SHL 2017/2018

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

SHL 2017/2018

Inlägg av Admin i tis 18 apr 2017, 00:28

Diskussionstråd för allt som rör SHL säsongen 2017/2018.

Följande lag är med i SHL 2017/2018:

Brynäs
Djurgården
Frölunda
Färjestad
HV71
Karlskrona
Linköping
Luleå
Mora
Malmö
Rögle
Skellefteå
Växjö
Örebro
Admin
Admin

Antal inlägg : 628

http://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Sv: SHL 2017/2018

Inlägg av Lars158 i tis 18 apr 2017, 01:54

Jag börjar med att fundera vilket lag jag vill skall åka ur. Ingen solklar kandidat nu när Leksand är borta.
Rögle känns riktigt intetsägande för mig. Men samtidigt så har jag inget mot dom i övrigt.
Lars158

Antal inlägg : 8049

Inlägg av Tigerman i tis 18 apr 2017, 09:43

@Lars158 skrev:Jag börjar med att fundera vilket lag jag vill skall åka ur. Ingen solklar kandidat nu när Leksand är borta.
Rögle känns riktigt intetsägande för mig. Men samtidigt så har jag inget mot dom i övrigt.
Djurgården är min årligen återkommande kandidat. Och det är enbart p.g.a. CMore och kvällspressen, laget i sig har jag gärna kvar annars.

Eller ja, deras neandertal-klack tillhör också orsakerna. Konstant hyllade av ovan nämnda media men maken till infantila slagord har jag aldrig hört.

Tigerman

Antal inlägg : 2283

Inlägg av Old Brooklyn i tis 18 apr 2017, 10:23

På lång sikt vill jag ha upp MODO, ett lag från Sundsvallstrakten och Björklöven. Då måste lag bort. Örebro och Karlskrona får åka. Sen står det mellan Rögle och Mora om sista platsen på tåget ut ur SHL. Kanske båda så kan vi plocka upp något annat klassiskt lag typ Västerås eller Södertälje.

I år kan vi börja med Karlskrona ut. Ett tråkigt lag mindre och en vansinnig bortamatchresa mindre.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 3277

Inlägg av Ferros i tis 18 apr 2017, 12:09

@Tigerman skrev:
@Lars158 skrev:Jag börjar med att fundera vilket lag jag vill skall åka ur. Ingen solklar kandidat nu när Leksand är borta.
Djurgården är min årligen återkommande kandidat. Och det är enbart p.g.a. CMore och kvällspressen, laget i sig har jag gärna kvar annars.

Eller ja, deras neandertal-klack tillhör också orsakerna. Konstant hyllade av ovan nämnda media men maken till infantila slagord har jag aldrig hört.

Jag tror CMore kommer att bli betydligt mindre DIFMore nu när djurgårdaren Åström lämnar. Ofta är de ju han som drar igång allting, gillar att tjata om fula grejer och hetsar fram avstängningar. Han var ju även den som tjatade mest om hur ooooooootrooooooooligt tråkiga Luleå var under kvartsfinalspelet 2011.

Det bästa, hittills, med nästa säsong av SHL är att vi kommer att slippa Åström. Jag tror hela CMore-upplevelsen kommer att bli mycket trevligare nu.

Edit: När vi diskuterar lag som vi vill ha upp och som man vill ha ut så är jag av åsikten att det är trevligt med lite spridning på hockeyn i Sverige. Örebro som lag gillar jag inte, men det är verkligen en hockeystad, vilket jag tycker väger betydligt tyngre än att få upp ett SSK som spelar för tomma läktare. KHK tror jag kan bli ett riktigt hockeyfäste också, folk brinner verkligen för sitt lag nere i Blekinge.

Jag ser gärna att Rögle trillar ur, och att vi får upp Björklöven i deras ställe, kanske även att Mora på sikt byts mot Leksand också. Efter det tror jag vi har ett SHL som kan bli en riktigt bra publikliga på sikt.

AIK hade såklart också varit jättebra att få upp, det ökar verkligen hockeyintresset i Stockholm rejält när det finns två lag i högsta serien, och jag är av åsikten att det är bra för SHL om intresset för hockey är så stort som möjligt i huvudstaden.

Ferros

Antal inlägg : 1093

Inlägg av Määk i tis 18 apr 2017, 12:23

KHK ut - Modo in
Rögle ut - AIK in
Mora ut - Leksand in

Sedan skulle jag vilja ha in Björklöven också men vet inte riktigt på vilket lags bekostnad.

Määk

Antal inlägg : 992

Inlägg av Bamsefar i tis 18 apr 2017, 12:25

@Määk skrev:KHK ut - Modo in
Rögle ut - AIK in
Mora ut - Leksand in

Sedan skulle jag vilja ha in Björklöven också men vet inte riktigt på vilket lags bekostnad.

Det finns väl bara en kandidat.
Skellefteå ut- Björklöven in.
Bamsefar

Antal inlägg : 5703

Inlägg av Urken i tis 18 apr 2017, 12:33

@Bamsefar skrev:
Rögle ut - AIK in
Mora ut - Leksand in

Haha! cheers
Urken

Antal inlägg : 12810

http://luleahockey.se/

Inlägg av Määk i tis 18 apr 2017, 12:34

@Bamsefar skrev:
Rögle ut - AIK in
Mora ut - Leksand in

Riktigt tråkigt ifall Skellefteå skulle åka ut med tanke på rivaliteten vi byggt upp mot dem. Då har jag hellre kvar Saik än Löven.

Määk

Inlägg av Old Brooklyn i tis 18 apr 2017, 12:38

Rögle ut - AIK in
Mora ut - Leksand in

AIK slipper jag gärna. Det är skönt att SHL har så lite läktarvåld som det är nu. Med AIK kommer läktarvåldet.
Old Brooklyn

Antal inlägg : 3277

Inlägg av Rönken i tis 18 apr 2017, 13:02

@Ferros skrev:
@Tigerman skrev:

Jag tror CMore kommer att bli betydligt mindre DIFMore nu när djurgårdaren Åström lämnar. Ofta är de ju han som drar igång allting, gillar att tjata om fula grejer och hetsar fram avstängningar. Han var ju även den som tjatade mest om hur ooooooootrooooooooligt tråkiga Luleå var under kvartsfinalspelet 2011.

Det bästa, hittills, med nästa säsong av SHL är att vi kommer att slippa Åström. Jag tror hela CMore-upplevelsen kommer att bli mycket trevligare nu.

Edit: När vi diskuterar lag som vi vill ha upp och som man vill ha ut så är jag av åsikten att det är trevligt med lite spridning på hockeyn i Sverige. Örebro som lag gillar jag inte, men det är verkligen en hockeystad, vilket jag tycker väger betydligt tyngre än att få upp ett SSK som spelar för tomma läktare. KHK tror jag kan bli ett riktigt hockeyfäste också, folk brinner verkligen för sitt lag nere i Blekinge.

Jag ser gärna att Rögle trillar ur, och att vi får upp Björklöven i deras ställe, kanske även att Mora på sikt byts mot Leksand också. Efter det tror jag vi har ett SHL som kan bli en riktigt bra publikliga på sikt.

AIK hade såklart också varit jättebra att få upp, det ökar verkligen hockeyintresset i Stockholm rejält när det finns två lag i högsta serien, och jag är av åsikten att det är bra för SHL om intresset för hockey är så stort som möjligt i huvudstaden.

Förvisso kanske det finns en del partiskhet i målet Åström - men jag är inte så förtjust i honom som "neutral" åskådare när Luleås inte ens spelar. Då föredrar jag helt klart Björn som dirigent.
Rönken

Antal inlägg : 17312

Inlägg av Rönken i tis 18 apr 2017, 13:02

Mora, Rögle och Örebro kan gott och väl bytas ut mot AIK, Leksand och Björklöven.
Rönken

Antal inlägg : 17312

Inlägg av Norlin i tor 20 apr 2017, 11:39

För ligans bästa är AIK och Leksand de optimala lagen för uppflyttning, kanske även Modo, de har dock ingen större fanskara utanför Övik.
Både AIK och speciellt Leksand har en stor skara fans över hela landet och drar på så vis publik.
Norlin

Antal inlägg : 2407

Inlägg av Puckad i tor 11 maj 2017, 11:22

Spelschemat ligger ute nu.
Inga back-2-back om jag såg rätt.
Däremot spelar vi två kvällar efter varandra en gång i januari.
Edit: ser dessutom att vi har 2 hemmamatcher under mellandagarna.
Puckad

Antal inlägg : 3691

Inlägg av Redbear i tor 11 maj 2017, 12:41

Märker att de ändrat matchstart för lördagsmatcherna. Tidiga matchen börjar 15.15 och den sena börjar 18.00.

Tycker det var bra som det var. Varför ändra? Sad
Redbear

Antal inlägg : 4835

Inlägg av Määk i tor 11 maj 2017, 13:28

@Redbear skrev:Märker att de ändrat matchstart för lördagsmatcherna. Tidiga matchen börjar 15.15 och den sena börjar 18.00.

Jag tycker det är bra att det blir tidigare matchstarter. TV4 kanske har planer på att sända på helger? Tror att det varit matchstart 15.15 under slutspelet de senaste åren pga TV4.

Oavsett bra för de som bor långt från Luleå och vill åka på helhmatcher med barnen. Då slutar matcherna lite tidigare iaf.

Määk

Inlägg av Blinders88 i tor 11 maj 2017, 13:31

Hockeylördag kommer att sändas i TV4 hela nästa säsong därav tidigare matchtider på lördagar.
"Från och med nästa helg kommer TV4 sända direkt fån SHL:s slutspel. Den stora hockeysatsningen sträcker sig över hela nästa säsong och kommer ge en bred publik möjlighet till att följa SHL."
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/tv4s-hockeysatsning-nytt-lordagsmagasin/

Blinders88

Antal inlägg : 33

Inlägg av Redbear i tor 11 maj 2017, 14:56

@Määk skrev:
@Redbear skrev:Märker att de ändrat matchstart för lördagsmatcherna. Tidiga matchen börjar 15.15 och den sena börjar 18.00.

Jag tycker det är bra att det blir tidigare matchstarter. TV4 kanske har planer på att sända på helger? Tror att det varit matchstart 15.15 under slutspelet de senaste åren pga TV4.

Oavsett bra för de som bor långt från Luleå och vill åka på helhmatcher med barnen. Då slutar matcherna lite tidigare iaf.

Det är väl olika vad man tycker, men personligen blir det sämre med så tidig matchstart...
Redbear

Antal inlägg : 4835

Inlägg av Bamsefar i tis 06 jun 2017, 06:42

Intressant artikel, är det verkligen rätt väg att gå och utarmas inte svensk hockey egentligen när man måste minska utrymmet.

https://www.hockeymagasinet.com/article/kronika-tank-om-eller-lat-svensk-ishockey-spara-sig-till-dods
Bamsefar

Antal inlägg : 5703

Inlägg av Puckad i tis 06 jun 2017, 07:14

Jag vet inte om jag håller med.
Det nya TV avtalet stänger nästan ligan genom att stärka SHL-klubbarnas ekonomi markant mer än allsvenska lag.
Att införa det här när TV avtalet kommer skulle minska gapet, i alla fall under en tid. Då skulle avtalets pengar hamna i buffert och eget kapital.
Puckad

Antal inlägg : 3691

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet