 07:06

Tråkig förlust på en ung, producerande spelare som väcker känslor. De växer inte på träd. Ändå bättre att det kommer ut nu än under slutspelet som det brukar göra.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Puckad lör 09 nov 2019, 07:33

Lite väl mycket storm i vattenglas. De är en familj med barn.
Det är naivt att tro att man ska riska framtiden för sin familj genom att vänta fram till april med att hitta ett nytt jobb.
Ingen här skulle utsätta sin familj för det.

Han har ett jobb och hans rykte hos sin nästa arbetsgivare påverkas av hans prestation här.
Målet är fortfarande SM guld 19/20!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av ski3r lör 09 nov 2019, 08:27

Puckad skrev:Lite väl mycket storm i vattenglas. De är en familj med barn.
Det är naivt att tro att man ska riska framtiden för sin familj genom att vänta fram till april med att hitta ett nytt jobb.
Ingen här skulle utsätta sin familj för det.

Han har ett jobb och hans rykte hos sin nästa arbetsgivare påverkas av hans prestation här.
Målet är fortfarande SM guld 19/20!
Det tråkiga är inte tidpunkten, det är att han går till en annan SHL-klubb.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sportchefen #2 lör 09 nov 2019, 08:39

ski3r skrev:
Puckad skrev:Lite väl mycket storm i vattenglas. De är en familj med barn.
Det är naivt att tro att man ska riska framtiden för sin familj genom att vänta fram till april med att hitta ett nytt jobb.
Ingen här skulle utsätta sin familj för det.

Han har ett jobb och hans rykte hos sin nästa arbetsgivare påverkas av hans prestation här.
Målet är fortfarande SM guld 19/20!
Det tråkiga är inte tidpunkten, det är att han går till en annan SHL-klubb.

Spelare kommer och går, speciellt de som har spetsegenskaper.
Jag skulle säga att tidpunkten och att övergången kommit ut är hela nöten i detta fallet.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville lör 09 nov 2019, 09:13

Håller med, vi har (troligtvis) fått 3 bra säsonger av Robin.Bra så. Sen är det varken hans eller Luleås fel att det kommer ut alldeles för tidigt. Det blir ju även en risk för Robin, låt säga att Hållander o Emil är heta när det drar ihop sig fram på vårkanten o det blir ordentlig konkurrens..

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Pajala lör 09 nov 2019, 12:02

Att tro att Robin bara gör det för att veta att han har jobb i framtiden är bara nonsens, självklart så skulle Robin kunna få till en bra deal med Luleå det vet alla, han är en mycket bra spelare och skulle kunna få en jävla bra kontrakt med Luleå om han så vill, tyvärr så väljer han att dra ifrån Luleå.

Att han stänger ned sitt twitterkonto bekräftar också att affären redan är gjord, annars skulle han ha dementerat det direkt = case closed.

Han väljer helt enkelt att välja bort Luleå innan någon deal hinner presenteras, kan vara personligt beslut visst men han gav inte ens Luleå en chans att ge ett bra bud.

Tyvärr tror jag att allt  detta kommer att påverka honom negativ vilket även gör att han kommer att hamna längre ned på hierarkistegen för tränarna.

Verkligen tråkigt men nu kan Bulan och tränarna fokusera på andra spelare nu när Kovacs är borta från framtidsplanerna.

Personligen så skulle min Kovacstisha hamna i pannan om jag hade köpt en sådan, tur så är jag så jävla snål så jag gick inte på den minan What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan lör 09 nov 2019, 12:13

Jag vet inte vad folk förväntar sig av en kille som verkar vara 15 år mentalt.

Inget ont mot honom för att han vill röra på sig till annan klubb, det står honom fritt att göra det. Men det är verkligen inte snyggt att krita på för en annan klubb i samma serie när inte ens tredjedel av nuvarande säsong är spelad. Det betyder ju också såklart att processen antagligen pågått ett tag. Argumentet om att han ville säkra jobb till nästa säsong är rent skitsnack, för Kovacs hade det inte varit några problem alls att hitta en klubb framåt vårkanten eller för den delen att få ett nytt kontrakt med Luleå.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Bamsefar lör 09 nov 2019, 12:23

Enormt trist och som jag ser det så kommer kovacs inte att riskera ngt inför nästa säsong, han kommer hålla igen i olika situationer medvetet eller omedvetet. Kanske man kan skeppa han till ngn annan liga?, tröjan jag köpt kommer returneras, pengarna spelar ingen roll men det är en tröja som kommer bli oanvänd
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NilsOskar lör 09 nov 2019, 13:10

Lulefan skrev:Jag vet inte vad folk förväntar sig av en kille som verkar vara 15 år mentalt.

Inget ont mot honom för att han vill röra på sig till annan klubb, det står honom fritt att göra det. Men det är verkligen inte snyggt att krita på för en annan klubb i samma serie när inte ens tredjedel av nuvarande säsong är spelad. Det betyder ju också såklart att processen antagligen pågått ett tag. Argumentet om att han ville säkra jobb till nästa säsong är rent skitsnack, för Kovacs hade det inte varit några problem alls att hitta en klubb framåt vårkanten eller för den delen att få ett nytt kontrakt med Luleå.

Jag undrar om inte en generell 15-åring hade förstått det olämpliga med att sitta och signera tröjor till LHF-fans samtidigt som han signerar kontrakt med annan SHL-klubb.

NilsOskar

Antal inlägg : 435
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger lör 09 nov 2019, 14:01

Vad kan man säga? Vissa saker ändras aldrig..  Denna soppa får mig att tänka på Albrandt och Fälth hur de stack från Luleå och hur det kom ut långt innan säsongen var över. Någonstans måste Ishockeyförbundet sätta stopp för denna idioti att klubbar får ta kontakt med andra spelare under en säsong. För detta leder ju bara till att spelare slutar ge 100% i varje byte för att deras huvud är någon annanstans och det gör bara att lagen blir lidande och det börjar likna en taktik av andra lag för att få motståndarna ur balans. Och orsaken till detta är nästan alltid agenterna. Dessa borde tas ned på jorden.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu lör 09 nov 2019, 14:09

Verkar som Kovacs rymt fältet han är inte ens på Twitter ryktas det mer, Varför inte fan stå rakryggad och säga som det är liksom inte vara!

Sedan är det nog någon inom ÖHK som läckt till Ros detta för få det ut i media, Kan förstå att det är en fjäder i hatten för sportchefen landa Kovacs men sedan läcka det är fan inte snyggt någonstans alls!

Det sociala styr mycket en hockeyspelares vardag det ska fungera på sidan om och på isen för en familj så på sittsätt förstår jag RK!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av kokostrollet lör 09 nov 2019, 15:34

Hankburger skrev:Vad kan man säga? Vissa saker ändras aldrig..  Denna soppa får mig att tänka på Albrandt och Fälth hur de stack från Luleå och hur det kom ut långt innan säsongen var över. Någonstans måste Ishockeyförbundet sätta stopp för denna idioti att klubbar får ta kontakt med andra spelare under en säsong. För detta leder ju bara till att spelare slutar ge 100% i varje byte för att deras huvud är någon annanstans och det gör bara att lagen blir lidande och det börjar likna en taktik av andra lag för att få motståndarna ur balans. Och orsaken till detta är nästan alltid agenterna. Dessa borde tas ned på jorden.

Visst kan man tycka det. Å andra sidan. Vi som förening gör det också och det är trots allt ett fritt land vi lever i även för ishockeyspelare när det gäller arbetsmarknaden. Rolling Eyes
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Jokerman lör 09 nov 2019, 15:59

För Robin Kovacs och vi fans är nästa match mot DIF det som betyder något. Jag tror inte han blir en sämre hockeyspelare för att han fattat ett beslut som är bra för hans familj, snarare tvärtom.

Jag köper gärna Kovacstishan om det är någon som vill sälja.

Fyll på förlustraden för skansenpacket!

Krossa Djurgårn!

Stålmannen

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av RSD555 lör 09 nov 2019, 16:42

NilsOskar skrev:
Rikky skrev:
NilsOskar skrev:
Polarbjörn skrev:Vad "kul" för alla som beställde superspecialtröjan. Tack för inget säger jag, gå ut med det öppet istället för att sitta där och mysa när han lurat folk till att köpa en ful tröja med en Örebrospelares autograf på.
Nej, han vill jag inte se på isen mer, dags att låna ut till Asplöven

Håller med. LHF får ett löjes skimmer över sig om det här stämmer. Att han flyttar till annan klubb är inget konstigt, men att sitta och signera tröjor som ska säljas till fans för 299 kr per styck när han vet att han skall dra. Det känns inte normalt. Full anledning till att säga upp avtalet med honom på en gång.
Självklart är det inte kul varken för LHF eller alla fans som gillar (eller gillade) RK. Det tråkiga är ju att detta kommer ut nu i stället för efter säsongen. Det är ju det som är det onormala.
Och varför skulle LHF få ett löjes skimmer?

Det onormala är att han sitter och skriver autografer på tröjor som LHFs fans ska köpa för 299 kr/st. De som har köpt dessa får ju skämmas, ”lurade” av sin egen förening. Övriga hockeysverige lär ju skratta gott åt oss, en förening med nollkoll vad det verkar.

Dom som köpt räknas ju inte som lurade om Luleå inte medger flytten just nu. Om Skuggan säger att dom inte vill bekräfta flytt så är det inget lagligt fel sälja.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av ezz lör 09 nov 2019, 16:47

RSD555 skrev:
NilsOskar skrev:
Rikky skrev:
NilsOskar skrev:
Polarbjörn skrev:Vad "kul" för alla som beställde superspecialtröjan. Tack för inget säger jag, gå ut med det öppet istället för att sitta där och mysa när han lurat folk till att köpa en ful tröja med en Örebrospelares autograf på.
Nej, han vill jag inte se på isen mer, dags att låna ut till Asplöven

Håller med. LHF får ett löjes skimmer över sig om det här stämmer. Att han flyttar till annan klubb är inget konstigt, men att sitta och signera tröjor som ska säljas till fans för 299 kr per styck när han vet att han skall dra. Det känns inte normalt. Full anledning till att säga upp avtalet med honom på en gång.
Självklart är det inte kul varken för LHF eller alla fans som gillar (eller gillade) RK. Det tråkiga är ju att detta kommer ut nu i stället för efter säsongen. Det är ju det som är det onormala.
Och varför skulle LHF få ett löjes skimmer?

Det onormala är att han sitter och skriver autografer på tröjor som LHFs fans ska köpa för 299 kr/st. De som har köpt dessa får ju skämmas, ”lurade” av sin egen förening. Övriga hockeysverige lär ju skratta gott åt oss, en förening med nollkoll vad det verkar.

Dom som köpt räknas ju inte som lurade om Luleå inte medger flytten just nu. Om Skuggan säger att dom inte vill bekräfta flytt så är det inget lagligt fel sälja.

Det är inte Luleå som lurats eller ska skämmas, det är bara Kovacs. Om nu allt är sant. Luleå är lika mycket ett offer som vi fans!
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders lör 09 nov 2019, 19:08

Kovacs första ord efter uppgifterna om Örebro
ISHOCKEY Uppgifterna om att Robin Kovacs ska vara klar för Örebro nästa säsong slog ned som en bomb under fredagen. Kovacs själv har varit omöjlig att nå för en kommentar men väljer nu ett berätta för Norrbottens Media vad som gäller.


Jesper Sandberg19:23 | 2019-11-09
Robin Kovacs väljer nu att ta bladet från munnen angående uppgifterna.

– Jag har kontrakt med Luleå Hockey i år och mitt fokus är här och nu. Mitt mål är att ta både SM-guld och CHL-guld med Luleå i år. Vad som händer efter säsongen vet jag inte, det är min agent (Michael Rosell) som tar hand om det, säger Robin Kovacs.

Kovacs fortsätter:

Artikelbild
BILD: Petra Älvstrand / Frilans

– Jag lägger ingen fokus på nästa säsong. Jag är professionell och kommer göra det jag älskar mest och det är att spela hockey och göra det för klubben jag spelar i. Det som händer nästa år vet jag inte, säger Luleåforwarden till Sporten.

Så du är inte klar för Örebro nästa år?

– Nä, det är jag inte. Jag har fått förslag från andra klubbar, det är inget att sticka under stolen med, men jag är inte klar för någon ny klubb.

Det var i en artikel i Sportbladet som den påstådda övergången publicerades under fredagen. Många Luleåsupporters reagerade starkt i sociala medier när uppgifterna kom ut. Något som Robin Kovacs har förståelse för.

Artikelbild
BILD: Petra Älvstrand / Frilans

­– Det är klart att det inte är roligt men de får ha sina åsikter. Om en spelare blir klar för någon annan klubb så här tidigt på säsongen så förstår jag vad fans och supportrar tycker. Men som sagt, jag är inte klar för någon annan klubb, det är Luleå som gäller.

Har du förhandlat med Luleå Hockey om en förlängning?

Artikelbild
BILD: Petra Älvstrand / Frilans

– Nä, jag har inte hört något från Luleå, säger Kovacs.

Så du dementerar uppgifterna att du ska vara klar för Örebro?

– Ja, jag är inte klar för någon annan klubb, säger Robin Kovacs.

Något speciellt du vill hälsa till Luleåfansen?

– Jag har sagt mitt, jag är inte klar för någon annan klubb och jag förstår fansens besvikelse när en sådan här rubrik dyker upp. Jag hoppas de ser mig som samma spelare och människa även nu, säger Robin Kovacs.

Sporten söker Robin Kovacs agent Michael Rosell för en kommentar.

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/kovacs-forsta-ord-efter-uppgifterna-om-orebro-nm5243313.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5113
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GustenA lör 09 nov 2019, 19:12

Hm, då är det ju inte underskrivet och klart utan man är ”bara” överens. Mycket kan hända men det låter som att han har tankarna söderut.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken lör 09 nov 2019, 19:12

Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Puckad lör 09 nov 2019, 19:14

Jokerman skrev:För Robin Kovacs och vi fans är nästa match mot DIF det som betyder något. Jag tror inte han blir en sämre hockeyspelare för att han fattat ett beslut som är bra för hans familj, snarare tvärtom.

Jag köper gärna Kovacstishan om det är någon som vill sälja.

Fyll på förlustraden för skansenpacket!

Krossa Djurgårn!

Stålmannen

Tack för lite sans och balans. Skål!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GustenA lör 09 nov 2019, 19:29

Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Det absolut troligaste är ju att Kovacs talar sanning och hamnar i Örebro till slut.
Källan har säkert rätt, men formalismen är inte klar så då kan Kovacs säga så här och det är ju bra för det blidkar en del fans.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken lör 09 nov 2019, 19:43

GustenA skrev:
Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Det absolut troligaste är ju att Kovacs talar sanning och hamnar i Örebro till slut.
Källan har säkert rätt, men formalismen är inte klar så då kan Kovacs säga så här och det är ju bra för det blidkar en del fans.

Nej. Det köper jag inte, som anser mig vara en tämligen rak och ärlig person.
Att linda in något och påstå "men det är ju faktiskt inte klart förrän jag skrivit på, fast vi är helt överens" är uttalanden som Löfven kan syssla med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu lör 09 nov 2019, 19:58

Urken skrev:
GustenA skrev:
Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Det absolut troligaste är ju att Kovacs talar sanning och hamnar i Örebro till slut.
Källan har säkert rätt, men formalismen är inte klar så då kan Kovacs säga så här och det är ju bra för det blidkar en del fans.

Nej. Det köper jag inte, som anser mig vara en tämligen rak och ärlig person.
Att linda in något och påstå "men det är ju faktiskt inte klart förrän jag skrivit på, fast vi är helt överens" är uttalanden som Löfven kan syssla med.
Lugn nu läckan är i Örebro och är säker på att han redan signat eller accepterat deras bud men icke signat, Spelare har ljugit tidigare åt tidningar och det är inget nytt det är bara det att Kovacs inte var beredd att detta skulle komma ut redan nu till media där av så kör han denna vals!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Puckad lör 09 nov 2019, 20:14

Snälla.
Det finns inte att lhf inte vet vad som sker.
Självklart har lhf och agenten haft en dialog.

Det kan vara så att lhf sagt att Robin inte är en del av våra framtida planer.
Men det kan ju inte skuggan säga! Hur skulle sett se ut för resten av säsongen?
I så fall så är det här bra för alla. Robin har skaffat sig sinnesro, och lhf kan säga att det är tråkigt att förlora en färgstark spelare.
Spekulerar jag?
- Absolut!
Jag vill bara påvisa att vi inte har alla korten och vi vet inte alla skeenden.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken lör 09 nov 2019, 20:27

Jag tänker istället börja hoppas på Omarks återkomst, som så många gånger förr. Allt för att ha något positivt att se fram emot.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville lör 09 nov 2019, 21:29

Puckad skrev:Snälla.
Det finns inte att lhf inte vet vad som sker.
Självklart har lhf och agenten haft en dialog.

Det kan vara så att lhf sagt att Robin inte är en del av våra framtida planer.
Men det kan ju inte skuggan säga!  Hur skulle sett se ut för resten av säsongen?
I så fall så är det här bra för alla. Robin har skaffat sig sinnesro, och lhf kan säga att det är tråkigt att förlora en färgstark spelare.
Spekulerar jag?
- Absolut!
Jag vill bara påvisa att vi inte har alla korten och vi vet inte alla skeenden.
Håller med. Min känsla är att Luleå kanske inte prioriterat Robin vilket man ist gjort med t ex Engsund o fler lär komma. Kan ju vara så enkelt att det egentligen blivit som båda parter vill men att det fuckats upp pga att det kommit ut för tidigt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger lör 09 nov 2019, 21:35

Urken skrev:Jag tänker istället börja hoppas på Omarks återkomst, som så många gånger förr. Allt för att ha något positivt att se fram emot.

Det verkar mer och mer troligt. Ska väl till att man landar Linus för att det inte ska kännas.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Norrlandstoken lör 09 nov 2019, 21:39

Kanske dubbel Linus

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken lör 09 nov 2019, 21:47

Norrlandstoken skrev:Kanske dubbel Linus

Då är allt förlåtet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av RSD555 lör 09 nov 2019, 21:59

Borttaget


Senast ändrad av RSD555 den lör 09 nov 2019, 22:06, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Kom på det var lördag kväll)

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av kokostrollet lör 09 nov 2019, 22:16

Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Om du på fullt allvar ser saken så svart eller vitt är du rätt korkad.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken lör 09 nov 2019, 22:30

kokostrollet skrev:
Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Om du på fullt allvar ser saken så svart eller vitt är du rätt korkad.

Då är jag korkad. Fjanterier att hålla på och att ge politikersvar för att försöka lura fansen att lugna ned sig. Precis som man försöker kontrollera pöbeln i politiken.

"Nu har Robin sagt att han inte är klar för Örebro, så då ska alla lugna ned sig."

Att göra skillnad på huruvida man kommit överens muntligt eller skrivit på, tycker jag är löjligt. Det är exakt samma sak i den här situationen.

Om man går på några andra teorier, likt att LHF framfört att Robin inte är en del av deras framtidsplaner och att Robin därefter sökt ny arbetsgivare, är en annan sak. Då tycker jag däremot att man kan adressera det tillsammans, spelare och klubb.

I de "svar" som Robin ger så kan du utläsa exakt vad du vill. Du kan tolka det som att Luleå gett honom besked om framtiden men du kan också tolka det som att Luleå inte sagt något överhuvudtaget.
Du kan tolka det som att Robin är klar för Örebro muntligt, men att det inte är påskrivet (beroende på vad hur man väljer att tolka "klar").
Du kan tolka det som att Robin inte är klar för någon klubb, varken muntligt eller skriftligt. Du kan tolka det på en miljon andra sätt.

Tolkar man det på enklaste, rakaste och ärligaste sätt så är det de två alternativ som jag radat upp ovan som gäller.

Jag står härmed för att vara korkad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av kokostrollet lör 09 nov 2019, 22:46

Urken skrev:
kokostrollet skrev:
Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Om du på fullt allvar ser saken så svart eller vitt är du rätt korkad.

Då är jag korkad. Fjanterier att hålla på och att ge politikersvar för att försöka lura fansen att lugna ned sig. Precis som man försöker kontrollera pöbeln i politiken.

"Nu har Robin sagt att han inte är klar för Örebro, så då ska alla lugna ned sig."

Att göra skillnad på huruvida man kommit överens muntligt eller skrivit på, tycker jag är löjligt. Det är exakt samma sak i den här situationen.

Om man går på några andra teorier, likt att LHF framfört att Robin inte är en del av deras framtidsplaner och att Robin därefter sökt ny arbetsgivare, är en annan sak. Då tycker jag däremot att man kan adressera det tillsammans, spelare och klubb.

I de "svar" som Robin ger så kan du utläsa exakt vad du vill. Du kan tolka det som att Luleå gett honom besked om framtiden men du kan också tolka det som att Luleå inte sagt något överhuvudtaget.
Du kan tolka det som att Robin är klar för Örebro muntligt, men att det inte är påskrivet (beroende på vad hur man väljer att tolka "klar").
Du kan tolka det som att Robin inte är klar för någon klubb, varken muntligt eller skriftligt. Du kan tolka det på en miljon andra sätt.

Tolkar man det på enklaste, rakaste och ärligaste sätt så är det de två alternativ som jag radat upp ovan som gäller.

Jag står härmed för att vara korkad.

Tack för bra svar. Anser fortfarande att det är korkat att se det så svart eller vitt men tacksam att jag inte åkte på en avstängning för att anse det.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken lör 09 nov 2019, 23:09

kokostrollet skrev:
Urken skrev:
kokostrollet skrev:
Urken skrev:Mmh. Då återstår två alternativ:

1. Kovacs talar sanning och hamnar inte i Örebro nästa år.
2. Kovacs ljuger och hamnar i Örebro nästa år.

Sker 1. så bör journalisten söka upp källan som kom med informationen och sätta dit idioten.
Sker 2. så är Robin ett r*vskägg.

Om du på fullt allvar ser saken så svart eller vitt är du rätt korkad.

Då är jag korkad. Fjanterier att hålla på och att ge politikersvar för att försöka lura fansen att lugna ned sig. Precis som man försöker kontrollera pöbeln i politiken.

"Nu har Robin sagt att han inte är klar för Örebro, så då ska alla lugna ned sig."

Att göra skillnad på huruvida man kommit överens muntligt eller skrivit på, tycker jag är löjligt. Det är exakt samma sak i den här situationen.

Om man går på några andra teorier, likt att LHF framfört att Robin inte är en del av deras framtidsplaner och att Robin därefter sökt ny arbetsgivare, är en annan sak. Då tycker jag däremot att man kan adressera det tillsammans, spelare och klubb.

I de "svar" som Robin ger så kan du utläsa exakt vad du vill. Du kan tolka det som att Luleå gett honom besked om framtiden men du kan också tolka det som att Luleå inte sagt något överhuvudtaget.
Du kan tolka det som att Robin är klar för Örebro muntligt, men att det inte är påskrivet (beroende på vad hur man väljer att tolka "klar").
Du kan tolka det som att Robin inte är klar för någon klubb, varken muntligt eller skriftligt. Du kan tolka det på en miljon andra sätt.

Tolkar man det på enklaste, rakaste och ärligaste sätt så är det de två alternativ som jag radat upp ovan som gäller.

Jag står härmed för att vara korkad.

Tack för bra svar. Anser fortfarande att det är korkat att se det så svart eller vitt men tacksam att jag inte åkte på en avstängning för att anse det.

Mig får du kalla ganska mycket, på riktigt. Suspect
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger sön 10 nov 2019, 00:32

Norrlandstoken skrev:Kanske dubbel Linus

Linus i kvadrat? Linus Persson tillbaka och sedan har vi Linus, Linus och Linuskedjan i PP? :>
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av kamelbullen sön 10 nov 2019, 02:06

Tror detta handlar om familj och att han nyss fått barn och kanske vill vara vara närmare sina päron än vad det handlar om pengar ... Men jävligt taskigt gjort mot Luleåfans tycker jag , dom har slösat kapital på någon som det kommer ut att han är klar för en ny klubb efter 1/3 av säsongen ... Hade Robin haft någon heder så hade han fan köpt upp iaf hälften av t-shirtarna som finns kvar =(

kamelbullen

Antal inlägg : 265
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av kamelbullen sön 10 nov 2019, 04:14

Kovacs har antagligen fått bättre betalt i Örebro och det är ett *X antal mil närmare till sina föräldrar och hans tjejs föräldrar , alltså man måste ju vara dum i huvuet om man väljer att stanna kvar här i norrbotten för ingenting .. okej det svider för oss men komigen hade någon av er ens haft tanken på stanna kvar ?

1Han och hans tjej är inte norrlänningar och har ingen anknytning hit....
2. Han och hans tjej har nyss fått barn (antar deras familj bor söder ut)
3. Han får bättre betalt i Örebro än vad han får i Luleå
4. Örebro är påväg att etablera sig stabilt i SHL...

KONTRA

1. Han är älskad i Luleå vi har egen ramsa för han
2. Hans tjej spelar i Luleå.
3. Han hatar DIF lika mycket som vi gör ? (skönt han inte går till DIF iaf) ?

kommer inte på så mycket fördelar med at spela och bo i luleå som stockholmare tyvärr :/

det är bara jävligt tråkigt att detta kom ut samtidigt som t-shirtarna :/

kamelbullen

Antal inlägg : 265
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Norrlandstoken sön 10 nov 2019, 05:23

Det behöver ju inte handla om Robin.
Han kanske trivs som firren i plurret här i Luleå?
Kan ju faktiskt vara så att Minatsu vantrivs och har satt ner foten och alla här inne på forumet vet ju att det i slutändan är kvinnan som bestämmer.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Pajala sön 10 nov 2019, 09:12

Det gäller att läsa mellan raderna, allt tystas ned, facit får vi till våren ändå, då kan kovacs säga att han hade många alternativ men att det blev Örebro till slut.

Fast vi alla vet att det redan är klart att han går till Örebro.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan sön 10 nov 2019, 12:23

Norrlandstoken skrev:Det behöver ju inte handla om Robin.
Han kanske trivs som firren i plurret här i Luleå?
Kan ju faktiskt vara så att Minatsu vantrivs och har satt ner foten och alla här inne på forumet vet ju att det i slutändan är kvinnan som bestämmer.

I din värld kanske.
Oavsett anledning så är det inte snyggt att ha det klart och låta det sippra ut 1/3 in på säsongen. För mig gör det egentligen ingen skillnad, jag hade inte så höga tankar om honom innan detta ändå.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Dustin sön 10 nov 2019, 12:39

Lulefan skrev:
Norrlandstoken skrev:Det behöver ju inte handla om Robin.
Han kanske trivs som firren i plurret här i Luleå?
Kan ju faktiskt vara så att Minatsu vantrivs och har satt ner foten och alla här inne på forumet vet ju att det i slutändan är kvinnan som bestämmer.

I din värld kanske.
Oavsett anledning så är det inte snyggt att ha det klart och låta det sippra ut 1/3 in på säsongen. För mig gör det egentligen ingen skillnad, jag hade inte så höga tankar om honom innan detta ändå.

Det har inte undgått någon att du ältar hans olovliga körning fortfarande.

Tror väl inte Robin hade haft svårt att vara professionell om det aldrig läckt ut. Desto tuffare nu då hans inställning och prestation kommer synas in i minsta detalj. Återstår att se vart detta leder. Luleå lär väl vara akriva på marknaden gällande forwards hoppas jag. Hittar man en kvalitetsforward har jag ingenting emot att man släpper Kovacs. Då slipper Luleå, fansen och Robin själv den uppståndelsen och fokuset.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger sön 10 nov 2019, 13:46

kamelbullen skrev:Kovacs har antagligen fått bättre betalt i Örebro och det är ett *X antal mil närmare till sina föräldrar och hans tjejs föräldrar , alltså man måste ju vara dum i huvuet om man väljer att stanna kvar här i norrbotten för ingenting .. okej det svider för oss men komigen hade någon av er ens haft tanken på stanna kvar ?

1Han och hans tjej är inte norrlänningar och har ingen anknytning hit....
2. Han och hans tjej har nyss fått barn  (antar deras familj bor söder ut)
3. Han får bättre betalt i Örebro än vad han får i Luleå
4. Örebro är påväg att etablera sig stabilt i SHL...

KONTRA

1. Han är älskad i Luleå vi har egen ramsa för han
2. Hans tjej spelar i Luleå.
3. Han hatar DIF lika mycket som vi gör ? (skönt han inte går till DIF iaf) ?

kommer inte på så mycket fördelar med at spela och bo i luleå som stockholmare tyvärr :/

det är bara jävligt tråkigt att detta kom ut samtidigt som t-shirtarna :/

Det är inte att han lämnar som gör folk bittra utan HUR han verkar lämna och NÄR han faktiskt kom överens med Örebro SOM INTE är okej. Sådant här borde vänta till i slutet av säsongen. Inte 1/3 in.. Det är oprofessionellt minst sagt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 5 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet