Oscar Engsund

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Bamsefar i mån 28 nov 2016, 16:55

@Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur många minuter Oskar har snittat i Frölunda?

Han hur ju fått sitta på läktaren 7 matcher, så de lär nog inte vara mer än 6-8 minuter/match antar jag?

snittar 10,06 min/match, inte den mest använda backen alltså. Tacklas mest av alla fiskrensbackar dock. Very Happy

http://www.shl.se/statistik/spelare?season=2016&gameType=regular&position=All&status=All&team=FHC&vsTeam=All&outcome=all&location=all
Bamsefar

Antal inlägg : 5733

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Qirren i ons 30 nov 2016, 00:12

Tycker Engsund vårdar pucken bra i egen zon. Vågar ofta hålla i den någon sekund extra etc för att hitta en medspelare att passa. Inte flashig på något sätt men gör såna små saker bra tycker jag
Qirren

Antal inlägg : 1192

Inlägg av bearjew i ons 30 nov 2016, 00:20

@Bamsefar skrev:
@Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur många minuter Oskar har snittat i Frölunda?

Han hur ju fått sitta på läktaren 7 matcher, så de lär nog inte vara mer än 6-8 minuter/match antar jag?

snittar 10,06 min/match, inte den mest använda backen alltså. Tacklas mest av alla fiskrensbackar dock.  Very Happy

http://www.shl.se/statistik/spelare?season=2016&gameType=regular&position=All&status=All&team=FHC&vsTeam=All&outcome=all&location=all

Snittar nu 22.16 i vårat gäng.

2 matcher, 3 tacklingar, 5 blockerade skott och +1. Bra start!
bearjew

Antal inlägg : 1509

Inlägg av GLHF i ons 30 nov 2016, 00:27

Jag var grymt negativ till värvningen av honom. Dels för hans tidigare råa spel men också för att junbackarna har gjort det bra ändå och det känns som att det är dem som han kommer peta från laget då schira och todd är hela igen. Men nog om det.

Spelmässigt har han imponerat på mig. Slår fina pass och jobbar bra i egen zon. Riktigt stabilt spel och verkar ha en fantastisk inställning, tvekar inte en sekund på att täcka skott.

GLHF

Antal inlägg : 177

Inlägg av Ferros i ons 30 nov 2016, 11:17

Han har, helt klart, tagit ett steg tillbaka i intensiteten, sedan han kom till oss. Vilket är jättebra, man måste kunna göra avvägningar hur man ska spela, beroende på situation.

Sen syns det, väldigt tydligt, att han tränat med ett spelskickligare lag, och har lärt sig hur han ska spela pucken under press i egen zon. Han hittar nästan alltid snabba och enkla lösningar, som inga andra backar i Luleå gör. Jag hoppas att andra tar efter, och att det inte blir tvärtom.

Ferros

Antal inlägg : 1172

Inlägg av Määk i ons 30 nov 2016, 11:18

@Ferros skrev:Han har, helt klart, tagit ett steg tillbaka i intensiteten, sedan han kom till oss. Vilket är jättebra, man måste kunna göra avvägningar hur man ska spela, beroende på situation.

Sen syns det, väldigt tydligt, att han tränat med ett spelskickligare lag, och har lärt sig hur han ska spela pucken under press i egen zon. Han hittar nästan alltid snabba och enkla lösningar, som inga andra backar i Luleå gör. Jag hoppas att andra tar efter, och att det inte blir tvärtom.

Ett tecken på inkompetens hos våra tränare?

Määk

Antal inlägg : 1009

Inlägg av Ferros i ons 30 nov 2016, 11:18

@Määk skrev:
@Ferros skrev:Han har, helt klart, tagit ett steg tillbaka i intensiteten, sedan han kom till oss. Vilket är jättebra, man måste kunna göra avvägningar hur man ska spela, beroende på situation.

Ett tecken på inkompetens hos våra tränare?

Ja, eller åtminstone att det tränas bättre i Frölunda, men det är väl ingen förvånad över.

Ferros

Inlägg av Bamsefar i tor 08 dec 2016, 22:27

Bra match idag mot mordor, lugn o stabil, hafsar inte med pucken utan värderar lägena bra, en mycket bra def back och nn bra värvning.
Bamsefar

Inlägg av hokkzorz i sön 11 dec 2016, 15:32

Tycker han har tillfört tyngd och stabilitet i försvarsspelet, en riktigt bra värvning faktiskt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1428

Inlägg av pingu i sön 11 dec 2016, 15:57

Ja Oscar spelar hur stabilt som helst och kommer nog bli allt bättre ju längre säsongen fortgår!
pingu

Antal inlägg : 2042

Inlägg av Puckad i mån 30 jan 2017, 00:31

@Urken skrev:Nej men vad fan? Killen har väl satt in fem bentacklingar bara den här säsongen. Hur länge tar det innan han blir avstängd?  Sjutton minuter av andra perioden?
Förstår dock att vi behöver stärka upp som läget ser ut, men jaja.
Jag kände väl samma, men just nu ser det rätt så bra ut. Inga idiotiska saker och för mig är han topp sex.
Puckad

Antal inlägg : 3741

Inlägg av Groggen79 i mån 30 jan 2017, 15:11

@Puckad skrev:
@Urken skrev:Nej men vad fan? Killen har väl satt in fem bentacklingar bara den här säsongen. Hur länge tar det innan han blir avstängd?  Sjutton minuter av andra perioden?
Förstår dock att vi behöver stärka upp som läget ser ut, men jaja.
Jag kände väl samma, men just nu ser det rätt så bra ut. Inga idiotiska saker och för mig är han topp sex.

Han kände nog en press i Frölunda att prestera när han väl fick istid, och då letade han upp stora hits. Och då blir det ofta väldigt fel.
Oscar är väl varit en väldigt stabil och rejäl pjäs i Luleålaget. Känns som att man passar in i Luleå mentalitet på ett perfekt sätt.

Groggen79

Antal inlägg : 172

Inlägg av Bamsefar i mån 30 jan 2017, 15:29

Tycker Engsund fungerat väldigt bra, rejäl o resolut utan att utmärka sig, tror att han kan vara en riktigt bra pjäs i ett längre perspektiv.
Bamsefar

Inlägg av Kapten Haddock i mån 30 jan 2017, 19:28

OE har imponerat sedan ankomsten till hockeystan. Kul att han lyckas!
Kapten Haddock

Antal inlägg : 1944

Inlägg av Tigerman i mån 30 jan 2017, 21:50

Imponerat vet jag inte, men han har spelat ett rejält och enkelt backspel. Hyfsat pålitlig alltså. Tycker han kan se lite ovårdad ut i en del tacklingssituationer, men så länge han inte drar på sig utvisningar så är det ju OK.

Tigerman

Antal inlägg : 2309

Inlägg av GLHF i lör 18 feb 2017, 18:51

Snacka om att gå från klarhet till klarhet. Slår enkla hårda pass på bladet och duttar aldrig i närkamperna. Sjukt glad att vi har honom på kontrakt över nästa sässe!

GLHF

Antal inlägg : 177

Inlägg av PM i lör 18 feb 2017, 19:05

Börjar bli en personlig favorit Herr Engsund!
Snacka om att verka utan att synas!
Kudos!

PM

Antal inlägg : 821

Inlägg av Ferros i lör 18 feb 2017, 19:19

Engsund har visat sig vara ett fynd, riktigt bra jobbat av Mr.Cheese!

Han har gått från fiskrensarligist till en lugn, smart och stabil SHL-back på bara några månader hos Luleå Hockey. En av få backar i laget som kan vårda pucken och spela smart, även under press, dessutom har han börjat att skjuta direktskott från blå, vilket kommer att ge resultat om han bara fortsätter.

Jag gillade inte alls värvningen av Engsund, men han har verkligen bevisat att han har en hel del hockey i sig. Nu anser jag att han är en av våra bättre backar.

Ferros

Inlägg av pingu i lör 18 feb 2017, 19:23

@Ferros skrev:Engsund har visat sig vara ett fynd, riktigt bra jobbat av Mr.Cheese!

Han har gått från fiskrensarligist till en lugn, smart och stabil SHL-back på bara några månader hos Luleå Hockey. En av få backar i laget som kan vårda pucken och spela smart, även under press, dessutom har han börjat att skjuta direktskott från blå, vilket kommer att ge resultat om han bara fortsätter.

Jag gillade inte alls värvningen av Engsund, men han har verkligen bevisat att han har en hel del hockey i sig. Nu anser jag att han är en av våra bättre backar.

Jag gillade värvningen direkt när jag såg han spela med oss Smile Han har alla kvalitéer att bli en defensiv toppback i SHL!
pingu

Antal inlägg : 2042

Inlägg av Tony Moore i lör 18 feb 2017, 19:25

Oscar kommer vara en viktig kugge i vår försvarsmur, dessutom ett jäkla bra skott som träffar mål - hoppas på många fina är i vackraste tröjan Stålmannen
Tony Moore

Antal inlägg : 1623

http://www.luleahockey.se/

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet