Luleå Hockeys Lag 2012/2013

+60
farre
Kallepedal
Luddelajnen
Pajala
PM
rockjohan
CKa
ollle
Högljudd
Donten_
hokkzorz
Lajon
#96
kralle
Zeth
LubosC
JayDee
Pickadoll
Javelin
JahNT
Urken
Sundance Kid
Dustin
Slapshot
Ivanhoe
Bamsefar
Redbear
Tigerman
Lars158
Tony Moore
BodenSwe
LulefanGBG
Rikky
Dalle
Myrman
Rayko
NallePhu
Old Brooklyn
Larry David
Zeb Macahan
Hellcop
M32012
Beast.
Mange
tibet
FruktHamster
pingu
Wirbelwind
Dave Rock
Johan__
Snikne Ville
ezz
Mr Bister
amarule
Chris Hendrix
Polarbjörn
Rönken
Jonken
Salle
MickkeJ
64 posters

Sida 5 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Mange sön 05 aug 2012, 19:20

Wirbelwind skrev:Ur min synvinkel så tycker jag vi har en riktigt giftig forwardsuppsättning

Finns många spelare som borde kunna producera bra med poäng så jag förstår inte hur de ska gå att vara lika oeffektiv i år som förra året.

Klasen - Harju = Klasen hanterar nog press bättre än Harju och Klasen borde inte hamna i svackor lika ofta som Harju. Klasen var ju lagkapten både i bottenlaget Södertälje och och i favvorittippade Malmö och levererade ändå helt okej med poäng

Abott - Hjalmarsson är ett likvärdigt byte enligt min mening

Hirtzovitz - Enterfeldt = Kim är bätre offensivt än sebbe, kanske liten förlust med tanke på sebbes kämparglöd och vilja

Fogström - Viltalouma = Nog är Fogström god för 15 poäng ? Och då är han tänkt att spela i en fjärdekejda antar jag.

Fabricius - Meijer = Bra kämparvilja hos båda men ja tror Fabbe kan få ut mer av sitt spel offensivt om han sätts i en bra kedja och han kan få göra lite enkla poäng

Hedman - Karlsson = Gjorde väl ungefär lika många poäng förra säsongen men tror Hedman kommer bli bättre under Rönken och tränarstabben

Persson - Persson - Aldrig sett Persson spela så dumt att yttra sig, men han kanske trivs bättre i norrbotten och kan få ut mer av sitt spel

Jakobs - Berglund = Jakobs var en förlust som sved för Mora och han har producerat bra där, en klar uppgradering hoppas ja

Oskarsson - Komarek = Kanske är ett nedköp men jag tyckte inte Komarek var speciellt bra förra säsongen.


Oskarsson är back, du kanske syftade på Porsberger?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av M32012 sön 05 aug 2012, 19:47

Jag tycker att vi har både spets och bredd. Utan att vara överdrivet färgad så tycker jag att vi och Linköping har de bästa trupperna.

Vi kanske inte har den där absoluta spetsen bland forwards som t.ex. Zuccarello Aasen, Holloway och Silverberg men vi har definitivt många spelare som är nära den nivån, betydligt fler än många andra elitserielag. Niklas Olausson, Linus Klasen, Cam Abbott, Chris Abbott, Kim Hirschovits, sen tror jag mycket på Linus Persson och Toni Koivisto från start.

Wirbelwind

Personligen tycker jag att Cam Abbott är mycket bättre än Hjalmarsson. Hjalmarsson är likt Vihko beroende av bra medspelare för att lyckas producera. Utan Chris försvann han helt i matcherna, inte minst i slutspelet.

Sen tycker jag att Hirschovits är en klar uppgradering jämfört med Enterfeldt. Enterfeldt är bra men det finns en anledning till att han lirade i fjärdefemman. Tycker snarare han borde jämföras med Niklas Fogström.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot sön 05 aug 2012, 21:09

Bara hoppas det inte blir lockout för då ser ju helt plötsligt Luleås lag inte så skrämmande ut...Modo får väl Sedins mfl....tex. I nuläget ser det helt OK ut. Saknar kanske en back i Fälth klass men annars så...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin sön 05 aug 2012, 21:57

Tycker inte Klasen ska spela varken med Olausson eller Abbotts om vi ska få ut max av honom. Alternativet som då blir är att Hirso kommer centra honom. Abbotts skulle kväva honom totalt och tror att det blir lite kaka på kaka att ha honom med Ola, både två är väldigt puckkär. Sedan kan jag tänka mig att Klasen lirar ihop med Abbotts i exempelvis Powerplay. Iofs fungerade ju Arla ypperligt med Olausson så vem vet, kanske skulle kunna bli ett framgångsrikt radarpar. Abbotts behöver få spela med en kille som underordnar sig dom och jobbar hårt. Sandell hade kunnat fungera perfekt, hade behövt två till Sandell och haft dom i alla tre topplajns.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Wirbelwind sön 05 aug 2012, 23:48

M32012 - Jo Abbot kanske är bättre men han är 28 år och då ska en hockeyspelare vara på sin topp. Hjalmarsson kommer nog utvecklas ännu mer till nästa år och ta ett större steg i utvecklingen.

Tack Mange för rättningen Smile


Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av M32012 tis 07 aug 2012, 00:00

Slapshot skrev:Bara hoppas det inte blir lockout för då ser ju helt plötsligt Luleås lag inte så skrämmande ut...Modo får väl Sedins mfl....tex. I nuläget ser det helt OK ut. Saknar kanske en back i Fälth klass men annars så...
Om det blir lockout så lär den inte pågå mer än några månader. Håller med om att det saknas en offensiv (PP) toppback.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin tis 07 aug 2012, 12:21

Ingen Hirschovits på träningen idag, någon som har en aning om varför?

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan tis 07 aug 2012, 17:07

Den utsökta bloggaren http://battrehockey.wordpress.com/2012/08/07/traning-4/#comments har varit på dagens träning.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin tis 07 aug 2012, 18:24

Befann mig också på plats i Coop en stund och såg träningen. Kan konstatera att om någon tvivlade på att Chris skulle bli kapten så kan ni sluta nu. Det sättet han ger allt i allt han tar sig an och på det sätt han manar fram sina kedjekamrater finns det inga tvivel för mig iaf. Fabricius har också många fina ledaregenskaper men tiden där en av våra sämsta spelare är kapten tog väl slut i och med att Burra la av.

Klasen börjar se vän ut med pucken men i backchecking övningarna var han den helt klart lojaste spelaren på isen. Kul att se Skrbek i en Luleåtröja igen, en riktig Luleå Hockey legend som kommer vara nyttig för oss. Såg ut att trivas rätt bra med att vara här också.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 09 aug 2012, 21:48


Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken fre 10 aug 2012, 15:28

Jag hade definitivt INTE lirat Olausson & Klasen ihop i samma kedja. Båda Herrarnas främsta styrka ligger i när de själva har pucken. Samtididigt har ju båda dessa spelare sina absolut största svagheter i spelet utan puck.

Jag är ganska övertygad om att både Niklas & Linus skulle bli bättre ishockeyspelare ifall de lirade med spelartyper; som kompletterar deras egna brister bättre. Att lira med spelare som är duktiga på det man själv inte är lika bra på; ger ofta otroligt mycket mer för utveckligen -om spelare ifråga klarar av suga åt sig lärdomen de får ut från lagkompisar & att är motiverad att utveckla & jobba på sina svagheter.

Att både #16 & #86 kan lira puck: Det tror jag alla vet redan. Men att få bevittna #16 & #86 verkligen brinna i sitt lir när de inte har pucken: Vore ju så JÄLA FETT & LÄCKERT! Skulle grabbarna fixa detta svinigt bra; blir det ju bara kommande säsongen i ES, -innan de riktigt intressanta ropen börjar höras från andra sidan pölen...

- En ishockeyspelares karäktär definieras egentligen mest ifrån; inställningen & jobbet när spelaren i fråga inte har pucken....
- Man kan ha naturlig talang så det visslar om det; men en vinnare blir man bara om man är redo att jobba hårdare än motståndarna...
- Kombinationen: Talang, inställning & arbetsmoral: Brukar definiera en sju-H-skotas duktig ishockeyspelare överallt i världen!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken fre 10 aug 2012, 15:42

Däremot finns det förståss också motsägningar till det jag nämde i mitt förra inlägg. Lika spelare kan också sporra varandra till större saker. Klasen & Olausson är ju båda kreativa spetsspelare. Men de är absolut inte alla likadana spelartyper.

Däremot är Linus Klasen & Linus Omark både lika & väldigt speciella spelartyper. Dessa två tillssammans skulle inte direkt kunna "hålla igen" när det gäller att överträffa varandra därute offensivt -med pucken. Bara att para ihop dessa två med ett defensivt säkrande övrig tro -skulle troligen skapa en ishockeyshow publiken sällan har skådat. MEN; för att Linus & Linus skulle kunna leka; skulle Linus & Linus bli tvungna att "steppa upp" sin personliga "game" utan puck -när den andra av dom har pucken.... Först då har man uppnått den roligare, producerande dimetionen på isen. Utan detta; skulle det nog mest bli "gnäll" + "gnäll" inom kedjan.... scratch

Och Olle är ju ett tvätt-åkta geni när det gäller passningsspelet. Han skall ha målskyttar/avslutare bredvid sig. Gärna även fysisk tyngd kombinerat med speed på rören: Killar som är duktiga i spelet utan puck. Här är det det klassiska: Assist & mål -skytt grejjen som gäller. Typ; Skuggan & L-G osv osv...


Senast ändrad av Jonken den fre 10 aug 2012, 15:48, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville fre 10 aug 2012, 15:47

Håller med, Olausson och Klasen tillsammans - big no,no!
Extremt spelskickliga killar som de blir ju fantstiskt underhållnade att se när det bjuds på mediokert motstånd. Men i skarpt läge mot kvalificerat motstäånd blir det såklart ohållbart. Special teams undantaget.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Old Brooklyn fre 10 aug 2012, 18:50

Olausson och Klasen ihop - Givetvis! - i pp. Ska de spela dessa herrar ihop i 5 mot 5 så får de slänga in Robin Jonsson som 3:e forward.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu fre 10 aug 2012, 18:53

Jag tror absolut dom kan fungera ihop! Beror mycket på kemin mellan Ola och Klasen helt enkelt. Däremot tror jag t.ex. Sandell vore ett mycket tänkbart komplement till en sådan duo. I Powerplay lär dom få spela tillsammans hur som helst.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG lör 11 aug 2012, 19:33

Jag ser nog helst inte Klasen och Olausson i samma kedja heller. Gärna i PP om det funkar vilket jag tror. Det är inte alls omöjligt att de skulle funka tillsammans i spel 5 mot 5 heller, även om det finns en liten risk för att det kan bli kaka på kaka så att säga.

Däremot tror jag att de är bättre att sprida de spetskvalitéer, den spelförståelse och den kreativitet som dessa båda herrar besitter och ha två kedjor med de möjligheterna istället för att ha en. Bara så det känns såhär rent spontat i vart fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av FruktHamster lör 11 aug 2012, 23:27

Skriver under på vad övriga säger om Klasen och Olle.
Inte ens i PP skulle jag vilja ha dem i samma kedja, då jag tycker de skall få leda var sin PP-uppställning.
Det skulle nog innebära att Abbotts får mindre PP-tid, men i ärlighetens namn har de aldrig direkt varit ledande i det spelet. Det är i 5vs5 som de brilljerar.

Även OM Klasen och Olle skulle visa sig vara bra ihop så finns det kanske ändå anledning att sära på dem med tanke på deras styrkor i att kunna bära kedjor.
Det finns så oerhört många fördelar med att ha en trupp som har flera producerande kedjor jämfört med en trupp som har en kedja som tokproducerar, även om antalet gjorda/insläppta mål skulle bli densamma under en hel serie.
Dels är varianten med en tokproducerande kedja så väldigt mycket lättare att neutralisera i ett slutspel då ribban för vad som krävs för utvisning höjs, dels är skadesituationer allvarligare i varianten med en tokproducerande kedja och dels är det ungefär lika stor chans att spelarna i den tokproducerande kedjan är kvar i laget nästa säsong, som att Ölvestad skulle klara en ADHD-undersökning utan minsta markering.

Kort sagt: Olle och Klasen skall hållas i olika kedjor.

Däremot ÄR det ju lite tragiskt att en lirare som Klasen skall behöva kampera med spelare som Mannberg och Fabbe (no offence här), men det ändras nog fortare än kvickt så fort Hirschan och Sami är tillbaka i laget.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av FruktHamster lör 11 aug 2012, 23:43

... Vilket åter igen får en att fundera på hur sjukt det är att vi har spelare som Vihko i en fjärdelina.
Vissa menar att han var dålig ifjol, och visst.. Det finns en viss poäng i det. Men han var tamigfaan stundtals vår bästa spelare i början av säsongen och det verkar många ha glömt bort. Det finns så mycket hockey i den lilla kroppen och även i de tyngsta perioder så kämpar han som en galning. Jag är personligen väldigt nöjd att han och LHF kom överrens om en förlängning.

Jag ser framför mig en kedja med Vihko - Fogström - Jakobs som jagar skiten ur vilken ES-kedja som helst i vinter! Jag döper den härmed till "Räk-kedjan" och den skall vara min och jag skall älska den som vore det min nästa!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 12 aug 2012, 00:23

Alltså kan nån begripa varför Fabbe togs in? Han kommer ju inte platsa innan 2-3 forwards är skadade.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Old Brooklyn sön 12 aug 2012, 13:29

Lars158 skrev:Alltså kan nån begripa varför Fabbe togs in? Han kommer ju inte platsa innan 2-3 forwards är skadade.

Fabbe togs nog in för sina ledaregenskaper och sitt luleåhjärta. Det var något som ledningen (läs Osten) troligtvis ansågs saknas i fjolårets slutspel. Han är nog inte här för att göra poäng, och när Hirschovitz samt Sandell är klara för spel lirar han nog inte med Klasen heller.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot sön 12 aug 2012, 14:22

Man kan tycka vad man vill om Fabbes poängproduktion osv men hjärta för klubben har han och han platsar definitivt i en 4:e lina. Tror spelare som Mannberg och Berglund kommer få lira i Asplöven i vinter då dom helt enkelt inte håller elitserieklassen ännu, och kanske aldrig kommer göra? Mannberg är för liten och vet ej hur många klara målchanser han har sumpat. Tror även att nån av de allsvenska värvningarna (Persson alt Jakobs) kommer falla bort under resans gång. Klasen ska inte heller känna sig helt given i laget. Kan mycket väl bli en kortvarig sejour i klubben för hans del. Kanske inte ens avslutar säsongen i Luleå om det vill säg illa? Tur vi har bred trupp i alla fall :-) Det kommer behövas

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 12 aug 2012, 14:51

Slapshot skrev:Man kan tycka vad man vill om Fabbes poängproduktion osv men hjärta för klubben har han och han platsar definitivt i en 4:e lina. Tror spelare som Mannberg och Berglund kommer få lira i Asplöven i vinter då dom helt enkelt inte håller elitserieklassen ännu, och kanske aldrig kommer göra? Mannberg är för liten och vet ej hur många klara målchanser han har sumpat. Tror även att nån av de allsvenska värvningarna (Persson alt Jakobs) kommer falla bort under resans gång. Klasen ska inte heller känna sig helt given i laget. Kan mycket väl bli en kortvarig sejour i klubben för hans del. Kanske inte ens avslutar säsongen i Luleå om det vill säg illa? Tur vi har bred trupp i alla fall :-) Det kommer behövas
Fabbe har inte bara taskig poängproduktion. Hans +/- är ju inget att hurra för heller. Visst är Fabbe större än Mannberg, men tillika så fort det varit sargduell ligger ju Fabbe ner.

Old Brooklyn hur ska Fabbes ledaregenskaper kunna användas när han inte platsar på isen?

Jag håller med er om att Fabbe är 100% kämpe. Men han är helt enkelt för dålig tycker jag.
Inte snabb. Inget skott. Ingen närkampsspelare. Inget utmärkande spelsinne. Elitserien är för högnivå.
På AS nivå skulle Fabbe vara bra. Fortfarande ingen hög poäng produktion där heller men kunna vara bidragande och ha positiv +/-

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin sön 12 aug 2012, 20:40

Håller med om att Fabbe suger (rätt ut sagt faktiskt). Kan dock ta att ha honom i laget då han verkar vara väldigt bra för lagsammanhållningen och duger väl att gnugga vid skador och dylikt. Han vet sin roll som 13e forward och gnäller inte, ingen talang man hämmar genom att inte få speltid heller.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Old Brooklyn sön 12 aug 2012, 20:42

Lars158 skrev:
Slapshot skrev:Man kan tycka vad man vill om Fabbes poängproduktion osv men hjärta för klubben har han och han platsar definitivt i en 4:e lina. Tror spelare som Mannberg och Berglund kommer få lira i Asplöven i vinter då dom helt enkelt inte håller elitserieklassen ännu, och kanske aldrig kommer göra? Mannberg är för liten och vet ej hur många klara målchanser han har sumpat. Tror även att nån av de allsvenska värvningarna (Persson alt Jakobs) kommer falla bort under resans gång. Klasen ska inte heller känna sig helt given i laget. Kan mycket väl bli en kortvarig sejour i klubben för hans del. Kanske inte ens avslutar säsongen i Luleå om det vill säg illa? Tur vi har bred trupp i alla fall :-) Det kommer behövas
Fabbe har inte bara taskig poängproduktion. Hans +/- är ju inget att hurra för heller. Visst är Fabbe större än Mannberg, men tillika så fort det varit sargduell ligger ju Fabbe ner.

Old Brooklyn hur ska Fabbes ledaregenskaper kunna användas när han inte platsar på isen?

Jag håller med er om att Fabbe är 100% kämpe. Men han är helt enkelt för dålig tycker jag.
Inte snabb. Inget skott. Ingen närkampsspelare. Inget utmärkande spelsinne. Elitserien är för högnivå.
På AS nivå skulle Fabbe vara bra. Fortfarande ingen hög poäng produktion där heller men kunna vara bidragande och ha positiv +/-

Tja, på träningar, i omklädnigsrummet och i båset kanske? Nej, jag är inte heller helt klar på var jag tycker Fabbe ska husera i vinter, men samtidigt tror jag han klarar av att minst tangera Meijer och Persson i hockeykompetens samtidigt som han faktiskt medför lite mer djävla anamma.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 mån 13 aug 2012, 22:45


Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin tis 14 aug 2012, 08:19

Lars158: Är ju så dom tränat och spelat hela tiden så knappast någon nyhet? Var ju bara det att Hirschovits var borta mot Asplöven.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Pickadoll tis 14 aug 2012, 11:50

Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tis 14 aug 2012, 16:16

Määk skrev:Lars158: Är ju så dom tränat och spelat hela tiden så knappast någon nyhet? Var ju bara det att Hirschovits var borta mot Asplöven.

Jo jag vet. Och jag vet att ni vet. Länken klistra jag in mest för att jag vart förvånad att Kuriren la fram det som nåt nytt. Kommentaren är bara att jag tycker det är ett vettigt sätt inleda med.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tis 14 aug 2012, 20:12

Dagens PP-uppställningar på träningen!

1. Hirschovits, Klasen, Jakobs, Fabricius, Gunnarsson
2. Persson, Olausson, Koivisto, Hedman, Skrbek/Frallan

Ser intressant ut må jag säga! Fast förstår ju inte vad Fabbe gör där. Sandell tar väl den platsen senare..

Upp till Abbotts sen när de matchar igen då, att ta platsen från Jakobs eller Hedman, om de vill spela PP.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 14 aug 2012, 20:36

Kul att man kör 4 st forwards i båda PP -uppställningarna. Helt rätt när man nu inte har 4 givna PP -backar, men istället hejdlöst med PP-potential bland forwards.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tis 14 aug 2012, 20:55

Jag tycker det är helt rätt med att Frallan och Gunnarsson tar en plats var och sen 4 forwards per uppställning.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av JayDee tor 16 aug 2012, 16:57

Lagfotot togs idag https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150989946975793&set=a.482169170792.256613.54502490792&type=1&relevant_count=1&ref=nf

Om man ska spekulera utifrån placeringen på fotot så kan det vara så att både Sandström och Chris ses som lagkaptener iår (?) och att Olausson och Fabricius får varsitt A.

För visst brukar det bara vara de tre kaptenerna som sitter längst ner med ledarna/styrelse?

Det kan också vara så att jag bara övertolkar allting, det kan jag medge.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin fre 17 aug 2012, 09:19

Mitt val:
C: Chris
A: Sandström
A: Olausson

Tror dock att Fabricius kan få ett A före Ola, inget fel med det egentligen. Robin Jonsson var ju också assisterande ett antal matcher ifjol.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar fre 17 aug 2012, 10:25

Självlart skall Chris bli Kapten, för sin vilja och inställning på isen som definierar tjurig norrbottning med vinnarskalle in i märgen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 17 aug 2012, 10:27

Hoppas också på Chris.

Ass Janne och Olausson

Hellre Olausson än Fabbe.

En kapten bänkar man inte gärna. Dom vill man se på isen. Olausson snackar ju ändå alltid med domarna.. och Fabbe har ingen säker plats i laget.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin fre 17 aug 2012, 10:53

Salle skrev:Hoppas också på Chris.

Ass Janne och Olausson

Hellre Olausson än Fabbe.

En kapten bänkar man inte gärna. Dom vill man se på isen. Olausson snackar ju ändå alltid med domarna.. och Fabbe har ingen säker plats i laget.

Sen sägs han ju vara en jäkligt bra kille att ha i omklädningsrummet, även om han på isen inte direkt är den som visar mest jävlar anamma. Det väger ju dock Chris upp med råge.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Johan__ fre 17 aug 2012, 10:57

Chris är den bäst lämpliga har jag sagt hela tiden och ja, de flesta verkar göra det.
Jag hoppas bara att ledarna tycker likadant. Chris SKA vara kapten. Och jag är tämligen övertygad att det blir så. Något annat är en stor skräll.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 17 aug 2012, 12:11

Luleå Hockey ‏@LuleaHockey

Klart med ny kapten i Luleå Hockey. WebbTV inom kort. http://instagr.am/p/ObM2ZOqNI3/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle fre 17 aug 2012, 12:19

Oddsen är väl ungefär

Chris Abbott 1,01
Jan Sandström 100,0
Karl Fabricius 2500,0
Niklas Olausson 5000,0

Resten är ospelbara.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dustin fre 17 aug 2012, 14:14

Vi kan konstatera att det finns många ledarfigurer i laget. Förutom Chris, Janne, Fabbe och Ola så har ju både Fogström, Jacobsson och Hirschovits erfarenhet av att vara kapten.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Redbear fre 17 aug 2012, 14:23

Klart! Chris blir kapten och Sandström+Olausson ass.

Precis vad jag ville Smile


Senast ändrad av Redbear den fre 17 aug 2012, 14:37, ändrad totalt 1 gång
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar fre 17 aug 2012, 14:24

Utmärkt...... Very Happy
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Beast. fre 17 aug 2012, 14:49

Helt rätt att välja Chris Abbott såklart. Fin intervju med Rönken och Chris uppe på Luleås hemsida nu
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken fre 17 aug 2012, 15:02

MYCKET BRA kaptens val av Luleå Hockey !!!! cheers

Captain Chris - "CC" -kanske ett nytt nick föddes här....?

Även jag hoppades att Chris Abbott skulle få denna ära. Så skönt att det blev han. Fint också med Janne & Olle som Ass C.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Johan__ fre 17 aug 2012, 15:54

Precis vad vi alla ville. Utmärkt Very Happy
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Pickadoll fre 17 aug 2012, 16:13

Jonken skrev:Captain Chris - "CC" -kanske ett nytt nick föddes här....?

CC Cowboys med Imperiet skulle sitta fint som lineup låt till han.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Mange fre 17 aug 2012, 17:02

Captain Chris bounce
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot mån 20 aug 2012, 17:02

Har sett flera som tycker man ska sära på Abbotts men det kan vi ju glömma. Dom är betydligt bättre tillsammans. Det har man ju om inte annat sett under european trophyn

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dave Rock fre 24 aug 2012, 01:24

Mycket har hänt, en del spelare har försvunnit men många har kommit till.

Känner mig väldigt positiv inför denna säsong. Mer positiv än inför förra säsongen.
Känns som att vi har ett starkare lag i år, då tänkte jag inte på muskler där vi är avsevärt mycket starkare.

Några gamla favoriter tillbaka i den finaste av alla tröjor.
Skrbek och Svensson.

Det enda man hade kunnat önska till som det känns just nu är en PP back av rang. Det när väl möjligtvis där man vi kan ha våran akilleshäl i år. Men Frallan kanske får i ordning på bössan i år och "Gunner" kanske kan ta ett eller två kliv i den spelformen.

Det är kanske många som anser att det är fel av Luleå att nu värva ett par fysiska tunga spelare som säkerligen kommer dra på sig både en och två onödiga utvisningar. Jag tror dock vi kommer tjäna på det i längden speciellt på våren när matcherna blir tuffare.

Sedan hoppas man ändå lite på att få se Svensson dra en fight under säsongen Smile

Chris blev vald till Kapten, helt rätt enligt mig och alla andra som det verkar. Chris var det enda valet. Han ÄR "Rönken-Hockey"

Men det bästa av allt, Cam har snörat på sig skridskorna igen. "The Sarnia Express" är återförenade och redo för krig...

Är taggad som fan!!!


Senast ändrad av Dave Rock den fre 24 aug 2012, 01:33, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Glömde en sak)
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av M32012 lör 25 aug 2012, 23:25

Hedman har gjort det hyfsat bra men jag ser hellre Vihko med bröderna. Med Vihko blir den formationen riktigt farlig offensivt. Hedmans fysik i all ära men det händer inte lika mycket framåt. Det finns en anledning till att han spelade i Modos fjärdeline. Jag vill ha någon bättre poänggörare med bröderna, typ Joonas Vihko/Linus Persson.

Cam Abbott - Chris Abbott - Linus Persson
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Sami Sandell
Linus Klasen - Kim Hirschovits - Joonas Vihko
Anton Hedman - Niklas Fogström - Karl Fabricius

3 producerande formationer och en gnuggarline som inte är helt ofarlig.

M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet