Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

+37
JuniorX
Norrlandstoken
Qirren
Tony Moore
Dustin
farre
Micke80
Lillajag
Ferros
Dilox
Pajala
Urken
Hedanders
ski3r
Kallepedal
Kapten Haddock
Donten_
Lars158
pingu
Number 69
Donowitz
Sportchefen #2
Puckad
Rönken
GustenA
Sir Prozac
Ivanhoe
NallePhu
Tigerman
Bamsefar
hokkzorz
icemask
LulefanGBG
LuleåWinston
Wolfhunter
Old Brooklyn
stormvägen
41 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad mån 06 feb 2017, 10:38

Vi kan  inte byta spelsystem nu.
Tränare som är teoretiker skall jobba på sommaren och rita spelsystem.
Jag tror inte skisserna brister.
Det jag ser är att laget inte gör som vi ritat och/eller inte tror på ritningen eller sig själva fullt ut.
Sista tiden den här säsongen ska tränaren bara jobba med det sistnämnda.
Jag upplever Skuggan som oerhört hockeykunnig.
Men jag tror Lasu/Burra är rätt personer att få ut 100% av killarna på matcherna.


Senast ändrad av Puckad den mån 06 feb 2017, 10:47, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dilox mån 06 feb 2017, 10:41

Viktigt att påpeka är ju att Skuggan inte är någon galen diktator som en del fått för sig. Att han nu blir GM betyder inte att han kommer köra över allt och alla och ta in vad han vill - oavsett vad kollegor och tränare säger. Så vi behöver inte måla fan på väggen.

Men lite roligt är ju att han nu blir GM. Har aldrig varit med om att en klubb sparkar en tränare för att ge han en högre plats på kontoret. Som att man skulle få sparken som bilmekaniker för att man inte klarar av att laga bilarna. Men man får istället ta över hela firman.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad mån 06 feb 2017, 10:42

Urken skrev:Godnatt.
Fasen , det var inte meningen att trycka plus på den! Smile
Seså, Godmorgon heter det, en ny morgon nalkas och strålande tider är framför oss!

All is well, this is not the headcoach you are looking for...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av icemask mån 06 feb 2017, 10:45

Donten_ skrev:Det är för dåligt! Jag ifrågasätter självinsikten hos honom och förmågan att kunna göra bedömningar av spelare kontra spelsystem och utfall av dessa. Vilka spelare passar för vilket spelsystem eller vilket spelsystem passar för vilka spelare har han ju totalt missbedömt under två säsonger som PP ansvarig och ett år som HC.  Sen har han bara fortsatt köra på samma spår rätt ner i skiten.
Nu funkar det ju inte så att GM bara köper på måfå, tränaren specificerar vem man vill ha och GM handlar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken mån 06 feb 2017, 10:47

icemask skrev:
Donten_ skrev:Det är för dåligt! Jag ifrågasätter självinsikten hos honom och förmågan att kunna göra bedömningar av spelare kontra spelsystem och utfall av dessa. Vilka spelare passar för vilket spelsystem eller vilket spelsystem passar för vilka spelare har han ju totalt missbedömt under två säsonger som PP ansvarig och ett år som HC.  Sen har han bara fortsatt köra på samma spår rätt ner i skiten.
Nu funkar det ju inte så att GM bara köper på måfå, tränaren specificerar vem man vill ha och GM handlar !

Du säger alltså att Skuggan även där misslyckats? Det är ju, enligt dig, han som valt spelarna inför årets säsong. Laughing
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donten_ mån 06 feb 2017, 10:52

icemask skrev:
Donten_ skrev:Det är för dåligt! Jag ifrågasätter självinsikten hos honom och förmågan att kunna göra bedömningar av spelare kontra spelsystem och utfall av dessa. Vilka spelare passar för vilket spelsystem eller vilket spelsystem passar för vilka spelare har han ju totalt missbedömt under två säsonger som PP ansvarig och ett år som HC.  Sen har han bara fortsatt köra på samma spår rätt ner i skiten.
Nu funkar det ju inte så att GM bara köper på måfå, tränaren specificerar vem man vill ha och GM handlar !

Inte vet jag om Skuggan specificerade så bra vad han ville ha värvat till den här säsongen? Han var då helt klart nöjd med vad han hade innan säsongen och tippade guld.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av ski3r mån 06 feb 2017, 11:06

Dilox skrev:
Men lite roligt är ju att han nu blir GM. Har aldrig varit med om att en klubb sparkar en tränare för att ge han en högre plats på kontoret.
Kaffesumpen gjorde det med Leif Carlsson...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Hedanders mån 06 feb 2017, 11:07

Hmm... Ska de ta in nån ytterligare assisterande tränare för resten av säsongen? Eller klarar man sig med två i båset?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tigerman mån 06 feb 2017, 11:08

Urken skrev:
ski3r skrev:
Urken skrev:
Hedanders skrev:RYKTE:
Petter blir HC säsongen ut.
Skuggan har skrivit på som GM på 2 år.

Ta det för vad det är...

Grattis. Stämmer det så har de förlorat mitt medlemskap. Dessutom kommer jag inte att köpa en enda pryl från luleåshoppen. Någon gång får det vara nog. Våga vägra Skuggan.

Håller inte alls med, Skuggan kan mycket väl lyckas som GM trots att hans förmåga som tränare lämnar en hel del att önska. Den lösningen samt Bulan som HC nästa säsong känns helt ok för mig. Dock tror jag inte att det kommer att göra någon skillnad med Petter som HC denna säsong. Men som sagt, det kan knappast bli mycket sämre...

Roligt att vi tycker olika. Annars skulle debatten dö.

Jag däremot har kommit till en punkt, där jag totalt skiter ifall någon kallar mig för medgångssupporter. I min värld så är det nyttigt, eller rentav nödvändigt, att själv besitta ett kritiskt tänkande. Eller ska jag sitta kvar i den spelarbuss, som jag vet saknar bromsar, medan Skuggan - i form av chaufför - successivt ökar hastigheten? Ska jag sitta där och tiga, bara för att Skuggan kanske klarar av att transportera oss levande under denna vansinnesfärd?

Hoppar föreningen över bergskanten - följer ni med? Dom vet nog bäst ändå.
Man kan anta olika förhållningssätt om framtiden till ett givet läge där man är skeptisk till den valda lösningen. Antingen förutsätter man att det går åt fanders, eller så hoppas man på att det kommer att gå bra. Jag väljer oftast det senare. Så funkar jag även i jobbet, ställs jag inför en uppgift som jag inte gjort förut och som är utanför min komfortzon så bara kör jag lik förbaskat för det mesta. Oftast brukar det gå riktigt bra, och genom åren har jag skaffat mig både erfarenhet och förtroende genom det förhållningssättet. Jag har haft kollegor genom åren som resonerat tvärtom och tyckt att "Nä, det går inte" och då gör det heller inte det, konstigt nog... Rolling Eyes

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Ferros mån 06 feb 2017, 11:30

Det som gör mig orolig med Skuggan som GM är att han visat, under sin tid som huvudtränare, att han inte alls har förmågan att bedöma vad spelare är bra på och vad man ska ha för typ av spelare i olika roller. Två egenskaper som, enligt mig, är vitala i rollen som GM för ett hockeylag.

Betyder det att Skuggan kommer att floppa som GM? Det kan inte jag svara på. Jag tänker dock säga att jag inte ser det som positivt att han får rollen som GM, men jag är ändå beredd att låta honom överbevisa mig under årets silly season.

Angående Lasu som huvudtränare så känner jag mig väldigt likgiltig, det lät se ut på samma sätt som under Skuggan och det är väl inte mer med det. Den här säsongen ska ändå bara spelas av, och vi kommer att klara oss undan kval, även om vi förlorar majoriteten av de kvarvarande matcherna.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Lillajag mån 06 feb 2017, 11:31

Jag tycker den troliga sportsliga ledningen i Luleå låter intressant, kompetent och fylld av människor som brinner för Luleå. VD Enbom, GM Skuggan, vice GM Engman, Robert Hedlund, utbildningsansvarig Rönken, HC Bulan ass Petter och Burra. Dom här kommer ju att jobba tillsammans med det sportsliga, Glader och Själin lär ju också vara med. Mycket kompetens, erfarenhet och brinn för Luleå i detta.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad mån 06 feb 2017, 11:35

Hedanders skrev:RYKTE:
Petter blir HC säsongen ut.
Skuggan har skrivit på som GM på 2 år.

Ta det för vad det är...
Vårda din källa!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken mån 06 feb 2017, 11:42

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8dgoQ/en-feg-losning-av-lulea

Lite så. Var det planerat redan före säsongen att Skuggan skulle in som GM inom något år så är det en annan sak. Om det nu blev en lösning som växt fram efter Ostens abrupta avslut, så är jag för en gångs skull beredd att hålla med Abrahamsson. Klubben av inbördes beundran börjar bli så stark att jag har svårt att se att man ens ger varandra kritik. Är Osten verkligen Skuggans chef och inte polare?

Vidare: min syn på Skuggan är att han har noll självinsikt och rent av dålig syn på spelares styrkor, vilket också Ferros skriver något inlägg längre upp.

Jag vill ha en resultatorienterad verksamhet där kompetens är nyckeln till positionerna, inte någon kompislösning med motiveringen "men vi måååste ge honom chaaaaaaansen, ju!".
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 06 feb 2017, 11:50

Jaha, man gjorde något och man gjorde det som var enklast vilken med tanke på var vi är in i säsongen kanske är lika bra. Sen är jag ju tveksam till Skuggan som GM, men tiden får utvisa och man kan ju bli positivt överraskad någon gång.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån 06 feb 2017, 12:06

Rätt väntat ändå att Petter tar över. Bra också att man inte tar in någon ny nu. Hade det varit vid jul är det en annan sak men nu är det liksom bara 11 grundseriematcher kvar.

Sedan Skuggan som GM eller inte är för tidigt att säga något om. Jag tror att han är en bättre analytiker och tänkare än någon ledare som skall inspirera och engagera en grupp individer att dra åt samma håll.

Bra också att han nu får lite mer tid på sig i sin nya roll inför nästa säsong.

En väldigt positiv grej med Skuggan som GM är att han redan som tränare visar att han vågar satsa på egna  unga killar i A-laget och den satsningen borde han ju ta med sig för det här har han gjort väldigt bra.

Väldigt många spelare från nuvarande grupp är ju redan klara inför nästa säsong så det är bara att hoppas att relationen rent socialt är ok mellan spelarna och Skuggan trots uteblivna resultat. Finns väl inga anledningar att tro något annat dock. Menar bara att pressen i en jobbig situation kan skapa mycket frustration även inom en grupp.

Jaja, inte den mest kontroversiella lösningen det här, och säkert rätt fegt också, men kanske den klokaste lösningen både sportsligt och ekonomiskt såhär långt in på säsongen. Så mycket sämre kan det ju åtminstone inte bli.

Nu skall vi se om vårt försvarsspel kan styra upp sig kommande 11 matcher först och främst.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Pajala mån 06 feb 2017, 12:45

Nog känns det som Luleå har gett upp säsongen ändå, för detta kommer inte att göra skillnad alls, visst vet vi att det blir ny tränare till nästa säsong men varför ens göra detta nu? Petter har inte några mer verktyg i lådan än skuggan så denna rockad känns meningslös.

Kanske för att lugna alla fans och hoppas på en boost i gruppen. Jag är ändå skeptisk Suspect
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tigerman mån 06 feb 2017, 12:49

Ferros skrev:Det som gör mig orolig med Skuggan som GM är att han visat, under sin tid som huvudtränare, att han inte alls har förmågan att bedöma vad spelare är bra på och vad man ska ha för typ av spelare i olika roller. Två egenskaper som, enligt mig, är vitala i rollen som GM för ett hockeylag.

Betyder det att Skuggan kommer att floppa som GM? Det kan inte jag svara på. Jag tänker dock säga att jag inte ser det som positivt att han får rollen som GM, men jag är ändå beredd att låta honom överbevisa mig under årets silly season.

Angående Lasu som huvudtränare så känner jag mig väldigt likgiltig, det lät se ut på samma sätt som under Skuggan och det är väl inte mer med det. Den här säsongen ska ändå bara spelas av, och vi kommer att klara oss undan kval, även om vi förlorar majoriteten av de kvarvarande matcherna.
Angående spelarbedömning så är det ju ett samspel mellan tränare och sportchef. Tränaren bestämmer (förhoppningsvis, i huvudsak i alla fall) vad det är för spelartyp man vill komplettera med beroende på vad det är man anser sig sakna, sedan är det sportchefens sak att leverera. Det vore underligt att göra tvärtom, om det nu inte är GM som även lägger upp den grundläggande spelstrategin.

I fallet Skuggan kontra Bulan så tvivlar jag starkt på att Bulan lägger sig platt. Båda känner dessutom varandra utan och innan och kan nog diskutera sig fram till lösningar utan att någon behöver känna sig sidsteppad. Hade det kommit in någon annan tränare, typ en Per Hånberg, så hade det kanske varit svårare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av hokkzorz mån 06 feb 2017, 12:52

Pajala skrev:Nog känns det som Luleå har gett upp säsongen ändå, för detta kommer inte att göra skillnad alls, visst vet vi att det blir ny tränare till nästa säsong men varför ens göra detta nu?  Petter har inte några mer verktyg i lådan än skuggan så denna rockad känns meningslös.

Kanske för att lugna alla fans och hoppas på en boost i gruppen. Jag är ändå skeptisk Suspect

Vad hade krävts för att folk skall bli nöjda? att man utför ett ritualmord på skuggan i björngapet före match? Att vi skulle plocka in Wikegård under resten av säsongen?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad mån 06 feb 2017, 12:54

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:Nog känns det som Luleå har gett upp säsongen ändå, för detta kommer inte att göra skillnad alls, visst vet vi att det blir ny tränare till nästa säsong men varför ens göra detta nu?  Petter har inte några mer verktyg i lådan än skuggan så denna rockad känns meningslös.

Kanske för att lugna alla fans och hoppas på en boost i gruppen. Jag är ändå skeptisk Suspect

Vad hade krävts för att folk skall bli nöjda? att man utför ett ritualmord på skuggan i björngapet före match? Att vi skulle plocka in Wikegård under resten av säsongen?
Det finns många tränare därute som kan vara oslipade diamanter.
Jag tycker de borde få coacha en match var, så kan vi utvärdera och ta den bästa! clown
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Pajala mån 06 feb 2017, 12:56

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:Nog känns det som Luleå har gett upp säsongen ändå, för detta kommer inte att göra skillnad alls, visst vet vi att det blir ny tränare till nästa säsong men varför ens göra detta nu?  Petter har inte några mer verktyg i lådan än skuggan så denna rockad känns meningslös.

Kanske för att lugna alla fans och hoppas på en boost i gruppen. Jag är ändå skeptisk Suspect

Vad hade krävts för att folk skall bli nöjda? att man utför ett ritualmord på skuggan i björngapet före match? Att vi skulle plocka in Wikegård under resten av säsongen?

Med facit i hand så skulle Luleå inte göra ett skit, det är försent.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tigerman mån 06 feb 2017, 12:58

Puckad skrev:
hokkzorz skrev:
Pajala skrev:Nog känns det som Luleå har gett upp säsongen ändå, för detta kommer inte att göra skillnad alls, visst vet vi att det blir ny tränare till nästa säsong men varför ens göra detta nu?  Petter har inte några mer verktyg i lådan än skuggan så denna rockad känns meningslös.

Kanske för att lugna alla fans och hoppas på en boost i gruppen. Jag är ändå skeptisk Suspect

Vad hade krävts för att folk skall bli nöjda? att man utför ett ritualmord på skuggan i björngapet före match? Att vi skulle plocka in Wikegård under resten av säsongen?
Det finns många tränare därute som kan vara oslipade diamanter.
Jag tycker de borde få coacha en match var, så kan vi utvärdera och ta den bästa! clown
Och så gör vi det Trump-style: Mitt under presskonferensen steppar Osten in och säger "You're Fired!"

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 06 feb 2017, 13:01

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:Nog känns det som Luleå har gett upp säsongen ändå, för detta kommer inte att göra skillnad alls, visst vet vi att det blir ny tränare till nästa säsong men varför ens göra detta nu?  Petter har inte några mer verktyg i lådan än skuggan så denna rockad känns meningslös.

Kanske för att lugna alla fans och hoppas på en boost i gruppen. Jag är ändå skeptisk Suspect

Vad hade krävts för att folk skall bli nöjda? att man utför ett ritualmord på skuggan i björngapet före match? Att vi skulle plocka in Wikegård under resten av säsongen?

Doh
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 06 feb 2017, 13:03

Blir lite trött på det här snacket om att Skuggan är fel som GM för att han var dålig som HC.
Jag har heller ingen aning om han kommer fungera bra som GM, men jag välkomnar förändringen och att det äntligen är officielt att det blir på det här sättet så att han kan koncentrera sig på att scouta spelare inför nästa år.

Det jag däremot har en aning om är att det är viktigt att ha rätt person på rätt plats. För att ta exmplet med bilmekanikern som någon annan drog tidigare. Jag tycker att det är ett lysande exempel på att det här kan vara helt rätt drag. Det är inte alltid det är den bästa mekanikern som blir den bästa chefen och det är heller nte säkert att chefen blir den bästa mekanikern om man flyttar hen till golvet. Däremot kan en medelmåttig mekaniker ha precis rätt egenskaper för att driva företaget och därmed ge utrymme till en bättre mekaniker.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av farre mån 06 feb 2017, 14:06

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8dgoQ/en-feg-losning-av-lulea

Lite så. Var det planerat redan före säsongen att Skuggan skulle in som GM inom något år så är det en annan sak. Om det nu blev en lösning som växt fram efter Ostens abrupta avslut, så är jag för en gångs skull beredd att hålla med Abrahamsson. Klubben av inbördes beundran börjar bli så stark att jag har svårt att se att man ens ger varandra kritik. Är Osten verkligen Skuggans chef och inte polare?

Vidare: min syn på Skuggan är att han har noll självinsikt och rent av dålig syn på spelares styrkor, vilket också Ferros skriver något inlägg längre upp.

Jag vill ha en resultatorienterad verksamhet där kompetens är nyckeln till positionerna, inte någon kompislösning med motiveringen "men vi måååste ge honom chaaaaaaansen, ju!".

Håller helt med.
Ett fegt beslut, men helt i linje med vad Luleå Hockey stått för de senaste åren.
Fyfan vad dåligt! Man skäms nästan.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dustin mån 06 feb 2017, 15:09

LHF tog till slut sitt ansvar mot oss som investerar i produkten och gör en förändring på ledarsidan. Förväntar mig inga stordåd av Lasu men finns absolut ingenting att förlora på den här förändringen. Det vi kan hoppas på är att laget börjar spela enklare i försvarszon, chippar ut och fredar målet. Målsättningen nu är väl att hålla play-in platsen och på en serie på tre matcher kan nog vilket lag som helst sprattla till. Som absolut bäst når vi en kvart med maximalt flyt och som värst blir det ingenmansland. Men visst får man lite nya förhoppningar när det sker en förändring och nu ser man nästan fram emot match igen, det lär jag få äta upp.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 feb 2017, 15:21

Jag tror som fler säger att vi kommer få se ändringar redan i 1a match nu med Petter som HC.

Till att börja med så tror jag på att vi kommer få se kedjorna enligt följande till att börja med:

Sweatt-Laggen-Molle
Juntti-Harju-Einar
Petter-Falk-Hedman
Fabbe-Masto/Hilding-Foppa
Lundeström

Rydahl tror jag inte får plats, när han har varit över hela tiden. Ser ingen plats för honom och tycker han kan lånas ut till Löven.

Sen är ju backarna ganska klara, men jag tror att han vill få in Själlin lite mer igen??!

Tycker förövrigt att Petter är mer aktiv Coach och pådrivare i båset än vad Skuggan är och de ser jag väldigt positivt!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tony Moore mån 06 feb 2017, 15:35

Petter MÅSTE göra någon förändring, om än så liten, annars ingen vits tycker jag. Jag undrar bara vad han ska säga annorlunda nu mot det han sagt tidigare, för nog har dom väl "vänt på varje sten" redan?
Nog måste Petters röst eka i spelarnas öron då man tränat tillsammans sedan i somras/höstas nästan varje dag..
Och hur ska skuggan kunna hålla sej på lagom avstånd vid träningar för att inte störa, fika inne på kansliet kanske är det bästa!?
Jag är ytterst tveksam till bytet men hoppas naturligtvis på positiv effekt. Lycka till Petter, burra och LHF!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Qirren mån 06 feb 2017, 16:07

Det jag hoppas Luleå styr upp under uppehållet är spelet i egen zon. Tycker vi är på tok för aggressiva och alltid störtar ut mot pucken utan någon egentlig tanke, så gör vi även i boxplay. Vilket ofta resulterar i att vi är totalt bortspelade om ett skickligt lag kan slå ett par snabba passningar.
Det var såhär Rönken la upp det under sin tid i Luleå men tiderna förändras ju och alla lag är med på den hårda pressen mot puckhållare numer.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dustin mån 06 feb 2017, 16:20

Qirren skrev:Det jag hoppas Luleå styr upp under uppehållet är spelet i egen zon. Tycker vi är på tok för aggressiva och alltid störtar ut mot pucken utan någon egentlig tanke, så gör vi även i boxplay. Vilket ofta resulterar i att vi är totalt bortspelade om ett skickligt lag kan slå ett par snabba passningar.
Det var såhär Rönken la upp det under sin tid i Luleå men tiderna förändras ju och alla lag är med på den hårda pressen mot puckhållare numer.

Tycker snarare problemet, iaf de två senaste matcherna, är att vi försöker spela oss ur pressen och istället spelar oss fast i egen zon. Dags att börja chippa ut/sarg ut och spela mycket enklare i egen zon. Givetvis kan man välja att spela sig ur egen zon men bättre avvägningar när man måste chippa ut och spela enkelt istället.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Rönken mån 06 feb 2017, 17:15

farre skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8dgoQ/en-feg-losning-av-lulea

Lite så. Var det planerat redan före säsongen att Skuggan skulle in som GM inom något år så är det en annan sak. Om det nu blev en lösning som växt fram efter Ostens abrupta avslut, så är jag för en gångs skull beredd att hålla med Abrahamsson. Klubben av inbördes beundran börjar bli så stark att jag har svårt att se att man ens ger varandra kritik. Är Osten verkligen Skuggans chef och inte polare?

Vidare: min syn på Skuggan är att han har noll självinsikt och rent av dålig syn på spelares styrkor, vilket också Ferros skriver något inlägg längre upp.

Jag vill ha en resultatorienterad verksamhet där kompetens är nyckeln till positionerna, inte någon kompislösning med motiveringen "men vi måååste ge honom chaaaaaaansen, ju!".

Håller helt med.
Ett fegt beslut, men helt i linje med vad Luleå Hockey stått för de senaste åren.
Fyfan vad dåligt! Man skäms nästan.

Fast Osten nämns ju inte ens numera någonstans från ledningen? Verkar som att han får gå ganska så mycket i bakgrunden nu. Sedan känns det väl lite så där med Skuggan som GM, även om jag inte ska såga honom redan. Men undrar lite på vilka grunder han tillsätts? Förvisso blir det delat ansvar med Ulf Engman. Men framtiden lär väl visa hur det blir. Kanske är han en jävel på att scouta spelare, tala med agenter och hela den biten men usel på att nå ut till spelare? Vem vet...

Dock, Osten, vad har han med tillsättningen av Skuggan att göra? Så mycket makt tror jag inte att han har. Att han självmant avgår och får dit Skuggan som ersättare tror jag inte riktigt på. Men däremot så får vi hoppas att ledningen nu gör rätt med GM.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 feb 2017, 17:32

Rönken skrev:
farre skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8dgoQ/en-feg-losning-av-lulea

Lite så. Var det planerat redan före säsongen att Skuggan skulle in som GM inom något år så är det en annan sak. Om det nu blev en lösning som växt fram efter Ostens abrupta avslut, så är jag för en gångs skull beredd att hålla med Abrahamsson. Klubben av inbördes beundran börjar bli så stark att jag har svårt att se att man ens ger varandra kritik. Är Osten verkligen Skuggans chef och inte polare?

Vidare: min syn på Skuggan är att han har noll självinsikt och rent av dålig syn på spelares styrkor, vilket också Ferros skriver något inlägg längre upp.

Jag vill ha en resultatorienterad verksamhet där kompetens är nyckeln till positionerna, inte någon kompislösning med motiveringen "men vi måååste ge honom chaaaaaaansen, ju!".

Håller helt med.
Ett fegt beslut, men helt i linje med vad Luleå Hockey stått för de senaste åren.
Fyfan vad dåligt! Man skäms nästan.

Fast Osten nämns ju inte ens numera någonstans från ledningen? Verkar som att han får gå ganska så mycket i bakgrunden nu. Sedan känns det väl lite så där med Skuggan som GM, även om jag inte ska såga honom redan. Men undrar lite på vilka grunder han tillsätts? Förvisso blir det delat ansvar med Ulf Engman. Men framtiden lär väl visa hur det blir. Kanske är han en jävel på att scouta spelare, tala med agenter och hela den biten men usel på att nå ut till spelare? Vem vet...

Dock, Osten, vad har han med tillsättningen av Skuggan att göra? Så mycket makt tror jag inte att han har. Att han självmant avgår och får dit Skuggan som ersättare tror jag inte riktigt på. Men däremot så får vi hoppas att ledningen nu gör rätt med GM.

Nä Osten har totalt gått i Ide, vad har hänt? Osten brukar inte vara den som drar sig tillbaka utan att höras!
Osten kanske lyckas att hålla sig som Kallebakom och bara visar familjen Nilsson/Engman vad jobbet brukar innehålla mm.? Ja där drog jag från höften, men dom har ju sagt att dom ska köra parallellt med Osten tills han stämplar ut.

Får för mig att "Pappa" Osten lär har tät telefonkontakt med Skuggan framöver?! De är lite mer än en chansning från min sida ☺
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken mån 06 feb 2017, 17:54

Nepotism

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av JuniorX mån 06 feb 2017, 18:34

Det finns både goda och dåliga ingredienser i den här soppan.

Jag tror inte att det gör någon större skillnad i att plocka bort Skuggan. Visst, man kan få känslan av att börja om och det kan ge lite ny energi i början. I den meningen kan man inte heller kalla det ett fegt beslut eftersom ett modigare beslut (vad nu det skulle vara) förmodligen skulle få samma effekt på laget. Med situationen i handen var det väl ganska logiskt.

Jag måste dock förhålla mig kritisk till Skuggans roll i det hela. Om han använder argument som "att fylla på med ny energi" så betyder det ju att han har gått omkring (hur länge?) och släpat fötterna efter sig och inte gått all-in i sin tränarroll. Och nu uppenbarar det ju sig dessutom att han hade gjort klart redan tidigare (när?) att han ska ta över som GM i klubben. I mitt perspektiv så har Skuggan haft en dold agenda och nånschtans så har han ju redan börjat på sitt nya jobb. Och det är riktigt upprörande i mina ögon. Varför klev han i så fall inte av tidigare? Var tränarjobbet bara ett tillfälligt påhugg i väntan på nåt riktigt snajsigt? Och med det framför mig så är jag böjd att hålla med i den kritik som riktas mot en förening som mer och mer börjar likna "la familia". Handlar det bara om att man ska sitta på schyssta positioner med fet lön? Då är det en ynkedom från början till slut.

När det gäller Skuggans kompetens som GM så har jag inte en aning. Det kan bli bra. Eller inte.
Men jag gillar verkligen inte det dubbelspel som jag ser på prov på här.

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 mån 06 feb 2017, 18:39

Okej, då skingrades dimmorna.
På pluskontot finns att Luleå valde att agera i stället för att skita i allt. Då visar man att man bryr sig i alla fall. Där finns även att man tar ansvar för ekonomin. Inte mycket kvar av säsongen och för någon ny frälsare att hinna göra något, samtidigt som läget är helt låst inför nästa säsong eftersom det nu står helt klart att det är tränarrollen som är Bulans.
På minuskontot finns att den förändring som nuvarande tränare kan åstadkomma är minimal samt att Skuggan kommer in med stora frågetecken och sannolikt ett stukat självförtroende på en mycket viktig position. Men det hade han nog gjort oavsett.
Sammanfattningsvis: lugnt, tryggt, tråkigt och kanske även aningen uppgivet.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av farre mån 06 feb 2017, 18:44

Petter behöver markera och visa att det är han som bestämmer och att det inte finns några heliga kor.
Bästa sättet är att göra en förändring i truppen omgående.
Mitt tips är att Kael ryker. Men hade gärna sett att Sandström fått gå oxå men det kommer ju aldrig hända i den här föreningen.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 06 feb 2017, 18:46

Största problemet fortfarande är att Luleå tar safe way out och istället för sparka så uppgraderar man objektet i fråga Skuggan, Jag vet inte inte om det hänt någonsin att ngn som får sparken från en position får en högre tvivlar att det skulle ens ske inom ett företag men inom LHF sker det!

Det man opponerar sig emot är mer att Luleå väljer göra helt fel saker och i fel ordning lkikt nu Skuggan blir GM, Vad har han för erfarenhet och kontaktnät noll och inget ser ngn surrade om LJ i Skellefteå men han hade viss inskolning i kostymen medans han var i Piteå så hade SAIK koll på han!

Tror att det bästa vore för hela föreningen att dra ett stålbad och få in folk utifrån på vissa positioner som inte har ngn förankring inom föreningen alls, Ibland måste det in helt nytt blod utifrån obekväm eller ej så är det dyl som driver ett företag/förening framåt i rätt spår och riktning!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 06 feb 2017, 18:48

farre skrev:Petter behöver markera och visa att det är han som bestämmer och att det inte finns några heliga kor.
Bästa sättet är att göra en förändring i truppen omgående.
Mitt tips är att Kael ryker. Men hade gärna sett att Sandström fått gå oxå men det kommer ju aldrig hända i den här föreningen.
Nu har man redan sagt att spelartruppen är vad den är och man tillför inget om man inte hittar ngt intressant eller skeppar ngn heller om inte spelaren väljer att röra på sig självmant!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Pontaking mån 06 feb 2017, 19:00

Nu är det dags att sluta med inaveln i föreningen och börja bli professionell. Har börjat bli en dokusåpa sen Enbom tog över. Bort med honom, skuggan och alla andra odugliga som bara bidrar med inkompetens.

Pontaking

Antal inlägg : 1096
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av farre mån 06 feb 2017, 19:02

NallePhu skrev:Största problemet fortfarande är att Luleå tar safe way out och istället för sparka så uppgraderar man objektet i fråga Skuggan, Jag vet inte inte om det hänt någonsin att ngn som får sparken från en position får en högre tvivlar att det skulle ens ske inom ett företag men inom LHF sker det!

Det man opponerar sig emot är mer att Luleå väljer göra helt fel saker och i fel ordning lkikt nu Skuggan blir GM, Vad har han för erfarenhet och kontaktnät noll och inget ser ngn surrade om LJ i Skellefteå men han hade viss inskolning i kostymen medans han var i Piteå så hade SAIK koll på han!

Tror att det bästa vore för hela föreningen att dra ett stålbad och få in folk utifrån på vissa positioner som inte har ngn förankring inom föreningen alls, Ibland måste det in helt nytt blod utifrån obekväm eller ej så är det dyl som driver ett företag/förening framåt i rätt spår och riktning!

Du har naturligtvis helt rätt. Det här med nytt blod som inte ska vara från norrbotten har jag sagt så många gånger så jag tröttnat på mig själv.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tigerman mån 06 feb 2017, 20:41

farre skrev:
NallePhu skrev:Största problemet fortfarande är att Luleå tar safe way out och istället för sparka så uppgraderar man objektet i fråga Skuggan, Jag vet inte inte om det hänt någonsin att ngn som får sparken från en position får en högre tvivlar att det skulle ens ske inom ett företag men inom LHF sker det!

Det man opponerar sig emot är mer att Luleå väljer göra helt fel saker och i fel ordning lkikt nu Skuggan blir GM, Vad har han för erfarenhet och kontaktnät noll och inget ser ngn surrade om LJ i Skellefteå men han hade viss inskolning i kostymen medans han var i Piteå så hade SAIK koll på han!

Tror att det bästa vore för hela föreningen att dra ett stålbad och få in folk utifrån på vissa positioner som inte har ngn förankring inom föreningen alls, Ibland måste det in helt nytt blod utifrån obekväm eller ej så är det dyl som driver ett företag/förening framåt i rätt spår och riktning!

Du har naturligtvis helt rätt. Det här med nytt blod som inte ska vara från norrbotten har jag sagt så många gånger så jag tröttnat på mig själv.
Ni menar som när vi tog in Chrunak? Kanske den sämsta klubbdirektör en SHL-klubb haft. Eller Lener? Trevlig kille men med ytterst mediokra resultat på isen för en väldigt hög prislapp.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Number 69 mån 06 feb 2017, 20:43

NallePhu skrev:Största problemet fortfarande är att Luleå tar safe way out och istället för sparka så uppgraderar man objektet i fråga Skuggan, Jag vet inte inte om det hänt någonsin att ngn som får sparken från en position får en högre tvivlar att det skulle ens ske inom ett företag men inom LHF sker det!

Det man opponerar sig emot är mer att Luleå väljer göra helt fel saker och i fel ordning lkikt nu Skuggan blir GM, Vad har han för erfarenhet och kontaktnät noll och inget ser ngn surrade om LJ i Skellefteå men han hade viss inskolning i kostymen medans han var i Piteå så hade SAIK koll på han!

Tror att det bästa vore för hela föreningen att dra ett stålbad och få in folk utifrån på vissa positioner som inte har ngn förankring inom föreningen alls, Ibland måste det in helt nytt blod utifrån obekväm eller ej så är det dyl som driver ett företag/förening framåt i rätt spår och riktning!

Pietelä, Lehner, simkungen etc. skördade ju inga guld heller och nu kommer "Broder" Berglund tillbaka så inte blir det något friskt blod här inte (på gott och ont).
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Number 69 mån 06 feb 2017, 20:46

Tony Moore skrev:Petter MÅSTE göra någon förändring, om än så liten, annars ingen vits tycker jag. Jag undrar bara vad han ska säga annorlunda nu mot det han sagt tidigare, för nog har dom väl "vänt på varje sten" redan?
Nog måste Petters röst eka i spelarnas öron då man tränat tillsammans sedan i somras/höstas nästan varje dag..
Och hur ska skuggan kunna hålla sej på lagom avstånd vid träningar för att inte störa, fika inne på kansliet kanske är det bästa!?
Jag är ytterst tveksam till bytet men hoppas naturligtvis på positiv effekt. Lycka till Petter, burra och LHF!

Varför inte sparka Burra? Han har ju knappast get LHF en slagkraftig offensiv och mentalt järnpsyke?
Varför inte kalla in några assisterande gäst-coacher från supporterföreningen istället?
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Lulefan tis 07 feb 2017, 08:56

Klart vi inte ska ta in sörlänningar med noll anknytning till Luleå, helt poänglöst, vi vill väl ha folk som brinner för Luleå?

Problemet är inte att de är från trakten, utan att de är rädda att ta tuffa beslut. Osten brukade väl vara bra på att ta tuffa beslut och vara jobbig, förr. Vet inte var Rönken är tänkt att komma in, men känns väl lite som att han inte är rädd för tuffa beslut.

Det vore faktiskt väldigt intressant att få veta när det blev klart att Skuggan skulle bli GM och om han blivit lovad det, när han blev lovad det.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad tis 07 feb 2017, 09:09

Puckad skrev:Det finns många tränare därute som kan vara oslipade diamanter.
Jag tycker de borde få coacha en match var, så kan vi utvärdera och ta den bästa! clown

Number 69 skrev:
Varför inte sparka Burra? Han har ju knappast get LHF en slagkraftig offensiv och mentalt järnpsyke?
Varför inte kalla in några assisterande gäst-coacher från supporterföreningen istället?
Jag tror vi har hittat en modell som gör alla lika glada!! affraid
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 14 feb 2017, 12:51

Får indikationer om att vi redan nu kommer spela Bulan-/Rönkenhockey.

Petter var ju tillsammans med Bulan i Brynäs och har bra koll på vad spelet innebär. Gissar att det även blir Bulan och just Petter tillsammans kommande säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av hokkzorz tis 14 feb 2017, 13:00

bearjew skrev:Får indikationer om att vi redan nu kommer spela Bulan-/Rönkenhockey.

Petter var ju tillsammans med Bulan i Brynäs och har bra koll på vad spelet innebär. Gissar att det även blir Bulan och just Petter tillsammans kommande säsong.

TTycker det skiljer rätt mycket på bulan- och Rönkenhockeyn. Allt var uppstyrt i minsta detalj under rönken, Bulans system har behållt pressspelet och delar av forecheck, men det är ett mycket friare system.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad tis 14 feb 2017, 14:08

Rönken år1 var dessutom sanslöst, stenhård, press i alla lägen. Men eftersom åren gick blev spelet mer och mer balanserat och avvägt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 14 feb 2017, 14:13

hokkzorz skrev:
bearjew skrev:Får indikationer om att vi redan nu kommer spela Bulan-/Rönkenhockey.

Petter var ju tillsammans med Bulan i Brynäs och har bra koll på vad spelet innebär. Gissar att det även blir Bulan och just Petter tillsammans kommande säsong.

TTycker det skiljer rätt mycket på bulan- och Rönkenhockeyn. Allt var uppstyrt i minsta detalj under rönken, Bulans system har behållt pressspelet och delar av forecheck, men det är ett mycket friare system.

De har coachat tillsammans och det finns likheter.
Poänger var dock snarare att Petter kan påbörja något som Bulan tar vid om några månader.

Ikväll lär vi förmodligen märka tendenser eller förhoppningsvis större skillnader med lyckad utgång.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dustin tis 14 feb 2017, 15:45

bearjew skrev:
hokkzorz skrev:
bearjew skrev:Får indikationer om att vi redan nu kommer spela Bulan-/Rönkenhockey.

Petter var ju tillsammans med Bulan i Brynäs och har bra koll på vad spelet innebär. Gissar att det även blir Bulan och just Petter tillsammans kommande säsong.

TTycker det skiljer rätt mycket på bulan- och Rönkenhockeyn. Allt var uppstyrt i minsta detalj under rönken, Bulans system har behållt pressspelet och delar av forecheck, men det är ett mycket friare system.

De har coachat tillsammans och det finns likheter.
Poänger var dock snarare att Petter kan påbörja något som Bulan tar vid om några månader.

Ikväll lär vi förmodligen märka tendenser eller förhoppningsvis större skillnader med lyckad utgång.


Enligt Petter själv skulle de inte ändra särskilt mycket utan bara små detaljer, men är det så att det redan ikväll blir Bulan-hockey hade han ju givetvis inte avslöjat det i media.

Någon som varit på träningarna och vet hur det sett ut? Kan man implentera ett till stora delar nytt spelsystem på endast en vecka? Tveksamt känner jag.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 14 feb 2017, 16:33

Määk skrev:
bearjew skrev:
hokkzorz skrev:
bearjew skrev:Får indikationer om att vi redan nu kommer spela Bulan-/Rönkenhockey.

Petter var ju tillsammans med Bulan i Brynäs och har bra koll på vad spelet innebär. Gissar att det även blir Bulan och just Petter tillsammans kommande säsong.

TTycker det skiljer rätt mycket på bulan- och Rönkenhockeyn. Allt var uppstyrt i minsta detalj under rönken, Bulans system har behållt pressspelet och delar av forecheck, men det är ett mycket friare system.

De har coachat tillsammans och det finns likheter.
Poänger var dock snarare att Petter kan påbörja något som Bulan tar vid om några månader.

Ikväll lär vi förmodligen märka tendenser eller förhoppningsvis större skillnader med lyckad utgång.


Enligt Petter själv skulle de inte ändra särskilt mycket utan bara små detaljer, men är det så att det redan ikväll blir Bulan-hockey hade han ju givetvis inte avslöjat det i media.

Någon som varit på träningarna och vet hur det sett ut? Kan man implentera ett till stora delar nytt spelsystem på endast en vecka? Tveksamt känner jag.

Nog kan man se förändringar på träningarna i upplägget och att de är tänkt att man ska vända upp fortare och att inte använda så många pass från egen zon. Dom använder lite andra övningar samt att de verkar som att Petter vill öka passningstempot och använda mer passningar med ett tillslag.

Sen är de väldigt svårt att se ändringar i spelsystem på enstaka övningar. I PP har dom då övat på ha 2 gubbar centralt där dom har en mitt i Slottet och en framför mål.

Men som ni säger så har nog Petter till att börja med justerat de befintliga. De som har varit i fokus är spel i egen zon samt uppspel från egen zon.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet