Malmö

+30
Hankburger
Micke80
LHF96
Rikky
kokostrollet
Sportchefen #2
Blinders
Tony Moore
Tigerman
Kagen
Old Brooklyn
Bamsefar
Donowitz
Qirren
farre
Puckad
LulefanGBG
Rönken
icemask
JuniorX
Slapshot
Admin
Obsut
Lars158
Urken
Myrman
Snikne Ville
Zeb Macahan
Johan__
MickkeJ
34 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Donowitz lör 02 feb 2019, 00:14

https://www.youtube.com/watch?v=tczPes8nfpc&t=1m10s

Roligt inslag om Malmö med Sylvegårds x3 bland annat.
Arenan i Malmö är riktigt fin och välbyggd får man erkänna.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Urken lör 02 feb 2019, 00:31

Deras arena är fin, ja Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21154
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av LulefanGBG lör 02 feb 2019, 10:48

Fimpens resa är ett roligt inslag på Youtube där Fimpen som är en riktigt skön lirare åker runt till samtliga arenor i SHL och snackar med spelare och tramsar runt på en lagom nivå.

Malmö är 6e besöket hittills. Tidigare avsnitt inkluderar Timrå, HV, LHC, Brynäs och Växjö.

Man längtar tills han kommer till Delfinen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Tony Moore lör 02 feb 2019, 11:58

LulefanGBG skrev:Fimpens resa är ett roligt inslag på Youtube där Fimpen som är en riktigt skön lirare åker runt till samtliga arenor i SHL och snackar med spelare och tramsar runt på en lagom nivå.

Malmö är 6e besöket hittills. Tidigare avsnitt inkluderar Timrå, HV, LHC, Brynäs och Växjö.

Man längtar tills han kommer till Delfinen.
Han har redan varit här, dock inte släppt avsnittet ännu:
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7600
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Tony Moore lör 02 feb 2019, 11:59

Urken skrev:Deras arena är fin, ja Smile
Percys Pyramid
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7600
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Snikne Ville fre 20 mar 2020, 13:12

Fagervall officiell som ny tränare. Jag tror inte det kommer att sluta bra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Blinders fre 20 mar 2020, 14:01

Blir nog Oskarshamn och Malmö som får kvala. Peter Andersson har fått ut max av Malmö de senaste åren, utan han i år så skulle nog Malmö missat slutspel.

Blinders

Antal inlägg : 5160
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Snikne Ville tor 12 nov 2020, 20:49

Snikne Ville skrev:Fagervall officiell som ny tränare. Jag tror inte det kommer att sluta bra.
Jocke flyttar Jesper Mattsson från båset upp på läktaren. Som sagt, det här slutar nog inte bra..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Sportchefen #2 lör 27 mar 2021, 12:53

Adam Johnson drar hem när allting ska avgöras, eftersom han saknar flickvännen.
Noll respekt för kontrakt osv.
Fy fan för att vara sportchef nu för tiden. Det borde gå att stämma en sån spelare, men då blir väl klubben svartlistad hos viktiga agenter.

Samtidigt är det också tänkvärt när det gäller hur man bygger lag. Kan ju aldrig ha varit fler transatlanter i de två högsta serierna någon gång. Johnson var en bra spelare men det är ju mindre värt när det inte finns någon lojalitet eller känsla för att hedra en överenskommelse längre.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av kokostrollet lör 27 mar 2021, 13:18

Sportchefen #2 skrev:Adam Johnson drar hem när allting ska avgöras, eftersom han saknar flickvännen.
Noll respekt för kontrakt osv.
Fy fan för att vara sportchef nu för tiden. Det borde gå att stämma en sån spelare, men då blir väl klubben svartlistad hos viktiga agenter.

Samtidigt är det också tänkvärt när det gäller hur man bygger lag. Kan ju aldrig ha varit fler transatlanter i de två högsta serierna någon gång. Johnson var en bra spelare men det är ju mindre värt när det inte finns någon lojalitet eller känsla för att hedra en överenskommelse längre.

Hockeyspelare är bara människor de med, så svårt döma utan att ha mer insikt i fallet. Men visst är det sociala en viktig sak att ta hänsyn till när man värvar utanför närområdet. Vi fick ju en liknande läxa för inte så länge sedan med Tim Kennedy.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Rikky tis 09 nov 2021, 13:31

Malmö ser ut att förlänga kontraktet med tränare Fagervall över nästa säsong. Det spekulerar Expressen, grunder är att MIF gett ett förslag till kontraktförlängning samt att Fagervall är disponibel (enl tidningen).
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av kokostrollet tis 09 nov 2021, 18:32

Rikky skrev:Malmö ser ut att förlänga kontraktet med tränare Fagervall över nästa säsong. Det spekulerar Expressen, grunder är att MIF gett ett förslag till kontraktförlängning samt att Fagervall är disponibel (enl tidningen).

Svårt fatta hur Malmö tänker. SHLs mest överskattade tränare efter Pennerborn? Med det laget borde Redhawks ligga högre i tabellen. Spelet i egen försvarszon är en total katastrof emellanåt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av LulefanGBG fre 21 jan 2022, 12:23

Covid I Malmö...IGEN. Vad är det nu? 11e gången? 🤪

Nej men seriöst, känns det inte som om att Malmö drabbas hela tiden? OK, jag köper att man har en snabbare och också tidigare samhällsspridning i Södra Sverige än i Norra Sverige men ändå? Har de ingen slags strategi för att hålla smittan utanför laget hos skåningarna?

Jag menar Rögle som befinner sig i samma del av landet har väl knappt drabbats allas? Nu när de ställde in matcher i veckan så är det väl första gången? Och då var det bara något enstaka fall.

Malmö har 5 fall nu igen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av LulefanGBG fre 21 jan 2022, 12:32

kokostrollet skrev:
Rikky skrev:Malmö ser ut att förlänga kontraktet med tränare Fagervall över nästa säsong. Det spekulerar Expressen, grunder är att MIF gett ett förslag till kontraktförlängning samt att Fagervall är disponibel (enl tidningen).

Svårt fatta hur Malmö tänker. SHLs mest överskattade tränare efter Pennerborn? Med det laget borde Redhawks ligga högre i tabellen. Spelet i egen försvarszon är en total katastrof emellanåt.
Jag gillar Fagervall skarpt som person. Tror att han i rätt omgivning skulle kunna tillföra väldigt mycket för en grupp individer. Han verkar ha ett ledarskap där han ser individer öna och dessutom står rakryggad och stöttar gruppen i vått och torrt. Däremot känns det som om att den där fingertoppskänsla i coachning och taktik inte riktigt finns där på alla plan. Genomgående har väl försvarsspelet varit ett problem för Fagervall?

Men kanske med rätt assisterande tränare skulle det kunna bli riktigt bra? Jag vet inte, man vill så gärna att Jocke skall lyckas någonstans. Hoppas verkligen inte att han tar över Skansen för det är som att be om ett nytt misslyckande är jag rädd.

Tror att Jocke skulle vara en formidabel chef i andra sammang. Inte i alla givetvis, men i vissa. Tror att det finns en stor intelligens och människokännedom hos honom. Har aldrig hört en enda spelare säga något illa om honom heller.

Ytterst märkligt att Malmö först förlänger kontraktet med honom under pågående säsong, trots kräftgång och sedan sparkar honom några månader senare. Eller kanske inte egentligen men ändå? Borde man inte väntat under höstens kräftgång eller räknade man iskallt med att Jocke skulle vända på skutan?

Ärligt talat tror jag inte att Malmös kräftgång huvudsakligen är Jockes fel. Det är något i spelartruppen som inte riktigt stämmer känns det som. Behöver inte vara något smaskigt att skriva om, utan det kan räcka med att ett flertal bärande spelare inte riktigt trivs i miljön osv. Utan underliggande konflilter. Negativitet är som en sjukdom och sprider sig lätt i en grupp under motgång.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Blinders fre 21 jan 2022, 12:46

LulefanGBG skrev:
kokostrollet skrev:
Rikky skrev:Malmö ser ut att förlänga kontraktet med tränare Fagervall över nästa säsong. Det spekulerar Expressen, grunder är att MIF gett ett förslag till kontraktförlängning samt att Fagervall är disponibel (enl tidningen).

Svårt fatta hur Malmö tänker. SHLs mest överskattade tränare efter Pennerborn? Med det laget borde Redhawks ligga högre i tabellen. Spelet i egen försvarszon är en total katastrof emellanåt.
Jag gillar Fagervall skarpt som person. Tror att han i rätt omgivning skulle kunna tillföra väldigt mycket för en grupp individer. Han verkar ha ett ledarskap där han ser individer öna och dessutom står rakryggad och stöttar gruppen i vått och torrt. Däremot känns det som om att den där fingertoppskänsla i coachning och taktik inte riktigt finns där på alla plan. Genomgående har väl försvarsspelet varit ett problem för Fagervall?

Men kanske med rätt assisterande tränare skulle det kunna bli riktigt bra? Jag vet inte, man vill så gärna att Jocke skall lyckas någonstans. Hoppas verkligen inte att han tar över Skansen för det är som att be om ett nytt misslyckande är jag rädd.

Tror att Jocke skulle vara en formidabel chef i andra sammang. Inte i alla givetvis, men i vissa. Tror att det finns en stor intelligens och människokännedom hos honom. Har aldrig hört en enda spelare säga något illa om honom heller.

Ytterst märkligt att Malmö först förlänger kontraktet med honom under pågående säsong, trots kräftgång och sedan sparkar honom några månader senare. Eller kanske inte egentligen men ändå? Borde man inte väntat under höstens kräftgång eller räknade man iskallt med att Jocke skulle vända på skutan?

Ärligt talat tror jag inte att Malmös kräftgång huvudsakligen är Jockes fel. Det är något i spelartruppen som inte riktigt stämmer känns det som. Behöver inte vara något smaskigt att skriva om, utan det kan räcka med att ett flertal bärande spelare inte riktigt trivs i miljön osv. Utan underliggande konflilter. Negativitet är som en sjukdom och sprider sig lätt i en grupp under motgång.

Den enkla förklaringen är att Malmö har näst sämst räddningsprocent och sämst skotteffektivitet.

Blinders

Antal inlägg : 5160
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av LHF96 fre 21 jan 2022, 15:35

Nånschtans var man ju tvungen att agera för en förändring och då brukar tränaren ryka. Men jag håller med, känns som att det är något mer som är ruttet i Malmö för på pappret tycker jag de har ett ganska bra lag. Kanske lite väl många gnuggare och när de tänkta poänggörarna inte levererar så tar det ut sin rätt.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3505
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Micke80 sön 23 jan 2022, 06:45

LHF96 skrev:Nånschtans var man ju tvungen att agera för en förändring och då brukar tränaren ryka. Men jag håller med, känns som att det är något mer som är ruttet i Malmö för på pappret tycker jag de har ett ganska bra lag. Kanske lite väl många gnuggare och när de tänkta poänggörarna inte levererar så tar det ut sin rätt.

Nått för ledningen att fundera på är ju om klubbikonen Sylvegård ska ha den post han har. Det är trots allt han som satt ihop läget inför säsongen, förstärkt under säsongen, förlängt med Fagervall 2 månader innan silkessnöret och sen sparla honom och stå med lönekostnaden ett extra år.

Tyckte man Fagervall var nog bra att förlänga med under pågående säsong känns det otroligt panikartat att sparka honom 2 månader där efter.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Hankburger tis 25 jan 2022, 19:53

Malmö måste vara årets besvikelse. Värvar in stora namn kopplade till klubben så som Söderberg, Pääjärvi, Ryan, Händemark samtidigt som man har fått behålla stommen i Sylvegård bröderna, Westerholmsbröderna, Alsenfelt etc. men ändå vara på väg ned till kvalplats. 

Skulle klubben åka ut så ser jag ekonomiska problem i framtiden. Man har redan idag ekonomiska bekymmer och skulle man åka ur så kommer notan bli ganska markant i och med deras lönepost idag. Och även om klubben som går upp betalar delar av den så kommer det fortfarande kännas något enormt.

Personligen vet jag inte vem jag skulle vilja åka ur. DIF eller Malmö. 

DIF har man en hat-kärlek emot. Medias Gulle-unge som alltid skall särbehandlas och alltid skall få leva på gamla meriter. Deras fans har man inget för men man kan inte ignorera just deras historia och att SHL behöver ett lag från Stockholm.

Malmö har jag ingen kärlek för. Ett lag som i omgångar behövt ha pappa komma in och skjuta in pengar för att laget skall överleva. Ett lag som konstant behöver påminnas att bara för att man för tillfället fått ekonomin att gå runt så behöver man inte gå ut och förstöra den igen. Ett lag som SHL egentligen inte skulle känna av om de åkte ut. Framförallt inte om ett mer traditionellt lag går upp i form av Björklöven eller Modo.

Så jag skulle nog mysa oberoende vilka av dessa två åker ut.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av farre tis 25 jan 2022, 22:19

Jag brukar tänka på vilken fördel LHF får beroende på vilket lag som åker ur.
DIF har inga spelare som LHF är intresserade av tror jag och billiga resor.
MIF är dyrare resa samt ett flertal spelare som LHF möjligtvis skulle tänkas vara intresserad av. Jag drömmer om en comback av Emil Sylvegård.
Rask--->Sylvegård
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Dundernisse tis 25 jan 2022, 22:26

Personligen vill jag ha upp både HV71 och MoDo kommande två åren. Hoppas både Timrå och Oskarshamn åker ut snarast då dessa lag knappast tillför något speciellt. Hade inte klagat på att få upp Löven istället för Linköping/ Malmö också.

Hade inte tackat nej till båda Sylvegårdarna nästa säsong.
Rask, Einar och Shinnimin ut.
Bröderna Sylvegård och Rattie in.
Omark stannar och går för guld två år i rad.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av farre tis 25 jan 2022, 22:36

Jag gillar Shinnimin men jag tror han kostade oss Oscar Nilsson. Tror nog det bar emot för Oscar att spela i samma lag som Shinnimin.
Men tycker han ska vara kvar nästa säsong. Einar och Rask däremot platsar inte
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av NallePhu tis 25 jan 2022, 23:05

Oscar fick ett kontraktsförslag före Shinnimin var på tapeten samt Luleå ansåg att han inte skulle passa in i spelsystemet, Så det där att man valde är käpprätt fel tyvärr Oscar valde ngn som trodde på han som spelare!

Sedan Shinnimin kommer nog för förlängt iom Bulan vill ha han i laget samt han är en spelare som visar saker han inte gjorde i Växjö långt när, Bulan har slipat till han det ser man iom det är inte falla lätt etc etc etc som han gjorde i Växjö så han är en keeper i laget!

Rask är svår sak iom han är Julle är nära sedan HIFK tiden och tror lite där att man väntar ut säsongen samt utvärderar det då men gissar han kan få gå, Einar behöver miljöombyte tyvärr för just nu står han och stampar på ett och samma ställer bättre en utlåning så han får igång sitt spel och känna glädjen i spelet!

Sylvegårdarna nej dem kan man glömma Marcus & Emil kommer spela med Malmö om inte dem får ngt erbjudande utanför SHL, Rattie lär få KHL erbjudande så där lär nog Timrå få problem att behålla den killen och Luleå kommer inte ha en suck där!

Sedan finns inte många platser öppna och Luleå brukar inte frigöra spelare om man inte är nödd och tvungen gissar Back + MV är väl de säkra korten samt en ev ersättare åt Limpan om han nu drar till Schweiz & Genevé, Känslan är nog det sist nämnda då det är enklare dvs sova hemma inga flygresor etc etc etc....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18148
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av farre tis 25 jan 2022, 23:12

Jag menar nu innan nyår innan Oscar förlängde med SAIK. Tror säkert det vägde in att han skulle få Shinnimin som lagkamrat nästa år.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Dustin tis 25 jan 2022, 23:45

farre skrev:Jag menar nu innan nyår innan Oscar förlängde med SAIK. Tror säkert det vägde in att han skulle få Shinnimin som lagkamrat nästa år.

Shinnimin hade noll betydelse i varför han valde att förlänga med Skellefteå. Anledningen är att han helt enkelt fick ett mycket bättre kontraktsförslag i Västerbotten. Det blir Oskars första ”stora” kontrakt som hockeyspelare och han är 30+, i det läget har jag förståelse för att man väljer pengarna. Många spelare i hans ålder och dignitet har redan hunnit tjäna såpass att de klarar sig resten av livet och då hade det varit lite annat. Kan ju bli Oskars enda ”stora” kontrakt i karriären.

Åker Malmö ur bör vi åtminstone ge det ett försök med Emil Sylvegård. Han trivdes väldigt bra sist han var här.

Dustin

Antal inlägg : 6849
Join date : 12-02-28

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Hankburger ons 26 jan 2022, 10:23

Dundernisse skrev:Personligen vill jag ha upp både HV71 och MoDo kommande två åren. Hoppas både Timrå och Oskarshamn åker ut snarast då dessa lag knappast tillför något speciellt. Hade inte klagat på att få upp Löven istället för Linköping/ Malmö också.

Hade inte tackat nej till båda Sylvegårdarna nästa säsong.
Rask, Einar och Shinnimin ut.
Bröderna Sylvegård och Rattie in.
Omark stannar och går för guld två år i rad.

Timrå är en klassisk klubb däremot håller jag med om Oskarshamn. Örebro tillför egentligen ingenting heller.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Snikne Ville mån 24 okt 2022, 18:38

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Snikne Ville tis 08 nov 2022, 19:56

Lämnar o åker hem till Finland.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Hankburger ons 09 nov 2022, 00:03

Snikne Ville skrev:
Lämnar o åker hem till Finland.

Ännu en finsk spelare som inte klarar av spelet i SHL helt enkelt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Snikne Ville tor 23 mar 2023, 21:47

Kudos till Malmö som vågade gå sin egen väg o stå fast vid Kollar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Tony Moore, kokostrollet and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av LulefanGBG mån 04 dec 2023, 09:53

Värvar Tomi Sallinen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Flippass mån 04 dec 2023, 21:47

Tror inte Skuggan högg på den iaf..

Flippass

Antal inlägg : 403
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Malmö - Sida 2 Empty Sv: Malmö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet