Coop Norrbotten Arena

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Coop Norrbotten Arena

Inlägg av Urken i ons 23 sep 2015, 18:31

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:http://www.luleahockeyforum.com/t612p420-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#133070

"Sänka isplattan med 70 centimeter för att göra platserna närmast isen mer attraktiva."

Härligt. Det finns alltså planer på detta!

Nu är du inne och snuddar på Lasses hjärtefråga rabbit Får väl se om det blir av inom rimlig tid.

7-8 år pratas det om, även om det är väldigt luddigt.

Egentligen borde man kanske försöka köpa loss arenan, eller? Blir väl enklare att driva igenom ombyggnader och liknande i egen regi. Fast sitter väl kanske låsta i monsterlånga kontraktet nu.

Edit: Alltså ha som mål att köpa loss inom x antal år.

Passa dig så du inte får Hamstern på dig nu! pig

Nej, men du har helt rätt i tänket. Detta är säkerligen något som finns med i planerna. Ska bli roligt att se var vår klubb står om ett decennium.
Urken

Antal inlägg : 12957

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Rönken i ons 23 sep 2015, 18:34

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:http://www.luleahockeyforum.com/t612p420-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#133070

"Sänka isplattan med 70 centimeter för att göra platserna närmast isen mer attraktiva."

Nu är du inne och snuddar på Lasses hjärtefråga rabbit Får väl se om det blir av inom rimlig tid.

Egentligen borde man kanske försöka köpa loss arenan, eller? Blir väl enklare att driva igenom ombyggnader och liknande i egen regi. Fast sitter väl kanske låsta i monsterlånga kontraktet nu.

Passa dig så du inte får Hamstern på dig nu!  pig

Nej, men du har helt rätt i tänket. Detta är säkerligen något som finns med i planerna. Ska bli roligt att se var vår klubb står om ett decennium.

Vad menar du nu egentligen?  confused Nallat lite på fredags-whiskeyn?
Rönken

Antal inlägg : 17345

Inlägg av icemask i ons 23 sep 2015, 18:54

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:

Passa dig så du inte får Hamstern på dig nu!  pig

Vad menar du nu egentligen?  confused Nallat lite på fredags-whiskeyn?
Problemet med att få köpa loss ligger väl inom kommunallagen och en oenig kommunfullmäktige med diverse kulturbeivrare som gör allt för att försvåra för idrotten !
Men nu när sossarna har majoritet och Nordström säljer allmännyttan så kanske vi kan få lös Delfinen till bra peng !
icemask

Antal inlägg : 2774

Inlägg av Old Brooklyn i ons 23 sep 2015, 18:55

Old Brooklyn skrev:Ja, ismaskinen pajade och träningsstarten blev ca 15 min försenad. Någon spikade ihop zambonin igen och de spolade färdigt - men isen hann inte frysa på ordentligt. Sen har jag för mig att de brukar ha två ismaskiner under säsongen?

För övrigt anser jag att isen i Delfinen bör sänkas.
Ja, nu snackar vi.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 3532

Inlägg av bearjew i lör 03 okt 2015, 16:14

Man drömmer ju titt som tätt om ett tvättäkta hockeytempel i Luleå.

Läktare runtom hela isen utan glapp och som är riktigt branta. En aktiv sittplats i rundeln med ansluting till ståplats, för att skapa äkta drag och en plats för de som gillar att leva om utan att bänkgrannen ska stirra på en. Ett inte för högt tak samt anpassad akustik som gör att ljudnivån blir helt statisk så snart publiken drar igång. Sänkt is, sarger/plexiglas som skakar och svajar på riktigt NHL-manér. Ett äkta goal-horn när det blir mål, som sedan övergår till musik med Luleå-tema alla sjunger med i. På samma vis som jumbotronen synkar ramsor och musik med text på displayen. Det ska vara fest och jävligt livat utan att behöva vara 6000 pers. Ett äkta hockeytempel!
bearjew

Antal inlägg : 1604

Inlägg av Rönken i ons 14 okt 2015, 22:43

http://norran.se/hockeybloggen/detta-vill-jag-se-aven-i-skelleftea-468919 - vad tycks, Lasse? Vilka bottenplattor är det man sänkt, är det runt själva isen eller hur rasket? Har Rögle råd borde väl Luleå ha råd. Dessutom förstår jag inte riktigt detta med att brandregler sätter stopp för "NHL-stolar". Visst är inte exakt som i NHL det där, men ganska nära.
Rönken

Antal inlägg : 17345

Inlägg av Mickeee i ons 27 jan 2016, 23:18

bearjew skrev:Man drömmer ju titt som tätt om ett tvättäkta hockeytempel i Luleå.

Läktare runtom hela isen utan glapp och som är riktigt branta. En aktiv sittplats i rundeln med ansluting till ståplats, för att skapa äkta drag och en plats för de som gillar att leva om utan att bänkgrannen ska stirra på en. Ett inte för högt tak samt anpassad akustik som gör att ljudnivån blir helt statisk så snart publiken drar igång. Sänkt is, sarger/plexiglas som skakar och svajar på riktigt NHL-manér. Ett äkta goal-horn när det blir mål, som sedan övergår till musik med Luleå-tema alla sjunger med i. På samma vis som jumbotronen synkar ramsor och musik med text på displayen. Det ska vara fest och jävligt livat utan att behöva vara 6000 pers. Ett äkta hockeytempel!

Har du framfört detta till lhf? Nån som vet om det finns några planer för coopen?
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av Mange i tor 28 jan 2016, 00:15

Rönken skrev:http://norran.se/hockeybloggen/detta-vill-jag-se-aven-i-skelleftea-468919 - vad tycks, Lasse? Vilka bottenplattor är det man sänkt, är det runt själva isen eller hur rasket? Har Rögle råd borde väl Luleå ha råd. Dessutom förstår jag inte riktigt detta med att brandregler sätter stopp för "NHL-stolar". Visst är inte exakt som i NHL det där, men ganska nära.

Konstigt att man inte gjorde så där från första början kan jag tycka. Basher
Mange

Antal inlägg : 3857

Inlägg av Simon90 i tor 11 feb 2016, 17:19

Var ska man som bäst sitta i arenan om man har att välja på rad 4 eller näst högst upp på D-sektionen?

Simon90

Antal inlägg : 37

Inlägg av Tigerman i tor 11 feb 2016, 17:39

Simon90 skrev:Var ska man som bäst sitta i arenan om man har att välja på rad 4 eller näst högst upp på D-sektionen?
Det beror på om du vill ha inlevelse eller överblick. Jag personligen skulle välja rad 4, även om speakerbåset skymmer spelet närmast sargerna lite då. Men ljudtrycket är mycket högre längre ner och man kan se och höra lite mer vad som händer på isen.

Tigerman

Antal inlägg : 2359

Inlägg av Simon90 i tor 11 feb 2016, 17:43

Tigerman skrev:
Simon90 skrev:Var ska man som bäst sitta i arenan om man har att välja på rad 4 eller näst högst upp på D-sektionen?
Det beror på om du vill ha inlevelse eller överblick. Jag personligen skulle välja rad 4, även om speakerbåset skymmer spelet närmast sargerna lite då. Men ljudtrycket är mycket högre längre ner och man kan se och höra lite mer vad som händer på isen.

Tack för svar! Kör dock på näst högst upp för att få överblicken och kan analysera spelet bra inför slutspelet bounce

Simon90

Antal inlägg : 37

Inlägg av Tony Moore i lör 13 feb 2016, 11:52

Rad 4 om det är på D = bakom sekretariatet, lite störningar där samt att du får mycket bättre inlevelse. Där uppe blir det jobbigt, du ser "3 passningar före" och tappar helt matchtempot vill jag påstå.

Tony Moore

Antal inlägg : 1647

http://www.luleahockey.se/

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet