2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

+24
hokkzorz
Lasse Proppmätt
Tigerman
Number 69
Donowitz
Slapshot
KUCERA
nummer 17
amarule
Rönken
JuniorX
Bamsefar
Old Brooklyn
Puckad
icemask
NallePhu
Lulefan
Wolfhunter
Urken
Pajala
Ferros
Lajon
Qirren
Redbear
28 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av JuniorX mån 12 sep 2016, 18:33

Puckad skrev:
Första två perioderna mot Växjö  var riktigt bra, även om ingen minns det.

Det var det bästa jag har sett av Luleå hockey. Någonsin.
Så jag minns det.

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av NallePhu mån 12 sep 2016, 18:42

Kan någon då av er alla säga mig vad är det nya i spelsystemet som Skuggan ska plantera i Luleå???

Jag ser då inget nytt man kan snacka en hel massa till massmedia och gjuta mod i alla fans men likväl så kanske kompetensen saknas att utföra det hela, Alla varningssignaler finns redan där ute så är det bara sedan om Skuggan lyckas få bort dem jag tveka skarpt det finns inga tecken som visat det so far!

Det är INGET hat mot Skuggan eller Osten det är bara en ren skär förbannade ORO som gnager som sjutton att detta kan bli sista säsongen i SHL för Luleå och om så är fallet vete fan om vi tar oss upp igen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Jovi mån 12 sep 2016, 19:37

NallePhu skrev:Kan någon då av er alla säga mig vad är det nya i spelsystemet som Skuggan ska plantera i Luleå???

Jag ser då inget nytt man kan snacka en hel massa till massmedia och gjuta mod i alla fans men likväl så kanske kompetensen saknas att utföra det hela, Alla varningssignaler finns redan där ute så är det bara sedan om Skuggan lyckas få bort dem jag tveka skarpt det finns inga tecken som visat det so far!

Det är INGET hat mot Skuggan eller Osten det är bara en ren skär förbannade ORO som gnager som sjutton att detta kan bli sista säsongen i SHL för Luleå och om så är fallet vete fan om vi tar oss upp igen!


Lugn nu Nallen! Herregud vi har bara vart på is i några veckor! Lagen som är bäst nu kommer inte vara det i slutet av säsongen, vi vet ingenting om framtiden.
Jovi
Jovi

Antal inlägg : 59
Join date : 12-06-24
Age : 37
Ort : Grängesberg

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Pajala mån 12 sep 2016, 20:55

Hur länge kommer Luleå att acceptera denna kräftgång ?

Om det går 20 omgångar och framgångarna uteblir ... blir det då ABC igen ? då kan man med all säkerhet säga att tränarna har gjort sitt i Luleå hockey.

Svaret kan vara så enkelt att våra nya "stjärn" värvningar inte klarar av att spela det nya spelsystemet, osten borde väl ta på sig det ansvaret men tror att tränarna får ta den smällen efter säsongen.

MEN

Jag väntar väl också 10-12 matcher och ser vad som händer men just nu så ser det verkligen illa ut, precis alla spelare har tagit ett steg bakåt istället för framåt i sin utveckling (förutom juniorerna) och det ser man på spelarnas kroppsspråk också, inget självförtroende alls och dom ser konfunderande ut på isen, vet helt enkelt inte vad dom ska göra.

Jag är inte rädd att vi kommer att göra en dålig säsong och just klarar av att ta sig till ett slutspel, det hade jag ändå som räknat med när jag såg årets trupp, "topp 4" säger några, no way in hell säger jag  Twisted Evil  däremot är jag orolig att fallet blir värre än så, inte att vi åker ur SHL men att vi inte orkar ta sig till ett slutspel  No

Då kan vi snacka om fiaskosäsong.

Det skulle sitta fint med en vinst direkt mot LHC som tippas högt upp av många, då kanske hoppet tänds igen Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av icemask mån 12 sep 2016, 21:35

Efter att följt LHF som laget i mitt hjärta i snart 40 år så blev man kallad hatare, nåja har man inget bättre att komma med så.....

Lite lek med statistik !
LHF måste vara det lag i SHL som alla kategorier värvar de ointelligentaste spelarna de 2 ev 3 sista säsongerna, vad baserar jag detta på ?

Jo säsong 14/15 så implementerar tränarna ett nytt spelsystem som spelarna inte fattar nåt av dvs de är ointelligenta, men man börjar med ABC och hankar sig till kvart via play-in !

15/16 samma tränare försöker samma system, men denna gång har man bytt ut 1/3 del av truppen, men döm om min förvåning, man har lyckats värva lika ointelligenta spelare som man gjort sig av med ??
inte ens stommen fattar nåt och det är 2:a året med systemet, man byter till ABC spelar upp sig rejält så det blir uttåg i semi mot blivande mästarna!

16/17 man gör ett nytt försök och byter ut 1/3 del av truppen igen och lyckas till allas förvåning att hittills få tag på samma låga intelligensnivå trots att man även värvar från andra sidan atlanten, och stommen den kliar sig ännu mer i skalpen det 3:e året med systemet som nu är förbättrat och lyckas med konststycket att åka ur chl redan i gruppspelet !

Så jag hävdar att det är statistiskt omöjligt att värva så många ointelligenta spelare 3 säsonger i rad !!!!!!!!!!

Men andra hävdar att systemet är det inget fel på, men då måste det vara spelarna det beror på eller ?

Men man får ju hoppas att man byter till ABC i tid för det har ju gått bättre o bättre med det systemet, först kvart, sen semi och nu ???

NÄÄ just det, Tränaren säger att det är så lättläst och inget att satsa på !!!!!??????
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Puckad mån 12 sep 2016, 21:44

Det bästa just nu är att vi kanske inte tar samma skada mentalt om back-to-back med sixfingers kammar noll poäng.
Vare sig vi eller laget.
Det i sin tur kan skapa utrymmet som behövs för att fortsätta arbetet och komma ut levande på andra sidan.

Ja, jag försöker ingjuta mod i mig själv för att inte oron skall ta överhanden.
Några dagar kvar till SHL.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av JuniorX mån 12 sep 2016, 22:51

Man måste ju ha förståelse för att föreningen tänker sig att de ska utveckla den verksamhet de bedriver. Man får lov att ha förståelse för att de har bestämt sig för en väg att gå också.

Tänk själva. Om vi är övertygade att det vi håller på med inte kommer att fungera om 1, 2 eller 5 år, vad ska vi göra då? Om vi ser att vi har 1 guld under 30 år trots att vi så hett har eftertraktat det, måste vi inte ställa oss frågan, gör vi verkligen allt rätt?

Om vi dessutom märker att de lag som tar sig fram till segrar och vinner SM-guld spelar ett spel som mycket bygger på puckkontroll och fart så kanske det inte är helt uppåt väggarna att vi gör motsvarande analys. Att det är komponenter som vi borde förädla också vårt spel med.

Och allt är faktiskt inte lika. Med Rönken-hockeyn kom vi nära men vi tyckte att vi föll på att vi var för ett tunt lag när det brände till. Så vi ville ha in mer tyngd. Med tyngden förlorade vi farten och den kontroll vi trots allt hade. Så vi ville ha spjutspetsar, produktion och när vi fick det så saknade vi passningsspelare. Nu tror vi att vi har passningsspelare och frågan är vad vi då saknar?
För är det inte så? Att bygga ett lag, bygga ett spel tar tid. Man måste forma det av individuella komponenter och varje litet glapp måste fyllas. Och hela tiden försvåras det bygget av en marknad som innebär att bara en liten rännil av spelare med högsta kvalitet finns att välja bland. Kanske är vi ovanligt långsamma att få ihop det, vem vet?

Men vad finns att välja på? Vi vill vinna, vi vill ha en förening som finns med i eliten hela tiden, vi vill utveckla egna förmågor. Vi måste utvecklas.
Och den utvecklingen, förtjänar inte den att få frågan formulerad så; hur ska det gå till?
Vem tjänar på att älta om Skuggan styrde eller Fagervall? Vem bryr sig om Rönken var populär från början eller inte? Vad spelar det för roll om Osten aldrig köpt en kapabel spelare eller om han har blivit gaggig på senaste tiden?

Allt det är irrelevant. Frågan är en annan. Hur ska vi vinna? Vad ska vi bli? Hur blir vi bättre?

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av hokkzorz tis 13 sep 2016, 12:38

JuniorX +500

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av nummer 17 tis 13 sep 2016, 13:02

JuniorX skrev:Man måste ju ha förståelse för att föreningen tänker sig att de ska utveckla den verksamhet de bedriver. Man får lov att ha förståelse för att de har bestämt sig för en väg att gå också.

Tänk själva. Om vi är övertygade att det vi håller på med inte kommer att fungera om 1, 2 eller 5 år, vad ska vi göra då? Om vi ser att vi har 1 guld under 30 år trots att vi så hett har eftertraktat det, måste vi inte ställa oss frågan, gör vi verkligen allt rätt?

Om vi dessutom märker att de lag som tar sig fram till segrar och vinner SM-guld spelar ett spel som mycket bygger på puckkontroll och fart så kanske det inte är helt uppåt väggarna att vi gör motsvarande analys. Att det är komponenter som vi borde förädla också vårt spel med.

Och allt är faktiskt inte lika. Med Rönken-hockeyn kom vi nära men vi tyckte att vi föll på att vi var för ett tunt lag när det brände till. Så vi ville ha in mer tyngd. Med tyngden förlorade vi farten och den kontroll vi trots allt hade. Så vi ville ha spjutspetsar, produktion och när vi fick det så saknade vi passningsspelare. Nu tror vi att vi har passningsspelare och frågan är vad vi då saknar?
För är det inte så? Att bygga ett lag, bygga ett spel tar tid. Man måste forma det av individuella komponenter och varje litet glapp måste fyllas. Och hela tiden försvåras det bygget av en marknad som innebär att bara en liten rännil av spelare med högsta kvalitet finns att välja bland. Kanske är vi ovanligt långsamma att få ihop det, vem vet?

Men vad finns att välja på? Vi vill vinna, vi vill ha en förening som finns med i eliten hela tiden, vi vill utveckla egna förmågor. Vi måste utvecklas.
Och den utvecklingen, förtjänar inte den att få frågan formulerad så; hur ska det gå till?
Vem tjänar på att älta om Skuggan styrde eller Fagervall? Vem bryr sig om Rönken var populär från början eller inte? Vad spelar det för roll om Osten aldrig köpt en kapabel spelare eller om han har blivit gaggig på senaste tiden?

Allt det är irrelevant. Frågan är en annan. Hur ska vi vinna? Vad ska vi bli? Hur blir vi bättre?

Precis junioren! Hur skall vi bli bättre? Det är ju det Skuggan pratar om i typ hela Pelle Johanssons artikel. Spelar vi ABC-hockey, enkel hockey så blir det ofta 3-6 plats och ut i kvarten eller semin. Om vi lyckas spela en svårare och mer varierad hockey och lyckas kan det bli 1-3 plats och semi eller final, å andra sidan är det också en högriskhockey som om vi inte klarar av den hockeyn blir det 8-12 plats. Svår balansgång detta men självklart måste vi våga utvecklas, chansa och ha tålamod. Största skillnaden mellan oss och frölunda/saik ifjol var att dom hade fler spelare som kunde spela sig ur svåra situationer och bära puck. Tycker att vi har bättre förutsättningar att spela mer konstruktivt denna säsong för att Jaros och Schira startar på en helt annan nivå nu än ifjol, gäller även Melart. Vi har fått in Todd och Amner och slipper Savva och Oskarsson vilket också ökar möjligheterna. Sen har vi fler centrar som kan det spelet, hade väl bara Walle ifjol men nu har vi Kennedy, Kael, Lundeström som kan det spelet och Lagace som börjat denna säsong på en annan nivå. Däremot sämre vingar men just i detta spel är backarnas och centrarnas förmåga viktigast. Bättre utgångsläge i år men det kanske inte räcker men jag har då tänkt ha tålamod!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Pajala tis 13 sep 2016, 17:15

nummer 17 skrev:
JuniorX skrev:Man måste ju ha förståelse för att föreningen tänker sig att de ska utveckla den verksamhet de bedriver. Man får lov att ha förståelse för att de har bestämt sig för en väg att gå också.

Tänk själva. Om vi är övertygade att det vi håller på med inte kommer att fungera om 1, 2 eller 5 år, vad ska vi göra då? Om vi ser att vi har 1 guld under 30 år trots att vi så hett har eftertraktat det, måste vi inte ställa oss frågan, gör vi verkligen allt rätt?

Om vi dessutom märker att de lag som tar sig fram till segrar och vinner SM-guld spelar ett spel som mycket bygger på puckkontroll och fart så kanske det inte är helt uppåt väggarna att vi gör motsvarande analys. Att det är komponenter som vi borde förädla också vårt spel med.

Och allt är faktiskt inte lika. Med Rönken-hockeyn kom vi nära men vi tyckte att vi föll på att vi var för ett tunt lag när det brände till. Så vi ville ha in mer tyngd. Med tyngden förlorade vi farten och den kontroll vi trots allt hade. Så vi ville ha spjutspetsar, produktion och när vi fick det så saknade vi passningsspelare. Nu tror vi att vi har passningsspelare och frågan är vad vi då saknar?
För är det inte så? Att bygga ett lag, bygga ett spel tar tid. Man måste forma det av individuella komponenter och varje litet glapp måste fyllas. Och hela tiden försvåras det bygget av en marknad som innebär att bara en liten rännil av spelare med högsta kvalitet finns att välja bland. Kanske är vi ovanligt långsamma att få ihop det, vem vet?

Men vad finns att välja på? Vi vill vinna, vi vill ha en förening som finns med i eliten hela tiden, vi vill utveckla egna förmågor. Vi måste utvecklas.
Och den utvecklingen, förtjänar inte den att få frågan formulerad så; hur ska det gå till?
Vem tjänar på att älta om Skuggan styrde eller Fagervall? Vem bryr sig om Rönken var populär från början eller inte? Vad spelar det för roll om Osten aldrig köpt en kapabel spelare eller om han har blivit gaggig på senaste tiden?

Allt det är irrelevant. Frågan är en annan. Hur ska vi vinna? Vad ska vi bli? Hur blir vi bättre?

Precis junioren! Hur skall vi bli bättre? Det är ju det Skuggan pratar om i typ hela Pelle Johanssons artikel. Spelar vi ABC-hockey, enkel hockey så blir det ofta 3-6 plats och ut i kvarten eller semin. Om vi lyckas spela en svårare och mer varierad hockey och lyckas kan det bli 1-3 plats och semi eller final, å andra sidan är det också en högriskhockey som om vi inte klarar av den hockeyn blir det 8-12 plats. Svår balansgång detta men självklart måste vi våga utvecklas, chansa och ha tålamod. Största skillnaden mellan oss och frölunda/saik ifjol var att dom hade fler spelare som kunde spela sig ur svåra situationer och bära puck. Tycker att vi har bättre förutsättningar att spela mer konstruktivt denna säsong för att Jaros och Schira startar på en helt annan nivå nu än ifjol, gäller även Melart. Vi har fått in Todd och Amner och slipper Savva och Oskarsson vilket också ökar möjligheterna. Sen har vi fler centrar som kan det spelet, hade väl bara Walle ifjol men nu har vi Kennedy, Kael, Lundeström som kan det spelet och Lagace som börjat denna säsong på en annan nivå. Däremot sämre vingar men just i detta spel är backarnas och centrarnas förmåga viktigast. Bättre utgångsläge i år men det kanske inte räcker men jag har då tänkt ha tålamod!

klart vi måste gå för ett spelsystem och tro på det, men att säga att vi har bättre förutsättningar iår är fel, alla våra värvningar är mediokra, visst vi slipper oskarsson och sava men där tar det slut, detta lag kommer inte att skörda framgångar med dagens spelsystem, juniorerna är en frisk fläkt men kommer inte att vinna några matcher åt oss ännu iaf.

kommer luleå att våga fortsätta spela detta system om inte spelarna själva klarar av det ?

Jag tror inte Luleå hockey låter detta fortsätta om vi ligger i botten av tabellen efter 20-25 omgångar, det är för riskabelt, tror att ABC blir en nödlösning och styrelsen blickar mot säsongen 2017/18.

Tränarna ryker om det inte ger resultat efter 3 års försök.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Kapten Haddock fre 16 sep 2016, 01:02

Jag är väl inte den som haft Skuggan som favvotränare direkt och de har jag inte hymlat om.
De har inte med hur mycket han kan hockey eller hur bra han förmedlar sitt budskap eller vilken spelide han har.

Skuggan var bra på isen (kanske en av de bättre Svenska hockey har haft under sin tid när de gäller spelförståelse och att läsa spelet?), men han kanske inte var en "smart" spelare bara för att han hade bra spelförståelse, han spelade på känsla och på instinkt. De satt i ryggmärgen vad som skulle hända och vart medspelare var.
De är något han även försökt förmedla till spelarna tidigare år som tränare med sämre resultat.
Varför då? Jo, för att de är hans sätt att spela hockey och då är de även hans sätt att försöka lära andra spelare spela hockey. De går inte! De går inte att lära andra spela på den känslan, de är något man föds med, de förstår man inte och går inte att lära ut.
De är därför jag tror att Stefan Skuggan Nilsson aldrig kommer bli riktigt framgångsrik som tränare.

Angående hur vi ska spela så är jag rätt säker på att oavsett vilket spelsätt eller vilken spelide vi har, så kan vi skrälla eller floppa. De är pucken som gör jobbet (gammal klyscha, men den fungerar). Skulle vi träna passningspel oerhört hårt, så tror jag vi lyckas oavsett grundiden. Vi ska inte ens kliva av is från en säsong till nästa.

Har många ideer om system, men blir för långdraget.

Har vi ett enormt passningspel, så kommer vi ha ett rörligt lag med många spelalternativ (i försvar och i anfall) utan att bli sönderlästa, satt under press i egen zon och ha ett enormt spelövertag med puck. Har vi puck, så behöver vi inte vara lika bra utan puck (visst ska man träna även de). Vi kommer att alltid ha spelare som kommer med fart i riktning norrut, istället som de sista åren, en spelförande back som har puck och försöker starta ett anfall där han kommer i fart, en defensiv back bakom och 3 forwarsds som står still söder om offensiv blå!

Nää.....är jävligt less på hur statiskt vi har spelat i många år nu (oavsett tanke och tränare). Vi har många gånger blivit sönderlästa och fått använda dumphockey många gånger för att antingen försvara oss eller ta oss in i offensiv zon.

Skuggan och vi kommer inte floppa totalt. Vi blir ett mittenlag i serien p.g.a att vi har moral och kan spela hockey stundvis med invärvade kompetenser samt har en Lassi i Kassen.
Hoppas givetvis att jag kommer ha jvlt fel och att vi älgar på likt Larionov, Makarov och Krutov & håller oss i toppen.

De jag i alla fall är säker på, är att vi inte kommer tillhöra bottenskrapet!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Snikne Ville fre 16 sep 2016, 07:54

Vi har inte en trupp för annat än en mittenplacering, oavsett tränare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 16 sep 2016, 08:17

JuniorX skrev:
Puckad skrev:
Första två perioderna mot Växjö  var riktigt bra, även om ingen minns det.

Det var det bästa jag har sett av Luleå hockey. Någonsin.
Så jag minns det.

Hmm vill minnas att man knappat hade motstånd Växjö stod på hälarna men i tredje fick Växjö upp farten å var det klart bättre laget LHF kom knappt ut ur zon sen fick LHF spelarna en riktig näsbränna i matcherna efteråt när man blev frånåkta av både Frölunda och Skaik.
Det är lätt att spela bra när motståndaren inte är på topp

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 16 sep 2016, 09:23

Kapten Haddock skrev:Jag är väl inte den som haft Skuggan som favvotränare direkt och de har jag inte hymlat om.
De har inte med hur mycket han kan hockey eller hur bra han förmedlar sitt budskap eller vilken spelide han har.

Skuggan var bra på isen (kanske en av de bättre Svenska hockey har haft under sin tid när de gäller spelförståelse och att läsa spelet?), men han kanske inte var en "smart" spelare bara för att han hade bra spelförståelse, han spelade på känsla och på instinkt. De satt i ryggmärgen vad som skulle hända och vart medspelare var.
De är något han även försökt förmedla till spelarna tidigare år som tränare med sämre resultat.
Varför då? Jo, för att de är hans sätt att spela hockey och då är de även hans sätt att försöka lära andra spelare spela hockey. De går inte! De går inte att lära andra spela på den känslan, de är något man föds med, de förstår man inte och går inte att lära ut.
De är därför jag tror att Stefan Skuggan Nilsson aldrig kommer bli riktigt framgångsrik som tränare.

Angående hur vi ska spela så är jag rätt säker på att oavsett vilket spelsätt eller vilken spelide vi har, så kan vi skrälla eller floppa. De är pucken som gör jobbet (gammal klyscha, men den fungerar). Skulle vi träna passningspel oerhört hårt, så tror jag vi lyckas oavsett grundiden. Vi ska inte ens kliva av is från en säsong till nästa.

Har många ideer om system, men blir för långdraget.

Har vi ett enormt passningspel, så kommer vi ha ett rörligt lag med många spelalternativ (i försvar och i anfall) utan att bli sönderlästa, satt under press i egen zon och ha ett enormt spelövertag med puck. Har vi puck, så behöver vi inte vara lika bra utan puck (visst ska man träna även de). Vi kommer att alltid ha spelare som kommer med fart i riktning norrut, istället som de sista åren, en spelförande back som har puck och försöker starta ett anfall där han kommer i fart, en defensiv back bakom och 3 forwarsds som står still söder om offensiv blå!

Nää.....är jävligt less på hur statiskt vi har spelat i många år nu (oavsett tanke och tränare). Vi har många gånger blivit sönderlästa och fått använda dumphockey många gånger för att antingen försvara oss eller ta oss in i offensiv zon.

Skuggan och vi kommer inte floppa totalt. Vi blir ett mittenlag i serien p.g.a att vi har moral och kan spela hockey stundvis med invärvade kompetenser samt har en Lassi i Kassen.
Hoppas givetvis att jag kommer ha jvlt fel och att vi älgar på likt Larionov, Makarov och Krutov & håller oss i toppen.

De jag i alla fall är säker på, är att vi inte kommer tillhöra bottenskrapet!

Hmm jag minns hur lättläst vi var under Lener då var vi faktiskt mindre lättlästa under R&R men sen ändrades ju hockeyn från att alla lag körde styrspel till att alla lag utom FBK å HV71 körde med press spel.
Så då blev det ytters viktigt att ha rörliga och spelande backar där halkade LHF efter sen gillade ju inte många att vi och Skaik slogs om att vinna "tackla minst i serien" ligan.

Håller med om att vi inte kommer floppa däremot blir vi kanske inte topp 4:a jag tippar LHF som 5:a men det var mer hjärta än hjärna i det tipset så allt mellan 5-8 känns realistiskt

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2016-09-10, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet