Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

+78
GLHF
Trashtalk
Admin
Myrman
Kapten Haddock
Sir Prozac
Neurofunk20
Patrik82
tibet
KUCERA
keevvs
makkanmakkan
Simon90
Kallepedal
Donten_
UnSaccoDiSoldi
Norlin
Mickeee
Monco
Hedanders
Dustin
hokkzorz
Jonken
Kraftkung
johan74
Groggen79
Dilox
Knäcktomten
nummer 17
Nr10
Lulefan
JuniorX
kokostrollet
pingu
Sportchefen #2
Mr Bister
Dentos
JayDee
icemask
Luleåfan
Daddeh4724
Puckad
Number 69
Kneten
Snikne Ville
Kagen
Slapshot
Mange
Tigerman
Tony Moore
Micke80
Davidoff
GustenA
Björnkäften
Ferros
Hellcop
Redbear
ski3r
Sundance Kid
Freno
Lars158
Bamsefar
Urken
Foxfun
Niinimaa
LuleåWinston
Rönken
NallePhu
NilsOskar
Qirren
Donowitz
KaptenBlodskelett
Xinpei
#96
LulefanGBG
Ivanhoe
Wolfhunter
MickkeJ
82 posters

Sida 13 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei lör 07 maj 2016, 20:22

Pajala skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:
nummer 17 skrev:Klasen, Olausson, Emanuelsson .  Där har vi våran nya förstalina!

Emanuelsson som är brunkare ? han kanske skulle gå in i saiks fjärdekedja .... nä det där ser verkligen inte bra ut om du tippar han i en förstalina i Luleå ...

Du vet seriöst inte hur man formerar kedjor eller hur? Wink

ja vi har ju sett hur Luleå gör ... 21 år utan guld säger allt.

Dina argument är ju klockrena måste jag säga.... Ett exempel är ju Jimmie Ericsson. Brunkare per definition. Ett annat är Joel Lundqvist. Båda spelar i lagens förstafemmor. Man bygger femmor baserad på upphävande av olika svagheter och beroende på spelidé och kvalité. En "Brunkare" kan vara klockren i förstafemman om han har en roll att spela. Att fixera sig på folks namn är inte direkt produktivt och att fylla lag bara med stjärnor är en väldig säker väg till rent fiasko. 21 år utan guld säger inte allt... Framförallt om man tar in ekonomi som en faktor.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala lör 07 maj 2016, 20:31

Xinpei skrev:
Pajala skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:
nummer 17 skrev:Klasen, Olausson, Emanuelsson .  Där har vi våran nya förstalina!

Emanuelsson som är brunkare ? han kanske skulle gå in i saiks fjärdekedja .... nä det där ser verkligen inte bra ut om du tippar han i en förstalina i Luleå ...

Du vet seriöst inte hur man formerar kedjor eller hur? Wink

ja vi har ju sett hur Luleå gör ... 21 år utan guld säger allt.

Dina argument är ju klockrena måste jag säga.... Ett exempel är ju Jimmie Ericsson. Brunkare per definition. Ett annat är Joel Lundqvist. Båda spelar i lagens förstafemmor.

Brunkare ? fan Joel och Jimmie gör mål, är lagkaptener och visar vägen för sitt lag och du jämför dom med Emanuelsson som är en noname kille som varken är måltjuv eller speciell på något sätt ? en typisk utfyllnadsspelare som dessutom är skadad, jag ser då inte han som någon frälsare ... Jimmie och Joel är landslagsklass .... Emanuelsson är en 3-4 linaspelare som är ytterst begränsad i sitt område.

Nä Luleå fylls med spelare som är mediokra brunkare och precis ingenting annat.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Dustin lör 07 maj 2016, 20:34

Pajala skrev:Så här ser Luleås lag ut just nu, om Sweatt inte blir återställd så vette
fan vad som händer då ... men nog måste ni hålla med om att det ser trubbigt ut ? jag vet att det kan komma in bättre spelare men just nu så
är det det här vad vi har att komma med.

Johan Harju - X - Emanuelsson

Julius Junttila - Jacob Lagacé - Bill Sweatt

Anton Hedman - Andreas Falk - Gustav Rydahl

Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg

Extra: Isac Lundeström, Anton Toolanen.

Jag håller absolut med om att det där ser trubbigt ut. Junttila är en chansning, Sweatt har inte bevisat något i Luleåtröjan än. Ja, jag vet att han har varit skadad men faktumet kvarstår. Lagace och Harju är inga spelare som kommer vinna poängligan. Tredje och fjärde nyttiga och jobbiga att möta men väldigt trubbiga offensivt. Får vi däremot in en högklassig center och en etablerad forward med offensiv spets ser läget genast annorlunda ut. Ponera då också att Sweatt levererar som han gjorde i Brynäs och att värvningen av Junttila slår väl ut så ser det helt plötsligt inte så dumt ut.

Forward-Center-Hedman

Junttila-Lagace-Emanuelsson

Harju-Falk-Sweatt

Forsberg-Mastomäki-Rydahl

Fabbe

Dustin

Antal inlägg : 6846
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av nummer 17 lör 07 maj 2016, 20:40

Emanuelsson är skridskostark, hårt jobbande, bra defensivt, går hårt på mål och är en rightare som är mer målskytt än passningsspelare! Jag tror han har goda förutsättningar att passa bra bredvid Olausson och Klasen, precis som Ledin gjorde.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala lör 07 maj 2016, 20:41

Määk skrev:
Pajala skrev:Så här ser Luleås lag ut just nu, om Sweatt inte blir återställd så vette
fan vad som händer då ... men nog måste ni hålla med om att det ser trubbigt ut ? jag vet att det kan komma in bättre spelare men just nu så
är det det här vad vi har att komma med.

Johan Harju - X - Emanuelsson

Julius Junttila - Jacob Lagacé - Bill Sweatt

Anton Hedman - Andreas Falk - Gustav Rydahl

Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg

Extra: Isac Lundeström, Anton Toolanen.

Jag håller absolut med om att det där ser trubbigt ut. Junttila är en chansning, Sweatt har inte bevisat något i Luleåtröjan än. Ja, jag vet att han har varit skadad men faktumet kvarstår. Lagace och Harju är inga spelare som kommer vinna poängligan. Tredje och fjärde nyttiga och jobbiga att möta men väldigt trubbiga offensivt. Får vi däremot in en högklassig center och en etablerad forward med offensiv spets ser läget genast annorlunda ut. Ponera då också att Sweatt levererar som han gjorde i Brynäs och att värvningen av Junttila slår väl ut så ser det helt plötsligt inte så dumt ut.

Forward-Center-Hedman

Junttila-Lagace-Emanuelsson

Harju-Falk-Sweatt

Forsberg-Mastomäki-Rydahl

Fabbe

ja, men det ska nästan vara klasen klass på centern och forward för att det ska kännas hoppfullt, är inte säker på att osten fixar det ... men han är samtidigt en lurig jävel som kanske lurar oss alla och drar fram en kanin ur hatten, ja två kaniner menar jag alien
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei lör 07 maj 2016, 20:42

Pajala skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:
nummer 17 skrev:Klasen, Olausson, Emanuelsson .  Där har vi våran nya förstalina!

Emanuelsson som är brunkare ? han kanske skulle gå in i saiks fjärdekedja .... nä det där ser verkligen inte bra ut om du tippar han i en förstalina i Luleå ...

Du vet seriöst inte hur man formerar kedjor eller hur? Wink

ja vi har ju sett hur Luleå gör ... 21 år utan guld säger allt.

Dina argument är ju klockrena måste jag säga.... Ett exempel är ju Jimmie Ericsson. Brunkare per definition. Ett annat är Joel Lundqvist. Båda spelar i lagens förstafemmor.

Brunkare ? fan Joel och Jimmie gör mål, är lagkaptener och visar vägen för sitt lag och du jämför dom med Emanuelsson som är en noname kille som varken är måltjuv eller speciell på något sätt ? en typisk utfyllnadsspelare som dessutom är skadad, jag ser då inte han som någon frälsare ... Jimmie och Joel är landslagsklass .... Emanuelsson är en 3-4 linaspelare som är ytterst begränsad i sitt område.

Nä Luleå fylls med spelare som är mediokra brunkare och precis ingenting annat.

Ursäkta? Så bara för att de gör mål så är de inte brunkare? Snälla. Joel Lundqvist och Jimmie Ericsson är brukare in i märgen men har fått igång poängproduktionen på senare år. Forsell spelade i andrafemman stora delar av sin tid i SAIK t.ex.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Slapshot lör 07 maj 2016, 20:45

nummer 17 skrev:Emanuelsson är skridskostark, hårt jobbande, bra defensivt, går hårt på mål och är en rightare som är mer målskytt än passningsspelare! Jag tror han har goda förutsättningar att passa bra bredvid Olausson och Klasen, precis som Ledin gjorde.


Du kommer verkligen bli besviken när silly season är över och inser att Klasen aldrig kom.....finns väl ingenting som tyder på att han spelar i Luleå nästa säsong?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala lör 07 maj 2016, 20:47

nummer 17 skrev:Emanuelsson är skridskostark, hårt jobbande, bra defensivt, går hårt på mål och är en rightare som är mer målskytt än passningsspelare! Jag tror han har goda förutsättningar att passa bra bredvid Olausson och Klasen, precis som Ledin gjorde.

kommer inte ihåg att någon lyfte fram den killen så högt innan iaf, inte ens på mordors eget forum skrev dom så positivt om han, sen så visar väl hans statistik att han var LÅNGT ifrån en måltjuv som du anser .. men att han arbetade hårt och jobbade bra defensivt stämmer, sen om han kommer att ersätta petrell så känns det verkligen som en lite vassare offensiv spelare MEN ... han har varit skadad länge ... kan den killen komma tillbaka eller blir det en flopp, lite gambling av osten tycker jag ... vi har inte så många platser kvar att fylla.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Snikne Ville lör 07 maj 2016, 21:17

Pajala skrev:
nummer 17 skrev:Emanuelsson är skridskostark, hårt jobbande, bra defensivt, går hårt på mål och är en rightare som är mer målskytt än passningsspelare! Jag tror han har goda förutsättningar att passa bra bredvid Olausson och Klasen, precis som Ledin gjorde.

kommer inte ihåg att någon lyfte fram den killen så högt innan iaf, inte ens på mordors eget forum skrev dom så positivt om han, sen så visar väl hans statistik att han var LÅNGT ifrån en måltjuv som du anser .. men att han arbetade hårt och jobbade bra defensivt stämmer, sen om han kommer att ersätta petrell så känns det verkligen som en lite vassare offensiv spelare MEN ... han har varit skadad länge ... kan den killen komma tillbaka eller blir det en flopp, lite gambling av osten tycker jag ... vi har inte så många platser kvar att fylla.
Jag har lyft honom. Vid ett flertal tillfällen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av nummer 17 lör 07 maj 2016, 21:31

@Pajala varför hittar du på saker jag inte skrivit?! Mer målskytt än passningsspelare skrev jag!! Ingenting om måltjuv har jag påstått. Jag är fortfarande övertygad om att han skulle passa utmärkt med Olausson Klasen precis som Ledin gjorde. Eller Lavander med ÖTC. Och det tror jag oavsett din åsikt!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken lör 07 maj 2016, 22:27

Tycker Emanuelsson känns spännande, bra skridskoåkare och likt många från Skellefteås skola åker han väl konstant. Känns bra att man fyller på med fler och fler duktiga skridskoåkare, gärna personer från länet också så det funkar rent socialt.

Sedan är väl alla värvningar princip en chansning, vissa mindre chansning än andra så klart. Micflikier är fräckare på förhand men nu drog han direkt trots vad många av oss trodde kontrakt. Är svårt sånt där. Everberg hade säkert varit bra han med men trots allt skånepåg med allt vad det innebär i förlängningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Neurofunk20 lör 07 maj 2016, 23:09

Håller med er angående Emanuelsson. Som ersättare till Petrell så kan det inte bli så mycket bättre.

Som Rönken är inne på så är han en betydligt bättre långsiktig investering än Everberg.

Det börjar gå framåt.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter lör 07 maj 2016, 23:29

Tror Everberg är från Västerås men håller med i övrigt.
Känns bra och nu ser vi fram emot en lhflive om nån vecka när Sharks tagit sommarlov.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei sön 08 maj 2016, 00:35

Wolfhunter skrev:Tror Everberg är från Västerås men håller med i övrigt.
Känns bra och nu ser vi fram emot en lhflive om nån vecka när Sharks tagit sommarlov.

Förhoppningsvis med lite mer spets. Wink
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala sön 08 maj 2016, 10:58

nummer 17 skrev:@Pajala varför hittar du på saker jag inte skrivit?! Mer målskytt än passningsspelare skrev jag!! Ingenting om måltjuv har jag påstått. Jag är fortfarande övertygad om att han skulle passa utmärkt med Olausson Klasen precis som Ledin gjorde. Eller Lavander med ÖTC. Och det tror jag oavsett din åsikt!

gjorde väl endast 6 mål senast hos Skellefteå så jag antog att du menade att han var just en målgörare istället för en brunkare, för speciellt vass framåt är han då inte. Lavander hade 2 riktigt bra säsonger med 16/17 mål gjorda innan det senare föll ihop.

Visst kanske Emanuelsson skulle fungera med riktiga toppar vid sidan om men nu tror jag varken klasen eller olle kommer, dessutom är bägge för puckkåta så att spela dom i samma kedja skulle nog inte vara lyckat.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter sön 08 maj 2016, 11:06

Fast han skrev inte
målgörare istället för brunkare
Utan
Mer målgörare än passningsläggare
Om jag minns rätt
Kan vi int bara sluta käbbla, låta Osten värva klart och se några matcher innan vi dömer ut detta lagbygge?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Dentos sön 08 maj 2016, 11:24

Pajala skrev:
nummer 17 skrev:@Pajala varför hittar du på saker jag inte skrivit?! Mer målskytt än passningsspelare skrev jag!! Ingenting om måltjuv har jag påstått. Jag är fortfarande övertygad om att han skulle passa utmärkt med Olausson Klasen precis som Ledin gjorde. Eller Lavander med ÖTC. Och det tror jag oavsett din åsikt!

gjorde väl endast 6 mål senast hos Skellefteå så jag antog att du menade att han var just en målgörare istället för en brunkare, för speciellt vass framåt är han då inte. Lavander hade 2 riktigt bra säsonger med 16/17 mål gjorda innan det senare föll ihop.

Visst kanske Emanuelsson skulle fungera med riktiga toppar vid sidan om men nu tror jag varken klasen eller olle kommer, dessutom är bägge för puckkåta så att spela dom i samma kedja skulle nog inte vara lyckat.

Är Klasen och Olle för puckkåta för att spela tillsammans? Very Happy Du minns att Klasen slog klubbrekord genom tiderna poängmässigt när han spelade med Olausson sist va?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 847
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av nummer 17 sön 08 maj 2016, 13:17

@Dentos precis samma sak som jag minns och därför tror att dom två skulle göra det bra tillsammans igen och gärna med en brunkare vid sin sida precis som då! Tyvärr verkar vissa vara så förblindade av negativitet så att minnet och rationellt tänkande saknas.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter sön 08 maj 2016, 13:22

Hmmm...
Två kontrakt kvar att presentera för Cheese.
Emmanuelsson är en.
Zaar den andre?
Spelar Calder-playoff fortfarande.
edit...solsting sunny


Senast ändrad av Wolfhunter den sön 08 maj 2016, 13:27, ändrad totalt 1 gång

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter sön 08 maj 2016, 13:24

Kanske ska precisera mig så att inte nån neggo går i spin.
Tror det kommer fler, men två klara som spelar....

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Dentos sön 08 maj 2016, 13:24

nummer 17 skrev:@Dentos precis samma sak som jag minns och därför tror att dom två skulle göra det bra tillsammans igen och gärna med en brunkare vid sin sida precis som då! Tyvärr verkar vissa vara så förblindade av negativitet så att minnet och rationellt tänkande saknas.

Håller helt med om att Emanuelsson skulle passa in som handen i handsken bredvid Klasen och Olausson! Nu är jag dock inte optimistisk nog att tro att vi får se både Klasen och Olausson i Luleå redan nästa säsong. Tror kanske vi får se Olausson dock, och isåfall ser jag gärna honom med Emanuelsson + en spetsvärvning i förstakedjan.

X-Olausson-Emanuelsson
Junttila-Lagacé-Sweatt
Harju-Falk-Hedman
Fabbe-Masto-Foppa
Rydahl
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 847
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Bamsefar sön 08 maj 2016, 13:34

Dentos skrev:
nummer 17 skrev:@Dentos precis samma sak som jag minns och därför tror att dom två skulle göra det bra tillsammans igen och gärna med en brunkare vid sin sida precis som då! Tyvärr verkar vissa vara så förblindade av negativitet så att minnet och rationellt tänkande saknas.

Håller helt med om att Emanuelsson skulle passa in som handen i handsken bredvid Klasen och Olausson! Nu är jag dock inte optimistisk nog att tro att vi får se både Klasen och Olausson i Luleå redan nästa säsong. Tror kanske vi får se Olausson dock, och isåfall ser jag gärna honom med Emanuelsson + en spetsvärvning i förstakedjan.

X-Olausson-Emanuelsson
Junttila-Lagacé-Sweatt
Harju-Falk-Hedman
Fabbe-Masto-Foppa
Rydahl

x-et lär väl vara Rajala, >Osten håller väl han som reserv utifall Klasen inte kommer vilket känns som troligast.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei sön 08 maj 2016, 13:35

Wolfhunter skrev:Kanske ska precisera mig så att inte nån neggo går i spin.
Tror det kommer fler, men två klara som spelar....

Spelar ingen roll vad du skriver. Negativa personer kommer att ändå se sitt glas som halvtomt och gnälla för att de inte får exakt de spelarna de vill in i laget. De letar helt enkelt en orsak att gnälla för gnällandets skulle och inget annat.

Bamsefar skrev:
Dentos skrev:
nummer 17 skrev:@Dentos precis samma sak som jag minns och därför tror att dom två skulle göra det bra tillsammans igen och gärna med en brunkare vid sin sida precis som då! Tyvärr verkar vissa vara så förblindade av negativitet så att minnet och rationellt tänkande saknas.

Håller helt med om att Emanuelsson skulle passa in som handen i handsken bredvid Klasen och Olausson! Nu är jag dock inte optimistisk nog att tro att vi får se både Klasen och Olausson i Luleå redan nästa säsong. Tror kanske vi får se Olausson dock, och isåfall ser jag gärna honom med Emanuelsson + en spetsvärvning i förstakedjan.

X-Olausson-Emanuelsson
Junttila-Lagacé-Sweatt
Harju-Falk-Hedman
Fabbe-Masto-Foppa
Rydahl

x-et lär väl vara Rajala, >Osten håller väl han som reserv utifall Klasen inte kommer vilket känns som troligast.

Vilket iof. inte vore något dåligt. Så länge Rajala går ned en hel del i lön. Rajala är som bäst i lag där man spelar mer på fart och Luleå verkar få ett lag som fokuserar på just det nästa säsong. Spelare som Sweatt, Junttila, Emanuelsson och Lagacé har ju en hel del fart på rören.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av johan74 sön 08 maj 2016, 18:01

Tror emanuelsson dök upp efter att osten talade om sju spelare, misstänker det är tre färdiga kontrakt!!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei sön 08 maj 2016, 18:29

johan74 skrev:Tror emanuelsson dök upp efter att osten talade om sju spelare, misstänker det är tre färdiga kontrakt!!!

Kan vara så.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Kapten Haddock sön 08 maj 2016, 19:02

Emanuelsson är lite intressant. Gillar speediga spelare som gör jobbet på hela banan.

Håller med om att de skulle sitta som en smäll med Emanuel, Klasen & Olle!

Vad hände med de som som ryktades hit och sen till andra klubbar? Tänkte mest på Näky, Rakh m.fl. tycker de är konstigt att dom inte pressenteras för LHC och MIF om dom nu är klara och inte VM-spelare.

LHC har ju bekräftat Bergfors och MIF Welch, Svensson & Bohm efter bl.a. att Näky börjades ryktas till LHC.

Jag hoppas i alla fall på Näky till de är bevisat att han är klar för annan klubb. Att prestera drygt 50% (inkl.slutspel) som back första året i SHL är riktigt bra! Dessutom i de lag vi hade.

Nää, än så länge lever hoppet på bra värvningar och förhoppningsvis kan vi få några direkt efter VM!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 08 maj 2016, 19:03

Ja vad händer med Näkyvä, spelar hans lag fortfarande eller vad är det frågan om?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Kapten Haddock sön 08 maj 2016, 19:15

Rönken skrev:Ja vad händer med Näkyvä, spelar hans lag fortfarande eller vad är det frågan om?

Jag tror inte dom spelare än. Har för mig att dom åkte ut mot Grand Rapids? Men för att säkerställa, så överlåter jag de till bättre vetande!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Kapten Haddock sön 08 maj 2016, 19:19

Ser ut som att dom spelade sista matchen redan den 26e april!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala sön 08 maj 2016, 19:22

Kapten Haddock skrev:
Rönken skrev:Ja vad händer med Näkyvä, spelar hans lag fortfarande eller vad är det frågan om?

Jag tror inte dom spelare än. Har för mig att dom åkte ut mot Grand Rapids? Men för att säkerställa, så överlåter jag de till bättre vetande!

ja, Grand Rapids slog väl ut dom ur AHL slutspelet, så nog lär han presenteras för Frölunda snart
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av johan74 sön 08 maj 2016, 19:23

Tvivlar på Frölunda!! Lhc eller till oss.

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala sön 08 maj 2016, 19:25

johan74 skrev:Tvivlar på Frölunda!!  Lhc eller till oss.

Fan om han ändå väljer Luleå, då skulle man få fira ..med en kopp kaffe What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av johan74 sön 08 maj 2016, 19:26

Ju mer tiden går talar det för oss!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av nummer 17 sön 08 maj 2016, 19:33

Näkyvä tillhör Nashvilles organisation och kan väl inte presenteras för nytt lag så länge dom spelar. Dom kan nog fortfarande kalla upp honom om dom skulle få massa skador

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 08 maj 2016, 19:40

nummer 17 skrev:Näkyvä tillhör Nashvilles organisation och kan väl inte presenteras för nytt lag så länge dom spelar. Dom kan nog fortfarande kalla upp honom om dom skulle få massa skador

Tack, var för lat att kolla upp det själv. Brukar ha Urken som springpojke annars men han verkar somnat in nu på söndagskvällen, för mycket sol och öl kan jag tänka mig.

Ja då tycker inte jag det talar så mycket till Luleås fördel - blir förmodligen Linköping. Måste säga att Linköping får ihop ett bra lag ändå, tror Luleå kan ha lite högre budget totalt men 10 miljoner skillnad eller vad det var enligt Mikey? Låter för mycket.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av icemask sön 08 maj 2016, 19:46

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Näkyvä tillhör Nashvilles organisation och kan väl inte presenteras för nytt lag så länge dom spelar. Dom kan nog fortfarande kalla upp honom om dom skulle få massa skador

Tack, var för lat att kolla upp det själv. Brukar ha Urken som springpojke annars men han verkar somnat in nu på söndagskvällen, för mycket sol och öl kan jag tänka mig.

Ja då tycker inte jag det talar så mycket till Luleås fördel - blir förmodligen Linköping. Måste säga att Linköping får ihop ett bra lag ändå, tror Luleå kan ha lite högre budget totalt men 10 miljoner skillnad eller vad det var enligt Mikey? Låter för mycket.
Linköping värvar friskt och är med i budgivning på många spelare, men var tvungen att göra sig av med folk pga ekonomin inte var bra för bara 2 månader sen !
Ett nytt modo ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 08 maj 2016, 19:47

icemask skrev:
Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Näkyvä tillhör Nashvilles organisation och kan väl inte presenteras för nytt lag så länge dom spelar. Dom kan nog fortfarande kalla upp honom om dom skulle få massa skador

Tack, var för lat att kolla upp det själv. Brukar ha Urken som springpojke annars men han verkar somnat in nu på söndagskvällen, för mycket sol och öl kan jag tänka mig.

Ja då tycker inte jag det talar så mycket till Luleås fördel - blir förmodligen Linköping. Måste säga att Linköping får ihop ett bra lag ändå, tror Luleå kan ha lite högre budget totalt men 10 miljoner skillnad eller vad det var enligt Mikey? Låter för mycket.
Linköping värvar friskt och är med i budgivning på många spelare, men var tvungen att göra sig av med folk pga ekonomin inte var bra för bara 2 månader sen !
Ett nytt modo ?

Även Färjestad skar väl ner rätt kraftigt på personalsidan inför förra säsongen men satsat ganska kraftigt på spelartruppen? Får se vad som händer med Färjestad, känns som det är rätt mycket nedåt där just nu. Läste på Flashback att man anser truppen vara spikad så när som på Gulas. Hugg nu Osten - hugg! rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei sön 08 maj 2016, 20:36

icemask skrev:
Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Näkyvä tillhör Nashvilles organisation och kan väl inte presenteras för nytt lag så länge dom spelar. Dom kan nog fortfarande kalla upp honom om dom skulle få massa skador

Tack, var för lat att kolla upp det själv. Brukar ha Urken som springpojke annars men han verkar somnat in nu på söndagskvällen, för mycket sol och öl kan jag tänka mig.

Ja då tycker inte jag det talar så mycket till Luleås fördel - blir förmodligen Linköping. Måste säga att Linköping får ihop ett bra lag ändå, tror Luleå kan ha lite högre budget totalt men 10 miljoner skillnad eller vad det var enligt Mikey? Låter för mycket.
Linköping värvar friskt och är med i budgivning på många spelare, men var tvungen att göra sig av med folk pga ekonomin inte var bra för bara 2 månader sen !
Ett nytt modo ?

Njae. Linköping må värva friskt men de värvar ändå hyfsat bra. De tar inte in avdankade spelare som inte presterat på två-tre säsonger eller varit skadedrabbad de senaste tre (Tänker på Brashear och Whitney framförallt). Modo hade enorma problem förutom just ekonomin. De hade en sportchef/sportchefer (Forsberg och Näslund) som värvades pga. sentimentala skäl och bytte tränare i snitt två gånger per säsong. Samtidigt var deras producerande femmor fyllda av spelare i 19-22 års ålder samtidigt som rutinen mest gick skadad (Ritchie) och när det väl skulle till att prestera så floppade hela laget. Det i kombination med att stjärnor inte presterade (Bill Thomas, Kwiatkowski, Heschka, Skröder och Rantakari) så åkte man ur när man inför säsongen spåddes att ta sig till slutspel. Laget hade man men allt runt omkring var bara kaos. Något man inte ser hos Linköping eller Luleå för den delen som båda iallafall är stabila nog att ta sig till slutspel.

Linköping däremot fortsätter sin filosofi där bra offensiv ska kompensera en halvkass defensiv. Vilket man även märker i år där fokus ligger på offensiven även hos backarna. Finns ett par frågetecken så här långt. Målvaktssidan hos Linköping är en sådan.. Rutin saknas uppenbarligen och med en sämre defensiv så ligger mer press på målvakten. Det såg man förra året med Rautio. Rautio är inte en målvakt man vinner mästerskap med. Han är en duktig grundseriemålvakt men han är inte den där målvakten som täpper igen.. något Lassi t.ex. är och då förlorar Linköping de täta matcherna också. Detta är en av orsakerna varför Linköping aldrig riktigt tar sig förbi högst semifinalerna. Deras filosofi är helt enkelt för spretig och förlitar sig på chans.

Rönken skrev:
icemask skrev:
Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Näkyvä tillhör Nashvilles organisation och kan väl inte presenteras för nytt lag så länge dom spelar. Dom kan nog fortfarande kalla upp honom om dom skulle få massa skador

Tack, var för lat att kolla upp det själv. Brukar ha Urken som springpojke annars men han verkar somnat in nu på söndagskvällen, för mycket sol och öl kan jag tänka mig.

Ja då tycker inte jag det talar så mycket till Luleås fördel - blir förmodligen Linköping. Måste säga att Linköping får ihop ett bra lag ändå, tror Luleå kan ha lite högre budget totalt men 10 miljoner skillnad eller vad det var enligt Mikey? Låter för mycket.
Linköping värvar friskt och är med i budgivning på många spelare, men var tvungen att göra sig av med folk pga ekonomin inte var bra för bara 2 månader sen !
Ett nytt modo ?

Även Färjestad skar väl ner rätt kraftigt på personalsidan inför förra säsongen men satsat ganska kraftigt på spelartruppen? Får se vad som händer med Färjestad, känns som det är rätt mycket nedåt där just nu. Läste på Flashback att man anser truppen vara spikad så när som på Gulas. Hugg nu Osten - hugg! rabbit

Färjestad har inte moderniserat sig. De spelar fortfarande samma hockey som man gjorde på 90-talet och får in tränare därefter också. Ett exempel är ju Samuelsson som blev helt bortgjord av Fagervall när det kom till spelidé och hade inte en suck mot Luleå. Nu kliver Carlsson in i båset.. En tränare som kändes omodern redan 2013. Folk gnäller på Skuggan och Ostens internrekrytering men den är inte i närheten av FBKs iallafall där man inte tar in nya fräscha tränare utan snarare "fossiler" (Sett till spelidé och inte ålder).
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Mange sön 08 maj 2016, 22:28

Pajala skrev:
johan74 skrev:Tvivlar på Frölunda!!  Lhc eller till oss.

Fan om han ändå väljer Luleå, då skulle man få fira ..med en kopp kaffe What a Face

Bara en kopp?!?! affraid
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet sön 08 maj 2016, 22:32

Fick höra ett rykte idag att våran gamle kapten är på väg tillbaka från Hv och att Linus x 2 är klara. Hur som helst finns risk att vi får vänta tills Vm:et är över med presentationer av spelare som deltar där. Finalen spelas 22/5 så det är ett tag kvar, jag börjar känna mig otålig skall erkännas.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Urken sön 08 maj 2016, 22:33

Tvek på Omark. Han vill fortfarande tjäna pengar. Grova pengar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Monco sön 08 maj 2016, 22:42

Det behöver ju inte vara Omark. Det kanske är Videll.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei sön 08 maj 2016, 22:44

tibet skrev:Fick höra ett rykte idag att våran gamle kapten är på väg tillbaka från Hv och att Linus x 2 är klara. Hur som helst finns risk att vi får vänta tills Vm:et är över med presentationer av spelare som deltar där. Finalen spelas 22/5 så det är ett tag kvar, jag börjar känna mig otålig skall erkännas.  

Kommer ryktet från samma källa som brukar agera källa fr kuriren och deras "scoop" då eller? Wink

Chansen att Abbott kommer tillbaka är noll. Och jag är dessutom väldigt osäker om jag faktiskt vill ha tillbaka honom. Linus x 2 tror jag inte direkt är troligt.. om du inte menar att Videll klonar sig själv dvs för då kanske. Wink


Senast ändrad av Xinpei den sön 08 maj 2016, 22:45, ändrad totalt 1 gång
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Urken sön 08 maj 2016, 22:44

Monco skrev:Det behöver ju inte vara Omark. Det kanske är Videll.
Touché!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sir Prozac sön 08 maj 2016, 22:55

Linus Persson

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Urken sön 08 maj 2016, 22:56

Sir Prozac skrev:Linus Persson
Facepalm
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei sön 08 maj 2016, 22:56

Sir Prozac skrev:Linus Persson

KÄTTERI! Basher
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet sön 08 maj 2016, 23:24

Xinpei skrev:
tibet skrev:Fick höra ett rykte idag att våran gamle kapten är på väg tillbaka från Hv och att Linus x 2 är klara. Hur som helst finns risk att vi får vänta tills Vm:et är över med presentationer av spelare som deltar där. Finalen spelas 22/5 så det är ett tag kvar, jag börjar känna mig otålig skall erkännas.  

Kommer ryktet från samma källa som brukar agera källa fr kuriren och deras "scoop" då eller? Wink

Chansen att Abbott kommer tillbaka är noll. Och jag är dessutom väldigt osäker om jag faktiskt vill ha tillbaka honom. Linus x 2 tror jag inte direkt är troligt.. om du inte menar att Videll klonar sig själv dvs för då kanske. Wink

Jag är oxå tveksam till ryktet men det kommer ursprungligen från person som är verksam inom Lhf. Sen har det passerat genom en människa på vägen till mitt öra och igår var det Lördag och det dracks en hel del av ryktesspridarna lol! Det är i alla fall inte jag som hittat på det!!

tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Neurofunk20 sön 08 maj 2016, 23:28

Det låter ju onekligen konstigt att Abbott skulle vara på väg tillbaks med tanke på hur våran centeruppställning ser ut för tillfället.

Men om vi spelar med en sekund och utgår från att Linus 2x också skulle vara klara, så kanske det inte hade varit helt dumt.

Men en lite mer nykter tanke, var källan tydlig med att detta gällde redan till nästa säsong? Eller kan det helt enkelt vara så att man är muntligt överens med dessa inför näst nästa säsong?
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Kapten Haddock sön 08 maj 2016, 23:30

tibet skrev:Fick höra ett rykte idag att våran gamle kapten är på väg tillbaka från Hv och att Linus x 2 är klara. Hur som helst finns risk att vi får vänta tills Vm:et är över med presentationer av spelare som deltar där. Finalen spelas 22/5 så det är ett tag kvar, jag börjar känna mig otålig skall erkännas.  

Att 2× Linus skulle pryda bästa tröjorna är väl ingen tvekan om, nästan vilken av Linusarna vi pratar om (bara nästan!!).

Jag säger absolut inte att du har fel, men jag fick berättat i fredags om Klasen & Wideĺlryktet. Jag la ingen större vikt vid det, när de lät som att de kom från en kompiskompis o.s.v.
Som sagt kan de ju vara så att de stämmer, vad vet jag? Jag hoppas ju att de finns massa i ryktet!

Angående Chris, så var han inte med i den storyn och jag vet heller inte vilket ben jag ska stå i frågan eller om ja hyllar eller dissar? Hur stor är chansen att Chris entrar Coop igen? Visst verkar de har blåst många vindar runt Chris och Osten, så allt kanske kan hända?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet