Ramsor

Gå ner

Ramsor

Inlägg av Jokerman i fre 10 jun 2016, 10:32

Längtar redan till matcherna när storebror  pirat  visar SAIK var skåpet ska stå och hur vi fans  cheers dominerar på/utanför läktarn både i delfinen och på skellefte kraft men vi måste göra något åt ramsan som vi ska ta hem matcherna med.

Den nuvarande Guldet ska hem-ramsan är ingen vinnarramsa http://www.luleafans.se/ramsor/guldet-ska-hem/

ett förslag

Hem! Guldet ska hem!
Guldet ska hem till Norrbotten!
Vi kyler Chaampaaagnen och Tooyne Caavaan
(x 2)

Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
(x 2)

Hem! Guldet ska hem!
Vi dricker Chaampaaagnen och Tooyne Caavaan (på bortamatcherna: vi dricker medhavd  Teasing Chaaampaaagne och Tooyne Caavaan)  
(x 2)

Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Chaaampaaagnen
(x 1)

Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Caavaa
(x 1)

Ja, Cava ska också kylas. Alla Cava viner bör kylas ordentligt innan de serveras; de måste ha en temperatur mellan 7,7 och 8,8. Många tycker att man bör kyla ned glaset i frysen före servering eftersom detta hjälper till att hålla Cava ordentligt kyld medan man avnjuter det. Det här med kylningen blir nog inget problem Very Happy
Jokerman

Antal inlägg : 467

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Ramsor

Inlägg av Jokerman i sön 19 jun 2016, 20:55

andra

Hem! Guldet ska hem!
Stålhen Like a Star @ heaven  och legender
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå

Hem! Guldet ska hem!
Visa era händer
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå

Like a Star @ heaven valfritt om man vill byta ut ordet stålhen mot stålmän
Jokerman

Inlägg av Murveln i sön 19 jun 2016, 22:48

Eh, nej.

Murveln

Antal inlägg : 112

Inlägg av Jokerman i mån 04 jul 2016, 22:51

En hyllning till spelaren, 34:an från Måttsund, som förhoppningsvis blir ett spöke för SAIK och andra utmanare.

Så vänder vi på bladet och vad hittar vi väl där, ja vad hittar vi där?

Titta på Joel, titta på Joel, hur han spelar igen! Ha-ha

Men lilla sumparn, men lilla sumparn bara missar alla lägen. Varför det då?

För han har väl inget annat för sej, kan man tänka. 

Huvudsaken är väl att han rör sej, kan man tänka. 

Och Joel Joel här och Joel Joel där och Joel Joel Joel får ni se, och Joel Joel här och Joel Joel där och Joel Joel får ni se, 

och Joel Joel får ni se....... 
Och Joel Joel får ni se....... 

Så vänder vi på bladet…

Jokerman

Inlägg av Jokerman i lör 30 dec 2017, 22:59

Jag har ändrat mig.

Vi hatar Skellefte.

Vilka pajasar.

Smoker
Jokerman

Inlägg av Lulefan i tis 13 feb 2018, 11:37

Är det bara jag som tröttnat på ramsan "För länge sen så var vi nummer ett"?
Förstår inte varför den nöts så ofta, den var konstig redan då vi låg etta i serien och den passar inte alls nu när vi ligger i nedre delen.

Lulefan

Antal inlägg : 1337

Inlägg av bearjew i tis 13 feb 2018, 14:12

Håller helt klart med.

Fokus borde också ligga på ramsor som lyfter fram Luleå och GER energi. Har många gånger tyckt att allt skrålande bara tröttar ut en och ger huvudvärk. Knappast något som tänder igång laget.
bearjew

Antal inlägg : 1917

Inlägg av Micke80 i ons 14 feb 2018, 06:22

Det absolut viktigaste är att det låter, det skapar en härlig inramning. Däremot tycker jag personligen att de ramsor som är lätta att klappa takten till är de bästa då alla i arenan inte är bekväm med att skrika men klappa händerna funkar för de flesta.

Nått jag tycker är enormt viktigt och som jag tycker att klacken gör rätt bra är att sällan gå över gränsen för vad som är ok att skrika.
Vid nått tillfälle hag jag hört dem håna en spelare som legat skadad men oftast blir det mer aplåder då denne reser sig upp istället.
Det är få hata ramsor numera vilket jag uppskattar.
De uttrycken som var vanligare förr så som "bög*****", "****" mm är ju helt borta vilket också känns bra.

Ska hockey bli en familjeunderhållning är det viktigt att ramsorna är "barntillåtna".

Sen säger jag det igen, de ramsor sittplats klarar av att klappa med till är de absolut bästa.

Micke80

Antal inlägg : 2368

Inlägg av pelle i lör 17 mar 2018, 11:47

Problemet med åsikter om ramsor är att klacken inte är en jukebox, vill man höra en ramsa får man ställa sig där och starta den. Alternativt starta en från sittplats.

Från vårt perspektiv är sittplats det stora problemet. Och det är inte "vårt jobb" att fixa det, utan det behöver ni bidra med själva.
pelle

Antal inlägg : 41

Inlägg av Lulefan i lör 17 mar 2018, 13:06

@pelle skrev:Problemet med åsikter om ramsor är att klacken inte är en jukebox, vill man höra en ramsa får man ställa sig där och starta den. Alternativt starta en från sittplats.

Från vårt perspektiv är sittplats det stora problemet. Och det är inte "vårt jobb" att fixa det, utan det behöver ni bidra med själva.

Varför är det ett problem att man har åsikter om ramsor? Måste man väl få ha även om man inte själv står i klacken. Vissa av oss bor dessutom 100+ mil bort och kan inte direkt ställa oss i klacken varje match.

Jag förstår inte varför man pratar om att sittplats skulle vara ett problem, om man nu tar på sig att vara klackledare osv får man ju se till att dra igång ramsor det är lätt för hela hallen att sjunga/klappa med i istället för att sitta och klaga när sittplats inte startar egna ramsor.

Lulefan

Inlägg av pelle i lör 17 mar 2018, 13:40

Det är mest irriterande, var min subtila poäng. På ett sätt är det kul att du är brydd och vill förbättra, men det gör du genom att delta och bidra när du kan.

Det finns inga förhoppningar eller förväntningar på sittplats. Men det kanske blir bättre genom en ombyggnation av Delfinen.
pelle

Inlägg av Lulefan i lör 17 mar 2018, 17:39

@pelle skrev:Det är mest irriterande, var min subtila poäng. På ett sätt är det kul att du är brydd och vill förbättra, men det gör du genom att delta och bidra när du kan.

Det finns inga förhoppningar eller förväntningar på sittplats. Men det kanske blir bättre genom en ombyggnation av Delfinen.

Oavsett om man bidrar i ramsor eller ej har man rätt till en åsikt om de ramsor som sjungs. Eller vad ska man göra när det sjungs ramsor man inte gillar, gå och hålla för munnen på dem? Man måste kunna ta kritik.

Lulefan

Inlägg av pelle i lör 17 mar 2018, 18:37

Ja, det hade varit enklare för mig att inte skriva något. Istället för att försöka förklara för dig varför det du skrev inte bidrar med något. Och det säger jag för att jag hoppas att du riktar den välviljan till något som gör det.

Vi är väl medvetna om problemet.
pelle

Inlägg av Jokerman i ons 28 mar 2018, 23:57

Det finns en stad Det finns ett lag...

Älskar den ramsan - har allt!!!!
Jokerman

Till överst på sidan