2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå

+34
Lajon
PM
pingu
Old Brooklyn
Davidoff
GustenA
Hedanders
Ferros
LHF96
Kato
Lars158
Donten_
Lulefan
amarule
Krobbe
Urken
Lasse Proppmätt
Bamsefar
JuniorX
hokkzorz
Puckad
Kapten Haddock
Jonken
tibet
NallePhu
kokostrollet
Dustin
Pajala
Tigerman
Anthrax
Redbear
LulefanGBG
Rönken
Admin
38 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Jonken lör 14 jan 2017, 13:19

Fel post.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Ferros lör 14 jan 2017, 13:30

Puckad skrev:Vi har gjort två riktigt bra matcher mot Skellefteå, jag har ingen bra bild av back2back mötena. Inget snack om det.

Ni kanske kan konfirmera detta (eller såga), man jag upplevde att vi var ruggigt 'på' fram till första power breaket. efter det så tänkte mer och jag upplevde att vi gled in i press i stället för att åka skridskor frenetiskt in i varje situation. Och direkt fick saik tid att spela sig ur jobbiga situationer.

Jag är alltid är rädd att snacket efter en bra period är i stil med "Bra jobb gubbar, nu fortsätter vi så här"
Men fortsätta blir alltid 90% av det man gjorde innan.
- Och så kändes det.
Men måste prata i stil med "Bra jobb gubbar, vi måste höja intensiteten ytterligare för att skapa lägena!"

Spelar vi alltid så här så hade vi haft en annan tabellplacering.

Jag tycker faktiskt vi var bättre i back2back i början på säsongen också. Vi borde ha vunnit bägge de matcherna, men vi förlorade bägge istället. Så på fyra matcher mot Skellefteå så har vi, enligt mig, varit det bättre laget i alla matcher, ganska tydligt i samtliga, vad har det resulterat it? 5 av 12 poäng, det är väldigt typiskt för ett bottenlag. Vi borde, spelmässigt, haft med oss 10-12 poäng från dessa matcher, för det är en av få gånger som laget faktiskt spelat bra hockey större delarna av matcherna. Men, som sagt, det är typiskt för bottenlag att inte lyckas omvandla bra spel till poäng, speciellt när man möter lag som i grunden är bättre, vilket jag skulle vara fräck nog att påstå att Skellefteå är.

För övrigt håller jag med om det med powerbreaket, Luleå tappade mycket intensitet där.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Kapten Haddock lör 14 jan 2017, 15:15

Jonken skrev:Utan att ha en effektivare plan än motståndaren -kan man åka och jobba arslet av sig ute på isen: Och ända komma upp kortare än motståndarna.

En bra plan har ALLTID en BETYDLIGT HÖGRE lägstanivå: Dvs man blir inte lika hårt straffade -när misstagen sker.

LHF-spelarna gav verkligen JÄRNET där ute i denna match. Men motståndarna var bättre organiserade och mer effektiva. Tyvärr; väldigt enkel matte egentligen....

Dock: Hatten av till LHF-spelarnas insats i matchen!

Jo nu är det bara att se till att resterande matcher spelas i detta tempo, med samma intensitet, med samma inställning. De här vill jag inte bara se i derbyn mot Skellefteå, jag vill se de hela tiden och oavsett att Piteå är motståndet och de är DM på spel.

Om nu vi har svårt att tagga upp i andra matcher, så får väl dom göra matchgenomgångar som att dom möter Skellefteå varje gång!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Jonken lör 14 jan 2017, 15:39

Kapten Haddock skrev:
Jo nu är det bara att se till att resterande matcher spelas i detta tempo, med samma intensitet, med samma inställning. De här vill jag inte bara se i derbyn mot Skellefteå, jag vill se de hela tiden och oavsett att Piteå är motståndet och de är DM på spel.

Om nu vi har svårt att tagga upp i andra matcher, så får väl dom göra matchgenomgångar som att dom möter Skellefteå varje gång!
Helt rätt.
Jobbar LHF-spelarna "endast" lika hårt som motståndarna gör = Ovillkorlig torskgaranti! Bara och hoppas att "sprättet" och inställningen i SAIK-matchen var framtida arbetsstandarden. Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet