Luleå Hockeys Lag 2012/2013

+60
farre
Kallepedal
Luddelajnen
Pajala
PM
rockjohan
CKa
ollle
Högljudd
Donten_
hokkzorz
Lajon
#96
kralle
Zeth
LubosC
JayDee
Pickadoll
Javelin
JahNT
Urken
Sundance Kid
Dustin
Slapshot
Ivanhoe
Bamsefar
Redbear
Tigerman
Lars158
Tony Moore
BodenSwe
LulefanGBG
Rikky
Dalle
Myrman
Rayko
NallePhu
Old Brooklyn
Larry David
Zeb Macahan
Hellcop
M32012
Beast.
Mange
tibet
FruktHamster
pingu
Wirbelwind
Dave Rock
Johan__
Snikne Ville
ezz
Mr Bister
amarule
Chris Hendrix
Polarbjörn
Rönken
Jonken
Salle
MickkeJ
64 posters

Sida 3 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Beast. ons 20 jun 2012, 17:50

Mannberg, Berglund, Porsberger. Våran 5e line
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dalle ons 20 jun 2012, 20:51

M32012 skrev:
Dalle skrev:
M32012 skrev:Cam Abbott - Chris Abbott - Joonas Vihko
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Linus Klasen
Sami Sandell - Kim Hirschovits - Linus Persson
Anton Hedman - Niklas Fogström - Jens Jakobs

Vilket jävla lag vi har. Sjukt ju! Backsidan är lite svagare än ifjol, men kan Johan Fransson komma upp i den potential han besitter och Dean Kukan samt Gunnarsson visar sig i powerplay så kan det bli riktigt bra!


Inte en endaste norrbottning i den forwardsuppställningen... Undra hur många av dessa som burit med sig drömmen att ta SM-guld med Luleå Hockey sedan barnsben?
Det handlar om att vinna. Antingen spelar man på högsta nivå med de bästa spelarna, eller harvar i division 1 med ett lag bestående av egna juniorer, som sedan barnsben har drömt om att vinna SM-Guld med Luleå. Visst vore det roligt med norrbottningar, men för mig spelar det inte någon stor roll.

Håller fullständigt med om att det handlar om att vinna. Det ska du ha cred för. Jag vill dock att Luleå ska vinna SM-guld och den forwardsuppställning som du förundras över har många faktorer som uppfyller kraven för ett vinnande lag i den bemärkelsen. Dock tycker jag att det saknas det element som jag i den allra enklaste avskalade form beskrev. En mekanism som man kan återfinna i princip samtliga SM-vinnande lag genom åren. Framförallt att faktorn finns bland några av de bärande spelarna. Jag är därav helt övertygad om att Luleå inte har de ekonomiska musklerna och de organisatoriska förutsättningarna som krävs för att värva ihop ett lag med spelare som enbart kommer utifrån. Malmö lyckades med det i början av 1990-talet, men skulle man översätta deras dåtida investeringar i ett nuläge så skulle framförallt kostnaderna bli helt orimliga.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 20 jun 2012, 22:00

Det ligger något i det du säger Dalle.

Däreomt anser inte jag att man måste var född och uppvuxen i Luleå för att brinna för staden och laget på det sätt jag tror att du menar. Dvs. på det sätt du menar att man måste brinna och vilja vinna med just Luleå och inte med något annat lag.

Det kan vara en spelare som företrätt klubben med gott exempel under lång och trogen tjänst, läs J. Sandström eller det kan vara spelare som bröderna Abbotts. Mer lojala Luleåkrigare finns inte på denna sidan pölen och kanske inte på andra sidan heller. Ingen av dem är födda eller fostrade i Luleå Hockey.

Niklas Olausson är en annan som jag tror gärna vinner med just Luleå. Klubben som gett honom chansen på elitnivå och som han valde att stanna i trots förmodade anbud från andra klubbar.

Nu vill jag inte lägga i ord i din mun och hävda att du tycker tvärtemot vad jag illustrerat ovan, utan vill snarare visa på att det, enligt min förhoppning, redan finns spelare i dagens Luleå med de kvalitéer du eftersöker i ditt anförande ovan. Abbotts räknar jag som två av våra mest bärande spelare med just de egenskaper du eftersöker.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dalle ons 20 jun 2012, 23:28

LulefanGBG skrev:Det ligger något i det du säger Dalle.

Däreomt anser inte jag att man måste var född och uppvuxen i Luleå för att brinna för staden och laget på det sätt jag tror att du menar. Dvs. på det sätt du menar att man måste brinna och vilja vinna med just Luleå och inte med något annat lag.

Det kan vara en spelare som företrätt klubben med gott exempel under lång och trogen tjänst, läs J. Sandström eller det kan vara spelare som bröderna Abbotts. Mer lojala Luleåkrigare finns inte på denna sidan pölen och kanske inte på andra sidan heller. Ingen av dem är födda eller fostrade i Luleå Hockey.

Niklas Olausson är en annan som jag tror gärna vinner med just Luleå. Klubben som gett honom chansen på elitnivå och som han valde att stanna i trots förmodade anbud från andra klubbar.

Nu vill jag inte lägga i ord i din mun och hävda att du tycker tvärtemot vad jag illustrerat ovan, utan vill snarare visa på att det, enligt min förhoppning, redan finns spelare i dagens Luleå med de kvalitéer du eftersöker i ditt anförande ovan. Abbotts räknar jag som två av våra mest bärande spelare med just de egenskaper du eftersöker.

Fan vad bra skrivet LulefanGBG! Du har helt rätt i att man även kan växa sig in i rollen som kulturbärare i lagstommen även fast man kommer från regionen, landet, världen. Med detta så ringar du egentligen in den andra kompletterande delen som definierar det som vanligtvis ingår i den generella vinstgivande lagstommen. Jörgen Jönsson är ju ett tydligt exempel på detta. Skåningen flyttade till Färjestad inför 95/96. Där möttes han f ö av ett lag och stomme med en tydlig värmländsk prägel. Han skolades in i deras system och kom sedermera att representera Färjestad i 13 säsonger. Han fick ju också lyfta SM-bucklan några gånger. Om man pratar bärande kaptensämnen i allmänhet så finns det ju också ett antal som lyft bucklan för föreningen i sin hemstad... en är dessutom väldigt bekant.

För att återgå till dina namngivna exempel så ser jag att Niklas Olausson har denna potential. Han ska påbörja sin fjärde säsong i Luleå och han är även kontrakterad för nästa säsong. OM han fortsätter att utvecklas och skriver på för ytterligare säsonger så har vi en given stomspelare. Jag är tyvärr lite krass här och vill påstå att han är ganska ensam då de övriga potentiella stomspelarna som Fransson, Wallin, Sandström och Abbotts av olika anledningar inte har tillräckligt hög lägstanivå för att kunna dra lasset fram till ett SM-guld. För det är trots allt stommen som till sist avgör. För att väva ihop det hela innan jag seglar ut alldeles för mycket så är jag övertygad om att Luleås chanser att få fram en vinstgivande stomme ökar ifall de blivande bärande inventarierna har sitt hemvistepicentrum från Luleå och utåt. Klubbens funktion som genomfartsklubb för utsocknes spelare de senaste 7-8 åren är väl det yttersta beviset på detta.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av BodenSwe tor 21 jun 2012, 12:38

Jadu Rönnqvist, får du inte offensiven att funka i detta lag så är det bara ta ditt pick och pack å dra.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Tony Moore tor 21 jun 2012, 17:04

Gunnarsson värvades som en kommande pp- och producerande back, det sa osten redan ifjol. Gunnarsson värvades oxå som en backup/alt. till Fältherren så nog har vår ost med tränarstab lite taktiskt tänkande ;-)
Gunnarsson blir en flipp 2012/13, har sagt det förut och säger det igen!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av M32012 fre 22 jun 2012, 13:28

[quote="Dalle"]
LulefanGBG skrev:Jag är tyvärr lite krass här och vill påstå att han är ganska ensam då de övriga potentiella stomspelarna som Fransson, Wallin, Sandström och Abbotts av olika anledningar inte har tillräckligt hög lägstanivå för att kunna dra lasset fram till ett SM-guld.
Abbotts har väl en hög lägstanivå om något? De gör nästan aldrig en dålig match. Det vi har saknat är vinnarkultur, som vi nu är på väg att bygga upp. Tycker också att vi har haft otur med skador. Säsongen 10/11 var Cam borta halva säsongen inkl slutspelet, Niinimaa och Olausson borta varannan match i slutspelet. Förra säsongen var Cam borta hela säsongen, Sami Sandell borta i slutspelet och Chris avstängd. Tror ni att Brynäs hade tagit guld med Järnkrok, Widing och Larsson borta t.ex? Skulle inte tro det.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag och Laguppställningar 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 22 jun 2012, 13:31

Håller med om Abbotts är två av våra trognaste spelare när det gäller att komma till jobbet och göra det de skall. Dvs. driva upp tempot, pusha på laget osv. Dessutom trillar det in del poäng från dem varje säsong också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken fre 22 jun 2012, 14:03

Även om jag tycker att Luleå Hockeys backbesättning är helt OK i nuläget; går det INTE att ignorera vad; ursäkta uttrycket: 2 x Topi Jaakola skulle betyda för Luleå Hockeys defensiv.
Jag pratar givetvis om Topi gamla defensiva lagkompis i Kärpät: Lasse Kukkonen. Topi & Lasse var Kärpäts defensiva ryggrad under stora delar av dess storhetstid i SM-Liiga.
Lasse är i princip som en "foto-kopia" spelmässigt av Topi Jaakola. Spelar gärna enkelt utan att krångla till det; fast REJÄLT & med stort hjärta. Enda engentliga skillnaden mellan Topi & Lasse är att Lasse älskar att få motståndares stjärnspelare psykiskt ur balans. Han gör detta genom att tacklas stenhårt & snacka lite. Absolut inte alls på diva-nivå; utan strikt för lagets bästa. En riktig ledartyp som alltid går i bräschen med sin uppgift i laget. Precis som Topi; är Lasse Kukkonens roll att spela & neutralisera motståndarnas bästa offensiva spelare. Att Lasse är GRYMT BRA i en trygg omgivning: I Kärpät var hans +/- statistik +41 02/03, +8 04/05 efter ett äventyr i nordamerka och +30 05/06. Efter detta har han flängt runt i NHL, AHL & KHL...

OM Luleå Hockey skulle vara intresserade av Lasse Kukkonen: Har de verkligen ett ess i rockärmen för detta: Topi Jaakola. Den positiva utveckling Topi haft i LHF har nog uppmärksammts av de flesta duktiga finska spelare.
Frågan är ju fortfarande: Kommer Niclas Wallin att kunna fortsätta nästa säsong till 110%? Om inte: Vore Lasse Kukkonen definitivt en fullgod ersättare.


En annan spelare som borde vara hög-intressant för Luleå Hockey är ju Linus Videll. Även här borde man ha god utgångspunkt i och med att man numera har Linus Klasen i laget...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag och Laguppställningar 2012/2013

Inlägg av Johan__ ons 27 jun 2012, 10:48

Lite om Luleås träning saxat från aftonbladet.

16 april startade Luleå och laget har kört princip som i fjol men lagt till mer tid på styrka och att bygga upp volym.
Konditionen har varit mer i bakgrunden. Spelarna har haft egen träning och egna program där vila också lagts in.
Så kommer det vara fram till ispassen börjar.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan ons 27 jun 2012, 18:54

Robert Hedlunds twitter: "Hoppas verkligen på Asplöven till Allsvenskan. Ger klart bättre möjlighet för våra unga att utvecklas och testa sig i AS inför Elitserien."

Han Robban är en lurig fan men om man läser mellan raderna så finns Luleå i startgroparna för ett samarbete, ett scenario man varit beredd på. Hoppas verkligen det.

Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 ons 27 jun 2012, 22:45

Japp Zeb om Asplöven får AS plats skulle betyda enormt mycket! Låna ut juniorer och kanske en spelare som har en tung period hade kunna gå till Asplöven och köra en tid.

Här måste LHF hjälpa och stödja så mycket dom kan om Asplöven får AS plats!
Kommer på sikt betala tillbaka riktigt bra till LHF!

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken tor 28 jun 2012, 14:01

Ett samarbete med Asplöven vore GULD värd BÅDE för Asplöven & Luleå Hockey!

- Luleå Hockey skulle få bättre möjlighet att utbilda spelare för Elitserien via Allsvenskan hos Asplöven.
- Luleå Hockey skulle kunna ta in fler lovande spelare i systemet; ÄVEN med direkt syfte att de skolas in via Allsvenskan.
- Asplöven skulle få tillgång till väldigt mycket bättre, drivna, hungriga, talangrika, unga spelare; till mycket förmånliga kostnader. Och då pratar jag inte om att spelare från Luleå skeppas fram & tillbaka mellan Haparanda & Luleå: Utan att valda spelare representerar Asplöven under HELA säsonger.
- Även äldre kontrakterade spelare över 20 år gamla; som eventuellt ej lyckas ta en plats i Luleå Hockey's A-lag; skulle separat i samråd kunna lånas till Asplöven under mer kortsiktliga former.
- Utbildning, kompetens & nätverk är en annan viktig faktor Luleå Hockey även kan bidra otroligt mycket med till Asplövens organisation.

Att Asplöven blir annat än ett stryk-gäng i Allsvenskan; ligger även högt i Luleå Hockeys intresse. Luleå hockey skulle troligen även ändra sin rekrytering & satsning till ett sätt -som bidrar till mycket bättre sportsliga + ekonomiska möjligheter för Asplöven att även i framtiden förbli ett stabilt allsvenskt lag.

Men detta ställer inte bara krav på Luleå Hockey -utan även på Asplöven. OM ett ömssidigt givande samarbete mellan föreningarna skall kunna fungera bra: Måste grunderna till denna typ av samarbete vara kristallklara & väl förankrade i både Asplöven & Luleå Hockey. Fler Elitserie föreningar kommer att vilja flörta med Asplöven & genom detta försöka stoppa käppar i hjulen i ett samarbete av detta slag. Och inför detta är det MYCKET VIKTIGT att Asplövens & Luleå Hockeys gemensamma planering för samarbetet är genuin i form av:

- Föreningarnas roller & åtaganden i samarbetet.
- Välutformad, långsiktig planering.
- Lokal geografisk represantion av verksamheten.
- Gemensam vision.
- Värdering & lojalitet.

Det finns även en ENORMT STORT upptagningsområde för samarbete på andra sidan gränsen för Luleå hockey & Asplöven: Oulun Kärpät & Kiekko Lazer. Luleå Hockey & Kärpät har redan ett ömsesidigt avtal klubbarna emellan; där ÄVEN Asplöven skulle kunna ingå. Dvs fördelarna med ett samarbete mellan: Asplöven, Luleå Hockey, Oulun Kärpät & Kiekko Lazer; skulle geografiskt vara VÄLDIGT VÄL förankrad! Ett samarbete för att utveckla ishockeyn i norra Sverige & norra Finland.

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Tigerman tor 28 jun 2012, 21:25

Ja, klart är att både Asplöven, LHF och Kärpät skulle vara vinnare allihopa på ett samarbete runt Asplöven. LHF's vinst med att Kärpät stöder AHC är om inte annat att AHC blir starkare och lättare kan hänga kvar i AS.

En liten fotnot är dock på sin plats: Kiekko-Laser gick i KK i vintras.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Hellcop fre 29 jun 2012, 02:54

BodenSwe skrev:Jadu Rönnqvist, får du inte offensiven att funka i detta lag så är det bara ta ditt pick och pack å dra.

beredd att hålla med
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 583
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken fre 29 jun 2012, 11:08

Tigerman skrev:Ja, klart är att både Asplöven, LHF och Kärpät skulle vara vinnare allihopa på ett samarbete runt Asplöven. LHF's vinst med att Kärpät stöder AHC är om inte annat att AHC blir starkare och lättare kan hänga kvar i AS.

En liten fotnot är dock på sin plats: Kiekko-Laser gick i KK i vintras.
Att Kiekko Laser inte finns mer -är ett ännu bättre & starkare argument till att även Finlands nordligaste SM-Liiga lag: Oulun Kärpät borde samarbeta med Asplöven HC.
Oulun Kärpät är ju navet för hela norra Finlands inhemska ishockey talanger. Tror att precis som Luleå Hockey; Kärpät gärna välkomnar möjligheten att erbjuda lovande spelare, som ej tar plats i A-laget på en högre utvecklingsnivå.
Idags läget har Kärpät 3 målvakter, 10 backar & 17 forwards på krita.
Luleå har idag 2 målvakter, 10 backar & 15 forwards. (Plus troligtvis någon mer värvning på väg in i laget.)

- Fördelarna för Asplöven HC är självklara här!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av NallePhu fre 29 jun 2012, 12:18

Då har Kim H valt nummer bidde 44 hoppas denna magnum 44 har löd i krutet då!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 29 jun 2012, 12:33

Janne Niinimaa har ju spelat för både Kärpät och Luleå och är väl från trakten kring Uleåborg? Nåväl, bor väl där åtminstone och om jag inte minns helt fel så har jag läst att han bedriver en hårdrocksklubb i Uleåborg? Kompetent grabb med god smak även utanför isen således om det stämmer.

Han skulle kunna vara en ambassadör i sammanhangen. Varför inte rentav slå Niinimaa en signal och fråga om han vill spela för Asplöven i AS en säsong och sedan varva ner som tränare/sportchef eller dyl? Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 29 jun 2012, 12:34

NallePhu skrev:Då har Kim H valt nummer bidde 44 hoppas denna magnum 44 har löd i krutet då!
Och där har han fått sitt smeknamn om han pangar in många puckar i vinter: 'Mr Magnum 44' Evil or Very Mad
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken fre 29 jun 2012, 13:30

Ganska väntat då Kim har i princip alltid spelat med tröjja #44.
Luleå Hockey blir Hirschovits 5:e klubb som han representerar i sin spelarkarriär.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 08 jul 2012, 22:02

Jag kan nästan tycka ändå att LHF ska sitta kalla och börja säsongen med den trupp vi har. 10 backar och 15 forwards är en hel del. Potential finns på backsidan. Men inte känns den tokstabil.
Men om Gunnarsson tar en nivå upp så har han ett bra skott. Kan bli fruktansvärt bra back tror jag. Fransson hoppas jag kan höja sig flera nivåer från ifjol. Kukan blir intressant vad det blir av. Kilström kan också säkert göra en bra säsong. Skrbek är jag lite orolig för, konstig värvning tycker jag. Ofta skadad.

Forwards sidan är mycket intressant som den är. Om Cam kommer kunna spela tycker jag det är vårt bästa "nyförvärv". Extremt spännande med Klasen, succe eller fiasko?
Hur kommer våra AS killar klara sig? Persson Fogström Jakobs.
Persson är den utav dom jag sett lite ifjol. Borde absolut klara ES tycker jag.
Kim ska vara en uppgradering av Viita vad jag förstått.
Tror Mannberg och Berglund kommer få oerhört svårt att platsa. Kanske Asplöven vill låna dom?

Wallins framtid verkar ju väldigt osäker, signaler pekar väl mest på att han måste sluta. Då är det 9 backar med Oscarsson inräknat.
Jag sitter och resonerar alltmedans jag skriver så det blir lite hoppigt det här.
Tillslut är det ju alltid så att det uppstår skador. Kanske ändå behövs en back om Wallin inte spelar. Och med ett bra Asplöven samarbete går det ju hålla en bred trupp och få speltid till alla åtminstone via Asplöven.


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken mån 09 jul 2012, 10:12

Hur Luleå Hockey resonerar är givetvis en strikt intern process. Men det kan ju även vara så att Pavel Skrbek värvats in som Niclas Wallins ersättare. Både Niclas & pavel är ju stora, starka, defensiva & fysiska spelar typer.

Jag både misstänker & tror att Luleå Hockey såg Topi Jaakola som förlorad redan långt innan man skrev det senaste förlängningskontraktet med honom. Att detta samarbete mellan Topi & Luleå Hockey var endast i princip en ekonomisk grej. Så här efteråt med facit i hand; indikerar allt mer & mer på att Robin Jacobsson är spelaren som är tänkt att ersätta Topi Jaakola.

Om detta stämmer; har Luleå Hockey ej än ersatt sin bästa PP-back gågna säsongen: Elias Fälth.

Både Dean Kukan & Marcus Oskarsson har Luleå hockey på utvecklingskontrakt.

Och Luleå Hockey bör ha en stabil kassa kista att plocka in en ersättare för Elias Fälth. Problemet är att om klubben strikt har ställt in sig på en högerskjutande, producerande PP-back även med defensiva egenskaper: Kommer detta med stor säkerhet ta en stor tugga ur arslet på förenignen ekonomiskt.
MEN: Har Luleå Hockey tur; och man lyckas fixa ett svenskt pass åt Cam Abbott: Då snackar vi helt plötsligt om en icke EU-spelare. Och transatalantiska spets spelare av högsta ES-klass finns det alltid på marknaden.

För skall man vara helt ärlig; så skulle Luleå Hockey helst behöva 2 st PP-högerspadar på blå. Man har i nuläget potenciellt en i Daniel Gunnarsson. Laget har smart balanccerat upp offensiven genom plocka några fler högerspadar i; Linus Persson, Jens Jakobs & Johan Porsberger. Idag fogar man över en kantforward uppsättning som omfattar ungefär lika många högerskyttar som vänster skyttar. Detta ger en extra dimension i det offensiva spelet. Bla i PP; där man nu har korrekta blad till flera PP-uppställningar. Man kan vrida PP-spelet åt båda håll. Det enda man i nuläget inte har till ett eventuellt PP2: Är en ytterligare en högerskjutande PP-back.

Men som jag nämnde tidigare: En sådan EU-spelare på marknaden är både enormt svårt att hitta & även SVINDYR! Och jag tror personligen att detta kostar mer än det smakar. Men lyckas Luleå Hockey med BRAGDEN att få tillgång till hela den tranatalantiska spelarmarknaden: Då är föreningen "in business" BIG TIME! Man kan då troligen plocka in en back förstärkning som tillhör absolut toppklass i hela ligan! Skulle detta visa sig bli verklighet framöver; ser det onekligen RIKTIGT INTRESSANT ut inför kommande säsong!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Tigerman mån 09 jul 2012, 14:03

Nå jo. Men man behöver ju inte ställa dit en högerskjutande back i PP. Platsen kan lika gärna fyllas av en R-forward. Eller en ensam leftare om man spelar i paraply.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Beast. tor 12 jul 2012, 09:17

Vem tror ni blir lagkapten nu när Wallin med all säkerhet inte kommer spela

Chris Abbott?

Janne Sandström och Olle som Assisterande?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu tor 12 jul 2012, 12:08

Lars158 skrev:Jag kan nästan tycka ändå att LHF ska sitta kalla och börja säsongen med den trupp vi har. 10 backar och 15 forwards är en hel del. Potential finns på backsidan. Men inte känns den tokstabil.
Men om Gunnarsson tar en nivå upp så har han ett bra skott. Kan bli fruktansvärt bra back tror jag. Fransson hoppas jag kan höja sig flera nivåer från ifjol. Kukan blir intressant vad det blir av. Kilström kan också säkert göra en bra säsong. Skrbek är jag lite orolig för, konstig värvning tycker jag. Ofta skadad.

Forwards sidan är mycket intressant som den är. Om Cam kommer kunna spela tycker jag det är vårt bästa "nyförvärv". Extremt spännande med Klasen, succe eller fiasko?
Hur kommer våra AS killar klara sig? Persson Fogström Jakobs.
Persson är den utav dom jag sett lite ifjol. Borde absolut klara ES tycker jag.
Kim ska vara en uppgradering av Viita vad jag förstått.
Tror Mannberg och Berglund kommer få oerhört svårt att platsa. Kanske Asplöven vill låna dom?

Wallins framtid verkar ju väldigt osäker, signaler pekar väl mest på att han måste sluta. Då är det 9 backar med Oscarsson inräknat.
Jag sitter och resonerar alltmedans jag skriver så det blir lite hoppigt det här.
Tillslut är det ju alltid så att det uppstår skador. Kanske ändå behövs en back om Wallin inte spelar. Och med ett bra Asplöven samarbete går det ju hålla en bred trupp och få speltid till alla åtminstone via Asplöven

Håller med, på backsidan finns flera backar som behöver speltid för att utvecklas så jag tycker också Luleå lugnt kan vänta in säsongen och skulle det visa sig att backsidan ändå behöver förstärkas så kan man då ta in någon back och kanske låna ut någon med för lite speltid.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 12 jul 2012, 14:01

Beast. skrev:Vem tror ni blir lagkapten nu när Wallin med all säkerhet inte kommer spela

Chris Abbott?

Janne Sandström och Olle som Assisterande?

Chris Abbot vore det självklara valet för mig. Ett föredome enligt mitt tycke. Kommer till jobbet varje dag och kämpar i med och motgång och verkar vara en jäkla skön lirare och pådrivare vid sidan om isen också. Dessutom tycker jag att det sänder rätt signaler, nämligen att man inte måste spelat i laget i 10 år för att bli kapten, eller komma från trakten, utan att hårt jobb och slit belönas. Nu har i.o.f Luleå inte så många som spelat i laget i 10 år p.g.a den stora omsättningen i spelartruppen men ni hajar vad jag menar.

Jag tror inte heller att Chris skulle tyngas av ansvaret då det känns som att han kunnat prestera under "tunga perioder" förut då han mer eller mindre förväntats bära förstalinen själv och dessutom haft sin brors hälsa att oroa sig för. Nu med Cam tillbaka så känns det som att allt skulle gå som på moln för Chris.

Sandström är en bra assisterande, Olausson vore nog likaså en fullgod sådan, den enda som jag i övrigt kan tänka mig vore väl Robin Johnsson som verkar vara en jäkla skön kille och som också gör sitt jobb i det tysta på ett föredömligt sätt. Han har varit i klubben några år, sänkt Djurgården i kvarten (!!! bounce haha ), och han verkar inte vara någon som skulle tyngas av ansvar heller.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 12 jul 2012, 14:02

Utan Wallin blir den självklara lagkaptenen Chris Abbott?

Chris är då den jag först kommer tänka på.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken tor 12 jul 2012, 14:14

Från det ena till det andra:
Kollade runt lite angående vilka ES-klubbar som inte har sin "Icke-EU-spelar" -kvot i truppen fylld i nuläget. De som har plats är: RBK, BIF, LHC, SAIK & TIK.

Och konstigt nog: Hur många icke EU-spelare har Luleå Hockey idag....? Rolling Eyes
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 12 jul 2012, 14:20

LHF har väl Abbott x2 som fyller icke EU om inte plötsligt det dubbla medborgarskapet gått igenom?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 12 jul 2012, 14:31

Jonken skrev:Från det ena till det andra:
Kollade runt lite angående vilka ES-klubbar som inte har sin "Icke-EU-spelar" -kvot i truppen fylld i nuläget. De som har plats är: RBK, BIF, LHC, SAIK & TIK.

Och konstigt nog: Hur många icke EU-spelare har Luleå Hockey idag....? Rolling Eyes

Vad menar du?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 12 jul 2012, 14:39

Jonken skrev:Från det ena till det andra:
Kollade runt lite angående vilka ES-klubbar som inte har sin "Icke-EU-spelar" -kvot i truppen fylld i nuläget. De som har plats är: RBK, BIF, LHC, SAIK & TIK.

Och konstigt nog: Hur många icke EU-spelare har Luleå Hockey idag....? Rolling Eyes

Frölunda har bara 1. Doug Lynch.

Vi har två. Hur så? Ja vad menar du Jonken, ut med det! Very Happy
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 12 jul 2012, 15:02

Fan vad sne jag blir på dig Jonken:D Vad är det där för antydning och cliffhanger?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Redbear tor 12 jul 2012, 15:05

Lars158 skrev:Fan vad sne jag blir på dig Jonken:D Vad är det där för antydning och cliffhanger?

Han ville ge oss nåt att fundera på Cool
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 12 jul 2012, 15:09

Redbear skrev:
Lars158 skrev:Fan vad sne jag blir på dig Jonken:D Vad är det där för antydning och cliffhanger?

Han ville ge oss nåt att fundera på Cool

Finns det ingenting aktuellt bakom ÄR DET INTE SNÄLLT ATT RETAS PÅ DET SÄTTET!!

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 12 jul 2012, 15:13

Inte alls snällt, nu sitter man ju här och hänger i väntan på ett svar när man egentligen har viktigare saker att ta tag i Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tor 12 jul 2012, 15:53

Nu börjar jag tillverka en voodoo docka.... Det blir inte kul för dig Jonken.. Evil or Very Mad

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar tor 12 jul 2012, 16:05

Det måste vara att Jonken fått hintar om att Chris ansökan om svenskt medborgarskap gått igenom eller............hemska tanke.......Cam lägger av trots allt. Eller så vill han bara sätta fart på oss i sommarhettan(?).
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Ivanhoe tor 12 jul 2012, 16:28

En enklare förklaring.. Han tror på nicket Gizmos tidigare skvaller, om att Chris snart har dubbla medborgarskap.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan tor 12 jul 2012, 16:55

Jonken: "Och konstigt nog: Hur många icke EU-spelare har Luleå Hockey idag....?"
Konstigt nog?
Ut med språket grabben annars kommer du få besök.. Question

Finns det ett rykte att Chris redan har dubbelt medborgarskap, varför isf dölja en sån sak? Förefaller helt osannolikt enlig mig OM han inte fått det i dagarna förstås.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 12 jul 2012, 16:59

En sådan sak är väl en offentlig handling så den borde ju läcka ut rätt fort. Jag vet inte om en medborgarskapshandling är offentlig i den bemärkelsen, troligtvis inte själva handläggandet av ärendet, men beviljas någon medborgarskap så borde det ju läcka ut rätt fort i.o.m. Skattemyndighetens folkbokföringsregister och dyl.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken tor 12 jul 2012, 19:38

Zeb:
Jag sitter inte på någe "inside" -och precis som du är jag otroligt nyfiken på hur det går med Abbott's svenska medborgarskap.
Men att Luleå Hockey ryktesvis "hör sig för" om transatlantiska spelare; kan bara innebära två saker:

1.) Att man har plats i truppen för en sådan.
2.) Att det skulle röra sig om Cam's plats; rimmar VÄLDIGT DÅLIGT med de postiva medicinska signaler man hör om Cam nu...

Så länge bröderna är kvar hemma i Sarnia; har Luleå Hockey ett mycket bättre läge att värdera + förhandla med transatlantiska spelare. En bra fördel som vore endast vansinnigt att inte utnyttja av Luleå Hockey...

- Snart skall ju hela truppen samlas i Luleå för nästa säsong.... Very Happy
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken tor 12 jul 2012, 19:51

"Om"; och med betoning på "om"; Luleå Hockey har fått ett positivt besked om Cam´s -eller båda brödernas svenska medborgarskap: Lär de ändå ha en del konkurrens i ES-klubbarna jag nämde + VF (som jag misssade) -OM det skall till att signas någonting därborta...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot lör 14 jul 2012, 12:50

Valet av kapten är ju glasklart. Finns bara en. Chris Abbott! Ass: Sandström, Olausson

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Första träningen 1/8

Inlägg av Snikne Ville tor 19 jul 2012, 00:05

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tor 19 jul 2012, 18:02

Luleå Hockey ‏@LuleaHockey

Laget samlas nästa vecka för fystester torsdag och fredag. Första isträningen är planerad till 1 augusti kl 10.30 i Coop Norrbotten Arena.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tis 24 jul 2012, 13:40

För två veckor sedan berättade Kuriren att Luleå Hockey har räknat bort Niclas Wallin från spel.

Det innebär att en ny lagkapten behöver utses.

- Tränarna känner till spelarna bra och det är en naturlig process. Ofta är det någon som varit assisterande som får kliva fram - men det finns många potentiella ledare i det här laget, säger sportchefen.

I fjol var det Jan Sandström och Chris Abbott som var assisterande kaptener.

Vem som tar över C:et på bröstet återstår att se.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6490778
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tor 26 jul 2012, 23:37

Sandell alltså inte med i de inledande matcherna utav ET. Utan honom skulle jag gärna testa denna uppställning! Utan rangordning.

Abbott-Abbott-Vihko , Fransson-Jonsson
Koivisto-Olausson-Persson , Skrbek-Gunnarsson
Klasen-Hirschovits-Mannberg , Jacobsson-Sandström
Hedman-Fogström-Jakobs , Kilström-Kukan
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan mån 30 jul 2012, 08:26

På onsdag kl 10:30 är första officiella isträningen, helt klart så måste jag åka dit å kolla, tänk att det äntligen kör igång! Smile Fler som ska dit?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan mån 30 jul 2012, 15:34

Ändring, tiden för första isträningen är kl 11:00.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Redbear mån 30 jul 2012, 16:52

Zeb Macahan skrev:På onsdag kl 10:30 är första officiella isträningen, helt klart så måste jag åka dit å kolla, tänk att det äntligen kör igång! Smile Fler som ska dit?

Kanske man tar sig dit. Har ju semester, så tid finns det Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet