2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

+33
Sir Prozac
farre
Knäcktomten
Lajon
delphi
Donten_
ski3r
Dilox
Jonken
icemask
stormvägen
hokkzorz
Högljudd
amarule
Anthrax
Lars158
pingu
Norlin
Redbear
Ferros
Mange
Hedanders
Bamsefar
JuniorX
Puckad
Old Brooklyn
Pajala
GustenA
Urken
LulefanGBG
NallePhu
Patrik82
Admin
37 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock lör 04 feb 2017, 23:48

Tigerman skrev:
NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:Jag vet inte, är det smart eller nonchalant?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/kritiken-ingen-ligger-pa-dodsbadden/
Förnekelsen är väl bästa medicinen för alla inblandade vad det verkar som tyvärr!
Samma mening som den sades enligt Kuriren:

– Vi funderar dagligen på hur vi ska lösa det här. Nu måste vi sätta oss ner och titta på vad som är fel. Mycket sitter givetvis mentalt. Det gäller att få spelarna att slappna av, att få ner axlarna. Det är ju ingen som har dött eller har cancer. Solen går upp i morgon med.

De finns tyvärr ingen sol i Världen som kan tränga igenom detta mörker på några dager och inte med den lilla kraft tränarna visat i båset! Dom har inte nycklarna till att låsa upp ett parti i "Fia med knuff" ens om dom fortsätter att tro på drömmar som inte finns.
De kan bero på att spelarna inte vill eller förstår vad Skuggan, Lasu och vår menalcoach Burra säger eller att Tripplarna i båset inte kan inplementera Skuggan av de systemen de vill ha ut av laget?
De får vara hur som eller vad ni väljer, för de här suger!!!! Jag stöttar laget och föreningen tills vi dör, men jag har ingen lust att följa med till döden nu, jag vill till Himelen och toppen.

Kan ingeni föreningen ta de beslutsom gör ont och ger oss de syre vi behöver för att överleva denna säsong?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Tigerman sön 05 feb 2017, 00:16

Kapten Haddock skrev:
Tigerman skrev:
NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:Jag vet inte, är det smart eller nonchalant?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/kritiken-ingen-ligger-pa-dodsbadden/
Förnekelsen är väl bästa medicinen för alla inblandade vad det verkar som tyvärr!
Samma mening som den sades enligt Kuriren:

– Vi funderar dagligen på hur vi ska lösa det här. Nu måste vi sätta oss ner och titta på vad som är fel. Mycket sitter givetvis mentalt. Det gäller att få spelarna att slappna av, att få ner axlarna. Det är ju ingen som har dött eller har cancer. Solen går upp i morgon med.

De finns tyvärr ingen sol i Världen som kan tränga igenom detta mörker på några dager och inte med den lilla kraft tränarna visat i båset!  Dom har inte nycklarna till att låsa upp ett parti i "Fia med knuff" ens om dom fortsätter att tro på drömmar som inte finns.
De kan bero på att spelarna inte vill eller förstår vad Skuggan, Lasu och vår menalcoach Burra säger eller att Tripplarna i båset inte kan inplementera Skuggan av de systemen de vill ha ut av laget?
De får vara hur som eller vad ni väljer, för de här suger!!!! Jag stöttar laget och föreningen tills vi dör, men jag har ingen lust att följa med till döden nu, jag vill till Himelen och toppen.

Kan ingeni föreningen ta de beslutsom gör ont och ger oss de syre vi behöver för att överleva denna säsong?
Jag har redan givit upp säsongen mentalt, siktar in mig på nästa. Syre kan man få på annat håll om man bara ändrar fokus. Idag spelar Järvsö mot Ockelbo i division 3, ska bli spännande att få se hur det går. Järvsö är underdogs så jag håller nog på dem.

Edit: Ser f.ö. att Älvsbyn spöade Pajala med 20-0 den 30/12. Man kan alltid glädjas åt att man inte är värst Cool
Edit 2: Pajala hade ändå 209 åskådare i snitt per match i grundserien. Bättre än 8 av 10 lag i SDHL, aningens färre än Brynäs damer. Respekt!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Lajon sön 05 feb 2017, 00:43

Förstår inte all agg härinne nu.

Inse i stället att denna säsong i princip är över.

Vi jan inte hamna på kval ,17 poäng tar inte Leksand in på oss.

I bästa fall behåller vi 9:onde platsen, vilket innebär att om överlever playin så får vi möta Frölunda i kvarten.

Troligtvis blir det ingenmansland vilket vore det bästa så vi snabbt kan börja fokusera på nästa säsong.

Redan sedan omgång 7 kunde detta anas och inget har förändrats till det bättre så varför skulle det ske nu. Även om så sker då åker vi i bästa fall ur mot Frölunda igen för tredje året på raken...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av JuniorX sön 05 feb 2017, 00:49

KaptenBlodskelett skrev:
bearjew skrev:Väldigt plumpt uttalande av Nilsson Lasu idag efter matchen. Känns verkligen som vi har en trio nötter i båset. Förstår inte hur Osten kunde tro att dessa skulle kunna leda ett SHL-lag till stora framgångar.
Tycker ett sådant uttalande tyder på att han är jävligt pressad, men försöker dölja det. Då hoppar det lätt grodor. Och det är klart som fan han är pressad, vem skulle inte vara det? Fortfarande dumt sagt förstås, men det är åtminstone en förklaring.

Begriper inte kritiken. Han har ju helt rätt. Laget är helt och hållet nere i skiten. Vad ska man göra då? Lägga sig och dö. Nä, man skakar av sig dammet, reser sig, ger fan i dödgrävarna och går på det igen. Jag skulle säga att han har helt rätt förhållningssätt för att få laget upp på tårna igen. Vad annat ska han göra?

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Lajon sön 05 feb 2017, 00:59

JuniorX skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
bearjew skrev:Väldigt plumpt uttalande av Nilsson Lasu idag efter matchen. Känns verkligen som vi har en trio nötter i båset. Förstår inte hur Osten kunde tro att dessa skulle kunna leda ett SHL-lag till stora framgångar.
Tycker ett sådant uttalande tyder på att han är jävligt pressad, men försöker dölja det. Då hoppar det lätt grodor. Och det är klart som fan han är pressad, vem skulle inte vara det? Fortfarande dumt sagt förstås, men det är åtminstone en förklaring.

Begriper inte kritiken. Han har ju helt rätt. Laget är helt och hållet nere i skiten. Vad ska man göra då? Lägga sig och dö. Nä, man skakar av sig dammet, reser sig, ger fan i dödgrävarna och går på det igen. Jag skulle säga att han har helt rätt förhållningssätt för att få laget upp på tårna igen. Vad annat ska han göra?

Visst har han rätt, men det börjar bli försent. Nu måste vi slåss för livet för attt behålls en nionde plats, kanske bästa medicinen vore att spels av skiten bara, vi kan ju inte åka ut iallafall. Då kanske man slappnar av och kan spela ut.... men vad hjälper det om vi ändå måste ta oss förbi Frölunda i kvarten. Äh släpp sargen och kör på bara sista omgångarna, det kan ju inte bli sämre i allafall.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Donowitz sön 05 feb 2017, 01:28

JuniorX skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
bearjew skrev:Väldigt plumpt uttalande av Nilsson Lasu idag efter matchen. Känns verkligen som vi har en trio nötter i båset. Förstår inte hur Osten kunde tro att dessa skulle kunna leda ett SHL-lag till stora framgångar.
Tycker ett sådant uttalande tyder på att han är jävligt pressad, men försöker dölja det. Då hoppar det lätt grodor. Och det är klart som fan han är pressad, vem skulle inte vara det? Fortfarande dumt sagt förstås, men det är åtminstone en förklaring.

Begriper inte kritiken. Han har ju helt rätt. Laget är helt och hållet nere i skiten. Vad ska man göra då? Lägga sig och dö. Nä, man skakar av sig dammet, reser sig, ger fan i dödgrävarna och går på det igen. Jag skulle säga att han har helt rätt förhållningssätt för att få laget upp på tårna igen. Vad annat ska han göra?

Kritiken är nog inte riktad så. Snarare om ordval och fingertoppskänsla att uttrycka sig i media. Tycker tyvärr Burström och Lasu är rena amatörer på den punkten.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Anthrax sön 05 feb 2017, 01:32

Lajon skrev:Förstår inte all agg härinne nu.

Inse i stället att denna säsong i princip är över.

Vi jan inte hamna på kval ,17 poäng tar inte Leksand in på oss.

I bästa fall behåller vi 9:onde platsen, vilket innebär att om överlever playin så får vi möta Frölunda i kvarten.

Troligtvis blir det ingenmansland vilket vore det bästa så vi snabbt kan börja fokusera på nästa säsong.

Redan sedan omgång 7 kunde detta anas och inget har förändrats till det bättre så varför skulle det ske nu. Även om så sker då åker vi i bästa fall ur mot Frölunda igen för tredje året på raken...

Ok, då vet vi hur det ligger till.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Bamsefar sön 05 feb 2017, 06:34

Lajon skrev:Förstår inte all agg härinne nu.

Inse i stället att denna säsong i princip är över.

Vi jan inte hamna på kval ,17 poäng tar inte Leksand in på oss.

I bästa fall behåller vi 9:onde platsen, vilket innebär att om överlever playin så får vi möta Frölunda i kvarten.

Troligtvis blir det ingenmansland vilket vore det bästa så vi snabbt kan börja fokusera på nästa säsong.

Redan sedan omgång 7 kunde detta anas och inget har förändrats till det bättre så varför skulle det ske nu. Även om så sker då åker vi i bästa fall ur mot Frölunda igen för tredje året på raken...

Vi var väl några som kunde skönja den här händelseutvecklingen redan innan säsongen, med debaclet chl och inledningen av förra säsongen i minnet. Tror upprördhet mycket grundar sig i att i ett worst case scenario lunkar Luleå på och skuggan står i båset även nästa säsong. När en säsong havererar så totalt sett till målsättning så vill man att ansvar utkrävs.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Puckad sön 05 feb 2017, 09:30

JuniorX skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
bearjew skrev:Väldigt plumpt uttalande av Nilsson Lasu idag efter matchen. Känns verkligen som vi har en trio nötter i båset. Förstår inte hur Osten kunde tro att dessa skulle kunna leda ett SHL-lag till stora framgångar.
Tycker ett sådant uttalande tyder på att han är jävligt pressad, men försöker dölja det. Då hoppar det lätt grodor. Och det är klart som fan han är pressad, vem skulle inte vara det? Fortfarande dumt sagt förstås, men det är åtminstone en förklaring.

Begriper inte kritiken. Han har ju helt rätt. Laget är helt och hållet nere i skiten. Vad ska man göra då? Lägga sig och dö. Nä, man skakar av sig dammet, reser sig, ger fan i dödgrävarna och går på det igen. Jag skulle säga att han har helt rätt förhållningssätt för att få laget upp på tårna igen. Vad annat ska han göra?
Jag känner också att det var rätt och gav perspektiv.
Det här är något alla på isen håller på med för att de gillar det. "Glöm inte det, och ha kul!" var väl ungefär vad han sa.
Tränarna jobbar med att hitta glädjen, och på fejjan och forum kräver alla allas avgång, alltid.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Lajon sön 05 feb 2017, 09:50

Anthrax skrev:
Lajon skrev:Förstår inte all agg härinne nu.

Inse i stället att denna säsong i princip är över.

Vi jan inte hamna på kval ,17 poäng tar inte Leksand in på oss.

I bästa fall behåller vi 9:onde platsen, vilket innebär att om överlever playin så får vi möta Frölunda i kvarten.

Troligtvis blir det ingenmansland vilket vore det bästa så vi snabbt kan börja fokusera på nästa säsong.

Redan sedan omgång 7 kunde detta anas och inget har förändrats till det bättre så varför skulle det ske nu. Även om så sker då åker vi i bästa fall ur mot Frölunda igen för tredje året på raken...

Ok, då vet vi hur det ligger till.

Varsågod.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av icemask sön 05 feb 2017, 10:42

Bamsefar skrev:
icemask skrev:
Bamsefar skrev:
icemask skrev:
hokkzorz skrev:
Jonken skrev:
hokkzorz skrev:
1) Jag vill inte ha kvar skuggan i båset nästa säsong. JA, jag tycker precis samma som er andra men jag känner inte behovet att skriva det i varje jävla tråd.
2) Jag tycker att man har gjort fel som har förlängt med så stora delar av truppen, det ger otroligt liten marginal till att värva nytt. Men som alltid så är det en balans mellan kontinuitet och spets, rutin och entusiasm. Man måste ha en mix av allt.
3) Jag tror inte att kontinuerligt posta rent ut sagt "gnäll" eller "vad var det jag sa" poster. Konstruktiv kritik, speciellt när laget spelar så dåligt, absolut. Ransaka spelare och ledare, absolut. Men gör det på ett konstruktivt sätt istället för att bara gasta efter nåns huvud hela tiden. Det blev tröttsamt nån gång efter omgång 25.
Frustration moves in different wayz.....? scratch

Bara för att det är ett forum och man kan sitta och posta hyffsat anonymt betyder det väl inte att man inte skall uppföra sig. Folk häver ur sig vad som helst på nätet för att dom kommer undan med det. Folk kan inte längre föra en vettig diskussion med en vettig argumentation.
Ingen ide att försöka övertyga dem om att ändra sitt sätt, sen Osten sa upp sig så tror de att de sitter på makten att få huvuden att rulla !
Låt barnen kasta sand i sandlådan ensamma, när ögonen är nog fulla med sand så ledsnar dom !
Matchtrådarna är ordentligt korta nuförtiden, men listan på ovänner desto längre, men man slipper läsa en massa bajs !

tja, det reella problemet är väl knappast vad folk skriver på ett forum utan vad som händer på isen, engagera dig över det istället!
Jepp så fort du gör detsamma !

Det är det i gör, här på forumet och du väljer att raljera över den förtvivlan man känner som supporter.
Rajera över förtvivlan man känner som supporter ??????
Om du skulle bemöda dig och läsa på eller dra dig till minnes de första matcherna på säsongen CHL mfl så var jag en av de som hårdast kritiserade skuggan, att han är fel man i båset och skrev att den här säsongen kommer att gå åt helvete !!

Det jag har invändningar emot är att ni hela tiden ska förpesta matctrådarna med erat sparka sparka sparka !
Ok fine ni vill sparka skuggan MEN FÖR GUDS SKULL HÅLL DET I SKUGGANTRÅDEN eller i den tråd som finns för respektive individ
Här i matchtrådarna diskuterar vi pågående match, precis som admin skrivit i inledningen på ett flertal matchtrådar !

VARFÖR är det så svårt att respektera detta ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Pajala sön 05 feb 2017, 10:49

jag kolla på reprisen nu, det blev nyss 5-1 ... snacka om att plåga sig själv Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2017-02-04, SHL-omgång 42, Brynäs - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet