Oscar Engsund

+79
Björnkäften
Pontaking
LinusFröbergsMustasch
Tjågen
Hellcop
Kanellängd
Småland
SatanicPanic
farre
Burskydd
Jojjan
Kneten
Lajon
Serkan122
Taabe
Mr Bister
Monco
evanovich
Meyhem
Polyfemos
JohanO
Danneja
Wolfhunter
Atlet
Jokerman ll
Pastorn
Blitzwagen
Lulefan
Sportchefen #2
rasbiologen
Lehto
Dilox
kokostrollet
LHF96
Rikky
Jokerman
Snikne Ville
Blinders
CKa
Micke80
RSD555
Jonken
Norrlandstoken
Hankburger
Lillajag
icemask
Tony Moore
Tigerman
Kapten Haddock
Bamsefar
Groggen79
hokkzorz
Rönken
ski3r
Anthrax
Old Brooklyn
GLHF
tibet
LuleåWinston
LulefanGBG
GustenA
Pajala
Qirren
pingu
NilsOskar
KaptenBlodskelett
Dustin
Donowitz
Kagen
Hedanders
Number 69
Ferros
NallePhu
Ivanhoe
Redbear
JuniorX
Urken
PM
Puckad
83 posters

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Bamsefar mån 28 nov 2016, 15:55

Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur många minuter Oskar har snittat i Frölunda?

Han hur ju fått sitta på läktaren 7 matcher, så de lär nog inte vara mer än 6-8 minuter/match antar jag?

snittar 10,06 min/match, inte den mest använda backen alltså. Tacklas mest av alla fiskrensbackar dock. Very Happy

http://www.shl.se/statistik/spelare?season=2016&gameType=regular&position=All&status=All&team=FHC&vsTeam=All&outcome=all&location=all
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Qirren tis 29 nov 2016, 23:12

Tycker Engsund vårdar pucken bra i egen zon. Vågar ofta hålla i den någon sekund extra etc för att hitta en medspelare att passa. Inte flashig på något sätt men gör såna små saker bra tycker jag
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Donowitz tis 29 nov 2016, 23:20

Bamsefar skrev:
Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur många minuter Oskar har snittat i Frölunda?

Han hur ju fått sitta på läktaren 7 matcher, så de lär nog inte vara mer än 6-8 minuter/match antar jag?

snittar 10,06 min/match, inte den mest använda backen alltså. Tacklas mest av alla fiskrensbackar dock.  Very Happy

http://www.shl.se/statistik/spelare?season=2016&gameType=regular&position=All&status=All&team=FHC&vsTeam=All&outcome=all&location=all

Snittar nu 22.16 i vårat gäng.

2 matcher, 3 tacklingar, 5 blockerade skott och +1. Bra start!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av GLHF tis 29 nov 2016, 23:27

Jag var grymt negativ till värvningen av honom. Dels för hans tidigare råa spel men också för att junbackarna har gjort det bra ändå och det känns som att det är dem som han kommer peta från laget då schira och todd är hela igen. Men nog om det.

Spelmässigt har han imponerat på mig. Slår fina pass och jobbar bra i egen zon. Riktigt stabilt spel och verkar ha en fantastisk inställning, tvekar inte en sekund på att täcka skott.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Ferros ons 30 nov 2016, 10:17

Han har, helt klart, tagit ett steg tillbaka i intensiteten, sedan han kom till oss. Vilket är jättebra, man måste kunna göra avvägningar hur man ska spela, beroende på situation.

Sen syns det, väldigt tydligt, att han tränat med ett spelskickligare lag, och har lärt sig hur han ska spela pucken under press i egen zon. Han hittar nästan alltid snabba och enkla lösningar, som inga andra backar i Luleå gör. Jag hoppas att andra tar efter, och att det inte blir tvärtom.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Dustin ons 30 nov 2016, 10:18

Ferros skrev:Han har, helt klart, tagit ett steg tillbaka i intensiteten, sedan han kom till oss. Vilket är jättebra, man måste kunna göra avvägningar hur man ska spela, beroende på situation.

Sen syns det, väldigt tydligt, att han tränat med ett spelskickligare lag, och har lärt sig hur han ska spela pucken under press i egen zon. Han hittar nästan alltid snabba och enkla lösningar, som inga andra backar i Luleå gör. Jag hoppas att andra tar efter, och att det inte blir tvärtom.

Ett tecken på inkompetens hos våra tränare?

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Ferros ons 30 nov 2016, 10:18

Määk skrev:
Ferros skrev:Han har, helt klart, tagit ett steg tillbaka i intensiteten, sedan han kom till oss. Vilket är jättebra, man måste kunna göra avvägningar hur man ska spela, beroende på situation.

Sen syns det, väldigt tydligt, att han tränat med ett spelskickligare lag, och har lärt sig hur han ska spela pucken under press i egen zon. Han hittar nästan alltid snabba och enkla lösningar, som inga andra backar i Luleå gör. Jag hoppas att andra tar efter, och att det inte blir tvärtom.

Ett tecken på inkompetens hos våra tränare?

Ja, eller åtminstone att det tränas bättre i Frölunda, men det är väl ingen förvånad över.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Bamsefar tor 08 dec 2016, 21:27

Bra match idag mot mordor, lugn o stabil, hafsar inte med pucken utan värderar lägena bra, en mycket bra def back och nn bra värvning.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av hokkzorz sön 11 dec 2016, 14:32

Tycker han har tillfört tyngd och stabilitet i försvarsspelet, en riktigt bra värvning faktiskt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av pingu sön 11 dec 2016, 14:57

Ja Oscar spelar hur stabilt som helst och kommer nog bli allt bättre ju längre säsongen fortgår!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Puckad sön 29 jan 2017, 23:31

Urken skrev:Nej men vad fan? Killen har väl satt in fem bentacklingar bara den här säsongen. Hur länge tar det innan han blir avstängd?  Sjutton minuter av andra perioden?
Förstår dock att vi behöver stärka upp som läget ser ut, men jaja.
Jag kände väl samma, men just nu ser det rätt så bra ut. Inga idiotiska saker och för mig är han topp sex.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Groggen79 mån 30 jan 2017, 14:11

Puckad skrev:
Urken skrev:Nej men vad fan? Killen har väl satt in fem bentacklingar bara den här säsongen. Hur länge tar det innan han blir avstängd?  Sjutton minuter av andra perioden?
Förstår dock att vi behöver stärka upp som läget ser ut, men jaja.
Jag kände väl samma, men just nu ser det rätt så bra ut. Inga idiotiska saker och för mig är han topp sex.

Han kände nog en press i Frölunda att prestera när han väl fick istid, och då letade han upp stora hits. Och då blir det ofta väldigt fel.
Oscar är väl varit en väldigt stabil och rejäl pjäs i Luleålaget. Känns som att man passar in i Luleå mentalitet på ett perfekt sätt.

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Bamsefar mån 30 jan 2017, 14:29

Tycker Engsund fungerat väldigt bra, rejäl o resolut utan att utmärka sig, tror att han kan vara en riktigt bra pjäs i ett längre perspektiv.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Kapten Haddock mån 30 jan 2017, 18:28

OE har imponerat sedan ankomsten till hockeystan. Kul att han lyckas!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Tigerman mån 30 jan 2017, 20:50

Imponerat vet jag inte, men han har spelat ett rejält och enkelt backspel. Hyfsat pålitlig alltså. Tycker han kan se lite ovårdad ut i en del tacklingssituationer, men så länge han inte drar på sig utvisningar så är det ju OK.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av GLHF lör 18 feb 2017, 17:51

Snacka om att gå från klarhet till klarhet. Slår enkla hårda pass på bladet och duttar aldrig i närkamperna. Sjukt glad att vi har honom på kontrakt över nästa sässe!

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av PM lör 18 feb 2017, 18:05

Börjar bli en personlig favorit Herr Engsund!
Snacka om att verka utan att synas!
Kudos!

PM

Antal inlägg : 1945
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Ferros lör 18 feb 2017, 18:19

Engsund har visat sig vara ett fynd, riktigt bra jobbat av Mr.Cheese!

Han har gått från fiskrensarligist till en lugn, smart och stabil SHL-back på bara några månader hos Luleå Hockey. En av få backar i laget som kan vårda pucken och spela smart, även under press, dessutom har han börjat att skjuta direktskott från blå, vilket kommer att ge resultat om han bara fortsätter.

Jag gillade inte alls värvningen av Engsund, men han har verkligen bevisat att han har en hel del hockey i sig. Nu anser jag att han är en av våra bättre backar.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av pingu lör 18 feb 2017, 18:23

Ferros skrev:Engsund har visat sig vara ett fynd, riktigt bra jobbat av Mr.Cheese!

Han har gått från fiskrensarligist till en lugn, smart och stabil SHL-back på bara några månader hos Luleå Hockey. En av få backar i laget som kan vårda pucken och spela smart, även under press, dessutom har han börjat att skjuta direktskott från blå, vilket kommer att ge resultat om han bara fortsätter.

Jag gillade inte alls värvningen av Engsund, men han har verkligen bevisat att han har en hel del hockey i sig. Nu anser jag att han är en av våra bättre backar.

Jag gillade värvningen direkt när jag såg han spela med oss Smile Han har alla kvalitéer att bli en defensiv toppback i SHL!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Tony Moore lör 18 feb 2017, 18:25

Oscar kommer vara en viktig kugge i vår försvarsmur, dessutom ett jäkla bra skott som träffar mål - hoppas på många fina är i vackraste tröjan Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Dustin tis 17 okt 2017, 19:11

Förläng!!!! Gärna 3-4 år.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av pingu tis 17 okt 2017, 20:18

Määk skrev:Förläng!!!! Gärna 3-4 år.

Bara instämma här!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 17 okt 2017, 20:57

KaptenBlodskelett skrev:Det här har jag oerhört svårt att förstå tanken med. Att man inte värvar in en poängback utan en billigare, stabil kille, visst, men just denna kille? Nä, nu fattar jag verkligen ingenting.

Inte desto mindre ska han få en chans att snärta oss på näsan. Välkommen Oscar!
Antingen var jag packad hela förra hösten, eller så vet jag inte ett skit om hockey. pirat

Jävlar vad bra han var ikväll! Basketball
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Urken tis 17 okt 2017, 21:06

KaptenBlodskelett skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Det här har jag oerhört svårt att förstå tanken med. Att man inte värvar in en poängback utan en billigare, stabil kille, visst, men just denna kille? Nä, nu fattar jag verkligen ingenting.

Inte desto mindre ska han få en chans att snärta oss på näsan. Välkommen Oscar!
Antingen var jag packad hela förra hösten, eller så vet jag inte ett skit om hockey. pirat

Jävlar vad bra han var ikväll! Basketball

Inställer mig till skamvrån, där du redan står rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Ferros tis 17 okt 2017, 21:09

Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Det här har jag oerhört svårt att förstå tanken med. Att man inte värvar in en poängback utan en billigare, stabil kille, visst, men just denna kille? Nä, nu fattar jag verkligen ingenting.

Inte desto mindre ska han få en chans att snärta oss på näsan. Välkommen Oscar!
Antingen var jag packad hela förra hösten, eller så vet jag inte ett skit om hockey. pirat

Jävlar vad bra han var ikväll! Basketball

Inställer mig till skamvrån, där du redan står rabbit

Vi är nog fler som blivit positivt överraskade av Engsund. Det han visade upp i Frölunda var ju snudd på skamligt men sedan han kom hit har han verkligen hittat rätt. En stor favorit hos mig i dagsläget, även om det är en bit kvar till Robin Jonsson-nivå. Wink

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 17 okt 2017, 22:31

Ferros skrev:
Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Det här har jag oerhört svårt att förstå tanken med. Att man inte värvar in en poängback utan en billigare, stabil kille, visst, men just denna kille? Nä, nu fattar jag verkligen ingenting.

Inte desto mindre ska han få en chans att snärta oss på näsan. Välkommen Oscar!
Antingen var jag packad hela förra hösten, eller så vet jag inte ett skit om hockey. pirat

Jävlar vad bra han var ikväll! Basketball

Inställer mig till skamvrån, där du redan står rabbit

Vi är nog fler som blivit positivt överraskade av Engsund. Det han visade upp i Frölunda var ju snudd på skamligt men sedan han kom hit har han verkligen hittat rätt. En stor favorit hos mig i dagsläget, även om det är en bit kvar till Robin Jonsson-nivå. Wink

Skönt med sällskap i vrån! Skål!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av icemask ons 18 okt 2017, 10:33

KaptenBlodskelett skrev:
Ferros skrev:
Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Det här har jag oerhört svårt att förstå tanken med. Att man inte värvar in en poängback utan en billigare, stabil kille, visst, men just denna kille? Nä, nu fattar jag verkligen ingenting.

Inte desto mindre ska han få en chans att snärta oss på näsan. Välkommen Oscar!
Antingen var jag packad hela förra hösten, eller så vet jag inte ett skit om hockey. pirat

Jävlar vad bra han var ikväll! Basketball

Inställer mig till skamvrån, där du redan står rabbit

Vi är nog fler som blivit positivt överraskade av Engsund. Det han visade upp i Frölunda var ju snudd på skamligt men sedan han kom hit har han verkligen hittat rätt. En stor favorit hos mig i dagsläget, även om det är en bit kvar till Robin Jonsson-nivå. Wink

Skönt med sällskap i vrån! Skål!
4års kontrakt på Engsund, en framtida Janne ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Anthrax ons 18 okt 2017, 11:50

Tycker och tror han kan vara mer våldsam!
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av LulefanGBG ons 18 okt 2017, 12:58

Bästa back i slutet av förra säsongen.

Bästa back totalt sett första 10 matcherna denna säsongen.

Klart att man är postivit överraskad, ingen hade väl förväntat sig att han skulle briljera såhär, men samtidigt kändes det väldigt spännande när han värvades just för de motiveringar som såväl Luleå som Oscar själv angav till kontraktet. Sedan var han ju en stor talang redan i Frölunda. Det såg många Frölundaiter, men han hade lite problem med tempot på seniornivå i början vilket resulterade i ett par riktigt olyckliga incidenter. När Oscar själv deklarerade att han ville komma till oss just för att lära sig få bort de där tacklingarna så kändes värvningen väldigt positiv tyckte jag.

Det har den ju visat sig vara också. Långt över förväntningarna faktiskt. En del Frölundaiter som berömt honom hos oss också faktiskt, även om det hör till ovanligheterna att Frölundaiter berömmer någon annan än sina egna spelare. Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lillajag ons 18 okt 2017, 15:23

Med tanke på att han gick i femte backpar hos Frölunda på slutet så är jag också positivt överraskad. Han började denna säsong mycket bra, när vi fick anfall efter anfall över oss och långa anfall emot så kom han till sin rätt, han fick stopp i spelet, vann mycket närkamper och är en bra tacklar. Passar perfekt i ett lite sämre lag men allteftersom vi fått lite ordning på defensiven och blivit lite mer spelförande så behövs inte hans styrkor lika mycket och hans svaga spel med puck framförallt passningskvaliten blir så tydlig då vi har mera puckinnehav. Jag tror inte Engsund platsar i ett lag på övre halvan av tabellen ett spelförande lag. Man måste ha bara mer eller mindre passningsskickliga backar om man skall vara ett topplag i SHL, tror jag. Engsund måste bli bättre med puck om han skall vara ordinarie i ett framtida Luleå om vi vill vara högt upp i tabellen.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av icemask tor 19 okt 2017, 10:25

Lillajag skrev:Med tanke på att han gick i femte backpar hos Frölunda på slutet så är jag också positivt överraskad. Han började denna säsong mycket bra, när vi fick anfall efter anfall över oss och långa anfall emot så kom han till sin rätt, han fick stopp i spelet, vann mycket närkamper och är en bra tacklar. Passar perfekt i ett lite sämre lag men allteftersom vi fått lite ordning på defensiven och blivit lite mer spelförande så behövs inte hans styrkor lika mycket och hans svaga spel med puck framförallt passningskvaliten blir så tydlig då vi har mera puckinnehav. Jag tror inte Engsund platsar i ett lag på övre halvan av tabellen ett spelförande lag. Man måste ha bara mer eller mindre passningsskickliga backar om man skall vara ett topplag i SHL, tror jag. Engsund måste bli bättre med puck om han skall vara ordinarie i ett framtida Luleå om vi vill vara högt upp i tabellen.
Hört uttrycket, en bra offensiv vinner matcher men en bra defensiv vinner mästerskap ?
varför tror du inte han skulle kunna utvecklas och tillföra ett topplag i shl stabilitet i defensiven, nåt måste de som scoutade honom till Frölunda ha sett i honom som gjorde det värt att satsa på, jag tror inte det var för hans offensiva egenskaper han blev värvad dit !
Det är bara hans andra säsong på denna nivå som ordinarie, ge honom lite tid innan du sågar honom, en defensivt stabil back med utvecklingspotential till rimlig peng växer inte direkt på träd och här har vi en som det är upp till LHF att förvalta på bästa sätt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av pingu tor 19 okt 2017, 17:16

Engsund har dessutom lite tuffhet som kan bli viktig i fula slutspelsmatcher/serier!
Ge han ett lååångt kontrakt nu!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Donowitz lör 21 okt 2017, 17:34

Vill se förlängning ASAP!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 21 okt 2017, 17:48

Lillajag skrev:Med tanke på att han gick i femte backpar hos Frölunda på slutet så är jag också positivt överraskad. Han började denna säsong mycket bra, när vi fick anfall efter anfall över oss och långa anfall emot så kom han till sin rätt, han fick stopp i spelet, vann mycket närkamper och är en bra tacklar. Passar perfekt i ett lite sämre lag men allteftersom vi fått lite ordning på defensiven och blivit lite mer spelförande så behövs inte hans styrkor lika mycket och hans svaga spel med puck framförallt passningskvaliten blir så tydlig då vi har mera puckinnehav. Jag tror inte Engsund platsar i ett lag på övre halvan av tabellen ett spelförande lag. Man måste ha bara mer eller mindre passningsskickliga backar om man skall vara ett topplag i SHL, tror jag. Engsund måste bli bättre med puck om han skall vara ordinarie i ett framtida Luleå om vi vill vara högt upp i tabellen.
Såg du matchen idag?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Hankburger lör 21 okt 2017, 18:57

Lillajag skrev:Med tanke på att han gick i femte backpar hos Frölunda på slutet så är jag också positivt överraskad. Han började denna säsong mycket bra, när vi fick anfall efter anfall över oss och långa anfall emot så kom han till sin rätt, han fick stopp i spelet, vann mycket närkamper och är en bra tacklar. Passar perfekt i ett lite sämre lag men allteftersom vi fått lite ordning på defensiven och blivit lite mer spelförande så behövs inte hans styrkor lika mycket och hans svaga spel med puck framförallt passningskvaliten blir så tydlig då vi har mera puckinnehav. Jag tror inte Engsund platsar i ett lag på övre halvan av tabellen ett spelförande lag. Man måste ha bara mer eller mindre passningsskickliga backar om man skall vara ett topplag i SHL, tror jag. Engsund måste bli bättre med puck om han skall vara ordinarie i ett framtida Luleå om vi vill vara högt upp i tabellen.

Så du menar att alla lag måste ha hela sin backuppsättning fylld med pucksäkra spelare? Är det därför spelare som Rahimi spelar i Växjö? Spelare som Eddie Larsson spelar i Linköping? Melart i FBK? etc. etc. etc? Jag tar det där som struntprat. Varje lag behöver spelare som Engsund i kombination med spelare som Johnston. För en felbalansering leder bara till obalans och då rasslar det in mål eller så blir spelet lidande.

Ser gärna en förlängning med Engsund faktiskt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Hedanders lör 21 okt 2017, 19:47

Jag misstänker att Engsunds flickvän söker jobb på min frus arbetsplats. 

En kvinna i 25-årsåldern vars pojkvän, som spelar i Luleå, kom upp från GBG förra året och kommer att veta till jul om de stannar här och är i så fall påtänkt som långtidsvikarie. De trivs tydligen bra i stan.

Kan det vara nån annan än Engsunds flickvän?
Betyder det att förlängningsarbetet redan startat?

Jag tycker att Engsund ska få förlängt, mer än gärna! Han gör ett lika bra defensivt jobb som Melart, betydligt billigare och utan massa utvisningar mot sig.

Dessutom ung, utvecklingsbar och en back som är en typisk Luleback. Stor, tuff och tacklar som en gud.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lillajag lör 21 okt 2017, 20:01

@kaptenblodskelett. Jo idag satt passningarna bättre, fortsätt så Engsund så kan det bli bra. Defensivt är det nästan alltid bra och med förhöjd passningskvalite kan det bli riktigt bra. Alla backar var bra idag men Engsund, Sondell och Jalvanti lite bättre än övriga. Även Mikkelson var stabil.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Urken lör 21 okt 2017, 20:02

Hedanders skrev:Jag misstänker att Engsunds flickvän söker jobb på min frus arbetsplats. 

En kvinna i 25-årsåldern vars pojkvän, som spelar i Luleå, kom upp från GBG förra året och kommer att veta till jul om de stannar här och är i så fall påtänkt som långtidsvikarie. De trivs tydligen bra i stan.

Kan det vara nån annan än Engsunds flickvän?
Betyder det att förlängningsarbetet redan startat?

Jag tycker att Engsund ska få förlängt, mer än gärna! Han gör ett lika bra defensivt jobb som Melart, betydligt billigare och utan massa utvisningar mot sig.

Dessutom ung, utvecklingsbar och en back som är en typisk Luleback. Stor, tuff och tacklar som en gud.

Såhär ska rykten se ut! Härligt! Tack för att du delar med dig.

Nu väntar vi bara på ett långtidskontrakt med Engsund Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Puckad lör 21 okt 2017, 20:16

Kul att se att han blir kaxigare och kaxigare på banan, mer trygg i sin roll och kanske inte så orolig längre för att komma fel och dra på sig lediga veckor.

Grymt rykte!! Inte Tinder kvalité, men riktigt kul att få läsa!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av pingu lör 21 okt 2017, 20:24

Skriv fast han genast, för ju längre vi väntar ju dyrare blir det och någon annan kan lägga sig i.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Tony Moore lör 21 okt 2017, 20:28

Dyrare för var dag som går...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Pajala sön 22 okt 2017, 05:32

Engsund har gjort det bra, inte för att han håller landslagsklass men han spelar stabilt, sen tycker jag att resterande försvarares insatser är minst sagt mediokra, då syns Engsund mer, en defensiv back brukar man inte se så mycket av och gör mera sitt jobb i det tysta, just nu ser det ut som han gör allt jobb helt själv, helt klart en ny Robin Jonsson Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Norrlandstoken sön 22 okt 2017, 07:43

Status på Einar?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Jonken sön 22 okt 2017, 08:30

Norrbotten verkar onekligen ha tagit in Oscar Engsund till sina hjärtan. Samma sak med lagledningen i Luleå Hockey -som helt rätt fortsätter att addera is minuter på honom. Snubben har också en hel del  gemensamt med SSAB & LKAB: Då Oscar Engsund verkar vara gjuten ur rätt panna -och hålla för en jäkla massa utan att knäckas. -STABILT! 

-Hoppas likt övriga här att; Oscar med familj trivs i Norrbotten länge, länge...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av ski3r tor 02 nov 2017, 07:26

Man glömmer också lätt att han "bara" är 24år, ser gärna en förlängning!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lillajag tor 02 nov 2017, 17:23

:-) Kul

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Pajala tor 02 nov 2017, 18:00

2 nya år på Engsund, det gillas Wine Luleå HF Stålmannen
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Ferros tor 02 nov 2017, 18:00

Grymt grymt grymt! Bra jobbat att skriva fast honom så tidigt!

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Dustin tor 02 nov 2017, 18:01

Det här känns grymt bra.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Puckad tor 02 nov 2017, 18:05

Härligt !!!
Wine
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 2 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet