Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

+89
Rocksolid
Patrik82
Sir Prozac
Monco
farsan
MrScout
CKa
Simon90
oggskar
Antwon
Pingis 11
GLHF
Kraftkung
Björnkäften
Shlbloggen
tibet
lhffan
jejoe
Groggen79
Lulefan
Rakapuckar
MiCCe
Urken
Blinders
kniba
LHF96
MttG
Old Brooklyn
Davidoff
Ekbor
Niinimaa
Kapten Haddock
Lillajag
Rikky
Dentos
Norrlandstoken
Sportchefen #2
jessen
farre
Pajala
PM
Jonken
JuniorX
Micke80
KaptenBlodskelett
Polyfemos
Murveln
Qirren
Mr Bister
Admin
Ivanhoe
Kagen
Puckad
Sundance Kid
LulefanGBG
NallePhu
ski3r
amarule
GustenA
Bamsefar
hokkzorz
Gpa
Donowitz
Ferros
Hedanders
Dilox
Hankburger
keevvs
Thorsten55
JayDee
wilmus2007
Redbear
Wolfhunter
Number 69
Tigerman
makkanmakkan
Rönken
Nr10
kamelbullen
Tony Moore
#96
Hellcop
Dustin
kokostrollet
icemask
Lars158
pingu
Anthrax
MrRumor10
93 posters

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hellcop tis 28 mar 2017, 14:50

Ferros skrev:Det är ingen mening att dunka huvudet i en betongvägg, så vi får nog sluta diskussionen här. Men läs på om +/-, du kommer att lära dig en hel del.

Så, +/- statistik är oviktig hos en spelare sålänge en jury utser denne till ligans best defensive spelare.

Då vet jag det Razz
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Ferros tis 28 mar 2017, 14:50

Hellcop skrev:
Ferros skrev:
Ett kort exempel; Ta en sån som Anze Kopitar, han utsågs till NHLs bästa defensiva forward förra säsongen (var då +35). I år har han -11, betyder det att han blivit dålig defensivt över en sommar? Nej, för det är inte så man ska avläsa +/-.

Samtidigt kan du inte ta ett forwardsexempel när deras primära uppgift inte är att spela direkt defensivt. Det är backarnas uppgift att städa i försvarszonen och målet. Anze, i det här fallet, hade alltså +35, dvs han var på banan när han, eller laget, gjorde mål framåt. Att han dippat till -11 betyder såklart inte att Anze blivit sämre utan att laget inte presterat lika bra framåt och Anze själv inte bidragit till produktionen.

Så om vi vänder på ditt resonemang, en back med -20 under en säsong kan ändå vara bra defensivt?

Vanligtvis så är det mer missvisande med spelare som är dåliga defensivt som har massa + än tvärtom, ett undantag är duktiga defensiva spelare som spelar i seriens slagpåse, då blir det ofta mycket minus för dem ändå. -20 är ju ett extremfall, men det finns gott om duktiga defensiva spelare som hamnar en bit in på minus. Ofta för att de får spela de svåraste bytena och ofta börjar i egen zon.

Spelare som Sondell får ofta starta i offensiv zon, och får därför lättare att få + än -. Dessutom matchar man sällan backar som Sondell mot motståndarnas bästa kedjor, då han har stora brister i sin defensiv. Det kan även hjälpa att få spela mycket i PP, och lite i BP, då det ofta blir mål direkt i samband med att special teams avslutas, och man då får +/- i statistiken.

Som sagt, +/- är mycket mer än bara siffran, det finns mycket som ligger bakom. Det gäller att tänka efter och inte bara se en bra/dålig siffra och dra slutsatser från den.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 28 mar 2017, 14:54

Plus/minus -statistik är oerhört vanskligt generellt. Ja man kan dra generella slutsatser. T.ex. spelare X har på 12 säsonger endast haft minus en säsong. Spelare X är förmodligen hyfsad defensivt.

Men man kan inte utesluta endera i någon enskild spelares fall. Man måste också väga in andra aspekter. Ta t.ex. en hyfsat duktig defensiv spelare som råkar spela i ett riktigt bottenlag. Laget förlorar för det mesta och släpper in många mål generellt. Denna spelare huserar i lagets tredje eller fjärde kedja och får nästan uteslutande spela mot motståndarnas bästa kedjor. Deras jobb är förvisso att spela 0-0 och även om de lyckas för det mesta så är det nog inte vidare sensationellt att vederbörande har minus 10 -20 på en hel säsong trots att spelaren i fråga egentligen gjort ett rätt bra jobb. Sedan finns det såklart extremt bra spelare som i stort sett aldrig har minus trots att de möter motståndarnas bästa spelare för det mesta, men det är ju rätt stor skillnad på extremt bra och bara bra eller rentav dålig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hellcop tis 28 mar 2017, 14:54

Ferros skrev:Det kan även hjälpa att få spela mycket i PP, och lite i BP, då det ofta blir mål direkt i samband med att special teams avslutas, och man då får +/- i statistiken.

Nu griper du efter halmstrån tycker jag.


Senast ändrad av Hellcop den tis 28 mar 2017, 14:56, ändrad totalt 1 gång
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Davidoff tis 28 mar 2017, 14:54

Älskar att Expressen väljer som rubrik "Luleå storsatsar inför nästa säsong" ser det varken som att vi storsatsar eller djupdyker utan värvar rutin och erfarenhet som ska vägleda våra yngre relativt oprövade talanger.
Har faktisk en bra känsla och tror vi kommer va hungrigare inför nästa säsong där laget går före jaget!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Ferros tis 28 mar 2017, 14:55

Hellcop skrev:
Ferros skrev:Det kan även hjälpa att få spela mycket i PP, och lite i BP, då det ofta blir mål direkt i samband med att special teams avslutas, och man då får +/- i statistiken.

Specialteams räknas inte in i +/-

Testa att läsa det du citerade en gång till. Wink

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hellcop tis 28 mar 2017, 14:57

Ferros skrev:
Hellcop skrev:
Ferros skrev:Det kan även hjälpa att få spela mycket i PP, och lite i BP, då det ofta blir mål direkt i samband med att special teams avslutas, och man då får +/- i statistiken.

Specialteams räknas inte in i +/-

Testa att läsa det du citerade en gång till. Wink

Såg det, läste igen om uppfattade min blunder, mitt nya mer rimliga svar har du ovan.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Ferros tis 28 mar 2017, 14:59

Hellcop skrev:
Ferros skrev:
Hellcop skrev:
Ferros skrev:Det kan även hjälpa att få spela mycket i PP, och lite i BP, då det ofta blir mål direkt i samband med att special teams avslutas, och man då får +/- i statistiken.

Specialteams räknas inte in i +/-

Testa att läsa det du citerade en gång till. Wink

Såg det, läste igen om uppfattade min blunder, mitt nya mer rimliga svar har du ovan.

Fast det är en i raden av alla saker som spelar in i hur man ska se +/-, det är inget halmstrå. Visst, om det var enda argumentet hade jag kunnat köpa att det var ett halmstrå. Men nu det finns det även massor av andra anledningar till varför man inte kan dra slutsatsen + = bra defensivt, - = dålig defensivt.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hellcop tis 28 mar 2017, 15:00

Man kan vrida och vända på statistiken hur mkt man vill, så den tillslut passar ens tes.

Men Sondells +/- statistik skojar man inte bort, karln har inte gjort bort sig, så är det.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av hokkzorz tis 28 mar 2017, 15:12

Lögn, Förbannad Lögn och Statistik.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Lillajag tis 28 mar 2017, 15:53

Poängliga backar, är fan inga dåliga namn Sondell har efter sig. Våra egna Erik G och Johan Fransson samt finska Mikko Mäenpää som gjort bta ifrån sig i SHL och några Schweziska landslagsbackar.                          
 1. Daniel Sondell (D) EV Zug 48 4 34 38 0.79 10 1
2.   Mikko Mäenpää (D) HC Ambrì-Piotta 46 6 31 37 0.80 16 14
3.   Romain Loeffel (D) Genève-Servette HC 50 6 27 33 0.66 52 -1
4.   Erik Gustafsson (D) Kloten Flyers 48 3 26 29 0.60 18 -2
5.   Eric Blum (D) SC Bern 35 4 24 28 0.80 12 -5
6.   Yannick Rathgeb (D) HC Fribourg-Gottéron 50 9 18 27 0.54 38 1
7.   Joel Genazzi (D/F) Lausanne HC 49 11 14 25 0.51 14 -5
8.   Marc-André Bergeron (D) ZSC Lions 43 7 18 25 0.58 22 20
9.   Severin Blindenbacher (D) ZSC Lions 46 3 22 25 0.54 28 13
10.   Ville Koistinen (D) SCL Tigers 46 6 18 24 0.52 78 -8
  .              
11.   Timo Helbling (D) SC Bern 50 4 19 23 0.46 54 3
12.   Johan Fransson (D) Genève-Servette HC 39 7 15 22 0.56 12 6
13.   Beat Forster (D) HC Davos 44 8 13 21 0.48 116 25
14.   Anthony Huguenin (D) EHC Biel-Bienne 44 2 18 20 0.45 10 -14
15.   Ramón Untersander (D) SC Bern 31 6 13 19 0.61 16 4
16.   Goran Bezina (D) Genève-Servette HC 50 6 13 19 0.38 73 3

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Lillajag tis 28 mar 2017, 15:58

Han gör poäng i nivå med svenska landslagsforwards i NLA. Tony Mårtensson, Dick Axelsson och Niclas Danielsson gjorde typ samma poäng som BACKEN Sondell i fjolårets NLA!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dilox tis 28 mar 2017, 16:08

Ser ju bra ut. Det enda är ju att det var förra året. Inte den här säsongen. Jag tänker inte såga Sondell innan han fått chansen. Men att titta på statistik från gamla säsonger ger ju inte alltid rätt bild. Kolla Mikkelson. 38 pinnar i AHL 13/14. Inte ser jag att dessa siffror finns nu för det.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 28 mar 2017, 16:22

Dilox skrev:Ser ju bra ut. Det enda är ju att det var förra året. Inte den här säsongen. Jag tänker inte såga Sondell innan han fått chansen. Men att titta på statistik från gamla säsonger ger ju inte alltid rätt bild. Kolla Mikkelson. 38 pinnar i AHL 13/14. Inte ser jag att dessa siffror finns nu för det.

Ganska stor skillnad i det fallet. Liten rink kontra Europeisk rinkmått kan göra all skillnad i världen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 28 mar 2017, 16:28

Om nu Sondell är en så klass back varför lirar han inte i HV71 el FBK el Frölunda tex???
Kan det bero på att det finns saker i hans spel som inte kanske är som dem ska, Tex attityden & inställningen är väl inte den allra bästa hos han!

Inte så jäkla svårt bli allt det där i NLA där är man stjärna bara leveransen finnes, Sämre spel i den ligan än tex SHL så i mina ögon behållt Schira än värvat Sondell!

Sedan det där tramset värva svenskt bara för att träningarna ska gå enklare, Undrar lite hur Einar & Lunde tänker om dem hamnar i AHL där sker allt på engelska lite mjukhets tendens där av ledningen i mina ögon skit vart språket så länge spelaren levererar på isen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Lillajag tis 28 mar 2017, 16:31

Hankburger skrev:
Dilox skrev:Ser ju bra ut. Det enda är ju att det var förra året. Inte den här säsongen. Jag tänker inte såga Sondell innan han fått chansen. Men att titta på statistik från gamla säsonger ger ju inte alltid rätt bild. Kolla Mikkelson. 38 pinnar i AHL 13/14. Inte ser jag att dessa siffror finns nu för det.

Ganska stor skillnad i det fallet. Liten rink kontra Europeisk rinkmått kan göra all skillnad i världen.

Liten rink, dessutom flera säsonger bakåt i tiden gällande Mikkelsson samt att Sondell levererat i SHL tidigare! Dessutom jämför jag Sondell med spelare som levererat i SHL och som vi känner till, så jämförelsen med Mikkelson går ju fetbort!


Senast ändrad av Lillajag den tis 28 mar 2017, 16:33, ändrad totalt 1 gång

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Bamsefar tis 28 mar 2017, 16:32

Om han nu var en sådan superstar i ZUG, varför fick han lämna ?, varför fick han gå mitt i säsongen till ett i mina ögon sämre lag o liga. Ja jag vet att man har restriktioner när det gäller utländska spelare men varför väljer man att avsluta sin poängbästa back?
Det finns några frågetecken som behöver en fundering eller två.

Men visst , klart han skall få chansen men kan inte hjälpa att man känner lite samma vibbar som inför Todd-värvningen, en bra back när han spelar men .
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn tis 28 mar 2017, 16:41

Lite förvånad över diskussionerna här faktiskt. Trodde det i princip rådde koncensus om att Sondell är bra offensivt och mindre bra defensivt.

Jag förväntar mig en snubbe som gör många poäng i pp, ok med poäng i 5 mot 5, inte spelar många minuter box och som inte gör bort sig allt för mycket defensivt när det är lika många spelare på banan.

Visst kan han ha utvecklats en massa de sista åren, men både Modofansen och orcherna kallade honom för Sondräll.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hedanders tis 28 mar 2017, 16:46

Jag tycker iaf att silly season börjat bra. Jag är nöjd!

En spelskicklig center som kan sköta ett PP och som kan SHL.

En PP-back som gör poäng och som kan SHL.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 28 mar 2017, 17:22

Bamsefar skrev:Om han nu var en sådan superstar i ZUG, varför fick han lämna ?, varför fick han gå mitt i säsongen till ett i mina ögon sämre lag o liga. Ja jag vet att man har restriktioner när det gäller utländska spelare men varför väljer man att avsluta sin poängbästa back?
Det finns några frågetecken som behöver en fundering eller två.

Men visst , klart han skall få chansen men kan inte hjälpa att man känner lite samma vibbar som inför Todd-värvningen, en bra back när han spelar men .


Att jämföra Sondell med Todd går helt enkelt inte. Todd kom från en poängmässigt misslyckad säsong till Luleå. Sondell kommer med ett par starka säsonger bakom sig. Varför han fick lämna Zug vet jag inte men att förutsätta att det berodde på att han inte var en stjärna är verkligen inte produktivt. Kan lika gärna vara så att han ville byta omgivning... Att Zug kanske fick finansiellt problem? Kom ihåg att Zug "tvingades" släppa Omark för ett par säsonger sedan för att de hade ekonomiska problem. Kan helt enkelt vara så att samma sak gällde Sondell.

NallePhu skrev:Om nu Sondell är en så klass back varför lirar han inte i HV71 el FBK el Frölunda tex???
Kan det bero på att det finns saker i hans spel som inte kanske är som dem ska, Tex attityden & inställningen är väl inte den allra bästa hos han!

Inte så jäkla svårt bli allt det där i NLA där är man stjärna bara leveransen finnes, Sämre spel i den ligan än tex SHL så i mina ögon behållt Schira än värvat Sondell!

Sedan det där tramset värva svenskt bara för att träningarna ska gå enklare, Undrar lite hur Einar & Lunde tänker om dem hamnar i AHL där sker allt på engelska lite mjukhets tendens där av ledningen i mina ögon skit vart språket så länge spelaren levererar på isen!

Vem säger att de inte var där och försökte? Att sitta och förutsätta att spelare inte skulle kunna välja Luleå före andra "större" klubbar är bara fel. Kanske Luleå gav honom den lön han ville ha? Kanske han vill vara närmare familjen (eftersom han ursprungligen är från Umeå). Kanske helt enkelt är så att han ville spela i Luleå. Att du hellre ville behålla Schira istället för att värva in Sondell är ju din personliga åsikt. Skillnaderna kan du då inte ignorera. Sondell har presterat i bättre ligor än Schira har.

Old Brooklyn skrev:Lite förvånad över diskussionerna här faktiskt. Trodde det i princip rådde koncensus om att Sondell är bra offensivt och mindre bra defensivt.

Jag förväntar mig en snubbe som gör många poäng i pp, ok med poäng i 5 mot 5, inte spelar många minuter box och som inte gör bort sig allt för mycket defensivt när det är lika många spelare på banan.

Visst kan han ha utvecklats en massa de sista åren, men både Modofansen och orcherna kallade honom för Sondräll.

Vad Modofansen kallar honom för ger jag inte mycket för.. Framförallt när det handlar om något som hände för nästan åtta säsonger sedan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av makkanmakkan tis 28 mar 2017, 18:12

Sillyn har börjat riktigt bra, jag är nöjd.

Finns frågetecken hos både Olausson och Sondell. Men hjälper inte att gnälla, nu ska dom spela i Sveriges vackraste tröja.

Hur många fler ska in?
Jag gissar att vi fyller på truppen ytterligare med en back. Försvinner Jaros så är vi i behov av en right skjutande back.
En center ska in, Chris Abbott eller något spetsigare? Tror vi tar in en klass center! Eller är det nu vi ska ta in Chris?
Jag vill se Mr Sniper också, men det pratas om allsvenska värvningar.
Jesper Frödèn?  

Jag vill också se att aningen centern eller ytter forwarden ska vara right skytt. Vill se en mix i samtliga formationer.

NHL är NHL, men jag har tittat på Stanley Cup Champion dokumentärerna från 2008 till 2017.
Det är fascinerande hur vissa lag bygger ett vinnande lag.
Det är mycket Moneyball tänkande också.
Är det något Luleå försöker efterlikna?
Vi släpper dyra löneposter, men vi ersätter billigt?
Olausson var en billig lösning, håller han så kan han producera mer poäng än vad samtliga 4 centrar som lämnade gjorde.
Melart och Schira tjänade också en slant. Sondell som är 33, utan några större förväntningar samt att han knappast tjänar astronomiska löner i Luleå. Sondell kan producera fler poäng än båda två, eller nära iallafall.

Bill Sweatt gjorde 15 mål, tjänade säkert bäst i laget.
Leksand spelar med kniven mot strupen, Mora vinst idag och det är panik.
Johan Porsbergers lön är en liten veckopeng jämfört med Sweatts.
Porsberger gjorde ändå 13 mål i serien. Porsberger spelade aldrig med ett passningsgeni som Olausson.

Vad tror ni?

Snart kan det vara 3 av topp 4 som är ute ur slutspelat. Bara HV71 kvar.
Hv71 har i princip samma lag som förra säsongen.
Det kan vi nästan säga att vi också har, vi har behållt en väldigt stor del. Hittills gjort smarta värvningar.

Sorry, men jag börjar bli över optimistisk inför kommande.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Puckad tis 28 mar 2017, 18:15

Dilox skrev:Ser ju bra ut. Det enda är ju att det var förra året. Inte den här säsongen. Jag tänker inte såga Sondell innan han fått chansen. Men att titta på statistik från gamla säsonger ger ju inte alltid rätt bild. Kolla Mikkelson. 38 pinnar i AHL 13/14. Inte ser jag att dessa siffror finns nu för det.
Tyvärr sant.
Men om vi inte tycker att historien är en bra guide, så blir det svårt att värva någon överhuvudtaget.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin tis 28 mar 2017, 18:22

Jag förväntar mig att vi kommer att kriga kring det övre strecket kommande säsong.  Mycket kommer handla om Einar, Lundeström, Själin och Grahn utveckling. Går det åt rätt håll kan vi nosa på top 4. Att vi blir sämre än föregående säsong har jag däremot väldigt svårt att tro med en mer kompetent tränare och att truppen redan nu ser intressantare ut än ifjol. Vi har gjort oss av med merparten av spelarna som underpresterat ifjol och tror knappast Olausson och den kommande centern kommer vara sämre än vad Mouillerat, Kennedy och Hillding var ifjol.

Nu är det länge kvar till vår och övriga lags trupper är spikade och mycket kan hinna hända, dessutom känns SHL jämnare än på många många år. Chansen att 3 av topp 4 åker ut redan i kvarten är just nu överhängande. Tror SHL kan komma att bli ännu jämnare nästa säsong.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tis 28 mar 2017, 18:41

Tycker att det jag hunnit läsa på hemsidan som Skuggan förtäljer, tillsammans med den icke plus-låsta informationen, utesluter en värvning av Chris. En öppning finns i om man hittar ett riktigt vasst forwardsalternativ och Chris kan komma för en mindre peng.
Prio verkar ju vara en förstacenter och då finns med andra ord inte Chris med i spelet kring 17-18 års trupp i de vackraste av färger.
En annan slutsats blir att någon av de yngre centertalangerna kommer att ingå i en satsning från start som center. Eller har jag räknat fel?
Mr C
Ola
Isac
Falk

Wolfhunter

Antal inlägg : 1139
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av makkanmakkan tis 28 mar 2017, 18:54

Vad tror ni om möjligheterna om att få Oskar Sundqvist eller Dennis Rasmussen som vi jagat så länge.

Båda spelar i NHL just nu utan att övertyga. Känns inte som att det är spelare som är heta till förlängning "over there".

Vill att Mr C är den centern som vi kan ha i 4-5 säsonger om inte fler.
Isac kan vara det men han spelar nog i NHL om 2-3 säsonger.
Lucas Wallmark vore såklart optimalt men känns just nu väldigt långt borta.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Qirren tis 28 mar 2017, 19:03

makkanmakkan skrev:Vad tror ni om möjligheterna om att få Oskar Sundqvist eller Dennis Rasmussen som vi jagat så länge.

Båda spelar i NHL just nu utan att övertyga. Känns inte som att det är spelare som är heta till förlängning "over there".

Vill att Mr C är den centern som vi kan ha i 4-5 säsonger om inte fler.
Isac kan vara det men han spelar nog i NHL om 2-3 säsonger.
Lucas Wallmark vore såklart optimalt men känns just nu väldigt långt borta.
Svårt att se att Rasmussen ska vara trolig. Växjö riskerar tappa nästan varenda spetsforward och lär inte vilja gå miste om Rasmussen ifall han vill "hem".
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av amarule tis 28 mar 2017, 20:31

Ja inte vet jag,men är inte imponerad av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets senare..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hedanders tis 28 mar 2017, 20:33

Matt Bailey är sjukt bra i Mora. Jobbar, sliter och gör mål!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31607
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Kagen tis 28 mar 2017, 20:33

amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Tänk vad bra Sondell hade varit om Frölunda värvat honom, då hade han målats upp i nivå med Erik Karlsson åtminstone fram till nedsläpp i höst. Detta samtidigt som den spelare vi värvat istället varit en sopa i jämförelse med Sondell.

Vaknade faktiskt upp i Luleå i morse för färd mot flygplatsen och jäklar vad fint väder det var, det är det minnet jag kommer hålla av bygden till nästa gång jag kommer dit. Ljusa minnen och det får bära till pucken släpps och Sondell stänker in ett Erik Karlsson mål i PP.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 28 mar 2017, 20:41

Hedanders skrev:Matt Bailey är sjukt bra i Mora. Jobbar, sliter och gör mål!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31607
Onekligen!

Troligtvis spelar Mora i SHL nästa säsong, så kanske stannar han hos dem, men annars vore han ett tillskott. Typexempel på en sådan där 'allsvensk värvning' som Skuggan pratat om att man vill hitta tillbaka till.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tis 28 mar 2017, 20:59

Bamsefar skrev:Om han nu var en sådan superstar i ZUG, varför fick han lämna ?, varför fick han gå mitt i säsongen till ett i mina ögon sämre lag o liga. Ja jag vet att man har restriktioner när det gäller utländska spelare men varför väljer man att avsluta sin poängbästa back?
Det finns några frågetecken som behöver en fundering eller två.

Men visst , klart han skall få chansen men kan inte hjälpa att man känner lite samma vibbar som inför Todd-värvningen, en bra back när han spelar men .

Sondell verkar inte ha fått lämna Zug? Han gjorde ju 2 kanonsäsonger där poängmässigt. Sedan gick han vidare till Lugano, där är ju konkurrensen extremt hård och där verkar han inte tagit en plats. Då blev han värvad av Salzburg efter halva säsongen.

Tycker inte man ska lägga allt för stort fokus på att han tappade lite i poängsnitt i Salzburg, han verkar ju ha kommit in där mitt i säsongen och det är inte alltid så lätt att bara gå in och producera då.

Tror att Sondell har kapacitet att producera en hel del poäng i SHL fortfarande. Så definitivt bör han bli ett lyft för vårat powerplay. Troligtvis har han en del svagheter utan puck i egen zon, annars hade han nog spelat i NHL eller ett topplag i KHL. Jag kan köpa att han har en del brister där, många pp backar i SHL som har det.

Det stora frågetecknet däremot är hur han spelar med puck i egen zon. Kan han sätta igång uppspel snabbt och på ett bra sätt eller är han slarvig och sätter oss i problem? Detta blir avgörande för om man kommer se honom som en riktigt bra värvning eller inte.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hellcop tis 28 mar 2017, 21:04

amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Ja, hoppas Skuggan tar in någon Roe/Little/Gordon-typ som levererar när det hettar till.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 tis 28 mar 2017, 21:09

Hellcop skrev:
amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Ja, hoppas Skuggan tar in någon Roe/Little/Gordon-typ som levererar när det hettar till.

En trio som defilerar mot golfsäsongen just nu.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hellcop tis 28 mar 2017, 21:15

Sportchefen #2 skrev:
Hellcop skrev:
amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Ja, hoppas Skuggan tar in någon Roe/Little/Gordon-typ som levererar när det hettar till.

En trio som defilerar mot golfsäsongen just nu.

Exakt
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av amarule tis 28 mar 2017, 21:17

Sportchefen #2 skrev:
Hellcop skrev:
amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Ja, hoppas Skuggan tar in någon Roe/Little/Gordon-typ som levererar när det hettar till.

En trio som defilerar mot golfsäsongen just nu.

Ja inte såna precis. Men nog måste väl ni se att vi inte har nån Clark, Paille, Lindström, MöllerAlvarez med mera. Så nog fan behöver vi nån spets i alla fall. Men visst kan både Sondell och Olle bli nyttiga, fast spets är de inte...
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin tis 28 mar 2017, 21:23

amarule skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Hellcop skrev:
amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Ja, hoppas Skuggan tar in någon Roe/Little/Gordon-typ som levererar när det hettar till.

En trio som defilerar mot golfsäsongen just nu.

Ja inte såna precis. Men nog måste väl ni se att vi inte har nån Clark, Paille, Lindström, MöllerAlvarez med mera. Så nog fan behöver vi nån spets i alla fall. Men visst kan både Sondell och Olle bli nyttiga, fast  spets är de inte...

Olausson var en svensk landslagscenter när han lämnade oss, snudd på att ta plats i en VM-trupp. Han är 30 år och lär knappast vara en sämre hockeyspelare nu. Riktigt bra i special teams och har haft ett A på bröstet under 2 säsonger hos oss. Är inte en frisk Olausson spets så undrar jag var förväntningarna ligger egentligen.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 tis 28 mar 2017, 21:23

amarule skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Hellcop skrev:
amarule skrev:Ja inte vet jag,men är inte imponerad  av nyförvärv än. Känns som mellanmjölk, varken topp eller botten bara... jaha. Hoppas det blir mer spets  senare..

Ja, hoppas Skuggan tar in någon Roe/Little/Gordon-typ som levererar när det hettar till.

En trio som defilerar mot golfsäsongen just nu.

Ja inte såna precis. Men nog måste väl ni se att vi inte har nån Clark, Paille, Lindström, MöllerAlvarez med mera. Så nog fan behöver vi nån spets i alla fall. Men visst kan både Sondell och Olle bli nyttiga, fast  spets är de inte...

Inte så många platser kvar att leka med för Skuggan. Chris + en sniper av klass gissar jag. Mer kan vi nog inte drömma om tyvärr, om nu inte Harjus kontrakt går att kränga bort...

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av amarule tis 28 mar 2017, 21:32

.Olle ÄR bra ja, men inte nån sniper precis. Om vi ska kunna doela modern snabb hockey måste vi ändå ha även snabba spelare som hittar målet. Ja ja vi får väl se hur det går.
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tis 28 mar 2017, 22:01

En intressant sak jag noterade på EP angående Moras lag. Dom har 11(!) forwards i truppen som kan spela center:

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=29


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av JuniorX tis 28 mar 2017, 22:30

makkanmakkan skrev:
Snart kan det vara 3 av topp 4 som är ute ur slutspelat. Bara HV71 kvar.
Hv71 har i princip samma lag som förra säsongen.
Det kan vi nästan säga att vi också har, vi har behållt en väldigt stor del. Hittills gjort smarta värvningar.

Sorry, men jag börjar bli över optimistisk inför kommande.

Så har jag också funderat. Länge sedan vi klarade oss undan en rejäl spelaromsättning men till nästa säsong kommer vi att ha en rejäl stomme kvar. Vad kommer ut utav det? Vi borde ju rimligen vara ett lag med ett material som fungerar ihop. Det vill säga, vi borde vara bättre än de flesta i inledningen av säsongen. Samtidigt finns ju andra exempel. Malmö har ju plockat in ganska mycket nytt och ser ju ruggigt starka ut. Det finns väl inget entydigt svar i sammanhanget. Förutom att kontinuitet i långa loppet borde skapa bättre förutsättningar rent generellt.

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av makkanmakkan tis 28 mar 2017, 23:03

Klart Olausson och Sondell är spets.

Betyder ändå inte att jag tycker att Olausson ska vara första centern.

Har vi några bra exempel att jämföra med Sondell. Den spelar typen Sondell är så är sannolikheten att han håller mer än 2 år.
För att hitta någon att jämföra med så väljer jag Cory Murphy i Växjö.
Skillnaden är att Sondell är left skytt och lite större. Men historiken och beskrivningen är rätt lik.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3583

Lätt att vara efterklok men inför säsongen var Paille en föredetting och Clark var för liten. När han ryktades till Luleå så sa väl majoriteten att Clark är en big NO.
Little, Roe och Gordon dom hyllas.

Får på många sätt Kennedy vibbar över Little.
Gordon och Roe gillar jag, viktiga killar för Linköping till nästa säsong.

Vilket fynd Mora har gjort i Matt Bailey! Honom tackar man inte nej till.

Om Rasmussen ska hem så är det Västerås. Men visst finns väl chansen att han återvänder till Växjö nu när Rosèn lämnar ett stort hål att täppa igen.
Men man vet aldrig, ett bra kontrakt och en fin vision samt ett C på bröstet. Varför inte?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dentos tis 28 mar 2017, 23:13

Wolfhunter skrev:Tycker att det jag hunnit läsa på hemsidan som Skuggan förtäljer, tillsammans med den icke plus-låsta informationen, utesluter en värvning av Chris. En öppning finns i om man hittar ett riktigt vasst forwardsalternativ och Chris kan komma för en mindre peng.
Prio verkar ju vara en förstacenter och då finns med andra ord inte Chris med i spelet kring 17-18 års trupp i de vackraste av färger.
En annan slutsats blir att någon av de yngre centertalangerna kommer att ingå i en satsning från start som center. Eller har jag räknat fel?
Mr C
Ola
Isac
Falk

Fast med tanke på att man inte bestämt sig kring Mastomäki än så verkar det ändå finnas tanke om att ha två centrar till på kontrakt, utöver de vi redan har. Är det helt omöjligt att Mastomäki är alternativet om man inte kommer överens med Chris och att det utöver det är en förstacenter man söker?

Dvs: Olausson är tänkt som 2:a center. Masto/Chris som 3:e. Falk som 4:e.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av GustenA tis 28 mar 2017, 23:41

Bara en undran: Vad hände med Rönnkvist? Kommer han komma in i organisationen på något sätt?

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Donowitz ons 29 mar 2017, 00:11

Engsund - Sondell då kanske.

Engsund - Sondell
Mikkelson - Todd
Själlin - Jaros (bonus)
Grahn
Sandström
Nässén

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Lillajag ons 29 mar 2017, 08:49

Hankburger skrev:
Bamsefar skrev:Om han nu var en sådan superstar i ZUG, varför fick han lämna ?, varför fick han gå mitt i säsongen till ett i mina ögon sämre lag o liga. Ja jag vet att man har restriktioner när det gäller utländska spelare men varför väljer man att avsluta sin poängbästa back?
Det finns några frågetecken som behöver en fundering eller två.

Men visst , klart han skall få chansen men kan inte hjälpa att man känner lite samma vibbar som inför Todd-värvningen, en bra back när han spelar men .


Att jämföra Sondell med Todd går helt enkelt inte. Todd kom från en poängmässigt misslyckad säsong till Luleå. Sondell kommer med ett par starka säsonger bakom sig. Varför han fick lämna Zug vet jag inte men att förutsätta att det berodde på att han inte var en stjärna är verkligen inte produktivt. Kan lika gärna vara så att han ville byta omgivning... Att Zug kanske fick finansiellt problem? Kom ihåg att Zug "tvingades" släppa Omark för ett par säsonger sedan för att de hade ekonomiska problem. Kan helt enkelt vara så att samma sak gällde Sondell.

NallePhu skrev:Om nu Sondell är en så klass back varför lirar han inte i HV71 el FBK el Frölunda tex???
Kan det bero på att det finns saker i hans spel som inte kanske är som dem ska, Tex attityden & inställningen är väl inte den allra bästa hos han!

Inte så jäkla svårt bli allt det där i NLA där är man stjärna bara leveransen finnes, Sämre spel i den ligan än tex SHL så i mina ögon behållt Schira än värvat Sondell!

Sedan det där tramset värva svenskt bara för att träningarna ska gå enklare, Undrar lite hur Einar & Lunde tänker om dem hamnar i AHL där sker allt på engelska lite mjukhets tendens där av ledningen i mina ögon skit vart språket så länge spelaren levererar på isen!

Vem säger att de inte var där och försökte? Att sitta och förutsätta att spelare inte skulle kunna välja Luleå före andra "större" klubbar är bara fel. Kanske Luleå gav honom den lön han ville ha? Kanske han vill vara närmare familjen (eftersom han ursprungligen är från Umeå). Kanske helt enkelt är så att han ville spela i Luleå. Att du hellre ville behålla Schira istället för att värva in Sondell är ju din personliga åsikt. Skillnaderna kan du då inte ignorera. Sondell har presterat i bättre ligor än Schira har.

Old Brooklyn skrev:Lite förvånad över diskussionerna här faktiskt. Trodde det i princip rådde koncensus om att Sondell är bra offensivt och mindre bra defensivt.

Jag förväntar mig en snubbe som gör många poäng i pp, ok med poäng i 5 mot 5, inte spelar många minuter box och som inte gör bort sig allt för mycket defensivt när det är lika många spelare på banan.

Visst kan han ha utvecklats en massa de sista åren, men både Modofansen och orcherna kallade honom för Sondräll.

Vad Modofansen kallar honom för ger jag inte mycket för.. Framförallt när det handlar om något som hände för nästan åtta säsonger sedan.

Hold your horses!! Ingen har påstått att Sondell är en stjärnvärvning eller kommer dominera SHL etc, ni övertolkar å det grövsta vad som faktiskt skrivs. Jag har bara presenterat poängligan och Sondells utmärkelser i NLA, bara presenterat statistik. Sondell har väldigt bra siffror i SHL och framförallt i NLA men det är ju en liga som är lättare att göra poäng i och hans senaste säsong ser tveksam ut med lägre produktion och byte till en sämre liga så det är klart att lite orolig kan man också vara. Jag tror Sondell kommer vara en bra back för oss i spelet med puck både i uppspelsfasen och och PP, sen har han bra skridskoåkning som också kan vara en stor fördel, spelet går mer mot passningsskicklighet, skridskoåkning och fart och där tror jag Sondell kommer göra bra ifrån sig. Sen är han också en spelare med i vissa lägen en ganska svag defensiv, svag i det fysiska spelet och som spelar med små marginaler. Allt är inte svart eller vitt, han är förmodligen varken en jättestjärna eller en sopa utan en rätt bra SHL-back offensivt och något svag defensivt.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin ons 29 mar 2017, 09:16



Har man de offensiva egenskaper som Sondell har och saknar brister är man öht inte aktuell för den här ligan. Då spelar man i NHL eller KHL. Det känns som att man mest letar brister i de spelare som värvas. De flesta spelarna i den här ligan har brister på något sätt i deras spel.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Puckad ons 29 mar 2017, 12:25

Määk skrev:

Har man de offensiva egenskaper som Sondell har och saknar brister är man öht inte aktuell för den här ligan. Då spelar man i NHL eller KHL. Det känns som att man mest letar brister i de spelare som värvas. De flesta spelarna i den här ligan har brister på något sätt i deras spel.
Helt rätt! !!!
En spelare som dominerar i den här ligan, spelar inte i den här ligan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 29 mar 2017, 12:31

Ingen som hört några andra rykten?

Spelare som är klara kanske vi kan diskutera i deras respektive trådar?

Ursäkta om jag låter som en surk*k, men när jag går in i denna tråd så vill jag i första hand läsa om vad vi tror komma skall. Visst, signade spelare nämns väl per automatik ibland, men mest av allt är jag nu nyfiken på vad folk hört för rykten, och det är vi nog många som är.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dilox ons 29 mar 2017, 12:40

KaptenBlodskelett skrev:Ingen som hört några andra rykten?

Spelare som är klara kanske vi kan diskutera i deras respektive trådar?

Ursäkta om jag låter som en surk*k, men när jag går in i denna tråd så vill jag i första hand läsa om vad vi tror komma skall. Visst, signade spelare nämns väl per automatik ibland, men mest av allt är jag nu nyfiken på vad folk hört för rykten, och det är vi nog många som är.

+1 på den!

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken ons 29 mar 2017, 12:48

Brett Olson kanske? Center. 30 bast. 38 poäng i EC Salzburg. 11 mål och 27 assist.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet